De week daarvoor was de verwachting 100.000 - 240.000quote:Op zondag 19 april 2020 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een week of twee geleden beraamden Trump en Fauci het dodental nog op 60-80 duizend geloof ik omdat het zo goed ging..
Best bizar eigenlijk dat amper 6 weken geleden, begin maart, in de Verenigde Staten er nog maar 100 bevestigde COVID-19 zaken waren en vier doden. bronquote:Op zondag 19 april 2020 22:34 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Trump was tevreden met 60.000 doden, toch?
Dank voor de info/aanvulling. Het feit dat er waarschijnlijk veel Chinezen werken in de Smithfield Foods fabriek kan ik nergens terugvinden. Wel dit artikel:quote:Op zondag 19 april 2020 17:05 schreef dellipder het volgende:
[..]
De grootste hotspot, alhoewel het artikel waaruit ik link al 10 dagen oud is.
[..]
Het aantal COVID-19 zaken is bijna volledig terug te herleiden tot de vleesfabriek zelf.
[ afbeelding ]
In 2013 is Smithfield Foods Inc verkocht voor $4.72 miljard verkocht aan WH Group.
Nog een stukje uit het artikel:
[..]
Het gaat hier over een hotspot dat bijna volledig valt terug te herleiden tot een vleesfabriek, dat in Chinese handen is en met heel hoge waarschijnlijkheid een groot aandeel Chinese werknemers in dienst had die positief zijn getest op COVID-19.
Het bedrijf had in 2016 ruim 50.000 werknemers, dus het is meer dan aannemelijk dat het hier gaat over talloze verschillende nationaliteiten.quote:Op maandag 20 april 2020 00:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Dank voor de info/aanvulling. Het feit dat er waarschijnlijk veel Chinezen werken in de Smithfield Foods fabriek kan ik nergens terugvinden. Wel dit artikel:
Coronavirus at Smithfield pork plant: The untold story of America's biggest outbreak
"The workforce at Smithfield is made up largely of immigrants and refugees from places like Myanmar, Ethiopia, Nepal, Congo and El Salvador. There are 80 different languages spoken in the plant. Estimates of the mean hourly wage range from $14-16 an hour. Those hours are long, the work is gruelling, and standing on a production line often means being less than a foot away from your co-workers on either side."
twitter:MarcZenn twitterde op zondag 19-04-2020 om 22:45:14Two nurses, who have witnessed first hand the toll Covid is taking in Colorado, stood up and peacefully counter protested. Here is how they were treated. I had join them. https://t.co/iJnNcqZxSv reageer retweet
Ik snap haar 'This is a free country' argument ook niet echt.quote:
twitter:GilesFenton twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 09:37:04This hoax has been planned for over 15 years... #CoronaHoax #FilmYourHospital https://t.co/NswUc8AOoI reageer retweet
https://thehill.com/polic(...)sts-from-south-koreaquote:Maryland obtains 500,000 coronavirus tests from South Korea
Maryland has obtained 500,000 coronavirus tests from South Korea, Gov. Larry Hogan (R) announced Monday, as states push to increase their testing capacity.
Hogan’s wife, Yumi Hogan, is a Korean immigrant and had been on the phone in the middle of the night in recent weeks helping to secure the purchase, The New York Times reported Monday.
“Luckily we had a very strong relationship with Korea,” Hogan told the Times. “But it should not have been this difficult.”
“After weeks of diplomatic discussions and procurement efforts, the State of Maryland has acquired *500,000* COVID-19 tests from LabGenomics in South Korea,” Hogan spokesman Mike Ricci tweeted Monday.
Niet helemaal het experiment waarop gehoopt is (want nog steeds strikte restricties en nog niet alles compleet open), maar toch een beginnetje.quote:Op zondag 19 april 2020 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als echt groots Amerikaans experiment zou Trump met een dieprode staat moeten samenwerken en gewoon alle maatregelen om virusverspreiding te voorkomen in die staat per direct opheffen.
Popcorn erbij en 4 tot 8 weken wachten voor de wereld om te zien dat wetenschappers over verspreiding toch gelijk hadden.
Ik waardeer je informatieve posts erg Salinaquote:
Nee, je ziet niets over het hoofd. De 60.000 gaat ruimschoots gehaald worden inderdaad. Zeker nu zuidelijke (meest republikeinse) staten de economie vanaf vrijdag weer deels open gaan gooien (Georgia, Texas, Louisiana, South Carolina, Kentucky uit mijn hoofd).quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:00 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik hoor/lees steeds het getal 60.000 overledenen die voorspeld worden in de VS door de modelleurs. Ik zie echter dat de VS nu al op 45.000 overledenen zitten en sinds 14 dagen bijna onafgebroken op >2000/dag zitten. Misschien dat er een razendsnelle afname zal komen van het sterftecijfer, maar het lijkt me dat op korte termijn die 60.000 wel zullen passeren en hier ruimschoots overheen zullen gaan?
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Nee, je ziet niets over het hoofd denk ik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:00 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik hoor/lees steeds het getal 60.000 overledenen die voorspeld worden in de VS door de modelleurs. Ik zie echter dat de VS nu al op 45.000 overledenen zitten en sinds 14 dagen bijna onafgebroken op >2000/dag zitten. Misschien dat er een razendsnelle afname zal komen van het sterftecijfer, maar het lijkt me dat op korte termijn die 60.000 wel zullen passeren en hier ruimschoots overheen zullen gaan?
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Thx.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik waardeer je informatieve posts erg Salina
Ja, echt hè, daar moest ik ook meteen aan denken.quote:
Yup, moest er ook aan denken. Bizar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beetje dit idee :p
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag wat er net stondIk was inderdaad vergeten de quote aan te passen
twitter:spectatorindex twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 23:03:22JUST IN: Coronavirus deaths in the United States reach 45,000 reageer retweet
Is de kans dan niet groot dat ze over 1 week al hun eerdere voorspelling van 60.000 doden halen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:10 schreef polderturk het volgende:
twitter:spectatorindex twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 23:03:22JUST IN: Coronavirus deaths in the United States reach 45,000 reageer retweet
Met 2500 doden per dag natuurlijk gewoon zeer realistisch.quote:Op woensdag 22 april 2020 00:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is de kans dan niet groot dat ze over 1 week al hun eerdere voorspelling van 60.000 doden halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |