abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192613838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Aangetoond onzin dit.

Ironisch genoeg een leugen die sneller verspreid dan het virus zelf.
Natuurlijk! Net zoals aangetoond is dat Corona door 5G komt zeker?
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:16:47 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192613860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:15 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Natuurlijk! Net zoals aangetoond is dat Corona door 5G komt zeker?
Nee je draait het om. Peer reviewed wetenschappelijke papers tonen de effectiviteit van mondkapjes in community settings aan.

Er is geen peer reviewed data om 5G en (verspreiding van) SARS met elkaar te kopplen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_192613867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef warhamstr het volgende:
Kapjes werken wél als je ze zeer gedisciplineerd draagt en behandeld. Een keer opzij schuiven of ze met je bieze klauwen aanraken en de werking is 0.

Voor de gewone man zonder training is een mondkapje nutteloos.
Daarbij is er nogal een verschil tussen kapjes. De kapjes met filter bestemd voor de medische sector zijn goed. De slappe kapjes die men vaak draagt zorgen er gewoon voor dat de luchtcirculatie naar de zijkanten gaat. Hoogstens helpt het om anderen niet te besmetten (als je hem niet aanraakt tenminste).
pi_192613881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee je draait het om. Peer reviewed wetenschappelijke papers tonen de effectiviteit van mondkapjes in community settings aan.
Wie stelt. Bewijst.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:17:48 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192613890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie stelt. Bewijst.
Heb ik al gedaan maar jij weigert de bron te bekijken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_192613909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan maar jij weigert de bron te bekijken.
Heb je niet.
pi_192613923
Ik ben blij dat de ouderen die dat willen, nu een mondkapje dragen zonder zich druk te maken over wat anderen ervan denken. Dat is te danken aan een transparantere discussie erover.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:19:56 #33
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef warhamstr het volgende:
Kapjes werken wél als je ze zeer gedisciplineerd draagt en behandeld. Een keer opzij schuiven of ze met je bieze klauwen aanraken en de werking is 0.

Voor de gewone man zonder training is een mondkapje nutteloos.
Je moet er ook niet met je vieze klauwen aanzitten.
Ik raak liever met vieze klauwen een mondkapje aan dan dat ik rechtstreeks met mijn vieze klauwen mijn mond en neus aanraak.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:19:56 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192613926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je niet.
Nogmaals voor je

pi_192613936
Ik kan me voorstellen als je een oudere bent, zeg 70 plus met wat overgewicht, dat je je prettiger voelt met een mondkapje in de supermarkt, dan zonder. In Amsterdam wordt niemand nu meer raar aangekeken die er een draagt.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:21:02 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192613943
29 februari

Surgeon_General twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 13:08:43 Seriously people- STOP BUYING MASKS!

They are NOT effective in preventing general public from catching #Coronavirus, but if healthcare providers can’t get them to care for sick patients, it puts them and our communities at risk!
https://t.co/UxZRwxxKL9 reageer retweet
4 april:

pi_192613947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is geen peer reviewed data om 5G en (verspreiding van) SARS met elkaar te kopplen.
Leuk peren en appels enzo. En draag asjeblieft zo'n kapje als je het leuk vind, of je een beter gevoel geeft. Echt geen probleem.

Maar nu 17miljoen kapjes uit gaan delen heeft helemaal geen nut.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:21:17 #38
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613949
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarbij is er nogal een verschil tussen kapjes. De kapjes met filter bestemd voor de medische sector zijn goed. De slappe kapjes die men vaak draagt zorgen er gewoon voor dat de luchtcirculatie naar de zijkanten gaat. Hoogstens helpt het om anderen niet te besmetten (als je hem niet aanraakt tenminste).
Klopt niet wat je zegt. In de ziekenhuizen werken artsen ook gewoon met medische mondkapjes
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:22:14 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192613970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:21 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Leuk peren en appels enzo. En draag asjeblieft zo'n kapje als je het leuk vind, of je een beter gevoel geeft. Echt geen probleem.

Maar nu 17miljoen kapjes uit gaan delen heeft helemaal geen nut.
Slechts 25% van de bevolking die buiten is hoeft mondkapjes te dragen om garant te staan voor een reductie van rond de 60-70% in de verspreidingsfactor.
pi_192614004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Slechts 25% van de bevolking die buiten is hoeft mondkapjes te dragen om garant te staan voor een reductie van rond de 60-70% in de verspreidingsfactor.
JADAAGH! In a perfect world.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:25:31 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192614021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:24 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nee. Zo is het gemeten in het wild ten tijde van SARS-cov-1, MERS en andere vergelijkbare gebeurtenissen.
pi_192614036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Zo is het gementen in het wild ten tijde van SARS-cov-1, MERS en andere vergelijkbare gebeurtenissen.
Ooow, Aziatische cijfers? :D
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:26:35 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192614047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:26 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Ooow, Aziatische cijfers? :D
Ah je bent een racist. Ok.
pi_192614093
.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:29:05 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192614101
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:28 schreef warhamstr het volgende:
.
Volgende keer gewoon luisteren naar de wetenschap ipv naar politieke organen.
pi_192614115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon luisteren naar de wetenschap ipv naar politieke organen.
Of luister naar je gezonde verstand en ga niet in een discussie over mondkapjes de racismekaart trekken. Met je politieke organen... :')
pi_192614131
Ik las een tijdje terug al een artikel vanuit China over het dragen van mondkapjes.

Het enge aan mondkapjes vind ik het psychologisch effect ervan.
Op het moment dat iedereen een mondkapje draagt overtuigt dat de geest van dat er iets heel ernstige aan de hand is, het lijkt daardoor ernstiger dan het is.
Het dragen van gezichtsbedekking is best intimiderend.

Naar mijn idee worden we op deze manier bespeeld: eerst de waarheid: mondkapjes dragen is enkel schijnveiligheid.
Dan de leugen: Nederlanders zouden er niet mee om kunnen gaan.
De reactie van de mensen op deze leugen: jawel, wij kunnen dat wél!
Ineens willen de mensen een mondkapje, puur omdat ze het eerst niet kregen/mochten.

Al die tijd is het nog steeds niet effectief, maar wil men graag dat psychologisch effect, hoe meer mensen een mondkapje dragen, hoe meer ze maar bezig zijn met ziekte, dood en angst.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:33:41 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192614182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:29 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Of luister naar je gezonde verstand en ga niet in een discussie over mondkapjes de racismekaart trekken. Met je politieke organen... :')
Mijn gezonde verstand vertelt mij dat mondkapjes werken in community settings. Of dat nou azie is of Europa of Amerika of Papua Nieuw Guinea dat boeit dan geen ene fuck.

Overigens was MERS het midden oosten. Dat vergat je even.

Mijn gezonde verstand vertelt mij ook dat mensen de hele dag lang redenen uit hun reet kunnen trekken over waarom iets wel of niet zou werken.

Wat er toe doet is de GEMETEN WERKELIJKHEID.

En die wijst er op dat mondkapjes in effect beter beschermen dan bijvoorbeeld handen wassen bij SARS-achtige virussen.

Mensen actief aanraden om mondkapjes te vermijden is waanzin.
pi_192614198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:24 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Zulke cijfers zijn te goed om waar te zijn. En het is nog gekker, zelfs als 10% een mondkapje draagt, gaat het aantal besmettingen al drastisch omlaag.

Althans, dat zegt het youtubefilmpje van SpecialK.

pi_192614200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar luister nu gewoon eens een keer naar wat het RIVM echt zegt (en niet naar wat je denkt dat ze zeggen, vanuit welke reden dan ook) : Ze willen dat mensen met klachten BINNEN blijven. Dat is het beleid. Als je mensen gaat aanraden om een kapje te gaan dragen, dan zullen er mensen zijn die denken: "Ik kan best naar buiten met mn snotneus, want ik draag een mondkapje". Dat is de voornaamste reden dat hjet RIVM op dit moment het gebruik van mondkapjes niet aanraadt. Je moet binnen blijven. Zie de technische briefing van 1 april, rond 1 uur in de briefing.

https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/update-coronavirus-0

Verder weet ik niet precies hoe het met de op dit moment met de beschikbaarheid zit, maar ik heb liever dat de gezondheidszorg (inclusief alle niet-corona gerelateerde zorg) over voldoende mondkapjes beschikt , dan dat jij en ik ze kunnen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')