abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2020 @ 14:12:25 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192630696

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  woensdag 15 april 2020 @ 14:12:48 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192630702
En dan juist interpreteren
  woensdag 15 april 2020 @ 14:13:25 #3
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192630711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:08 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Simpelweg het aantal stergevallen dat het RIVM per datum heeft doorgegeven.
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
pi_192630716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Die grafiek meldt tussen de 25-29 3 sterfgevallen. Zijn er nog jongere mensen overleden in NL dan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 15 april 2020 @ 14:15:09 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192630722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende: [..] Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.
pi_192630739
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...

Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild :') ).

Anyway.. ieg nu wel een echte test.. en wachten.
pi_192630742
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:15 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.
Owkee.... er zit een gebruiksaanwijzing bij. Had ik niet gezien. Thanks! ^O^
  woensdag 15 april 2020 @ 14:16:57 #8
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192630744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
En dan juist interpreteren
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten. ;)

De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
pi_192630762

Start van een opwaartse trend vanwege het mooie weekend van vorige week (4-5 April) ?
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_192630766
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...

Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild :') ).

Dat klinkt niet positief.... :X
Wel fijn dat je nu getest bent. Sterkte met je Oma.
pi_192630777
quote:

Je zou denken dat je dan wel antistoffen hebt :|W
pi_192630781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:18 schreef Mammietje het volgende:
Dat klinkt niet positief....
Die huisarts weet dat helemaal niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192630785
@Logician2.0 sterkte met oma :*
vosss is de naam,
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 14:20:25 #14
382129 crew  Donna
pi_192630790
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
Zelfs nog 1 van 29 maart.
  woensdag 15 april 2020 @ 14:20:30 #15
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192630793
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten. ;)

De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.

Doorgaans zijn erop woensdag, donderdag en vrijdag minder vertraging en is dat een goede aanwijzing voor trend. Tot slot vult RIVM in de dagen daarna inderdaad de grafieken aan naar gelang vertraagde meldingen. En daar zie je gewoon een dalende trend, ik snap niet hoe je dat anders kan interpreteren.
  woensdag 15 april 2020 @ 14:21:35 #16
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192630803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.

Doorgaans zijn erop woensdag, donderdag en vrijdag minder vertraging en is dat een goede aanwijzing voor trend. Tot slot vult RIVM in de dagen daarna inderdaad de grafieken aan naar gelang vertraagde meldingen. En daar zie je gewoon een dalende trend, ik snap niet hoe je dat anders kan interpreteren.
We weten het over ongeveer 5 dagen. :)
  woensdag 15 april 2020 @ 14:21:40 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192630804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:20 schreef Donna het volgende:

[..]

Zelfs nog 1 van 29 maart.
Eentje van 21 maart zelfs
pi_192630816
Thx O+

En idd ik ben stiekem best geschrokken dat dat als mild werd bestempeld ... en dat ik dat zo weer kan krijgen terwijl ik nog echt niet helemaal hersteld ben ...

Maar je moet dus echt die longziekte hebben gehad denkt hij.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2020 14:23:24 ]
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 14:22:58 #19
382129 crew  Donna
pi_192630825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eentje van 21 maart zelfs
Die had ik niet gespot, sorry!
  woensdag 15 april 2020 @ 14:23:21 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192630829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:22 schreef Donna het volgende:

[..]

Die had ik niet gespot, sorry!
Ik keek nog verder terug, had hem anders ook niet gezien :P
pi_192630854
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.
pi_192630864
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:22 schreef Logician2.0 het volgende:
En idd ik ben stiekem best geschrokken dat dat als mild werd bestempeld ... en dat ik dat zo weer kan krijgen terwijl ik nog echt niet helemaal hersteld ben ...
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!
vosss is de naam,
pi_192630880
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken?
Aantal opnames ziet er wel positief uit.
vosss is de naam,
pi_192630883
quote:

Mild is tot ziekenhuisopname.
Geen idee wat jouw huisarts weet maar zeggen dat je het opnieuw kan krijgen als je de milde vorm had, is wel heel dom. Men weet dat nl helemaal niet.

Sterkte voor jou en je familie de aankomende tijd!
Go hard or go home
  woensdag 15 april 2020 @ 14:28:48 #25
3542 Gia
User under construction
pi_192630884
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Komt nog bij dat je beter kunt wachten op de getallen van de oversterfte. Er sterven nu ook mensen aan Corona die niet getest zijn. Die worden nu niet meegeteld.

Ik kijk zelf eigenlijk alleen naar IC-bezetting. Daaruit blijkt veel beter hoe snel we, eventueel, weer uit die lockdown kunnen.

Economie moet weer aangezwengeld worden. Risico-gevallen, waar ik ook bij hoor, moeten zelf vrijwillig meer thuis blijven. En dan zien wat de IC aan kan.

Ik zou het wel fijn vinden als ik getest zou worden op antistoffen. Dan weet je hoe voorzichtig je moet zijn.
pi_192630891
quote:
4s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik herhaal enkel mijn huisarts.. ik hoop van harte dat het niet zo is want het klinkt allemaal nu best eng zoals hij het vertelde en ik heb echt geen huisarts die normaal heel snel bezorgd lijkt..

Ik hoop nu vooral dat het negatief is zodat ik naar mijn oma en vader mag..
  woensdag 15 april 2020 @ 14:30:00 #27
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192630899
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.
Yep, m’n buurman was opgenomen in het ziekenhuis, spontaan heel benauwd, 4 dagen later overleden.

Van anderen hoor je inderdaad dat ze na weken op de IC in ene overlijden.
pi_192630905
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:29 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik hoop nu vooral dat het negatief is zodat ik naar mijn oma en vader mag..
Een negatieve uitslag kan ook vals negatief zijn he.

Maargoed, als je oma bot gezegd toch al op sterven ligt dan maakt het ook niks meer uit mocht jij toch positief zijn.
vosss is de naam,
pi_192630912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Mild is tot ziekenhuisopname.
Geen idee wat jouw huisarts weet maar zeggen dat je het opnieuw kan krijgen als je de milde vorm had, is wel heel dom. Men weet dat nl helemaal niet.

Sterkte voor jou en je familie de aankomende tijd!
Dank je, hier idd niet opgenomen wel op het randje gezeten.

De andere huisarts waar de test was zei ook dat je telkens als je weer opnieuw klachten krijgt, je moet binnenblijven tot je 24u klachtvrij bent..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2020 14:34:20 ]
pi_192630927
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Een negatieve uitslag kan ook vals negatief zijn he.

Maargoed, als je oma bot gezegd toch al op sterven ligt dan maakt het ook niks meer uit mocht jij toch positief zijn.
Het gaat mij vooral om mijn vader die in de risicogroep valt.. anders zou het idd niets uitmaken (op de zorgverlening bij haar thuis/etc na...
pi_192631020
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:38 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Die zitten nog helemaal niet in deze cijfers eind april gaan we een gigantisch piek zien van alle hornbach klanten :( :') :') :')
ja dit is nog meeste van begin, half maart, aangezien wij nog al laks zijn geweest qua testen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  woensdag 15 april 2020 @ 14:39:26 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Jawel hoor, je moet gewoon een mouse-over doen, dan zie je ook 3 mannen in de leeftijd 25-29 jaar, en bij de leeftijden daarboven ook.

Maar een aantal van 3 laat zich kennelijk niet in de grafiek zien, bij 5 bijvoorbeeld wel (zie 45-49, dat zijn 5 vrouwen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192631029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:18 schreef Theebag het volgende:
[ afbeelding ]

Start van een opwaartse trend vanwege het mooie weekend van vorige week (4-5 April) ?
De dinsdag een week eerder had ook een kleine opwaartse beweging.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 15 april 2020 @ 14:42:59 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631066
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:32 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om mijn vader die in de risicogroep valt.. anders zou het idd niets uitmaken (op de zorgverlening bij haar thuis/etc na...
Wat een ellende, alles bij elkaar, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192631086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een ellende, alles bij elkaar, sterkte :*
Dank je, in verhouding tot, durf ik niet te klagen maar het maakt wel indruk.. ;(

Hoe gaat het met jouw vriend/kennis?
  woensdag 15 april 2020 @ 14:44:47 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631087
Wel bizar dat er nog nieuwe meldingen van ziekenhuisopnames bij staan van 14 en 19 maart.... men moet dat dan bijna in eerste instantie verkeerd ingeschat hebben.
Kan bijna niet anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 april 2020 @ 14:45:59 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192631104
quote:

Wat was de reden van je test, had je "vermoedelijk" afwijkende symptomen dan normaal ?
Wanneer je al eerder zeg hooikoorts heb/had, dan zou ik mij niet druk maken al nu zeg je neus stroomt.

Los daarvan. wat doe je met de uitslag ? Negatief / Positief ?
Meer filosofosch: zal de uitslag je leven veranderen ? :P
//-//

Het is ondertussen bekend dat de mate van immuniteit voor ARDS en daarmee de kans op herbesmetting evenredig is met in welke mate je ziek bent geweest door het SARS-Cov-2 virus.
Naarmate dat je ernstiger bent getroffen, zal je lichaam beter en gedurende een langere tijd; immuniteit hebben ontwikkeld.
Eén van de redenen dat ik dat een effectief vaccin, waarbij een lichte besmetting voldoende is om een gevaccineerde voortaan te beschermen, onvoldoende is.
De algehele weerstand voor het virus lijkt daarbij een grote rol te hebben: zwak/onderliggend = bevattelijk, sterk/gezond = mild?geen last.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192631112
Dus toch de paasdagen erbij vandaag in de dagkoers en niet gedeeltelijk gisteren en vandaag zoals ik gisteren nog even dacht. Valt dus best mee.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192631115
Noorwegen en Denemarken gooien de scholen en kinderopvang weer open.
Het zal niet lang meer duren voordat Nederland volgt zodat we weer aan de economie kunnen werken.
Je merkt aan alles in de media welke kant het op gaat.
pi_192631136
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat Nederland volgt zodat we weer aan de economie kunnen werken.
Die sorteren hier al op voor inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik toch ook dat Nederland kijkt naar de omringende landen, die sorteren al weer voor op een verlenging tot in mei. 1x raden wat er volgende week dinsdag besloten gaat worden.... :(
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 14:49:05 #41
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192631154
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:48 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Die sorteren hier al op voor inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik toch ook dat Nederland kijkt naar de omringende landen, die sorteren al weer voor op een verlenging tot in mei. 1x raden wat er volgende week dinsdag besloten gaat worden.... :(
Ik denk dat de maatregelen worden verlengd tot medio half juni, schat ik.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192631160
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat de maatregelen worden verlengd tot medio half juni, schat ik.
Nee.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192631166
Minder opnames dan doden: 188 tegen 189.

Daar komt nog bij dat er waarschijnlijk ook 200 mensen per dag ontslagen worden.

De uitstroom is op dit moment dus een stuk groter dan de instroom.
pi_192631168
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat was de reden van je test, had je "vermoedelijk" afwijkende symptomen dan normaal ?
Wanneer je al eerder zeg hooikoorts heb/had, dan zou ik mij niet druk maken al nu zeg je neus stroomt.

Los daarvan. wat doe je met de uitslag ? Negatief / Positief ?
Meer filosofosch: zal de uitslag je leven veranderen ? :P
//-//

Het is ondertussen bekend dat de mate van immuniteit voor ARDS en daarmee de kans op herbesmetting evenredig is met in welke mate je ziek bent geweest door het SARS-Cov-2 virus.
Naarmate dat je ernstiger bent getroffen, zal je lichaam beter en gedurende een langere tijd; immuniteit hebben ontwikkeld.
Eén van de redenen dat ik dat een effectief vaccin, waarbij een lichte besmetting voldoende is om een gevaccineerde voortaan te beschermen, onvoldoende is.
De algehele weerstand voor het virus lijkt daarbij een grote rol te hebben: zwak/onderliggend = bevattelijk, sterk/gezond = mild?geen last.
Ik had geen reden om getest te willen worden, ik belde om te vragen hoe het met immuniteit zat. Hooikoorts heb ik al jaren, alleen nu heb ik toevallig ook verhoging, als de dokter mij niet had gevraagd om mijn temp op te meten had ik dat niet eens geweten.

Nou bij Negatief, mag ik morgen naar mijn oma om afscheid te nemen en evt naar haar begrafenis en kan ik mijn vader steunen.

Bij positief moet ik thuisblijven, dus dat heeft dan een behoorlijke impact.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2020 14:49:58 ]
pi_192631171
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Nee.
Na de meivakantie gaan de scholen open.
Go hard or go home
pi_192631187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, die gaan nu niet vlak er voor weer open aangezien de meivakantie eind april begint.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 14:50:55 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_192631191
quote:

Ik ben wel benieuwd wat eruit komt want ik ben ook drie weken ziek geweest en heb het gevoel dat het voortdurend een beetje terugkomt. Misschien heb ik er een verkoudheid na gekregen, maar van wie dan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 april 2020 @ 14:51:00 #48
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192631194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat moeten we nog zien wat ze volgende week beslissen.
  woensdag 15 april 2020 @ 14:51:44 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631207
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:44 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Dank je, in verhouding tot, durf ik niet te klagen maar het maakt wel indruk.. ;(

Hoe gaat het met jouw vriend/kennis?
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.
De crematie was ook bizar met maximaal 30 mensen, naast mij (anderhalve meter verderop) zat de zoon van mijn zusje stuk te gaan en dan kun je dus niets doen.
Aan het eind, toen we afscheid moesten nemen en de aula zouden verlaten ben ik wel even achter hem langsgelopen om hem een aai over zijn schouders en arm te geven, maar het is zo stupide allemaal.

En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatietijd.

Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100% en inmiddels is het al 6 dagen geleden dat ik bij mijn zusje vertrokken ben (en 8 dagen geleden dat ik daar kwam).
Het kan dus nog wel, maar dan zit ik al niet meer in de groep die met 5 of 6 dagen ziek wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192631208
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
De Gelderlander ook schuld.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192631212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat moeten we nog zien wat ze volgende week beslissen.
Duh maar iedereen loopt hier voorspellingen doen en dit is de mijne en daar moet u het mee doen.
Go hard or go home
pi_192631233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.
De crematie was ook bizar met maximaal 30 mensen, naast mij (anderhalve meter verderop) zat de zoon van mijn zusje stuk te gaan en dan kun je dus niets doen.
Aan het eind, toen we afscheid moesten nemen en de aula zouden verlaten ben ik wel even achter hem langsgelopen om hem een aai over zijn schouders en arm te geven, maar het is zo stupide allemaal.

En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatie tijd.

Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100% en inmiddels is het al 6 dagen geleden dat ik bij mijn zusje vertrokken ben (en 8 dagen geleden dat ik daar kwam).
Het kan dus nog wel, maar dan zit ik al niet meer in de groep die met 5 of 6 dagen ziek wordt.
Jezus, Leandra, wat stressvol en pijnlijk.
Sterkte! :*
Go hard or go home
pi_192631236
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Hoezo? Maar ze gaan echt niet alles in een keer openen hoor, echter wel gefaseerd zeg maar. Wat ik bedoel dat de maatregelen wel een tijdje aanblijven en het verbod op evenementen zal ook verlengd worden tot ver in het najaar.
Dat weet je helemaal niet.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 14:55:15 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192631260
Datagraver twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:53:42 In the Netherlands 1 of every 75 people over 90 years old has confirmed #covid19. https://t.co/e0udOYR7x9 reageer retweet
  woensdag 15 april 2020 @ 14:58:31 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Noek het volgende:

[..]

Jezus, Leandra, wat stressvol en pijnlijk.
Sterkte! :*
Dank je.
Het was al zo absurd allemaal, 46 jaar en dan doodgaan aan Covid19... en zo snel; in een week van ziek worden naar op de IC terechtkomen en daar 3 dagen later overlijden ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 14:58:33 #56
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192631301
quote:
4s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk juist dat de huisartsen het meeste weten van iedereen. Die zijn de meeste patiënten. Vertrouw eerder een goede huisarts die al honderden patiënten heeft gezien dan het RIVM of de GGD.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:04:19 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192631377
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:59 schreef Zeroku het volgende:

[..]

:'). Slim ook om dat kenbaar te maken,
Dat is ook de enige reden voor een onderzoek waarvan ze weten dat het niets zal opleveren: de bekendmaking ervan.
are we infinite or am I alone
pi_192631393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:44 schreef Leandra het volgende:
Wel bizar dat er nog nieuwe meldingen van ziekenhuisopnames bij staan van 14 en 19 maart.... men moet dat dan bijna in eerste instantie verkeerd ingeschat hebben.
Kan bijna niet anders.
Het kan ook zijn dat iemand al eerder opgenomen is (en geïsoleerd), maar voornamelijk voor andere klachten, en nu pas een test gedaan is.

Ik gok maar wat. ;)
pi_192631451
quote:

[..]

En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatietijd.

:'( :'( oh neee! He bah wat een k nieuws .. ik ben er echt even stil van..
heel veel sterkte gewenst :* :* :*
  woensdag 15 april 2020 @ 15:10:33 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:05 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat iemand al eerder opgenomen is (en geïsoleerd), maar voornamelijk voor andere klachten, en nu pas een test gedaan is.

Ik gok maar wat. ;)
Ja, dat bedoelde ik ook, dan heeft men niet gelijk een Covid19 verdenking gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 april 2020 @ 15:11:17 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192631481
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:09 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

:'( :'( oh neee! He bah wat een k nieuws .. ik ben er echt even stil van..
heel veel sterkte gewenst :* :* :*
Dank je, jij ook :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 april 2020 @ 15:11:42 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192631486
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Ik had geen reden om getest te willen worden, ik belde om te vragen hoe het met immuniteit zat. Hooikoorts heb ik al jaren, alleen nu heb ik toevallig ook verhoging, als de dokter mij niet had gevraagd om mijn temp op te meten had ik dat niet eens geweten.

Nou bij Negatief, mag ik morgen naar mijn oma om afscheid te nemen en evt naar haar begrafenis en kan ik mijn vader steunen.

Bij positief moet ik thuisblijven, dus dat heeft dan een behoorlijke impact.
Ik ben FF advocaat van de duivel..... wat laat jou denken dat je vanavond niet alsnog besmet(telijk) blijkt ? Of dat de test voldoende valide is (uitgevoerd) ?

Inzake al of niet verhoging ook onthouden dat je temperatuur over de dag; makkelijk een graad (en meer) kan dalen of stijgen. Een verhoging is alleen relevant als dat afwijkt van jouw normale patroon. En dan nog hoeft dat incidenteel op zichzelf niets te betekenen. de arts zal je getest hebben om je (denk ik, het "kon" of om je) gerust te stellen.

De vraagstelling omtrent testen zelf is interessant omdat het zichzelf geen draad zegt of een doel dient. Zelfs de mate van vastgestelde (eigen)immuniteit, zegt niets of je niet voor anderen besmettelijk bent.
Ook onthouden dat men er steeds vanuit gaat dat het virus zich als een normaal virus gedraagt. Verder dat een individuele test/meting niets zegt over het moment daarna of daarvoor.

Genoeg reden denk ik om beslissingen te heroverwegen...
Daarbij gezegd dat ik zelf denk dat opgelegde eenzaamheid niet opweegt tegen het risico van besmetting en zelfs ziek worden (tot de dood er op volgt).
Eventjes tijdelijk vanwege redenen wegblijven OK maar niet ouderen voortaan/langdurig te isoleren van hun geliefden. Beter een kort leven in liefde dan een lang leven in verdriet.
pi_192631506
quote:

[..]

Verschrikkelijk Leandra. Niet alleen het overlijden, maar ook dat het afscheid op deze manier moet, is inderdaad schrijnend. Juist op zo'n moment is lichamelijk contact zó gewenst... Ik neem mijn petje af voor hoe je je zus gesteund hebt in die eerste dagen. Alsnog heel veel sterkte. Deze toestanden maken het omgaan met een afscheid niet gemakkelijker.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:15:14 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_192631523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dank je.
Het was al zo absurd allemaal, 46 jaar en dan doodgaan aan Covid19... en zo snel; in een week van ziek worden naar op de IC terechtkomen en daar 3 dagen later overlijden ;(
Verschrikkelijk Leandra, veel kracht voor jou en je familie toegewenst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192631559
Is deze al langsgekomen in deze topicreeks?

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192631566
heel veel sterkte gewenst Leandra

46 is idd nog erg jong :'(
  woensdag 15 april 2020 @ 15:20:47 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192631599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk juist dat de huisartsen het meeste weten van iedereen. Die zijn de meeste patiënten. Vertrouw eerder een goede huisarts die al honderden patiënten heeft gezien dan het RIVM of de GGD.
Niet zo zeer een discussievraag maar meer vaststellen dat het een zienswijze is.
//--//
Wie is er beter met getallen, modellen en uitwisseling cq. relateren van ontwikkelingen ?
Wie is er beter om een individuele patiënt te beoordelen en die gepast te behandelen ?
De huisarts heeft een andere rol dan het RIVM, en die twee vullen elkaar aan.

Ik lees regelmatig geponeerde tegenstellingen die er in mijn beleving, feitelijk niet (horen te) zijn.
Net als de WHO, RIVM en de huisarts zal die met de best mogelijke inzichten hun taak uitoefenen. Beiden zullen aan de uiteinden van het spectrum, elkaar tegenwerken qua taakbelangen. Het RIVM kan geen rekening houden met het individu en de huisarts kan niet de totale populatie overzien.
pi_192631600
Heb ook wel het gevoel hoor dat na 28 april bepaalde dingen toch weer open kunnen gaan. De horeca denk ik nog steeds niet, maar opzich zie ik het wel gebeuren dat scholen en andere winkels die nu nog dicht zijn open kunnen.
pi_192631619
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dank je, jij ook :*
Had de persooon in kwestie onderliggende toestanden of gewoon helemaal gezondd voor zover bekend? Sterkte in elk geval.
vosss is de naam,
pi_192631627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Yep, en deze huisarts is terug gefloten. Mocht niet tegen het landelijke beleid ingaan.
pi_192631629
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Heb ook wel het gevoel hoor dat na 28 april bepaalde dingen toch weer open kunnen gaan. De horeca denk ik nog steeds niet, maar opzich zie ik het wel gebeuren dat scholen en andere winkels die nu nog dicht zijn open kunnen.
Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.
vosss is de naam,
pi_192631631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
horeca zou pas kunnen als we beetje zeker beginnen te weten dat het virus wegtrekt landelijk

maar dan nog met extra maatregelen, extra schoonmaakregels (zoals ze in wuhan dat doen)
pi_192631657
651 nieuwe doden in VK
pi_192631687
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.
Dat weet je niet.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 15:28:02 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192631693
Zweden gaat ook goed. 170 doden vandaag. Maar ik denk dat die gewoon schijt hebben :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192631699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:27 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Dat weet je niet.
Het zou mij ten zeerste verbazen en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.

Zo beter? :+
vosss is de naam,
  woensdag 15 april 2020 @ 15:28:38 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192631701
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat ook goed. 170 doden vandaag. Maar ik denk dat die gewoon schijt hebben :P
en nog steeds vrijheid blijheid?
  woensdag 15 april 2020 @ 15:29:18 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192631711
quote:
Gewoon even de andere kant op kijken.
pi_192631712
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zou mij ten zeerste verbazen en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.

Zo beter? :+
Het zal een keer open moeten natuurlijk. Maar scholen als eerste, dat lijkt me een no brainer.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192631714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060699v1

Het bewijs voor de werkzaambeid van hydroxychloroquine is er nog niet. Het medicijn is te riskant om zomaar voor te schrijven. Mogelijk bijwerkingen zijn fatale hartritmestoornissen of blind worden.
pi_192631742
quote:
Dat is wel heel sterke stijging ineens:

2020-04-08 ​​ 859(+9.8%)
2020-04-09 ​​ 902(+5.0%)
2020-04-10 ​​ 933(+3.4%)
2020-04-11 ​​ 959(+2.8%)
2020-04-12 ​​ 992(+3.4%)
2020-04-13 ​​ 1,013(+2.1%)
2020-04-14 ​​ 1,033(+2.0%)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192631743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het bewijs voor de werkzaambeid van hydroxychloroquine is er nog niet. Het medicijn is te riskant om zomaar voor te schrijven. Mogelijk bijwerkingen zijn fatale hartritmestoornissen of blind worden.
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 15:32:34 #83
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192631762
quote:
Hopelijk dus snel klaar met hun beleid.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192631770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:31 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..
Vorige keer zei ik dit ook al en toen wilde je ook niet reageren. Mainstream media? Hij was in de ochtend die dag op meerdere radiostations om z'n verhaal te doen en hij ging tegen alle voorgeschreven regels op eigen houtje in. Dat het werkt, is nog omstreden en kan men niet zomaar bewijzen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:33:12 #85
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192631775
https://nos.nl/artikel/23(...)-vanwege-corona.html

quote:
'Nog jaren afstand houden vanwege corona'

Uit een studie van een vooraanstaande groep Harvard-onderzoekers blijkt dat de kans groot is dat we nog jaren moeten leven in de anderhalvemetersamenleving. Mogelijk tot in 2025 moeten we rekening houden met corona-uitbraken, concluderen de wetenschappers op basis van verschillende scenario's.

Zolang er geen vaccin is, is één lockdown-periode van enkele maanden niet genoeg en komen er 'vervolgpieken'. Die kunnen zonder maatregelen en afhankelijk van hoeveel mensen immuun zijn, groter worden dan de huidige uitbraak.
Maar een vaccin duurt toch geen jaren meer voordat het voor iedereen beschikbaar zou zijn?
En what about een medicijn dan?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192631784
had ik het goed gehoord dat we vandaag persconferentie krijgen?

ik had zoiets gehoord op de radio
pi_192631788
quote:
Zolang er geen vaccin is en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen.
pi_192631791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
had ik het goed gehoord dat we vandaag persconferentie krijgen?

ik had zoiets gehoord op de radio
Duitsland vandaag
pi_192631793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:31 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Bewezen succesvol maar niet wetenschappelijk onderbouwt. Kan net zo goed het placebo effect zijn geweest. Of ze waren ook zonder de behandeling genezen.
pi_192631796
quote:

[..]

Toch zijn er al mooie resultaten mee gehaald.
https://detheorist.nl/nie(...)tiek-wil-er-niet-aan
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 15:35:20 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_192631800
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hopelijk dus snel klaar met hun beleid.
Misschien doet Zweden het precies goed.
pi_192631802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef Adames het volgende:

[..]

Duitsland vandaag
Bron?
pi_192631808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als 10.000 patiënten een handstand doen, dan genezen er een paar dagen ook zo 699.
pi_192631813
quote:

[..]

Dat zijn wel stevige bijwerkingen ja.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192631818
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:25 schreef TheVoice4ever het volgende:
651 nieuwe doden in VK
Engeland

Schotland, Wales en NI moeten nog met cijfers komen
pi_192631820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Als 10.000 patiënten een handstand doen, dan genezen er een paar dagen ook zo 699.
Yep. En als we niks proberen, ontdekken we ook niks.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:37:03 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192631822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:58 schreef Smack10 het volgende:
BillGertz twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:54:17 Breaking: US intelligence is investigating whether coronavirus leaked from China lab, JCS chairman says https://t.co/4L91umR819 reageer retweet
toen dit nog een NWS topic was, kwam er toen iets voorbij dat China de bewaking en veiligheid ging verscherpen van dat Bio 4 lab, maar dat artikel vind ik niet meer terug.
pi_192631827
quote:
....en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen
Waar baseer je dat op? Daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan.
pi_192631830
quote:

[..]

Zolang er geen vaccin is en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen.
Het vaccin is er eind volgend jaar. Waarom zou het dan tot 2025 moeten duren voordat dit voorbij is?
pi_192631847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef zoost het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan.
https://nos.nl/artikel/23(...)at-betekent-dat.html
pi_192631849
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zolang de werking niet wetenschappelijk bewezen kan worden valt niet te stellen dat deze patiënten door of ondanks de behandeling zijn genezen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:39:02 #102
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192631850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het vaccin is er eind volgend jaar. Waarom zou het dan tot 2025 moeten duren voordat dit voorbij is?
Een vaccin kan er wel zijn maar dat moet dan nog gekeurd, licencie moet verkregen, productie opstarten en betaald worden. Daar gaat tijd overheen. Maar 5 jaar?
pi_192631851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:36 schreef L3gend het volgende:

[..]

Engeland

Schotland, Wales en NI moeten nog met cijfers komen
dat is voor engeland een daling toch, ten opzichte van laatste paar dagen?
pi_192631853
quote:

[..]

Het is een van de modellen die Harvard heeft gemaakt.

Doet me denken aan deze van xkcd

pi_192631872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zolang de werking niet wetenschappelijk bewezen kan worden valt niet te stellen dat deze patiënten door of ondanks de behandeling zijn genezen.
Nee, dus onderzoeken en bewijzen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:40:12 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192631873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:28 schreef Gia het volgende:

Ik kijk zelf eigenlijk alleen naar IC-bezetting. Daaruit blijkt veel beter hoe snel we, eventueel, weer uit die lockdown kunnen.
Ik ben gestopt met koppelen van cijfers vwb het relateren met hoe verder.

Geen enkel getal dat over ons (als ondeskundige) wordt uitgestort is daarvoor werkelijk bruikbaar. Het getal lijkt iets te zeggen maar wanneer je dat inhoudelijk gaat bestuderen en probeert te relateren, blijkt het anders gevoed te (kunnen) worden.
Wat ik vervelend begin te vinden dat getallen vooral lijken te worden gebruik om een (vals?) sentiment aan te wakkeren.

Het aantal op de IC zelf zegt weinig anders dan wat professionals nu aan/voor behandeling qua capaciteit nodig achten. De trend daarin is hooguit nuttig als soort van voorspelling.
Het getal is een getal dat de zorgvraag/behoefte duidt en zegt niets over de ernst, de verspreiding of (in/effectiviteit) van andere vervolgmaatregelen.

Een beetje een getal van hoeveel ruimte/tijd/spullen heb je nu nodig en je dan als overheid maar in moet proberen te voorzien. Het getal alleen kan je niet gebruiken om te beoordelen of/wanneer een lockdown kan worden vrijgegeven.
pi_192631874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Een vaccin kan er wel zijn maar dat moet dan nog gekeurd, licencie moet verkregen, productie opstarten en betaald worden. Daar gaat tijd overheen. Maar 5 jaar?
Dat zit al in die periode inbegrepen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:41:39 #108
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192631896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Eind volgend jaar is het ook al zo goed als 2022
  woensdag 15 april 2020 @ 15:42:45 #109
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192631908
quote:

[..]

NOS heeft waarschijnlijk gewoon niet goed gelezen.

quote:
We projected that recurrent wintertime outbreaks of SARS-CoV-2 will probably occur after the initial, most severe pandemic wave. Absent other interventions, a key metric for the success of social distancing is whether critical care capacities are exceeded. To avoid this, prolonged or intermittent social distancing may be necessary into 2022.
https://science.sciencema(...)4/14/science.abb5793
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192631923
Als je naar overledenen per dag kijkt lijkt de piek wel op 2 april geweest te zijn.
pi_192631951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En dat doen we met wetenschappelijk onderzoek, via double blinded studies, en niet door prutsers.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:45:47 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192631952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan moet die huisarts dus zeggen dat die wat experimenteert over de rug van patiënten en niet stellen dat het geneest.
We hebben regels die dat soort (in beste geval goedbedoelende) charlatans buiten de deur moeten houden.
pi_192631978
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Je lijkt gelijk te hebben.

quote:
Even in the event of apparent elimination, SARS-CoV-2 surveillance should be maintained since a resurgence in contagion could be possible as late as 2024.
Dit kan wel tot 2025 duren. Dat is iets heel anders dan social distancing.
pi_192631984
Hoesten moet je in je elleboog, duidelijk.
Maar als ik een scheet laat om mensen op 1,5 meter afstand te houden, verspreid ik dan ook het virus?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192631994
quote:
Veel onzekerheid inderdaad, maar niets definitiefs.

Volgens mij zijn de personen die 2 maal geïnfecteerd zijn geweest ook op 1 hand te tellen.
pi_192632004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Eind volgend jaar is het ook al zo goed als 2022
daarom is een antiviraal middel ook een goede oplossing in the meantime. 1.5m samenleving voor jarenlang is niet haalbaar. Hoe in godsnaam wil je dat hebben in bussen, treinen, auto's, theaters, sporten.. alle events maar afschaffen...

Doe normaal :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 15 april 2020 @ 15:50:00 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Altijd fijn wanneer men zekerheid haalt uit een nog te voeren ontdekking.

Zoiets als, de hoofdprijs valt geheid zonder verder aan te geven waar, wanneer en bij wie.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:50:33 #118
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192632021
19:00 persco over de maatregelen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192632032
quote:
16s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Altijd fijn wanneer men zekerheid haalt uit een nog te voeren ontdekking.

Zoiets als, de hoofdprijs valt geheid zonder verder aan te geven waar, wanneer en bij wie.
Die zekerheid heb ik zeker niet. Genoeg virussen waar nog geen vaccin voor bestaat.

Ik heb echter wel de hoop dat er een vaccin komt. Aangezien de hele wereld op zoek is naar een vaccin en er enorm veel geld tegenaan wordt gegooid.
pi_192632046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:

[..]

daarom is een antiviraal middel ook een goede oplossing in the meantime. 1.5m samenleving voor jarenlang is niet haalbaar. Hoe in godsnaam wil je dat hebben in bussen, treinen, auto's, theaters, sporten.. alle events maar afschaffen...

Kijk, in principe is dit ook niet nodig, als de besmettingsgraad maar laag genoeg is en er voornamelijk voldoende maatregelen zijn.

Als iedereen zich aan de regels houdt, dan kan Guusje Meeuwis bij wijze van iedere week in een vol Philips stadion gaan staan. Niet dat het dan echt slim is, maar die mensen die het dan krijgen, verspreiden het dan weer naar minder mensen, die het dan naar minder mensen verspreiden.

Daarom kan een kapper ook gewoon open. Als we 17 miljoen kappers hadden, dan ging dat niet, omdat dat dan te veel besmettingen oplevert.
pi_192632049
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Deze crisis is de natte droom voor modelleurs. Ze krijgen nu alle aandacht.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:52:52 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192632053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:50 schreef DonDruiper het volgende:
19:00 persco over de maatregelen?
Volgens mij het wekelijkse voortgangspraatje. Dagje later dan normaal wegens Pasen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:54:58 #123
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192632086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij het wekelijkse voortgangspraatje. Dagje later dan normaal wegens Pasen.
Juist.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 15 april 2020 @ 15:56:16 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoesten moet je in je elleboog, duidelijk.
Maar als ik een scheet laat om mensen op 1,5 meter afstand te houden, verspreid ik dan ook het virus?
Niet zeker te stellen.
Het ene is een geurend gas, het andere zijn veelal zwaardere (vocht)deeltjes waarin het virus zich bevindt.
De mate van reuk/verspreiding is wel weer nuttig om een mogelijk verspreidingspatroon bloot te leggen. De wind- en verplaatsrichting kan op beiden qua soortlijkgewicht, verdunning en de afstand; van invloed zijn.
Aangenomen wordt dat virusdeeltjes in vochtdruppels na 1 of 2 meter wel ergens zullen neerdalen, om daar dan levensloos uit te drogen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:57:10 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die zekerheid heb ik zeker niet. Genoeg virussen waar nog geen vaccin voor bestaat.

Ik heb echter wel de hoop dat er een vaccin komt. Aangezien de hele wereld op zoek is naar een vaccin en er enorm veel geld tegenaan wordt gegooid.
Bidden helpt ook en is een stuk goedkoper.

Beter is een WHO geleide taskforce dan dat elke zichzelf uitroepende onderzoeker, prutser of land maar wat gaat proberen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:58:54 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192632141
Maar 'we' kunnen ook nog een medicijn ontwikkelen toch? Of zouden die processen nadat het medicijn er is nog langer duren?
pi_192632172
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:07 schreef Za het volgende:

[..]

Alleen het stukje dat van toepassing is gequote: gedurende al deze tijd geen woord van onze minister president of minister van Volksgezondheid.
Niet liegen. :D
quote:
https://www.geenstijl.nl/(...)ugblik-bruno-bruins/

24 januari - "Volgens minister Bruno Bruins (Medische Zorg) is de kans klein dat het virus de oversteek naar Europa maakt."

26 februari - "Kans op corona in Nederland is een reëel risico."

27 februari - "Euh ja euhh er wordt euhhh mij bevestigd dat er een euhhhh patiënt is met het coronavirus in Nederland."
pi_192632176
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Gaat ook echt niet gebeuren. Dat houdt niemand jaren vol. Staat ook totaal niet in contrast met het percentage doden en de situatie zelf. Over een paar maanden komt er vanzelf een vorm van acceptatie.
pi_192632209
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gaat ook echt niet gebeuren. Dat houdt niemand jaren vol. Staat ook totaal niet in contrast met het percentage doden en de situatie zelf. Over een paar maanden komt er vanzelf een vorm van acceptatie.
Dat gebeurt nu toch al. Eerste corona geval was groot nieuws, eerste dode was groot nieuws. Nu valt 200 doden mee
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 15 april 2020 @ 16:05:55 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192632247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:58 schreef ondeugend het volgende:
Maar 'we' kunnen ook nog een medicijn ontwikkelen toch? Of zouden die processen nadat het medicijn er is nog langer duren?
Medicijnen tegen virussen zijn zeldzaam. Bacteriën kan je vergiftigen met een stof die geen effect heeft op onze cellen, maar een virus leeft niet, heeft geen metabolisme, het is slechts een stukje code dat in een cel belandt en daar gekopieerd wordt.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:05:56 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:58 schreef ondeugend het volgende:
Zelfde verhaal als bij een vaccin waarbij t.a.v. medicijnen, die symptomen bestrijden of besmetting af te remmen, er op een kortere termijn meer mogelijk lijkt.

Er is een heel pallet aan middelen dat in combinatie, besmette personen en vooral hun ARDS (acute ademhalingssyndroom) kan behandelen. Onderdeel daarvan is trouwens soms (hoe vaak?) beademing. Ook onderscheid maken in virusremmers en medicijnen die de gevolgen verminderen.

In dat allemaal uitvinden gaat heel veel tijd zitten om voor individuen een juiste behandeling en dosering vast te stellen. Denk aan AIDS, er is geen vaccin maar met een intensieve combinatie van medicijnen/remmers; kan iemand het meestal goed overleven (met het accent op 'over').
  woensdag 15 april 2020 @ 16:09:27 #132
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192632295
quote:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1194

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 75

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2508

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 493
  woensdag 15 april 2020 @ 16:09:59 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192632304
Aantal ic-patiënten daalt voor vierde dag op rij en zakt onder 1.300

Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is voor de vierde dag op rij gedaald. In totaal 1.279 patiënten liggen op de intensive care, maakt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), woensdagmiddag bekend.

Het aantal ic-patiënten is met 24 gedaald. In vier dagen tijd is het totaal aantal coronapatiënten dat intensieve zorg nodig heeft met meer dan honderd gedaald.

JAAP _O_ RIVM _O_ RUTTE _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192632348
quote:
8s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan moet die huisarts dus zeggen dat die wat experimenteert over de rug van patiënten en niet stellen dat het geneest.
We hebben regels die dat soort (in beste geval goedbedoelende) charlatans buiten de deur moeten houden.
Je hoort mij ook niet zeggen dat huisartsen dit op eigen houtje moeten gaan onderzoeken.
pi_192632349
Ik overweeg bijna om op Rutte te gaan stemmen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  woensdag 15 april 2020 @ 16:13:11 #136
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192632356
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:09 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat eerste getal, die 1194 stond gistermorgen op 1150. Ik heb het bijgehouden. Geen idee hoe ze daar invoeren maar het strookt nauwelijks met de berichten.

Zelfs als er eerst mensen van de IC afgegaan zijn en die als eerste verwerkt zijn dan zijn er meer bijgekomen dan weggegaan. Ik snap er niets meer van.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:14:42 #137
335133 MichaelScott
pi_192632376
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:09 schreef Caland het volgende:
Aantal ic-patiënten daalt voor vierde dag op rij en zakt onder 1.300

Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is voor de vierde dag op rij gedaald. In totaal 1.279 patiënten liggen op de intensive care, maakt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), woensdagmiddag bekend.

Het aantal ic-patiënten is met 24 gedaald. In vier dagen tijd is het totaal aantal coronapatiënten dat intensieve zorg nodig heeft met meer dan honderd gedaald.

JAAP _O_ RIVM _O_ RUTTE _O_
Morgen weer oversterftecijfers, we gaan het zien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 15 april 2020 @ 16:14:55 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632382
Mooi dat de IC nog voldoende capaciteit heeft, voor de rest zegt het niets.
pi_192632386
quote:

[..]

Gaat ook niet zozeer om hydroxychloroquine, maar om het feit dat hydroxychloroquine als ionofoor werkt voor zink. De combinatie zink + ionofoor is interessant, omdat een ionofoor zink in de cellen kan brengen en zink dient als inhibitor voor RNA polymerase; wat het virus nodig heeft om te vermenigvuldigen. Toevallig is hydroxychloroquine een ionofoor, maar je kan elke willekeurige andere nemen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:15:28 #140
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192632392
Enkele Brabantse zorgcentra in problemen door vele besmettingen onder personeel
Enkele Brabantse verzorgingshuizen kampen met capaciteitsproblemen, omdat bijna 30 procent van het personeel besmet is geraakt en thuiszit. Dat melden Brabantse veiligheidsregio's in een brief.

Doordat in de regio zorgpersoneel uitgebreider wordt getest, loopt het aantal vastgestelde besmettingen op. "Dat leidt tot capaciteitsproblemen en onrust bij zowel het personeel als familieleden van bewoners", luidt de brief.

Naar verluidt is er ook een tekort aan beschermingsmiddelen. Een oplossing voor dat probleem wordt nog gezocht. Het is niet duidelijk hoeveel zorgcentra met dit probleem kampen en hoeveel zorgmedewerkers thuiszitten.
Bron: Nu.nl
  woensdag 15 april 2020 @ 16:15:30 #141
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192632393
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:14 schreef Vallon het volgende:
Mooi dat de IC nog voldoende capaciteit heeft, voor de rest zegt het niets.
Het zegt dat het aantal daalt. Dat is vrij relevante informatie lijkt me.
pi_192632427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die willekeurige foto is onomstotelijk bewijs ja.

Dat zal ze leren. :De

Snel dat bewijs doorsturen naar nu.nl :')
Er verschijnt het ene na het andere bericht dat het leefmilieu van mens en dier door de lockdowns enorm aan het verbeteren is. Die foto staat niet op zichzelf.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 16:17:55 #143
416575 crew  Evenstar
pi_192632434
Goed om te zien dat het blijft dalen. Fijn dat de zorg zo hard heeft kunnen opschalen om het late ingrijpen van het RIVM/OMT/regering op te kunnen vangen. Daardoor zijn wij gelukkig nooit in een code zwart situatie gekomen.

Gaat helaas nog wel even duren voordat reguliere zorg weer opgeschaald kan worden, maar zit er in ieder geval weer positiever uit.
pi_192632455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:12 schreef Mansjester het volgende:
Ik overweeg bijna om op Rutte te gaan stemmen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik ook en ik ben absoluut geen vvd fan maar Rutte laat nu wel zien wat hij waard is.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:19:22 #145
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192632458
quote:
12s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als bij een vaccin waarbij t.a.v. medicijnen, die symptomen bestrijden of besmetting af te remmen, er op een kortere termijn meer mogelijk lijkt.

Er is een heel pallet aan middelen dat in combinatie, besmette personen en vooral hun ARDS (acute ademhalingssyndroom) kan behandelen. Onderdeel daarvan is trouwens soms (hoe vaak?) beademing. Ook onderscheid maken in virusremmers en medicijnen die de gevolgen verminderen.

In dat allemaal uitvinden gaat heel veel tijd zitten om voor individuen een juiste behandeling en dosering vast te stellen. Denk aan AIDS, er is geen vaccin maar met een intensieve combinatie van medicijnen/remmers; kan iemand het meestal goed overleven (met het accent op 'over').
Blij dat dat iig ook nog een mogelijkheid is. ^O^
pi_192632461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Goed om te zien dat het blijft dalen. Fijn dat de zorg zo hard heeft kunnen opschalen om het late ingrijpen van het RIVM/OMT/regering op te kunnen vangen. Daardoor zijn wij gelukkig nooit in een code zwart situatie gekomen.

Gaat helaas nog wel even duren voordat reguliere zorg weer opgeschaald kan worden, maar zit er in ieder geval weer positiever uit.
Dit en alleen dit :).
pi_192632462
Shit de modellen kloppen niet, snel nieuwe maken. })
pi_192632463
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Lees als: jammer dat mijn berekeningen niet uitkwamen.
Wat een ongelooflijke zeikerige manier om op andere users te reageren. Manmanman.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:19:40 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192632464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik ook en ik ben absoluut geen vvd fan maar Rutte laat nu wel zien wat hij waard is.
Voor hem zonde dat de verkiezingen niet dit jaar zijn. Dan had hij helemaal met overmacht gewonnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192632472
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Voor hem zonde dat de verkiezingen niet dit jaar zijn. Dan had hij helemaal met overmacht gewonnen.
Mensen onthouden.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:20:28 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632473
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:15 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het zegt dat het aantal daalt. Dat is vrij relevante informatie lijkt me.
Waarom is dat relevant..... of bedoel je dat de IC het aankan ?

Hooguit relevant dat je dan dus de aandacht kunt verschuiven naar belangrijkere zaken en het niet langer nodig is dat Gommers (overigens een topvent) morgen onze (Tweede Kamer) tijd komt verdoen met intrieste grafiekjes.

NB: ik ben wat kriegelig omdat blijkt dat getallen een waarde menen te duiden die je er niet aan toe kunt schrijven.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:20:51 #152
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192632479
quote:

[..]

Heb niet het idee dat Rutte degene is die alle lof moet krijgen in deze crisis. Beleid vooral vanuit RIVM/OMT blijkt gewoon prima te gaan en Rutte heeft al diverse keren aangegeven dat hun advies 'heilig' is.
pi_192632491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu toch al. Eerste corona geval was groot nieuws, eerste dode was groot nieuws. Nu valt 200 doden mee
Bijzonder hoe je er eigenlijk aan "went". Je kijkt naar de cijfers en als er "maar" 120 doden zijn gevallen zie je het als iets positiefs.
pi_192632497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:20 schreef -river- het volgende:

[..]

Mensen onthouden.
Hopelijk onthouden ze vooral dat onze MP een historische toespraak (voor het eerst in 40 jaar) deed die een dag later alweer achterhaald bleek.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:22:27 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_192632498
quote:

[..]

Ja Rutte flierefluit overal doorheen. Het totale gebrek aan voorbereiding, het niet kunnen stoppen met handenschudden, het veel te laat ingrijpen, het niet genoeg middelen voor de zorgtehuizen hebben, maar toegegeven, hij staat ook heel relaxt bij de persconferenties.
pi_192632499
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:20 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Heb niet het idee dat Rutte degene is die alle lof moet krijgen in deze crisis. Beleid vooral vanuit RIVM/OMT blijkt gewoon prima te gaan en Rutte heeft al diverse keren aangegeven dat hun advies 'heilig' is.
De manier waarop en hoe hij nu met het volk omgaat is gewoon goed, je ziet een persoon ipv een MP.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:22:39 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192632503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:21 schreef Questular het volgende:

[..]

Bijzonder hoe je er eigenlijk aan "went". Je kijkt naar de cijfers en als er "maar" 120 doden zijn gevallen zie je het als iets positiefs.
Vind het sowieso maar een apart verschijnsel, die sterftecijfers. Eigenlijk het minst relevante getal van allemaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192632504
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef vosss het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

horeca zou pas kunnen als we beetje zeker beginnen te weten dat het virus wegtrekt landelijk

maar dan nog met extra maatregelen, extra schoonmaakregels (zoals ze in wuhan dat doen)
Zei het eigenlijk verkeerd. Ik bedoelde meer met denk dat ik er eigenlijk ook wel vanuit gaat dat de horeca echt nog een poos dicht moet blijven. Ach heb altijd in de horeca gewerkt en het is jammer, maar ben toch op zoek naar iets anders zover dat gaat lukken. Was het eigenlijk al een paar jaar van plan, maar toch bleef ik plakken omdat je toch werk nodig hebt. Nu lijkt het toch een goed moment aangezien er voorlopig toch geen werk is daarin. Maar ik denk dat ik het voorlopig ook laat gaan en iets anders ga zoeken. Het zal niet makkelijk wezen aangezien ik eigenlijk alleen maar ervaring heb in de horeca.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:24:19 #159
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192632528
quote:
12s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant..... of bedoel je dat de IC het aankan ?

Hooguit relevant dat je dan dus de aandacht kunt verschuiven naar belangrijkere zaken en het niet langer nodig is dat Gommers (overigens een topvent) morgen onze (Tweede Kamer) tijd komt verdoen met intrieste grafiekjes.

NB: ik ben wat kriegelig omdat blijkt dat getallen een waarde menen te duiden die je er niet aan toe kunt schrijven.
Het toont i.m.o. een aantal dingen aan:
- Dat de IC-capaciteit het aan kan
- Dat de grootste piek lijkt te zijn geweest
- Dat het beleid lijkt te werken
- Dat er geleidelijk aan weer ruimte komt voor electieve zorg

Al met al dus best een positief beeld :s).
pi_192632529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:13 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat eerste getal, die 1194 stond gistermorgen op 1150. Ik heb het bijgehouden. Geen idee hoe ze daar invoeren maar het strookt nauwelijks met de berichten.

Zelfs als er eerst mensen van de IC afgegaan zijn en die als eerste verwerkt zijn dan zijn er meer bijgekomen dan weggegaan. Ik snap er niets meer van.
Ze corrigeren, volgens die groene bolletjes staan dus nog niet helemaal vast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 15 april 2020 @ 16:25:14 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192632541
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef -river- het volgende:

[..]

De manier waarop en hoe hij nu met het volk omgaat is gewoon goed, je ziet een persoon ipv een MP.
Vond het toen vooral historisch dat zelfs Felix Rottenberg na zijn toespraak toegaf dat Rutte een groot staatsman is _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 april 2020 @ 16:25:45 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192632548
ronzheimer twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:05:47 BREAKING: Bund und Länder beschließen: Großveranstaltungen werden bis mindestens 31. August verboten! reageer retweet
geen feestjes in DLD voorlopig
pi_192632553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef influcted het volgende:

[..]

Vorige keer zei ik dit ook al en toen wilde je ook niet reageren. Mainstream media? Hij was in de ochtend die dag op meerdere radiostations om z'n verhaal te doen en hij ging tegen alle voorgeschreven regels op eigen houtje in. Dat het werkt, is nog omstreden en kan men niet zomaar bewijzen.
Hij heeft dit wel bewezen. Feit.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192632565
quote:
11s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:33 schreef ondeugend het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-vanwege-corona.html
[..]

Maar een vaccin duurt toch geen jaren meer voordat het voor iedereen beschikbaar zou zijn?
En what about een medicijn dan?
Bangmakerij. Klaar.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192632571
quote:
Een mod die trollt, goeie

Ik mag in ieder geval hopen dat je er niet echt zo over denkt (ik wilde wat anders zeggen maar dan zou ik vast een ban krijgen)
pi_192632574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:
Großveranstaltungen
Dat is ook om te voorkomen dat organisaties in de aanloop in de kosten moeten steken, als het nu al door de overheid verboden word, dan kunnen ze aangeven dat het overmacht is.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:27:45 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hopelijk onthouden ze vooral dat onze MP een historische toespraak (voor het eerst in 40 jaar) deed die een dag later alweer achterhaald bleek.
_O- _O_

Los daarvan doet Rutte het niet erg verkeerd. Wat gelukkig tekenend is voor het merendeel van landen die een leider hebben. Iemand die op een piramide staat, moet wat meer in z'n mars hebben dan alleen een praatje voor het gaatje.

Er had een grote pech kunnen zijn dat er een ander zat die zich helemaal groen-als-gras nog de les liet lezen door regenteske eigen inzichten. Mr. Teflon weet vrij aardig waar hij wel en niet over moet wegglijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 15-04-2020 16:44:12 ]
  woensdag 15 april 2020 @ 16:28:01 #168
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192632581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is ook om te voorkomen dat organisaties in de aanloop in de kosten moeten steken, als het nu al door de overheid verboden word, dan kunnen ze aangeven dat het overmacht is.
Hetzelfde wat we in Nederland doen inderdaad. Vooral ter bescherming van die partijen.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:29:41 #169
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192632599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:
ronzheimer twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:05:47 BREAKING: Bund und Länder beschließen: Großveranstaltungen werden bis mindestens 31. August verboten! reageer retweet
geen feestjes in DLD voorlopig
Logisch. En niet alleen in Duitsland lijkt me.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 15 april 2020 @ 16:29:51 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192632602
quote:

[..]

begrijpelijk maar dan ben je wel weer 4,5 maand verder
  woensdag 15 april 2020 @ 16:29:54 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192632605
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze corrigeren, volgens die groene bolletjes staan dus nog niet helemaal vast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet wat je bedoelt... jij hebt het over die grafiekjes. Ik bedoel de zinnen boven die grafieken. In het blauwe kader.

Er staat nu;
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1192

Dinsdagmorgen stond er;
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1147

Gisteravond stond er;
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1183

Dat kan ik niet helemaal plaatsen
pi_192632627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
BREAKING: Bund und Länder beschließen: Großveranstaltungen werden bis mindestens 31. August verboten!
Dat weet je niet. Ieder land moet dat voor zichzelf beslissen.
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 16:32:40 #173
416575 crew  Evenstar
pi_192632634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik mag in ieder geval hopen dat je er niet echt zo over denkt (ik wilde wat anders zeggen maar dan zou ik vast een ban krijgen)
Leg eens even uit waar ik trol dan?

Waar heb ik het mis?

Reguliere zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald naar ongeveer x2 van normale capaciteit. Er staat nog steeds erg veel druk op de IC's, ondanks dat het inderdaad steeds minder wordt.

Indien er op tijd was ingegrepen was het opschalen van capaciteit en afschalen van reguliere zorg niet nodig geweest.

Gommers heeft zelf aangegeven dat ze niet de modellen van het RIVM gingen volgen, maar sneller gingen opschalen, omdat ze zagen dat het veel harder ging dan het RIVM aangaf.

Zijn de maatregelen genoeg? Ja, absoluut, niks mis mee. Zijn ze te laat genomen? Ja, absoluut, want anders had je niet twee keer zoveel IC capaciteit nodig en was je reguliere zorg nog gewoon aan het draaien.
pi_192632636
quote:

[..]

Je kunt toch niet in de toekomst kijken. Ik vind dit hoogstens voorbarig.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192632641
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Hij liegt anders geen woord.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:33:56 #176
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192632647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:31 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Ieder land moet dat voor zichzelf beslissen.
Als je in Nederland of België wel een festival laat doorgaan dan staan hier 20.000 Duitsers te springen. Dat is echt het laatste wat je moet willen, grootschalige internationale bewegingen.

En binnen Europa volgt uiteindelijk toch iedereen Duitsland. Alleen Engeland zal nu wel een eigen koers gaan varen.
pi_192632651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je in Nederland of België wel een festival laat doorgaan dan staan hier 20.000 Duitsers te springen. Dat is echt het laatste wat je moet willen, grootschalige internationale bewegingen.

En binnen Europa volgt uiteindelijk toch iedereen Duitsland. Alleen Engeland zal nu wel een eigen koers gaan varen.
Waardeloos en niet nodig.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 16:35:57 #178
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192632672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:34 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Waardeloos en niet nodig.
Waardeloos absoluut. Maar noodzakelijk helaas ook. Ik neem aan dat je het wetenschappelijke artikel in Science (kort samengevat in diverse media) wel gelezen hebt.

Als je weer een 'grootschalig evenement' kan bezoeken in 2022 dan mag je denk ik in je handjes klappen.
pi_192632675
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Haha ja ik dacht op dat moment, die Rutte blijft super koel, loopt niet als een schaap die andere landen achterna. Oudjes beschermen, groepsimmuniteit, logisch handelen

Dag later compleet omgekeerde richting. :')

Week later 1.5m maatschappij nieuwe normaal.
pi_192632692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Leg eens even uit waar ik trol dan?

Waar heb ik het mis?

Reguliere zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald naar ongeveer x2 van normale capaciteit. Er staat nog steeds erg veel druk op de IC's, ondanks dat het inderdaad steeds minder wordt.

Indien er op tijd was ingegrepen was het opschalen van capaciteit en afschalen van reguliere zorg niet nodig geweest.

Gommers heeft zelf aangegeven dat ze niet de modellen van het RIVM gingen volgen, maar sneller gingen opschalen, omdat ze zagen dat het veel harder ging dan het RIVM aangaf.

Zijn de maatregelen genoeg? Ja, absoluut, niks mis mee. Zijn ze te laat genomen? Ja, absoluut, want anders had je niet twee keer zoveel IC capaciteit nodig en was je reguliere zorg nog gewoon aan het draaien.
Dat de zorg het ONDANKS het slechte optreden van de regering en RIVM heeft opgelost

Verder heb ik totaal geen zin om met jou het gesprek aan te gaan, dus laat ik het hierbij . Ik weet hoe makkelijk hier bans worden gegeven, heb daar nu even geen zin in :)
pi_192632694
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waardeloos absoluut. Maar noodzakelijk helaas ook. Ik neem aan dat je het wetenschappelijke artikel in Science (kort samengevat in diverse media) wel gelezen hebt.

Als je weer een 'grootschalig evenement' kan bezoeken in 2022 dan mag je denk ik in je handjes klappen.
Daar valt wel een creatieve mouw aan te passen. Nu ze zo geil zijn van die 1,5 meter samenleving, ga het dan ook maar organiseren voor grootschalige concerten. Succes ^O^
Allemaal cabaretteketet!
pi_192632699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:13 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja maar ze werken in middag bij, dus gisterochtend was eerste dag na Pasen, dus dan kan er een behoorlijk correctie getal plaatsvinden.
pi_192632721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Logisch. En niet alleen in Duitsland lijkt me.
Als vanaf juni de festivals hier maar weer doorgaan. Zou echt onmenselijk zijn de boel nog langer te staken
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192632724
quote:

Hoe gaat het met de beschermende middelen?
pi_192632738
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als vanaf juni de festivals hier maar weer doorgaan. Zou echt onmenselijk zijn de boel nog langer te staken
Ze verzinnen er maar iets op. Creatief denken.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 april 2020 @ 16:39:38 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192632742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de beschermende middelen?
is waardeloos, al 2 maanden tekorten, die Hugo moet even een breekijzer kopen bij de Gamma
  woensdag 15 april 2020 @ 16:39:58 #187
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192632747
quote:

[..]

Alsof festivals ook maar enige prioriteit hebben :').
pi_192632748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Verder heb ik totaal geen zin om met jou het gesprek aan te gaan, dus laat ik het hierbij . Ik weet hoe makkelijk hier bans worden gegeven, heb daar nu even geen zin in :)
HAHAHAHAHA Wat zwak dit. Zeiken maar zodra je argumenten moet aandragen afhaken. Jij bent af.
pi_192632753
quote:

[..]

Onmenselijk nog wel :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192632758
quote:

[..]

NIET in Brabant, anders krijgen wij straks weer de schuld.
pi_192632759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

begrijpelijk maar dan ben je wel weer 4,5 maand verder
wat denk je hoeveel tijd er gaat zitten in het organiseren van een feest?
Weliswaar hebben die bestaande draaiboeken, je moet wel al je toe leveranciers op tijd gaan vastleggen, nog maar niet te spreken over je acts.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:41:08 #192
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192632765
quote:

[..]

Bekijk anders even wat filmpjes van hoe het er op de IC aan toegaat. Mag je daarna nog een keer uit komen leggen wat er precies onmenselijk is.
pi_192632772
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik snap dat ooit nooit, waarom zou je daar voor je lol in de blubber staan :')
pi_192632783
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Na maanden geen enkel vermaak heeft de mens gewoon een dagje feest nodig. We zijn geen robots!
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 15 april 2020 @ 16:42:50 #195
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192632787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Ze verzinnen er maar iets op. Creatief denken.
Streamen.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:42:54 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192632788
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef Adames het volgende:

[..]

Eens. Ik ga echt niet de hele zomer binnen zitten voor een bejaardenvirus
ik vind dit echt dissen van bejaarden, ook jij zult de nieuwe maatschappij moeten accepteren.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:43:36 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632799
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het toont i.m.o. een aantal dingen aan:
- Dat de IC-capaciteit het aan kan
- Dat de grootste piek lijkt te zijn geweest
- Dat het beleid lijkt te werken
- Dat er geleidelijk aan weer ruimte komt voor electieve zorg

Al met al dus best een positief beeld :s).
Doorgehaald zijn een gewillige aanname... de sterftepiek lijkt nu vooral in de afgesloten verpleeghuizen te zijn, het beleid t.a.v. de IC zelf werkt idd dus en ik zie niet goed het uitzicht dat de zorg weer voldoende ruimte heeft die het door het beleid kennelijk niet meer had.

Strikt genomen zijn er nu 1200 IC plaatsen bezet (600 meer dan er oorspronkelijk beschikbaar waren) wat kennelijk de het nodig maakte dat de rest van de zorglijn ongeveer in pauze ging. natuurlijk zijn er ook 9000 ziekenhuispatienten (geweest) wat qua aantal ook niet iets is om van te schrikken. Goed beleid vwb "zorgen" dat de IC cq. zorg het aankan !!!

Wat ik zelf vervelend vind is dat men (ook ik, in beginsel) veel te veel de nadruk legde op IC capaciteit zelf en daarmee andere belangen uit het oog zijn geraakt.
We zullen nooit kunnen weten wat anders gebeurd zou zijn zonder bepaalde maatregelen.
Dan zeggen dat het beleid dus werkt(e) is veel te kort door de bocht.
Ik laat de economie nog maar even buiten beschouwing.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:43:47 #198
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192632802
quote:

[..]

Vergeet het maar.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192632803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:40 schreef -river- het volgende:

[..]

NIET in Brabant, anders krijgen wij straks weer de schuld.
CARNAVAL 2020: 3000 DODEN
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 16:44:01 #200
416575 crew  Evenstar
pi_192632806
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Haha ja ik dacht op dat moment, die Rutte blijft super koel, loopt niet als een schaap die andere landen achterna. Oudjes beschermen, groepsimmuniteit, logisch handelen

Dag later compleet omgekeerde richting. :')

Week later 1.5m maatschappij nieuwe normaal.
Nou ja, ik kan het Rutte ook niet echt kwalijk nemen, want hij vertrouwt zijn OMT.

Qua economie pakt hij het prima en snel aan. Na zijn eerste paar klungelige optredens heeft hij het eigenlijk prima gedaan. Dat zijn adviseurs per dag iets anders roepen kan hij zelf natuurlijk niks aan doen. Hij had misschien dingen iets anders kunnen brengen, maar dat hangt er ook maar net van af wat OMT heeft geroepen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dat de zorg het ONDANKS het slechte optreden van de regering en RIVM heeft opgelost

Waarom zou je een ban krijgen voor het voeren van een inhoudelijke discussie? Wat is dat voor een onzin?

Je geeft nogmaals niet aan waar ik dan ongelijk heb.

Heeft de zorg moeten opschalen van 1150 naar 2400 IC bedden? Ja.

Is reguliere zorg afgeschaald? Ja.

Had dit voorkomen/verminderd kunnen worden door eerder in te grijpen? Ja.

Heeft het RIVM in eerste instantie gezegd dat de piek eind mei werd verwacht? Ja.

Heeft NVIC eerder opgeschaald, omdat ze zagen dat het RIVM ongelijk had? Ja.

Je hebt inhoudelijks niks toe te voegen dus ga je beginnen over bans. Ten eerste kunnen wij moderators niet bannen, ten tweede is er nog nooit iemand gebanned door een inhoudelijke discussie te voeren. Proof me wrong.
pi_192632809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Bekijk anders even wat filmpjes van hoe het er op de IC aan toegaat. Mag je daarna nog een keer uit komen leggen wat er precies onmenselijk is.
pi_192632831
Heb 't idee dat veel mensen weer terug naar kantoor zijn, fucking druk met auto's hier. Er staan ook weer meerdere files.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:45:53 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_192632832
quote:

[..]

Laten we maar gewoon zorgen dat we weer een beetje normaal met elkaar kunnen sporten en aan een tafeltje in het zonnetje kunnen zitten dan zien we wel weer eens wanneer ze weer met 50.000 bij elkaar in de blubber kunnen staan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 15 april 2020 @ 16:46:02 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192632834
quote:
5s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Had de persooon in kwestie onderliggende toestanden of gewoon helemaal gezondd voor zover bekend? Sterkte in elk geval.
Astma en overgewicht, maar niet dat ze lichamelijk verder zwak was.
Thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 april 2020 @ 16:47:31 #205
14505 OProg
A Life in Music
pi_192632856
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:45 schreef VacaLoca het volgende:
Heb 't idee dat veel mensen weer terug naar kantoor zijn, fucking druk met auto's hier. Er staan ook weer meerdere files.
Trafficnet 16:53: 9km / 3 files.

Nederland loopt weer vast. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 16:47:32 #206
416575 crew  Evenstar
pi_192632857
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:45 schreef VacaLoca het volgende:
Ik vond het vandaag weer veel rustiger dan vorige week. Toen had ik echt het gevoel dat iedereen weer naar werk aan het rijden was. Vanmorgen was het echt heel rustig en ook vanmiddag was het weer net zo rustig als drie weken geleden.

Gek hoe het zo per plek/dag/week kan verschillen.
pi_192632876
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Na maanden geen enkel vermaak heeft de mens gewoon een dagje feest nodig. We zijn geen robots!
Guttegut.
Je hebt toch wel een heel erg leeg en triest bestaan als je je thuis niet kunt vermaken en persé festivals en horeca nodig hebt.
Zoek een hobby.

Het is nou eenmaal even niet anders en het komt vroeg of laat heus wel weer goed.

En tot die tijd: grow a pair en stel je niet aan man.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192632880
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:45 schreef OProg het volgende:

[..]

Laten we maar gewoon zorgen dat we weer een beetje normaal met elkaar kunnen sporten en aan een tafeltje in het zonnetje kunnen zitten dan zien we wel weer eens wanneer ze weer met 50.000 bij elkaar in de blubber kunnen staan.
Misschien kunnen we tot een compromis komen. Kleine, lokale festivals tot 2-3k personen wel door laten gaan en de grote niet?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192632906
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Guttegut.
Je hebt toch wel een heel erg leeg en triest bestaan als je je thuis niet kunt vermaken en persé festivals en horeca nodig hebt.
Zoek een hobby.

Het is nou eenmaal even niet anders en het komt vroeg of laat heus wel weer goed.

Sorry maat niet iedereen zit de hele dag te gamen

De persoonlijke aanval vind ik ook niet echt passend in dit serieuze forum!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192632911
Uit een studie van een vooraanstaande groep Harvard-onderzoekers blijkt dat de kans groot is dat we nog jaren moeten leven in de anderhalvemetersamenleving. Mogelijk tot in 2025 moeten we rekening houden met corona-uitbraken, concluderen de wetenschappers op basis van verschillende scenario's.

Zolang er geen vaccin is, is één lockdown-periode van enkele maanden niet genoeg en komen er 'vervolgpieken'. Die kunnen zonder maatregelen en afhankelijk van hoeveel mensen immuun zijn, groter worden dan de huidige uitbraak.
pi_192632916
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:50 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Sorry maat niet iedereen zit de hele dag te gamen

De persoonlijke aanval vind ik ook niet echt passend in dit serieuze forum!
Ik snap je wel, ik leefde van festival naar festival anders was de lente en zomer bagger maar het kan nu even niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 16:52:09 #212
416575 crew  Evenstar
pi_192632917
quote:

[..]

Guttegut.
Zoek een hobby.

Festivals, concerten, reizen zijn wel echt de drie dingen waar een heel groot deel van mijn vrije tijd aan op gaat. Alleen gamen en muziek luisteren lukt nog, rest staat even op pauze.

Alleen heb ik het al lang geaccepteerd dat het dit jaar niks meer wordt, dus ga er ook niet over lopen zeuren. Ben al blij als straks scholen en kinderopvang weer open kan en dat er weer wat sociale interactie kan plaatsvinden (kleinschalig).

Al het andere is mooi meegenomen, maar er zijn nu belangrijke dingen dan een festival/concert/reis.

Ben nog wel aan het plannen voor mijn road trip in maart 2021, maar zelfs dat doe ik met "free cancellation" :')
pi_192632933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:51 schreef osodevo het volgende:

Linkje naar het onderzoek: https://science.sciencema(...)4/14/science.abb5793
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192632942
quote:

[..]

2022 pas weer maat.
pi_192632945
Voor mij veranderd er vrij weinig, ik hou niet van drukte, en vakanties, mjah vooral om gewoon uit te rusten, en dat kan ik ook prima thuis. Voor de rest werk ik in een klein team, op moment 4 man, we zijn erg gewend aan thuiswerken, wat wij meestal doen, is dat we gewoon hele dag een voicechat open hebben staan, en dan vooral lekker babbelen. Hobbies heb ik niet veel, vooral techniek en nieuws lezen, dus ook dat is prima nu. Ik zou het niet heel erg vinden als dit nog jaar duurt.
pi_192632949
quote:

Is al gepost en in het onderzoek zelf staat 2022. Faal NOS.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:55:15 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192632950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

wat denk je hoeveel tijd er gaat zitten in het organiseren van een feest?
Weliswaar hebben die bestaande draaiboeken, je moet wel al je toe leveranciers op tijd gaan vastleggen, nog maar niet te spreken over je acts.
:) het ging me meer om het feit dat je in 1 click weer 4,5 maand verder bent en ik vind het nu al lang duren dat social distancing, festivals zelf interesseren me niet.
pi_192632960
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

2022 pas weer maat.
Zou best kunnen, veel artiesten zullen er niet zo happig op zijn om te moeten touren met het risico dat je in 1 keer weer ergens in Quarantaine komt.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:56:38 #219
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192632964
1279 we gaan de goede kant op.

Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan, wie waren deze Burgers.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:57:13 #220
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192632972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:51 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik snap je wel, ik leefde van festival naar festival anders was de lente en zomer bagger maar het kan nu even niet.
Het maakt de weg vrij voor wat meer illegale feestjes, die zijn sowieso vaak toffer
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 april 2020 @ 16:57:20 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192632976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
Dat getal is fijn te lezen maar niet hoe het bezien kan worden.t.
//--//
Ik weet kinderachtig, van de 2400 blijkt totaal geen sprake. Natuurlijk, beter zeker voorbereid dan in het ravijn neergestort.

Nu zijn er 1200 Covid19 patiënten waarbij de IC dus maar met ruwweg 50% (600 plekken) hoefde te worden opgeschaald van hun reguliere 1150 naar ca 1750. Hoe men ooit op de 2400 (=totaal IC 3000) Covid19 plekken kwam, is nog iets om fijntjes uit te zoeken of beter; liever snel vergeten.

Met betere samenwerking in/met/via onze "buren" was onze opschaling van 600 ook niet eens echt nodig geweest omdat die buren iets van het ontzagwekkende aantal van 19.000 plekken IC zouden hebben en daar ruimschoots plek (lijken) te hebben. Of je nu op je buik in Groningen of Hamburg ligt, maakt verder niet uit.
pi_192632979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) het ging me meer om het feit dat je in 1 click weer 4,5 maand verder bent en ik vind het nu al lang duren dat social distancing, festivals zelf interesseren me niet.
Mjah, bijna elk land zal opschalen in kleine stukken, als je daar elke keer een week of 3 voor neemt, dan kom je wel op 4.5 maand, de festivals en sportwedstrijden met publiek als laatste.
pi_192632983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is al gepost en in het onderzoek zelf staat 2022. Faal NOS.
Abstract heeft het over 2022 in de context van social distancing:
quote:
To avoid this, prolonged or intermittent social distancing may be necessary into 2022.
In de discussion kunnen we lezen:
quote:
Sustained, widespread surveillance will be needed both in the short term to effectively implement intermittent social distancing measures and in the long term to assess the possibility of resurgences of SARS-CoV-2 infection, which could occur as late as 2025 even after a prolonged period of apparent elimination.
Ofwel, letterlijk wat de NOS schrijft. Faal Jaeger85?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192632987
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Het maakt de weg vrij voor wat meer illegale feestjes, die zijn sowieso vaak toffer
Reken maar dat ze daar snoeihard op ingrijpen.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:58:24 #225
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192632990
laat ik nu al jaren Vita D slikken

.
pi_192632999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:58 schreef THEFXR het volgende:
laat ik nu al jaren Vita D slikken

.
Gelijk een Ijsbeer lever op eten, zit propvol vitiamine D.
  woensdag 15 april 2020 @ 17:00:02 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192633008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Reken maar dat ze daar snoeihard op ingrijpen.
Geef het ze te doen als de temperaturen straks echt gaan oplopen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 april 2020 @ 17:08:44 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192633093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:49 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Misschien kunnen we tot een compromis komen. Kleine, lokale festivals tot 2-3k personen wel door laten gaan en de grote niet?
Best wel iets denkbaar met cleaning, isolation, tracking en tracing.
Of dat nu zo gezellig is en de voorwaarden daarvoor ook wenselijk zijn, mag je dan zelf invullen.

Het is ook de vraag wat een festival voor iemand nu precies invult en voor waarde heeft. Sommigen gaan voor de totale beleving als geheel, anderen om zich totaal te buiten te kunnen gaan op bepaalde onderdelen.

Ik zelf ga niet naar een festival al dat betekent dat ik eerst een soort gezondsheidscheck moet hebben en vervolgens verplicht een contactdagboek moet gaan bijhouden met wie ik daar(buiten) - niet langer of in quartantaine - omga. De sfeer waaronder wordt - voor mij dan - veel te deprimerend.
  woensdag 15 april 2020 @ 17:09:52 #229
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_192633108
Nog één of twee dagen en België voert de lijst aan van het aantal sterfgevallen per 1 miljoen (of een ander getal) inwoners. Ik weet dat er kanttekeningen te maken zijn bij alle gepresenteerde cijfers, maar het een blijft een opmerkelijke ontwikkeling, iets wat niemand had kunnen verzinnen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  woensdag 15 april 2020 @ 17:11:47 #230
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192633130
quote:
20 procent van IC-patiënten overleden

De afgelopen tijd zijn in Nederland ruim 2500 coronapatiënten opgenomen op de intensive care. Ongeveer de helft daarvan ligt er nog, werd vanmiddag bekendgemaakt.

Een vijfde van de ruim 2500 IC-patiënten is overleden en een even grote groep ligt nu op een andere afdeling. Zo'n 10 procent heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten.
NOSblog
pi_192633316
Zou er een opkomende woede kunnen zijn in de VS over herngezondheidssysteem?

nytimes twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:40:08 In Opinion

“The American health care industry is not good at promoting health, but it excels at taking money from all of us for its benefit,” write Anne Case and Angus Deaton. “It is an engine of inequality.” https://t.co/Gov0EX4LDC reageer retweet
pi_192633324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar ze werken in middag bij, dus gisterochtend was eerste dag na Pasen, dus dan kan er een behoorlijk correctie getal plaatsvinden.
Nee. Het lijkt erop of een klein aantal IC's daar niet aan meedoen (die aantallen zijn namelijk structureel iets lager dan de "officiële" dagcijfers). Nu zijn er weer een/twee IC's toegevoegd.

Zo stond eerst het aantal IC's met minimaal één patiënt een tijdje op 73 en nu is dat met terugwerkende kracht 74 geworden.

Ze dringen er gewoon bij alle IC's op aan om mee te doen en nu het iets rustiger wordt kan dat denk ik.
  woensdag 15 april 2020 @ 17:28:13 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 april 2020 @ 17:28:52 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192633398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:24 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Nee. Het lijkt erop of een klein aantal IC's daar niet aan meedoen (die aantallen zijn namelijk structureel iets lager dan de "officiële" dagcijfers). Nu zijn er weer een/twee IC's toegevoegd.

Zo stond eerst het aantal IC's met minimaal één patiënt een tijdje op 73 en nu is dat met terugwerkende kracht 74 geworden.

Ze dringen er gewoon bij alle IC's op aan om mee te doen en nu het iets rustiger wordt kan dat denk ik.
hoe zit het dan met die in Duitsland op de IC liggen?
pi_192633414
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe zit het dan met die in Duitsland op de IC liggen?
Dat aantal is sowieso te weinig om het verschil te verklaren (en eerder was het verschil ook aanzienlijk groter, dus moet het wel zo zijn dat zich nog een of enkele IC's hebben aangesloten).
pi_192633435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:23 schreef polderturk het volgende:

“The American health care industry is not good at promoting health, but it excels at taking money from all of us for its benefit,” write Anne Case and Angus Deaton. “It is an engine of inequality.” https://t.co/Gov0EX4LDC reageer retweet
Nee doe Amerikaanse cultuur is te fucked up om rationeel te zijn vwb sommige onderwerpen. De gezondheidszorg is zo'n onderwerp. Hopelijk bheb ik het mis.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192633455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:09 schreef Gorraay het volgende:
Nog één of twee dagen en België voert de lijst aan van het aantal sterfgevallen per 1 miljoen (of een ander getal) inwoners. Ik weet dat er kanttekeningen te maken zijn bij alle gepresenteerde cijfers, maar het een blijft een opmerkelijke ontwikkeling, iets wat niemand had kunnen verzinnen.
Er zit niks anders op dan elke Belg in een hok te plaatsen om verdere verspreiding te voorkomen. - Foklogic
pi_192633457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

NOSblog
Dus 500 mensen die opgenomen zijn op de IC zijn overleden, en 1000 mensen zijn er levend vanaf gekomen.
Kans op overlijden op de IC: 33%.
pi_192633547
Ik ben benieuwd hoe hoog wij staan in het lijstje doden per miljoen inwoners als we de doden in de verzorgingstehuizen zouden meetellen net als België? Top 3?

Maarja zolang het rivm en de regering doen of ze niet bestaan gaat het inderdaad de goede kant op.
Met de week minder doden. Binnenkort alles gewoon weer open zodat mensen weer met mdma op naar festivals kunnen, topland.
  woensdag 15 april 2020 @ 17:40:19 #240
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192633566
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:30 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dat aantal is sowieso te weinig om het verschil te verklaren (en eerder was het verschil ook aanzienlijk groter, dus moet het wel zo zijn dat zich nog een of enkele IC's hebben aangesloten).
Oh dat zou wel een verklaring kunnen zijn idd.
De verschillen zijn soms zo groot en het aantal patienten lijkt voor de laatste 2 dagen op te lopen.
pi_192633568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hoog wij staan in het lijstje doden per miljoen inwoners als we de doden in de verzorgingstehuizen zouden meetellen net als België? Top 3?

Maarja zolang het rivm en de regering doen of ze niet bestaan gaat het inderdaad de goede kant op.
Met de week minder doden. Binnenkort alles gewoon weer open zodat mensen weer met mdma op naar festivals kunnen, topland.
Niet als andere landen dat ook zo zouden doen.
  woensdag 15 april 2020 @ 17:41:21 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192633584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Misschien remt Mdma wel het virus. ;)
pi_192633592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Oh dat zou wel een verklaring kunnen zijn idd.
De verschillen zijn soms zo groot en het aantal patienten lijkt voor de laatste 2 dagen op te lopen.
Als je kijkt naar de grafiek op https://www.stichting-nice.nl/ (de tweede grafiek vooral), dan zie je dat het aantal patiënten gelukkig gewoon afloopt.

De grafiek (de andere uiteraard ook) is simpelweg met terugwerkende kracht aangepast, zodat je niet van de oude getallen moet uitgaan.
pi_192633651
quote:

Ze stemmen nooit op kandidaten die dit soort zaken willen aanpakken. Alles wat in de buurt komt van socialistische maatregelen zijn communistisch en dus anti-amerika. :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192633653
quote:

[..]

Guttegut.
Zoek een hobby.

Dit slaat ook echt nergens op.
Wat nu als dat zijn hobby is? Wie ben jij om te bepalen wat leeg en triest is.
Go hard or go home
  woensdag 15 april 2020 @ 17:50:09 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192633684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Voor mij veranderd er vrij weinig, ik hou niet van drukte, en vakanties, mjah vooral om gewoon uit te rusten, en dat kan ik ook prima thuis. Voor de rest werk ik in een klein team, op moment 4 man, we zijn erg gewend aan thuiswerken, wat wij meestal doen, is dat we gewoon hele dag een voicechat open hebben staan, en dan vooral lekker babbelen. Hobbies heb ik niet veel, vooral techniek en nieuws lezen, dus ook dat is prima nu. Ik zou het niet heel erg vinden als dit nog jaar duurt.
Hier een beetje idem. Vind drukte leuk maar kan dat prima schakelen, zonder. Het ritme dat nu langzaam ontstaat bevalt mij wel. Minder afleiding is meer in-leiding.

Reizen (incl vakantie) deed ik vooral op verzoek van met/voor anderen. Qua/door werk, was die animo al verdwenen. Liever een 8 uur flixen op de bank dan 12 uur in businessclass of luxe resort te "moeten" doorbrengen met andere lotgenoot die zijn tijdsdeel vervult.

Ik vind het vooral vervelend dat ik mij moet aanpassen op het gedrag waarmee het luchtkasteel lijkt te zijn ingestort. Ik wordt wat kriegelig/moe van "ik verveel me", "ik wil ergens ver weg/naar toe" verhalen of van maatjes die ondertussen desperaat worden om hun ..life-event.. is gecanceld.
Ga dan wat anders doen, "get a life" wat natuurlijk te makkelijk is wanneer je dat zelf wel kunt invullen.

Ook het godganse dag chatten/bellen/(laat staan video) - buiten ludieke techniek - is vervelend omdat ik op dat moment niet(s) anders kan doen zoals Fok!ken :P /mailen/surfen/screenen met hier en daar wat werk(loos)gedoe. De onverdeelde 1:N sociale aandacht; doe ik dan bvk gepland met aankondiging: bel mij niet, ik bel jullie wel. Ook genoeg tijd voor :Y) .
pi_192633688
België verlengt alle maatregelen tot 3 mei.
pi_192633765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:00 schreef Basp1 het volgende:

Niet liegen. :D

OK. Ik bedoelde eigenlijk de bevolking adresseren. Dat was pas in maart voor er iemand in beeld kwam.
pi_192633814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:50 schreef bloodymary1 het volgende:
België verlengt alle maatregelen tot 3 mei.
Ach, als wij verspoelen komt het halve land naar hier :+
  woensdag 15 april 2020 @ 18:03:19 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192633871
quote:

Glazen bol.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192633901
quote:
Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100%
Hoe check je dat? Ik heb een note9, die zou het ook moeten kunnen maar kan in samsung health niks vinden.

Edit: oh gevonden onder stress. Ik heb 93%. Heb je dan meer kans dat je corona hebt? Nu heb ik in ieder geval wel stress :{

En sterkte met de rest uiteraard, echt een vreselijke periode ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_192633908
quote:
Ik hoop dat kees zijn opa en oma als eerste aan de beurt zijn mochten we nu op zijn advies alles open gooien.

Heel raar, maar als het kortbij komt dan heeft men ineens een minder grote bek.
vosss is de naam,
  woensdag 15 april 2020 @ 18:08:14 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192633932
quote:

Waarom zou je ook gezondheid promoten als je bakken met geld kan binnen harken met ongezonden?
1947-2016
  woensdag 15 april 2020 @ 18:09:27 #255
22565 asco
Los in deze tent
pi_192633952
België:

18:07
"Geen massa-evenementen tot 31 augustus"
"Er staat nu al vast dat er tot 31 augustus geen massa-evenementen zullen plaatsvinden, zoals festivals. Eerder heb ik al regels voor de bedrijfsleden in herinnering gebracht. Die blijven van toepassing tot er iets wordt beslist sector per sector."
pi_192633955
quote:

Nytimes is geen neutrale bron.
pi_192633961
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hoe check je dat? Ik heb een note9, die zou het ook moeten kunnen maar kan in samsung health niks vinden.

Edit: oh gevonden onder stress. Ik heb 93%. Heb je dan meer kans dat je corona hebt? Nu heb ik in ieder geval wel stress :{

Ik heb dat ook gedaan. Paar keer voor de zekerheid, maar bij mij blijft die 100% aangeven met rond de 70 hartslag en stress op groen. Niet dat ik nou zo'n app vertrouw waar je alleen je vingertopje voor nodig hebt.
pi_192633989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nytimes is geen neutrale bron.
Wel redelijk, ietsje links van het Amerikaanse midden, maar belangrijker is denk ik dat dit een opiniestuk is.
pi_192634005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wel redelijk, maar belangrijker is denk ik dat dit een opiniestuk is.
Ja, dat zag ik na mijn post ook.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:14:15 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192634053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef asco het volgende:
België:

"Er staat nu al vast dat er tot 31 augustus geen massa-evenementen zullen plaatsvinden, zoals festivals. Eerder heb ik al regels voor de bedrijfsleden in herinnering gebracht. Die blijven van toepassing tot er iets wordt beslist sector per sector."
Grand prix van Belgie dus ook achter gesloten deuren, maximaal. Triest dat die net in het weekend van 30 augustus is. Als of ze het er om gedaan hebben.
1947-2016
pi_192634066
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gedaan. Paar keer voor de zekerheid, maar bij mij blijft die 100% aangeven met rond de 70 hartslag en stress op groen. Niet dat ik nou zo'n app vertrouw waar je alleen je vingertopje voor nodig hebt.
Het is wel vaag, afhankelijk van de vinger heb ik 87 tot 95%. Niet echt geweldig dus, maar wanneer heb je corona, bij 70 ofzo?
  woensdag 15 april 2020 @ 18:15:31 #262
335133 MichaelScott
pi_192634103
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik hoop dat kees zijn opa en oma als eerste aan de beurt zijn mochten we nu op zijn advies alles open gooien.

Heel raar, maar als het kortbij komt dan heeft men ineens een minder grote bek.
Kees is zelf de opa denk ik gezien zijn leeftijd :D .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 15 april 2020 @ 18:19:30 #264
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192634128
Ik vind dat Trump een goed punt heeft om de financiering van die boevenbende genaamd WHO stop te zetten. China transparant noemen is vragen om problemen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192634141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef asco het volgende:
België:

En duitsland ook.,

Aka: Geen Eredivisie meer dit seizoen. Wij volgen altijd landen om ons heen (als het al niet braver is).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 15 april 2020 @ 18:21:55 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192634175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:

[..]

En duitsland ook.,

Aka: Geen Eredivisie meer dit seizoen. Wij volgen altijd landen om ons heen (als het al niet braver is).
Niet met publiek inderdaad.
1947-2016
  woensdag 15 april 2020 @ 18:22:41 #267
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_192634192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:

[..]

En duitsland ook.,

In Duitsland zijn ze van plan om zonder publiek te spelen.
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_192634214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:22 schreef mabo11 het volgende:

[..]

In Duitsland zijn ze van plan om zonder publiek te spelen.
Oh mag dat nog wel. Dacht dat dat ook viel onder de regel. dan mooi zo! Met publiek logisch dat dat niet kan tot September.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 18:23:55 #269
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192634226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:19 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik vind dat Trump een goed punt heeft om de financiering van die boevenbende genaamd WHO stop te zetten. China transparant noemen is vragen om problemen.
Hij heeft er zelf vaak weinig moeite mee:

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15 China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 06:19:02 Just finished a very good conversation with President Xi of China. Discussed in great detail the CoronaVirus that is ravaging large parts of our Planet. China has been through much & has developed a strong understanding of the Virus. We are working closely together. Much respect! reageer retweet
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:24:23 #270
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_192634230
zou NL dan volgen? Of gewoon toeval dat BE en DE gezamenlijk kiezen voor 31-8.
pi_192634333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Grand prix van Belgie dus ook achter gesloten deuren, maximaal. Triest dat die net in het weekend van 30 augustus is. Als of ze het er om gedaan hebben.
Zou best kunnen dat ze het daarom gedaan hebben. Hoeveel volk komt er op zo'n evenement af? Hoeven er maar één of twee (nog) corona te hebben en je begint het hele riedeltje weer opnieuw af te draaien :{

Dit seizoen dus ook afgelopen, qua voetbal in NL. Kan haast niet anders. Ben benieuwd hoe de UEFA/FIFA gaat reageren als meerdere landen daartoe besluiten.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192634339
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_192634371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:23 schreef Mike het volgende:

[..]

Hij heeft er zelf vaak weinig moeite mee:

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15 China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 06:19:02 Just finished a very good conversation with President Xi of China. Discussed in great detail the CoronaVirus that is ravaging large parts of our Planet. China has been through much & has developed a strong understanding of the Virus. We are working closely together. Much respect! reageer retweet
Wat op dat moment waarschijnlijk weer verstandig was zodat ze weer wat gedaan kregen.

Trump is erg slim dus :).
pi_192634374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:24 schreef DarkY.NL het volgende:
zou NL dan volgen? Of gewoon toeval dat BE en DE gezamenlijk kiezen voor 31-8.
Hoop het wel vwb grote evenementen, weet iedereen tenminste waar die aan toe is.
pi_192634379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gelijk een Ijsbeer lever op eten, zit propvol vitiamine D.
Hier iedere dag eentje van:

https://www.kruidvat.nl/k(...)cg-tabletten/p/21926

Voordeel van hoge dosis vitamine d vind ik ook libido. Veel meer zin ;)
pi_192634381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik hier wat uitkomst kan bieden, ik zou me absoluut geen zorgen maken. De ervaring in het ziekenhuis is dat thuismeters, particuliere vingertopmeters en smartwatches een te grote marge (en dan m.n. naar beneden) hebben. We zien enorm vaak (meermaals per dag) dat iemand wordt doorgestuurd met waarden 88-92% en dan >95% bij ons hebben.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:35:13 #277
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192634417
België:
quote:
De Nationale Veiligheidsraad heeft de maatregelen om de coronacrisis te bestrijden tot 3 mei verlengd. Maar wie in een rusthuis woont, alleen leeft of in een voorziening voor mensen met een handicap verblijft, mag bezoek krijgen van één persoon die geen symptomen vertoont.

Premier Sophie Wilmès (MR) kondigde tijdens de persconferentie aan dat de inperkingsmaatregelen die nu gelden verlengd zullen worden tot en met 3 mei. 'Om de verlenging draaglijker te maken is beslist dat tuincentra en doe-het-zelfzaken open mogen onder dezelfde voorwaarden als de voedingswinkels.' Op verre afstand van elkaar dus.

Bewoners van rust- en verzorgingstehuizen mogen bezoek ontvangen van één persoon, als het steeds dezelfde persoon is en als de persoon twee weken geen symptomen vertoonde. Dat bezoek van één vooraf aangeduide persoon mag ook in voorzieningen voor personen met een handicap, voor wie alleen woont en wie immobiel is. Het gaat dus om een maatregel om de lockdown te verlichten voor wie al weken in eenzame omstandigheden leeft.

Wilmès benadrukte dat de crisis nog niet achter ons ligt. 'Het is duidelijk dat we ons moeten blijven inzetten. We zitten nog niet in een stadium van een terugkeer. Niemand wil dat we minder alert worden want dan wordt de hele bevolking gestraft.'

Versoepeling begin mei?

Volgende week volgt een nieuwe vergadering van de Nationale Veiligheidsraad, met meer toekomstperspectief, gaf Wilmès mee. 'Het doel van versoepeling is begin mei. Het zal een gradueel proces zijn, op basis van wat wetenschappers zeggen. Het doel is altijd de vertraging van de verspreiding van het virus.' Maar de premier waarschuwde ook: 'Vandaag kan niemand zeggen wanneer we ons normale leven weer kunnen opnemen.'

Geen festivals deze zomer

Wilmès trok meteen ook een streep door de festivalzomer, alvast tot 31 augustus. Er mogen geen massa-evenementen plaatsvinden tot eind augustus. Beslissingen over de scholen, cafés en restaurants zijn nog niet genomen, dat volgt later.

Mondmaskers in volgende fase

De vraag over de mondmaskers lijkt ook beslecht. Premier Wilmès waarschuwde dat mondmaskers de andere hygiënische voorschriften niet kunnen vervangen. Maar experts geven wel aan dat het kan bij een afbouw van de maatregelen. 'Naarmate de maatregelen zullen worden afgebouwd, zullen stoffenmaskers worden aanbevolen voor situaties waar geen veilige afstand kan gehouden worden.'

Telewerk blijft de norm

De regels voor bedrijven blijven van kracht. 'Dat blijft tot er protocollen zijn, sector per sector, die bedrijven in staat te stellen hun normale activiteit zo snel mogelijk te hervatten én adequate werkomstandigheden kunnen garanderen voor hun werknemers. Telewerken zal nog een tijdlang de voorkeur krijgen.'

'Virus vertraagd'

'Op 12 maart hebben we na de vergadering van de Nationale Veiligheidsraad hebben we een reeks moeilijke maatregelen genomen tegen een te snelle verspreiding van covid-19', begon premier Wilmès de persconferentie. 'De grote meerderheid van ons heeft volgehouden. We zijn erin geslaagd om de verspreiding van het virus te vertragen.

'We zien al enkele dagen dat het aantal nieuwe opnames in het ziekenhuis daalt', zei ze nog. 'Dat is door onze inspanningen. Maar het aantal mensen op intensieve zorg blijft hoog, en we zien nog veel doden. De situatie in de woonzorgcentra is heel moeilijk. We blijven werken aan een oplossing voor deze noodsituatie.' Wilmès verwijst naar de inzet van het leger en de massale screening.' En zei ze nog: 'Belgie koos voor maximale transparantie bij de tellingen, maar het lijkt erop dat soimmige meldingen overschat worden.' Ook Vlaams minister Wouter Beke (CD&V) hintte daar al op.
pi_192634420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:33 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik hier wat uitkomst kan bieden, ik zou me absoluut geen zorgen maken. De ervaring in het ziekenhuis is dat thuismeters, particuliere vingertopmeters en smartwatches een te grote marge (en dan m.n. naar beneden) hebben. We zien enorm vaak (meermaals per dag) dat iemand wordt doorgestuurd met waarden 88-92% en dan >95% bij ons hebben.
Ok dankje, afhankelijk van welke vinger heb ik tussen de 87% en 95%. Mocht ik onder de 80 krijgen dan ga ik wel even de huisarts bellen..
  woensdag 15 april 2020 @ 18:36:18 #279
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192634441
Buurlanden beginnnen al aan mondkapjes maatschappij
pi_192634444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok dankje, afhankelijk van welke vinger heb ik tussen de 87% en 95%. Mocht ik onder de 80 krijgen dan ga ik wel even de huisarts bellen..
Mocht je onder de 80% hebben dan heb je een zeer defecte meter.
pi_192634446
Alle Belgische zomerfestivals afgelast. Geen Werchter, Tomorrowland, Pukkelpop,.... ;(

:'(
pi_192634486
Kees de Kort stelt dan ook dat het niet erger is dan een normale griepepidemie, als je daar van overtuigd bent dan snap ik wel dat je niet begrijpt dat alles dicht is. Ben blij dat zijn mening tot dusver aan de kant geschoven is.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:38:55 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192634488
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Kees is de rechtse Ewald, dat zou nog wel een leuk duo zijn.
Wat een bullshit.
De economie draait gewoon door hoor. Misschien niet zoals Kees het graag zou zien maar dat is verder niet van belang. Mensen geven hun centjes echt wel uit hoor
De mensen die de lul zullen zijn, zijn de flexwerkers maar daar maakte Kees zich voorheen ook niet druk over.
pi_192634492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:36 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ehm als je Corona hebt dan krijg je toch wel onder de 80%?
pi_192634511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja Rutte flierefluit overal doorheen. Het totale gebrek aan voorbereiding, het niet kunnen stoppen met handenschudden, het veel te laat ingrijpen, het niet genoeg middelen voor de zorgtehuizen hebben, maar toegegeven, hij staat ook heel relaxt bij de persconferenties.
Karakteristiek voor een psychopaat hoog IQ geen empathische trekjes en leest gewoon een lijstje voor welke hij in zijn hand geduwd krijgt …..zonder na te denken oplezen.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:41:06 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192634517
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:40 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Karakteristiek voor een psychopaat hoog IQ geen empathische trekjes en leest gewoon een lijstje voor welke hij in zijn hand geduwd krijgt …..zonder na te denken oplezen.
:`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192634529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ehm als je Corona hebt dan krijg je toch wel onder de 80%?
Nee, vrijwel nooit. En al helemaal niet met weinig klachten.

En je leest wel dat mensen relatief weinig klachten hebben in verhouding tot hun saturatie, maar dat is in een hele andere orde van grootte. Bij een reële waarde van 80% lig je dood te gaan.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:42:38 #288
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192634539
quote:

[..]

Raar dat je onze premier vergelijkt met een psychopaat.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192634561
quote:

[..]

En jouw post is dan weer karakteristiek voor Dunning-Kruger.
pi_192634568
Inderdaad
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:44:47 #291
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192634571
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:36 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Of een elastiekje rond z'n vinger?
  woensdag 15 april 2020 @ 18:45:15 #292
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192634580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:24 schreef DarkY.NL het volgende:
zou NL dan volgen?
Dat lijkt me wel.
pi_192634587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of een elastiekje rond z'n vinger?
Ohja, die moet je er van te voren natuurlijk niet vergeten af te halen!
pi_192634591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:35 schreef crystal_meth het volgende:
België:
[..]

Oma's aan het werk zetten om mondkapjes te maken. Wordt een fantastische business.
pi_192634598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:41 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nee, vrijwel nooit. En al helemaal niet met weinig klachten.

En je leest wel dat mensen relatief weinig klachten hebben in verhouding tot hun saturatie, maar dat is in een hele andere orde van grootte. Bij een reële waarde van 80% lig je dood te gaan.
Ok maar dat meten via de telefoon heeft dus 0,0 zin? Aangezien ik nu ook tussen de 87 en 95 heb..
pi_192634607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:36 schreef lolcat8811 het volgende:
Alle Belgische zomerfestivals afgelast. Geen Werchter, Tomorrowland, Pukkelpop,.... ;(

[ afbeelding ]

:'(
Geen Graspop. :(

Nou ja, dat was wel al ingecalculeerd eigenlijk.
pi_192634622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok maar dat meten via de telefoon heeft dus 0,0 zin? Aangezien ik nu ook tussen de 87 en 95 heb..
Klopt, echt geen enkel zin zonder juiste interpretatie en met de grote meetvariatie. Ik zou gewoon contact opnemen met een huisarts als je klachten hebt.
pi_192634624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:42 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Raar dat je onze premier vergelijkt met een psychopaat.
Het zijn wel wat bijzondere kwalificaties inderdaad, aangezien hij nu juist precies het tegenovergestelde uitstraalt. Maar goed, crisismanagement scheiden van wat er vooraf beter had gekund of gemoeten is wel vaker lastig hier.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_192634643
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:47 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Klopt, echt geen enkel zin zonder juiste interpretatie en met de grote meetvariatie. Ik zou gewoon contact opnemen met een huisarts als je klachten hebt.
Anders krijg je ook een gesprek met je huisarts:
"Ik heb een saturatie van 87%"
- "Oh, heb je klachten?"
"Nee"
- "Nou, dan is er niet zo veel wat ik voor je kan doen"
pi_192634692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef RipCity het volgende:

[..]

Oma's aan het werk zetten om mondkapjes te maken. Wordt een fantastische business.
Of ze gebruikte mondkapjes laten reinigen voor hergebruik :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')