Ja, dan moet er capaciteit zijn. Dat werd ook gezegd ... dit is in een scenario waarbij er aanzienlijk meer testcapaciteit dan nu is.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet er wel test capaciteit zijn, en die app moet ook nog gebouwd worden. Ik zie er echt helemaal niets in. Het is gewoon niet nauwkeurig genoeg.
Kennelijk tegen de 30000 per dag. Het doel is niet om iedereen te testen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel tests per dag denk je dat je op de manier nodig hebt? Onhaalbaar.
En zo worden kritische mensen honend als doel weggezet in een ge(dis)kwalificeerd hokje.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Whoei ik ben van millenial in boomer veranderd
Omdat ik een praatje met haar maakte in de tuin. Ze had geen symptomen. Maar is positief getest op haar werk (zorg). En dus in quarantaine.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je schrijft hier dat je buurvrouw het heeft gehad, hoe weetje dat dan?
Als je t niet weet hebt je ook nauwelijks contact met die persoon, dus is de kans op besmetting ook miniem.
Bron: De Standaardquote:Medisch materiaal uit China dreigt schaars te worden
Na Europese klachten over de kwaliteit van mondmaskers en testkits scherpt China de regels voor export aan. Daardoor staan 81 exporteurs tijdelijk buitenspel.
China reageerde eerst defensief, maar heeft de regels voor export nu toch stevig aangescherpt. Frauduleuze spookbedrijven zijn een hardnekkige plaag. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Peking toezicht wil. Voortaan moet elke PPE-exporteur niet alleen beschikken over een registratiecertificaat van de Chinese overheid, maar ook over een bewijs dat de lading voldoet aan de kwaliteitseisen van het ontvangende land.
Klinkt goed, maar volgens commercieel jurist Steve Dickinson van de China Law Blog zit er een adder onder het gras. ‘Vele bedrijven, ook al zijn ze legitiem, waren nooit geregistreerd in China omdat ze alleen exporteerden’, zegt hij. Zij hebben dus geen certificaat. Omdat ze die eerste horde niet kunnen nemen, kunnen hun producten niet langer naar het buitenland. Omgekeerd zijn de bedrijven die al een Chinees certificaat hebben voor medisch materiaal, niet actief in de export. ‘Ze weten niet hoe ze daaraan moeten beginnen. Dit zal de aanvoer van medisch materiaal aanzienlijk beperken’, waarschuwt Dickinson.
De South China Morning Post bevestigde op 2 april dat ‘slechts 21 van de 102 PPE-exporteurs die Europese standaarden halen, al in China geregistreerd zijn.’ 81 andere hebben nog geen certificaat en moeten hun papieren in orde krijgen. Bovendien is de wet vaag over de definitie van medisch materiaal, waardoor de Chinese douane veel meer materiaal kan tegenhouden.
Dickinson zegt dat kopers zeer goed op de labels moet letten en waarschuwt dat de interpretatie van de wet kan verschillen van haven tot haven. ‘De wet zal haar interpretatie krijgen zoals altijd in China: door praktijkvoorbeelden. Dat kan weken duren. Als je nu nog PPE in China wilt halen, heb je professionele begeleiding nodig.’
Amen!quote:Op woensdag 8 april 2020 12:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
En zo worden kritische mensen honend als doel weggezet in een ge(dis)kwalificeerd hokje.
Juist datgene wat men dient te voorkomen, is dan ineens een omarmd drukmiddel.
Elke gelijkwaardig gesprek daarna, is bij voorbaat al zinloos omdat er een (ken)merk (door) is opgeplakt.
Dat mensen rechten/vrijheden in willen ruilen voor kralen/spiegels, is persoonlijke keuze. Die keuze mag nimmer vervallen in een maatschappelijke consequentie voor hen die dat (niet) wensen te doen.
Omdat bij veel mensen die in het ziekenhuis worden opgenomen er bloed afgenomen is, kortom dan kun je een percentage berekenen hoeveel mensen er gezond inkwamen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:57 schreef Bastiefcg het volgende:
'Van de 280 Corona besmettingen in ziekenhuizen bleken er maar 3 in ziekenhuizen te zijn opgelopen.'
Ik vraag mij oprecht af waar van dissel deze cijfers vandaan haalt en of dit klopt? Hoe kan je dit zo stellig beweren?
Ik heb er geen verstand van, maar in Singapore werken ze met bluetooth en ook in Duitsland werken ze eraan via bluetooth, dus het lijkt me betrouwbaar (genoeg).quote:Op woensdag 8 april 2020 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me onbetrouwbaar, dat zou op basis moeten werken van de signaalsterkte en dat kan door diverse invloeden meer of minder zijn, denk ook aan een telefoon die in een auto ligt waar je langsloopt.
En voorkomen dat er uit angst maatregelen keuzes niet worden gemaakt.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:59 schreef nom-de-guerre het volgende:
[..]
Amen!
In een periode als deze moeten wij er voor waken dat we uit angst zulke enorme keuzes -laten- maken.
Een half uur is wel heel extreem.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Woont in Amsterdam, heeft nooit een auto gebruikt met google maps ofzo?
Oké dus geen symptomen, die worden in de app ook niet geregistreerd, enkel als je toevallig een test hebt ondergaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ik een praatje met haar maakte in de tuin. Ze had geen symptomen. Maar is positief getest op haar werk (zorg). En dus in quarantaine.
Inmiddels is ze negatief getest en weer aan het werk.
Kinderen spelen ook weer buiten met mijn dochter.
Maar het is dus niet zo dat de hele buurt het weet.
quote:Op woensdag 8 april 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En voorkomen dat er uit angst maatregelen keuzes niet worden gemaakt.
App hoeft niet 100% van alle gevallen te registeren. Als het een heel groot deel van de besmettingen kan voorkomen is het al een dikke win.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oké dus geen symptomen, die worden in de app ook niet geregistreerd, enkel als je toevallig een test hebt ondergaan.
Je denkt in oplossingen. Leuk, als ze al helpen, maar ze bieden geen soelaas en gaan voorbij aan de eigen vrijheid (en daarmee verantwoordelijkheid).quote:Op woensdag 8 april 2020 12:55 schreef raptorix het volgende:
Waar ik meer in geloof is het compartimeren van je leefomgeving, dus dat je hooguit dagelijks met 30 verschillende mensen contact mag hebben, bijvoorbeeld een aantal collegas, familie, en voor de rest veel afstand houden, daarnaast mensen die toch veel contacten hebben verplicht achter een afgeschermd deel werken. Daarnaast de mensen die in risicoplekken werken zoveel mogelijk laten bemannen door jonge mensen.
Misschien het RIVM?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:57 schreef Bastiefcg het volgende:
'Van de 280 Corona besmettingen in ziekenhuizen bleken er maar 3 in ziekenhuizen te zijn opgelopen.'
Ik vraag mij oprecht af waar van dissel deze cijfers vandaan haalt en of dit klopt? Hoe kan je dit zo stellig beweren?
99% van de personen die thuis moeten blijven zullen niet besmet zijn. Momenteel zijn 99.99% van degenen die thuis zitten niet besmet. Lijkt me een significante verbetering.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
False positive in de zin dat iemand gewoon 10 meter van me af was, of maar 30 cm achter een glazen ruit.
Aah ok 80% wordt niet geregistreerd. Mensen die echt ziek zijn liggen al thuis op bed.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
App hoeft niet 100% van alle gevallen te registeren. Als het een heel groot deel van de besmettingen kan voorkomen is het al een dikke win.
Het zijn allemaal aannames, we weten vrijwel niks van dit Virus.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
99% van de personen die thuis moeten blijven zullen niet besmet zijn. Momenteel zijn 99.99% van degenen die thuis zitten niet besmet. Lijkt me een significante verbetering.
Hoe kom je daar nou bij.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Aah ok 80% wordt niet geregistreerd. Mensen die echt ziek zijn liggen al thuis op bed.
Loopt vanzelf los, gewoon blijven posten.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:10 schreef Markesh het volgende:
Jammer dat het hier alleen nog maar over de app gaat
Ik kom over een tijdje wel weer eens kijken hier
yep, maar best wel moeilijk om aan genoeg testkits te komenquote:Op woensdag 8 april 2020 13:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij.
Ze willen meer testen, dus ook milde klachten. Je verzint nu problemen.
Whut, geloven ze niet meer in immuniteit. Dan heeft het opheffen van maatregelen ook geen zinquote:Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Vallon het volgende:
Briefing Jaap van Dissel Vraag: Hoe lang gaat dit duren ? Gezien de belasting op de IC etc.etc.
Jaap gaat geen antwoord geven op dit beleid.
[..]
De verrassing zit 'm dan dat hij daarmee zegt dat immuniteit geen oplossing zal gaan bieden.
Vervolgens dient men zich de vraag te stellen of het huidige scenario nuttig is voor het (welk dan ?) doel ?
Je kan dan beter zeggen: "accept to die" en vervolgens je samenleving daar zo goed mogelijk op af te stemmen. Je samenleving stilleggen tot dat er een konijn ui de hoed springt, lijkt mij dan geen doelgerichte oplossing.
Nog even wachten en dan komen de dagelijkse cijfers weer. Dan is het app-gelul onderbroken met JaapGOD of "oei, het valt tegen".quote:Op woensdag 8 april 2020 13:10 schreef Markesh het volgende:
Jammer dat het hier alleen nog maar over de app gaat
Ik kom over een tijdje wel weer eens kijken hier
Zin in hoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:12 schreef influcted het volgende:
[..]
Nog even wachten en dan komen de dagelijkse cijfers weer. Dan is het app-gelul onderbroken met JaapGOD of "oei, het valt tegen".
Hahaha ja daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 8 april 2020 13:12 schreef influcted het volgende:
[..]
Nog even wachten en dan komen de dagelijkse cijfers weer. Dan is het app-gelul onderbroken met JaapGOD of "oei, het valt tegen".
quote:Op woensdag 8 april 2020 13:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Loopt vanzelf los, gewoon blijven posten.
Touche. Ook om 14 uur het debat, dus dat krijg je ook nog.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:12 schreef influcted het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet heel positief want dan kun je geen gegarandeerde groepsimmuniteit opbouwen..quote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als het waar is dat besmette mensen met milde- of geen coronaklachten geen immuniteit opbouwen dan is dat echt dramatisch nieuws
Gaat neit gebeuren. Het begint echt te jeuken dit. Ik zie het op straat drukker worden, en de meeste mensen zijn nuchter genoeg om een nihil risico op ziekte te accepteren.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lockdown4ever. De droom van iedere zolderkamerautist.
Zoals door Rutte over en over herhaald: denk vooral aan de kans dat je ANDEREN kunt besmetten door dit te doen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat neit gebeuren. Het begint echt te jeuken dit. Ik zie het op straat drukker worden, en de meeste mensen zijn nuchter genoeg om een nihil risico op ziekte te accepteren.
Er was een Italiaans dorpje waar 70% van de populatie antistoffen had en er niemand meer ziek werd. Dacht dat daar mensen ook milde klachten hadden, er waren iig weinig erg zieke mensen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit niet zo is hebben we wel een probleem he
Goh haast alsof die belachelijke aannames dat het wel tot groepsimmuniteit zou komen of dat er ook maar duurzame en brede immuniteit zou ontstaan op een individueel niveau precies dat waren: belachelijke aannames.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet heel positief want dan kun je geen gegarandeerde groepsimmuniteit opbouwen..
Dat is ook niet zo, het enige wat gesteld wordt is dat het niet zeker is dat je immuun bent na een besmetting.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet heel positief want dan kun je geen gegarandeerde groepsimmuniteit opbouwen..
Domme egocentrische asocialen beginnen zich te vervelen bedoel je.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
Het begint echt te jeuken dit. Ik zie het op straat drukker worden, en de meeste mensen zijn nuchter genoeg om een nihil risico op ziekte te accepteren.
Het zijn dan ook (onderbouwde) modellen en van Dissel merkt steeds vaker dat hij daar niet zit om het beleid te bepalen. De Politiek wil van Dissel gebruiken als verzekering van/voor haar keuzes.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Van Dissel heeft sterk de voorkeur om de genomen maatregelen die tot 28 april geldig zijn tot tenminste 1 juni van kracht te laten houden. Groepsimmuniteit blijkt toch niet helemaal zoals meneer zelf gedacht te hebben te werken.
Helemaal leuk als je voor de 3e keer in drie maanden die melding krijgt.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef quirina het volgende:
Manager:
“Ja doei je gaat niet twee weken thuisblijven omdat die klote app dat gaat aangeven”
Binnen blijven voor mensen die risico avers zijn is geen optie?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals door Rutte over en over herhaald: denk vooral aan de kans dat je ANDEREN kunt besmetten door dit te doen.
Dit is nogal tegenstrijdig.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat neit gebeuren. Het begint echt te jeuken dit. Ik zie het op straat drukker worden, en de meeste mensen zijn nuchter genoeg om een nihil risico op ziekte te accepteren.
Prima als je dat zo noemt. Maakt mij niks uit eigenlijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Domme egocentrische asocialen beginnen zich te vervelen bedoel je.
Ontslag voor de manager als er daarna opeens een heel bedrijf dicht moet wegens een corona-geval... zal wel loslopen. Helemaal met het thuiswerken in ogenschouw nemende de afgelopen wekenquote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef quirina het volgende:
Manager:
“Ja doei je gaat niet twee weken thuisblijven omdat die klote app dat gaat aangeven”
Nee goh, als het afsterven van anderen die jij als zwak en oud ziet je al geen hol (of minder dan dat jij nu lekker naar buiten kunt gaan) uitmaakt mag dit niemand verrassen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima als je dat zo noemt. Maakt mij niks uit eigenlijk.
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om al dan wel of niet binnen te blijven, of anders doen ze maar een mondkapje op.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee goh, als het afsterven van anderen die jij als zwak en oud ziet je al geen hol (of minder dan dat jij nu lekker naar buiten kunt gaan) uitmaakt mag dit niemand verrassen.
De meeste mensen zijn compleet hysterisch geworden.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou nee hier ligt een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet over te belasten, dat jij je even niet in de kroeg/op het terras kunt bezatten met je vriendjes heb je maar te accepteren.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om al dan wel of niet binnen te blijven, of anders doen ze maar een mondkapje op.
Wat is jouw oplossing met perspectief?
Het is nu nog '''hihi' bij het lange wachten bij de ingang van supermarkten, of opzichtig om elkaar heen lopen. Maar dat duurt nog een aantal weken en dan gaan dat wel kantelen. Elk normaal mens met een baan en sociaal leven ziet dat dit onhoudbaar is.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn compleet hysterisch geworden.
Nee hoor, dat gaat gewoon weer gebeuren, maak ik mij geen zorgen om.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hier ligt een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet over te belasten, dat jij je even niet in de kroeg/op het terras kunt bezatten met je vriendjes heb je maar te accepteren.
Ik denk dat er op dit moment nog geen oplossing is.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat gewoon weer gebeuren, maak ik mij geen zorgen om.
Maar wat is jouw oplossing?
Onderschat de kracht van media, leiders en een massa die elkaar bang maken niet. Iedere relativering of in de context van de cijfers plaatsen wordt afgestraft. Er zijn in 2020 in Nederland al meer mensen overleden aan de gevolgen van roken dan aan Corona. Maar dat zeggen is vloeken in de kerkquote:Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is nu nog '''hihi' bij het lange wachten bij de ingang van supermarkten, of opzichtig om elkaar heen lopen. Maar dat duurt nog een aantal weken en dan gaan dat wel kantelen. Elk normaal mens met een baan en sociaal leven ziet dat dit onhoudbaar is.
Dat is waar, maar dit raakt ieders vrijheid en welvaart. Mensen zijn echt niet in grote getalen bereid om alles opzij te zetten om voornamelijk mensen met uitzichtloos lijden te redden. Heel Europa staat op deze manier op omvallen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onderschat de kracht van media, leiders en een massa die elkaar bang maken niet. Iedere relativering of in de context van de cijfers plaatsen wordt afgestraft. Er zijn in 2020 in Nederland al meer mensen overleden aan de gevolgen van roken dan aan Corona. Maar dat zeggen is vloeken in de kerk
Mijn oplossing was voor chinees nieuwjaar grenzen met china dicht en quarantaines voor iedereen met een reisgeschiedenis in landen met een bekende brandhaard maar daar heb je maanden later niet zo heel veel meer aan.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat gewoon weer gebeuren, maak ik mij geen zorgen om.
Maar wat is jouw oplossing?
Sterke vergelijking, de gevolgen van jarenlang recreatief verbrandingsproducten inhaleren rem je tenslotte ook door een nog net niet wereldwijde lockdown.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onderschat de kracht van media, leiders en een massa die elkaar bang maken niet. Iedere relativering of in de context van de cijfers plaatsen wordt afgestraft. Er zijn in 2020 in Nederland al meer mensen overleden aan de gevolgen van roken dan aan Corona. Maar dat zeggen is vloeken in de kerk
Het is niet vloeken in de kerk. Het is appels met peren vergelijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dit raakt ieders vrijheid en welvaart. Mensen zijn echt niet in grote getalen bereid om alles opzij te zetten om voornamelijk mensen met uitzichtloos lijden te redden. Heel Europa staat op deze manier op omvallen.
Jeetje jij bent zuur gewordenquote:Op woensdag 8 april 2020 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Straks op je sollicitatie formulier en je POP:quote:Op woensdag 8 april 2020 13:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Ontslag voor de manager als er daarna opeens een heel bedrijf dicht moet wegens een corona-geval... zal wel loslopen. Helemaal met het thuiswerken in ogenschouw nemende de afgelopen weken
Wat is er zuur aan deze gebeurtenis in het juiste perspectief plaatsen?quote:
economisch treft ook wel mensenlevens. Misschien niet in hoeveel mensen er de pijp uitgaan, maar wel in kwaliteit van levens. denk ikquote:Op woensdag 8 april 2020 13:34 schreef Confetti het volgende:
In oorlogen offeren ook heel veel mensen zich op om de welvaart en vrijheid te beschermen. Niet omdat ze dat willen maar omdat de overheid dat eist. Misschien moeten we accepteren dat een aantal procent van de bevolking zich zal moeten opofferen.
Het economische bloedbad zal zo groter zijn dan het menselijke. We gaan letterlijk met zijn allen de afgrond in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.just give a second thought
what if we don't get caught...
quote:Op woensdag 8 april 2020 13:36 schreef raptorix het volgende:
We kunnen weer naar buiten, alles is wit: https://www.rivm.nl/en/no(...)coronavirus-covid-19
We hebben een aantal scenario's nodig waar we uit kunnen kiezen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:34 schreef Confetti het volgende:
Het economische bloedbad zal zo groter zijn dan het menselijke. We gaan letterlijk met zijn allen de afgrond in.
Klopt, ik heb het ook al meermaals geroepen, als je 30K doden hebt door het Coronavirus, dan ga je in een weekgemiddelde van sterfte maar 20% omhoog.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is er zuur aan deze gebeurtenis in het juiste perspectief plaatsen?
Maakt niet uit. Mensen gaan vrolijk door met roken, terwijl ze zich daarmee een kans van 20% op de hals halen eraan te overlijden, terwijl ze echt panisch zijn iemand een hand te geven of bij iemand in de buurt te komen voor de 0,1% kans daaraan te overlijden.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alsof longkanker door roken ook een infectie is met exponentiele groei...
Straks blijkt dat de lockdown, de economische schade en hieruit voortvloeiend tekort aan geld voor de zorg, werkeloosheid, drugsgebruik etc in totaal 100k doden heeft gekost.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het ook al meermaals geroepen, als je 30K doden hebt door het Coronavirus, dan ga je in een weekgemiddelde van sterfte maar 20% omhoog.
Nee, wij willen jou uit je sroomhelpen. Genoeg experts trouwens die de lockdown schadelijker dan corona vinden.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Waar komen opeens al die gooi alles maar weer open want economie schreeuwers vandaan. Geen enkele expert of politicus die dit een goed idee vindt, in geen enkel land ter wereld. Kan die discussie niet lekker in een ander topic gevoerd worden.
Maar onzin, want in China stromen de ziekenhuizen ook niet vol.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als het waar is dat besmette mensen met milde- of geen coronaklachten geen immuniteit opbouwen dan is dat echt dramatisch nieuws
Dat zou best eens kunnen. Maar laten we vooral de zwakkeren redden die toch al bijna afgeschreven warenquote:Op woensdag 8 april 2020 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Straks blijkt dat de lockdown, de economische schade en hieruit voortvloeiend tekort aan geld voor de zorg, werkeloosheid, drugsgebruik etc in totaal 100k doden heeft gekost.
In China ziet men ook problemen: https://www.scmp.com/news(...)aise-questions-aboutquote:Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Maar onzin, want in China stromen de ziekenhuizen ook niet vol.
quote:The researchers said they were surprised to find that the antibody "titer" value in about a third of the patients was less than 500, a level that might be too low to provide protection.
"About 30 per cent of patients failed to develop high titers of neutralising antibodies after Covid-19 infection. However, the disease duration of these patients compared to others was similar," they said.
Tijdens recessies daalt de mortaliteit (enkel het aantal zelfmoorden stijgt).quote:Op woensdag 8 april 2020 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Straks blijkt dat de lockdown, de economische schade en hieruit voortvloeiend tekort aan geld voor de zorg, werkeloosheid, drugsgebruik etc in totaal 100k doden heeft gekost.
Dat is vrijwel zeker, als het geld wat je nu misloopt kun je niet meer in belangrijke zaken stoppen die direct of indirect bijdragen aan onze levensverwachting.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben niks te kiezen alleen en het lijkt erop alsof Rutte en co de economie veel minder meenemen dan dat sommigen zouden willen (waaronder ikzelf). We blijven denk ik in lockdown totdat er een vaccin is op deze manier. Ik gok eigenlijk dat ze het blijven uitstellen. Telkens nieuwe grafiekjes die een nieuwe piek laten zien zodra we de maatregelen loslaten. Als we het in juli loslaten is er dan een piek in de zomer, als we het in oktober loslaten komt er een nieuwe piek rond november, etc. Zelfs als de IC's stabiel zijn voor een paar weken gok ik dat ze de maatregelen niet op gaan heffen. Maakt hun wat uit dat er een grote groep burgers daar ongelukkig van word, daardoor ook minder gaan presteren op hun werk....een groep die wellicht zo depressief is dat ze er maar een einde aan maken, etc. Heb het idee dat ze advies van economen niet eens meenemen. Er zijn zoveel opties om dingen weer open te laten gaan met aangepaste regels; er is een reden dat ze daar niet eens aan denken; ze nemen het niet mee.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:38 schreef zoost het volgende:
[..]
We hebben een aantal scenario's nodig waar we uit kunnen kiezen.
Dat zegt wel wat, aangezien er volgens mij geen privacy wetgeving is in Singaporequote:Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef raptorix het volgende:
Ik heb de App van Singapore trouwens gedecompileerd en geïnspecteerd, zaten geen hele gekke dingen in, enige dingetje is Firebase, dat is een soort van logging/monitoring tool van Google.
En als er door minder budget straks minder artsen kunnen worden opgeleid, wat denk je dat dat doet met de gezondheid?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tijdens recessies daalt de mortaliteit (enkel het aantal zelfmoorden stijgt).
Laat de kankervergelijking weg, is noch een infectie noch overdraagbaar. etc.etc.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alsof longkanker door roken ook een infectie is met exponentiele groei...
Klopt. Zo zitten we nog jarenlang vast op die manier ook in een milde lockdown vast.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben niks te kiezen alleen en het lijkt erop alsof Rutte en co de economie veel minder meenemen dan dat sommigen zouden willen (waaronder ikzelf). We blijven denk ik in lockdown totdat er een vaccin is op deze manier. Ik gok eigenlijk dat ze het blijven uitstellen. Telkens nieuwe grafiekjes die een nieuwe piek laten zien zodra we de maatregelen loslaten. Als we het in juli loslaten is er dan een piek in de zomer, als we het in oktober loslaten komt er een nieuwe piek rond november, etc. Zelfs als de IC's stabiel zijn voor een paar weken gok ik dat ze de maatregelen niet op gaan heffen. Maakt hun wat uit dat er een grote groep burgers daar ongelukkig van word, daardoor ook minder gaan presteren op hun werk....een groep die wellicht zo depressief is dat ze er maar een einde aan maken, etc. Heb het idee dat ze advies van economen niet eens meenemen.
Ik weet het, er zijn ook een paar gevallen bekend van mensen die opnieuw besmet zijn geraakt in de afgelopen maanden.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:43 schreef Mike het volgende:
In China ziet men ook problemen: https://www.scmp.com/news(...)aise-questions-about
Mooie aannames ook weer, laten we nou maar eerst eens de 21ste afwachten. We zijn net 3 weken bezig met deze maatregelen en er is nu al genoeg discussie over het eventueel heel voorzichtig terugschroeven van de maatregelen. Mensen doen nu alsof er al een jaar lang geen enkele economische activiteit is geweest. Ik ken in ieder geval in mijn omgeving nog niemand die zijn baan is kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben niks te kiezen alleen en het lijkt erop alsof Rutte en co de economie veel minder meenemen dan dat sommigen zouden willen (waaronder ikzelf). We blijven denk ik in lockdown totdat er een vaccin is op deze manier. Ik gok eigenlijk dat ze het blijven uitstellen. Telkens nieuwe grafiekjes die een nieuwe piek laten zien zodra we de maatregelen loslaten. Als we het in juli loslaten is er dan een piek in de zomer, als we het in oktober loslaten komt er een nieuwe piek rond november, etc. Zelfs als de IC's stabiel zijn voor een paar weken gok ik dat ze de maatregelen niet op gaan heffen. Maakt hun wat uit dat er een grote groep burgers daar ongelukkig van word, daardoor ook minder gaan presteren op hun werk....een groep die wellicht zo depressief is dat ze er maar een einde aan maken, etc. Heb het idee dat ze advies van economen niet eens meenemen.
Ms al onze kwetsbaren naar China verhuizen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Opnieuw een stijging in ziekenhuisopnames?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb de URL van de epidemiologische situatie pdf even naar vandaag gewijzigd en dat werkt.
https://www.rivm.nl/docum(...)derland-8-april-2020
Als ik het goed zie 308 nieuwe ziekenhuisopnames en 147 nieuwe doden.
Die laatste zin is in mijn omgeving helaas wel aan de handquote:Op woensdag 8 april 2020 13:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mooie aannames ook weer, laten we nou maar eerst eens de 21ste afwachten. We zijn net 3 weken bezig met deze maatregelen en er is nu al genoeg discussie over het eventueel heel voorzichtig terugschroeven van de maatregelen. Mensen doen nu alsof er al een jaar lang geen enkele economische activiteit is geweest. Ik ken in ieder geval in mijn omgeving nog niemand die zijn baan is kwijtgeraakt.
Rutte wil niet in zijn regeerperiode belden op tv van overvolle ic’s waar de lijken op de vloer liggen. Die doden van de lockdown zijn minder zichtbaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Maar laten we vooral de zwakkeren redden die toch al bijna afgeschreven waren![]()
Dat is dan de drogreden.
Hopelijk niet een gevolg van het mooie weer wat ongeveer een week geleden begon...quote:Op woensdag 8 april 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opnieuw een stijging in ziekenhuisopnames?
Edit: ja dus van 292 naar 308.
Die cijfers van de laatste 2 dagen kun je nauwelijks vertrouwen, ze lopen achter, zelfs tellen kunnen ze niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hopelijk niet een gevolg van het mooie weer wat ongeveer een week geleden begon...
Aannames en verkeerde data invoeren in een absolute formule, krijg je altijd vertekende resultaten. Wie zegt immers dat je maar 0,1% kans hebt? Ten eerste ligt het nog altijd aan hoe kwetsbaar het individu is + de cijfers die Italië, Spanje en Frankrijk laten zien zijn vele malen hoger dan die 0,1%. Vooruit, niet iedereen wordt getest, waardoor het ook geen 10% zal zijn, maar dat zou wel (volgens jouw foutieve gevolgtrekking) betekenen dat er 1000 keer meer besmettingen zijn dan aangegeven.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Mensen gaan vrolijk door met roken, terwijl ze zich daarmee een kans van 20% op de hals halen eraan te overlijden, terwijl ze echt panisch zijn iemand een hand te geven of bij iemand in de buurt te komen voor de 0,1% kans daaraan te overlijden.
Roken is letterlijk 200x gevaarlijker voor het ( gezonde) individu.
Noem eens iemand die bewust beslissingen gaat nemen die dat bewerkstelligen?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rutte wil niet in zijn regeerperiode belden op tv van overvolle ic’s waar de lijken op de vloer liggen. Die doden van de lockdown zijn minder zichtbaar.
Ik wist het wel het was een hoaxquote:Op woensdag 8 april 2020 13:36 schreef raptorix het volgende:
We kunnen weer naar buiten, alles is wit: https://www.rivm.nl/en/no(...)coronavirus-covid-19
In China is alles ook nog niet terug bij normaal, helemaal niet in de provincie Hubei (waar je Nederland beter mee kunt vergelijken), en ze dragen allemaal nog mondkapjes.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Dan komen er nog meer Nederlanders naar België om geneeskunde te studeren?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als er door minder budget straks minder artsen kunnen worden opgeleid, wat denk je dat dat doet met de gezondheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |