quote:Er is de nodige discussie over het gebruik van mondkapjes tegen de verspreiding van het coronavirus. Deze video legt uit wat het nut is van het dragen van een mondkapje.
Dit dus, TS heeft nog niet eens de capaciteit om het filmpje af te kijkenquote:Op dinsdag 14 april 2020 14:26 schreef mstx het volgende:
En in de laatste 10 seconden van dat filmpje leggen ze uit dat het wel werkt.
Als iedereen dat doet, sta je niet voor lul.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:27 schreef wollah het volgende:
Mensen die met mondkapjes lopen![]()
Hoe erg kan je jezelf voor lul zetten
quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit dus, TS heeft nog niet eens de capaciteit om het filmpje af te kijken
quote:
Als ze bij de ingang super liggen en ze willen het dan ben ik heus niet te beroerd om zo'n ding op te zetten!quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
Als iedereen dat doet, sta je niet voor lul.
Dan kunnen Henk en Ingrid koppelsnellen en zeggen: Zie je wel!quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:37 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het echt jammer dat bepaalde media nog steeds dit soort onvolledige titels gebruiken voor hun artikel. Dat terwijl ze dondersgoed weten dat sommige mensen alleen de titel lezen of het artikel niet volledig lezen/bekijken.
De titel van het artikel kon net zo goed "Hierom werken mondkapjes tegen corona" zijn, dus gewoon zonder de "niet". Dekt de lading veel beter en je geeft daarmee een bepaald signaal af. Minder sensatie ook.
Maar goed, dit zal vast wel veel meer kliks opleveren.
En blijkbaar werkt het ook op plekken waar er VEEL virusdeeltjes zijn!quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:28 schreef Lyrebird het volgende:
De TT dekt de lading en de video niet.
Kapjes zorgen er wel degelijk voor dat je andere mensen niet besmet, en dat zegt de video ook.
Zodra hier de kapjes in grote hoeveelheden beschikbaar komen voorzie ik wel dat de RIVM en overheid snel zullen bijdraaien. Hoelang het duurt om de cultuuromslag bij de burgers te weeg te brengen is even de vraag. Ik heb wel vaker gehoord dat de overheid kapjes gebruiken momenteel niet kan aanmoedigen uit angst voor tekorten bij zorgverleners.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Korea, minder dan 30 nieuwe infecties per dag. 95% van de bevolking draagt een kapje.
Nederland, meer dan 800 nieuwe infecties per dag.
Het vertrouwen in “experts” loopt een flinke deuk op door deze strapatsen van de WHO en het RIVM. Experts die menen beslissingen voor ons te kunnen maken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:46 schreef SpecialK het volgende:
Het RIVM en het WHO liegen over de effectiviteit van mondkapjes in community settings.
Hun "vals gevoel voor veiligheid" argument en hun "mensen zitten toch aan hun gezicht" argument komen helemaal niet naar voren in community settings beschreven door peer reviewed papers over SARS-Cov-1 en MERS
Toch blijven ze het herhalen. Met de telegraf erbij.
Ik krijg onderhand een beetje het gevoel dat het een soort afleidingsmanoeuvre is om lekker die burgers met elkaar in discussie te houden over dit soort gezeik en de negativiteit bij hen weg te houden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het vertrouwen in “experts” loopt een flinke deuk op door deze strapatsen van de WHO en het RIVM. Experts die menen beslissingen voor ons te kunnen maken.
“‘Nee, zo’n mondkapje heeft geen zin als je niet de juiste instructies volgt.” Alsof het een kast van IKEA is. Het is een mondkapje.
“Je wordt er doodmoe van, en je kunt er niet mee hardlopen.” Hebben ze zelf wel eens een mondkapje opgezet? En waarom zouden we er mee gaan hardlopen? Drogredenen.
inderdaad, net alsof we sukkels zijn en een mondkapje opzetten een of andere zeer moeilijke opleiding vereist. Volgens mij kan je het een aap nog wel leren met een juiste instructievideoquote:Op dinsdag 14 april 2020 14:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het vertrouwen in “experts” loopt een flinke deuk op door deze strapatsen van de WHO en het RIVM. Experts die menen beslissingen voor ons te kunnen maken.
“‘Nee, zo’n mondkapje heeft geen zin als je niet de juiste instructies volgt.” Alsof het een kast van IKEA is. Het is een mondkapje.
“Je wordt er doodmoe van, en je kunt er niet mee hardlopen.” Hebben ze zelf wel eens een mondkapje opgezet? En waarom zouden we er mee gaan hardlopen? Drogredenen.
Echt he.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit dus, TS heeft nog niet eens de capaciteit om het filmpje af te kijken
Laten we het hopen. En laten we niet vergeten dat ze verantwoordelijk zijn voor een gebrek aan kapjes. Het zijn geen complexe waferrsteppers, bussen of vrachtwagens he (die we wel in Nederland kunnen maken). Nederland had zelf veel eerder mondkapjes kunnen maken, maar dankzij de experts dacht men dat dit toch geen zin had.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:53 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Zodra hier de kapjes in grote hoeveelheden beschikbaar komen voorzie ik wel dat de RIVM en overheid snel zullen bijdraaien.
Waar denk je dat dat plastic dopje op de voorkant voor is dan. Dat heeft exact de maat van een 300ml flesje Coronaquote:Op dinsdag 14 april 2020 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Tuurlijk werken mondkapjes niet bij Corona. Je moet hem toch afzetten om een slok te nemen
Aangetoond onzin dit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef warhamstr het volgende:
Kapjes werken wél als je ze zeer gedisciplineerd draagt en behandeld. Een keer opzij schuiven of ze met je bieze klauwen aanraken en de werking is 0.
Voor de gewone man zonder training is een mondkapje nutteloos.
Natuurlijk! Net zoals aangetoond is dat Corona door 5G komt zeker?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aangetoond onzin dit.
Ironisch genoeg een leugen die sneller verspreid dan het virus zelf.
Nee je draait het om. Peer reviewed wetenschappelijke papers tonen de effectiviteit van mondkapjes in community settings aan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:15 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Natuurlijk! Net zoals aangetoond is dat Corona door 5G komt zeker?
Daarbij is er nogal een verschil tussen kapjes. De kapjes met filter bestemd voor de medische sector zijn goed. De slappe kapjes die men vaak draagt zorgen er gewoon voor dat de luchtcirculatie naar de zijkanten gaat. Hoogstens helpt het om anderen niet te besmetten (als je hem niet aanraakt tenminste).quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef warhamstr het volgende:
Kapjes werken wél als je ze zeer gedisciplineerd draagt en behandeld. Een keer opzij schuiven of ze met je bieze klauwen aanraken en de werking is 0.
Wie stelt. Bewijst.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee je draait het om. Peer reviewed wetenschappelijke papers tonen de effectiviteit van mondkapjes in community settings aan.
Heb ik al gedaan maar jij weigert de bron te bekijken.quote:
Heb je niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan maar jij weigert de bron te bekijken.
Je moet er ook niet met je vieze klauwen aanzitten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef warhamstr het volgende:
Nogmaals voor jequote:
4 april:twitter:Surgeon_General twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 13:08:43Seriously people- STOP BUYING MASKS!
They are NOT effective in preventing general public from catching #Coronavirus, but if healthcare providers can’t get them to care for sick patients, it puts them and our communities at risk!
https://t.co/UxZRwxxKL9 reageer retweet
Leuk peren en appels enzo. En draag asjeblieft zo'n kapje als je het leuk vind, of je een beter gevoel geeft. Echt geen probleem.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee je draait het om. Peer reviewed wetenschappelijke papers tonen de effectiviteit van mondkapjes in community settings aan.
Er is geen peer reviewed data om 5G en (verspreiding van) SARS met elkaar te kopplen.
Klopt niet wat je zegt. In de ziekenhuizen werken artsen ook gewoon met medische mondkapjesquote:Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij is er nogal een verschil tussen kapjes. De kapjes met filter bestemd voor de medische sector zijn goed. De slappe kapjes die men vaak draagt zorgen er gewoon voor dat de luchtcirculatie naar de zijkanten gaat. Hoogstens helpt het om anderen niet te besmetten (als je hem niet aanraakt tenminste).
Slechts 25% van de bevolking die buiten is hoeft mondkapjes te dragen om garant te staan voor een reductie van rond de 60-70% in de verspreidingsfactor.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:21 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Leuk peren en appels enzo. En draag asjeblieft zo'n kapje als je het leuk vind, of je een beter gevoel geeft. Echt geen probleem.
Maar nu 17miljoen kapjes uit gaan delen heeft helemaal geen nut.
JADAAGH! In a perfect world.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Slechts 25% van de bevolking die buiten is hoeft mondkapjes te dragen om garant te staan voor een reductie van rond de 60-70% in de verspreidingsfactor.
Nee. Zo is het gemeten in het wild ten tijde van SARS-cov-1, MERS en andere vergelijkbare gebeurtenissen.quote:
Ooow, Aziatische cijfers?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Zo is het gementen in het wild ten tijde van SARS-cov-1, MERS en andere vergelijkbare gebeurtenissen.
Ah je bent een racist. Ok.quote:
Volgende keer gewoon luisteren naar de wetenschap ipv naar politieke organen.quote:
Of luister naar je gezonde verstand en ga niet in een discussie over mondkapjes de racismekaart trekken. Met je politieke organen...quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon luisteren naar de wetenschap ipv naar politieke organen.
Mijn gezonde verstand vertelt mij dat mondkapjes werken in community settings. Of dat nou azie is of Europa of Amerika of Papua Nieuw Guinea dat boeit dan geen ene fuck.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:29 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Of luister naar je gezonde verstand en ga niet in een discussie over mondkapjes de racismekaart trekken. Met je politieke organen...
Zulke cijfers zijn te goed om waar te zijn. En het is nog gekker, zelfs als 10% een mondkapje draagt, gaat het aantal besmettingen al drastisch omlaag.quote:
Ja, dat klopt. Maar luister nu gewoon eens een keer naar wat het RIVM echt zegt (en niet naar wat je denkt dat ze zeggen, vanuit welke reden dan ook) : Ze willen dat mensen met klachten BINNEN blijven. Dat is het beleid. Als je mensen gaat aanraden om een kapje te gaan dragen, dan zullen er mensen zijn die denken: "Ik kan best naar buiten met mn snotneus, want ik draag een mondkapje". Dat is de voornaamste reden dat hjet RIVM op dit moment het gebruik van mondkapjes niet aanraadt. Je moet binnen blijven. Zie de technische briefing van 1 april, rond 1 uur in de briefing.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Slechts 25% van de bevolking die buiten is hoeft mondkapjes te dragen om garant te staan voor een reductie van rond de 60-70% in de verspreidingsfactor.
Nou, als één bron iets buitengewoon bijzonders beweert. Lijkt het me handig om hetzelfde te kunnen halen uit andere bronnen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat er toe doet is de GEMETEN WERKELIJKHEID.
Ja, dat klopt, dat is ook waanzin, en dat doen ze dus ook niet. Dat jij dat uit de berichtgeving opmaakt ligt aan jou.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mijn gezonde verstand vertelt mij dat mondkapjes werken in community settings. Of dat nou azie is of Europa of Amerika of Papua Nieuw Guinea dat boeit dan geen ene fuck.
Overigens was MERS het midden oosten. Dat vergat je even.
Mijn gezonde verstand vertelt mij ook dat mensen de hele dag lang redenen uit hun reet kunnen trekken over waarom iets wel of niet zou werken.
Wat er toe doet is de GEMETEN WERKELIJKHEID.
En die wijst er op dat mondkapjes in effect beter beschermen dan bijvoorbeeld handen wassen bij SARS-achtige virussen.
Mensen actief aanraden om mondkapjes te vermijden is waanzin.
jij denkt dat het 1 bron is omdat het 1 youtube filmpje is?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, als één bron iets buitengewoon bijzonders beweert. Lijkt het me handig om hetzelfde te kunnen beweren uit andere bronnen.
Van welke universiteiten komen deze papers dan?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
jij denkt dat het 1 bron is omdat het 1 youtube filmpje is?
Dat zijn iets van 12 papers. Het filmpje is een literature review.
Kijk maar in de description van het filmpje daar staan alle bronnen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van welke universiteiten komen deze papers dan?
Laten we idd gewoon naar de Wetenschap luisteren (ipv naar de Fok! virologen)quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon luisteren naar de wetenschap ipv naar politieke organen.
Kun je ook zelf antwoord geven in plaats van steeds te verwijzen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kijk maar in de description van het filmpje daar staan alle bronnen.
Ik denk dat ik al genoeg (onbetaalde) arbeid verricht eigenlijk. It's right there... don't be fucking lazy.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je ook zelf antwoord geven in plaats van steeds te verwijzen?
Maar hoe kun je met 10% mondkapjes een reductie van +- 90% behalen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al genoeg arbeid verricht eigenlijk.
Dat is een goede vraag. Dat kan omdat een reductie in de groeifactor over de tijd heen dramatische effecten heeft op de totalen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar hoe kun je met 10% mondkapjes een reductie van +- 90% behalen?
Knal! Flikkert er gewoon nóg een boel cijfers en sommen overheen hej, d'n deugniet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Dat kan omdat een reductie in de groeifactor over de tijd heen dramatische effecten heeft op de totalen.
Net zoals social distancing.. als jij vandaag niet 3 mensen hebt besmet dan besmetten die 3 mensen morgen ook niet 9 mensen en die 9 mensen .. etc.. die groei gaat heel hard.
Dus zelfs als je een groeifactor van 1.2 per dag terug kan duwen naar 1.1 per dag dan is dat niet van 10.000 mensen op dag n naar 5000 mensen maar eerder 500 mensen.
Dit is hetzelfde RIVM dat vanaf het begin af aan heeft geroepen dat mondkapjes voor schijnveiligheid zorgen. Het RIVM heeft hiermee mensen onnodig blootgesteld aan het coronavirus, met hun social distancing. Social distancing was blijkbaar wel goed genoeg voor het klootjesvolk. Weet je wat nog beter werkt? Een mondkapje.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:34 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar luister nu gewoon eens een keer naar wat het RIVM echt zegt (en niet naar wat je denkt dat ze zeggen, vanuit welke reden dan ook) : Ze willen dat mensen met klachten BINNEN blijven. Dat is het beleid. Als je mensen gaat aanraden om een kapje te gaan dragen, dan zullen er mensen zijn die denken: "Ik kan best naar buiten met mn snotneus, want ik draag een mondkapje". Dat is de voornaamste reden dat hjet RIVM op dit moment het gebruik van mondkapjes niet aanraadt. Je moet binnen blijven. Zie de technische briefing van 1 april, rond 1 uur in de briefing.
Ja, maar in een vrije samenleving is het niet aan jou of aan het RIVM om beslissingen over leven en dood te malen. Het RIVM heeft hier een kwalijke rol in gespeeld, door hun positie als experts te misbruiken om mensen voor te liegen. Het kabinet heeft zich ook in de luren laten leggen.quote:https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/update-coronavirus-0
Verder weet ik niet precies hoe het met de op dit moment met de beschikbaarheid zit, maar ik heb liever dat de gezondheidszorg (inclusief alle niet-corona gerelateerde zorg) over voldoende mondkapjes beschikt , dan dat jij en ik ze kunnen krijgen.
Het zijn voorbeeldcijfers.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:50 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Knal! Flikkert er gewoon nóg een boel cijfers en sommen overheen hej, d'n deugniet.
Een wiskundig model dus.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Dat kan omdat een reductie in de groeifactor over de tijd heen dramatische effecten heeft op de totalen.
Net zoals social distancing.. als jij vandaag niet 3 mensen hebt besmet dan besmetten die 3 mensen morgen ook niet 9 mensen en die 9 mensen .. etc.. die groei gaat heel hard.
Dus zelfs als je een groeifactor van 1.2 per dag terug kan duwen naar 1.1 per dag dan is dat niet van 10.000 mensen op dag n naar 5000 mensen maar eerder 500 mensen.
Kijk én geleerde in hoe je pandemieën beheersbaar houd, én Moddereter op Fok!. Mag ik je handtekening?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde RIVM dat vanaf het begin af aan heeft geroepen dat mondkapjes voor schijnveiligheid zorgen. Het RIVM heeft hiermee mensen onnodig blootgesteld aan het coronavirus, met hun social distancing. Social distancing was blijkbaar wel goed genoeg voor het klootjesvolk. Weet je wat nog beter werkt? Een mondkapje.
[..]
Ja, maar in een vrije samenleving is het niet aan jou of aan het RIVM om beslissingen over leven en dood te malen. Het RIVM heeft hier een kwalijke rol in gespeeld, door hun positie als experts te misbruiken om mensen voor te liegen. Het kabinet heeft zich ook in de luren laten leggen.
Had het RIVM in februari gezegd dat de Nederlandse industrie zsm mondkapjes op de markt moest brengen, dan hadden we nu een andere discussie gehad.
Dat hadden ze ook kunnen doen.
Nee.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als een mondkapje 100% veiligheid zou garanderen (wat niet zo is, want je mag het mondkapje niet aanraken, je kunt via je ogen besmet raken en de goedkope mondkapjes veranderen de luchtcirculatie) is 10% toch veel te weinig voor zo'n groot effect?
De resultaten in het filmpje zijn op basis van community settings. Dus deels daadwerkelijke resultaten op basis van verschillende communities ten tijde van virus-events. Deels extrapolaties mbv de prevalentie van mondkapjes in verschillende communities.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een wiskundig model dus.
En geen daadwerkelijke testresultaten.
Lijkt me ook nogal moeilijk om dit te testen. Want dan zou je dus identieke samenlevingen moeten hebben. Eentje waarbij je niemand een mondkapje geeft, eentje waar je 10% een mondkapje geeft, eentje waar je 25% een mondkapje geeft etc.
En van welke universiteiten kwamen die cijfers?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:58 schreef SpecialK het volgende:
De resultaten in het filmpje zijn op basis van community settings. Dus deels daadwerkelijke resultaten op basis van verschillende communities ten tijde van virus-events. Deels extrapolaties mbv de prevalentie van mondkapjes in verschillende communities.
Ah,het "RIVM is kut" standpunt. Weinig tegen in te brengen, geen zin in ook eigenlijk. Alle technische briefings van het RIVM staan op Debat Direct, kun je terugkijken want ze zijn in deze vrije samenleving gewoon openbaar. Kijk ze eens zou ik zeggen, misschien leer je nog wat en misschien ben je dan in staat om de waas voor je ogen wat te laten zakken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde RIVM dat vanaf het begin af aan heeft geroepen dat mondkapjes voor schijnveiligheid zorgen. Het RIVM heeft hiermee mensen onnodig blootgesteld aan het coronavirus, met hun social distancing. Social distancing was blijkbaar wel goed genoeg voor het klootjesvolk. Weet je wat nog beter werkt? Een mondkapje.
[..]
Ja, maar in een vrije samenleving is het niet aan jou of aan het RIVM om beslissingen over leven en dood te malen. Het RIVM heeft hier een kwalijke rol in gespeeld, door hun positie als experts te misbruiken om mensen voor te liegen. Het kabinet heeft zich ook in de luren laten leggen.
Had het RIVM in februari gezegd dat de Nederlandse industrie zsm mondkapjes op de markt moest brengen, dan hadden we nu een andere discussie gehad.
Dat hadden ze ook kunnen doen.
Jij wil eeuwigdurend lopen met zo'n lap voorde mond?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Korea, minder dan 30 nieuwe infecties per dag. 95% van de bevolking draagt een kapje.
Nederland, meer dan 800 nieuwe infecties per dag.
Dat zijn jouw woorden. Mijn betoog is genuanceerder.quote:
University of Michigan,quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En van welke universiteiten kwamen die cijfers?
Als een land het 2 a 3 weken een infection rate van 1.05 of lager kan volhouden dan ben je in principe uiteindelijk virus-vrij. Dan moeten andere landen dat ook volhouden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil eeuwigdurend lopen met zo'n lap voorde mond?
En nu zo dat ik de stukjes informatie kan verbinden met de juiste universiteit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
University of Michigan,
Beihang University,
Purdue University,
Beijing University of Civil Engineering and Architecture
Columbia University,
Emory University, Department of Biostatistics & Bioinformatics
Ga het uitzoeken aub. Ik heb je genoeg geholpen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En nu zo dat ik de stukjes informatie kan verbinden met de juiste universiteit.
Hebben de universiteiten van Michigan en Columbia iets te maken met de grafiek uit post #49?
Ik zie geen betoog, ik zie alleen "kwalijke rol", "postitie als experts te misbruiken" en "liegen" zonder daar verder argumenten bij aan te voeren. Heb je de technische briefings bekeken en de argumenten van het RIVM gehoord, en kun je die dan ook weerleggen, of roep je zo maar wat?quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Mijn betoog is genuanceerder.
Overigens geldt hetzelfde voor de WHO, die een nog kwalijkere rol heeft gespeeld.
Nee, dat lijkt me niks.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil eeuwigdurend lopen met zo'n lap voorde mond?
Je strooit vooral met een link, een willekeurige rekensom en een willekeurig lijstje namen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ga het uitzoeken aub. Ik heb je genoeg geholpen.
Als het zo zou zijn zou ik er helemaal voorstander van zijn, en de beleidsmakers ook denk ik. Echter kan ik mij niet voorstellen dat wij met 2 weken zo'n ding dragen ervan af zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als een land het 2 a 3 weken een infection rate van 1.05 of lager kan volhouden dan ben je in principe uiteindelijk virus-vrij. Dan moeten andere landen dat ook volhouden.
We zitten daar in Nederland nu toevallig 2 dagen lang onder.
Het is belachelijk om te stellen dat je voor de rest van je leven een mondkapje nodig zou hebben als je daar aan begint. Kan je net zo goed de vraag stellen "jij wil eeuwigdurend thuis blijven zitten?"
quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:19 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik zie geen betoog, ik zie alleen "kwalijke rol", "postitie als experts te misbruiken" en "liegen" zonder daar verder argumenten bij aan te voeren. Heb je de technische briefings bekeken en de argumenten van het RIVM gehoord, en kun je die dan ook weerleggen, of roep je zo maar wat?
Alleen punt 7 lijkt me vrij problematisch. In de praktijk kun je lang niet altijd voldoende afstand houden of afspraken maken als je iemand huishoudelijk helpt (vooral niet in een klein huis).quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie je die Geen's?
Dat zijn leugens.
Niemand claimt dat er een wondermiddel is. Alleen is er door de overheid gekozen voor thuiszitten en 1,5m afstand...quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het zo zou zijn zou ik er helemaal voorstander van zijn, en de beleidsmakers ook denk ik. Echter kan ik mij niet voorstellen dat wij met 2 weken zo'n ding dragen ervan af zijn.
Nee, dat zijn geen leugens. Dat zijn op basis van feiten (o.a.wetenschappenlijk onderzoek), omstandigheden (de beschikbaarheid van de kapjes) en argumentatie (we willen dat mensen met klachten binnen blijven), genomen beslissingen. Dat je het daar niet mee eens bent daar kan ik inkomen, maar om dit af te doen als leugens (en dus kwaadaardige opzet te suggeren) vind ik gevaarlijk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie je die Geen's?
Dat zijn leugens.
Dat is sowieso een probleem op fok (en in de samenleving). Mensen die zelf denken deskundiger te zijn dan de mensen die ervoor geleerd hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:32 schreef JFlip het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen leugens. Dat zijn op basis van feiten (o.a.wetenschappenlijk onderzoek), omstandigheden (de beschikbaarheid van de kapjes) en argumentatie (we willen dat mensen met klachten binnen blijven), genomen beslissingen. Dat je het daar niet mee eens bent daar kan ik inkomen, maar om dit af te doen als leugens (en dus kwaadaardige opzet te suggeren) vind ik gevaarlijk.
Het blijf inderdaad een mysterie als je niet naar de argumentatie wilt luisteren..quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand claimt dat er een wondermiddel is. Alleen is er door de overheid gekozen voor thuiszitten en 1,5m afstand...
Thuiszitten is een dure maatregel die lang niet werkt voor iedereen. Er zijn veel mensen met essentiele beroepen en veel mensen die gewoon echt naar hun werk moeten... niet iedereen kan lekker met slack thuis productief zijn. Die stoeptegels worden nu ook gewoon met groepjes van 4 man gelegd... terwijl dat helemaal niet meer mocht.
Dus dan blijft het een mysterie waarom die mondkapjes door de overheid zo worden afgezeken. Daarmee zouden meer mensen naar hun werk kunnen terwijl we toch de verspreidingsfactor drukken.
Ik vind het gevaarlijk dat mensen zoals jij leugens blijven verdedigen waardoor het moeilijker is voor de maatschappij om een kritische noot naar de overheid te sturen zodat prima effectieve maatregelen zoals mondkapjes eens in overweging genomen werden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:32 schreef JFlip het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen leugens. Dat zijn op basis van feiten (o.a.wetenschappenlijk onderzoek), omstandigheden (de beschikbaarheid van de kapjes) en argumentatie (we willen dat mensen met klachten binnen blijven), genomen beslissingen. Dat je het daar niet mee eens bent daar kan ik inkomen, maar om dit af te doen als leugens (en dus kwaadaardige opzet te suggeren) vind ik gevaarlijk.
Leuk klinkende argumenten zijn slechts dat... ik kijk naar de wetenschap. Het RIVM claimt dingen die aantoonbaar onjuist zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:34 schreef JFlip het volgende:
[..]
Het blijf inderdaad een mysterie als je niet naar de argumentatie wilt luisteren..
Je zult er nog van schrikken als je ziet hoeveel tegenstrijdige standpunten er binnen de wetenschap zijn.quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zult er nog van schrikken als je ziet hoeveel tegenstrijdige standpunten er binnen de wetenschap zijn.
Wat is dat voor een kut computerstemquote:
Weet je wat gevaarlijk is: leugens verspreiden waardoor geen actie wordt ondernomen, en mensen onnodig worden blootgesteld aan een virus dat wordt verspreid door patiënten zonder symptomen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:32 schreef JFlip het volgende:
[..]
waar voornamelijk het RIVM de fout mee ingaat is de redenatie dat mensen óf klachten hebben en besmettelijk zijn (en terecht thuis zouden moeten blijven), of gezond zijn. ze slaan de periode dat mensen wel besmet zijn, en ook anderen besmetten maar geen symptomen hebben gewoon over, dat bestaat in hun bubbeltje niet. in die fase zouden mondkapjes dus prima werkenquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:32 schreef JFlip het volgende:
[..]
Laat maar wat papers zien.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je denkt zelfs meer te weten dan duizenden samenwerkende wetenschappers.
Ik kan moeilijk aantonen in een paper dat jij jezelf heel goed vindt. Dat kan ik dan weer wel lezen op fok.quote:
Ah je bent aan het trollen en zuigen. Nee dat komt de waarheid ten goede.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk aantonen in een paper dat jij jezelf heel goed vindt. Dat kan ik dan weer wel lezen op fok.
Als ze in China het probleem meteen serieus genomen hadden (en de boodschappers niet als dissidenten hadden behandeld) was er nu helemaal geen pandemie geweest.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:42 schreef Lyrebird het volgende:
Hadden diezelfde mensen een mondkapje gedragen, dan had je besmettingen en doden kunnen voorkomen.
Ja, maar dat heeft niets met deze discussie te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze in China het probleem meteen serieus genomen hadden (en de boodschappers niet als dissidenten hadden behandeld) was er nu helemaal geen pandemie geweest.
Als, als, als.
Anderen beschuldigen van gevaarlijk gedrag is op de man spelen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind het gevaarlijk dat mensen zoals jij leugens blijven verdedigen waardoor het moeilijker is voor de maatschappij om een kritische noot naar de overheid te sturen zodat prima effectieve maatregelen zoals mondkapjes eens in overweging genomen werden.
De wetenschap is het met me eens en WHO en RIVM zijn hondelullee!quote:Als jij gaat doen alsof ik gevaarlijk bezig ben dan kan ik dat spelletje net zo goed spelen. Op die manier kunnen we elkaar lekker wegzetten. Verschil is dat de wetenschap het met mij eens is en het RIVM lekker dingen uit zijn reet trekt op basis van de WHO.. een incompetent orgaan wat zijn geld niet waard is gebleken. En wat blijkbaar niet naar de wetenschap kijkt.
Ja, je bent reuze slim.quote:
Gewoon willekeurig wat papers?quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah je bent aan het trollen en zuigen. Nee dat komt de waarheid ten goede.
Go fuck yourself. Ik ben klaar met je.
Ik verdedig helemaal niets. Ik probeer je duidelijk te maken dat er een redenatie aan het standpunt van het RIVM ten grondslag ligt en vraag je die redenatie ook mee te nemen in je tirade tegen het RIVM.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind het gevaarlijk dat mensen zoals jij leugens blijven verdedigen waardoor het moeilijker is voor de maatschappij om een kritische noot naar de overheid te sturen zodat prima effectieve maatregelen zoals mondkapjes eens in overweging genomen werden.
Als jij gaat doen alsof ik gevaarlijk bezig ben dan kan ik dat spelletje net zo goed spelen. Op die manier kunnen we elkaar lekker wegzetten. Verschil is dat de wetenschap het met mij eens is en het RIVM lekker dingen uit zijn reet trekt op basis van de WHO.. een incompetent orgaan wat zijn geld niet waard is gebleken. En wat blijkbaar niet naar de wetenschap kijkt.
Het RIVM kopieert gewoon de WHO. Wat jammer is want ik zou hopen dat we genoeg belasting betalen in Nederland zodat mensen daar wat meer onderzoek zouden doen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:07 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik verdedig helemaal niets. Ik probeer je duidelijk te maken dat er een redenatie aan het standpunt van het RIVM ten grondslag ligt en vraag je die redenatie ook mee te nemen in je tirade tegen het RIVM.
Hongkong zit gewoon in lockdown andersquote:Op dinsdag 14 april 2020 17:38 schreef Maikuuul het volgende:
Niet van Hong Kong en Singapore willen leren
Westerse arrogantie dat is het. Het wiel opnieuw willen uitvinden, achja de economie gaat toch wel naar de knoppen
WHO zit in de zak van China, dat is overduidelijk. Men valt niet voor niks Taiwan aan, na goedbedoeld advies.
Is dat niet het meest essentiele binnen de samenleving?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoogstens helpt het om anderen niet te besmetten (als je hem niet aanraakt tenminste).
Kijk de briefings van het RIVM maar. Ze brengen serieus veel in kaart. Onder andere hoe de verspreiding loopt (via welke personen) door te kijken naar mutaties binnen het virus.quote:
Misinformatie is niet gelijk aan een leugen. Goed, als jij al misinformatie aangekaart hebt. Want je komt ook niet verder dan een vaag youtubefilmpje met wonderbaarlijke uitslagen.quote:Jij noemt het hooguit incompetentie maar incompetentie accepteer ik van studenten. Niet van overheidsorganen. Get it right. Op dat niveau misinformatie verspreiden is wat mij betreft de facto leugens.
Eens. Mondkapjes zijn het effectiefst als iedereen ze draagt. Iedereen goede kapjes heeft. En als men er zorgvuldig mee omgaat (niet aanraken, wat onnatuurlijk voelt).quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is dat niet het meest essentiele binnen de samenleving?
Wanneer bijna iedereen dit doet heb jij daar immers ook baat bij.
Het proces is begonnen. De Tsjechen en Oostenrijkers verplichten het al, de Duitse versie van het RIVM is nu ook om als ik het nieuws lees. Denk dat het hier ook niet lang meer duurt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laten we het hopen. En laten we niet vergeten dat ze verantwoordelijk zijn voor een gebrek aan kapjes. Het zijn geen complexe waferrsteppers, bussen of vrachtwagens he (die we wel in Nederland kunnen maken). Nederland had zelf veel eerder mondkapjes kunnen maken, maar dankzij de experts dacht men dat dit toch geen zin had.
Ook de FNV heeft moeite met de materie. Nee, laat ook die zes cliënten een mondkapje dragen als de thuiszorgmedewerker (met kapje) op bezoek komt.quote:In een gesprek met minister Martin van Rijn (VWS) drong de FNV vanavond aan op een aanscherping van de hygiëne-richtlijn. Jong: ,,Zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis weten vaak niet of ze recht hebben op beschermingsmateriaal en hoe ze dit veilig moeten gebruiken. Nu komt het voor dat thuiszorgmedewerkers de hele dag hetzelfde mondkapje dragen, terwijl ze zes cliënten bezoeken. Om de kans op besmetting te verkleinen, zou de medewerker eigenlijk bij elke afspraak een nieuw mondkapje moeten dragen.”
Ik ben zelf in HK, iedereen is gewoon op straat, restaurants zitten redelijk vol, enkel max 4 personen bij elkaar per tafel/op straat.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hongkong zit gewoon in lockdown anders
Singapore ook trouwens
Je hebt een punt. Het is lastig om te bewijzen dat lagere besmettingsgetallen worden veroorzaakt door het dragen van mondkapjes, of door andere maatregelen. Mijn eigen ervaring met mondkapjes in Japan waren positief. Collega's droegen een mondkapje als ze verkouden waren, en ik was zelden verkouden. Pas toen ik met een bioloog ging samenwerken die als hobby verkoudheidsvirussen kweken had, op zichzelf, en geen mondkapje droeg, toen werd ik verkouden. Maar ik zou geen beleid voeren op zo'n n = 1 experiment.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:09 schreef Vallon het volgende:
Tja hoe kun je bewijzen dat je met of zonder mondkapjes, niemand besmet.
Of omgekeerd of je met of zonder mondkapje, wel iemand besmet.
Het virus heeft geen (afzender) adres.
...
Wat men hooguit doet is een vermeende kans, proberen vorm te geven en het op gevoel te controleren. Los daarvan, is het verdomd moeilijk om mondkapjes goed te blijven gebruiken (en ook erg kostbaar ze steeds te moeten vernieuwen).
Bij 1000 besmette personen en een R0 van 1.05 zullen 800.000 Nederlanders besmet raken voordat herd immunity bereikt wordt. Bij een R0 van 0.95 zakt het aantal nieuwe besmettingen en zullen uiteindelijk 20.000 Nederlanders besmet raken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als een mondkapje 100% veiligheid zou garanderen (wat niet zo is, want je mag het mondkapje niet aanraken, je kunt via je ogen besmet raken en de goedkope mondkapjes veranderen de luchtcirculatie) is 10% toch veel te weinig voor zo'n groot effect?
Wat in vredesnaam heeft privatisering er mee te maken.quote:Op woensdag 15 april 2020 04:33 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik ben zelf in HK, iedereen is gewoon op straat, restaurants zitten redelijk vol, enkel max 4 personen bij elkaar per tafel/op straat.
Ook op het strand lagen aardig wat mensen. NL is veel extremer met uitgestorven binnensteden etc.
En klagen over de kosten van een mondkapjedie dingen kosten een paar cent qua productie. In dit soort gevallen zou de overheid er alles aan moeten doen om dit te subsideren/faciliteren en de prijs laag houden. Maarja de zorg is geprivatiseerd dus het ligt allemaal erg lastig schijnbaar. Een patient voor een week of 2 op de IC is een stuk duurder.
2 kapjes per dag per persoon.quote:Op woensdag 15 april 2020 04:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
.
Duur? Een kapje kost een euro of zo, daar gaan we niet aan onderdoor.
Je kunt ook 12 kapjes per dag gebruiken. Of 24. Je zou ze ook iedere minuut kunnen verversen. Hangt er een beetje van af hoe krap je bij kas zit, en of zo iets nuttig is. Waar komen die 2 kapjes/dag vandaan?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
2 kapjes per dag per persoon.
2Euro p/d * 17 miljoen= 34 miljoen per dag
Hoe lang? Maandje of 6?
182*34= 6,2 miljard
Kost niks joh
2 omdat ze niet herbruikbaar zijn en je ze regelmatig moet vervangen.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt ook 12 kapjes per dag gebruiken. Of 24. Je zou ze ook iedere minuut kunnen verversen. Hangt er een beetje van af hoe krap je bij kas zit, en of zo iets nuttig is. Waar komen die 2 kapjes/dag vandaan?
In Korea werken ze met 2 kapjes per week, per persoon. Althans, de overheid heeft indertijd het aantal kapjes dat mensen konden kopen beperkt. Geen idee of dat nog steeds geldt, maar ik heb niet het idee dat iedereen hier twee kapjes per dag gebruikt.
En welk effect heeft welke maatregel?quote:Daar hebben ze wel wat meer maatregelen dan alleen mondkapjes, maar zitten ze onder de 30 nieuwe infecties per dag.
Dat is nogal een uitspraak. Zoals ik al schreef wordt er aan die eisen in Korea niet voldaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
2 omdat ze niet herbruikbaar zijn en je ze regelmatig moet vervangen.
Dat zullen we nooit weten. Mijn indruk is dat het jagen op patienten en mensen die in aanraking zijn gekomen met patienten het meeste effect sorteert. Het testen van iedereen die Corona zou kunnen hebben, zal ook geholpen hebben. Meten is weten. Mijn eigen ervaring met kapjes, zie boven, is dat die dingen wel degelijk werken, maar dat is een experiment van likmevestje.quote:En welk effect heeft welke maatregel?
Als de telegraaf stopt met dit soort titels kunnen ze net zo goed de hele krant opheffen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:37 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het echt jammer dat bepaalde media nog steeds dit soort onvolledige titels gebruiken voor hun artikels. Dat terwijl ze dondersgoed weten dat sommige mensen alleen de titel lezen of het artikel niet volledig lezen/bekijken.
De titel van het artikel kon net zo goed "Hierom werken mondkapjes tegen corona" zijn, dus gewoon zonder de "niet". Dekt de lading veel beter en je geeft daarmee een bepaald signaal af. Minder sensatie ook.
Maar goed, dit zal vast wel veel meer kliks opleveren.
Dat is wat er op de verpakking staat. Max 8 uur en na afdoen niet meer hergebruikenquote:Op woensdag 15 april 2020 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is nogal een uitspraak. Zoals ik al schreef wordt er aan die eisen in Korea niet voldaan.
[..]
Handen wassen en afstand houden is het belangrijkste. Dat jij denkt dat die kapjes werken is omdat je dat bewust ziet. Veel andere belangrijkere hygiëne maatregelen zie je niet bewustquote:Dat zullen we nooit weten. Mijn indruk is dat het jagen op patienten en mensen die in aanraking zijn gekomen met patienten het meeste effect sorteert. Het testen van iedereen die Corona zou kunnen hebben, zal ook geholpen hebben. Meten is weten. Mijn eigen ervaring met kapjes, zie boven, is dat die dingen wel degelijk werken, maar dat is een experiment van likmevestje.
Nee, dat zijn maskers die de gebruiker beschermen tegen virussen. Maar dat is nou net niet hoe de Aziaten het zaakje onder controle (lijken te) hebben. Daar draagt iedereen flapperige maskers, die het virus niet verspreiden.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is wat er op de verpakking staat. Max 8 uur en na afdoen niet meer hergebruiken
De enige maskers die wel werken kun je niet langer dan een uur of 2 gebruiken daar die je ademhaling zodanig belemmeren dat je buiten adem raakt.
CDC in de USA heeft zelf als vereiste dat je een fitness test moet doen voordat je ze mag gebruiken.
We weten niet of mensen hun handen wassen. In Korea zit je in het OV als haringen in een ton. Minder dan 30 nieuwe infecties per dag.quote:Handen wassen en afstand houden is het belangrijkste. Dat jij denkt dat die kapjes werken is omdat je dat bewust ziet. Veel andere belangrijkere hygiëne maatregelen zie je niet bewust
Nogmaals, als maskers het enige was wat ze aan maatregelen hadden dan heb je een punt. Echter, ze hebben veel meer maatregelen getroffen + een volgzamere bevolkingquote:Op woensdag 15 april 2020 09:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat zijn maskers die de gebruiker beschermen tegen virussen. Maar dat is nou net niet hoe de Aziaten het zaakje onder controle (lijken te) hebben. Daar draagt iedereen flapperige maskers, die het virus niet verspreiden.
[..]
Dat was in februari wel anders. Ik hoop dat we dat in NL binnenkort ook mogen zienquote:We weten niet of mensen hun handen wassen. In Korea zit je in het OV als haringen in een ton. Minder dan 30 nieuwe infecties per dag.
Ik vind het echt heel knap wat je doet. Je zit echt op een niveau van wetenschappelijk onderzoek te praten met onderbuikers.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
jij denkt dat het 1 bron is omdat het 1 youtube filmpje is?
Dat zijn iets van 12 papers. Het filmpje is een literature review.
Maar als je de economie ooit wilt opengooien, moet je de verspreiding van het virus door mensen zonder symptomen tegen houden, en dat doe je door iedereen mondkapjes te laten dragen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:40 schreef kibo het volgende:
[..]
Laten we idd gewoon naar de Wetenschap luisteren (ipv naar de Fok! virologen)
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) herhaalt vrijdag desgevraagd tegenover NU.nl dat het dragen van een mondkapje weinig zin heeft en onnodig is als iedereen zich aan het advies van afstand houden en thuisblijven houdt. "En handen wassen is superbelangrijk."
Lui doen om maar je ongelijk niet te hoeven erkennen. Classy.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En nu zo dat ik de stukjes informatie kan verbinden met de juiste universiteit.
Hebben de universiteiten van Michigan en Columbia iets te maken met de grafiek uit post #49?
Yup, mooi samengevat.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer argumenten ik lees voor waarom mondkapjes niet werken, hoe meer bewijs ik lees dat ze wel werken.
Ze werken niet bij verkeerd gebruik? Oké dan werken ze dus wel.
Ze werken niet omdat mensen zich dan extra veilig voelen en schijt hebben aan andere maatregelen? Dan werken ze dus wel, maar zou je geen schijt moeten hebben aan andere maatregelen.
Ze werken alleen om anderen niet te besmetten? Cool, dan werken ze dus.
Het klinkt inderdaad alsof het meer angst is voor de run op mondkapjes dan dat er iets aan de mondkapjes mankeert.
Ze werken ook, anders zouden ze ze in het ziekenhuis ook niet dragen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer argumenten ik lees voor waarom mondkapjes niet werken, hoe meer bewijs ik lees dat ze wel werken.
Ze werken niet bij verkeerd gebruik? Oké dan werken ze dus wel.
Ze werken niet omdat mensen zich dan extra veilig voelen en schijt hebben aan andere maatregelen? Dan werken ze dus wel, maar zou je geen schijt moeten hebben aan andere maatregelen.
Ze werken alleen om anderen niet te besmetten? Cool, dan werken ze dus.
Het klinkt inderdaad alsof het meer angst is voor de run op mondkapjes dan dat er iets aan de mondkapjes mankeert.
Dank. Ben inmiddels mijn geduld met vooral luxerobots wel echt helemaal kwijt.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:38 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel knap wat je doet. Je zit echt op een niveau van wetenschappelijk onderzoek te praten met onderbuikers.
Privatisering = afschuiven verantwoordelijkheid, de overheid is het immers niet schuld dat er een tekort is.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat in vredesnaam heeft privatisering er mee te maken.
Maar goed, jij hebt blijkbaar bewijs dat Hongkong puur door maskers minder besmettingen zou hebben?
Probleem met je Youtube filmpje is dat, buiten de verschrikkelijk saaie robotstem, er enorm aan cherrypicking wordt gedaan. Als je naar de bronnen zelf gaat (eerlijk is eerlijk ik heb er maar een paar bekeken) dan staat er regelmatig iets van " The lack of proper evaluation of global measures such as screening at entry ports and social distancing prevent firm conclusions being drawn."quote:Op woensdag 15 april 2020 10:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dank. Ben inmiddels mijn geduld met vooral luxerobots wel echt helemaal kwijt.
Bekijk het youtubefilmpje maar eens. Wetenschap is niet louter de (Chinese) bronnen bij elkaar zoeken die het met elkaar eens zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:38 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel knap wat je doet. Je zit echt op een niveau van wetenschappelijk onderzoek te praten met onderbuikers.
Je hebt nooit geduld gehad.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dank. Ben inmiddels mijn geduld met vooral luxerobots wel echt helemaal kwijt.
De cijfers bewijzen dat de gezamenlijke maatregelen werken, niet dat maskers ansich werken. Waarom anders niet gewoon alleen maar maskers verplichten en voor de rest verder met het normale leven?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:20 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Privatisering = afschuiven verantwoordelijkheid, de overheid is het immers niet schuld dat er een tekort is.
En zijn weinig cases HongKong/Singapore is onder andere door maskers ja. Zodra een groot % van de bevolking het draagt is de kans op verspreiding veel minder. Bewijs? Kijk maar naar de cijfers. Ook dagelijks handen desinfecteren helpt natuurlijk ook.
Nederland geen maskers, maar de cijfers dalen ook. Hoe kan dat dan?quote:Men gebruikt op Fok! Vaak het argument: bewijs dat ze werken... Nouja ik kijk om me heen en zie lage cijfers. Wat moet ik dan nog bewijzen, alsof ik een onderzoek hier ga instellen
Men heeft hier geleerd van SARS, als Europa het beter weet dan moet men dat zelf weten. Eigen verantwoordelijkheid
Ondertussen heb ik geen wetenschappelijk onderzoek gezien dat het niet werkt.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bekijk het youtubefilmpje maar eens. Wetenschap is niet louter de (Chinese) bronnen bij elkaar zoeken die het met elkaar eens zijn.
Omdat de grote meerderheid thuis zit? Die cijfers gaan weer omhoog zodra men meer vrijheden krijgt.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De cijfers bewijzen dat de gezamenlijke maatregelen werken, niet dat maskers ansich werken. Waarom anders niet gewoon alleen maar maskers verplichten en voor de rest verder met het normale leven?
[..]
Nederland geen maskers, maar de cijfers dalen ook. Hoe kan dat dan?
We zitten hier bijna allemaal binnen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nederland geen maskers, maar de cijfers dalen ook. Hoe kan dat dan?
Hij komt tenminste met bronnen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, SpecialK roept het hardst, maar snapt wetenschap niet.
40% is gewoon aan het werk op het werk. Winkels zijn gewoon open en zat mensen gaan gewoon naar buiten met het mooie weerquote:Op woensdag 15 april 2020 10:26 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Omdat de grote meerderheid thuis zit? Die cijfers gaan weer omhoog zodra men meer vrijheden krijgt.
Hoe ga jij eten met een masker op? of drinken?quote:Als ze maskers verplichten kan men wellicht gewoon verder met het normale leven. Zoals hier ook gebeurd, zoals ik zeg men gaat hier gewoon naar restaurants etc. Wat is er mis met jezelf en omgeving proberen te beschermen.
Ik heb nooit gesteld dat mondkapjes niet werken. Ik heb gesteld dat ze wel werken, maar dat er wel veel haken en ogen aan zitten. Ik durf wel te beweren dat mondkapjes de lastigste maatregel zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:25 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ondertussen heb ik geen wetenschappelijk onderzoek gezien dat het niet werkt.
Daar kan die man verder ook niks aan doen. Jij kijkt liever Steven Crowder filmpjes? Die man kan presenteren maar heeft geen flauw benul van wetenschap en propageert trots leugens... maargoed.. wel een geile stem natuurlijk en dat is belangrijk?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Probleem met je Youtube filmpje is dat, buiten de verschrikkelijk saaie robotstem,
Elk wetenschappelijk paper moet eerlijk de grenzen aangeven van wat de gemeten situatie wel of niet toelaat. Punt is dat meer onderzoek altijd beter is. Alleen is het vrij typisch dat er meer indicaties zijn dat mondkapjes gewoon werken dan dat ze niet werken in gelijksoortige situaties.quote:er enorm aan cherrypicking wordt gedaan. Als je naar de bronnen zelf gaat (eerlijk is eerlijk ik heb er maar een paar bekeken) dan staat er regelmatig iets van " The lack of proper evaluation of global measures such as screening at entry ports and social distancing prevent firm conclusions being drawn."
Oftewel, je filmpje trekt conclusies op basis van onderdelen van onderzoeken die zelf geen conclusies trekken
Die zet je natuurlijk af als je gaat eten... Ben je nou gewoon aan het trollen?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
40% is gewoon aan het werk op het werk. Winkels zijn gewoon open en zat mensen gaan gewoon naar buiten met het mooie weer
[..]
Hoe ga jij eten met een masker op? of drinken?
Ik ontken ook niet dat ze een werking hebben. Ik trek de effectiviteit en haalbaarheid in twijfelquote:Op woensdag 15 april 2020 10:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar kan die man verder ook niks aan doen. Jij kijkt liever Steven Crowder filmpjes? Die man kan presenteren maar heeft geen flauw benul van wetenschap en propageert trots leugens... maargoed.. wel een geile stem natuurlijk en dat is belangrijk?
[..]
Elk wetenschappelijk paper moet eerlijk de grenzen aangeven van wat de gemeten situatie wel of niet toelaat. Punt is dat meer onderzoek altijd beter is. Alleen is het vrij typisch dat er meer indicaties zijn dat mondkapjes gewoon werken dan dat ze niet werken in gelijksoortige situaties.
En dan niet het masker bij het mondstukje pakken (wat ik meerdere mensen al heb zien doen). Dan kun je het virus namelijk op je handen krijgen en wordt je lekker besmet tijdens het eten van je patatje.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:31 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Die zet je natuurlijk af als je gaat eten... Ben je nou gewoon aan het trollen?
De voorstanders verzetten de doelpalen. Ik zie niemand hier beweren dat mondkapjes helemaal niet werken.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat ze een werking hebben. Ik trek de effectiviteit en haalbaarheid in twijfel
Maar dan kun je dus weer mensen besmetten... of hoe werkt dat?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:31 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Die zet je natuurlijk af als je gaat eten... Ben je nou gewoon aan het trollen?
Op 100.000 testsquote:Zoals ik zei:
8miljoen inwoners
1000 cases
4 doden
En het was hier al in januari
De effectiviteit is aangetoond in community settings. Haalbaarheid is een grapje denk ik? Waarom zou het wel haalbaar zijn dat een land met 126 miljoen inwoners zoals Japan aan de mondkapjes kan maar voor een land met 17 miljoen inwoners als Nederland... het allemaal te moeilijk of onhaalbaar is?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat ze een werking hebben. Ik trek de effectiviteit en haalbaarheid in twijfel
Ja je moet wel cum laude afgestudeerd zijn om het te gebruiken natuurlijk. Want na het afzetten ga je er natuurlijk aan likken en wrijf je ermee in je ogen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan niet het masker bij het mondstukje pakken (wat ik meerdere mensen al heb zien doen). Dan kun je het virus namelijk op je handen krijgen en wordt je lekker besmet tijdens het eten van je patatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |