nou nee, door het businessmodel van thuisbezorgd, booking.com, tripadvisor etc worden de kleinere ondernemers flink uitgeknepen. De commissie's zijn echt veel te hoog.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
In de praktijk krijg je vaak een extraatje als je via de eigen website besteld. (Blikje fris, toetje, salade)quote:Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is voor restaurants verboden om lagere prijzen te vragen op hun eigen website dan via monopolist Thuisbezorgd.
In een enigszins normale markt zou de commissie van Thuisbezorgd gewoon doorgerekend moeten kunnen worden aan de klanten. Wil je het gemak van een centrale website, prima, kost je dan 15% extra
Ze kiezen toch zelf voor die samenwerking? Ze worden niet gedwongen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een middenweg tussen adwords, of een monopolist waar je een groot deel van je marge aan kwijt bent terwijl het je verboden wordt om op je eigen site lagere prijzen te vragen.
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoopquote:Op donderdag 23 april 2020 09:25 schreef MichaelScott het volgende:
Voor de mensen die roepen "Dan Google je toch"
Zoekopdracht: "eten bestellen <postcode> Rotterdam"
Resultaten op de eerste pagina:
1. een link naar Thuisbezorgd
2. een link naar Bezorgland
3. een link naar eten.nl
4. een link naar sneleten.nl
5. een andere link naar sneleten.nl
6. New York Pizza
7. link naar een avondwinkel
8. een link naar een vage verzamelpagina
9. Kiprestaurant
10. Surinaams restaurant
Leuk idee dat Googlen, maar praktisch levert het niets op. Ook daar domineren de grotere bedrijven die een online marketeer kunnen inhuren.
Andere zoekopdracht, zelfde soort zoekresultaten.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Ja en als elke inwoner van nederland nou eens collectief ten dit kabinet zegt: dikke vinger Mark, of de inkomstenbelasting gaat omlaag of per morgen ga ik in mijn ondergoed op de bank chips vretenquote:Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.
Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
Voor mij zou hetzelfde gelden (ik laat nauwelijks eten bezorgen, zoute troep) maar toch is het laten maken van accounts in deze tijd wel een goede mogelijkheid om klanten te binden.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:27 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hier zit een Chinees restaurant waar je een account moet maken om te kunnen bestellen. Dat soort dingen zijn voor mij reden om iets anders te kiezen. Als men zelf een simpele website maakt of gewoon telefonisch goed te benaderen is, stap ik zo over.
Ja deze logica deel ik inderdaad ook "pizzeria/chinees/snackbar [plaatsnaam]" en klaar.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ow sorry, ik dacht dat iedereen wel wist hoe google te gebruiken, ik zou zelf beginnen met "restaurant" ipv "eten bestellen", dat scheelt wel een hoop
Vergeet niet dat de omzet fors stijgt.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:32 schreef Mortaxx het volgende:
Dat horeca bedrijven en 30% all in commissie accepteren heb ik nooit begrepen
Je bent al een 30% loonkosten en 20% productkosten kwijt. Dan nog huur etc. Je maakt er misschien zelfs verlies op
Dat hebben ze overgenomenquote:
Wedden van wel?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als Google. Gebruik ik ook niet.
er is niemand die het google algoritme begrijpt, en dat wijzigen ze dan ook nog regelmatig.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Moeilijker dan thuisbezorgd, en met Google krijg je niet alle restaurants maar alleen de restaurants die snappen hoe het Google-algoritme werkt.
Waarom zou ik Google gebruiken als ik op thuisbezorgd alleen mijn postcode in hoef te vullen?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:30 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
fijn voor jequote:Op donderdag 23 april 2020 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zou ik Google gebruiken als ik op thuisbezorgd alleen mijn postcode in hoef te vullen?
Als ik via google uit kom bij een restaurant in Rotterdam zuid komen die het echt niet hier in noord bezorgen. Op thuisbezorgd.nl weet ik zeker dat iedereen die ik in mijn overzicht zie ook komt bezorgen.
Behalve dat je een gigantische comissie moet afromen waardoor je praktisch voor niks je kroketten staat te bakken.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.
Zeker!quote:
Dan sluit je je aan bij dat initiatief van de Nederlandse Horecaquote:Op donderdag 23 april 2020 10:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Behalve dat je een gigantische comissie moet afromen waardoor je praktisch voor niks je kroketten staat te bakken.
Dit is gewoon uitzuigerij van een monopolist. Ik mag lijen dat ze heel die tent in de brand steken ipv 5G-masten.
Ik sluit me nergens bij aan.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan sluit je je aan bij dat initiatief van de Nederlandse Horeca
Niet echt, ik heb geen bezorgrestaurant en werk er ook niet.quote:
Dus moeten ze toch wat meer aan marketing doen en ja dat kost even wat. Maar op de langere termijn levert het winst op.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |