Geloof niet dat NL en BG goede vrienden zijn omdat NL het hele land de moeder VETO'odquote:Op zondag 12 april 2020 17:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor noodsituatiesAls wij er teveel hebben.
Dit gaat de hele wereld dan ook geen half jaar volhouden. Er gaan denk inkop korte termijn andere keuzes gemaakt worden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het gaat idd op heel veel plekken goed, maar ik moet toegeven dat het echt nu wel drukker op straat is dan in het begin van de maatregelen.
Ik denk omdat we hier niet de Italiaanse en Spaanse toestanden hebben.
Volgens mij is de kans om besmet te raken omdat Annie op 1.25 meter afstand langs je fiets i.p.v. 1.50 echt belachelijk klein is.
Bulgaria?quote:Op zondag 12 april 2020 17:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geloof niet dat NL en BG goede vrienden zijn omdat NL het hele land de moeder VETO'oddaarom is er wel noodhulp van BG naar DE gegaan in de vorm van beschermende kleding en maskers. Politiek
Daquote:
Maar wel van onze uitkeringen snoepenquote:Op zondag 12 april 2020 17:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geloof niet dat NL en BG goede vrienden zijn omdat NL het hele land de moeder VETO'oddaarom is er wel noodhulp van BG naar DE gegaan in de vorm van beschermende kleding en maskers. Politiek
Om het gezellig te houden: Ga mij niet vertellen dat ik iets niet begrijp.quote:Op zondag 12 april 2020 16:55 schreef _I het volgende:
[..]
Niets uit context. Je begrijpt niet wat flatten the curve betekent. Je kan mensen niets gecontroleerd laten ondergaan, dat is hetzelfde als de doden accepteren in een lang tijdsbestek.
En huisartsen die legale middelen voorschrijven voor een ziekte waar geen medicijn tegen is, en waar velen ook mee geëxperimenteerd hebben. Van mij krijgen ze een lintje! Twee als het moet.
Je kunt het mooi dramatiseren en uit z'n verband trekken. Het is logisch dat iedereen over z'n eigen situatie nadenkt en in overleg met een arts worden de kansen en gevolgen van een ic opname vast besproken, het is dan ook niet meer dan logisch om daar nu vast over na te denken.quote:Op zondag 12 april 2020 17:31 schreef _I het volgende:
[..]
Je weet dat er opgeroepen werd met 70-plussers te gaan praten dat het beter was als ze dood zouden gaan in hun eigen omgeving. Dat als ze op de IC zouden komen, dat ze geen tot weinig overlevingskans zouden hebben. Dat ze in het ziekenhuis verder weinig konden doen, dus min of meer gevraagd werd thuis te blijven?
Heb het niet over een normale situatie. Of over mensen die ene keuze hebben. Maar over de mensen die palliatieve zorg krijgen en dit willen proberen. Why not.
Over internetroepers gesproken.
Het journaal begint formeel om 20u00 en geeft dan de gelegenheid hem in te leiden.quote:
Beter bekend staan als uitkeringssnoeper en accordeonspeler dan als Joegoslaviëtribunaalklantquote:Op zondag 12 april 2020 17:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar wel van onze uitkeringen snoepen
Das natuurlijk onzin. Het is geen experiment "as such". Het zijn bestaande medicijnen, die ze gewoon kunnen voorschrijven. Het zal wel vaker gebeuren dat iets blijkt te werken bij iets anders.quote:Op zondag 12 april 2020 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Om het gezellig te houden: Ga mij niet vertellen dat ik iets niet begrijp.
Ik vraag mij af of het wel die verwerpelijke manipulatie is wanneer je mensen iets laat ondergaan dat sws onvermijdelijk is. Hooguit dat zij zelf individueel gezien, idd geen keuze hebben om het moment te bepalen.
Wanneer mensen niet "gedoseerd" iets mag laten ondergaan, dat epidemiologisch onvermijdelijk is, wil dat zeggen dat je extreem dus alles (of niets) moet doen t.a.v. verspreiding.
Zijn (a) Ride-The-Hill of c)Sitting-It-Out) scenario's acceptabeler ? Ook wanneer dat leidt tot extreme zorgproblemen en/of aan de andere kant opsluiting ?
Los van die discussie, is de keuze gevallen op het FTC beleid
Geen enkel scenario, rechtvaardigt het ongecontroleerd experimenteren om dat het zo welgevallig kan vanwege een mening (of overtuiging). Niet voor niets zijn er afspraken.
Huisartsen lauweren die buiten de regels opereren is sws kul, wat idd niets zegt over hun gebrek of overvloed aan medemenselijkheid.
Als een huisarts wil experimenteren, dient hij dat binnen de richtlijnen te doen. Wil of kan hij dat niet, gaat hij maar werken op/in een (academisch) ziekenhuis of bevoegd research instituut.
Nederland is van de regeltjes. Dat is natuurlijk heel goed, maar in xo een crisis moeten we misschien soms onorthodox te werk gaan.quote:
Dramatiseer niet zo. Ik vind gewoon dat die huisarts in dit geval goed werk levert. En dat mag ik vinden gelukkig.quote:Op zondag 12 april 2020 17:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je kunt het mooi dramatiseren en uit z'n verband trekken. Het is logisch dat iedereen over z'n eigen situatie nadenkt en in overleg met een arts worden de kansen en gevolgen van een ic opname vast besproken, het is dan ook niet meer dan logisch om daar nu vast over na te denken.
Mijn ouders zijn 70 plus en fit, en die hoeven echt niet voor hun plekje te vrezen.
Maar goed in jouw universum past het vast beter dat elke 70 plusser gebeld is met de mededeling dat ze aan hun log worden over gelaten bij corona.
Yep, zo vind ik het ook wel "bijzonder" dat de Belgen nu iedere dode bejaarde op de Corona-bult gooien.quote:Op zondag 12 april 2020 17:29 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Exact dit vermoed ik ook. Hoewel ik een hekel heb aan complottheorien is het wel frappant te noemen dat Zuid Europese landen met enorme staatsschulden ondanks strengere maatregelen meer last hebben van dit virus. En dat ze ondankbaar zijn met het feit dat ze enkel geld krijgen om hun Corona crisis te bestrijden. Gek toch? Bijna onverklaarbaar toch?
I like black sea, very nice, but Romania is better.quote:
Shotje voor de sfeerquote:Op zondag 12 april 2020 17:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Beter bekend staan als uitkeringssnoeper en accordeonspeler dan als Joegoslaviëtribunaalklant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig draait men op >150% capaciteit, met overal extra handjes. Dat moet eerst afgeschaald, dan moet men de achterstand nog inhalen en dan kan men kijken of er ruimte is om te recupereren.quote:Op zondag 12 april 2020 17:51 schreef Hamzoef het volgende:
Tijdje bewust niet teveel gevolgd, maar het lijkt nu echt de goede kant op te gaan qua ic capaciteit. Hopelijk wordt dat niet aangegrepen om de maatregelen nu te versoepelen.
Hoe zit het eigenlijk met het IC personeel kunnen zij langzaamaan ook een beetje verlof krijgen om te recupereren nu?
quote:Op zondag 12 april 2020 17:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Shotje voor de sfeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen. Knap wel."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ben je gek, economie wordt al verkracht, jij vindt het zeker lekker om te bukken?quote:Op zondag 12 april 2020 17:51 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk wordt dat niet aangegrepen om de maatregelen nu te versoepelen.
Ok, ik hoop dat dat snel komt dan. Ben beetje bang dat het ic personeel straks ‘op’ is en dan geen ventielen tweede komende piek aankunnen ondanks voldoende bedden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:53 schreef _I het volgende:
[..]
Voorlopig draait men op 150% capaciteit, met overal extra handjes. Dat moet eerst afgeschaald, dan moet men de achterstand nog inhalen en dan kan men kijken of er ruimte is om te recupereren.
Bukken?quote:Op zondag 12 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben je gek, economie wordt al verkracht, jij vindt het zeker lekker om te bukken?
Scheelt iig een hoop geld voor de procedure.quote:Op zondag 12 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen. Knap wel.
De grote klap komt na het werk, niet tijdens.quote:Op zondag 12 april 2020 17:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ok, ik hoop dat dat snel komt dan. Ben beetje bang dat het ic personeel straks ‘op’ is en dan geen ventielen tweede komende piek aankunnen ondanks voldoende bedden.
Ik denk dat de emotie het hier overneemt. Gevalletje Dunning-Krugerquote:Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?
Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
oke, wat had hij dan moeten doen, ze in het zkh moeten laten opnemen?quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat hij voorschrijft heeft relatief groot risico op de levensbedreige de hartritmestoor is Torsades des Points. Daarom mag het alleen in ziekenhuissetting.
Dus je moet de werkdruk een beetje hoog houden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De grote klap komt na het werk, niet tijdens.
Je ziet dingen. Heb niemand een kansloze nietsnut genoemd.quote:Op zondag 12 april 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat de emotie het hier overneemt. Gevalletje Dunning-Kruger
Ik ben zeker geen arts en de laatste die daar een waardeoordeel in wil maken maar iemand die vele jaren geleerd heeft, ervaring op moe(s)t doen en zich periodiek moet bewijzen, uitmaken voor kansloze nietsnut; lijkt mij ongepast.
Dat wil niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn, artsen zijn net mensen, die dan wel wat beter onderbouwd moet worden, wil dat een kans van slagen hebben.
Verder eigen ik mij bij een "deskundige" altijd het recht voor dat hij of zij het advies aan mij moet kunnen uitleggen of dat minstens onderbouwen.
Uitzonderingen daargelaten, zal er weinig zijn waar je gaten in zult kunnen schieten. Hooguit in de relatie tot..... een arts is geen econoom en kan niet kijken in je ziel.
De mogelijke uitzondering vanwege expertisegebrek dan hanteren als rechtvaardiging van voor een keuze; is sws het stomste dat iemand kan doen in een bedreigende situatie.
Goed nieuwsquote:
LockDown en oorlogskreten helpen ook niet tegen het virus noch voorkomt het de aandoening.quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
Beter iets 100x te veel doen, dan 1x te weinig.quote:Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier in de stad 30 ICU-plaatsen, honderden normale bedden en net een veldhospitaal voor 400 man opgericht.
Er zijn in de hele stad met bijna 80.000 inwoners 7 gevallen bekend waarvan 2 al genezen verklaard
dit, de intelligente lockdown schijnt wel te werken, maar echt teveel doden per inwoners van NL.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/
We staan net achter Frankrijk relatief gezien. En dan tellen ze in Frankrijk wel de doden in de verpleeghuizen allemaal mee. Wij niet. Dus waarschijnlijk staan we er zelfs boven.
De hosannastemming hier over het beleid snap ik niet. De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden.
Je begrijpt niet dat dat "zo snel mogelijk back to normal gaan" de huidige situatie is maar dat, dat simpelweg een stuk later mogelijk is dan jij meent?quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
En op Zondag winkelen is zoizo al enkele reis Helquote:
Worden die cijfers in de opvolgende dagen niet standaard nog verhoogd als gevolg van administratieve lag oid?quote:Op zondag 12 april 2020 18:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat staafdiagrammen van hospitalisaties en doden per dag toegevoegd, je ziet dat die laatste twee wel afnemen/stabiliseren nu.
[ afbeelding ]
Excuses dat je dit zo opvat.quote:Op zondag 12 april 2020 17:58 schreef _I het volgende:
[..]
Je ziet dingen. Heb niemand een kansloze nietsnut genoemd.
Beetje jammerlijk gesprek. En ook zo persoonlijk. Tssk.
Dat zou mij ook zeker niet verbazen. Als je na jaren van economische voorspoed nog steeds je financiën niet op orde krijgt dan is het verleidelijk om misbruik te maken van een situatie die ineens mogelijkheden biedt op gratis geld.quote:Op zondag 12 april 2020 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zo vind ik het ook wel "bijzonder" dat de Belgen nu iedere dode bejaarde op de Corona-bult gooien.
Ze grijpen dit virus overduidelijk aan om de eurobonds erdoorheen te drukken. Dit gaat ons zoveel harder raken dan die paar duizend Corona-doden.
Die van de laatste dagen zouden nog iets hoger kunnen worden, maar ik haal de data elke dag opnieuw op.quote:Op zondag 12 april 2020 18:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Worden die cijfers in de opvolgende dagen niet standaard nog verhoogd als gevolg van administratieve lag oid?
En die spaghettivreters maar janken over onze beleidquote:Op zondag 12 april 2020 18:18 schreef Caland het volgende:
Nu op NOS dronebeelden van een uitgestorven Nederland vandaag
Maar hier gaat men compleet over de zeik over een twitterfilmpje waar mensen gewoon afstand houden
Mooie tegenstelling wel
Wie, de Italianen?quote:Op zondag 12 april 2020 18:24 schreef Doublepain het volgende:
[..]
En die spaghettivreters maar janken over onze beleid
Ik sta achter wat er staat. Of je nou 11 jaar of 9 jaar hebt gestudeerd, het leven stopt niet na je studie. Als huisarts zie je in de praktijk duizenden mensen.quote:Op zondag 12 april 2020 18:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Excuses dat je dit zo opvat.
ik meende toch uit je
"Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts."
op te maken dat er geen fiducie is in andere artsen dan die worden vertrouwd op grond van gevoel.
Wellicht dat dit mijn "expertise" zenuw triggerde. Mij maakt het geen ruk uitmaakt wie de deskundige is die mij ter zake gaat helpen.
Ik snap de generalisatie dat iemand geen beter (of slechter) mens wordt met (of zonder) een opleiding.
Wanneer een deskundige iets vertelt is het voor mij sws altijd reden om goed proberen te luisteren. Proberen gaat soms eventjes fout omdat er tijd nodig is om het onwerkelijke te bevatten.
Dan is het wel fijn wanneer je een goede huisarts hebt die daar even de gelegenheid voor geeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |