SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SDo what you love, love what you do!
Hielp wel met het afkoelen van m'n zolderkamer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:25 schreef Pisces29 het volgende:
Het was hier echt heel fris, niet te vergelijken met gister. Vieze koude wind.
Nou ik doe toch een jas aan nu als ik naar buiten ga. Inmiddels wel blouse aan met korte mouwen. Maar het is nog soort van beetje te koud.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:25 schreef Pisces29 het volgende:
Het was hier echt heel fris, niet te vergelijken met gister. Vieze koude wind.
Ja dit is echt geniet weer ten topquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het lijkt zeker nog minimaal een week "zaagtand weer" te blijven. Enigszins frisse nachten, maar redelijk zonovergoten dagen en 18-21 graden. Zeker in oost en Zuid Nederland. Al zal het in midden Nederland niet veel anders zijn.
Morgen is er kans op een verdwaalde bui, wat meer bewolking of wat neerslag, maar verwacht er niet veel van. Zuid/ZuidOost Nederland.
Lijken bijna Zuid Europese toestanden wat zij in de zomer hebben. Dag in dag uit een vrijwel onbewolkte dag met 80% zonneschijn. Stabiel, maar droog. Ik zou er bijna voor tekenen. Ik zou alleen een enkele nacht met onweer/regen willen. Maar ook niet te vaak of veel, want juist dan wordt het zo broeierig/vochtig warm.
ik ben dan ook al fors aan het beregenen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jezus die nieuwe pluim is strak en stabiel. En dan met name ook de bewolking. Nagenoeg geen bewolking volgende week met continu 20+ graden 😯
Zag het, terwijl het land juist gebaat zou zijn bij een flinke periode van veel neerslag.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jezus die nieuwe pluim is strak en stabiel. En dan met name ook de bewolking. Nagenoeg geen bewolking volgende week met continu 20+ graden 😯
Echt niet!quote:Op zaterdag 18 april 2020 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
Voor de droogtemieperds: Het gaat regenen vandaag
Die periode hebben we al gehad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Zag het, terwijl het land juist gebaat zou zijn bij een flinke periode van veel neerslag.
Zodra het daar goed, mooier en langer stabiel weer gaat worden, dan wordt het hier juist k*tquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:51 schreef Pumpalov het volgende:
Uiteraard houdt dat wel in dat ik hier een paar daagjes kutweer tegemoet mag zien. Momenteel een graad of 24, morgen 25 graden maar daarna is het gedaan met de pret en wordt het regenachtig met temperaturen tussen de 12 en 15 graden
twitter:Kachelmann twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 11:27:59Die neue 46-Tage-Vorhersage des #ECMWF modelliert ein laufend grösser werdendes Regendefizit bis Ende Mai. https://t.co/qDAisCDNsQ reageer retweet
In Den Helder schijnt de zon.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:51 schreef Pumpalov het volgende:
Uiteraard houdt dat wel in dat ik hier een paar daagjes kutweer tegemoet mag zien. Momenteel een graad of 24, morgen 25 graden maar daarna is het gedaan met de pret en wordt het regenachtig met temperaturen tussen de 12 en 15 graden
Hebben nog wel iets in te halen zie ik hierboven. Net boven Eindhovenquote:
46-daagse voorspellingenquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zodra het daar goed, mooier en langer stabiel weer gaat worden, dan wordt het hier juist k*t.
De neerslag valt vooral in Zuid Europa. Daar kunnen ze het ook altijd wel gebruiken, maar het valt wel weer op dat het vaak alles of niks is. Zodra het hier slechter gaat worden begint daar de schroei zomer, waarschijnlijk.
Verwachting komende tijd:twitter:Kachelmann twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 11:27:59Die neue 46-Tage-Vorhersage des #ECMWF modelliert ein laufend grösser werdendes Regendefizit bis Ende Mai. https://t.co/qDAisCDNsQ reageer retweet
We moeten het hier nooit hebben van de eerste maanden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hebben nog wel iets in te halen zie ik hierboven. Net boven EindhovenKan beter maat.
Petrichorquote:Op zaterdag 18 april 2020 14:05 schreef tralalala het volgende:
Bohhh, wat ruikt het toch altijd lekker buiten na een zomerse bui.
40 tot 45-daagse voorspellingenquote:
quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:05 schreef tralalala het volgende:
Bohhh, wat ruikt het toch altijd lekker buiten na een zomerse bui.
Van die woestijnkleur die ze gebruiken in de animatie krijg ik een droge bek.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zodra het daar goed, mooier en langer stabiel weer gaat worden, dan wordt het hier juist k*t.
De neerslag valt vooral in Zuid Europa. Daar kunnen ze het ook altijd wel gebruiken, maar het valt wel weer op dat het vaak alles of niks is. Zodra het hier slechter gaat worden begint daar de schroei zomer, waarschijnlijk.
Verwachting komende tijd:twitter:Kachelmann twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 11:27:59Die neue 46-Tage-Vorhersage des #ECMWF modelliert ein laufend grösser werdendes Regendefizit bis Ende Mai. https://t.co/qDAisCDNsQ reageer retweet
Ik vind die wind anders aardig irritantquote:Op zondag 19 april 2020 16:27 schreef Pisces29 het volgende:
Zonnig met wind maar niet dat ijzige windje wat we gister hadden.
Heerlijk buiten zitten
Die is bij mij vandaag ook meer aanwezig en ook vervelend koud. Gister niet.quote:Op maandag 20 april 2020 14:04 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik vind die wind anders aardig irritant
Opbokken met die kutwind!
Ah kak, ik zie nu pas dat je dit Zondag al schreefquote:Op maandag 20 april 2020 14:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die is bij mij vandaag ook meer aanwezig en ook vervelend koud. Gister niet.
quote:Op maandag 20 april 2020 14:57 schreef Pumpalov het volgende:
Gisteren ruim 29 graden was heerlijk in de tuin
De 11 graden van vandaag met af en toe een paar druppels toch wel prettiger wandelen
In de rug best lekker danquote:Op maandag 20 april 2020 15:10 schreef Vault-Boy het volgende:
Wilde ook nog een lekker stuk fietsen, maar man die wind is idd irritant zeg.
En zóveel pollen, stuifmeel en meer van die shitzooi.quote:
Net ff half uurtje in de tuin gezeten, hiep hooikoorts!quote:Op maandag 20 april 2020 17:54 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En zóveel pollen, stuifmeel en meer van die shitzooi.M'n tuinstoelen zitten eronder, m'n auto zit eronder, en ik ben niet eens allergisch maar zelfs ik moet ervan niezen.
Da's trouwens al wel even bezig, niet pas vandaag, maar met die wind zie je het gewoon langsvliegen.
Blij dat ik het niet echt heb zeg, dat moet de hel zijn momenteel (stel je voor dat je ook nog tegelijk Covid-19 verschijnselen krijgt, holy fucking shitquote:Op maandag 20 april 2020 17:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Net ff half uurtje in de tuin gezeten, hiep hooikoorts!
En een zeil.quote:
Het valt op zich nog best mee. Daarnaast is Koningsdag inmiddels een gewone maandag, dus maakt het toch geen donder uitquote:Op maandag 20 april 2020 19:19 schreef cherrycoke het volgende:
natte run vanaf de 27ste is de 20e hersft op komst?
zeiknatte koningsdag zo te zien
M'n eerste volle week vrij sinds twee en een half jaar begint die dag dus kutweer zit wel in de verwachtingquote:Op maandag 20 april 2020 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het valt op zich nog best mee. Daarnaast is Koningsdag inmiddels een gewone maandag, dus maakt het toch geen donder uit.
Eerste volle week vrij? Neem jij geen vakantie?quote:Op maandag 20 april 2020 20:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
M'n eerste volle week vrij sinds twee en een half jaar begint die dag dus kutweer zit wel in de verwachting.
Had een soort van nul-urencontract, vakantie nemen betekende minder inkomen. Was in die tijd ook nog bezig met een afstudeerstage. Langer dan een dag of 5 heb ik nooit vrijgenomen al die tijd.quote:Op maandag 20 april 2020 20:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerste volle week vrij? Neem jij geen vakantie?
Dan mag dat ook wel eens een keer. Deed ik het beter met 3 keer vakantie vorig jaarquote:Op maandag 20 april 2020 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Had een soort van nul-urencontract, vakantie nemen betekende minder inkomen. Was in die tijd ook nog bezig met een afstudeerstage. Langer dan een dag of 5 heb ik nooit vrijgenomen al die tijd.
Nu kan het dus eindelijk wel maar door de opening van een nieuw filiaal, de coronacrisis en een geblesseerde collega heb ik het alsnog flink moeten uitstellen.
Genoeg te doen binnenshuis andersquote:Op maandag 20 april 2020 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan mag dat ook wel eens een keer. Deed ik het beter met 3 keer vakantie vorig jaar
Zo slecht zal het weer nog niet gelijk worden, hoor. Dat het een keer wisselvalliger gaat worden is ook logisch, maar gelijk weer herfst verwacht ik eigenlijk niet
Ach. Als we alle kaarten hadden moeten geloven hadden we afgelopen weekend 27 graden gehad en nu toch wel een graad of 12. Totaal onbetrouwbaar momenteel die lange termijn.quote:Op maandag 20 april 2020 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan mag dat ook wel eens een keer. Deed ik het beter met 3 keer vakantie vorig jaar
Zo slecht zal het weer nog niet gelijk worden, hoor. Dat het een keer wisselvalliger gaat worden is ook logisch, maar gelijk weer herfst verwacht ik eigenlijk niet
Het wordt net als twee jaar geleden, 1 lang voorjaar en alle neerslag in de kaarten verdampt iedere keer weer tot aan oktober/november.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Alle regen is verdwenen voor volgende week
Geen goed teken ditquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het wordt net als twee jaar geleden, 1 lang voorjaar en alle neerslag in de kaarten verdampt iedere keer weer tot aan oktober/november.
Dat wil wel oplopen ja met de bizar droge lucht en harde wind.quote:
Snap je scepsis wel, maar hou je er ook rekening mee dat we al een maand in een globale crisis zitten en het voor bijvoorbeeld boeren niet nog eens bovenop kan komen dat hun aardappeloogst of wat dan ook gaat mislukken? Hoop echt snel op wat afwisselender weer voor die groepen die daar zo afhankelijk van zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:41 schreef Nattekat het volgende:
Was pas echt leuk geweest als we niet zo'n ontzettend natte februari en eerste helft van maart hadden gehad.
Ik kan hier echt slecht tegen. Het zal wel een hype dingetje zijn nav afgelopen twee jaren, maar het helemaal niet zo raar dat je boven de rest uit steekt als je in april begint met meten en het toevallig in datzelfde april droog en zonnig is. Als de eerste week van mei overeen komt met de eerste week van maart, dan zitten we alweer onder de mediaan.
Droog? Ja. Droogte? Vraag me dat over een maand of twee maar weer, zo hard gaat dat helemaal niet.
Natte winter heb je weinig aan wanneer je groeiseizoen start met flinke droogte. Het gaat dit jaar echt enorm hard, zelfs de grondwaterstanden waar een groot gedeelte (zeer) hoog stond en de situatie begin april relatief gezien iets beter was dan verleden jaar liggen momenteel alweer erg laag en veel natuur is momenteel gewoon fragiel omdat er de afgelopen jaren simpelweg zoveel véél te droge periodes zijn geweest. In het zuiden en oosten zijn watertekorten voor de agrariërs gewoon weer aan de orde van de dag, net nu het daar eindelijk na anderhalf jaar (!!!) qua standen weer op een normale en voor de natuur en agricultuur gezonde situatie begon te lijken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap je scepsis wel, maar hou je er ook rekening mee dat we al een maand in een globale crisis zitten en het voor bijvoorbeeld boeren niet nog eens bovenop kan komen dat hun aardappeloogst of wat dan ook gaat mislukken? Hoop echt snel op wat afwisselender weer voor die groepen die daar zo afhankelijk van zijn.
Maar goed, natuurlijk wel een teken aan de wand dat de scepsis enkel leeft bij een aantal users die bekend staan als fervent regenhatersquote:'Vooral de hoge zandgronden in het zuiden en oosten van het land lijden eronder', zegt hij. Bijna overal is de bovenste grondlaag aan het uitdrogen. Tegelijk onttrekken landbouw, industrie en drinkwatervoorziening steeds meer grondwater aan het land, waardoor het tekort verder oploopt.
'Nederland is van oudsher ingericht op het snel afvoeren van water, om overlast te voorkomen. Wateroverlast komt en gaat snel. Maar droogte is een sluipmoordenaar: die treedt langzaam in, het effect voel je pas laat en het ijlt nog lang na. Op sommige locaties is er nu nog last van de droogte van 2018', aldus Bartholomeus.
Oh my god.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Alle regen is verdwenen voor volgende week
Je link werkt niet maar ik weet welk stuk je post.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:57 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de droogte drammers ter nuancering. Zal het straks copy pasten
http://m.janvissersweer.n(...)redirected=true#2743
Ik vond het ook wel een beetje gedramquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je link werkt niet maar ik weet welk stuk je post.
Allereerst jammer dat jij je met terminologie als 'droogtedrammers' moet gaan bezigen. Maar dat terzijde ageert hij tegen "Het is nog nooit zo droog geweest" en is het geen artikel waaruit blijkt dat de huidige periode en vooruitzichten niet problematisch zijn.
Sterker nog, in het grotere geheel past de afgelopen winter met veel regen en weinig vorst perfect in de doorlopende problemen die zich in de landbouw blijven voortdoen.
Mwoah de lange termijn is koffiedik kijken. Maar dit soort berichten geven toch aardig aan hoe problematisch de korte termijn situatie al is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:48 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk dat beruchte recordjaar 2011 nou, nog droger dan 2018 en 1976 aan het einde van mei.
Dat lijkt me niet lastigquote:Op woensdag 22 april 2020 08:44 schreef Frutsel het volgende:
WKN / Het lijkt de warmste Koningsdag ooit te worden
Ik vind die bende echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:19 schreef Pumpalov het volgende:
Ah, voor mensen die interesse hebben om de wekker ter zetten : morgenochtend rond 04:30 kan je in het zuidoosten het treintje Starlink-satellieten zien. 15 in totaal.
Dat kan. Als ik jou was zal ik de wekker in dat geval niet zetten.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind die bende echt verschrikkelijk.
Okay, zal het onthoudenquote:Op woensdag 22 april 2020 09:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat kan. Als ik jou was zal ik de wekker in dat geval niet zetten.
Gisteravond rond half elf gezien. Echt bizar net alsof de aarde omsingeld wordt de ruimteschepenquote:Op woensdag 22 april 2020 09:19 schreef Pumpalov het volgende:
Ah, voor mensen die interesse hebben om de wekker ter zetten : morgenochtend rond 04:30 kan je in het zuidoosten het treintje Starlink-satellieten zien. 15 in totaal.
Zie 0,1mm regen voor de komende 14 dagen en temperaturen dalend naar gemiddeld 14-16 graden, wat gewoon gemiddeld is voor eind April - begin Mei.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:21 schreef Djeez het volgende:
Nog maar even genieten van het mooie weer. Vanaf het weekend weer te koud en regen
Voor wat ik zie blijft het in Assen op z'n minst gemiddeld qua temperaturen en geen neerslag. ZOMERquote:Op woensdag 22 april 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie 0,1mm regen voor de komende 14 dagen en temperaturen dalend naar gemiddeld 14-16 graden, wat gewoon gemiddeld is voor eind April - begin Mei.
Leugensquote:Op woensdag 22 april 2020 12:21 schreef Djeez het volgende:
Nog maar even genieten van het mooie weer. Vanaf het weekend weer te koud en regen
https://www.waldnet.nl/wn(...)_op_Lauwersmeer.htmlquote:ANJUM - Woensdagmiddag rond vijf uur werden de opstappers van KNRM station Lauwersoog gepiept voor een surfer in problemen op het Lauwersmeer.
De harde wind trok vele windsurfers naar de Hoek van de Bant. Een surfster kwam echter in de problemen en de reddingboot Springbok van de KNRM voor het Lauwersmeer werd gealarmeerd.
De vrijwilligers werden echter 10 minuten na het alarm weer afgepiept en zijn niet in actie geweest. De vrouw had inmiddels de kant weten te bereiken. Een medewerker van Staatsbosbeheer ving de vrouw op.
Lol die dinsdag is ook alweer omhoog gegaan naar 17 graden.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef Vault-Boy het volgende:
Volgende week dinsdag even een dip naar 11 graden, maar voor de rest gewoon gemiddeld 15 graden. Koningsdag ziet er eigenlijk wel top uit, maar ja je kan toch geen reet doen.
Tot zoverre dus het groeizame weer met zo goed als geen neerslagquote:Op donderdag 23 april 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
Nou er staat voor volgende week eindelijk wat neerslag in de kaarten. Gok dat ze daar in Limburg wel tevreden mee zijn na de reeks natuurbranden van de afgelopen week.
De neerslag is overigens ook van weinig betekenis. Een paar milimeter hier en daar zet niet echt zoden aan de dijk. Maar alsnog : Beter iets dan nietsquote:
Laten we het hopen. Prima weertje zo om er op uit te trekken, maar de natuur alsmede de agrarische sector kan het echt heel goed gebruiken.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De neerslag is overigens ook van weinig betekenis. Een paar milimeter hier en daar zet niet echt zoden aan de dijk. Maar alsnog : Beter iets dan nietsNederland valt overigens bij zowel GFS als ECMWF precies tussen twee neerslagbanden in. Dus kleine atmosferische verandering kan al best wat gevolgen hebben.
Het is en blijft NL. De eindeloze stortregens komen vanzelf.... Ik geniet nog even van de Californische omstandigheden zolang het kanquote:Op donderdag 23 april 2020 13:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De neerslag is overigens ook van weinig betekenis. Een paar milimeter hier en daar zet niet echt zoden aan de dijk. Maar alsnog : Beter iets dan nietsNederland valt overigens bij zowel GFS als ECMWF precies tussen twee neerslagbanden in. Dus kleine atmosferische verandering kan al best wat gevolgen hebben.
Ook eindeloze stortregens schiet niemand een flikker mee op. Altijd dat hopen op uiterstenquote:Op donderdag 23 april 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is en blijft NL. De eindeloze stortregens komen vanzelf.... Ik geniet nog even van de Californische omstandigheden zolang het kan
Wie zegt dat ik hoop op eindeloze stortregenquote:Op donderdag 23 april 2020 14:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ook eindeloze stortregens schiet niemand een flikker mee op. Altijd dat hopen op uitersten
Die neerslag is morgen weer verdwenen in de kaarten.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
Nou er staat voor volgende week eindelijk wat neerslag in de kaarten. Gok dat ze daar in Limburg wel tevreden mee zijn na de reeks natuurbranden van de afgelopen week.
Niet daarop, wel op het andere uiterste. Waar Nederland dus absoluut niet geschikt voor is als land met een hoog waterverbruik en waterhuishouding die gemaakt is op afvloeiing plus als bijkomend nadeel een hoge bebouwingsdichtheid waardoor veel water nodeloos de rioleringen instroomt.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hoop op eindeloze stortregen![]()
Het is wel echter wat je vaak krijgt in 'alles-of-niets' NL.. maar een paar gewone buien zouden voor de natuur inmiddels prima zijn, dat ontken ik niet.
Je zou bijna zeggen dat dit wel in de pocket zit met de huidige vooruitzichten.quote:
Vanaf maandag weer twee weken regenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat dit wel in de pocket zit met de huidige vooruitzichten.
Buiten zitten mag nog met een biertje.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:27 schreef Dagoduck het volgende:
Lekker hoor, met een Skuumkoppe in de tuin.
Het gaat niet ineens de hele week regenen, hoor. Het gaat best meevallenquote:Op donderdag 23 april 2020 21:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Game over.
[ afbeelding ]
Ik heb ervan genoten.
Net als een week geleden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:11 schreef Naardenaar het volgende:
De Noordzee gaat voor een bewolkte zaterdag zorgen vrees ik
Zo, dat is een behoorlijk bak water die naar beneden komt volgende week. Mei is altijd al een natte en koude kutmaand geweest, maar goedquote:
Ja, wel 15 mm. Poepoequote:Op vrijdag 24 april 2020 11:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zo, dat is een behoorlijk bak water die naar beneden komt volgende week. Mei is altijd al een natte en koude kutmaand geweest, maar goed
Ook leuk nu de schoolvakanties beginnen. Stromende regen in coronatijd, dus niet naar het binnenzwembad, overdekte speeltuin of andere dingen. Geweldig nu ik verplicht moet thuiswerkenquote:
Het is nou niet zo dat er een geweldig verschil in hoeveelheid vrije tijd isquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ook leuk nu de schoolvakanties beginnen. Stromende regen in coronatijd, dus niet naar het binnenzwembad, overdekte speeltuin of andere dingen. Geweldig nu ik verplicht moet thuiswerken
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ook leuk nu de schoolvakanties beginnen. Stromende regen in coronatijd, dus niet naar het binnenzwembad, overdekte speeltuin of andere dingen. Geweldig nu ik verplicht moet thuiswerken
Serieus blij met die regen die er aan komt - droge lucht inclusief pollen meer dan beuquote:
Ja dat, ik nies mij een ongeluk laatste dagen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus blij met die regen die er aan komt - droge lucht inclusief pollen meer dan beu
En je wordt er ook nog eens op aangekeken in deze tijden..quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja dat, ik nies mij een ongeluk laatste dagen.
Jaquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En je wordt er ook nog eens op aangekeken in deze tijden..
Dan nies ik nog een keer extraquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En je wordt er ook nog eens op aangekeken in deze tijden..
Ondertussen knallen de zuidstromingen met mogelijk tropische temperaturen er bij zowel GFS als ECMWF uit. "Game over".quote:Op donderdag 23 april 2020 21:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Game over.
[ afbeelding ]
Ik heb ervan genoten.
Lekker bewaren voor de zomer. Het voorjaar moet niet al het kruit verschieten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ondertussen knallen de zuidstromingen met mogelijk tropische temperaturen er bij zowel GFS als ECMWF uit. "Game over".
Dus? Is langetermijn, gaat alle kanten op. En alsnog blijven er genoeg neerslagsignalen in zitten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ondertussen knallen de zuidstromingen met mogelijk tropische temperaturen er bij zowel GFS als ECMWF uit. "Game over".
Waarom dan de game over als het lange termijn is en alle kanten op zou gaan?quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus? Is langetermijn, gaat alle kanten op. En alsnog blijven er genoeg neerslagsignalen in zitten.
Soep zal normaal niet zo heet opgediend worden maar wat subtropische impulsen met ruimte voor zon en eventueel een paar lekkere buien of klappers.. ik denk niet dat er veel zien die daar tegenop zien. Voor ieder wat wilsquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lekker bewaren voor de zomer. Het voorjaar moet niet al het kruit verschieten.
Ik ook, maar inmiddels mag het echt wel even regenen, graag zelfs. Even die troep uit de lucht en wat water in de bodem.quote:Op donderdag 23 april 2020 21:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Game over.
[ afbeelding ]
Ik heb ervan genoten.
Wheeee.quote:
Op zich ook niet erg, toch? De laatste run is qua neerslag weer erg karig voor Nederland. Met een beetje neerslag wordt het wel gelijk heel mooi groenquote:Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus? Is langetermijn, gaat alle kanten op. En alsnog blijven er genoeg neerslagsignalen in zitten.
Ow das wel een interessante vraag ja, was dat alweer vergeten van die meetgegevens van de luchtvaart.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
Het gaat sws enorm heen en weer heb ik het idee. Van veel te koel weer naar één kaart later opeens weer veel te warm weer en zo up and down...
Komt misschien door nog steeds een gebrek aan vliegtuigen in de lucht dat de lt voorspellingen zo aan het jojo'en zijn?
Het lijkt wel of er meer gevlogen wordt. Ik zie steeds vaker vliegtuigen in de lucht en voor het eerst in weken is de lucht niet strakblauwquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:37 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ow das wel een interessante vraag ja, was dat alweer vergeten van die meetgegevens van de luchtvaart.
Op de korte termijn heeft dit een heel groot effect ja, doordat er toch een deken weg is nu. Ze verwachten ook dat het een stuk warmer kan worden in steden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
Het gaat sws enorm heen en weer heb ik het idee. Van veel te koel weer naar één kaart later opeens weer veel te warm weer en zo up and down...
Komt misschien door nog steeds een gebrek aan vliegtuigen in de lucht dat de lt voorspellingen zo aan het jojo'en zijn?
Een paar lekkere dampdagen met onweer daar teken ik wel voor.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Soep zal normaal niet zo heet opgediend worden maar wat subtropische impulsen met ruimte voor zon en eventueel een paar lekkere buien of klappers.. ik denk niet dat er veel zien die daar tegenop zien. Voor ieder wat wils
quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een paar lekkere dampdagen met onweer daar teken ik wel voor.
Hopelijk houdt iedereen zich daar aan, zodat ik tijdens mijn wandelroute maandag zo min mogelijk mensen tegenkom. 21 graden, heerlijk wandelweer.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:39 schreef DemonRage het volgende:
LOL... Nu is koningsdag de warmste dag in de pluim, voor het eerst in de geschiedenis van koningsdag aangenaam weer en dan moet iedereen binnen blijven.![]()
Zou wel mooi zijn als ze zich aan jou aanpassen, inderdaadquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:51 schreef Naardenaar het volgende:
[..]
Hopelijk houdt iedereen zich daar aan, zodat ik tijdens mijn wandelroute maandag zo min mogelijk mensen tegenkom. 21 graden, heerlijk wandelweer.
Ik snap die kreten van 'iedereen moet thuiszitten' niet helemaal, terwijl je gewoon even een frisse neus mag halen hoor. Maar goed.. als mensen elkaar dat wijs blijven maken is dat uiteraard helemaal prima.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze zich aan jou aanpassen, inderdaad.
Het is gewoon een suffe saaie maandag als altijd. Ik ga maar een halve dag buiten werken
Er is altijd gezegd dat je gewoon naar buiten mag voor een wandeling oid (behalve als je symptomen hebt)quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:07 schreef Naardenaar het volgende:
[..]
Ik snap die kreten van 'iedereen moet thuiszitten' niet helemaal, terwijl je gewoon even een frisse neus mag halen hoor. Maar goed.. als mensen elkaar dat wijs blijven maken is dat uiteraard helemaal prima.
Ik werk gewoon 40 uur (ja ook nu) en dan is het wel fijn als je eens 2 dagen na elkaar vrij bent, en er lekker op uit kan voor een stevige wandeling. Gevuld rugzakje mee. Prima.
Dan verwoord jij dat wel een beetje verkeerd, denk ik. Jij hoopt zo min mogelijk mensen tegen te komen, dus jij gaat wel naar buiten, maar wil graag dat anderen dat niet doenquote:Op zaterdag 25 april 2020 12:07 schreef Naardenaar het volgende:
[..]
Ik snap die kreten van 'iedereen moet thuiszitten' niet helemaal, terwijl je gewoon even een frisse neus mag halen hoor. Maar goed.. als mensen elkaar dat wijs blijven maken is dat uiteraard helemaal prima.
Ik werk gewoon 40 uur (ja ook nu) en dan is het wel fijn als je eens 2 dagen na elkaar vrij bent, en er lekker op uit kan voor een stevige wandeling. Gevuld rugzakje mee. Prima.
Dat heb jij goed bekeken, zuip ze!quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan verwoord jij dat wel een beetje verkeerd, denk ik. Jij hoopt zo min mogelijk mensen tegen te komen, dus jij gaat wel naar buiten, maar wil graag dat anderen dat niet doen
Ik snap helemaal wat jij bedoeld, hoor. Ik heb zelf net boodschappen gedaan en een heel stuk omgelopen. Straks samen met iemand nog even een stuk halen voor de slang om die buiten te kunnen koppelen aan de buitenkraan en dan zullen wij ook vast wel een 20/30 minuten om gaan fietsen. Beetje beweging en het is lekker weer. Daarna met 2/3 man gewoon poar neem'n. Houd me wel aan de regels en ook rekening met anderen, maar ga natuurlijk niet 12 weekenden alleen binnen zitten.
Wrijf het er in. Ik zou voor het eerst in jaren eens iets leuks gaan doen met die verder toch maar onvrijwillig opgelegde vrije dag en hop, corona in m'n bakkes. Schijtzooi.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:39 schreef DemonRage het volgende:
LOL... Nu is koningsdag de warmste dag in de pluim, voor het eerst in de geschiedenis van koningsdag aangenaam weer en dan moet iedereen binnen blijven.![]()
Heb jij het zelf? (Serieuze vraag)quote:Op zondag 26 april 2020 02:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Wrijf het er in. Ik zou voor het eerst in jaren eens iets leuks gaan doen met die verder toch maar onvrijwillig opgelegde vrije dag en hop, corona in m'n bakkes. Schijtzooi.
In de zeer korte geschiedenis van koningsdag mss. Koninginnedag vaak zat in de zon genoten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:39 schreef DemonRage het volgende:
Knap want van de zes edities zijn er twee zo goed als zonloos verlopen en zijn er vier met neerslag en was de temperatuur zelden boven de 11 graden.quote:Op zondag 26 april 2020 11:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zeer korte geschiedenis van koningsdag mss. Koninginnedag vaak zat in de zon genoten.
Er zijn wel meer dan zes edities van Koninginnedag (daar had hij het over bij 'in de zon genoten') geweestquote:Op zondag 26 april 2020 12:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Knap want van de zes edities zijn er twee zo goed als zonloos verlopen en zijn er vier met neerslag en was de temperatuur zelden boven de 11 graden.
Dat is hier sowieso nauwelijks te merken, dus nu merk ik er ook weinig vanquote:Op zondag 26 april 2020 12:37 schreef Pumpalov het volgende:
Merken jullie eigenlijk iets van minder luchtvervuiling?
Ah Koninginnedag doet het dikwijls een stuk beter jaquote:Op zondag 26 april 2020 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dan zes edities van Koninginnedag (daar had hij het over bij 'in de zon genoten') geweest
Aha. Hier in de stad wel iets beter. Valt me wel op dat ik nu altijd de hoogste berg en een monument kan zien waar dat normaal misschien op een dag of 2 per week is. Kilometer of 60 afstand.quote:Op zondag 26 april 2020 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is hier sowieso nauwelijks te merken, dus nu merk ik er ook weinig van
Dat waren echt geweldige dagen wat weer betreft. Ideale temperaturen.quote:Op zondag 26 april 2020 18:17 schreef MissHobje het volgende:
Omg deze 2,5 week waren echt top! Morgen ook als goed is nog.. en ach de dagen erna zal best goedkomen, ook al is het wat frisser en soms een bui. Ik teken ervoor hoor![]()
![]()
Ja echt genietings, en die lucht zo blauw.. prachtig!quote:Op zondag 26 april 2020 18:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat waren echt geweldige dagen wat weer betreft. Ideale temperaturen.
Rond of na volgend weekend alweer 20-25 graden en hopelijk onweer.quote:Op zondag 26 april 2020 18:17 schreef MissHobje het volgende:
Omg deze 2,5 week waren echt top! Morgen ook als goed is nog.. en ach de dagen erna zal best goedkomen, ook al is het wat frisser en soms een bui. Ik teken ervoor hoor![]()
![]()
Voor minder dan 3000 kom ik m'n bed niet uit.quote:Op zondag 26 april 2020 18:39 schreef InverHouse het volgende:
Ziet er interessant uit voor volgende week.
Kansen op onweer nemen toe met de komende zuidelijke stroming.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 april 2020 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor minder dan 3000 kom ik m'n bed niet uit.
Nee, gelukkig niet.quote:Op zondag 26 april 2020 11:09 schreef Naardenaar het volgende:
[..]
Heb jij het zelf? (Serieuze vraag)
Act.quote:Op zondag 26 april 2020 23:23 schreef Djeez het volgende:
Nou, morgen de laatste mooie dag in tijden. Daarna minstens twee weken extreme regenval. Ga er maar gerust vanuit dat het in mei niet meer droog wordt, omdat de zon alle kruit al heeft verschoten. Mei, altijd een zwaar deprimerende kutmaand
Bron?quote:Op zondag 26 april 2020 23:23 schreef Djeez het volgende:
Nou, morgen de laatste mooie dag in tijden. Daarna minstens twee weken extreme regenval. Ga er maar gerust vanuit dat het in mei niet meer droog wordt, omdat de zon alle kruit al heeft verschoten. Mei, altijd een zwaar deprimerende kutmaand
De eerste was ook mooi. Maar wel wat frisser (als het vanmiddag ook minstens zo warm als gister wordt).quote:Op maandag 27 april 2020 09:19 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij is dit de eerste Koningsdag dat het mooi weer is.
De koning is gewoon een troll. Altijd koud, nat en guur op Koningsdag. En nu je helemaal geen reet mag doen, is het prachtig weerquote:Op maandag 27 april 2020 09:19 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij is dit de eerste Koningsdag dat het mooi weer is.
Je kunt prima aan de wandel gaan hoor.quote:Op maandag 27 april 2020 11:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
De koning is gewoon een troll. Altijd koud, nat en guur op Koningsdag. En nu je helemaal geen reet mag doen, is het prachtig weer
Gisteren zei het KNMI nog letterlijk dat de regen waarschijnlijk in een strook om het midden heen zou vallen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:10 schreef PzKpfw het volgende:
Zoals gewoonlijk gaat het overal regenen en trekt het er hier weer net aan voorbij...
Dat zou wel mooi zijn, dan heb ik namelijk vrij.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Naardenaar het volgende:
Een weekje regen, volgende week weer overwegend droog en 20+
Dan is mijn week vrij weer voorbijquote:Op dinsdag 28 april 2020 15:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn, dan heb ik namelijk vrij.
We mogen toch niet naar buiten, dus...quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan is mijn week vrij weer voorbij.
Maar wel m'n tuin inquote:Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
We mogen toch niet naar buiten, dus...
Ja, dat wel, maar regen is ook wel weer even prettig voor je tuin.quote:
Klopt was hoognodig en wegens alle werkzaamheden in mijn wijk is alles stoffig en zanderig, kan de boel nu een beetje schoonspoelen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar regen is ook wel weer even prettig voor je tuin.
En 24 uur was drie uur, en 48 was 24. Nee oké.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:43 schreef Rabieluh het volgende:
En https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/actueel is kapot, laat een verwachting zien van +1 uur ipv het actuele beeld, heel irritant.
Tevens ligt weerwoord plat.
De zon zal regelmatig te zien zijn. Voordeel van verder in het jaar zijn is dat die wat sterker isquote:Op dinsdag 28 april 2020 19:59 schreef dick_laurent het volgende:
Prima voor de plantjes effe wat regen. Maar deze egaal grijze lucht ben ik letterlijk binnen een dag alweer zat.
Snap echt niet dat sommige mensen blij worden van grijs weer. Het geeft gewoon nul energie.
Hopelijk komt de zon snel weer terug.
Je zou bijna denken dat het Nederlanders zijn die zo klagenquote:Op dinsdag 28 april 2020 20:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
1 dag regen en heel het land schreeuwt moord en brand.
net als dit soort gezeik.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:17 schreef quirina het volgende:
Van mij mag het kutweer nu wel weer ophouden.
Of als je in een tent ligt of een slaapkamer met een dakraam hebtquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:04 schreef Revanches het volgende:
Regennatuur had het broodnodig. Vind regen altijd wel relaxed eigenlijk, dat watergekletter op de bladeren.
Dat inderdaad ook.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of als je in een tent ligt of een slaapkamer met een dakraam hebt
Er mag wel serieus meer gaan vallen.. dit is niks zo.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
De regen is broodnodig. Prima dus.
Dat is zeker voornaam ja. Sowieso ook niets heftig toch? Komende twee dagen vrij somber met wat regenval maar geen schrikbarende hoeveelheden. Periode nadien wisselvallig met genoeg kansen op zonneschijn maar ook af en toe een bui met temperaturen die meest of iets bovengemiddeld liggen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het regent nu wel lekker. Niet te hard, zodat de grond de tijd heeft om het water op te nemen.
Die heeft de afgelopen 4-5 weken al non stop geschenen - nu eerst even regenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
Grijs en motregen...nou, echt holladiejee. Doe mij de zon maar weer
Motregen vult alleen meters ook niet echt. Beter paar terreur buien met dik onweer.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die heeft de afgelopen 4-5 weken al non stop geschenen - nu eerst even regen
Trok net een klein onweersbuitje voorbij en inderdaad, ik verlangde gelijk naar de grote jongensquote:Op woensdag 29 april 2020 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Motregen vult alleen meters ook niet echt. Beter paar terreur buien met dik onweer.
Als ze dan wel maar weer na een uurtje of wat opflikkeren.quote:Op woensdag 29 april 2020 13:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Trok net een klein onweersbuitje voorbij en inderdaad, ik verlangde gelijk naar de grote jongens
Krijgen jullie die, dan doen we het hier met stevige - doch onweerloze - buien, deal?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Motregen vult alleen meters ook niet echt. Beter paar terreur buien met dik onweer.
Opdonderen ermee ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ze dan wel maar weer na een uurtje of wat opflikkeren.
Dat uiteraard wel, het is geen moesson hequote:Op woensdag 29 april 2020 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ze dan wel maar weer na een uurtje of wat opflikkeren.
Stelde veelal teleur ja, enkel in de zuidwestelijke hoek van Noord-Brabant/Zeeland wilde het nog wel eens flink doorregenen.quote:Op woensdag 29 april 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
Nog steeds veel te weinig neerslag gevallen naar mijn idee hier.
Beetje motter gisteren maar dat was het wel.
Klopt jaquote:Op woensdag 29 april 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er mag wel serieus meer gaan vallen.. dit is niks zo.
Het ruikt wel heerlijk buiten
Was er maar een manier om horizontaal meer in beeld te krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat uiteraard wel, het is geen moesson healhoewel dat ook veel schade kan opleveren. Kan me nog herinneren dat ik vorig jaar na een bui van een kwartier tot m'n enkels in het water stond
Heb een camera besteld om timelapses te kunnen maken. Net even een poging met telefoon gedaan en dat trekt op niets. Zeker niet met een lullig regenbuitje zonder (voortstuwende) kracht en geen mogelijkheid om de juiste positionering te krijgen
Petrichorquote:Op woensdag 29 april 2020 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt jaheeft zelfs een naam. Kan er alleen niet op komen
quote:Petrichor is de geur die ontstaat wanneer regen op droge grond valt. Het woord komt uit het Oudgrieks: ????? (petra) betekent 'steen' en ???? (ichor) is in de Griekse mythologie het bloed van de goden.
De term is in 1964 geïntroduceerd door twee onderzoekers, de Australische Isabel Joy Bear en de Brit Roderick G. Thomas.[1] In het tijdschrift Nature werd dit fenomeen voor het eerst beschreven. In dit artikel werd petrichor beschreven als moleculen van plant- of dierenresten die via de lucht terechtkomen op oppervlakten waar zich mineralen, zoals aarde of steen, bevinden. Zolang het droog is zitten de petrichor-moleculen gewoon in de grond, wanneer het regent zullen deze moleculen zich losmaken uit de grond en zal de typische geur vrijkomen.
De organische verbinding die geroken wordt is geosmine. Dit betekent letterlijk aard-geur. De formule van geosmine is: 1,10-trans-dimethyl-trans-(9)-decalol.
Sommige wetenschappers menen dat mensen van deze geur houden, omdat hun verre voorouders voor hun voortbestaan van regen afhankelijk waren.
Juist!quote:
Tot een paar jaar terug nooit geweten dat dit ook nog een naam had.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist!
Heerlijk
Net als na een pittige onweersbui op een hete zomerdag
Fijn je weer terug te zien trouwensquote:Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Tot een paar jaar terug nooit geweten dat dit ook nog een naam had.![]()
Maar idd ruikt altijd lekker.
Ik post wel in WKN hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Fijn je weer terug te zien trouwens
Ik kwam het ook ooit bij toeval tegen en dacht nog 'petrichor, gadverdamme dat klinkt ranzig', maarquote:Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Tot een paar jaar terug nooit geweten dat dit ook nog een naam had.![]()
Maar idd ruikt altijd lekker.
Heerlijk iddquote:Op woensdag 29 april 2020 22:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kwam het ook ooit bij toeval tegen en dacht nog 'petrichor, gadverdamme dat klinkt ranzig', maar
Hihiquote:Op woensdag 29 april 2020 17:23 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Was er maar een manier om horizontaal meer in beeld te krijgen.
Alleen vandaag en wellicht morgen buien met onweer. Hetgeen nu valt is dan snel weer verdampt. Maar werk liever in droog weer dan in de regenquote:Op donderdag 30 april 2020 08:50 schreef Pumpalov het volgende:
ECMWF begint ook steeds meer de zonnige kant op te gaan voor NL. Na het weekend kan het flink zonnig worden met hele aardige temperaturen.
In ieder geval geen horrorstormen des doods@:invictus
Primaquote:Op donderdag 30 april 2020 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus van helemaal prima blijft het helemaal prima?
Terreur buien zitten weer eens in Duitslandquote:Op donderdag 30 april 2020 08:50 schreef Pumpalov het volgende:
ECMWF begint ook steeds meer de zonnige kant op te gaan voor NL. Na het weekend kan het flink zonnig worden met hele aardige temperaturen.
In ieder geval geen horrorstormen des doods@:invictus
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 04:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgende week ziet er al weer beter uit. Voor de suikerklontjes.
Volgens de nieuwe 15-daagse wordt het na het weekend voor een langere periode droog en geleidelijk warmer. Donderdag alweer twintigers op de thermometer?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
En weer een stortbui hier. Die zogenaamde 'droogte' kan ook weer de kast in hoor, zeker voor het midden van het land.
Sowieso als ik 't zo zie gaat Mei waarschijnlijk een heel stuk wisselvalliger worden dan April.
Jammer.
Edit: Regent nu al een half uur echt snoeihard, net als gister. Hier staan de weilanden binnenkort weer blank hoor. Droogte ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |