Bijstand/uitkering.quote:Op zondag 12 april 2020 19:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helpen die boetes wel? waar gaan ze die van betalen als ze toch hun werk en inkomen verliezen?
Boetes met belastinggeld betalenquote:
Rip geld in Italië.quote:Alle wedstrijden in de Serie A zullen tot aan kerst zonder publiek worden gespeeld. Dat melden Italiaanse media. Uit een uitgelekt decreet zou blijken dat de Italiaanse overheid voetballen met publiek nog te riskant vindt, ook na het einde van dit seizoen.
En daardoor je dagelijkse boodschappen niet meer kunnen betalen omdat je te eigenwijs was en een boete gekregen hebt.quote:
ik weet niks van een staking of was dat voor de pandemie bezig?quote:Op zondag 12 april 2020 19:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Pfff, de economie gaat helemaal kapot en iedereen probeert een graantje mee te pikken. Belachelijk dat er massaal werd gestaakt in Belgische supermarkten voor een extra premie. Dan heb je echt 0% verantwoordelijksheidsgevoel.
En dan bij door de overheid gesubsidieerde voedselbank aankloppen.quote:Op zondag 12 april 2020 19:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En daardoor je dagelijkse boodschappen niet meer kunnen betalen omdat je te eigenwijs was en een boete gekregen hebt.
En in de schuldsanering eindigen. Zodat de maatschappij weer op kan draaien voor je debiele gedragquote:Op zondag 12 april 2020 19:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan bij door de overheid gesubsidieerde voedselbank aankloppen.
https://www.hln.be/nieuws(...)kingsactie~a34a0535/quote:Op zondag 12 april 2020 19:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik weet niks van een staking of was dat voor de pandemie bezig?
Om vervolgens zwaar aan de alcohol te raken en voor hoge zorgkosten te zorgen.quote:Op zondag 12 april 2020 19:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En in de schuldsanering eindigen. Zodat de maatschappij weer op kan draaien voor je debiele gedrag
quote:Op zondag 12 april 2020 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zo vind ik het ook wel "bijzonder" dat de Belgen nu iedere dode bejaarde op de Corona-bult gooien.
Ze grijpen dit virus overduidelijk aan om de eurobonds erdoorheen te drukken. Dit gaat ons zoveel harder raken dan die paar duizend Corona-doden.
Lol, als we idiote conspiracy theorieën gaan spuien:quote:Op zondag 12 april 2020 19:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Absoluut! Same voor Spanje en België. België is ook ineens zoveel mogelijk Corona doden aan het verzamelen. Maakt niet uit waar ze vallen, als ze maar gelinkt kunnen worden aan de Corona crisis.
quote:Op zondag 12 april 2020 19:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Lol, als we idiote conspiracy theorieën gaan spuien:
Nederland negeert veel doden omdat ze dan Zuid Europa kunnen beschuldigen van het overdrijven van hun sterftecijfers.
Nederland overtuigt ouderen medische hulp te weigeren om de schaarste op de woningmarkt te verlichten.
Van topic vergist? Hier moeten jullie zijn: BNW / Damage Control voor de Corona hoax is begonnen #2
Wel een beetje vroeg om te zeggen dat je de komende 8 maanden geen mensen in het stadion wilt hebben.quote:
Nu de vergelijkingen met Italië wel klaar lijken, laten we nu niet opeens gaan overstappen naar Frankrijk of België...quote:Op het eerste oog lijkt het een vergelijkbaar patroon te zijn. Toch gaat de vergelijking met Italië 'compleet mank', zegt Harald Wychgel van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). "Zo heeft elk land zijn eigen manier van testen, waardoor de cijfers van geen land te vergelijken zijn."
Door 400 euro kom je echt niet in de schuldsanering.quote:Op zondag 12 april 2020 19:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En in de schuldsanering eindigen. Zodat de maatschappij weer op kan draaien voor je debiele gedrag
Het begin met 400 euro. Het eindigt met 40.000 euro.quote:Op zondag 12 april 2020 19:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Door 400 euro kom je echt niet in de schuldsanering.
Voor hen wel wat makkelijker, die zaten er al nietquote:Op zondag 12 april 2020 19:38 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Wel een beetje vroeg om te zeggen dat je de komende 8 maanden geen mensen in het stadion wilt hebben.
Anders ga jij even tegen een zo laag mogelijk loon en met zo min mogelijk werkzekerheid je gezondheid/leven en die van je naasten riskeren.quote:Op zondag 12 april 2020 19:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Belachelijk dat er massaal werd gestaakt in Belgische supermarkten voor een extra premie. Dan heb je echt 0% verantwoordelijksheidsgevoel.
Nee joh.quote:Op zondag 12 april 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het begin met 400 euro. Het eindigt met 40.000 euro.
Die verhalen zijn er best wel hoor. Het begint met een verkeersboete. Kunnen ze niet betalen. Boete op boete. Achterstand op achterstand.quote:
Longcapaciteit genoeg jeweettoch.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag heb ik met de familie een wandeling gemaakt rondom het eiland de Woude in het Alkmaardermeer. Een uitstekende plek om te social distancen en om een miljoen grutto’s, kieviten en andere vogels te zien.
Weinig mensen gezien. Alleen op de heenweg langs de Schermerdijk weer hele volksstammen wielrenners. Ook in groepjes van vier en vijf. Ik snap niet wat deze mensen bezielt.
Boehoee, net zoals de mensen die zich snel op werkloosheid zetten, om gratis te kunnen trekken. Idem voor de bedrijven en de kappers. Die ontvangen 4.000 EUR/maand. No way dat die dat op een normale maand verdienden.quote:Op zondag 12 april 2020 19:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Pfff, de economie gaat helemaal kapot en iedereen probeert een graantje mee te pikken. Belachelijk dat er massaal werd gestaakt in Belgische supermarkten voor een extra premie. Dan heb je echt 0% verantwoordelijksheidsgevoel.
Ahaquote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag heb ik met de familie een wandeling gemaakt rondom het eiland de Woude in het Alkmaardermeer. Een uitstekende plek om te social distancen en om een miljoen grutto’s, kieviten en andere vogels te zien.
Weinig mensen gezien. Alleen op de heenweg langs de Schermerdijk weer hele volksstammen wielrenners. Ook in groepjes van vier en vijf. Ik snap niet wat deze mensen bezielt.
Tuurlijk. Maar die boete zullen nu echt wel in termijnen kunnen betalen.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die verhalen zijn er best wel hoor. Het begint met een verkeersboete. Kunnen ze niet betalen. Boete op boete. Achterstand op achterstand.
Jij bent Belg... Als jullie nu in dezelfde financiële situatie zaten als Nederland dan telde je argument. Nu niet...quote:Op zondag 12 april 2020 19:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Lol, als we idiote conspiracy theorieën gaan spuien:
Nederland negeert veel doden omdat ze dan Zuid Europa kunnen beschuldigen van het overdrijven van hun sterftecijfers.
Nederland overtuigt ouderen medische hulp te weigeren om de schaarste op de woningmarkt te verlichten.
Van topic vergist? Hier moeten jullie zijn: BNW / Damage Control voor de Corona hoax is begonnen #2
Ja, maar dat is anders. Splinter en balk.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Aha
En met hoeveel man was dat precies?
hahahah.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Aha
Waarschijnlijk hetzelfde als wat jouw bezielde toen je met je familie ging wandelen.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef PippenScottie het volgende:
Teveel vermoedelijk naar wel lekker klagen over anderequote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Aha
Mooi daar bij de Woude. Met de boot over toch?quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef PippenScottie het volgende:
Dat is precies hetzelfde als klagen dat het bij het winkelcentrum of de bouwmarkt zo druk is maar er zelf ook zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 19:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Teveel vermoedelijk naar wel lekker klagen over andere
Ohja, zo werkt dat ja? En 4000 per maand?quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Boehoee, net zoals de mensen die zich snel op werkloosheid zetten, om gratis te kunnen trekken. Idem voor de bedrijven en de kappers. Die ontvangen 4.000 EUR/maand. No way dat die dat op een normale maand verdienden.
Als je van hetzelfde gezin bent, mag dit gewoon hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 19:47 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hetzelfde als wat jouw bezielde toen je met je familie ging wandelen.
Jup, waarom herhaal je wat ik zei?quote:Op zondag 12 april 2020 19:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohja, zo werkt dat ja? En 4000 per maand?
Die 4000 is een eenmalige uitkering.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Boehoee, net zoals de mensen die zich snel op werkloosheid zetten, om gratis te kunnen trekken. Idem voor de bedrijven en de kappers. Die ontvangen 4.000 EUR/maand. No way dat die dat op een normale maand verdienden.
Omdat er geen reet van klopt, vriend.quote:Op zondag 12 april 2020 19:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Jup, waarom herhaal je wat ik zei?
Hij zegt 'familie' en geen gezin. Familie is bij mij ooms/tantes/ouders/grootouders.quote:Op zondag 12 april 2020 19:48 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Als je van hetzelfde gezin bent, mag dit gewoon hoor.
Klopt en er zijn ook klagers die vinden dat het te druk is bij de supermarkt terwijl die deur beleid hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 19:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde als klagen dat het bij het winkelcentrum of de bouwmarkt zo druk is maar er zelf ook zijn.
Volgens mij is het eenmalig 4000 dus als ze 2 maanden dicht zijn is dat net aan 2000 pmquote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, ik dacht, dat het per maand 4.000 EUR was. Excuses.quote:Op zondag 12 april 2020 19:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens mij is het eenmalig 4000 dus als ze 2 maanden dicht zijn is dat net aan 2000 pm
Jahet is eigenlijk 4k voor maart, april, en mei. Echt veel is dat niet.quote:Op zondag 12 april 2020 19:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens mij is het eenmalig 4000 dus als ze 2 maanden dicht zijn is dat net aan 2000 pm
Kan gebeuren maar dat is het niet dus stel alles is 3 maanden dicht een café in hartje Amsterdam betaalt vermoedelijk al meer dan 4000 huur per maandquote:Op zondag 12 april 2020 19:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, ik dacht, dat het per maand 4.000 EUR was. Excuses.
Nee precies en de huur van restaurants of cafés maar ook kapperszaken op een a locatie zijn meer dan 4000 per maand.quote:Op zondag 12 april 2020 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jahet is eigenlijk 4k voor maart, april, en mei. Echt veel is dat niet.
Eigenaars gaan echt wel iets regelen voor uitgestelde betaling of verlaging van de huur. Je wil geen betrouwbare huurder kwijt in deze complete shitstorm.quote:Op zondag 12 april 2020 19:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Kan gebeuren maar dat is het niet dus stel alles is 3 maanden dicht een café in hartje Amsterdam betaalt vermoedelijk al meer dan 4000 huur per maand
Dus zoveel is t niet
Is toch mooi als je gelijk zou hebben? Dan heeft de lockdown zijn werk gedaan en zijn we veel beter klaar voor ronde 2.quote:Op zondag 12 april 2020 20:00 schreef VacaLoca het volgende:
Ik gok zo snel trouwens als naar data van landen kijk waar veel getest is dat in Nederland 2 a 4 miljoen mensen in Nederland reeds besmet zijn (geweest) met Corona en circa 5000 overleden. Zoals ik al eens eerder zei verwacht ik niet meer dan 25.000 doden in Nederland, zelfs niet als je de maatregelen versoepeld. Dat laatste mede omdat sowieso maar een klein deel gered wordt in een ziekenhuis. 80%+ overlijd ongeacht voldoende capaciteit op IC of niet.
Idem hier.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef PippenScottie het volgende:
Moet je klagen bij je huurbaas, met 12k omzet een 4k huur betalen is geen business model.quote:Op zondag 12 april 2020 19:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Kan gebeuren maar dat is het niet dus stel alles is 3 maanden dicht een café in hartje Amsterdam betaalt vermoedelijk al meer dan 4000 huur per maand
Dus zoveel is t niet
Dit kan.quote:Op zondag 12 april 2020 20:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eigenaars gaan echt wel iets regelen voor uitgestelde betaling of verlaging van de huur. Je wil geen betrouwbare huurder kwijt in deze complete shitstorm.
Benieuwd wat ze krijgen als na mei de regels versoepeld doorgaan.quote:Op zondag 12 april 2020 19:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee precies en de huur van restaurants of cafés maar ook kapperszaken op een a locatie zijn meer dan 4000 per maand.
Er komt geen ronde 2.quote:Op zondag 12 april 2020 20:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is toch mooi als je gelijk zou hebben? Dan heeft de lockdown zijn werk gedaan en zijn we veel beter klaar voor ronde 2.
Waar haal je die 12k vandaan?quote:Op zondag 12 april 2020 20:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet je klagen bij je huurbaas, met 12k omzet een 4k huur betalen is geen business model.
Er komt sowieso een ronde 2. En 3. En 4. En 5.quote:
Mus heeft een café op t leidseplein wel 25k omzet dan is 6000 huur niet veel maar als je 6000 huur hebt en 0k omzet nu?quote:Op zondag 12 april 2020 20:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet je klagen bij je huurbaas, met 12k omzet een 4k huur betalen is geen business model.
Ja ik was vandaag ook op pad met de familie, opgedeeld in 3 groepjes van vier en vijf personen.quote:Op zondag 12 april 2020 20:02 schreef kibo het volgende:
[..]
Idem hier.
Ongeveer dezelfde ervaring, zelfde gebied.
Alleen precies andersom: hordes breeduit wandelende gezinnetjes, met voetbal en hond breeduit over de fietspaden . Wat bezielt dat volk.
Uit zijn dikke duimquote:
Moet wel zeggen dat ondanks de grote val in omzet (wordt deels gecompenseerd door loonmaatregel) de liquiditeitsplanning van sommige ondernemers ook wel te wensen overlaat.quote:Op zondag 12 april 2020 20:04 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Mus heeft een café op t leidseplein wel 25k omzet dan is 6000 huur niet veel maar als je 6000 huur hebt en 0k omzet nu?
Nou, echt wel hoor. Hier 2 ondernemers, 1 VOF, eenmalig 4000 euro en beiden moeten sluiten.quote:Op zondag 12 april 2020 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Bij 3 zal het virus gaan stokken, dan verspreidt het zich minder makkelijk.quote:Op zondag 12 april 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komt sowieso een ronde 2. En 3. En 4. En 5.
Terwijl jij met 15 familieleden Pasen aan het vieren was?quote:Op zondag 12 april 2020 20:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik was vandaag ook op pad met de familie, opgedeeld in 3 groepjes van vier en vijf personen.
En dan al die paden bezet, overal mensen, breeduit aan het zonnen. Wat bezielt die lui toch, blijf toch thuis.
Wat bezielt jou dan, iedereen moet zoveel mogelijk thuisblijven zodat jij lekker rustig met je familie kunt wandelen. Hypocriet 2.0quote:Op zondag 12 april 2020 20:02 schreef kibo het volgende:
[..]
Idem hier.
Ongeveer dezelfde ervaring, zelfde gebied.
Alleen precies andersom: hordes breeduit wandelende gezinnetjes, met voetbal en hond breeduit over de fietspaden . Wat bezielt dat volk.
Zou zeker positief zijn. Maar zou ook betekenen dat de maatregelen wellicht weinig verschil hebben gemaakt tov geen maatregelen. Voornamelijk omdat ze al vrij te laat waren. Maar die 4 weken lockdown is nog prima qua balans 'overige gevolgen maatregelen' vs 'extra oversterfte bij geen maatregelen'. Maar je kan je indien ik gelijk heb dan wel afvragen of nog vele maanden lang maatregelen met werkloosheid en andere malaise tot gevolg nog opwegen met de baten. Ik zou zeggen houd vooral de kwetsbare mensen geïsoleerd voor eigen bescherming.quote:Op zondag 12 april 2020 20:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is toch mooi als je gelijk zou hebben? Dan heeft de lockdown zijn werk gedaan en zijn we veel beter klaar voor ronde 2.
Eh, ja, fijn is anders, maar nog minder fijn is geen huurder en geen uitzicht op verhuur vanwege de complete shitstorm. Ik verhuur overigens.quote:Op zondag 12 april 2020 20:03 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit kan.
Echter moet de verhuurder ook akkoord gaan met verlaging want dan zakt zijn inkomen. Deze verhuurder moet ook weer rekening betalen maar mínder inkomsten en zo is t een cirkel ergens on die keten heb je een probleem of problemen
Ja inderdaad. Waarom blijf jij niet thuis? 3 groepjes van 4/5 personen is ook teveel.quote:Op zondag 12 april 2020 20:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik was vandaag ook op pad met de familie, opgedeeld in 3 groepjes van vier en vijf personen.
En dan al die paden bezet, overal mensen, breeduit aan het zonnen. Wat bezielt die lui toch, blijf toch thuis.
In hartje Amsterdam? Lijkt me stug. Een hele kleine wellicht.quote:
Die kroeg bij jouw in de wijk zekerquote:Op zondag 12 april 2020 20:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grove schatting wat een kroeg omzet.
Hopelijk voor ronde 2 al. Maar dat die rondes er gaan komen is evident. Vooralsnog is de verwachting (c.q. hoop) dat Corona net zoiets wordt als het influenzavirus qua 'rondes'.quote:Op zondag 12 april 2020 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij 3 zal het virus gaan stokken, dan verspreidt het zich minder makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |