twitter:briantylercohen twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:28:46This is why you do not fuck with an Italian from New York.
https://t.co/M0qlfBh4iM reageer retweet
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:
Cuomo.twitter:briantylercohen twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:28:46This is why you do not fuck with an Italian from New York.
https://t.co/M0qlfBh4iM reageer retweet
Hij zegt zelf ook dat er fouten zijn gemaakt, maar daar gaat het niet om. Ging erom hoe hij Trump even duidelijk maakt hoe het zit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.
New York vergelijken met Minnesotaquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.
Oh ja ik was even vergeten dat je op de banken moet staan te klappen als Trump wordt aangepakt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij zegt zelf ook dat er fouten zijn gemaakt, maar daar gaat het niet om. Ging erom hoe hij Trump even duidelijk maakt hoe het zit.
Het gaat mij niet om de vergelijking. Het gaat mij erom dat je ook zonder continu de Rocky Balboa uit te hangen een crisis kan aanpakken en vooral stappen kan maken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:33 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
New York vergelijken met Minnesota
Nee hoor, maar het is wel bijzonder als een gouverneur zich zo uitspreekt tegenover de president. Heb je het filmpje wel gezien?quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh ja ik was even vergeten dat je op de banken moet staan te klappen als Trump wordt aangepakt.
[..]
Het gaat mij niet om de vergelijking. Het gaat mij erom dat je ook zonder continu de Rocky Balboa uit te hangen een crisis kan aanpakken en vooral stappen kan maken.
Trumpbash is niet echt nieuw. Die Cuomo is net zo blaaskaak als Trump, gewoon een Amerikaan dusquote:Op zaterdag 18 april 2020 22:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het is wel bijzonder als een gouverneur zich zo uitspreekt tegenover de president. Heb je het filmpje wel gezien?
Dit zijn de protestacties voor de komende periode. Approved by Fox News?twitter:existentialfish twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 15:06:03Fox News advertising protests against social distancing https://t.co/WODie8SUqS reageer retweet
Een mooi artikel hoe Amerika het produceren van testen aangepakt heeft in de eerste weken.. En de bureaucraten maar naar elkaar wijzen waarna commerciėle partijen uiteindelijk de tests zijn mogen gaan produceren.quote:https://www.nytimes.com/2(...)ination-testing.html
C.D.C. Labs Were Contaminated, Delaying Coronavirus Testing, Officials Say
Fallout from the agency’s failed rollout of national coronavirus kits two months ago continues to haunt U.S. efforts to combat the spread of the highly infectious virus.
Sloppy laboratory practices at the Centers for Disease Control and Prevention caused contamination that rendered the nation’s first coronavirus tests ineffective, federal officials confirmed on Saturday.
Two of the three C.D.C. laboratories in Atlanta that created the coronavirus test kits violated their own manufacturing standards, resulting in the agency sending tests that did not work to nearly all of the 100 state and local public health labs, according to the Food and Drug Administration.....
Mr. Becker said that public health laboratories started receiving the C.D.C. kits on Feb. 7, and by the next day members were already calling him to report that the test was not working accurately. He alerted both the C.D.C. and the F.D.A., which regulates medical devices, including laboratory tests.....
The F.D.A. concluded that C.D.C. manufacturing issues were to blame and pushed the agency to shift production to an outside firm. That company, I.D.T., accelerated production of the C.D.C. test and says no more issues were reported.
Meanwhile, the F.D.A. also came under fire for not initially allowing commercial labs like Quest and LabCorp and others to begin ramping up production of their own tests.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Trumpbash is niet echt nieuw. Die Cuomo is net zo blaaskaak als Trump, gewoon een Amerikaan dusVooropgesteld dat deze twee heren zich als kleine kleuters elkaar de tent uit jagen in tijden van crisis is wel ontzettend triest. Je zult het als land maar hebben zulk leiderschap.
“This hysteria that you see, this fear that you see, the panic that you see is unwarranted. We have dealt with worse viruses.” - Andrew Cuomo March 10, 2020
Hij heeft het ook onderschat maar in de complete context is jouw quote toch anders.quote:State Will Produce Up to 100,000 Gallons of Hand Sanitizer Per Week and Distribute to Most Impacted and High Risk Communities and State Agencies
Governor Confirms 37 Additional Novel Coronavirus Cases in New York State - Bringing Total to 142
NYS Health Department and Education Department Will Issue Guidance for Schools Who Have Students Who Test Positive for Novel Coronavirus
Governor Today Will Send to Legislature Paid Sick Leave Bill That Specifically Protects People Who Stay Home from Work Because They Are Being Isolated or Quarantined as a Result of Novel Coronavirus
Urges Federal Government to Approve NY Presbyterian's Use of State Coronavirus Test; at Governor's Urging FDA Approved Northwell's Testing Yesterday Evening
Governor Cuomo: "We are introducing New York State Clean hand sanitizer made conveniently by the State of New York. This is a superior product to products now on the market. The World Health Organization, CDC, all of those people suggest 60% alcohol content. Purell, competitor to New York State clean - 70% alcohol. This is 75% alcohol."
Cuomo: "Context, all these numbers, what does it mean? All day long people keep calling me up and saying, 'Here are all these numbers, what does it mean?' It means you find the positives, you reduce the spread. What is the bottom line? What does this mean? People are reacting like this is the Ebola virus. This is not the Ebola virus. This hysteria that you see, this fear that you see, the panic that you see is unwarranted. We have dealt with worse viruses. This spreads like the flu, but most people will have it and they get on with their lives."
In Minnesota zijn felle protesten tegen de maatregelen om het virus te bestrijden. Verder zijn we er nog niet, dat er nu geen brandhaard in Minnesota is wil niet zeggen dat ze geen last van de Pandemie zullen krijgen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het systeem is niet met zijn tijd meegegaan en daardoor een gedrocht geworden. Dat speelt ze nu parten.quote:Op zondag 19 april 2020 08:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een mooi artikel hoe Amerika het produceren van testen aangepakt heeft in de eerste weken.. En de bureaucraten maar naar elkaar wijzen waarna commerciėle partijen uiteindelijk de tests zijn mogen gaan produceren.
Ik was altijd in de veronderstelling dat de vs een minimale overheid had, maar dat die minimale overheid dan alsnog elkaar zo kan tegenwerken is verbazingwekkend.
Laat die redneks wat meer demonstreren en op den duur zitten de brandhaarden vanzelf in die staten. Daarna gaat iedereen de schuld krijgen dat die nieuwe brandhaarden ontstaan zijn door chinezen, democraten, een tekort aan testen, 5g masten, vliegende spaghetti monsters....quote:Op zondag 19 april 2020 08:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Minnesota zijn felle protesten tegen de maatregelen om het virus te bestrijden. Verder zijn we er nog niet, dat er nu geen brandhaard in Minnesota is wil niet zeggen dat ze geen last van de Pandemie zullen krijgen.
Tja, besmetting doordat men reagentia bereidde in de ruimte waar met virus materiaal gewerkt werd.quote:Op zondag 19 april 2020 08:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een mooi artikel hoe Amerika het produceren van testen aangepakt heeft in de eerste weken.. En de bureaucraten maar naar elkaar wijzen waarna commerciėle partijen uiteindelijk de tests zijn mogen gaan produceren.
Ik was altijd in de veronderstelling dat de vs een minimale overheid had, maar dat die minimale overheid dan alsnog elkaar zo kan tegenwerken is verbazingwekkend.
En de besmetting betrof blijkbaar een stap die niet noodzakelijk was voor een werkende test. Maar het duurde een maand voordat die weggelaten werd.quote:The cross contamination most likely occurred because chemical mixtures were assembled into the kits within a lab space that was also handling synthetic coronavirus material. The scientists also said the proximity deviated from accepted procedures and jeopardized testing for the virus.
https://www.washingtonpos(...)70c6b2034_story.htmlquote:The troubled segment of the test was not critical to detecting the novel coronavirus, experts said. But after the difficulty emerged, CDC officials took more than a month to remove the unnecessary step from the kits, exacerbating nationwide delays in testing, according to an examination of federal documents and interviews with more than 30 present and former federal scientists and others familiar with the events.
Kun je een voorbeeld geven van concrete maatregelen, die bij de start van de epidemie in de VS binnen de invloedssfeer van Cuomo lagen, en waar hij al eerder actie op had moeten/kunnen nemen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen.
New York stad als geheel zelfs 11.000 inwoners/km2quote:Op zondag 19 april 2020 10:04 schreef FYazz het volgende:
Verder is NY niet echt vergelijkbaar met Minnesota. 19 miljoen inwoners en 159 inwoners/km2 t.o.v. 5 miljoen inwoners en 26 inwoners/km2.
Trump speelt politiek tegenover zijn achterban een slim spel: virus bagatelliseren, geen ingrijpende maatregelen willen nemen, als de situatie hem toch dwingt dat met tegenzin doen, vervolgens steeds oproepen de maatregelen op te heffen, gouverneurs onder druk zetten, zodat zij verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de economische schade door de lockdown, als dan de maatregelen toch worden verlicht kan hij daar de sier mee maken...quote:Op zondag 19 april 2020 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laat die redneks wat meer demonstreren en op den duur zitten de brandhaarden vanzelf in die staten. Daarna gaat iedereen de schuld krijgen dat die nieuwe brandhaarden ontstaan zijn door chinezen, democraten, een tekort aan testen, 5g masten, vliegende spaghetti monsters....![]()
Als echt groots Amerikaans experiment zou trump met een dieprode staat moeten samenwerken en gewoon alle maatregelen om virusverspreiding te voorkomen in die staat per direct opheffen. Popcorn erbij en 4 tot 8 weken wachten voor de wereld om te zien dat wetenschappers over verspreiding toch gelijk hadden.
Ja klopt. Ik refereerde aan de staat NY, vandaar die cijfers.quote:Op zondag 19 april 2020 10:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
New York stad als geheel zelfs 11.000 inwoners/km2
Manhattan bijna 30.000 per km2. Zonder alle touristen.
90% reist met het openbaar vervoer naar het werk.
Plus 3 internationale vliegveld in een straal van 20 km.
Florida, Mississippi, Alabama en Texas hebben een aantal stranden al weer open gegooid (of gaan dat zeer binnenkort doen). Vier republikeinse gouverneurs.quote:Op zondag 19 april 2020 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laat die redneks wat meer demonstreren en op den duur zitten de brandhaarden vanzelf in die staten.
( )
Als echt groots Amerikaans experiment zou trump met een dieprode staat moeten samenwerken en gewoon alle maatregelen om virusverspreiding te voorkomen in die staat per direct opheffen. Popcorn erbij en 4 tot 8 weken wachten voor de wereld om te zien dat wetenschappers over verspreiding toch gelijk hadden.
De grootste hotspot, alhoewel het artikel waaruit ik link al 10 dagen oud is.quote:Op zondag 19 april 2020 14:28 schreef Salina het volgende:
Overigens heeft Minnehaha County, daar waar de befaamde meat processing plant van Sioux Falls, Douth Dakota ligt, nu 661 cases per 100.000 inwoners.
Ook in de gaten houden. Een van de grootste huidige "hotspots".
Het aantal COVID-19 zaken is bijna volledig terug te herleiden tot de vleesfabriek zelf.quote:Hotspots in the United States
Data compiled from the New York Times, combined with KELOLAND News reporting, shows the Sioux Falls, South Dakota, Smithfield Plant the top hotspot in the country. The number of 644 including 518 employees and 126 known interactions through contact tracing. State health officials are saying the average Smithfield employee has been in contact with 10 people.
Het gaat hier over een hotspot dat bijna volledig valt terug te herleiden tot een vleesfabriek, dat in Chinese handen is en met heel hoge waarschijnlijkheid een groot aandeel Chinese werknemers in dienst had die positief zijn getest op COVID-19.quote:The employee base includes residents whose first language is not English.
Noem said in this situation “we are working with interpreters” to make sure employees and family members understand CDC guidelines and other information.
Noem said the state is also working with community leaders in the Minnehaha County and Sioux Falls area.
quote:Meer dan 40.000 Amerikanen dood
Het aantal geregistreerde doden door het nieuwe coronavirus in de Verenigde Staten is meer dan 40.000. Dat blijkt uit cijfers van Worldometer en persbureau Reuters.
Volgens Worldometer zijn zeker 40.109 mensen met het virus in de VS overleden. Het dodental in de VS is bijna twee keer zo hoog als in Italiė, het land dat daarna de meeste doden heeft met ruim 23.000.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntelligente-lockdown
Met 150.000 - 200.000 doden. Hij wil zeker zijn dat hij zijn strategie succesvol kan noemen.quote:Op zondag 19 april 2020 22:34 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Trump was tevreden met 60.000 doden, toch?
Een week of twee geleden beraamden Trump en Fauci het dodental nog op 60-80 duizend geloof ik omdat het zo goed ging..quote:Op zondag 19 april 2020 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met 150.000 - 200.000 doden. Hij wil zeker zijn dat hij zijn strategie succesvol kan noemen.
Die 60000 gaat hij sowieso niet halen
De week daarvoor was de verwachting 100.000 - 240.000quote:Op zondag 19 april 2020 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een week of twee geleden beraamden Trump en Fauci het dodental nog op 60-80 duizend geloof ik omdat het zo goed ging..
Best bizar eigenlijk dat amper 6 weken geleden, begin maart, in de Verenigde Staten er nog maar 100 bevestigde COVID-19 zaken waren en vier doden. bronquote:Op zondag 19 april 2020 22:34 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Trump was tevreden met 60.000 doden, toch?
Dank voor de info/aanvulling. Het feit dat er waarschijnlijk veel Chinezen werken in de Smithfield Foods fabriek kan ik nergens terugvinden. Wel dit artikel:quote:Op zondag 19 april 2020 17:05 schreef dellipder het volgende:
[..]
De grootste hotspot, alhoewel het artikel waaruit ik link al 10 dagen oud is.
[..]
Het aantal COVID-19 zaken is bijna volledig terug te herleiden tot de vleesfabriek zelf.
[ afbeelding ]
In 2013 is Smithfield Foods Inc verkocht voor $4.72 miljard verkocht aan WH Group.
Nog een stukje uit het artikel:
[..]
Het gaat hier over een hotspot dat bijna volledig valt terug te herleiden tot een vleesfabriek, dat in Chinese handen is en met heel hoge waarschijnlijkheid een groot aandeel Chinese werknemers in dienst had die positief zijn getest op COVID-19.
Het bedrijf had in 2016 ruim 50.000 werknemers, dus het is meer dan aannemelijk dat het hier gaat over talloze verschillende nationaliteiten.quote:Op maandag 20 april 2020 00:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Dank voor de info/aanvulling. Het feit dat er waarschijnlijk veel Chinezen werken in de Smithfield Foods fabriek kan ik nergens terugvinden. Wel dit artikel:
Coronavirus at Smithfield pork plant: The untold story of America's biggest outbreak
"The workforce at Smithfield is made up largely of immigrants and refugees from places like Myanmar, Ethiopia, Nepal, Congo and El Salvador. There are 80 different languages spoken in the plant. Estimates of the mean hourly wage range from $14-16 an hour. Those hours are long, the work is gruelling, and standing on a production line often means being less than a foot away from your co-workers on either side."
twitter:MarcZenn twitterde op zondag 19-04-2020 om 22:45:14Two nurses, who have witnessed first hand the toll Covid is taking in Colorado, stood up and peacefully counter protested. Here is how they were treated. I had join them. https://t.co/iJnNcqZxSv reageer retweet
Ik snap haar 'This is a free country' argument ook niet echt.quote:
twitter:GilesFenton twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 09:37:04This hoax has been planned for over 15 years... #CoronaHoax #FilmYourHospital https://t.co/NswUc8AOoI reageer retweet
https://thehill.com/polic(...)sts-from-south-koreaquote:Maryland obtains 500,000 coronavirus tests from South Korea
Maryland has obtained 500,000 coronavirus tests from South Korea, Gov. Larry Hogan (R) announced Monday, as states push to increase their testing capacity.
Hogan’s wife, Yumi Hogan, is a Korean immigrant and had been on the phone in the middle of the night in recent weeks helping to secure the purchase, The New York Times reported Monday.
“Luckily we had a very strong relationship with Korea,” Hogan told the Times. “But it should not have been this difficult.”
“After weeks of diplomatic discussions and procurement efforts, the State of Maryland has acquired *500,000* COVID-19 tests from LabGenomics in South Korea,” Hogan spokesman Mike Ricci tweeted Monday.
Niet helemaal het experiment waarop gehoopt is (want nog steeds strikte restricties en nog niet alles compleet open), maar toch een beginnetje.quote:Op zondag 19 april 2020 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als echt groots Amerikaans experiment zou Trump met een dieprode staat moeten samenwerken en gewoon alle maatregelen om virusverspreiding te voorkomen in die staat per direct opheffen.
Popcorn erbij en 4 tot 8 weken wachten voor de wereld om te zien dat wetenschappers over verspreiding toch gelijk hadden.
Ik waardeer je informatieve posts erg Salinaquote:
Nee, je ziet niets over het hoofd. De 60.000 gaat ruimschoots gehaald worden inderdaad. Zeker nu zuidelijke (meest republikeinse) staten de economie vanaf vrijdag weer deels open gaan gooien (Georgia, Texas, Louisiana, South Carolina, Kentucky uit mijn hoofd).quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:00 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik hoor/lees steeds het getal 60.000 overledenen die voorspeld worden in de VS door de modelleurs. Ik zie echter dat de VS nu al op 45.000 overledenen zitten en sinds 14 dagen bijna onafgebroken op >2000/dag zitten. Misschien dat er een razendsnelle afname zal komen van het sterftecijfer, maar het lijkt me dat op korte termijn die 60.000 wel zullen passeren en hier ruimschoots overheen zullen gaan?
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Nee, je ziet niets over het hoofd denk ik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:00 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik hoor/lees steeds het getal 60.000 overledenen die voorspeld worden in de VS door de modelleurs. Ik zie echter dat de VS nu al op 45.000 overledenen zitten en sinds 14 dagen bijna onafgebroken op >2000/dag zitten. Misschien dat er een razendsnelle afname zal komen van het sterftecijfer, maar het lijkt me dat op korte termijn die 60.000 wel zullen passeren en hier ruimschoots overheen zullen gaan?
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Thx.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik waardeer je informatieve posts erg Salina
Ja, echt hč, daar moest ik ook meteen aan denken.quote:
Yup, moest er ook aan denken. Bizar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beetje dit idee :p
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag wat er net stondIk was inderdaad vergeten de quote aan te passen
twitter:spectatorindex twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 23:03:22JUST IN: Coronavirus deaths in the United States reach 45,000 reageer retweet
Is de kans dan niet groot dat ze over 1 week al hun eerdere voorspelling van 60.000 doden halen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:10 schreef polderturk het volgende:
twitter:spectatorindex twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 23:03:22JUST IN: Coronavirus deaths in the United States reach 45,000 reageer retweet
Met 2500 doden per dag natuurlijk gewoon zeer realistisch.quote:Op woensdag 22 april 2020 00:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is de kans dan niet groot dat ze over 1 week al hun eerdere voorspelling van 60.000 doden halen?
samenvattend 2 weken individuele quarantaine aan land heeft nog niet bij elk bemanningslid geleid tot totaal virusvrij zijn.quote:https://www.volkskrant.nl/cs-bfa02a38
Nieuwe coronagevallen houden Amerikaans vliegdekschip vast in de Stille Oceaan
hoe kan een federale staat een land aanklagen zonder gebruik te willen maken van een internationaal gerechtshof.quote:https://www.volkskrant.nl/cs-b0fd7f92
Amerikaanse staat Missouri dient claim in tegen China wegens coronapandemie.....
Volkenrechtenexperts betwijfelen of de claim van Missouri veel kans heeft omdat staten ook volgens het Amerikaanse recht immuniteit genieten voor dergelijke aanklachten vanuit het buitenland. Maar Missouri hoopt dat juridische obstakel te omzeilen doordat het ook de Communistische Partij van China aansprakelijk heeft gesteld.
COR / Amerika klaagt China aan! --->quote:Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Basp1 het volgende:
hoe kan een federale staat een land aanklagen zonder gebruik te willen maken van een internationaal gerechtshof.
Uitgebreid artikel over de schrijnende werkomstandigheden en brandhaarden in sommige gevangenissen.quote:This week, a single Ohio prison has become a top hot spot in the country, with 1,950 inmates — 78 percent of the prison population — testing positive for the virus.
https://www.washingtonpos(...)cfce1c7c7_story.html
Thanks hoor.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:34 schreef wokkelfok het volgende:
Blijf vooral de nieuwsberichten posten, ik waardeer het enorm.
Die burgermeester van Las Vegas, wat moet je daar nou over zeggen. Die vrouw is gewoon niet heel snugger en daar zadelt ze de inwoners van haar er mee op. Prachtig. Dit gaat nog smullen worden de aankomende maanden met het ontwikkelingen in Amerika.
En die kwam weer via de UK?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Net zo als Nederland is New York geinfecteerd via de Noord-Italiaanse route. Niet via China.
Hoor ik net op CNN van de Amerikaanse Jaap.
Amerika telt wel die verdachte gevallen mee? Verder is de VS ook wel een enorm land met relatief weinig inwoners. Ter vergelijking; Nederland 400 inwoners/km2, VS 33 inwoners/km2.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Aantal doden per 1 miljoen:
VS: 143
Nederland: 237
En dan telt Nederland nog niet eens de verdachte gevallen mee.
Op de VS afgeven in deze tijd.
Op Worldometers info kan je klikken op de USA en dan zie je de cijfers van de afzonderlijke staten. Ik volg dat al vanaf het begin. Wat mij met name opviel, dat Californiė weinig doden heeft en als een van de eerste staten al meer dan 50 Coronagevallen had. Toen moest het in de staat New York nog beginnen.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Exact hetzelfde als dat ik al dacht gisteravond. Neem dan ook even de bevolkingsdichtheid mee.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Amerika telt wel die verdachte gevallen mee? Verder is de VS ook wel een enorm land met relatief weinig inwoners. Ter vergelijking; Nederland 400 inwoners/km2, VS 33 inwoners/km2.
Trump reportedly threatened to fire a top doctor at the CDC for sounding the alarm about the coronavirus in Februaryquote:Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef Salina het volgende:
https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/Mbd92sKaha
"On Feb. 25, Nancy Messonnier, a CDC official, said the agency was preparing for a potential pandemic and that community spread of the virus was likely. The stock market plunged.
At a media briefing later that day, Mr. Azar sought to quell concerns, saying the virus was “contained.”
But it was too late. A furious Mr. Trump, flying back to Washington from India, called Mr. Azar and threatened to oust Dr. Messonnier.
The next day, the president announced he was putting Vice President Pence in charge of the federal response—news Mr. Azar learned a few hours before the announcement."
https://mobile.twitter.co(...)/1253061064511459329
https://mobile.twitter.co(...)/1253035921152159749
Even samenvattend alles bij elkaar genomen: Medewerker CDC (Dr. Messonnier) is bezig voorbereidingen te treffen om de VS te weren tegen de enorme ramp die er aan komt, Trump niet blij, roept haar baas Azar op het matje en dreigt Messonnier weg te ruimen.
Nu heeft Azar een andere rol gekregen en Dr. Rick Bright (HHS BARDA) ontslagen. Dr. Bright heeft nu een klokkenluidersklacht ingediend bij de autoriteiten:
https://mobile.twitter.com/SpinDr/status/1253061452732043264
https://mobile.twitter.com/JDiamond1/status/1253056646802214912
De VS is een heel ander land. Het is veel minder dichtbevolkt, maar ze hebben daar ook tijdig signalen ontvangen.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Ah, meer info:twitter:scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44K*ren: "Arrest me"
Cop: Okay
K*ren: 😲 https://t.co/5NJnPsSj8k reageer retweet
Je haat Trump of niet.. Dat lijkt meer de criteria te zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Het aantal doden boeit mij niet en Nederland en Amerika zijn daarin lastig te vergelijken. Ik geef af op Amerika omdat het zich als een bananenrepubliek gedraagt.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Nog steeds niet weten hoe curves werkenquote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Dat is inderdaad het droevigste hieraan. Mensen, let toch eens op.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Nog steeds niet weten hoe curves werken.
Vitamine D scorenquote:Op donderdag 23 april 2020 08:58 schreef Salina het volgende:
Amerika verdiend het eigenlijk ook. Stelletje gekke mensen daar.Ah, meer info:twitter:scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44K*ren: "Arrest me"
There's More To Know About The Video Of A Mother Arrested On A Playground For Violating Stay-At-Home Orders
There's More To Know About The Video Of A Mother Arrested On A Playground For Violating Stay-At-Home Orders
She's an anti-vaxxer who was participating in a protest organized by far-right groups against coronavirus lockdown measures.
Eet meer vis!quote:
Jezus wat een wijf zeg, over tirranie gaan lopen zeuren omdat je een paar weken niet naar de speeltuin magquote:Op donderdag 23 april 2020 08:58 schreef Salina het volgende:
Amerika verdiend het eigenlijk ook. Stelletje gekke mensen daar.Ah, meer info:twitter:scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44K*ren: "Arrest me"
She's an anti-vaxxer who was participating in a protest organized by far-right groups against coronavirus lockdown measures.
Ja en de VS telt iedere dode mee,quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:
Mah, gelukkig waren ze maar met zijn vijfen ofzo in die speeltuin, dus het viel allemaal nog wel mee.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:02 schreef vipergts het volgende:
[..]
Jezus wat een wijf zeg, over tirranie gaan lopen zeuren omdat je een paar weken niet naar de speeltuin mag
Maar alle probs voor ons kabinet die verzorgers van de meest kwetsbare zonder beschermingsmiddelen op pad stuurt en daarmee een slagveld in verpleeghuizen/huizen aanricht.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:15 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Het aantal doden boeit mij niet en Nederland en Amerika zijn daarin lastig te vergelijken. Ik geef af op Amerika omdat het zich als een bananenrepubliek gedraagt.
Iedereen had al op tijd signalen ontvangen, Nederland ook en ook wij troffen geen voorbereidingen met beschermingsmiddelen etc.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:12 schreef mark6791 het volgende:
[..]
De VS is een heel ander land. Het is veel minder dichtbevolkt, maar ze hebben daar ook tijdig signalen ontvangen.
Dat de VS hun gemiddelde omlaag kan halen met veel "Groningens" maakt nog niet dat ze goed gehandeld hebben. Ze hadden door geluk een enorme voorsprong, en hebben die grotendeels verkwanseld door, op een paar landen na, het domste beleid ter wereld te voeren.
Dat doet toch niemand hier?quote:Op donderdag 23 april 2020 11:25 schreef Smack10 het volgende:
Ik ben ook geen fan van de aanpak van de VS, maar doe niet alsof wij geen fouten hebben gemaakt..
the real Rutte tweets "We are the best fuck the usa and the rest"quote:Op donderdag 23 april 2020 11:25 schreef Smack10 het volgende:
Ik ben ook geen fan van de aanpak van de VS, maar doe niet alsof wij geen fouten hebben gemaakt..
Soort van "It aint much if it aint Dutch"?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
the real Rutte tweets "We are the best fuck the usa and the rest"![]()
Vandaag komen de werkloosheidscijfers van Amerika er weer aan, kijken hoeveel dat weer gestegen is.
Hoe betrouwbaar zijn de werkloosheidscijfers als bekend is dat in een aantal Staten de websites zo overbelast zijn (bij design) dat veel mensen zich niet kunnen aanmelden?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Soort van "It aint much if it aint Dutch"?
Benieuwd naar de werkloosheidscijfers idd.
Over de echte werkeloosheid cijfers is ook allang voor deze crisis wel het een en ander op aan te merken.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar zijn de werkloosheidscijfers als bekend is dat in een aantal Staten de websites zo overbelast zijn (bij design) dat veel mensen zich niet kunnen aanmelden?
Niet betrouwbaar genoeg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar zijn de werkloosheidscijfers als bekend is dat in een aantal Staten de websites zo overbelast zijn (bij design) dat veel mensen zich niet kunnen aanmelden?
Wie doet dat dan?quote:Op donderdag 23 april 2020 11:25 schreef Smack10 het volgende:
Gelukkig hebben we altijd nog peilers:quote:Op donderdag 23 april 2020 12:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
flatten the curve lijkt bij deze wat beter te lukken.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:14 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Ruim 26 miljoen burgers vragen werkeloosheidsuitkering aan in 5 weken tijd in de VS.
Het Amerikaanse begrotingstekort dit jaar wordt ook eng hoog.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd nog peilers:
[ afbeelding ]
Er staan in de bron trouwens nog een hele hoop andere ronduit angstaanjagende statistieken
https://www.pewsocialtren(...)oss-due-to-covid-19/
Obama zal de schuld wel krijgen.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het Amerikaanse begrotingstekort dit jaar wordt ook eng hoog.
Ik denk dat het richting de 5 biljoen zal gaan, zo’n 20% van het BBP.
Of Herbert Hoover.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Obama zal de schuld wel krijgen.
Als jij niet kan zien dat Rutte dit een tikkeltje professioneler aanpakt als Trump dan is er toch wel een steekje bij je los.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar alle probs voor ons kabinet die verzorgers van de meest kwetsbare zonder beschermingsmiddelen op pad stuurt en daarmee een slagveld in verpleeghuizen/huizen aanricht.![]()
Dat is ook het beleid van een bananenrepubliek.
Maar ik zie al dat het een Trump haattopic is, TDS.
Dat is in ieder land, die niet alsof dit alleen in Nederland speelt.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar alle probs voor ons kabinet die verzorgers van de meest kwetsbare zonder beschermingsmiddelen op pad stuurt en daarmee een slagveld in verpleeghuizen/huizen aanricht.![]()
twitter:NYGovCuomo twitterde op donderdag 23-04-2020 om 17:59:37NEW: The first phase of results from a statewide antibody study are in.
We collected approximately 3,000 antibody samples from 40 locations in 19 counties.
Preliminary estimates show a 13.9% infection rate. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |