Klinkt een beetje als Google. Gebruik ik ook niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.
Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Dat gaat echt niet lukken als een bedrijf een (bijna-)monopoliepositie heeft.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:46 schreef Fred het volgende:
Dan had je als ondernemer betere voorwaarden moeten bedingen toen je het contract aanging bij Thuisbezorgd.
Dat snappen we allemaal. De boodschap is nu dat eens niet te doen en wel direct bij dat restaurant te bestellen. Dat is precies het punt, doe wel een klein beetje moeite. Het goede doen stopt niet bij opsommen van wat je zelf allemaal al goed deed en excuses waarom je niet direct bij de lokale vestiging hebt besteld. Ik snap wel dat je cynisch bent, maar het is wel jouw buurt en het gaat over de leefbaarheid in jouw buurt. En zo geldt dat voor heel Nederland.quote:Op donderdag 23 april 2020 03:06 schreef superniger het volgende:
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
Hotel zoeken op booking.com of een vergelijkbare site --> de eigen website van het gevonden hotel waar je wil boeken zoeken en via die site boeken of even bellen. Biedt een hotel die mogelijkheid niet? Dan moeten ze ook niet zeuren...quote:Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef BasEnAad het volgende:
Net als booking.com, het is een extra schakel die makkelijk omzeild kan worden, maar wel kosten heeft.
Dat komt omdat Thuisbezorgd jouw verbied buiten de Thuisbezorgd website om andere prijzen te hanteren.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.
Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
Meh.. een menig restaurant heeft nu ook een site met een bestelpagina voor bezorging.quote:Op donderdag 23 april 2020 03:06 schreef superniger het volgende:
Neuh.
Thuisbezorgd is lekker makkelijk. Geen gedoe. Heb geen zin om individuele restaurants op te bellen voor een bestelling.
Als je ziet hoeveel netwerken, systemen met software en koppelingen staan te draaien.... het is enorm en om zoiets op te zetten en goed te laten draaien kan jaren duren.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
Ja, hier moet je zelf ook bezorgen, en ben jij 15% van de omzet kwijt aan Thuisbezorgd.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:27 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
20% of 30% commissie is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Er is inderdaad maar plaats voor 1 in het land, en die ene kan dan vervolgens woekerprijzen vragen.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Wat een gejank, ik heb zelf aan dit soort grote platformen gewerkt, en men denkt veelal: Oh joh, zo een site zet je zo in elkaar. Zo simpel werkt het niet, wil je het goed doen, dan komt daar zo veel meer bij kijken. Daarnaast is het opzetten van zo een platform ook nog eens enorm risicovol, de thuis bezorg markt zit nogal hard in elkaar, het komt er op neer: Er is maar plaats voor 1 per land. En dat is een bloedige strijd waarbij met grof geld gesmeten word.
quote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Ik rij gewoon zelf even naar de lokale spareribstent of iets dergelijks, lijkt me niet zo ingewikkeld.maar sommigen zijn te lui om voor de duvel te dansenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook zo iemand
Eigenlijk zoeken ze nog iemand om die troep voor ze op te etenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
En wie wordt daar de dupe van? Juist, de kleine ondernemer die net 2 dubbeltjes verdient aan het bakken van een kroket. Of moeten we ook medelijden gaan hebben met Jitse Groen omdat er zo enorm veel bij komt kijken?quote:Op donderdag 23 april 2020 05:06 schreef raptorix het volgende:
Ga maar eens adverteren via adwords als restaurant, veel succes.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
20% of 30% commissie is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Er is inderdaad maar plaats voor 1 in het land, en die ene kan dan vervolgens woekerprijzen vragen.
Monopolisten, gatverdamme![]()
Flauwekul, juist snackbars proviteren hier enorm van, je hebt geen enkele investering nodig om mee te doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:40 schreef fathank het volgende:
[..]
En wie wordt daar de dupe van? Juist, de kleine ondernemer die net 2 dubbeltjes verdient aan het bakken van een kroket. Of moeten we ook medelijden gaan hebben met Jitse Groen omdat er zo enorm veel bij komt kijken?
Het is voor restaurants verboden om lagere prijzen te vragen op hun eigen website dan via monopolist Thuisbezorgd.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef 111210 het volgende:
Soms hebben afhaal zaken een korting van 10/15% als je direct bij hun besteld. Maar heel veel ook weer niet.
Met hotels ben ik zelden goedkopere kamers tegen gekomen bij het hotel zelf, soms zelfs ook duurder dan op booking.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga ik voor het goedkoopste.
je kan ook even google gebruiken natuurlijk, das niet zo moeilijkquote:Op donderdag 23 april 2020 09:03 schreef MichaelScott het volgende:
Zonder Thuisbezorgd zou ik niet eens weten welke bezorgtoko's leveren in mijn postcodegebied. Thuisbezorgd laat eenvoudig een overzicht zien van restaurants die dat wel doen.
Foldertjes doen de pizzabakkers en chinezen tegenwoordig niet meer aan.
Er is natuurlijk wel een middenweg tussen adwords, of een monopolist waar je een groot deel van je marge aan kwijt bent terwijl het je verboden wordt om op je eigen site lagere prijzen te vragen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maar eens adverteren via adwords als restaurant, veel succes.
Moeilijker dan thuisbezorgd, en met Google krijg je niet alle restaurants maar alleen de restaurants die snappen hoe het Google-algoritme werkt.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:11 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
je kan ook even google gebruiken natuurlijk, das niet zo moeilijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |