Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Simpelweg het aantal stergevallen dat het RIVM per datum heeft doorgegeven.
Die grafiek meldt tussen de 25-29 3 sterfgevallen. Zijn er nog jongere mensen overleden in NL dan?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende: [..] Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Owkee.... er zit een gebruiksaanwijzing bij. Had ik niet gezien. Thanks!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.quote:
Dat klinkt niet positief....quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...
Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild).
Anyway.. ieg nu wel een echte test.. en wachten.
Je zou denken dat je dan wel antistoffen hebtquote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...
Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild).
Die huisarts weet dat helemaal niet.quote:
Zelfs nog 1 van 29 maart.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.![]()
De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
We weten het over ongeveer 5 dagen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.
Doorgaans zijn erop woensdag, donderdag en vrijdag minder vertraging en is dat een goede aanwijzing voor trend. Tot slot vult RIVM in de dagen daarna inderdaad de grafieken aan naar gelang vertraagde meldingen. En daar zie je gewoon een dalende trend, ik snap niet hoe je dat anders kan interpreteren.
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.![]()
De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:22 schreef Logician2.0 het volgende:
En idd ik ben stiekem best geschrokken dat dat als mild werd bestempeld ... en dat ik dat zo weer kan krijgen terwijl ik nog echt niet helemaal hersteld ben ...
Aantal opnames ziet er wel positief uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken?
Mild is tot ziekenhuisopname.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Komt nog bij dat je beter kunt wachten op de getallen van de oversterfte. Er sterven nu ook mensen aan Corona die niet getest zijn. Die worden nu niet meegeteld.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
Ik herhaal enkel mijn huisarts.. ik hoop van harte dat het niet zo is want het klinkt allemaal nu best eng zoals hij het vertelde en ik heb echt geen huisarts die normaal heel snel bezorgd lijkt..quote:Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!
Yep, m’n buurman was opgenomen in het ziekenhuis, spontaan heel benauwd, 4 dagen later overleden.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.
Een negatieve uitslag kan ook vals negatief zijn he.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:29 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik hoop nu vooral dat het negatief is zodat ik naar mijn oma en vader mag..
Dank je, hier idd niet opgenomen wel op het randje gezeten.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Mild is tot ziekenhuisopname.
Geen idee wat jouw huisarts weet maar zeggen dat je het opnieuw kan krijgen als je de milde vorm had, is wel heel dom. Men weet dat nl helemaal niet.
Sterkte voor jou en je familie de aankomende tijd!
Het gaat mij vooral om mijn vader die in de risicogroep valt.. anders zou het idd niets uitmaken (op de zorgverlening bij haar thuis/etc na...quote:Op woensdag 15 april 2020 14:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Een negatieve uitslag kan ook vals negatief zijn he.
Maargoed, als je oma bot gezegd toch al op sterven ligt dan maakt het ook niks meer uit mocht jij toch positief zijn.
ja dit is nog meeste van begin, half maart, aangezien wij nog al laks zijn geweest qua testenquote:Op woensdag 15 april 2020 14:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Die zitten nog helemaal niet in deze cijfers eind april gaan we een gigantisch piek zien van alle hornbach klanten![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel hoor, je moet gewoon een mouse-over doen, dan zie je ook 3 mannen in de leeftijd 25-29 jaar, en bij de leeftijden daarboven ook.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
De dinsdag een week eerder had ook een kleine opwaartse beweging.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:18 schreef Theebag het volgende:
[ afbeelding ]
Start van een opwaartse trend vanwege het mooie weekend van vorige week (4-5 April) ?
Wat een ellende, alles bij elkaar, sterktequote:Op woensdag 15 april 2020 14:32 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om mijn vader die in de risicogroep valt.. anders zou het idd niets uitmaken (op de zorgverlening bij haar thuis/etc na...
Dank je, in verhouding tot, durf ik niet te klagen maar het maakt wel indruk..quote:Op woensdag 15 april 2020 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een ellende, alles bij elkaar, sterkte
Wat was de reden van je test, had je "vermoedelijk" afwijkende symptomen dan normaal ?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Die sorteren hier al op voor inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik toch ook dat Nederland kijkt naar de omringende landen, die sorteren al weer voor op een verlenging tot in mei. 1x raden wat er volgende week dinsdag besloten gaat worden....quote:Op woensdag 15 april 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Noorwegen en Denemarken gooien de scholen en kinderopvang weer open.
Het zal niet lang meer duren voordat Nederland volgt zodat we weer aan de economie kunnen werken.
Je merkt aan alles in de media welke kant het op gaat.
Ik denk dat de maatregelen worden verlengd tot medio half juni, schat ik.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:48 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die sorteren hier al op voor inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik toch ook dat Nederland kijkt naar de omringende landen, die sorteren al weer voor op een verlenging tot in mei. 1x raden wat er volgende week dinsdag besloten gaat worden....
Nee.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat de maatregelen worden verlengd tot medio half juni, schat ik.
Ik had geen reden om getest te willen worden, ik belde om te vragen hoe het met immuniteit zat. Hooikoorts heb ik al jaren, alleen nu heb ik toevallig ook verhoging, als de dokter mij niet had gevraagd om mijn temp op te meten had ik dat niet eens geweten.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat was de reden van je test, had je "vermoedelijk" afwijkende symptomen dan normaal ?
Wanneer je al eerder zeg hooikoorts heb/had, dan zou ik mij niet druk maken al nu zeg je neus stroomt.
Los daarvan. wat doe je met de uitslag ? Negatief / Positief ?
Meer filosofosch: zal de uitslag je leven veranderen ?![]()
//-//
Het is ondertussen bekend dat de mate van immuniteit voor ARDS en daarmee de kans op herbesmetting evenredig is met in welke mate je ziek bent geweest door het SARS-Cov-2 virus.
Naarmate dat je ernstiger bent getroffen, zal je lichaam beter en gedurende een langere tijd; immuniteit hebben ontwikkeld.
Eén van de redenen dat ik dat een effectief vaccin, waarbij een lichte besmetting voldoende is om een gevaccineerde voortaan te beschermen, onvoldoende is.
De algehele weerstand voor het virus lijkt daarbij een grote rol te hebben: zwak/onderliggend = bevattelijk, sterk/gezond = mild?geen last.
Dat lijkt me logisch, die gaan nu niet vlak er voor weer open aangezien de meivakantie eind april begint.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Na de meivakantie gaan de scholen open.
Ik ben wel benieuwd wat eruit komt want ik ben ook drie weken ziek geweest en heb het gevoel dat het voortdurend een beetje terugkomt. Misschien heb ik er een verkoudheid na gekregen, maar van wie dan.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Dat moeten we nog zien wat ze volgende week beslissen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Na de meivakantie gaan de scholen open.
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:44 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Dank je, in verhouding tot, durf ik niet te klagen maar het maakt wel indruk..![]()
Hoe gaat het met jouw vriend/kennis?
De Gelderlander ook schuld.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Noorwegen en Denemarken gooien de scholen en kinderopvang weer open.
Het zal niet lang meer duren voordat Nederland volgt zodat we weer aan de economie kunnen werken.
Je merkt aan alles in de media welke kant het op gaat.
Duh maar iedereen loopt hier voorspellingen doen en dit is de mijne en daar moet u het mee doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat moeten we nog zien wat ze volgende week beslissen.
Jezus, Leandra, wat stressvol en pijnlijk.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.
De crematie was ook bizar met maximaal 30 mensen, naast mij (anderhalve meter verderop) zat de zoon van mijn zusje stuk te gaan en dan kun je dus niets doen.
Aan het eind, toen we afscheid moesten nemen en de aula zouden verlaten ben ik wel even achter hem langsgelopen om hem een aai over zijn schouders en arm te geven, maar het is zo stupide allemaal.
En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatie tijd.
Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100% en inmiddels is het al 6 dagen geleden dat ik bij mijn zusje vertrokken ben (en 8 dagen geleden dat ik daar kwam).
Het kan dus nog wel, maar dan zit ik al niet meer in de groep die met 5 of 6 dagen ziek wordt.
Dat weet je helemaal niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo? Maar ze gaan echt niet alles in een keer openen hoor, echter wel gefaseerd zeg maar. Wat ik bedoel dat de maatregelen wel een tijdje aanblijven en het verbod op evenementen zal ook verlengd worden tot ver in het najaar.
twitter:Datagraver twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:53:42In the Netherlands 1 of every 75 people over 90 years old has confirmed #covid19. https://t.co/e0udOYR7x9 reageer retweet
Dank je.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Jezus, Leandra, wat stressvol en pijnlijk.
Sterkte!
Denk juist dat de huisartsen het meeste weten van iedereen. Die zijn de meeste patiënten. Vertrouw eerder een goede huisarts die al honderden patiënten heeft gezien dan het RIVM of de GGD.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!
Dat is ook de enige reden voor een onderzoek waarvan ze weten dat het niets zal opleveren: de bekendmaking ervan.quote:
Het kan ook zijn dat iemand al eerder opgenomen is (en geïsoleerd), maar voornamelijk voor andere klachten, en nu pas een test gedaan is.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:44 schreef Leandra het volgende:
Wel bizar dat er nog nieuwe meldingen van ziekenhuisopnames bij staan van 14 en 19 maart.... men moet dat dan bijna in eerste instantie verkeerd ingeschat hebben.
Kan bijna niet anders.
quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.
De crematie was ook bizar met maximaal 30 mensen, naast mij (anderhalve meter verderop) zat de zoon van mijn zusje stuk te gaan en dan kun je dus niets doen.
Aan het eind, toen we afscheid moesten nemen en de aula zouden verlaten ben ik wel even achter hem langsgelopen om hem een aai over zijn schouders en arm te geven, maar het is zo stupide allemaal.
En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatietijd.
Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100% en inmiddels is het al 6 dagen geleden dat ik bij mijn zusje vertrokken ben (en 8 dagen geleden dat ik daar kwam).
Het kan dus nog wel, maar dan zit ik al niet meer in de groep die met 5 of 6 dagen ziek wordt.
Ja, dat bedoelde ik ook, dan heeft men niet gelijk een Covid19 verdenking gehad.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:05 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat iemand al eerder opgenomen is (en geïsoleerd), maar voornamelijk voor andere klachten, en nu pas een test gedaan is.
Ik gok maar wat.
Dank je, jij ookquote:Op woensdag 15 april 2020 15:09 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]![]()
oh neee! He bah wat een k nieuws .. ik ben er echt even stil van..
heel veel sterkte gewenst![]()
![]()
Ik ben FF advocaat van de duivel..... wat laat jou denken dat je vanavond niet alsnog besmet(telijk) blijkt ? Of dat de test voldoende valide is (uitgevoerd) ?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik had geen reden om getest te willen worden, ik belde om te vragen hoe het met immuniteit zat. Hooikoorts heb ik al jaren, alleen nu heb ik toevallig ook verhoging, als de dokter mij niet had gevraagd om mijn temp op te meten had ik dat niet eens geweten.
Nou bij Negatief, mag ik morgen naar mijn oma om afscheid te nemen en evt naar haar begrafenis en kan ik mijn vader steunen.
Bij positief moet ik thuisblijven, dus dat heeft dan een behoorlijke impact.
Verschrikkelijk Leandra. Niet alleen het overlijden, maar ook dat het afscheid op deze manier moet, is inderdaad schrijnend. Juist op zo'n moment is lichamelijk contact zó gewenst... Ik neem mijn petje af voor hoe je je zus gesteund hebt in die eerste dagen. Alsnog heel veel sterkte. Deze toestanden maken het omgaan met een afscheid niet gemakkelijker.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatietijd.
Verschrikkelijk Leandra, veel kracht voor jou en je familie toegewenst.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dank je.
Het was al zo absurd allemaal, 46 jaar en dan doodgaan aan Covid19... en zo snel; in een week van ziek worden naar op de IC terechtkomen en daar 3 dagen later overlijden
Niet zo zeer een discussievraag maar meer vaststellen dat het een zienswijze is.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk juist dat de huisartsen het meeste weten van iedereen. Die zijn de meeste patiënten. Vertrouw eerder een goede huisarts die al honderden patiënten heeft gezien dan het RIVM of de GGD.
Had de persooon in kwestie onderliggende toestanden of gewoon helemaal gezondd voor zover bekend? Sterkte in elk geval.quote:
Yep, en deze huisarts is terug gefloten. Mocht niet tegen het landelijke beleid ingaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Is deze al langsgekomen in deze topicreeks?
Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Heb ook wel het gevoel hoor dat na 28 april bepaalde dingen toch weer open kunnen gaan. De horeca denk ik nog steeds niet, maar opzich zie ik het wel gebeuren dat scholen en andere winkels die nu nog dicht zijn open kunnen.
horeca zou pas kunnen als we beetje zeker beginnen te weten dat het virus wegtrekt landelijkquote:Op woensdag 15 april 2020 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Heb ook wel het gevoel hoor dat na 28 april bepaalde dingen toch weer open kunnen gaan. De horeca denk ik nog steeds niet, maar opzich zie ik het wel gebeuren dat scholen en andere winkels die nu nog dicht zijn open kunnen.
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.
Het zou mij ten zeerste verbazen en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.quote:
en nog steeds vrijheid blijheid?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat ook goed. 170 doden vandaag. Maar ik denk dat die gewoon schijt hebben
Gewoon even de andere kant op kijken.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat ook goed. 170 doden vandaag. Maar ik denk dat die gewoon schijt hebben
Het zal een keer open moeten natuurlijk. Maar scholen als eerste, dat lijkt me een no brainer.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Het zou mij ten zeerste verbazen en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.
Zo beter?
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060699v1quote:Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Is deze al langsgekomen in deze topicreeks?
Dat is wel heel sterke stijging ineens:quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060699v1
Het bewijs voor de werkzaambeid van hydroxychloroquine is er nog niet. Het medicijn is te riskant om zomaar voor te schrijven. Mogelijk bijwerkingen zijn fatale hartritmestoornissen of blind worden.
Hopelijk dus snel klaar met hun beleid.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vorige keer zei ik dit ook al en toen wilde je ook niet reageren. Mainstream media? Hij was in de ochtend die dag op meerdere radiostations om z'n verhaal te doen en hij ging tegen alle voorgeschreven regels op eigen houtje in. Dat het werkt, is nog omstreden en kan men niet zomaar bewijzen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:31 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..
Maar een vaccin duurt toch geen jaren meer voordat het voor iedereen beschikbaar zou zijn?quote:'Nog jaren afstand houden vanwege corona'
Uit een studie van een vooraanstaande groep Harvard-onderzoekers blijkt dat de kans groot is dat we nog jaren moeten leven in de anderhalvemetersamenleving. Mogelijk tot in 2025 moeten we rekening houden met corona-uitbraken, concluderen de wetenschappers op basis van verschillende scenario's.
Zolang er geen vaccin is, is één lockdown-periode van enkele maanden niet genoeg en komen er 'vervolgpieken'. Die kunnen zonder maatregelen en afhankelijk van hoeveel mensen immuun zijn, groter worden dan de huidige uitbraak.
Zolang er geen vaccin is en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:33 schreef ondeugend het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-vanwege-corona.html
[..]
Duitsland vandaagquote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
had ik het goed gehoord dat we vandaag persconferentie krijgen?
ik had zoiets gehoord op de radio
Bewezen succesvol maar niet wetenschappelijk onderbouwt. Kan net zo goed het placebo effect zijn geweest. Of ze waren ook zonder de behandeling genezen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:31 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..
Toch zijn er al mooie resultaten mee gehaald.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het bewijs voor de werkzaambeid van hydroxychloroquine is er nog niet. Het medicijn is te riskant om zomaar voor te schrijven. Mogelijk bijwerkingen zijn fatale hartritmestoornissen of blind worden.
Misschien doet Zweden het precies goed.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hopelijk dus snel klaar met hun beleid.
Als 10.000 patiënten een handstand doen, dan genezen er een paar dagen ook zo 699.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch zijn er al mooie resultaten mee gehaald.
https://detheorist.nl/nie(...)tiek-wil-er-niet-aan
Dat zijn wel stevige bijwerkingen ja.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Yep. En als we niks proberen, ontdekken we ook niks.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Als 10.000 patiënten een handstand doen, dan genezen er een paar dagen ook zo 699.
toen dit nog een NWS topic was, kwam er toen iets voorbij dat China de bewaking en veiligheid ging verscherpen van dat Bio 4 lab, maar dat artikel vind ik niet meer terug.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:58 schreef Smack10 het volgende:
twitter:BillGertz twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:54:17Breaking: US intelligence is investigating whether coronavirus leaked from China lab, JCS chairman says https://t.co/4L91umR819 reageer retweet
Waar baseer je dat op? Daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef Adames het volgende:
....en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen
Het vaccin is er eind volgend jaar. Waarom zou het dan tot 2025 moeten duren voordat dit voorbij is?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Zolang er geen vaccin is en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen.
https://nos.nl/artikel/23(...)at-betekent-dat.htmlquote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan.
Zolang de werking niet wetenschappelijk bewezen kan worden valt niet te stellen dat deze patiënten door of ondanks de behandeling zijn genezen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch zijn er al mooie resultaten mee gehaald.
https://detheorist.nl/nie(...)tiek-wil-er-niet-aan
Een vaccin kan er wel zijn maar dat moet dan nog gekeurd, licencie moet verkregen, productie opstarten en betaald worden. Daar gaat tijd overheen. Maar 5 jaar?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het vaccin is er eind volgend jaar. Waarom zou het dan tot 2025 moeten duren voordat dit voorbij is?
dat is voor engeland een daling toch, ten opzichte van laatste paar dagen?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:36 schreef L3gend het volgende:
[..]
Engeland
Schotland, Wales en NI moeten nog met cijfers komen
Het is een van de modellen die Harvard heeft gemaakt.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het vaccin is er eind volgend jaar. Waarom zou het dan tot 2025 moeten duren voordat dit voorbij is?
Nee, dus onderzoeken en bewijzen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zolang de werking niet wetenschappelijk bewezen kan worden valt niet te stellen dat deze patiënten door of ondanks de behandeling zijn genezen.
Ik ben gestopt met koppelen van cijfers vwb het relateren met hoe verder.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:28 schreef Gia het volgende:
Ik kijk zelf eigenlijk alleen naar IC-bezetting. Daaruit blijkt veel beter hoe snel we, eventueel, weer uit die lockdown kunnen.
Dat zit al in die periode inbegrepen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Een vaccin kan er wel zijn maar dat moet dan nog gekeurd, licencie moet verkregen, productie opstarten en betaald worden. Daar gaat tijd overheen. Maar 5 jaar?
Eind volgend jaar is het ook al zo goed als 2022quote:Op woensdag 15 april 2020 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zit al in die periode inbegrepen.
NOS heeft waarschijnlijk gewoon niet goed gelezen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://science.sciencema(...)4/14/science.abb5793quote:We projected that recurrent wintertime outbreaks of SARS-CoV-2 will probably occur after the initial, most severe pandemic wave. Absent other interventions, a key metric for the success of social distancing is whether critical care capacities are exceeded. To avoid this, prolonged or intermittent social distancing may be necessary into 2022.
En dat doen we met wetenschappelijk onderzoek, via double blinded studies, en niet door prutsers.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. En als we niks proberen, ontdekken we ook niks.
Dan moet die huisarts dus zeggen dat die wat experimenteert over de rug van patiënten en niet stellen dat het geneest.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. En als we niks proberen, ontdekken we ook niks.
Je lijkt gelijk te hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
NOS heeft waarschijnlijk gewoon niet goed gelezen.
[..]
https://science.sciencema(...)4/14/science.abb5793
Dit kan wel tot 2025 duren. Dat is iets heel anders dan social distancing.quote:Even in the event of apparent elimination, SARS-CoV-2 surveillance should be maintained since a resurgence in contagion could be possible as late as 2024.
Veel onzekerheid inderdaad, maar niets definitiefs.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)at-betekent-dat.html
daarom is een antiviraal middel ook een goede oplossing in the meantime. 1.5m samenleving voor jarenlang is niet haalbaar. Hoe in godsnaam wil je dat hebben in bussen, treinen, auto's, theaters, sporten.. alle events maar afschaffen...quote:Op woensdag 15 april 2020 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Eind volgend jaar is het ook al zo goed als 2022
Altijd fijn wanneer men zekerheid haalt uit een nog te voeren ontdekking.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zit al in die periode inbegrepen.
Die zekerheid heb ik zeker niet. Genoeg virussen waar nog geen vaccin voor bestaat.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd fijn wanneer men zekerheid haalt uit een nog te voeren ontdekking.
Zoiets als, de hoofdprijs valt geheid zonder verder aan te geven waar, wanneer en bij wie.
Kijk, in principe is dit ook niet nodig, als de besmettingsgraad maar laag genoeg is en er voornamelijk voldoende maatregelen zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
daarom is een antiviraal middel ook een goede oplossing in the meantime. 1.5m samenleving voor jarenlang is niet haalbaar. Hoe in godsnaam wil je dat hebben in bussen, treinen, auto's, theaters, sporten.. alle events maar afschaffen...
Doe normaal
Deze crisis is de natte droom voor modelleurs. Ze krijgen nu alle aandacht.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
NOS heeft waarschijnlijk gewoon niet goed gelezen.
[..]
https://science.sciencema(...)4/14/science.abb5793
Juist.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij het wekelijkse voortgangspraatje. Dagje later dan normaal wegens Pasen.
Niet zeker te stellen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoesten moet je in je elleboog, duidelijk.
Maar als ik een scheet laat om mensen op 1,5 meter afstand te houden, verspreid ik dan ook het virus?
Bidden helpt ook en is een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zekerheid heb ik zeker niet. Genoeg virussen waar nog geen vaccin voor bestaat.
Ik heb echter wel de hoop dat er een vaccin komt. Aangezien de hele wereld op zoek is naar een vaccin en er enorm veel geld tegenaan wordt gegooid.
Niet liegen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Alleen het stukje dat van toepassing is gequote: gedurende al deze tijd geen woord van onze minister president of minister van Volksgezondheid.
quote:https://www.geenstijl.nl/(...)ugblik-bruno-bruins/
24 januari - "Volgens minister Bruno Bruins (Medische Zorg) is de kans klein dat het virus de oversteek naar Europa maakt."
26 februari - "Kans op corona in Nederland is een reëel risico."
27 februari - "Euh ja euhh er wordt euhhh mij bevestigd dat er een euhhhh patiënt is met het coronavirus in Nederland."
Gaat ook echt niet gebeuren. Dat houdt niemand jaren vol. Staat ook totaal niet in contrast met het percentage doden en de situatie zelf. Over een paar maanden komt er vanzelf een vorm van acceptatie.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
daarom is een antiviraal middel ook een goede oplossing in the meantime. 1.5m samenleving voor jarenlang is niet haalbaar. Hoe in godsnaam wil je dat hebben in bussen, treinen, auto's, theaters, sporten.. alle events maar afschaffen...
Doe normaal
Dat gebeurt nu toch al. Eerste corona geval was groot nieuws, eerste dode was groot nieuws. Nu valt 200 doden meequote:Op woensdag 15 april 2020 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat ook echt niet gebeuren. Dat houdt niemand jaren vol. Staat ook totaal niet in contrast met het percentage doden en de situatie zelf. Over een paar maanden komt er vanzelf een vorm van acceptatie.
Medicijnen tegen virussen zijn zeldzaam. Bacteriën kan je vergiftigen met een stof die geen effect heeft op onze cellen, maar een virus leeft niet, heeft geen metabolisme, het is slechts een stukje code dat in een cel belandt en daar gekopieerd wordt.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:58 schreef ondeugend het volgende:
Maar 'we' kunnen ook nog een medicijn ontwikkelen toch? Of zouden die processen nadat het medicijn er is nog langer duren?
Zelfde verhaal als bij een vaccin waarbij t.a.v. medicijnen, die symptomen bestrijden of besmetting af te remmen, er op een kortere termijn meer mogelijk lijkt.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:58 schreef ondeugend het volgende:
Maar 'we' kunnen ook nog een medicijn ontwikkelen toch? Of zouden die processen nadat het medicijn er is nog langer duren?
quote:Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1194
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 75
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2508
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 493
Je hoort mij ook niet zeggen dat huisartsen dit op eigen houtje moeten gaan onderzoeken.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan moet die huisarts dus zeggen dat die wat experimenteert over de rug van patiënten en niet stellen dat het geneest.
We hebben regels die dat soort (in beste geval goedbedoelende) charlatans buiten de deur moeten houden.
Dat eerste getal, die 1194 stond gistermorgen op 1150. Ik heb het bijgehouden. Geen idee hoe ze daar invoeren maar het strookt nauwelijks met de berichten.quote:
Morgen weer oversterftecijfers, we gaan het zien.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:09 schreef Caland het volgende:
Aantal ic-patiënten daalt voor vierde dag op rij en zakt onder 1.300
Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is voor de vierde dag op rij gedaald. In totaal 1.279 patiënten liggen op de intensive care, maakt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), woensdagmiddag bekend.
Het aantal ic-patiënten is met 24 gedaald. In vier dagen tijd is het totaal aantal coronapatiënten dat intensieve zorg nodig heeft met meer dan honderd gedaald.
JAAPRIVM
RUTTE
Gaat ook niet zozeer om hydroxychloroquine, maar om het feit dat hydroxychloroquine als ionofoor werkt voor zink. De combinatie zink + ionofoor is interessant, omdat een ionofoor zink in de cellen kan brengen en zink dient als inhibitor voor RNA polymerase; wat het virus nodig heeft om te vermenigvuldigen. Toevallig is hydroxychloroquine een ionofoor, maar je kan elke willekeurige andere nemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het zegt dat het aantal daalt. Dat is vrij relevante informatie lijkt me.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:14 schreef Vallon het volgende:
Mooi dat de IC nog voldoende capaciteit heeft, voor de rest zegt het niets.
Er verschijnt het ene na het andere bericht dat het leefmilieu van mens en dier door de lockdowns enorm aan het verbeteren is. Die foto staat niet op zichzelf.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die willekeurige foto is onomstotelijk bewijs ja.
Dat zal ze leren.e
Snel dat bewijs doorsturen naar nu.nl
Ik ook en ik ben absoluut geen vvd fan maar Rutte laat nu wel zien wat hij waard is.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:12 schreef Mansjester het volgende:
Ik overweeg bijna om op Rutte te gaan stemmen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blij dat dat iig ook nog een mogelijkheid is.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als bij een vaccin waarbij t.a.v. medicijnen, die symptomen bestrijden of besmetting af te remmen, er op een kortere termijn meer mogelijk lijkt.
Er is een heel pallet aan middelen dat in combinatie, besmette personen en vooral hun ARDS (acute ademhalingssyndroom) kan behandelen. Onderdeel daarvan is trouwens soms (hoe vaak?) beademing. Ook onderscheid maken in virusremmers en medicijnen die de gevolgen verminderen.
In dat allemaal uitvinden gaat heel veel tijd zitten om voor individuen een juiste behandeling en dosering vast te stellen. Denk aan AIDS, er is geen vaccin maar met een intensieve combinatie van medicijnen/remmers; kan iemand het meestal goed overleven (met het accent op 'over').
Dit en alleen ditquote:Op woensdag 15 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Goed om te zien dat het blijft dalen. Fijn dat de zorg zo hard heeft kunnen opschalen om het late ingrijpen van het RIVM/OMT/regering op te kunnen vangen. Daardoor zijn wij gelukkig nooit in een code zwart situatie gekomen.
Gaat helaas nog wel even duren voordat reguliere zorg weer opgeschaald kan worden, maar zit er in ieder geval weer positiever uit.
Wat een ongelooflijke zeikerige manier om op andere users te reageren. Manmanman.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Lees als: jammer dat mijn berekeningen niet uitkwamen.
Voor hem zonde dat de verkiezingen niet dit jaar zijn. Dan had hij helemaal met overmacht gewonnen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik ook en ik ben absoluut geen vvd fan maar Rutte laat nu wel zien wat hij waard is.
Mensen onthouden.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor hem zonde dat de verkiezingen niet dit jaar zijn. Dan had hij helemaal met overmacht gewonnen.
Waarom is dat relevant..... of bedoel je dat de IC het aankan ?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het zegt dat het aantal daalt. Dat is vrij relevante informatie lijkt me.
Heb niet het idee dat Rutte degene is die alle lof moet krijgen in deze crisis. Beleid vooral vanuit RIVM/OMT blijkt gewoon prima te gaan en Rutte heeft al diverse keren aangegeven dat hun advies 'heilig' is.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik ook en ik ben absoluut geen vvd fan maar Rutte laat nu wel zien wat hij waard is.
Bijzonder hoe je er eigenlijk aan "went". Je kijkt naar de cijfers en als er "maar" 120 doden zijn gevallen zie je het als iets positiefs.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch al. Eerste corona geval was groot nieuws, eerste dode was groot nieuws. Nu valt 200 doden mee
Hopelijk onthouden ze vooral dat onze MP een historische toespraak (voor het eerst in 40 jaar) deed die een dag later alweer achterhaald bleek.quote:
Ja Rutte flierefluit overal doorheen. Het totale gebrek aan voorbereiding, het niet kunnen stoppen met handenschudden, het veel te laat ingrijpen, het niet genoeg middelen voor de zorgtehuizen hebben, maar toegegeven, hij staat ook heel relaxt bij de persconferenties.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef -river- het volgende:
[..]
De manier waarop en hoe hij nu met het volk omgaat is gewoon goed, je ziet een persoon ipv een MP.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat Rutte degene is die alle lof moet krijgen in deze crisis. Beleid vooral vanuit RIVM/OMT blijkt gewoon prima te gaan en Rutte heeft al diverse keren aangegeven dat hun advies 'heilig' is.
Vind het sowieso maar een apart verschijnsel, die sterftecijfers. Eigenlijk het minst relevante getal van allemaal.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Bijzonder hoe je er eigenlijk aan "went". Je kijkt naar de cijfers en als er "maar" 120 doden zijn gevallen zie je het als iets positiefs.
quote:Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.
Zei het eigenlijk verkeerd. Ik bedoelde meer met denk dat ik er eigenlijk ook wel vanuit gaat dat de horeca echt nog een poos dicht moet blijven. Ach heb altijd in de horeca gewerkt en het is jammer, maar ben toch op zoek naar iets anders zover dat gaat lukken. Was het eigenlijk al een paar jaar van plan, maar toch bleef ik plakken omdat je toch werk nodig hebt. Nu lijkt het toch een goed moment aangezien er voorlopig toch geen werk is daarin. Maar ik denk dat ik het voorlopig ook laat gaan en iets anders ga zoeken. Het zal niet makkelijk wezen aangezien ik eigenlijk alleen maar ervaring heb in de horeca.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
horeca zou pas kunnen als we beetje zeker beginnen te weten dat het virus wegtrekt landelijk
maar dan nog met extra maatregelen, extra schoonmaakregels (zoals ze in wuhan dat doen)
Het toont i.m.o. een aantal dingen aan:quote:Op woensdag 15 april 2020 16:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant..... of bedoel je dat de IC het aankan ?
Hooguit relevant dat je dan dus de aandacht kunt verschuiven naar belangrijkere zaken en het niet langer nodig is dat Gommers (overigens een topvent) morgen onze (Tweede Kamer) tijd komt verdoen met intrieste grafiekjes.
NB: ik ben wat kriegelig omdat blijkt dat getallen een waarde menen te duiden die je er niet aan toe kunt schrijven.
Ze corrigeren, volgens die groene bolletjes staan dus nog niet helemaal vast:quote:Op woensdag 15 april 2020 16:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat eerste getal, die 1194 stond gistermorgen op 1150. Ik heb het bijgehouden. Geen idee hoe ze daar invoeren maar het strookt nauwelijks met de berichten.
Zelfs als er eerst mensen van de IC afgegaan zijn en die als eerste verwerkt zijn dan zijn er meer bijgekomen dan weggegaan. Ik snap er niets meer van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Vond het toen vooral historisch dat zelfs Felix Rottenberg na zijn toespraak toegaf dat Rutte een groot staatsman isquote:Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef -river- het volgende:
[..]
De manier waarop en hoe hij nu met het volk omgaat is gewoon goed, je ziet een persoon ipv een MP.
geen feestjes in DLD voorlopigtwitter:ronzheimer twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:05:47BREAKING: Bund und Länder beschließen: Großveranstaltungen werden bis mindestens 31. August verboten! reageer retweet
Hij heeft dit wel bewezen. Feit.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef influcted het volgende:
[..]
Vorige keer zei ik dit ook al en toen wilde je ook niet reageren. Mainstream media? Hij was in de ochtend die dag op meerdere radiostations om z'n verhaal te doen en hij ging tegen alle voorgeschreven regels op eigen houtje in. Dat het werkt, is nog omstreden en kan men niet zomaar bewijzen.
Bangmakerij. Klaar.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:33 schreef ondeugend het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-vanwege-corona.html
[..]
Maar een vaccin duurt toch geen jaren meer voordat het voor iedereen beschikbaar zou zijn?
En what about een medicijn dan?
Een mod die trollt, goeiequote:Op woensdag 15 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Goed om te zien dat het blijft dalen. Fijn dat de zorg zo hard heeft kunnen opschalen om het late ingrijpen van het RIVM/OMT/regering op te kunnen vangen. Daardoor zijn wij gelukkig nooit in een code zwart situatie gekomen.
Dat is ook om te voorkomen dat organisaties in de aanloop in de kosten moeten steken, als het nu al door de overheid verboden word, dan kunnen ze aangeven dat het overmacht is.quote:
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hopelijk onthouden ze vooral dat onze MP een historische toespraak (voor het eerst in 40 jaar) deed die een dag later alweer achterhaald bleek.
Hetzelfde wat we in Nederland doen inderdaad. Vooral ter bescherming van die partijen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook om te voorkomen dat organisaties in de aanloop in de kosten moeten steken, als het nu al door de overheid verboden word, dan kunnen ze aangeven dat het overmacht is.
Logisch. En niet alleen in Duitsland lijkt me.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:
geen feestjes in DLD voorlopigtwitter:ronzheimer twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:05:47BREAKING: Bund und Länder beschließen: Großveranstaltungen werden bis mindestens 31. August verboten! reageer retweet
begrijpelijk maar dan ben je wel weer 4,5 maand verderquote:Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook om te voorkomen dat organisaties in de aanloop in de kosten moeten steken, als het nu al door de overheid verboden word, dan kunnen ze aangeven dat het overmacht is.
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze corrigeren, volgens die groene bolletjes staan dus nog niet helemaal vast:Ik weet wat je bedoelt... jij hebt het over die grafiekjes. Ik bedoel de zinnen boven die grafieken. In het blauwe kader.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat nu;
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1192
Dinsdagmorgen stond er;
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1147
Gisteravond stond er;
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1183
Dat kan ik niet helemaal plaatsenAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Dat weet je niet. Ieder land moet dat voor zichzelf beslissen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
BREAKING: Bund und Länder beschließen: Großveranstaltungen werden bis mindestens 31. August verboten!
Leg eens even uit waar ik trol dan?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Een mod die trollt, goeie
Ik mag in ieder geval hopen dat je er niet echt zo over denkt (ik wilde wat anders zeggen maar dan zou ik vast een ban krijgen)
Je kunt toch niet in de toekomst kijken. Ik vind dit hoogstens voorbarig.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij liegt anders geen woord.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:27 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Een mod die trollt, goeie
Ik mag in ieder geval hopen dat je er niet echt zo over denkt (ik wilde wat anders zeggen maar dan zou ik vast een ban krijgen)
Als je in Nederland of België wel een festival laat doorgaan dan staan hier 20.000 Duitsers te springen. Dat is echt het laatste wat je moet willen, grootschalige internationale bewegingen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:31 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Ieder land moet dat voor zichzelf beslissen.
Waardeloos en niet nodig.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je in Nederland of België wel een festival laat doorgaan dan staan hier 20.000 Duitsers te springen. Dat is echt het laatste wat je moet willen, grootschalige internationale bewegingen.
En binnen Europa volgt uiteindelijk toch iedereen Duitsland. Alleen Engeland zal nu wel een eigen koers gaan varen.
Waardeloos absoluut. Maar noodzakelijk helaas ook. Ik neem aan dat je het wetenschappelijke artikel in Science (kort samengevat in diverse media) wel gelezen hebt.quote:
Haha ja ik dacht op dat moment, die Rutte blijft super koel, loopt niet als een schaap die andere landen achterna. Oudjes beschermen, groepsimmuniteit, logisch handelenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hopelijk onthouden ze vooral dat onze MP een historische toespraak (voor het eerst in 40 jaar) deed die een dag later alweer achterhaald bleek.
Dat de zorg het ONDANKS het slechte optreden van de regering en RIVM heeft opgelostquote:Op woensdag 15 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Leg eens even uit waar ik trol dan?
Waar heb ik het mis?
Reguliere zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald naar ongeveer x2 van normale capaciteit. Er staat nog steeds erg veel druk op de IC's, ondanks dat het inderdaad steeds minder wordt.
Indien er op tijd was ingegrepen was het opschalen van capaciteit en afschalen van reguliere zorg niet nodig geweest.
Gommers heeft zelf aangegeven dat ze niet de modellen van het RIVM gingen volgen, maar sneller gingen opschalen, omdat ze zagen dat het veel harder ging dan het RIVM aangaf.
Zijn de maatregelen genoeg? Ja, absoluut, niks mis mee. Zijn ze te laat genomen? Ja, absoluut, want anders had je niet twee keer zoveel IC capaciteit nodig en was je reguliere zorg nog gewoon aan het draaien.
Daar valt wel een creatieve mouw aan te passen. Nu ze zo geil zijn van die 1,5 meter samenleving, ga het dan ook maar organiseren voor grootschalige concerten. Succesquote:Op woensdag 15 april 2020 16:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waardeloos absoluut. Maar noodzakelijk helaas ook. Ik neem aan dat je het wetenschappelijke artikel in Science (kort samengevat in diverse media) wel gelezen hebt.
Als je weer een 'grootschalig evenement' kan bezoeken in 2022 dan mag je denk ik in je handjes klappen.
Ja maar ze werken in middag bij, dus gisterochtend was eerste dag na Pasen, dus dan kan er een behoorlijk correctie getal plaatsvinden.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat eerste getal, die 1194 stond gistermorgen op 1150. Ik heb het bijgehouden. Geen idee hoe ze daar invoeren maar het strookt nauwelijks met de berichten.
Zelfs als er eerst mensen van de IC afgegaan zijn en die als eerste verwerkt zijn dan zijn er meer bijgekomen dan weggegaan. Ik snap er niets meer van.
Als vanaf juni de festivals hier maar weer doorgaan. Zou echt onmenselijk zijn de boel nog langer te stakenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Logisch. En niet alleen in Duitsland lijkt me.
Hoe gaat het met de beschermende middelen?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Gaat helaas nog wel even duren voordat reguliere zorg weer opgeschaald kan worden, maar zit er in ieder geval weer positiever uit.
Ze verzinnen er maar iets op. Creatief denken.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als vanaf juni de festivals hier maar weer doorgaan. Zou echt onmenselijk zijn de boel nog langer te staken
is waardeloos, al 2 maanden tekorten, die Hugo moet even een breekijzer kopen bij de Gammaquote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de beschermende middelen?
Alsof festivals ook maar enige prioriteit hebbenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als vanaf juni de festivals hier maar weer doorgaan. Zou echt onmenselijk zijn de boel nog langer te staken
HAHAHAHAHA Wat zwak dit. Zeiken maar zodra je argumenten moet aandragen afhaken. Jij bent af.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Verder heb ik totaal geen zin om met jou het gesprek aan te gaan, dus laat ik het hierbij . Ik weet hoe makkelijk hier bans worden gegeven, heb daar nu even geen zin in
Onmenselijk nog welquote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
NIET in Brabant, anders krijgen wij straks weer de schuld.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
wat denk je hoeveel tijd er gaat zitten in het organiseren van een feest?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijpelijk maar dan ben je wel weer 4,5 maand verder
Bekijk anders even wat filmpjes van hoe het er op de IC aan toegaat. Mag je daarna nog een keer uit komen leggen wat er precies onmenselijk is.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik snap dat ooit nooit, waarom zou je daar voor je lol in de blubber staanquote:Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alsof festivals ook maar enige prioriteit hebben.
Na maanden geen enkel vermaak heeft de mens gewoon een dagje feest nodig. We zijn geen robots!quote:Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alsof festivals ook maar enige prioriteit hebben.
Streamen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ze verzinnen er maar iets op. Creatief denken.
ik vind dit echt dissen van bejaarden, ook jij zult de nieuwe maatschappij moeten accepteren.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Eens. Ik ga echt niet de hele zomer binnen zitten voor een bejaardenvirus
Doorgehaald zijn een gewillige aanname... de sterftepiek lijkt nu vooral in de afgesloten verpleeghuizen te zijn, het beleid t.a.v. de IC zelf werkt idd dus en ik zie niet goed het uitzicht dat de zorg weer voldoende ruimte heeft die het door het beleid kennelijk niet meer had.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het toont i.m.o. een aantal dingen aan:
- Dat de IC-capaciteit het aan kan
- Dat de grootste piek lijkt te zijn geweest
- Dat het beleid lijkt te werken
- Dat er geleidelijk aan weer ruimte komt voor electieve zorg
Al met al dus best een positief beeld.
Vergeet het maar.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
CARNAVAL 2020: 3000 DODENquote:Op woensdag 15 april 2020 16:40 schreef -river- het volgende:
[..]
NIET in Brabant, anders krijgen wij straks weer de schuld.
Nou ja, ik kan het Rutte ook niet echt kwalijk nemen, want hij vertrouwt zijn OMT.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha ja ik dacht op dat moment, die Rutte blijft super koel, loopt niet als een schaap die andere landen achterna. Oudjes beschermen, groepsimmuniteit, logisch handelen
Dag later compleet omgekeerde richting.
Week later 1.5m maatschappij nieuwe normaal.
Waarom zou je een ban krijgen voor het voeren van een inhoudelijke discussie? Wat is dat voor een onzin?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat de zorg het ONDANKS het slechte optreden van de regering en RIVM heeft opgelost
Verder heb ik totaal geen zin om met jou het gesprek aan te gaan, dus laat ik het hierbij . Ik weet hoe makkelijk hier bans worden gegeven, heb daar nu even geen zin in
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bekijk anders even wat filmpjes van hoe het er op de IC aan toegaat. Mag je daarna nog een keer uit komen leggen wat er precies onmenselijk is.
Laten we maar gewoon zorgen dat we weer een beetje normaal met elkaar kunnen sporten en aan een tafeltje in het zonnetje kunnen zitten dan zien we wel weer eens wanneer ze weer met 50.000 bij elkaar in de blubber kunnen staan.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Astma en overgewicht, maar niet dat ze lichamelijk verder zwak was.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Had de persooon in kwestie onderliggende toestanden of gewoon helemaal gezondd voor zover bekend? Sterkte in elk geval.
Trafficnet 16:53: 9km / 3 files.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:45 schreef VacaLoca het volgende:
Heb 't idee dat veel mensen weer terug naar kantoor zijn, fucking druk met auto's hier. Er staan ook weer meerdere files.
Ik vond het vandaag weer veel rustiger dan vorige week. Toen had ik echt het gevoel dat iedereen weer naar werk aan het rijden was. Vanmorgen was het echt heel rustig en ook vanmiddag was het weer net zo rustig als drie weken geleden.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:45 schreef VacaLoca het volgende:
Heb 't idee dat veel mensen weer terug naar kantoor zijn, fucking druk met auto's hier. Er staan ook weer meerdere files.
Guttegut.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Na maanden geen enkel vermaak heeft de mens gewoon een dagje feest nodig. We zijn geen robots!
Misschien kunnen we tot een compromis komen. Kleine, lokale festivals tot 2-3k personen wel door laten gaan en de grote niet?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Laten we maar gewoon zorgen dat we weer een beetje normaal met elkaar kunnen sporten en aan een tafeltje in het zonnetje kunnen zitten dan zien we wel weer eens wanneer ze weer met 50.000 bij elkaar in de blubber kunnen staan.
Sorry maat niet iedereen zit de hele dag te gamenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Guttegut.
Je hebt toch wel een heel erg leeg en triest bestaan als je je thuis niet kunt vermaken en persé festivals en horeca nodig hebt.
Zoek een hobby.
Het is nou eenmaal even niet anders en het komt vroeg of laat heus wel weer goed.
En tot die tijd: grow a pair en stel je niet aan man.
Ik snap je wel, ik leefde van festival naar festival anders was de lente en zomer bagger maar het kan nu even niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Sorry maat niet iedereen zit de hele dag te gamen
De persoonlijke aanval vind ik ook niet echt passend in dit serieuze forum!
Festivals, concerten, reizen zijn wel echt de drie dingen waar een heel groot deel van mijn vrije tijd aan op gaat. Alleen gamen en muziek luisteren lukt nog, rest staat even op pauze.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Guttegut.
Je hebt toch wel een heel erg leeg en triest bestaan als je je thuis niet kunt vermaken en persé festivals en horeca nodig hebt.
Zoek een hobby.
Het is nou eenmaal even niet anders en het komt vroeg of laat heus wel weer goed.
En tot die tijd: grow a pair en stel je niet aan man.
Linkje naar het onderzoek: https://science.sciencema(...)4/14/science.abb5793quote:Op woensdag 15 april 2020 16:51 schreef osodevo het volgende:
'Nog jaren afstand houden vanwege corona'
Uit een studie van een vooraanstaande groep Harvard-onderzoekers blijkt dat de kans groot is dat we nog jaren moeten leven in de anderhalvemetersamenleving. Mogelijk tot in 2025 moeten we rekening houden met corona-uitbraken, concluderen de wetenschappers op basis van verschillende scenario's.
Zolang er geen vaccin is, is één lockdown-periode van enkele maanden niet genoeg en komen er 'vervolgpieken'. Die kunnen zonder maatregelen en afhankelijk van hoeveel mensen immuun zijn, groter worden dan de huidige uitbraak.
2022 pas weer maat.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is al gepost en in het onderzoek zelf staat 2022. Faal NOS.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:51 schreef osodevo het volgende:
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
wat denk je hoeveel tijd er gaat zitten in het organiseren van een feest?
Weliswaar hebben die bestaande draaiboeken, je moet wel al je toe leveranciers op tijd gaan vastleggen, nog maar niet te spreken over je acts.
Zou best kunnen, veel artiesten zullen er niet zo happig op zijn om te moeten touren met het risico dat je in 1 keer weer ergens in Quarantaine komt.quote:
Het maakt de weg vrij voor wat meer illegale feestjes, die zijn sowieso vaak tofferquote:Op woensdag 15 april 2020 16:51 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik snap je wel, ik leefde van festival naar festival anders was de lente en zomer bagger maar het kan nu even niet.
Dat getal is fijn te lezen maar niet hoe het bezien kan worden.t.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
Reguliere zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald naar ongeveer x2 van normale capaciteit. Er staat nog steeds erg veel druk op de IC's, ondanks dat het inderdaad steeds minder wordt.
Mjah, bijna elk land zal opschalen in kleine stukken, als je daar elke keer een week of 3 voor neemt, dan kom je wel op 4.5 maand, de festivals en sportwedstrijden met publiek als laatste.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]het ging me meer om het feit dat je in 1 click weer 4,5 maand verder bent en ik vind het nu al lang duren dat social distancing, festivals zelf interesseren me niet.
Abstract heeft het over 2022 in de context van social distancing:quote:Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is al gepost en in het onderzoek zelf staat 2022. Faal NOS.
In de discussion kunnen we lezen:quote:To avoid this, prolonged or intermittent social distancing may be necessary into 2022.
Ofwel, letterlijk wat de NOS schrijft. Faal Jaeger85?quote:Sustained, widespread surveillance will be needed both in the short term to effectively implement intermittent social distancing measures and in the long term to assess the possibility of resurgences of SARS-CoV-2 infection, which could occur as late as 2025 even after a prolonged period of apparent elimination.
Reken maar dat ze daar snoeihard op ingrijpen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Het maakt de weg vrij voor wat meer illegale feestjes, die zijn sowieso vaak toffer
Gelijk een Ijsbeer lever op eten, zit propvol vitiamine D.quote:
Geef het ze te doen als de temperaturen straks echt gaan oplopenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Reken maar dat ze daar snoeihard op ingrijpen.
Best wel iets denkbaar met cleaning, isolation, tracking en tracing.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien kunnen we tot een compromis komen. Kleine, lokale festivals tot 2-3k personen wel door laten gaan en de grote niet?
NOSblogquote:20 procent van IC-patiënten overleden
De afgelopen tijd zijn in Nederland ruim 2500 coronapatiënten opgenomen op de intensive care. Ongeveer de helft daarvan ligt er nog, werd vanmiddag bekendgemaakt.
Een vijfde van de ruim 2500 IC-patiënten is overleden en een even grote groep ligt nu op een andere afdeling. Zo'n 10 procent heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten.
twitter:nytimes twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:40:08In Opinion
“The American health care industry is not good at promoting health, but it excels at taking money from all of us for its benefit,” write Anne Case and Angus Deaton. “It is an engine of inequality.” https://t.co/Gov0EX4LDC reageer retweet
Nee. Het lijkt erop of een klein aantal IC's daar niet aan meedoen (die aantallen zijn namelijk structureel iets lager dan de "officiële" dagcijfers). Nu zijn er weer een/twee IC's toegevoegd.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar ze werken in middag bij, dus gisterochtend was eerste dag na Pasen, dus dan kan er een behoorlijk correctie getal plaatsvinden.
hoe zit het dan met die in Duitsland op de IC liggen?quote:Op woensdag 15 april 2020 17:24 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Nee. Het lijkt erop of een klein aantal IC's daar niet aan meedoen (die aantallen zijn namelijk structureel iets lager dan de "officiële" dagcijfers). Nu zijn er weer een/twee IC's toegevoegd.
Zo stond eerst het aantal IC's met minimaal één patiënt een tijdje op 73 en nu is dat met terugwerkende kracht 74 geworden.
Ze dringen er gewoon bij alle IC's op aan om mee te doen en nu het iets rustiger wordt kan dat denk ik.
Dat aantal is sowieso te weinig om het verschil te verklaren (en eerder was het verschil ook aanzienlijk groter, dus moet het wel zo zijn dat zich nog een of enkele IC's hebben aangesloten).quote:Op woensdag 15 april 2020 17:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe zit het dan met die in Duitsland op de IC liggen?
Nee doe Amerikaanse cultuur is te fucked up om rationeel te zijn vwb sommige onderwerpen. De gezondheidszorg is zo'n onderwerp. Hopelijk bheb ik het mis.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:23 schreef polderturk het volgende:
Zou er een opkomende woede kunnen zijn in de VS over herngezondheidssysteem?twitter:nytimes twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:40:08In Opinion
“The American health care industry is not good at promoting health, but it excels at taking money from all of us for its benefit,” write Anne Case and Angus Deaton. “It is an engine of inequality.” https://t.co/Gov0EX4LDC reageer retweet
Er zit niks anders op dan elke Belg in een hok te plaatsen om verdere verspreiding te voorkomen. - Foklogicquote:Op woensdag 15 april 2020 17:09 schreef Gorraay het volgende:
Nog één of twee dagen en België voert de lijst aan van het aantal sterfgevallen per 1 miljoen (of een ander getal) inwoners. Ik weet dat er kanttekeningen te maken zijn bij alle gepresenteerde cijfers, maar het een blijft een opmerkelijke ontwikkeling, iets wat niemand had kunnen verzinnen.
Dus 500 mensen die opgenomen zijn op de IC zijn overleden, en 1000 mensen zijn er levend vanaf gekomen.quote:
Oh dat zou wel een verklaring kunnen zijn idd.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:30 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dat aantal is sowieso te weinig om het verschil te verklaren (en eerder was het verschil ook aanzienlijk groter, dus moet het wel zo zijn dat zich nog een of enkele IC's hebben aangesloten).
Niet als andere landen dat ook zo zouden doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hoog wij staan in het lijstje doden per miljoen inwoners als we de doden in de verzorgingstehuizen zouden meetellen net als België? Top 3?
Maarja zolang het rivm en de regering doen of ze niet bestaan gaat het inderdaad de goede kant op.
Met de week minder doden. Binnenkort alles gewoon weer open zodat mensen weer met mdma op naar festivals kunnen, topland.
Misschien remt Mdma wel het virus.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hoog wij staan in het lijstje doden per miljoen inwoners als we de doden in de verzorgingstehuizen zouden meetellen net als België? Top 3?
Maarja zolang het rivm en de regering doen of ze niet bestaan gaat het inderdaad de goede kant op.
Met de week minder doden. Binnenkort alles gewoon weer open zodat mensen weer met mdma op naar festivals kunnen, topland.
Als je kijkt naar de grafiek op https://www.stichting-nice.nl/ (de tweede grafiek vooral), dan zie je dat het aantal patiënten gelukkig gewoon afloopt.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:40 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh dat zou wel een verklaring kunnen zijn idd.
De verschillen zijn soms zo groot en het aantal patienten lijkt voor de laatste 2 dagen op te lopen.
Ze stemmen nooit op kandidaten die dit soort zaken willen aanpakken. Alles wat in de buurt komt van socialistische maatregelen zijn communistisch en dus anti-amerika.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:23 schreef polderturk het volgende:
Zou er een opkomende woede kunnen zijn in de VS over herngezondheidssysteem?twitter:nytimes twitterde op woensdag 15-04-2020 om 16:40:08In Opinion
Dit slaat ook echt nergens op.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Guttegut.
Zoek een hobby.
Hier een beetje idem. Vind drukte leuk maar kan dat prima schakelen, zonder. Het ritme dat nu langzaam ontstaat bevalt mij wel. Minder afleiding is meer in-leiding.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Voor mij veranderd er vrij weinig, ik hou niet van drukte, en vakanties, mjah vooral om gewoon uit te rusten, en dat kan ik ook prima thuis. Voor de rest werk ik in een klein team, op moment 4 man, we zijn erg gewend aan thuiswerken, wat wij meestal doen, is dat we gewoon hele dag een voicechat open hebben staan, en dan vooral lekker babbelen. Hobbies heb ik niet veel, vooral techniek en nieuws lezen, dus ook dat is prima nu. Ik zou het niet heel erg vinden als dit nog jaar duurt.
OK. Ik bedoelde eigenlijk de bevolking adresseren. Dat was pas in maart voor er iemand in beeld kwam.quote:
Ach, als wij verspoelen komt het halve land naar hierquote:Op woensdag 15 april 2020 17:50 schreef bloodymary1 het volgende:
België verlengt alle maatregelen tot 3 mei.
Glazen bol.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:51 schreef osodevo het volgende:
Hoe check je dat? Ik heb een note9, die zou het ook moeten kunnen maar kan in samsung health niks vinden.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100%
Ik hoop dat kees zijn opa en oma als eerste aan de beurt zijn mochten we nu op zijn advies alles open gooien.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:02 schreef Landgeld het volgende:
Er kan geen misverstand over bestaan: een lockdown is voor de economie onwaarschijnlijk slecht. We gaan gewoon door met het torpederen van onze economie, zegt Kees de Kort, macro-econoom en BNR economiecommentator. 'Het herstelverhaal van het IMF, een heropleving van de wereldeconomie in 2021, is totale bullshit. Hou op met die flauwekul, openen die economie!'
Interessante podcast over de onzin van een Lockdown
Waarom zou je ook gezondheid promoten als je bakken met geld kan binnen harken met ongezonden?quote:Op woensdag 15 april 2020 17:23 schreef polderturk het volgende:
Nytimes is geen neutrale bron.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:23 schreef polderturk het volgende:
Ik heb dat ook gedaan. Paar keer voor de zekerheid, maar bij mij blijft die 100% aangeven met rond de 70 hartslag en stress op groen. Niet dat ik nou zo'n app vertrouw waar je alleen je vingertopje voor nodig hebt.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoe check je dat? Ik heb een note9, die zou het ook moeten kunnen maar kan in samsung health niks vinden.
Edit: oh gevonden onder stress. Ik heb 93%. Heb je dan meer kans dat je corona hebt? Nu heb ik in ieder geval wel stress![]()
En sterkte met de rest uiteraard, echt een vreselijke periode![]()
Wel redelijk, ietsje links van het Amerikaanse midden, maar belangrijker is denk ik dat dit een opiniestuk is.quote:
Ja, dat zag ik na mijn post ook.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel redelijk, maar belangrijker is denk ik dat dit een opiniestuk is.
Grand prix van Belgie dus ook achter gesloten deuren, maximaal. Triest dat die net in het weekend van 30 augustus is. Als of ze het er om gedaan hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef asco het volgende:
België:
18:07
"Geen massa-evenementen tot 31 augustus"
"Er staat nu al vast dat er tot 31 augustus geen massa-evenementen zullen plaatsvinden, zoals festivals. Eerder heb ik al regels voor de bedrijfsleden in herinnering gebracht. Die blijven van toepassing tot er iets wordt beslist sector per sector."
Het is wel vaag, afhankelijk van de vinger heb ik 87 tot 95%. Niet echt geweldig dus, maar wanneer heb je corona, bij 70 ofzo?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gedaan. Paar keer voor de zekerheid, maar bij mij blijft die 100% aangeven met rond de 70 hartslag en stress op groen. Niet dat ik nou zo'n app vertrouw waar je alleen je vingertopje voor nodig hebt.
Kees de Kort preventief in quarantaine lijkt me inderdaad een goed plan.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:02 schreef Landgeld het volgende:
Er kan geen misverstand over bestaan: een lockdown is voor de economie onwaarschijnlijk slecht. We gaan gewoon door met het torpederen van onze economie, zegt Kees de Kort, macro-econoom en BNR economiecommentator. 'Het herstelverhaal van het IMF, een heropleving van de wereldeconomie in 2021, is totale bullshit. Hou op met die flauwekul, openen die economie!'
Kees is zelf de opa denk ik gezien zijn leeftijdquote:Op woensdag 15 april 2020 18:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat kees zijn opa en oma als eerste aan de beurt zijn mochten we nu op zijn advies alles open gooien.
Heel raar, maar als het kortbij komt dan heeft men ineens een minder grote bek.
En duitsland ook.,quote:Op woensdag 15 april 2020 18:09 schreef asco het volgende:
België:
18:07
"Geen massa-evenementen tot 31 augustus"
"Er staat nu al vast dat er tot 31 augustus geen massa-evenementen zullen plaatsvinden, zoals festivals. Eerder heb ik al regels voor de bedrijfsleden in herinnering gebracht. Die blijven van toepassing tot er iets wordt beslist sector per sector."
Niet met publiek inderdaad.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
En duitsland ook.,
Aka: Geen Eredivisie meer dit seizoen. Wij volgen altijd landen om ons heen (als het al niet braver is).
In Duitsland zijn ze van plan om zonder publiek te spelen.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
En duitsland ook.,
Aka: Geen Eredivisie meer dit seizoen. Wij volgen altijd landen om ons heen (als het al niet braver is).
Oh mag dat nog wel. Dacht dat dat ook viel onder de regel. dan mooi zo! Met publiek logisch dat dat niet kan tot September.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:22 schreef mabo11 het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze van plan om zonder publiek te spelen.
Hij heeft er zelf vaak weinig moeite mee:quote:Op woensdag 15 april 2020 18:19 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik vind dat Trump een goed punt heeft om de financiering van die boevenbende genaamd WHO stop te zetten. China transparant noemen is vragen om problemen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 06:19:02Just finished a very good conversation with President Xi of China. Discussed in great detail the CoronaVirus that is ravaging large parts of our Planet. China has been through much & has developed a strong understanding of the Virus. We are working closely together. Much respect! reageer retweet
Zou best kunnen dat ze het daarom gedaan hebben. Hoeveel volk komt er op zo'n evenement af? Hoeven er maar één of twee (nog) corona te hebben en je begint het hele riedeltje weer opnieuw af te draaienquote:Op woensdag 15 april 2020 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grand prix van Belgie dus ook achter gesloten deuren, maximaal. Triest dat die net in het weekend van 30 augustus is. Als of ze het er om gedaan hebben.
Kees is de rechtse Ewald, dat zou nog wel een leuk duo zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:02 schreef Landgeld het volgende:
Wat op dat moment waarschijnlijk weer verstandig was zodat ze weer wat gedaan kregen.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Hij heeft er zelf vaak weinig moeite mee:twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 06:19:02Just finished a very good conversation with President Xi of China. Discussed in great detail the CoronaVirus that is ravaging large parts of our Planet. China has been through much & has developed a strong understanding of the Virus. We are working closely together. Much respect! reageer retweet
Hoop het wel vwb grote evenementen, weet iedereen tenminste waar die aan toe is.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:24 schreef DarkY.NL het volgende:
zou NL dan volgen? Of gewoon toeval dat BE en DE gezamenlijk kiezen voor 31-8.
Hier iedere dag eentje van:quote:Op woensdag 15 april 2020 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gelijk een Ijsbeer lever op eten, zit propvol vitiamine D.
Ik hoop dat ik hier wat uitkomst kan bieden, ik zou me absoluut geen zorgen maken. De ervaring in het ziekenhuis is dat thuismeters, particuliere vingertopmeters en smartwatches een te grote marge (en dan m.n. naar beneden) hebben. We zien enorm vaak (meermaals per dag) dat iemand wordt doorgestuurd met waarden 88-92% en dan >95% bij ons hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoe check je dat? Ik heb een note9, die zou het ook moeten kunnen maar kan in samsung health niks vinden.
Edit: oh gevonden onder stress. Ik heb 93%. Heb je dan meer kans dat je corona hebt? Nu heb ik in ieder geval wel stress![]()
En sterkte met de rest uiteraard, echt een vreselijke periode![]()
quote:De Nationale Veiligheidsraad heeft de maatregelen om de coronacrisis te bestrijden tot 3 mei verlengd. Maar wie in een rusthuis woont, alleen leeft of in een voorziening voor mensen met een handicap verblijft, mag bezoek krijgen van één persoon die geen symptomen vertoont.
Premier Sophie Wilmès (MR) kondigde tijdens de persconferentie aan dat de inperkingsmaatregelen die nu gelden verlengd zullen worden tot en met 3 mei. 'Om de verlenging draaglijker te maken is beslist dat tuincentra en doe-het-zelfzaken open mogen onder dezelfde voorwaarden als de voedingswinkels.' Op verre afstand van elkaar dus.
Bewoners van rust- en verzorgingstehuizen mogen bezoek ontvangen van één persoon, als het steeds dezelfde persoon is en als de persoon twee weken geen symptomen vertoonde. Dat bezoek van één vooraf aangeduide persoon mag ook in voorzieningen voor personen met een handicap, voor wie alleen woont en wie immobiel is. Het gaat dus om een maatregel om de lockdown te verlichten voor wie al weken in eenzame omstandigheden leeft.
Wilmès benadrukte dat de crisis nog niet achter ons ligt. 'Het is duidelijk dat we ons moeten blijven inzetten. We zitten nog niet in een stadium van een terugkeer. Niemand wil dat we minder alert worden want dan wordt de hele bevolking gestraft.'
Versoepeling begin mei?
Volgende week volgt een nieuwe vergadering van de Nationale Veiligheidsraad, met meer toekomstperspectief, gaf Wilmès mee. 'Het doel van versoepeling is begin mei. Het zal een gradueel proces zijn, op basis van wat wetenschappers zeggen. Het doel is altijd de vertraging van de verspreiding van het virus.' Maar de premier waarschuwde ook: 'Vandaag kan niemand zeggen wanneer we ons normale leven weer kunnen opnemen.'
Geen festivals deze zomer
Wilmès trok meteen ook een streep door de festivalzomer, alvast tot 31 augustus. Er mogen geen massa-evenementen plaatsvinden tot eind augustus. Beslissingen over de scholen, cafés en restaurants zijn nog niet genomen, dat volgt later.
Mondmaskers in volgende fase
De vraag over de mondmaskers lijkt ook beslecht. Premier Wilmès waarschuwde dat mondmaskers de andere hygiënische voorschriften niet kunnen vervangen. Maar experts geven wel aan dat het kan bij een afbouw van de maatregelen. 'Naarmate de maatregelen zullen worden afgebouwd, zullen stoffenmaskers worden aanbevolen voor situaties waar geen veilige afstand kan gehouden worden.'
Telewerk blijft de norm
De regels voor bedrijven blijven van kracht. 'Dat blijft tot er protocollen zijn, sector per sector, die bedrijven in staat te stellen hun normale activiteit zo snel mogelijk te hervatten én adequate werkomstandigheden kunnen garanderen voor hun werknemers. Telewerken zal nog een tijdlang de voorkeur krijgen.'
'Virus vertraagd'
'Op 12 maart hebben we na de vergadering van de Nationale Veiligheidsraad hebben we een reeks moeilijke maatregelen genomen tegen een te snelle verspreiding van covid-19', begon premier Wilmès de persconferentie. 'De grote meerderheid van ons heeft volgehouden. We zijn erin geslaagd om de verspreiding van het virus te vertragen.
'We zien al enkele dagen dat het aantal nieuwe opnames in het ziekenhuis daalt', zei ze nog. 'Dat is door onze inspanningen. Maar het aantal mensen op intensieve zorg blijft hoog, en we zien nog veel doden. De situatie in de woonzorgcentra is heel moeilijk. We blijven werken aan een oplossing voor deze noodsituatie.' Wilmès verwijst naar de inzet van het leger en de massale screening.' En zei ze nog: 'Belgie koos voor maximale transparantie bij de tellingen, maar het lijkt erop dat soimmige meldingen overschat worden.' Ook Vlaams minister Wouter Beke (CD&V) hintte daar al op.
Ok dankje, afhankelijk van welke vinger heb ik tussen de 87% en 95%. Mocht ik onder de 80 krijgen dan ga ik wel even de huisarts bellen..quote:Op woensdag 15 april 2020 18:33 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik hier wat uitkomst kan bieden, ik zou me absoluut geen zorgen maken. De ervaring in het ziekenhuis is dat thuismeters, particuliere vingertopmeters en smartwatches een te grote marge (en dan m.n. naar beneden) hebben. We zien enorm vaak (meermaals per dag) dat iemand wordt doorgestuurd met waarden 88-92% en dan >95% bij ons hebben.
Mocht je onder de 80% hebben dan heb je een zeer defecte meter.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok dankje, afhankelijk van welke vinger heb ik tussen de 87% en 95%. Mocht ik onder de 80 krijgen dan ga ik wel even de huisarts bellen..
Wat een bullshit.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Kees is de rechtse Ewald, dat zou nog wel een leuk duo zijn.
Ehm als je Corona hebt dan krijg je toch wel onder de 80%?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Mocht je onder de 80% hebben dan heb je een zeer defecte meter.
Karakteristiek voor een psychopaat hoog IQ geen empathische trekjes en leest gewoon een lijstje voor welke hij in zijn hand geduwd krijgt …..zonder na te denken oplezen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja Rutte flierefluit overal doorheen. Het totale gebrek aan voorbereiding, het niet kunnen stoppen met handenschudden, het veel te laat ingrijpen, het niet genoeg middelen voor de zorgtehuizen hebben, maar toegegeven, hij staat ook heel relaxt bij de persconferenties.
quote:Op woensdag 15 april 2020 18:40 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Karakteristiek voor een psychopaat hoog IQ geen empathische trekjes en leest gewoon een lijstje voor welke hij in zijn hand geduwd krijgt …..zonder na te denken oplezen.
Nee, vrijwel nooit. En al helemaal niet met weinig klachten.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ehm als je Corona hebt dan krijg je toch wel onder de 80%?
Raar dat je onze premier vergelijkt met een psychopaat.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:40 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Karakteristiek voor een psychopaat hoog IQ geen empathische trekjes en leest gewoon een lijstje voor welke hij in zijn hand geduwd krijgt …..zonder na te denken oplezen.
En jouw post is dan weer karakteristiek voor Dunning-Kruger.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:40 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Of een elastiekje rond z'n vinger?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Mocht je onder de 80% hebben dan heb je een zeer defecte meter.
Ohja, die moet je er van te voren natuurlijk niet vergeten af te halen!quote:Op woensdag 15 april 2020 18:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of een elastiekje rond z'n vinger?
Oma's aan het werk zetten om mondkapjes te maken. Wordt een fantastische business.quote:
Ok maar dat meten via de telefoon heeft dus 0,0 zin? Aangezien ik nu ook tussen de 87 en 95 heb..quote:Op woensdag 15 april 2020 18:41 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nee, vrijwel nooit. En al helemaal niet met weinig klachten.
En je leest wel dat mensen relatief weinig klachten hebben in verhouding tot hun saturatie, maar dat is in een hele andere orde van grootte. Bij een reële waarde van 80% lig je dood te gaan.
Geen Graspop.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:36 schreef lolcat8811 het volgende:
Alle Belgische zomerfestivals afgelast. Geen Werchter, Tomorrowland, Pukkelpop,....![]()
[ afbeelding ]
Klopt, echt geen enkel zin zonder juiste interpretatie en met de grote meetvariatie. Ik zou gewoon contact opnemen met een huisarts als je klachten hebt.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok maar dat meten via de telefoon heeft dus 0,0 zin? Aangezien ik nu ook tussen de 87 en 95 heb..
Het zijn wel wat bijzondere kwalificaties inderdaad, aangezien hij nu juist precies het tegenovergestelde uitstraalt. Maar goed, crisismanagement scheiden van wat er vooraf beter had gekund of gemoeten is wel vaker lastig hier.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Raar dat je onze premier vergelijkt met een psychopaat.
Anders krijg je ook een gesprek met je huisarts:quote:Op woensdag 15 april 2020 18:47 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, echt geen enkel zin zonder juiste interpretatie en met de grote meetvariatie. Ik zou gewoon contact opnemen met een huisarts als je klachten hebt.
Of ze gebruikte mondkapjes laten reinigen voor hergebruikquote:Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oma's aan het werk zetten om mondkapjes te maken. Wordt een fantastische business.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |