Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Simpelweg het aantal stergevallen dat het RIVM per datum heeft doorgegeven.
Die grafiek meldt tussen de 25-29 3 sterfgevallen. Zijn er nog jongere mensen overleden in NL dan?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende: [..] Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Owkee.... er zit een gebruiksaanwijzing bij. Had ik niet gezien. Thanks!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.quote:
Dat klinkt niet positief....quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...
Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild).
Anyway.. ieg nu wel een echte test.. en wachten.
Je zou denken dat je dan wel antistoffen hebtquote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...
Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild).
Die huisarts weet dat helemaal niet.quote:
Zelfs nog 1 van 29 maart.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.![]()
De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
We weten het over ongeveer 5 dagen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.
Doorgaans zijn erop woensdag, donderdag en vrijdag minder vertraging en is dat een goede aanwijzing voor trend. Tot slot vult RIVM in de dagen daarna inderdaad de grafieken aan naar gelang vertraagde meldingen. En daar zie je gewoon een dalende trend, ik snap niet hoe je dat anders kan interpreteren.
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.![]()
De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:22 schreef Logician2.0 het volgende:
En idd ik ben stiekem best geschrokken dat dat als mild werd bestempeld ... en dat ik dat zo weer kan krijgen terwijl ik nog echt niet helemaal hersteld ben ...
Aantal opnames ziet er wel positief uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken?
Mild is tot ziekenhuisopname.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Komt nog bij dat je beter kunt wachten op de getallen van de oversterfte. Er sterven nu ook mensen aan Corona die niet getest zijn. Die worden nu niet meegeteld.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
Ik herhaal enkel mijn huisarts.. ik hoop van harte dat het niet zo is want het klinkt allemaal nu best eng zoals hij het vertelde en ik heb echt geen huisarts die normaal heel snel bezorgd lijkt..quote:Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!
Yep, m’n buurman was opgenomen in het ziekenhuis, spontaan heel benauwd, 4 dagen later overleden.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.
Een negatieve uitslag kan ook vals negatief zijn he.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:29 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik hoop nu vooral dat het negatief is zodat ik naar mijn oma en vader mag..
Dank je, hier idd niet opgenomen wel op het randje gezeten.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Mild is tot ziekenhuisopname.
Geen idee wat jouw huisarts weet maar zeggen dat je het opnieuw kan krijgen als je de milde vorm had, is wel heel dom. Men weet dat nl helemaal niet.
Sterkte voor jou en je familie de aankomende tijd!
Het gaat mij vooral om mijn vader die in de risicogroep valt.. anders zou het idd niets uitmaken (op de zorgverlening bij haar thuis/etc na...quote:Op woensdag 15 april 2020 14:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Een negatieve uitslag kan ook vals negatief zijn he.
Maargoed, als je oma bot gezegd toch al op sterven ligt dan maakt het ook niks meer uit mocht jij toch positief zijn.
ja dit is nog meeste van begin, half maart, aangezien wij nog al laks zijn geweest qua testenquote:Op woensdag 15 april 2020 14:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Die zitten nog helemaal niet in deze cijfers eind april gaan we een gigantisch piek zien van alle hornbach klanten![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel hoor, je moet gewoon een mouse-over doen, dan zie je ook 3 mannen in de leeftijd 25-29 jaar, en bij de leeftijden daarboven ook.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
De dinsdag een week eerder had ook een kleine opwaartse beweging.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:18 schreef Theebag het volgende:
[ afbeelding ]
Start van een opwaartse trend vanwege het mooie weekend van vorige week (4-5 April) ?
Wat een ellende, alles bij elkaar, sterktequote:Op woensdag 15 april 2020 14:32 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om mijn vader die in de risicogroep valt.. anders zou het idd niets uitmaken (op de zorgverlening bij haar thuis/etc na...
Dank je, in verhouding tot, durf ik niet te klagen maar het maakt wel indruk..quote:Op woensdag 15 april 2020 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een ellende, alles bij elkaar, sterkte
Wat was de reden van je test, had je "vermoedelijk" afwijkende symptomen dan normaal ?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Die sorteren hier al op voor inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik toch ook dat Nederland kijkt naar de omringende landen, die sorteren al weer voor op een verlenging tot in mei. 1x raden wat er volgende week dinsdag besloten gaat worden....quote:Op woensdag 15 april 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Noorwegen en Denemarken gooien de scholen en kinderopvang weer open.
Het zal niet lang meer duren voordat Nederland volgt zodat we weer aan de economie kunnen werken.
Je merkt aan alles in de media welke kant het op gaat.
Ik denk dat de maatregelen worden verlengd tot medio half juni, schat ik.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:48 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die sorteren hier al op voor inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik toch ook dat Nederland kijkt naar de omringende landen, die sorteren al weer voor op een verlenging tot in mei. 1x raden wat er volgende week dinsdag besloten gaat worden....
Nee.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat de maatregelen worden verlengd tot medio half juni, schat ik.
Ik had geen reden om getest te willen worden, ik belde om te vragen hoe het met immuniteit zat. Hooikoorts heb ik al jaren, alleen nu heb ik toevallig ook verhoging, als de dokter mij niet had gevraagd om mijn temp op te meten had ik dat niet eens geweten.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat was de reden van je test, had je "vermoedelijk" afwijkende symptomen dan normaal ?
Wanneer je al eerder zeg hooikoorts heb/had, dan zou ik mij niet druk maken al nu zeg je neus stroomt.
Los daarvan. wat doe je met de uitslag ? Negatief / Positief ?
Meer filosofosch: zal de uitslag je leven veranderen ?![]()
//-//
Het is ondertussen bekend dat de mate van immuniteit voor ARDS en daarmee de kans op herbesmetting evenredig is met in welke mate je ziek bent geweest door het SARS-Cov-2 virus.
Naarmate dat je ernstiger bent getroffen, zal je lichaam beter en gedurende een langere tijd; immuniteit hebben ontwikkeld.
Eén van de redenen dat ik dat een effectief vaccin, waarbij een lichte besmetting voldoende is om een gevaccineerde voortaan te beschermen, onvoldoende is.
De algehele weerstand voor het virus lijkt daarbij een grote rol te hebben: zwak/onderliggend = bevattelijk, sterk/gezond = mild?geen last.
Dat lijkt me logisch, die gaan nu niet vlak er voor weer open aangezien de meivakantie eind april begint.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Na de meivakantie gaan de scholen open.
Ik ben wel benieuwd wat eruit komt want ik ben ook drie weken ziek geweest en heb het gevoel dat het voortdurend een beetje terugkomt. Misschien heb ik er een verkoudheid na gekregen, maar van wie dan.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Dat moeten we nog zien wat ze volgende week beslissen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Na de meivakantie gaan de scholen open.
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:44 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Dank je, in verhouding tot, durf ik niet te klagen maar het maakt wel indruk..![]()
Hoe gaat het met jouw vriend/kennis?
De Gelderlander ook schuld.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Noorwegen en Denemarken gooien de scholen en kinderopvang weer open.
Het zal niet lang meer duren voordat Nederland volgt zodat we weer aan de economie kunnen werken.
Je merkt aan alles in de media welke kant het op gaat.
Duh maar iedereen loopt hier voorspellingen doen en dit is de mijne en daar moet u het mee doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat moeten we nog zien wat ze volgende week beslissen.
Jezus, Leandra, wat stressvol en pijnlijk.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.
De crematie was ook bizar met maximaal 30 mensen, naast mij (anderhalve meter verderop) zat de zoon van mijn zusje stuk te gaan en dan kun je dus niets doen.
Aan het eind, toen we afscheid moesten nemen en de aula zouden verlaten ben ik wel even achter hem langsgelopen om hem een aai over zijn schouders en arm te geven, maar het is zo stupide allemaal.
En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatie tijd.
Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100% en inmiddels is het al 6 dagen geleden dat ik bij mijn zusje vertrokken ben (en 8 dagen geleden dat ik daar kwam).
Het kan dus nog wel, maar dan zit ik al niet meer in de groep die met 5 of 6 dagen ziek wordt.
Dat weet je helemaal niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo? Maar ze gaan echt niet alles in een keer openen hoor, echter wel gefaseerd zeg maar. Wat ik bedoel dat de maatregelen wel een tijdje aanblijven en het verbod op evenementen zal ook verlengd worden tot ver in het najaar.
twitter:Datagraver twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:53:42In the Netherlands 1 of every 75 people over 90 years old has confirmed #covid19. https://t.co/e0udOYR7x9 reageer retweet
Dank je.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Jezus, Leandra, wat stressvol en pijnlijk.
Sterkte!
Denk juist dat de huisartsen het meeste weten van iedereen. Die zijn de meeste patiënten. Vertrouw eerder een goede huisarts die al honderden patiënten heeft gezien dan het RIVM of de GGD.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!
Dat is ook de enige reden voor een onderzoek waarvan ze weten dat het niets zal opleveren: de bekendmaking ervan.quote:
Het kan ook zijn dat iemand al eerder opgenomen is (en geïsoleerd), maar voornamelijk voor andere klachten, en nu pas een test gedaan is.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:44 schreef Leandra het volgende:
Wel bizar dat er nog nieuwe meldingen van ziekenhuisopnames bij staan van 14 en 19 maart.... men moet dat dan bijna in eerste instantie verkeerd ingeschat hebben.
Kan bijna niet anders.
quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren de crematie van de partner van mijn zusje, het is vooral bizar dat je iemand niet kunt steunen zoals je normaal zou doen.
De crematie was ook bizar met maximaal 30 mensen, naast mij (anderhalve meter verderop) zat de zoon van mijn zusje stuk te gaan en dan kun je dus niets doen.
Aan het eind, toen we afscheid moesten nemen en de aula zouden verlaten ben ik wel even achter hem langsgelopen om hem een aai over zijn schouders en arm te geven, maar het is zo stupide allemaal.
En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatietijd.
Hoe dan ook, ik ben nog erg voorzichtig, ik zit op mijn telefoon ook steeds mijn zuurstofsaturatie te checken, maar die is nog steeds tussen de 98% en 100% en inmiddels is het al 6 dagen geleden dat ik bij mijn zusje vertrokken ben (en 8 dagen geleden dat ik daar kwam).
Het kan dus nog wel, maar dan zit ik al niet meer in de groep die met 5 of 6 dagen ziek wordt.
Ja, dat bedoelde ik ook, dan heeft men niet gelijk een Covid19 verdenking gehad.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:05 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat iemand al eerder opgenomen is (en geïsoleerd), maar voornamelijk voor andere klachten, en nu pas een test gedaan is.
Ik gok maar wat.
Dank je, jij ookquote:Op woensdag 15 april 2020 15:09 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]![]()
oh neee! He bah wat een k nieuws .. ik ben er echt even stil van..
heel veel sterkte gewenst![]()
![]()
Ik ben FF advocaat van de duivel..... wat laat jou denken dat je vanavond niet alsnog besmet(telijk) blijkt ? Of dat de test voldoende valide is (uitgevoerd) ?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:49 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik had geen reden om getest te willen worden, ik belde om te vragen hoe het met immuniteit zat. Hooikoorts heb ik al jaren, alleen nu heb ik toevallig ook verhoging, als de dokter mij niet had gevraagd om mijn temp op te meten had ik dat niet eens geweten.
Nou bij Negatief, mag ik morgen naar mijn oma om afscheid te nemen en evt naar haar begrafenis en kan ik mijn vader steunen.
Bij positief moet ik thuisblijven, dus dat heeft dan een behoorlijke impact.
Verschrikkelijk Leandra. Niet alleen het overlijden, maar ook dat het afscheid op deze manier moet, is inderdaad schrijnend. Juist op zo'n moment is lichamelijk contact zó gewenst... Ik neem mijn petje af voor hoe je je zus gesteund hebt in die eerste dagen. Alsnog heel veel sterkte. Deze toestanden maken het omgaan met een afscheid niet gemakkelijker.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En mijn vader (78, diabetes en graatmager) reed met mij mee, hij is niet echt veiliger in het OV zeg maar, maar in mijn auto zijn er niet veel andere opties dan naast elkaar zitten (de achterbank is geen doen voor een volwassene), dus ik had een mondkapje op en handschoenen aan toen we in de auto zaten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem besmet, hoewel ik niet verwacht dat mijn zusje mij vorige week besmet heeft toen ik bij haar was; ze had geen klachten, we hebben afstand gehouden, en waarschijnlijk had zij het al gehad en heeft haar vriendin het mogelijk via haar gekregen, dat klopt wel ongeveer qua dagen en incubatietijd.
Verschrikkelijk Leandra, veel kracht voor jou en je familie toegewenst.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dank je.
Het was al zo absurd allemaal, 46 jaar en dan doodgaan aan Covid19... en zo snel; in een week van ziek worden naar op de IC terechtkomen en daar 3 dagen later overlijden
Niet zo zeer een discussievraag maar meer vaststellen dat het een zienswijze is.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk juist dat de huisartsen het meeste weten van iedereen. Die zijn de meeste patiënten. Vertrouw eerder een goede huisarts die al honderden patiënten heeft gezien dan het RIVM of de GGD.
Had de persooon in kwestie onderliggende toestanden of gewoon helemaal gezondd voor zover bekend? Sterkte in elk geval.quote:
Yep, en deze huisarts is terug gefloten. Mocht niet tegen het landelijke beleid ingaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Is deze al langsgekomen in deze topicreeks?
Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Heb ook wel het gevoel hoor dat na 28 april bepaalde dingen toch weer open kunnen gaan. De horeca denk ik nog steeds niet, maar opzich zie ik het wel gebeuren dat scholen en andere winkels die nu nog dicht zijn open kunnen.
horeca zou pas kunnen als we beetje zeker beginnen te weten dat het virus wegtrekt landelijkquote:Op woensdag 15 april 2020 15:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Heb ook wel het gevoel hoor dat na 28 april bepaalde dingen toch weer open kunnen gaan. De horeca denk ik nog steeds niet, maar opzich zie ik het wel gebeuren dat scholen en andere winkels die nu nog dicht zijn open kunnen.
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Horeca hoef je niet eens over na te denken. Die blijft gewoon dicht na de 28ste hoor.
Het zou mij ten zeerste verbazen en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.quote:
en nog steeds vrijheid blijheid?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat ook goed. 170 doden vandaag. Maar ik denk dat die gewoon schijt hebben
Gewoon even de andere kant op kijken.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat ook goed. 170 doden vandaag. Maar ik denk dat die gewoon schijt hebben
Het zal een keer open moeten natuurlijk. Maar scholen als eerste, dat lijkt me een no brainer.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Het zou mij ten zeerste verbazen en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.
Zo beter?
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060699v1quote:Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Is deze al langsgekomen in deze topicreeks?
Dat is wel heel sterke stijging ineens:quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060699v1
Het bewijs voor de werkzaambeid van hydroxychloroquine is er nog niet. Het medicijn is te riskant om zomaar voor te schrijven. Mogelijk bijwerkingen zijn fatale hartritmestoornissen of blind worden.
Hopelijk dus snel klaar met hun beleid.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vorige keer zei ik dit ook al en toen wilde je ook niet reageren. Mainstream media? Hij was in de ochtend die dag op meerdere radiostations om z'n verhaal te doen en hij ging tegen alle voorgeschreven regels op eigen houtje in. Dat het werkt, is nog omstreden en kan men niet zomaar bewijzen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:31 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..
Maar een vaccin duurt toch geen jaren meer voordat het voor iedereen beschikbaar zou zijn?quote:'Nog jaren afstand houden vanwege corona'
Uit een studie van een vooraanstaande groep Harvard-onderzoekers blijkt dat de kans groot is dat we nog jaren moeten leven in de anderhalvemetersamenleving. Mogelijk tot in 2025 moeten we rekening houden met corona-uitbraken, concluderen de wetenschappers op basis van verschillende scenario's.
Zolang er geen vaccin is, is één lockdown-periode van enkele maanden niet genoeg en komen er 'vervolgpieken'. Die kunnen zonder maatregelen en afhankelijk van hoeveel mensen immuun zijn, groter worden dan de huidige uitbraak.
Zolang er geen vaccin is en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:33 schreef ondeugend het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-vanwege-corona.html
[..]
Duitsland vandaagquote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
had ik het goed gehoord dat we vandaag persconferentie krijgen?
ik had zoiets gehoord op de radio
Bewezen succesvol maar niet wetenschappelijk onderbouwt. Kan net zo goed het placebo effect zijn geweest. Of ze waren ook zonder de behandeling genezen.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:31 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die ken ik al, deze man heeft daar bewezen succes mee behaald. Maar dat hoor je natuurlijk niet in de mainstream media...hoe zou dat nou komen..
Toch zijn er al mooie resultaten mee gehaald.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het bewijs voor de werkzaambeid van hydroxychloroquine is er nog niet. Het medicijn is te riskant om zomaar voor te schrijven. Mogelijk bijwerkingen zijn fatale hartritmestoornissen of blind worden.
Misschien doet Zweden het precies goed.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hopelijk dus snel klaar met hun beleid.
Als 10.000 patiënten een handstand doen, dan genezen er een paar dagen ook zo 699.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch zijn er al mooie resultaten mee gehaald.
https://detheorist.nl/nie(...)tiek-wil-er-niet-aan
Dat zijn wel stevige bijwerkingen ja.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Yep. En als we niks proberen, ontdekken we ook niks.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:35 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Als 10.000 patiënten een handstand doen, dan genezen er een paar dagen ook zo 699.
toen dit nog een NWS topic was, kwam er toen iets voorbij dat China de bewaking en veiligheid ging verscherpen van dat Bio 4 lab, maar dat artikel vind ik niet meer terug.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:58 schreef Smack10 het volgende:
twitter:BillGertz twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:54:17Breaking: US intelligence is investigating whether coronavirus leaked from China lab, JCS chairman says https://t.co/4L91umR819 reageer retweet
Waar baseer je dat op? Daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef Adames het volgende:
....en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen
Het vaccin is er eind volgend jaar. Waarom zou het dan tot 2025 moeten duren voordat dit voorbij is?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Zolang er geen vaccin is en groepsimmuniteit slechter werkt dan tot nu toe aangenomen.
https://nos.nl/artikel/23(...)at-betekent-dat.htmlquote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |