quotequote:Een lekker bordje voedsel thuis laten bezorgen en een plaatje op Instagram knallen met de #supportyourlocal. Heel lief, maar het zijn de tech-giganten van deze wereld die ’t hardst lachen.
Ook in deze coronacrisis consumeren de (Randstedelijke) yuppen nog altijd dure bordjes pasta, gebraden kippetjes of burgers belegd met avocado. Harstikke goed dat de hand nog niet massaal op de knip gaat. Alleen het besef dat de centen die nu (nog) gespendeerd kunnen worden aan vers gedraaide pasta en een blik tomatensaus, voor een aanzienlijk deel in de zak verdwijnt van ondernemers die niet bepaald met hun nagels aan de afrond hangen, lijkt wat minder goed te zijn doorgedrongen.
Het werkt als volgt. Als consument betaalt u, mits u de fooi overslaat, geen cent extra voor uw aan huis bezorgde maaltijd. Wie dan wel het bonnetje oppakt? De horecaondernemer die alle zeilen bij moet zetten om de zaak in leven te houden. Een rondgang langs wat mensen werkzaam in de horeca bezorgt ons weinig concrete antwoorden op de vraag welk percentage de bezorgdiensten per maaltijd pakken. Veel horecaondernemers die nog iets aan omzet kunnen binnenhalen zijn hartstikke afhankelijk van de bezorgdiensten, en dus niet erg happig om te kletsen over dit onderwerp. ‘Dat verschilt per horecazaak’ en ‘Ik weet niet of het slim is om dat on record te vertellen.’
Toch lijkt wel duidelijk dat ondernemers per maaltijd ergens tussen de 10-30% moeten afstaan aan de bezorgdienst die ze gebruiken. Ook komt het geregeld voor dat bezorgdiensten exclusiviteit bedingen. Dat je als horecaondernemer ook je mannetje staat tegenover goed getrainde salestijgers, die miljardenbedrijven als Uber en Thuisbezorgd ongetwijfeld in dienst hebben, is dus ook van belang.
Tuurlijk kiezen ondernemers er zelf voor om gebruik te maken van clubs als Uber en Thuisbezorgd. Zoals hoteliers evenmin met een pistool op ’t hoofd een kamer verhuren via Booking.com. Toch zouden horecaondernemers in deze corona-ellende, meer gesteund worden wanneer mobiele en gezonde klanten wat vaker zelf op de fiets springen richting die favoriete pastatent of burgerbar.
Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Dat klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 'De horeca' is niet georganiseerd en soms zijn het directe concurrenten.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef TyVole het volgende:
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.
Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef TyVole het volgende:
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.
Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
Thuisbezorgd vraagt 13% exclusief allerlei verborgen kosten zoals 'administratiekosten'quote:Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
Eens, die ondernemers mogen inderdaad wel weer moeite doen om ook al die alternatieven onder de aandacht van de consument te krijgen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef JoshCampbell het volgende:
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
Sowieso is het wel een gekke ontwikkeling om te zien dat ondernemers hier zo op een voetstuk staan en altijd onderwerp zijn van gesprek in de politiek. De ondernemers dit, de ondernemers dat. En ondertussen loop je in loondienst bijna meer risico dan een ondernemer. Die verhoudingen zijn scheef.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.
Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
Aan aandacht geen gebrek maar als er geen gebruik van word gemaakt heb je weinig aan aandacht.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:10 schreef Fred het volgende:
[..]
Eens, die ondernemers mogen inderdaad wel weer moeite doen om ook al die alternatieven onder de aandacht van de consument te krijgen.
In Goes hebben ze dat gedaan en verbouwt men daardoor bijvoorbeeld hun zaak, neemt nieuw personeel aan etcetera maar dan heb je het over een dorp met twintig restaurants, in een stad word dat al anders.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.
Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
De horeca is wel degeliink georganiseerd via Koninklijke Horeca Nederland. En goed ook, met bijna 250 afdelingen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 'De horeca' is niet georganiseerd en soms zijn het directe concurrenten.
VInd je?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Aan aandacht geen gebrek maar als er geen gebruik van word gemaakt heb je weinig aan aandacht.
quote:Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef FernandoMartinez het volgende:
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant. Of ik haal zelf af, wat ik al doe bij de shoarmazaak om de hoek![]()
Het Lubach filmpje legt wel de vinger op de zere plek.
Bezorgrestaurants zijn een apart segment binnen de horeca voorwie dit niet opgaat daar het veelal gaat om lokale Chinezen, Turken etcetera.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
De horeca is wel degeliink georganiseerd via Koninklijke Horeca Nederland. En goed ook, met bijna 250 afdelingen.
Zie mijn vorige post. Ze voegen het belangrijkste toe voor een bezorgrestaurant: een voor de klant begrijpbare en bruikbare connectie met de potentiėle klant.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef JoshCampbell het volgende:
Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
Maar Thuisbezorgd voegt wel degelijk iets toe op de markt. Anders zouden ze nooit zo'n grote speler geworden zijn. Blijkbaar hebben ze toch iets waar de consument meerwaarde in ziet.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]. Dit is één van die dingen die je als consument niets kost maar waarmee je elkaar wel helpt, in tegenstelling tot die vouchers die veel restaurants nu aanbieden en waarvan het maar de vraag is of je ze kunt verzilveren. Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vreemd. Ze krijgen duidelijk iets terug, namelijk bezorging. Anders moeten ze dat zelf regelen / betalen
Ze zijn zo groot geworden door alle concurrenten op te kopen met geleend geld, ze noteren miljardenverliezen maar kunnen dat permitteren doordat ze gesteund worden door investeerders die zodoende een monopolie proberen te creėren.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar Thuisbezorgd voegt wel degelijk iets toe op de markt. Anders zouden ze nooit zo'n grote speler geworden zijn. Blijkbaar hebben ze toch iets waar de consument meerwaarde in ziet.
Voor slechts 325 euro per jaar kunnen zij ook lid worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Bezorgrestaurants zijn een apart segment binnen de horeca voorwie dit niet opgaat daar het veelal gaat om lokale Chinezen, Turken etcetera.
Oh neequote:Op woensdag 22 april 2020 23:28 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Ze zijn zo groot geworden door alle concurrenten op te kopen met geleend geld, ze noteren miljardenverliezen maar kunnen dat permitteren doordat ze gesteund worden door investeerders die zodoende een monopolie proberen te creėren.
Als kanaal dus. % commissie zal daar ook lager liggen?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:27 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
Dat concept op zich is bruikbaar maar niet tegen elke prijs, en die prijs is nu juist de crux, die is meer dan verdubbeld sinds ze de concurrentie opkopen en de bezorgrestaurants zich dan haast wel moeten aansluiten op TB. Overigens bieden vrijwel alle bezorgrestaurants tegenwoordig vergelijkbare services maar door de gewenning weigeren veelal daar gebruik van te maken. Je kunt mensen niet verplichten maar ik de k dat velen niet begrijpen dat men met een relatief kleine wijziging de horeca als geheel echt helpt en daar uiteindelijk zelf ook van profiteert.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post. Ze voegen het belangrijkste toe voor een bezorgrestaurant: een voor de klant begrijpbare en bruikbare connectie met de potentiėle klant.
En waarom zou de logische conclusie daaruit niet zijn dat al die andere bedrijven die zo opereren dan ook moreel niet zo heel zuiver handelen?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh nee![]()
Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?
En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
13% + overige kosten, totaal ongeveer 16%. In de horeca met marges van 25-30% betekent dat dus dat een restaurant de helft van de winst moet afstaan.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als kanaal dus. % commissie zal daar ook lager liggen?
Dus als je genocide pleegt is dat prima want dat doen er wel meer?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh nee![]()
Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?
En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
Dat zeg ik natuurlijk niet. Alleen ik weiger op 1 punt te doen alsof ik roomser ben dan de paus, terwijl de pijlers van onze totale economie op dit principe gestoeld zijn. Je kunt hier als consument niet aan ontsnappen en de oplossing ligt bij het bedrijfsleven in plaats van bij de consument.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom zou de logische conclusie daaruit niet zijn dat al die andere bedrijven die zo opereren dan ook moreel niet zo heel zuiver handelen?
Je kan mensen wel verplichten een ander platform te gebruiken door je simpelweg niet aan te sluiten bij Thuisbezorgd. Als je eten lekker en betaalbaar genoeg is dan komen de klanten echt wel. Ook als je niet via Thuisbezorgd te vinden bent.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:32 schreef JoshCampbell het volgende:
Dat concept op zich is bruikbaar maar niet tegen elke prijs, en die prijs is nu juist de crux, die is meer dan verdubbeld sinds ze de concurrentie opkopen en de bezorgrestaurants zich dan haast wel moeten aansluiten op TB. Overigens bieden vrijwel alle bezorgrestaurants tegenwoordig vergelijkbare services maar door de gewenning weigeren veelal daar gebruik van te maken. Je kunt mensen niet verplichten maar ik de k dat velen niet begrijpen dat men met een relatief kleine wijziging de horeca als geheel echt helpt en daar uiteindelijk zelf ook van profiteert.
Handjevol plaatsen waar je telefonisch kunt bestellen? Waar woon je als ik vragen mag?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:23 schreef Fred het volgende:
[..]
VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen
In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geļrriteerd overkomt en bijna geļrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.
Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:36 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dus als je genocide pleegt is dat prima want dat doen er wel meer?
Je gaat er verder klakkeloos vanuit dat ze meerwaarde bieden maar als dat zo is waarom noteren ze dan miljardenverliezen en hebben ze nog nooit een cent winst gemaakt, dat is immers niet de gang van zaken bij een bedrijf met bestaansrecht.
Er zijn zat andere goede platformen, het enige dat hen echt van Thuisbezorgd scheidt is dat ze geen (bijna-)monopolie hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.
Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Rotterdam Centrum, praktisch naast het stadhuis.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef JoshCampbell het volgende:
Handjevol plaatsen waar je telefonisch kunt bestellen? Waar woon je als ik vragen mag?
Dan had je als ondernemer betere voorwaarden moeten bedingen toen je het contract aanging bij Thuisbezorgd.quote:Verder wel eens dat de websites niet altijd goed functioneren maar laat dat nu net een groot issue zijn voor de restaurants, vooral sinds corona. TB heeft regelmatig storingen waardoor bestellingen niet of later doorkomen en vervolgens is TB niet bereikbaar waardoor jij mag uitleggen waarom het zo lang duurde.
Men vergeet ook dat in alle grotere steden er een operatie is waar al die zaken een schil is voor andere zaken. Wegnemen van mogelijke omzet vinden ze niet zo leuk.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Men vergeet alleen wel het bereik dat je met thuisbezorgd hebt. Als je niet aangesloten bent heb je simpelweg minder klanten. Veel minder.
Voor de consument is het ook zoveel makkelijker om via dat platform te bestellen dan telkens tig sites afstruinen om te kijken waar je zin in hebt.
Of een makelaar etc... Mensen maken graag dramaquote:Op donderdag 23 april 2020 00:15 schreef Cattivo het volgende:
Een uitzendbureau doet t zelfde eigenlijk.
Je woont wss niet eens in Rotterdam dus bestel gewoon wat anders.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef Nikonlover het volgende:
Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke kapsalon maken. Dan overweeg ik wel bij het betreffende restaurant te bestellen.
Dat kan met thuisbezorgd ook.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:14 schreef Fer het volgende:
Gaan we weer terug naar vroeger:
- Na 1,5 uur wachten (oh we zijn je bestelling vergeten.
- hier je Quattro stagioni (ik heb quattro formaggi besteld
- Ziek geworden, nee kanniet, het is rundgehakt, dat bederft niet
- de adres is Stekkerstraat toch (nee, Steppelaan)
Klinkt een beetje als Google. Gebruik ik ook niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.
Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Dat gaat echt niet lukken als een bedrijf een (bijna-)monopoliepositie heeft.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:46 schreef Fred het volgende:
Dan had je als ondernemer betere voorwaarden moeten bedingen toen je het contract aanging bij Thuisbezorgd.
Dat snappen we allemaal. De boodschap is nu dat eens niet te doen en wel direct bij dat restaurant te bestellen. Dat is precies het punt, doe wel een klein beetje moeite. Het goede doen stopt niet bij opsommen van wat je zelf allemaal al goed deed en excuses waarom je niet direct bij de lokale vestiging hebt besteld. Ik snap wel dat je cynisch bent, maar het is wel jouw buurt en het gaat over de leefbaarheid in jouw buurt. En zo geldt dat voor heel Nederland.quote:Op donderdag 23 april 2020 03:06 schreef superniger het volgende:
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
Hotel zoeken op booking.com of een vergelijkbare site --> de eigen website van het gevonden hotel waar je wil boeken zoeken en via die site boeken of even bellen. Biedt een hotel die mogelijkheid niet? Dan moeten ze ook niet zeuren...quote:Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef BasEnAad het volgende:
Net als booking.com, het is een extra schakel die makkelijk omzeild kan worden, maar wel kosten heeft.
Dat komt omdat Thuisbezorgd jouw verbied buiten de Thuisbezorgd website om andere prijzen te hanteren.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.
Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
Meh.. een menig restaurant heeft nu ook een site met een bestelpagina voor bezorging.quote:Op donderdag 23 april 2020 03:06 schreef superniger het volgende:
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
Als je ziet hoeveel netwerken, systemen met software en koppelingen staan te draaien.... het is enorm en om zoiets op te zetten en goed te laten draaien kan jaren duren.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
Ja, hier moet je zelf ook bezorgen, en ben jij 15% van de omzet kwijt aan Thuisbezorgd.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:27 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
20% of 30% commissie is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Er is inderdaad maar plaats voor 1 in het land, en die ene kan dan vervolgens woekerprijzen vragen.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
quote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Ik rij gewoon zelf even naar de lokale spareribstent of iets dergelijks, lijkt me niet zo ingewikkeld.maar sommigen zijn te lui om voor de duvel te dansenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook zo iemand
Eigenlijk zoeken ze nog iemand om die troep voor ze op te etenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
En wie wordt daar de dupe van? Juist, de kleine ondernemer die net 2 dubbeltjes verdient aan het bakken van een kroket. Of moeten we ook medelijden gaan hebben met Jitse Groen omdat er zo enorm veel bij komt kijken?quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Ga maar eens adverteren via adwords als restaurant, veel succes.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
20% of 30% commissie is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Er is inderdaad maar plaats voor 1 in het land, en die ene kan dan vervolgens woekerprijzen vragen.
Monopolisten, gatverdamme![]()
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:40 schreef fathank het volgende:
[..]
En wie wordt daar de dupe van? Juist, de kleine ondernemer die net 2 dubbeltjes verdient aan het bakken van een kroket. Of moeten we ook medelijden gaan hebben met Jitse Groen omdat er zo enorm veel bij komt kijken?
Het is voor restaurants verboden om lagere prijzen te vragen op hun eigen website dan via monopolist Thuisbezorgd.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef 111210 het volgende:
Soms hebben afhaal zaken een korting van 10/15% als je direct bij hun besteld. Maar heel veel ook weer niet.
Met hotels ben ik zelden goedkopere kamers tegen gekomen bij het hotel zelf, soms zelfs ook duurder dan op booking.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga ik voor het goedkoopste.
je kan ook even google gebruiken natuurlijk, das niet zo moeilijkquote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef MichaelScott het volgende:
Zonder Thuisbezorgd zou ik niet eens weten welke bezorgtoko's leveren in mijn postcodegebied. Thuisbezorgd laat eenvoudig een overzicht zien van restaurants die dat wel doen.
Foldertjes doen de pizzabakkers en chinezen tegenwoordig niet meer aan.
Er is natuurlijk wel een middenweg tussen adwords, of een monopolist waar je een groot deel van je marge aan kwijt bent terwijl het je verboden wordt om op je eigen site lagere prijzen te vragen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maar eens adverteren via adwords als restaurant, veel succes.
Moeilijker dan thuisbezorgd, en met Google krijg je niet alle restaurants maar alleen de restaurants die snappen hoe het Google-algoritme werkt.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:11 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
je kan ook even google gebruiken natuurlijk, das niet zo moeilijk
nou nee, door het businessmodel van thuisbezorgd, booking.com, tripadvisor etc worden de kleinere ondernemers flink uitgeknepen. De commissie's zijn echt veel te hoog.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
In de praktijk krijg je vaak een extraatje als je via de eigen website besteld. (Blikje fris, toetje, salade)quote:Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is voor restaurants verboden om lagere prijzen te vragen op hun eigen website dan via monopolist Thuisbezorgd.
In een enigszins normale markt zou de commissie van Thuisbezorgd gewoon doorgerekend moeten kunnen worden aan de klanten. Wil je het gemak van een centrale website, prima, kost je dan 15% extra
Ze kiezen toch zelf voor die samenwerking? Ze worden niet gedwongen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een middenweg tussen adwords, of een monopolist waar je een groot deel van je marge aan kwijt bent terwijl het je verboden wordt om op je eigen site lagere prijzen te vragen.
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoopquote:Op donderdag 23 april 2020 09:25 schreef MichaelScott het volgende:
Voor de mensen die roepen "Dan Google je toch"
Zoekopdracht: "eten bestellen <postcode> Rotterdam"
Resultaten op de eerste pagina:
1. een link naar Thuisbezorgd
2. een link naar Bezorgland
3. een link naar eten.nl
4. een link naar sneleten.nl
5. een andere link naar sneleten.nl
6. New York Pizza
7. link naar een avondwinkel
8. een link naar een vage verzamelpagina
9. Kiprestaurant
10. Surinaams restaurant
Leuk idee dat Googlen, maar praktisch levert het niets op. Ook daar domineren de grotere bedrijven die een online marketeer kunnen inhuren.
Andere zoekopdracht, zelfde soort zoekresultaten.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Ja en als elke inwoner van nederland nou eens collectief ten dit kabinet zegt: dikke vinger Mark, of de inkomstenbelasting gaat omlaag of per morgen ga ik in mijn ondergoed op de bank chips vretenquote:Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Voor mij zou hetzelfde gelden (ik laat nauwelijks eten bezorgen, zoute troep) maar toch is het laten maken van accounts in deze tijd wel een goede mogelijkheid om klanten te binden.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:27 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hier zit een Chinees restaurant waar je een account moet maken om te kunnen bestellen. Dat soort dingen zijn voor mij reden om iets anders te kiezen. Als men zelf een simpele website maakt of gewoon telefonisch goed te benaderen is, stap ik zo over.
Ja deze logica deel ik inderdaad ook "pizzeria/chinees/snackbar [plaatsnaam]" en klaar.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Vergeet niet dat de omzet fors stijgt.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:32 schreef Mortaxx het volgende:
Dat horeca bedrijven en 30% all in commissie accepteren heb ik nooit begrepen
Je bent al een 30% loonkosten en 20% productkosten kwijt. Dan nog huur etc. Je maakt er misschien zelfs verlies op
Dat hebben ze overgenomenquote:
Wedden van wel?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als Google. Gebruik ik ook niet.
er is niemand die het google algoritme begrijpt, en dat wijzigen ze dan ook nog regelmatig.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Moeilijker dan thuisbezorgd, en met Google krijg je niet alle restaurants maar alleen de restaurants die snappen hoe het Google-algoritme werkt.
Waarom zou ik Google gebruiken als ik op thuisbezorgd alleen mijn postcode in hoef te vullen?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
fijn voor jequote:Op donderdag 23 april 2020 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zou ik Google gebruiken als ik op thuisbezorgd alleen mijn postcode in hoef te vullen?
Als ik via google uit kom bij een restaurant in Rotterdam zuid komen die het echt niet hier in noord bezorgen. Op thuisbezorgd.nl weet ik zeker dat iedereen die ik in mijn overzicht zie ook komt bezorgen.
Behalve dat je een gigantische comissie moet afromen waardoor je praktisch voor niks je kroketten staat te bakken.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
Zeker!quote:
Dan sluit je je aan bij dat initiatief van de Nederlandse Horecaquote:Op donderdag 23 april 2020 10:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Behalve dat je een gigantische comissie moet afromen waardoor je praktisch voor niks je kroketten staat te bakken.
Dit is gewoon uitzuigerij van een monopolist. Ik mag lijen dat ze heel die tent in de brand steken ipv 5G-masten.
Ik sluit me nergens bij aan.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan sluit je je aan bij dat initiatief van de Nederlandse Horeca
Niet echt, ik heb geen bezorgrestaurant en werk er ook niet.quote:
Dus moeten ze toch wat meer aan marketing doen en ja dat kost even wat. Maar op de langere termijn levert het winst op.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |