abonnement Unibet Coolblue
pi_192797690
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik zo eens op Twitter kijk zeggen de Baudetista's dat dit een doelbewuste poging van het ministerie is om Baudet in een kwaad daglicht te plaatsen en om de crisis langer te laten duren, want ze willen ons uitleveren aan een EU-dictatuur, ze hebben een dubbele agenda, dat de schapen dit nog niet weten, wordt wakker, nexit, faalbinet (sic) weg, onthoudt dit voor 17 maart 2021, op naar de 0 zetels voor verkwanselpartij VVD etc. etc.
En aan de andere kant zijn er mensen in de trant van 'Baudetje toch'.

Punt is, we weten het (nog) niet.
pi_192797732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:25 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En aan de andere kant zijn er mensen in de trant van 'Baudetje toch'.

Punt is, we weten het (nog) niet.
Aan de andere kant mensen die hem een prutser noemen idd. Deze mensen zijn over het algemeen iets korter van stof en betrekken er niet een complottheorie bij.

Ik zou zeggen hij schiet zichzelf weer in zijn voet.
I´m back.
pi_192797754
Dus bepaalde lieden denken dat onze regering mondkapjes afwijst om Baudet een hak te zetten, ondanks dat je met zo'n actie mensenlevens in gevaar brengt (ervan uitgaande dat de mondkapjes prima functioneren)?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192797867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dus bepaalde lieden denken dat onze regering mondkapjes afwijst om Baudet een hak te zetten, ondanks dat je met zo'n actie mensenlevens in gevaar brengt (ervan uitgaande dat de mondkapjes prima functioneren)?
Yep en dat daar een complot achter zit.
I´m back.
pi_192797892
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep en dat daar een complot achter zit.
Helaas zit onze ooit redelijke en scherpzinnige mede-user Weltschmerz waarschijnlijk ook in dat kamp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192797932
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helaas zit onze ooit redelijke en scherpzinnige mede-user Weltschmerz waarschijnlijk ook in dat kamp.
Ik weet het niet. Ik begrijp hem niet iig.
I´m back.
pi_192797976
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dus bepaalde lieden denken dat onze regering mondkapjes afwijst om Baudet een hak te zetten, ondanks dat je met zo'n actie mensenlevens in gevaar brengt (ervan uitgaande dat de mondkapjes prima functioneren)?
Ik heb een paar keer het genoegen gehad om zijdelings met de inkoop van overheden bezig te zijn. Mijn ervaring is dat dit enorm bureaucratisch en stroperig verloopt. In die zin is het statement van FvD niet eens zo ver gezocht.

Een of ander complot lijkt me inderdaad sterk.
pi_192798654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helaas zit onze ooit redelijke en scherpzinnige mede-user Weltschmerz waarschijnlijk ook in dat kamp.
Ik denk dat het een combinatie is van een verstarde bureaucratie, daar zijn al eerdere berichten van uit andere hoek, en gebrek aan competente politieke aansturing samen met het niet willen loskomen van het idee dat mondkapjes niet belangrijk zijn. Bureaucratische instituties komen niet makkelijk terug op een ingeslagen koers.

Ik wil best geloven dat het feit dat het van Baudet komt echt helemaal niets maar dan ook niets te maken heeft met de reactie. Maar ten eerste veronderstel je dan wel dat de coronacrisis dit kabinet tot in zijn diepste vezels veranderd heeft. Het was immers wel gebruikelijk om overheidsdiensten voor politieke karretjes te spannen. In het algemeen is de stemming in het kabinet, de coalitie en media nou ook weer niet zo urgent wat betreft de crisis dat er serieus naar Baudet geluisterd wordt en alle vooroordelen aan de kant worden gezet omdat elke inbreng nuttig kan zijn. Het lijkt me duidelijk dat velen hem ook dit succesje niet zouden gunnen. Dan mag je hopen dat ze dat niet laten meespelen, maar sommigen zien in Baudet een enorm gevaar dat elk middel heiligt. Jij bent dus degene die een aantal impliciete aannames doet, op zich geen onredelijke, maar nog steeds aannames.

En wat vind jij als journalist van 'bronnen rond het ministerie'? Een beetje raar dat het niet een bron in het ministerie is, de persvoorlichter bijvoorbeeld, niet waar?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 25 april 2020 @ 12:27:03 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192798713
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als je Olaf Stuger wilt vinden moet je in de Dikke Van Dale zoeken bij opportunist.
maar wel iemand met ervaring, zo iemand kan de nieuwe Tweede Kamerfractie van FVD heel goed gebruiken aangezien ze nauwelijks politici met ervaring uit de provincies kunnen halen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_192799039
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zie ik het ook. Als ie serieus is en geconcentreerd dan komt er soms wel wat zinnigs uit (al is dat niet heel veel) maar als zijn emoties beginnen op te spelen dan zegt ie de meest stompzinnige dingen. Daarom gaat ook geen partij met hem in zee, dat geeft alleen maar problemen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 25 april 2020 @ 13:31:19 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192799555
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar wel iemand met ervaring, zo iemand kan de nieuwe Tweede Kamerfractie van FVD heel goed gebruiken aangezien ze nauwelijks politici met ervaring uit de provincies kunnen halen.


had in ieder geval qua dubieuze vrienden niet misstaan bij FvD.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192799662
Sinds Baudets mondkapjesactie in de kamer die fanatiek genegeerd werd is de propagandamachine weer flink aangeslingerd, de Volkskrant:

Eerst een totale lockdown eisen, dan stampvoeten om meer vrijheid

https://www.volkskrant.nl(...)-der-schot~b0220a84/

Ineens vond Thierry Baudet het virus toch niet zo gevaarlijk

Drie zielen, één gedachte? Zomaar, toevallig? Het is één narratief, Baudet en Wilders op één hoop gegooid, de lockdownschreeuwertjes, een trucje dat half maart ook al werd toegepast. Waarom luisteren en onderscheid maken als je ook lekker kunt labelen. Flink liegen over de inhoud erbij, Nederland moet immers van het fascisme gered worden.

De Volkskrant probeert zijn lezers wijs te maken dat Baudet 180 graden is gedraaid, terwijl diens boodschap consistent is maar er ook vanuit gaat dat er vorderingen worden gemaakt. Het gaat om de koppen, daarin zit de boodschap. Dat die koppen de lading niet dekken en de lading ook nog een leugenachtig is doet er niet toe.

Trouw is ook leuk:
De premier groeit het Torentje uit Even een staatsrechtelijk sausje over de fanmail

Een hekel hebben aan Rutte lukt nu helemaal niet meer

De rol van crisismanager is Rutte op het lijf geschreven
Let ook even op hoe de kop van beide verandert zodra je op de link klikt in eentje die de lading wel enigzins dekt maar wat minder sterk is.
En dan natuurlijk het belegen retorische trucje "Een staatsman in crisistijd. Wat doet dat met het leiderschap van Mark Rutte?", de vraag stellen is de premisse niet hoeven onderbouwen. Dus Rutte is een staatsman met leiderschap? Dat zou ik ook niet willen moeten onderbouwen.

Het lijkt wel een ordinaire fanmail van een bakvis met een nat broekje voor een boybandlid. En maar lekker schermen met peilingen van 5 weken geleden, wat de nieuwe zullen heel anders zijn. Luis in de pels iemand?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192799889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

had in ieder geval qua dubieuze vrienden niet misstaan bij FvD.
Jeetje zeg. hij staat op de foto met Southern. Wat errug :O
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  zaterdag 25 april 2020 @ 14:09:58 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192799987
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:02 schreef Selqae het volgende:

[..]

Jeetje zeg. hij staat op de foto met Southern. Wat errug :O
Nee hoor, je kunt best foute vrienden hebben maar zelf niet fout zijn. Opgeteld hebben ze bij de FvD echter wel heel erg veel vrienden uit de ranzige hoek.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192800051
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt best foute vrienden hebben maar zelf niet fout zijn.
Waar maak je uberhaupt uit op dat het vrienden van elkaar zijn, alleen omdat ze met elkaar op de foto staan?
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  zaterdag 25 april 2020 @ 14:16:13 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192800074
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:14 schreef Selqae het volgende:

[..]

Waar maak je uberhaupt uit op dat het vrienden van elkaar zijn, alleen omdat ze met elkaar op de foto staan?
OlafStuger twitterde op woensdag 14-03-2018 om 11:17:52 Zojuist goede ontmoeting gehad met strijdster voor het vrije woord @Lauren_Southern Geweigerd in het Verenigd Koninkrijk om haar kritische mening, bij ons van harte welkom! #ENF https://t.co/VP0lcjhz7K reageer retweet
We have always been at war with Eastasia.
pi_192800104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

OlafStuger twitterde op woensdag 14-03-2018 om 11:17:52 Zojuist goede ontmoeting gehad met strijdster voor het vrije woord @:Lauren_Southern Geweigerd in het Verenigd Koninkrijk om haar kritische mening, bij ons van harte welkom! #ENF https://t.co/VP0lcjhz7K reageer retweet
Een ontmoeting is wat anders dan een vriendschap.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_192800109
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Competent is het kabinet in ieder geval niet. Het staat buiten kijf dat we al verder hadden kunnen en dus moeten zijn. Rutte kijkt weer niet vooruit, om vervolgens de evenementenkalender maar zover mogelijk over die olifant die zijn uitzicht blokkeert heen te gooien. Meer dan 4 maanden! Van dag tot dag bekijken was inderdaad een hele domme aanpak, maar dit is weer het andere uiterste. Wat weet hij van juli en augustus dat verder niemand weet? Op welke expert gaat hij hier af? Nostradamus?
Wat mij betreft heeft het kabinet te laat gehandeld. Baudet vond ik erg sterk in de beginfase van de Corona-besmettingen in Nederland.

Daarna kwam Baudet met de onbegrijpelijke blunder door de maatregelen na twee weken alweer te willen versoepelen, ondanks de gigantische verspreiding die er toen was.
pi_192800328
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt wel een ordinaire fanmail van een bakvis met een nat broekje voor een boybandlid. En maar lekker schermen met peilingen van 5 weken geleden, wat de nieuwe zullen heel anders zijn. Luis in de pels iemand?
Vier van de vijf stukken die je aanhaalt zijn columns. En columnisten hebben een compleet andere rol dan verslaggevers. Dat zijn gescheiden werelden die niet met elkaar in contact staan. Columnisten krijgen volledige vrijheid om hun visie/mening te geven, zonder enige inmenging van de hoofdredactie.

Ook je grote held Baudet schreef ooit columns, in het NRC. Ik kan je verzekeren dat niemand zich bemoeide met de inhoud zijn stukken.

Verder betekent luis in de pels niet dat je per se negatief moet schrijven over de gevestigde macht. Jij wordt al woedend als de media überhaupt positief berichten over het optreden van Rutte en zijn bewindslieden. Want dat is blijkbaar onbestaanbaar.

Paradoxaal genoeg wordt je ook weer woedend als media kritisch berichten over Baudet. In jouw ogen functioneren media blijkbaar naar behoren als ze politici die bij jou in de smaak vallen op het schild hijsen en het kabinet met de grond gelijk maken (vooral als door jou zo gehate VVD en D66 onderdeel uitmaken van de coalitie).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192800330
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat mij betreft heeft het kabinet te laat gehandeld. Baudet vond ik erg sterk in de beginfase van de Corona-besmettingen in Nederland.

Daarna kwam Baudet met de onbegrijpelijke blunder door de maatregelen na twee weken alweer te willen versoepelen, ondanks de gigantische verspreiding die er toen was.
Nee, hij heeft twee weken nadat Ruttes maatregelen aanvang namen en steeds verstrengd moesten worden aangegeven dat er na half april versoepeld zou moeten worden, dus nog eens twee weken later, een maand na het (wijjfelende) begin van Rutte's niet zo intelligente lockdown. Dat kon niet, maar dat komt ook omdat het kabinet voor geen meter opschiet met het klaar maken voor een versoepeling. Het falen van het kabinet kun je natuurlijk niet aan Baudet tegenwerpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192800375
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hij heeft twee weken nadat Ruttes maatregelen aanvang namen en steeds verstrengd moesten worden aangegeven dat er na half april versoepeld zou moeten worden, dus nog eens twee weken later, een maand na het (wijjfelende) begin van Rutte's niet zo intelligente lockdown. Dat kon niet, maar dat komt ook omdat het kabinet voor geen meter opschiet met het klaar maken voor een versoepeling. Het falen van het kabinet kun je natuurlijk niet aan Baudet tegenwerpen.
Ben benieuwd hoe jij die versoepeling precies voor je ziet. Nederland kent al een gematigde lockdown; de meeste winkels zijn gewoon open en burgers krijgen de vrijheid buiten te gaan en staan.

Moeten de kroegen en restaurants weer open?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192800483
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hij heeft twee weken nadat Ruttes maatregelen aanvang namen en steeds verstrengd moesten worden aangegeven dat er na half april versoepeld zou moeten worden, dus nog eens twee weken later, een maand na het (wijjfelende) begin van Rutte's niet zo intelligente lockdown. Dat kon niet, maar dat komt ook omdat het kabinet voor geen meter opschiet met het klaar maken voor een versoepeling. Het falen van het kabinet kun je natuurlijk niet aan Baudet tegenwerpen.
In mijn ogen staat dat los van elkaar.

De belangrijkste fout van het kabinet is de lage testcapaciteit, wat mij betreft. Mensen die daar in 2019 wat over geroepen hebben, maken pas echt indruk op mij. Vervolgens heeft het kabinet adviezen van het RIVM gevolgd, op zich begrijpelijk maar in eerste instantie foutief. Als kritische oppositie heb je grofweg twee smaken: zeggen dat ze niet moeten ingrijpen of zeggen dat ze wel snel en hard moeten ingrijpen. Baudet koos de juiste optie. Pluspunten voor hem, maar ook weer niet zo moeilijk. Even een artikeltje van medium.com lezen en je bent er. Toch kreeg ik wel respect voor Baudet, vooral ook omdat hij voor de intelligente lockdown stemde en niet zoals Geert een totale wilde. Tot mijn verrassing kwam Baudet toen met de blunder van de te snelle versoepeling, waaruit bleek dat hij het probleem toch niet fundamenteel had begrepen, maar gewoon voordehandliggende oppositie voerde. Erg jammer, een enorme gemiste kans in mijn ogen.

Nogmaals, wat het kabinet allemaal verkeerd heeft gedaan staat hier compleet los van. Dat is een beetje calimero-gedrag. Wees zelfkritisch, zou ik zeggen, i.p.v. het ja-maar-zij-vingertje.
  zaterdag 25 april 2020 @ 14:56:31 #248
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192800493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe jij die versoepeling precies voor je ziet. Nederland kent al een gematigde lockdown; de meeste winkels zijn gewoon open en burgers krijgen de vrijheid buiten te gaan en staan.

Moeten de kroegen en restaurants weer open?
Prima idee. En als het misgaat kun je het kabinet dat weer voor de voeten gooien. Gaat het goed kun je lekker oreren voor de camera over hoe hard je hiervoor gestreden hebt om de ondernemers te helpen in deze tijd. Win-win situatie dus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_192800554
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vier van de vijf stukken die je aanhaalt zijn columns. En columnisten hebben een compleet andere rol dan verslaggevers. Dat zijn gescheiden werelden die niet met elkaar in contact staan. Columnisten krijgen volledige vrijheid om hun visie/mening te geven, zonder enige inmenging van de hoofdredactie.

Ook je grote held Baudet schreef ooit columns, in het NRC. Ik kan je verzekeren dat niemand zich bemoeide met de inhoud zijn stukken.[quote]
Dat is wat anders dan dat twee columnisten en een cartoonist met exact dezelfde boodschap aan komen kakken. Dan lijkt het erop dat ze dat alledrie een goed idee vonden om dat beeld gezamenlijk neer te zetten ook al is het vals om Nederland van Baudet te redden.

[quote]Verder betekent luis in de pels niet dat je per se negatief moet schrijven over de gevestigde macht. Jij wordt al woedend als de media überhaupt positief berichten over het optreden van Rutte en zijn bewindslieden. Want dat is blijkbaar onbestaanbaar.
Nee, maar dat positieve moet dan het product zijn van het overeind blijven onder kritische beschouwing en ondervraging. Niet de grondhouding om dan vervolgens voorzetjes te geven waardoor de premier kan shinen en de journalist zichzelf voor lul zet.

quote:
Paradoxaal genoeg wordt je ook weer woedend als media kritisch berichten over Baudet.
Als ze dan niet doen kun je dat ook niet weten he? Kritisch is wat anders dan negatief en berichten over is wat anders dan woorden in de mond leggen.

quote:
In jouw ogen functioneren media blijkbaar naar behoren als ze politici die bij jou in de smaak vallen op het schild hijsen en het kabinet met de grond gelijk maken (vooral als door jou zo gehate VVD en D66 onderdeel uitmaken van de coalitie).
Nee, ik zou al heel blij zijn als de media gewoon luisteren naar Baudet zegt, tenminste proberen te begrijpen wat hij bedoelt en dan zijn analyse of zijn aanpak heel kritisch bekijken of daar een totaal andere tegenover zetten. Ik ben bijvoorbeeld zeer geinteresseerd in allerlei meningen over een probleem met de machtenscheiding. 'Baudet wil alleen maar de onafhankelijke rechter afschaffen en naar zijn pijpen laten dansen en er is helemaal niks te bespreken want onze rechters passen alleen maar de wet toe' vind ik dan weer zowel vals als stompzinnig.

Daarnaast lijkt het me ook belangrijker dat de macht kritisch gecontroleerd wordt ipv er lekker tegenaan te schurken. De macht ligt niet bij de PvdD of het FvD. Die zijn vaak wat interessanter om te beschouwen om dat ze vanuit een visie werken, maar er zijn natuurlijk minder plannen en besluiten die eens goed tegen het licht gehouden moeten worden. Er is een stuitend gebrek aan beroepseer terzake.

Maar je geeft weer eens geen antwoord op een vraag. Wat vind jij van 'bronnen rondom het ministerie'?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192800660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar dat positieve moet dan het product zijn van het overeind blijven onder kritische beschouwing en ondervraging. Niet de grondhouding om dan vervolgens voorzetjes te geven waardoor de premier kan shinen en de journalist zichzelf voor lul zet.
De afgelopen weken heb ik in de kranten die ik in de bus krijg (Volkskrant en een AD-regio titel) goede interviews gelezen met ministers Hoekstra en De Jonge. Die zijn bewust in een vraag/antwoord vorm gegoten, zodat je kunt lezen welke vragen de verslaggever heeft gesteld. Dergelijke interviews bieden ook ruimte om meer de diepte in te gaan (veel meer dan een of ander vluchtige persco, waarbij journalisten wat oppervlakkige vragen kunnen stellen).

Dat beschouw ik als uitstekende journalist. Stel de juiste vragen en laat de lezer beoordelen of de minister de juiste antwoorden geeft.

Verder wil ik je er nogmaals op wijzen dat je voornamelijk columns aanhaalt in je eerdere post. Opiniestukken zijn geen nieuwsverslaggeving.

quote:
Maar je geeft weer eens geen antwoord op een vraag. Wat vind jij van 'bronnen rondom het ministerie'?
Helemaal gemist.

Vreemd. Als dergelijk nieuws mij wordt toegefluisterd door anonieme bronnen, dan zoek ik bevestiging bij de woordvoering van het ministerie. Als die geen reactie wil geven, dan schrijf ik dat gewoon op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')