abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2020 @ 09:39:06 #126
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192627049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:40 schreef kibo het volgende:

[..]

Laten we idd gewoon naar de Wetenschap luisteren (ipv naar de Fok! virologen)

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) herhaalt vrijdag desgevraagd tegenover NU.nl dat het dragen van een mondkapje weinig zin heeft en onnodig is als iedereen zich aan het advies van afstand houden en thuisblijven houdt. "En handen wassen is superbelangrijk."
Maar als je de economie ooit wilt opengooien, moet je de verspreiding van het virus door mensen zonder symptomen tegen houden, en dat doe je door iedereen mondkapjes te laten dragen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:41:10 #127
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192627069
Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer argumenten ik lees voor waarom mondkapjes niet werken, hoe meer bewijs ik lees dat ze wel werken.

Ze werken niet bij verkeerd gebruik? Oké dan werken ze dus wel.

Ze werken niet omdat mensen zich dan extra veilig voelen en schijt hebben aan andere maatregelen? Dan werken ze dus wel, maar zou je geen schijt moeten hebben aan andere maatregelen.

Ze werken alleen om anderen niet te besmetten? Cool, dan werken ze dus.

Het klinkt inderdaad alsof het meer angst is voor de run op mondkapjes dan dat er iets aan de mondkapjes mankeert.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:42:13 #128
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192627078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En nu zo dat ik de stukjes informatie kan verbinden met de juiste universiteit.

Hebben de universiteiten van Michigan en Columbia iets te maken met de grafiek uit post #49?
Lui doen om maar je ongelijk niet te hoeven erkennen. Classy.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:48:33 #129
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192627139
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer argumenten ik lees voor waarom mondkapjes niet werken, hoe meer bewijs ik lees dat ze wel werken.

Ze werken niet omdat mensen zich dan extra veilig voelen en schijt hebben aan andere maatregelen? Dan werken ze dus wel, maar zou je geen schijt moeten hebben aan andere maatregelen.

Het klinkt inderdaad alsof het meer angst is voor de run op mondkapjes dan dat er iets aan de mondkapjes mankeert.
Yup, mooi samengevat.
pi_192627435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef PiyeReloaded het volgende:

Ze werken ook, anders zouden ze ze in het ziekenhuis ook niet dragen.
Echter, hoe effectief zijn ze nog bovenop alle andere maatregelen en wegen de kosten op tegen de baten.
En daar heb ik nog geen onderzoeken over gezien.
Ja een masker heeft zin als je binnen 2m of watdanook van een patient bent, maar wat is de toegevoegde waarde als je gewoon afstand houdt niet aan je gezicht komt en regelmatig je handen wast?
Welk soort masker is effectief? die losse flodderdingen die niet aan het gezicht aansluiten zullen nauwelijks additionele waarde hebben daar ze aan alle kanten gewoon open zijn.
Een katoenen masker, zal eventueel wat spetters tegenhouden, maar zal het virus gewoon doorlaten. Bovendien slijten ze als je ze wast en zal de effectiviteit alleen maar afnemen wat weer schijnveiligheid geeft.
Maskers die nauw aansluiten kun je dan weer niet langer dan 2 uur dragen vanwege de verhoogde luchtweerstand. Leuk voor een bezoekje aan de super maar meer ook niet.

Etc etc.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:13:38 #131
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192627473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:38 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel knap wat je doet. Je zit echt op een niveau van wetenschappelijk onderzoek te praten met onderbuikers.
Dank. Ben inmiddels mijn geduld met vooral luxerobots wel echt helemaal kwijt. :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 15 april 2020 @ 10:20:48 #132
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192627543
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat in vredesnaam heeft privatisering er mee te maken.
Maar goed, jij hebt blijkbaar bewijs dat Hongkong puur door maskers minder besmettingen zou hebben?
Privatisering = afschuiven verantwoordelijkheid, de overheid is het immers niet schuld dat er een tekort is.

En zijn weinig cases HongKong/Singapore is onder andere door maskers ja. Zodra een groot % van de bevolking het draagt is de kans op verspreiding veel minder. Bewijs? Kijk maar naar de cijfers. Ook dagelijks handen desinfecteren helpt natuurlijk ook.

Men gebruikt op Fok! Vaak het argument: bewijs dat ze werken... Nouja ik kijk om me heen en zie lage cijfers. Wat moet ik dan nog bewijzen, alsof ik een onderzoek hier ga instellen :')

Men heeft hier geleerd van SARS, als Europa het beter weet dan moet men dat zelf weten. Eigen verantwoordelijkheid. Ik gebruik mijn kapje 1-3 dagen afhankelijk hoelang ik buiten ben geweest
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192627555
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dank. Ben inmiddels mijn geduld met vooral luxerobots wel echt helemaal kwijt. :P
Probleem met je Youtube filmpje is dat, buiten de verschrikkelijk saaie robotstem, er enorm aan cherrypicking wordt gedaan. Als je naar de bronnen zelf gaat (eerlijk is eerlijk ik heb er maar een paar bekeken) dan staat er regelmatig iets van " The lack of proper evaluation of global measures such as screening at entry ports and social distancing prevent firm conclusions being drawn."

Oftewel, je filmpje trekt conclusies op basis van onderdelen van onderzoeken die zelf geen conclusies trekken
pi_192627564
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:38 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel knap wat je doet. Je zit echt op een niveau van wetenschappelijk onderzoek te praten met onderbuikers.
Bekijk het youtubefilmpje maar eens. Wetenschap is niet louter de (Chinese) bronnen bij elkaar zoeken die het met elkaar eens zijn.
pi_192627569
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je hebt nooit geduld gehad.
pi_192627576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:20 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Privatisering = afschuiven verantwoordelijkheid, de overheid is het immers niet schuld dat er een tekort is.

En zijn weinig cases HongKong/Singapore is onder andere door maskers ja. Zodra een groot % van de bevolking het draagt is de kans op verspreiding veel minder. Bewijs? Kijk maar naar de cijfers. Ook dagelijks handen desinfecteren helpt natuurlijk ook.
De cijfers bewijzen dat de gezamenlijke maatregelen werken, niet dat maskers ansich werken. Waarom anders niet gewoon alleen maar maskers verplichten en voor de rest verder met het normale leven?
quote:
Men gebruikt op Fok! Vaak het argument: bewijs dat ze werken... Nouja ik kijk om me heen en zie lage cijfers. Wat moet ik dan nog bewijzen, alsof ik een onderzoek hier ga instellen :')

Men heeft hier geleerd van SARS, als Europa het beter weet dan moet men dat zelf weten. Eigen verantwoordelijkheid
Nederland geen maskers, maar de cijfers dalen ook. Hoe kan dat dan?
  woensdag 15 april 2020 @ 10:25:16 #137
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192627599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bekijk het youtubefilmpje maar eens. Wetenschap is niet louter de (Chinese) bronnen bij elkaar zoeken die het met elkaar eens zijn.
Ondertussen heb ik geen wetenschappelijk onderzoek gezien dat het niet werkt.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:26:22 #138
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192627608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De cijfers bewijzen dat de gezamenlijke maatregelen werken, niet dat maskers ansich werken. Waarom anders niet gewoon alleen maar maskers verplichten en voor de rest verder met het normale leven?
[..]

Omdat de grote meerderheid thuis zit? Die cijfers gaan weer omhoog zodra men meer vrijheden krijgt.

Als ze maskers verplichten kan men wellicht gewoon verder met het normale leven. Zoals hier ook gebeurd, zoals ik zeg men gaat hier gewoon naar restaurants etc. Wat is er mis met jezelf en omgeving proberen te beschermen.

Een lockdown zoals in NL is hier geen moment sprake van geweest, en de cijfers zijn ontzettend laag. Met een zeer hoge bevolkingsdichtheid.
Totaal 4 doden op een bevolking van 8miljoen... En slechts 1000 cases. Nee die mondkapjes enzo dat slaat nergens op :')
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 15 april 2020 @ 10:27:24 #139
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192627622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

We zitten hier bijna allemaal binnen.

NIEMAND zegt dat je er bent met alleen mondkapjes. Maar als je weer langzaamaan terug naar normaal wilt, dan kan dat sneller als je mondkapjes gebruikt.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:27:55 #140
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192627629
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, SpecialK roept het hardst, maar snapt wetenschap niet.
Hij komt tenminste met bronnen.
pi_192627650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:26 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Omdat de grote meerderheid thuis zit? Die cijfers gaan weer omhoog zodra men meer vrijheden krijgt.
40% is gewoon aan het werk op het werk. Winkels zijn gewoon open en zat mensen gaan gewoon naar buiten met het mooie weer
quote:
Als ze maskers verplichten kan men wellicht gewoon verder met het normale leven. Zoals hier ook gebeurd, zoals ik zeg men gaat hier gewoon naar restaurants etc. Wat is er mis met jezelf en omgeving proberen te beschermen.
Hoe ga jij eten met een masker op? of drinken?
pi_192627651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:25 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik geen wetenschappelijk onderzoek gezien dat het niet werkt.
Ik heb nooit gesteld dat mondkapjes niet werken. Ik heb gesteld dat ze wel werken, maar dat er wel veel haken en ogen aan zitten. Ik durf wel te beweren dat mondkapjes de lastigste maatregel zijn.

Het enige voordeel is dat je meer economische activiteit kunt genereren. Een voorbeeld, een pretpark opengooien zal met 1,5m afstand vrij moeilijk worden. Terwijl je wel iedereen kunt verplichten mondkapjes te dragen.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:30:05 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192627652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Probleem met je Youtube filmpje is dat, buiten de verschrikkelijk saaie robotstem,
Daar kan die man verder ook niks aan doen. Jij kijkt liever Steven Crowder filmpjes? Die man kan presenteren maar heeft geen flauw benul van wetenschap en propageert trots leugens... maargoed.. wel een geile stem natuurlijk en dat is belangrijk?

quote:
er enorm aan cherrypicking wordt gedaan. Als je naar de bronnen zelf gaat (eerlijk is eerlijk ik heb er maar een paar bekeken) dan staat er regelmatig iets van " The lack of proper evaluation of global measures such as screening at entry ports and social distancing prevent firm conclusions being drawn."

Oftewel, je filmpje trekt conclusies op basis van onderdelen van onderzoeken die zelf geen conclusies trekken
Elk wetenschappelijk paper moet eerlijk de grenzen aangeven van wat de gemeten situatie wel of niet toelaat. Punt is dat meer onderzoek altijd beter is. Alleen is het vrij typisch dat er meer indicaties zijn dat mondkapjes gewoon werken dan dat ze niet werken in gelijksoortige situaties.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 15 april 2020 @ 10:31:24 #144
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192627662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

40% is gewoon aan het werk op het werk. Winkels zijn gewoon open en zat mensen gaan gewoon naar buiten met het mooie weer
[..]

Hoe ga jij eten met een masker op? of drinken?
Die zet je natuurlijk af als je gaat eten... Ben je nou gewoon aan het trollen?

Zoals ik zei:
8miljoen inwoners
1000 cases
4 doden

En het was hier al in januari
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192627682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Daar kan die man verder ook niks aan doen. Jij kijkt liever Steven Crowder filmpjes? Die man kan presenteren maar heeft geen flauw benul van wetenschap en propageert trots leugens... maargoed.. wel een geile stem natuurlijk en dat is belangrijk?
[..]

Elk wetenschappelijk paper moet eerlijk de grenzen aangeven van wat de gemeten situatie wel of niet toelaat. Punt is dat meer onderzoek altijd beter is. Alleen is het vrij typisch dat er meer indicaties zijn dat mondkapjes gewoon werken dan dat ze niet werken in gelijksoortige situaties.
Ik ontken ook niet dat ze een werking hebben. Ik trek de effectiviteit en haalbaarheid in twijfel
pi_192627686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:31 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

En dan niet het masker bij het mondstukje pakken (wat ik meerdere mensen al heb zien doen). Dan kun je het virus namelijk op je handen krijgen en wordt je lekker besmet tijdens het eten van je patatje.
pi_192627693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat ze een werking hebben. Ik trek de effectiviteit en haalbaarheid in twijfel
De voorstanders verzetten de doelpalen. Ik zie niemand hier beweren dat mondkapjes helemaal niet werken.
pi_192627702
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:31 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Maar dan kun je dus weer mensen besmetten... of hoe werkt dat?
quote:
Zoals ik zei:
8miljoen inwoners
1000 cases
4 doden

En het was hier al in januari
Op 100.000 tests
  woensdag 15 april 2020 @ 10:35:19 #149
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192627703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De effectiviteit is aangetoond in community settings. Haalbaarheid is een grapje denk ik? Waarom zou het wel haalbaar zijn dat een land met 126 miljoen inwoners zoals Japan aan de mondkapjes kan maar voor een land met 17 miljoen inwoners als Nederland... het allemaal te moeilijk of onhaalbaar is?

Ik moet nog een redelijk praktisch bezwaar horen eigenlijk.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:36:15 #150
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192627712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dan niet het masker bij het mondstukje pakken (wat ik meerdere mensen al heb zien doen). Dan kun je het virus namelijk op je handen krijgen en wordt je lekker besmet tijdens het eten van je patatje.
Ja je moet wel cum laude afgestudeerd zijn om het te gebruiken natuurlijk. Want na het afzetten ga je er natuurlijk aan likken en wrijf je ermee in je ogen.

Na het afzetten gebruik je gewoon hand sanitizer en klaar. Wat een niveau hier zeg :') :')

Succes met het niet dragen en alles in twijfel trekken, ik maak me hier in ieder geval geen zorgen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')