twitter:atrupar twitterde op donderdag 23-04-2020 om 00:28:26"If you add up the testing of every nation in the world, we have done substantially more than that" -- This is a flabbergasting lie from Trump. The US hasn't done anywhere near that level of testing. (European countries together on their own have done more than the US.) https://t.co/Gkzx8C7Cue reageer retweet
Deze briefings zijn rallies voor de verkiezingen. Niks meer, niks minder.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:38 schreef Kijkertje het volgende:
Deze leugen heeft hij iig gewoon weer herhaald![]()
Video:twitter:atrupar twitterde op donderdag 23-04-2020 om 00:28:26"If you add up the testing of every nation in the world, we have done substantially more than that" -- This is a flabbergasting lie from Trump. The US hasn't done anywhere near that level of testing. (European countries together on their own have done more than the US.) https://t.co/Gkzx8C7Cue reageer retweet
Niet meer alleen zijn fanbase hoor. Hij heeft mij ook al bijna in zijn greep.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Deze briefings zijn rallies voor de verkiezingen. Niks meer, niks minder.
Het is de goed nieuws show en zijn fanbase slikt het allemaal als zoete koek. Tegen het dictatoriale aan.
Die kan gewoon een half uur lullen zonder iets te zeggen.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:58 schreef Salina het volgende:
Voortaan ga ik, als mijn kat weer eens stout is geweest, gewoon een tape van Pence afspelen. Dat zal der leren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“ It's about making sure people can't file unemployment. It isn't about saving lives, certainly. It's not about the peak of the curve. I think lots of people are going to ignore the governor and stay home regardless. This isn't a decision being driven by epidemiology. /2“
https://mobile.twitter.co(...)/1252770924505391107
De staat Georgia gaat failliet aan unemployment...
Lees de rest van de tweet.
Oa.: Quote: “ A hair dresser or a massage therapist cannot maintain social distance. But they can certainly file for relief ... unless the law says they can work.
"Gyms, fitness centers, bowling alleys, body art studios, barbers, cosmetologists, hair designers, nail care artists“
Trusten.
[ Bericht 25% gewijzigd door AnneX op 23-04-2020 01:07:28 ]
Dat is dierenmishandelingquote:Op donderdag 23 april 2020 00:58 schreef Salina het volgende:
Voortaan ga ik, als mijn kat weer eens stout is geweest, gewoon een tape van Pence afspelen. Dat zal der leren.
But I will look into it.quote:
Ja, het was de Pence-tape of een shotje hydrochloroquine, maar ze schijnen het elders in de wereld nodig te hebben, dus doe dan die tape maar.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2020 01:01 schreef AnneX het volgende:
Tja...BNW?
Het zou wel heel ziek zijn: gvn Kemp in Georgia.Truste!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“ It's about making sure people can't file unemployment. It isn't about saving lives, certainly. It's not about the peak of the curve. I think lots of people are going to ignore the governor and stay home regardless. This isn't a decision being driven by epidemiology. /2“
https://mobile.twitter.co(...)/1252770924505391107
De staat Georgia gaat failliet aan unemployment...
Lees de rest van de tweet.
Oa.: Quote: “ A hair dresser or a massage therapist cannot maintain social distance. But they can certainly file for relief ... unless the law says they can work.
"Gyms, fitness centers, bowling alleys, body art studios, barbers, cosmetologists, hair designers, nail care artists“
Trusten.![]()
I will look into it (tomorrow).
Ik ga ook slapen zo. Morgen weer vroeg op voor een dagje niets doen thuis werken."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ja ja maar wel gelijk er bovenop zitten als een journaliste Rick Bright 'gifted' noemt. Dat zint hem niet.quote:
twitter:atrupar twitterde op donderdag 23-04-2020 om 01:44:38"Have you studied him? Have you reported on him?" -- Trump takes umbrage after @weijia describes Dr. Bright, the HHS official who says he was ousted after he resisted Trump's hydroxychloroquine push, as "gifted" https://t.co/tlSCQuBTQj reageer retweet
Barr zal ook wel balen. Die krijgt deze uitspraken natuurlijk ook voor zijn voeten gegooid als hij gaat proberen de gouverneurs te verplichten te stoppen met maatregelen.twitter:ktbenner twitterde op donderdag 23-04-2020 om 01:16:58Pres Trump has backed himself into a rhetorical position where he both publicly disagrees with Georgia Gov. Kemp's decision to lift the state's stay-at-home, but also praises him and tells Georgians to listen to their governor. reageer retweet
Achter de ‘dus’-opmerking zit meer, volgens de discussie op twitter.quote:Op donderdag 23 april 2020 06:00 schreef Ulx het volgende:
Dus Kemp is onder de bus gesodemieterd. Was te verwachten. Moet je maar niet gaan slijmballen bij Trump.Barr zal ook wel balen. Die krijgt deze uitspraken natuurlijk ook voor zijn voeten gegooid als hij gaat proberen de gouverneurs te verplichten te stoppen met maatregelen.twitter:ktbenner twitterde op donderdag 23-04-2020 om 01:16:58Pres Trump has backed himself into a rhetorical position where he both publicly disagrees with Georgia Gov. Kemp's decision to lift the state's stay-at-home, but also praises him and tells Georgians to listen to their governor. reageer retweet
Hij kent hem niet, behalve dat hij hem toch goed genoeg kent om te weten dat hij niet gifted is.quote:Op donderdag 23 april 2020 02:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ja maar wel gelijk er bovenop zitten als een journaliste Rick Bright 'gifted' noemt. Dat zint hem niet.
Video:twitter:atrupar twitterde op donderdag 23-04-2020 om 01:44:38"Have you studied him? Have you reported on him?" -- Trump takes umbrage after @:weijia describes Dr. Bright, the HHS official who says he was ousted after he resisted Trump's hydroxychloroquine push, as "gifted" https://t.co/tlSCQuBTQj reageer retweet
Zijn approval onder ouderen is met 20 punten gekelderd. De "Give Me Liberty or Give Me COVID-19" strategie lijkt niet succesvol.quote:
Sinds?quote:Op donderdag 23 april 2020 07:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn approval onder ouderen is met 20 punten gekelderd. De "Give Me Liberty or Give Me COVID-19" strategie lijkt niet succesvol.
Valt ook wel mee, toch? Volgens mij schuifelt hij echt al jaren stabiel tussen de 43-46% approval heen en weer, met hier en daar een kleine uitschieters. Als ik nu kijk is het ook zo'n 44% bij fivethirtyeight, al kan een individuele poll hem wel wat hoger plaatsen.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sinds?
Zijn algehele approval rate ligt op dit moment hoger dan het hoogtepunt van 2018 én 2019.
Is toch ook echt ongelooflijkquote:Op donderdag 23 april 2020 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Valt ook wel mee, toch? Volgens mij schuifelt hij echt al jaren stabiel tussen de 43-46% approval heen en weer, met hier en daar een kleine uitschieters. Als ik nu kijk is het ook zo'n 44% bij fivethirtyeight, al kan een individuele poll hem wel wat hoger plaatsen.
Florida, vorige week.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sinds?
Zijn algehele approval rate ligt op dit moment hoger dan het hoogtepunt van 2018 én 2019.
Ligt er een beetje aan wat je pakt. Als je bij FiveThirtyEight kijkt naar likely / registered voters, dan heeft hij de laatste jaren wel nog niet iets hoger gestaan bij tijd en wijle. Voor all voters geldt dat inderdaad niet. Daarbij moet je dan wel weer aantekenen dat je net een mini-rallying effectje hebt gezien omtrent corona, dat nu weer weg aan het ebben lijkt. Dat werkt echter vaak nog wel even door in peilingaggregaties.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sinds?
Aan dat soort subgroepanalyses in specifieke polls zou ik echt nul waarde hechten.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:42 schreef Ulx het volgende:
In Michigan (geloof ik) heeft hij onder Blank-man-geen-college iets van +8 tegen Biden. Tegen Clinton had hij +29 bij die groep.
Het lijkt me een probleem.
quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sinds?
Dat die cijfers ook in crisistijd praktisch gelijk blijven, zegt toch wel genoeg. Vergelijk dat met een Rutte, die zijn waarderingscijfers met tientallen procentpunten zag toenemen na z'n eerste coronapersco. Voor Merkel geldt hetzelfde.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:53 schreef Sjemmert het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
https://www.realclearpoli(...)b_approval-6179.html
de cijfers zeggen ook duidelijk dat ze onder de maat blijven. Zelfs al staat hij dag in dag uit campagne te voeren tijdens de Coronabriefings. Als ik Biden was, zou ik een perspas aanvragen en tussen de journalisten gaan staan. Om wat pittige vragen op Trump af te vuren.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat die cijfers ook in crisistijd praktisch gelijk blijven, zegt toch wel genoeg. Vergelijk dat met een Rutte, die zijn waarderingscijfers met tientallen procentpunten zag toenemen na z'n eerste coronapersco. Voor Merkel geldt hetzelfde.
Of die sprongen terecht zijn, laat ik even in het midden. Maar het is veelzeggend dat Trump nauwelijks extra steun krijgt.
Als ik Biden was zou ik Trump uitdagen voor een wedstrijdje opdrukken.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
de cijfers zeggen ook duidelijk dat ze onder de maat blijven. Zelfs al staat hij dag in dag uit campagne te voeren tijdens de Coronabriefings. Als ik Biden was, zou ik een perspas aanvragen en tussen de journalisten gaan staan. Om wat pittige vragen op Trump af te vuren.
Welke analyse?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan dat soort subgroepanalyses in specifieke polls zou ik echt nul waarde hechten.
Lolquote:Op donderdag 23 april 2020 13:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als ik Biden was zou ik Trump uitdagen voor een wedstrijdje opdrukken.
'blanke man zonder college degree'. Dat is een subgroep van de totale 'onderzoekspopulatie' in een peiling. Als je een dergelijke onderzoekspopulatie gaat opdelen in deelgroepen en daar resultaten van bekijkt, dan zijn ze vaak al niet meer statistisch significant.quote:
Dat lijkt me prachtig. Door de kleine handjes van Trump en zijn enorme gewicht wordt de druk zo hoog dar hij dwars door een eikenhouten vloer prikt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
The Atlanticquote:When the virus came here, it found a country with serious underlying conditions, and it exploited them ruthlessly. Chronic ills—a corrupt political class, a sclerotic bureaucracy, a heartless economy, a divided and distracted public—had gone untreated for years. We had learned to live, uncomfortably, with the symptoms. It took the scale and intimacy of a pandemic to expose their severity—to shock Americans with the recognition that we are in the high-risk category.
The crisis demanded a response that was swift, rational, and collective. The United States reacted instead like Pakistan or Belarus—like a country with shoddy infrastructure and a dysfunctional government whose leaders were too corrupt or stupid to head off mass suffering. The administration squandered two irretrievable months to prepare. From the president came willful blindness, scapegoating, boasts, and lies. From his mouthpieces, conspiracy theories and miracle cures. A few senators and corporate executives acted quickly—not to prevent the coming disaster, but to profit from it. When a government doctor tried to warn the public of the danger, the White House took the mic and politicized the message.
quote:Op donderdag 23 april 2020 13:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Voor het presidentsschap heb je hersens nodig, geen golfspieren.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De man is dement of zo goed als. Alles behalve iemand die een ander met woorden kan pakken.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
de cijfers zeggen ook duidelijk dat ze onder de maat blijven. Zelfs al staat hij dag in dag uit campagne te voeren tijdens de Coronabriefings. Als ik Biden was, zou ik een perspas aanvragen en tussen de journalisten gaan staan. Om wat pittige vragen op Trump af te vuren.
Biden heeft nog niet al zijn knikkers verloren. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:12 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
De man is dement of zo goed als. Alles behalve iemand die een ander met woorden kan pakken.
Hoe zie je dat voor je ik snap dat je Trump een debiel vind. Maar Biden is dat net zo goed.
Net zo debiel als Trump? Dat lijkt me sterk, Trump is echt een samenraapsel van ongeveer alle slechte eigenschappen die een mens kan hebben.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:12 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
De man is dement of zo goed als. Alles behalve iemand die een ander met woorden kan pakken.
Hoe zie je dat voor je ik snap dat je Trump een debiel vind. Maar Biden is dat net zo goed.
Maar hoe zit het een jaar of 2 verder in de meest stressvolle baan die er maar zijn kan?quote:Op donderdag 23 april 2020 14:16 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Biden heeft nog niet al zijn knikkers verloren. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Maar Trump is al zijn knikkers al lang kwijt.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar hoe zit het een jaar of 2 verder in de meest stressvolle baan die er maar zijn kan?
Zwaar? Valt wel mee toch? Trump kan 117 keer gaan golfen in 3 jaar dus zo zwaar kan die baan niet zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar hoe zit het een jaar of 2 verder in de meest stressvolle baan die er maar zijn kan?
En hij heeft zijn 3 uur "executive time" per dag om TV te kijken overdag. Lijkt mij geen zware baan.quote:
Maakt dat uit? Reagan leek tijdens z'n tweede ambtsperiode ook niet al te helder meer, maar dat heeft weinig verschil gemaakt. Er is een heel team dat taken kan overnemen. Een demente president is minder erg dan een slechte president.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:12 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
En binnen een paar weken ook nog eens (bijna) dezelfde hoeveelheid doden als in die oorlog waarin hij zijn snor drukte. Da's opzich wel een prestatie te noemen allemaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
En Trump breekt weer records, nog 4.4 miljoen werkelozen erbij.
https://www.washingtonpos(...)avirus-unemployment/
Bijna 27 miljoen in dik een maand. So much winning!
Met een beetje mazzel heeft Biden een competente jongere VP gekozen die de boel over kan nemen. Als je Trump al niet erg genoeg vindt, dan weet je ook nog eens dat je gristelijke engnek Pence als back-up krijgt.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat me wel opviel is dat de peilingen wat naar elkaar toe kruipen. Rasmussen wat lager en YouGov etc wat hoger. Maar twijfelachtig of dat echt significant is. Ik zie trump gewoon lekker tussen de 40 en 45 doorkabbelen richting de verkiezingen.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Valt ook wel mee, toch? Volgens mij schuifelt hij echt al jaren stabiel tussen de 43-46% approval heen en weer, met hier en daar een kleine uitschieters. Als ik nu kijk is het ook zo'n 44% bij fivethirtyeight, al kan een individuele poll hem wel wat hoger plaatsen.
Als de sterftecijfers nog flink oplopen in rode staten waar men de lockdown wilt opheffen ben ik benieuwd of het door blijft kabbelen of toch nog een flinke dip gaat krijgen.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:09 schreef archito het volgende:
[..]
Wat me wel opviel is dat de peilingen wat naar elkaar toe kruipen. Rasmussen wat lager en YouGov etc wat hoger. Maar twijfelachtig of dat echt significant is. Ik zie trump gewoon lekker tussen de 40 en 45 doorkabbelen richting de verkiezingen.
Dat kan je ook mooi zien bij FiveThirtyEight, Trump is de meest constant populaire (of impopulaire) presidenten ooit. Ook weer niet zo verrassend, want bij Trump weet je vrij snel wat voor vlees je in de kuip hebt.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je pakt. Als je bij FiveThirtyEight kijkt naar likely / registered voters, dan heeft hij de laatste jaren wel nog niet iets hoger gestaan bij tijd en wijle. Voor all voters geldt dat inderdaad niet. Daarbij moet je dan wel weer aantekenen dat je net een mini-rallying effectje hebt gezien omtrent corona, dat nu weer weg aan het ebben lijkt. Dat werkt echter vaak nog wel even door in peilingaggregaties.
Feit blijft dat het allemaal vooral heel stabiel is wat betreft approve / disapprove.
Wat is de verwachting? Heeft Warren een beetje kans?quote:Op donderdag 23 april 2020 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel heeft Biden een competente jongere VP gekozen die de boel over kan nemen. Als je Trump al niet erg genoeg vindt, dan weet je ook nog eens dat je gristelijke engnek Pence als back-up krijgt.
Mja, maar dat zeggen Trump stemmers natuurlijk ook.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:57 schreef Zwoerd het volgende:
Maar over de keuze Biden of Trump,hoef je niet lang na te denken.
Ik vind dit maar raar taalgebruik, of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 23 april 2020 15:16 schreef KI1234 het volgende:
dat zwarten zoals zij niet voor hun racistische uitlatingen op het matje worden geroepen.
Je bent er griezelig enthousiast over.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
En Trump breekt weer records, nog 4.4 miljoen werkelozen erbij.
https://www.washingtonpos(...)avirus-unemployment/
Bijna 27 miljoen in dik een maand. So much winning!
Obama werd toch behoorlijk grijs in die tijden.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zwaar? Valt wel mee toch? Trump kan 117 keer gaan golfen in 3 jaar dus zo zwaar kan die baan niet zijn.
Is het dan niet beter om meteen de VP naar voren te schuiven? Wie dat ook moge zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel heeft Biden een competente jongere VP gekozen die de boel over kan nemen. Als je Trump al niet erg genoeg vindt, dan weet je ook nog eens dat je gristelijke engnek Pence als back-up krijgt.
Zo horen we jou weer verrassend weinig over de tienduizenden coronadoden die er onder Trump's wacht tot nu toe zijn gevallen.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bent er griezelig enthousiast over.
Geen idee, zolang Biden zelf niet expliciet een duidelijke voorkeur laat doorschemeren valt daar niets zinnigs over te zeggen.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat is de verwachting? Heeft Warren een beetje kans?
Wat valt er over te zeggen, het is bijzonder vervelend dat er doden vallen. Het is niet dat hij de enige wereldleider is die last heeft van het coronavirus.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo horen we jou weer verrassend weinig over de tienduizenden coronadoden die er onder Trump's wacht tot nu toe zijn gevallen.
Het is niet alleen dat. De aanpak van de crisis is in veel landen vooral een technocratisch proces met experts die de richting haast lijken te bepalen (misschien zelfs iets te veel). Trump daarentegen maakt er weer een enorme partisan shitshow van door met alles en iedereen in de clinch te gaan liggen, te wijzen naar de Democraten en ga zo maar door. Die heeft zich al lang volledig ingegraven en leunt enkel nog op de fanatieke achterban.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat kan je ook mooi zien bij FiveThirtyEight, Trump is de meest constant populaire (of impopulaire) presidenten ooit. Ook weer niet zo verrassend, want bij Trump weet je vrij snel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Nee ik bedoel dat veel mensen in de VS ervanuitgaan dat zwarten niet racistisch kunnen zijn en daarom niet op racistische uitlatingen reageren als deze van zwarten komen. Terwijl deze uitspraak en eis gewoon racistisch zijn van aard - dwz ze discrimineren op basis van ras.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:32 schreef archito het volgende:
[..]
Ik vind dit maar raar taalgebruik, of ben ik nou gek?
Maar dat is toch perfect in lijn met wat je zou verwachten van Trump?quote:Op donderdag 23 april 2020 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat. De aanpak van de crisis is in veel landen vooral een technocratisch proces met experts die de richting haast lijken te bepalen (misschien zelfs iets te veel). Trump daarentegen maakt er weer een enorme partisan shitshow van door met alles en iedereen in de clinch te gaan liggen, te wijzen naar de Democraten en ga zo maar door. Die heeft zich al lang volledig ingegraven en leunt enkel nog op de fanatieke achterban.
Zinloos deze discussie, racisme is nu eenmaal onderdeel van het democratische platform. Alleen heet het dan anders.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:45 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat veel mensen in de VS ervanuitgaan dat zwarten niet racistisch kunnen zijn en daarom niet op racistische uitlatingen reageren als deze van zwarten komen. Terwijl deze uitspraak en eis gewoon racistisch zijn van aard - dwz ze discrimineren op basis van ras.
Draai het maar andersom, als Klobuchar zou eisen, dat Biden enkel een blanke vrouw voor de rol aanneemt, was de wereld te klein en er ging hele volksmeutes op hun achterste benen staan en stampij maken.
Zeker, maar hier was nu juist een uitgelezen kans om dat te doorbreken. Dit soort situaties maken van kwakkelende leiders of bestuurders vaak opeens enorm populaire leiders. Het Nederlandse kabinet zat voor de crisis op iets van 37% en nu rond de 60%, waar Rutte zelf zelfs nog veel betere cijfers krijgt.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat is toch perfect in lijn met wat je zou verwachten van Trump?
Tis gewoon fout ongeacht welke kant het er van komt. Ik noem de republikeinen ook gewoon als ze hetzelfde doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zinloos deze discussie, racisme is nu eenmaal onderdeel van het democratische platform. Alleen heet het dan anders.
Ik ben het volledig met je eens, punt is dat het van een kant word geaccepteerd en van de andere kant niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:59 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Tis gewoon fout ongeacht welke kant het er van komt. Ik noem de republikeinen ook gewoon als ze hetzelfde doen.
Dat valt alleszin mee toch?quote:Op donderdag 23 april 2020 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als Biden aan een winnende strategie zou moeten werken zou deze inhouden dat hij volledig gebruik maakt van de crisis in zijn voordeel. Treed op als een sympathisant van het volk, laat medelijden zien, spreek hen aanmoedigende woorden toe. Bezoek ziekenhuizen, verpleeghuizen, bejaarden, geïnfecteerden en voorliniemedewerkers en -vrijwilligers, en laat zien dat je hen waardeert. Wat juist dat ontbreekt bij Trump, hij doet het niet of niet voldoende.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker, maar hier was nu juist een uitgelezen kans om dat te doorbreken. Dit soort situaties maken van kwakkelende leiders of bestuurders vaak opeens enorm populaire leiders. Het Nederlandse kabinet zat voor de crisis op iets van 37% en nu rond de 60%, waar Rutte zelf zelfs nog veel betere cijfers krijgt.
Trump had hier electoraal aardig kunnen profiteren als hij niet zijn narcistische, kleinzerige zelf was gebleven.
Lastig om te zeggen. Ik kan jullie een heel eind volgen,maar zeker niet all the way. Het scheelt denk ik veel als je het beleid van Trump steunt. Dan zie je nog wel eens wat door de vingers.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Net zo debiel als Trump? Dat lijkt me sterk, Trump is echt een samenraapsel van ongeveer alle slechte eigenschappen die een mens kan hebben.
Niet echt ,maar ik reageerde specifiek op iemand die aangaf zet Biden tussen de journalisten bij een pers conferentie.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Reagan leek tijdens z'n tweede ambtsperiode ook niet al te helder meer, maar dat heeft weinig verschil gemaakt. Er is een heel team dat taken kan overnemen. Een demente president is minder erg dan een slechte president.
Eh nee, je gaat niet doodleuk op bezoek bij geïnfecteerden en 'voorliniemedewerkers'. Die laat je hun werk doen. Verder ging het nergens over Biden, maar over Trump versus andere leiders die wel electoraal weten te profiteren omdat ze zich niet gedragen als verwende achtjarigen met woedeuitbarstingen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Als Biden aan een winnende strategie zou moeten werken zou deze inhouden dat hij volledig gebruik maakt van de crisis in zijn voordeel. Treed op als een sympathisant van het volk, laat medelijden zien, spreek hen aanmoedigende woorden toe. Bezoek ziekenhuizen, verpleeghuizen, bejaarden, geïnfecteerden en voorliniemedewerkers en -vrijwilligers, en laat zien dat je hen waardeert. Wat juist dat ontbreekt bij Trump, hij doet het niet of niet voldoende.
Breng mensen onder de indruk dat de pandemie onder jouw bewind geen schijn van kans maakt.
Deze hele crisis is een ongekende buitenkans voor hem en toch lijkt het alsof hij radarstilte houdt en zich tegen de vlakte houdt.
Of hij werkt zo hard dat hij gewoon tijd over heeft. Hij slaapt toch maar een paar uurtjes in de nacht?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat valt alleszin mee toch?
Beetje golfen, beetje schelden, beetje liegen.
Veel meer doet de huidige president niet.
Als Fox News kijken onder werken valt, dan kan dat best kloppen ja.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of hij werkt zo hard dat hij gewoon tijd over heeft. Hij slaapt toch maar een paar uurtjes in de nacht?
Dat riep ik ook al, bezoeken zal misschien niet gaan maar conferencecalls met verpleegkundigen bijvoorbeeld moet kunnen. In gesprek gaan met gouverneur Cuomo is ook een goede.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Als Biden aan een winnende strategie zou moeten werken zou deze inhouden dat hij volledig gebruik maakt van de crisis in zijn voordeel. Treed op als een sympathisant van het volk, laat medelijden zien, spreek hen aanmoedigende woorden toe. Bezoek ziekenhuizen, verpleeghuizen, bejaarden, geïnfecteerden en voorliniemedewerkers en -vrijwilligers, en laat zien dat je hen waardeert. Wat juist dat ontbreekt bij Trump, hij doet het niet of niet voldoende.
Breng mensen onder de indruk dat de pandemie onder jouw bewind geen schijn van kans maakt.
Deze hele crisis is een ongekende buitenkans voor hem en toch lijkt het alsof hij radarstilte houdt en zich tegen de vlakte houdt.
Prima toch, je moet toch een beetje weten wat er speelt in de samenleving.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Fox News kijken onder werken valt, dan kan dat best kloppen ja.
Trump moet deze crisis inderdaad oplossen. Biden moet hem niet in de weg staan.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat riep ik ook al, bezoeken zal misschien niet gaan maar conferencecalls met verpleegkundigen bijvoorbeeld moet kunnen. In gesprek gaan met gouverneur Cuomo is ook een goede.
Het punt is dat hij zoveel mogelijk uit de wind gehouden word, hoe minder je van hem ziet hoe minder de GOP de kans krijgt om hem aan te vallen. Dat is waar ze voor gaan nu.
Als je de baan goed wil doen, dan is het inderdaad een enorm stressvolle baan.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prima toch, je moet toch een beetje weten wat er speelt in de samenleving.
Apart trouwens dat er nu zo laconiek gedaan word over de stress van het presidentschap.
Mensen krijgen al een burn-out van een simpel kantoorbaantje, die hoeven geen beslissingen te nemen die levens kosten etc.
Dat is de echte stress en dat vreet aan een mens.
Praten met gouverneurs en verpleegkundigen is de president in de weg staan? Hoe dan?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump moet deze crisis inderdaad oplossen. Biden moet hem niet in de weg staan.
Punt is de man heeft een enorme berg energie, het is opmerkelijk eigenlijk gezien zijn leeftijd en manier van leven. Daar kan menig mens jaloers op zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je de baan goed wil doen, dan is het inderdaad een enorm stressvolle baan.
Als je jarenlang vanaf de zijlijn hebt getwitterd over hoe je het wel even beter zou gaan doen en nu ontdekt dat dat vies tegenvalt en je dus maar wat gaat tv-kijken, golfen en ruziën, dan zul je er niet moe van worden.
Nee gewoon uitgedost in een hazmat-pak kan ook, net zoals Poetin deed. En ik ben het niet eens met Monolith dat bezoeken geen zin heeft en hij in de weg zou staan. Die snapt blijkbaar niet hoe de politiek werkt. Een gewone burger zou in de weg staan, dat klopt.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat riep ik ook al, bezoeken zal misschien niet gaan maar conferencecalls met verpleegkundigen bijvoorbeeld moet kunnen. In gesprek gaan met gouverneur Cuomo is ook een goede.
Het punt is dat hij zoveel mogelijk uit de wind gehouden word, hoe minder je van hem ziet hoe minder de GOP de kans krijgt om hem aan te vallen. Dat is waar ze voor gaan nu.
Dat heeft niet zo zeer te maken met de 'de stress van het presidentschap', maar met de wijze waarop Trump zijn presidentschap uitoefent. Als je de functie serieus neemt, dan komt er veel bij kijken. Het is genoegzaam bekend dat Trump geen zware dossiers leeft, enkel Jip-en-Janneke verhaaltjes met plaatjes voorgeschoteld wil krijgen en ga zo maar door. Als je daarentegen je kennis van beleidskwesties vooral vergaart door voor de TV te hangen en naar Fox News te kijken, dan is het niet zo'n zware baan. Trump geeft het zelf nota bene ook openlijk toe. Kijk naar het opheffen van de pandemic unit van de NSC. Trump gaf gewoon doodleuk aan dat "mensen in z'n regering dat hadden gedaan", geeft natuurlijk wel aan hoe serieus je je eigen functie neemt.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prima toch, je moet toch een beetje weten wat er speelt in de samenleving.
Apart trouwens dat er nu zo laconiek gedaan word over de stress van het presidentschap.
Mensen krijgen al een burn-out van een simpel kantoorbaantje, die hoeven geen beslissingen te nemen die levens kosten etc.
Dat is de echte stress en dat vreet aan een mens.
Ja joh. Ga liever vallen over taalbijzonderheden dan de inhoud. Typerend voor die bekrompenheid van het denken.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee, je gaat niet doodleuk op bezoek bij geïnfecteerden en 'voorliniemedewerkers'. Die laat je hun werk doen. Verder ging het nergens over Biden, maar over Trump versus andere leiders die wel electoraal weten te profiteren omdat ze zich niet gedragen als verwende achtjarigen met woedeuitbarstingen.
Overigens houd je niet tegen de vlakte, maar op de vlakte. Tegen de vlakte sla je iemand.
Ik vond hem vrij weinig energie uitstralen toen hij vorige week de gouden gids oplas tijdens zijn persconferentie. Zelden iemand zo monotoon en slaapverwekkend horen praten.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Punt is de man heeft een enorme berg energie, het is opmerkelijk eigenlijk gezien zijn leeftijd en manier van leven. Daar kan menig mens jaloers op zijn.
Hij kan zeggen hoe hij dat zou aanpakken en daarmee Trump's plan lastiger uitvoerbaar maken. Een beetje zagen aan de stoelpoten van Trump.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Praten met gouverneurs en verpleegkundigen is de president in de weg staan? Hoe dan?
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je de zaak probeert te micromanagen. Hoewel hij daar volgens sommigen in dit topic wel bekend om staat.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft niet zo zeer te maken met de 'de stress van het presidentschap', maar met de wijze waarop Trump zijn presidentschap uitoefent. Als je de functie serieus neemt, dan komt er veel bij kijken. Het is genoegzaam bekend dat Trump geen zware dossiers leeft, enkel Jip-en-Janneke verhaaltjes met plaatjes voorgeschoteld wil krijgen en ga zo maar door. Als je daarentegen je kennis van beleidskwesties vooral vergaart door voor de TV te hangen en naar Fox News te kijken, dan is het niet zo'n zware baan. Trump geeft het zelf nota bene ook openlijk toe. Kijk naar het opheffen van de pandemic unit van de NSC. Trump gaf gewoon doodleuk aan dat "mensen in z'n regering dat hadden gedaan", geeft natuurlijk wel aan hoe serieus je je eigen functie neemt.
Het gaat ook niet om micromanagen. Enerzijds had ik het over kennis om beleidskeuzes te maken, anderzijds over een toch niet onbelangrijke kwestie in deze tijd. Ons kabinet krijgt ook gewoon kritische vragen over het privatiseren van bijvoorbeeld het NVI. Je kunt van het beleid van iemand als Rutte vinden wat je wil, maar de man staat qua dossierkennis natuurlijk mijlenver voor op iemand als Trump. Trump communiceert en denkt gewoon op een vrij laag niveau. Kan de man verder ook niets aan doen, hoewel het ook deels luiheid is volgens mij, maar het is nou eenmaal zo.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je de zaak probeert te micromanagen. Hoewel hij daar volgens sommigen in dit topic wel bekend om staat.
Ik denk dat de stress vooral van de beslissingen die hij als president moet nemen komt. Diezelfde beslissingen moet Biden op zijn retour misschien vanaf 2020 ook maken. We zullen zien hoe het hem eventueel zal vergaan.
Praten met gouverneurs en verpleegkundigen een hart onder de riem steken heeft niets te maken met het bemoeien van het beleid van Trump. Bovendien is het aan de gouverneurs om beleid te voeren dus ook dat staat los van Trump.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij kan zeggen hoe hij dat zou aanpakken en daarmee Trump's plan lastiger uitvoerbaar maken. Een beetje zagen aan de stoelpoten van Trump.
Nee, de verantwoordelijkheid kan maar beter bij Trump liggen.
Ja maar zodra Biden dan voor de deur van het witte huis staat dan is hij vergeten waar hij eigenlijk voor kwam, schiet ook niet echt op.quote:Het staat Trump uiteraard vrij om Biden te vragen hem te helpen als hij er alleen niet uitkomt. Zo van "Please help me, Uncle Joe, pretty please met een cherry on top!"
Dat vindt Biden vast niet erg.
Ja ik onderschat Rutte zijn kennis en kunde niet, sterker nog ik vind hem een veel betere politicus dan Trump. Trumps kwaliteiten liggen op een ander vlak, ik zie hem als een bruut instrument die wars is van politieke spelletjes, hij zal misschien geen zware dossiers lezen maar hij durft wel gewaagde beslissingen te nemen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om micromanagen. Enerzijds had ik het over kennis om beleidskeuzes te maken, anderzijds over een toch niet onbelangrijke kwestie in deze tijd. Ons kabinet krijgt ook gewoon kritische vragen over het privatiseren van bijvoorbeeld het NVI. Je kunt van het beleid van iemand als Rutte vinden wat je wil, maar de man staat qua dossierkennis natuurlijk mijlenver voor op iemand als Trump. Trump communiceert en denkt gewoon op een vrij laag niveau. Kan de man verder ook niets aan doen, hoewel het ook deels luiheid is volgens mij, maar het is nou eenmaal zo.
Hij heeft gewoon een onderbuik die hij volgt. Ik vind dat geen kwaliteit, maar een zwakte.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik onderschat Rutte zijn kennis en kunde niet, sterker nog ik vind hem een veel betere politicus dan Trump. Trumps kwaliteiten liggen op een ander vlak, ik zie hem als een bruut instrument die wars is van politieke spelletjes, hij zal misschien geen zware dossiers lezen maar hij durft wel gewaagde beslissingen te nemen.
Gewaagde beslissingen nemen op geïnformeerde basis kan een bestuurstijl zijn die aanspreekt inderdaad. Ongeïnformeerd en wars van feiten zijn gewaagde beslissingen gewoon levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik onderschat Rutte zijn kennis en kunde niet, sterker nog ik vind hem een veel betere politicus dan Trump. Trumps kwaliteiten liggen op een ander vlak, ik zie hem als een bruut instrument die wars is van politieke spelletjes, hij zal misschien geen zware dossiers lezen maar hij durft wel gewaagde beslissingen te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |