Nice! Ik was van plan om vandaag zuurgoed te maken met komkommer, voor de surinaamse twist bij de nasi.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanavond alvast een pot atjar gemaakt. Nooit eerder gedaan, ik hoop dat het smaakt volgende week.
Lekkerquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nice! Ik was van plan om vandaag zuurgoed te maken met komkommer, voor de surinaamse twist bij de nasi.
Wij maken het ook steeds meer zonder zakjes. Is toch wel leuker.quote:Op zondag 5 april 2020 20:33 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat ik voor het eerst ook maar eens nasi zonder zakje van Kokki-Djawa ga maken![]()
Vulling is eigenlijk altijd alleen een beetje prei, kip- of varkensvlees, soms spekjes en ei erdoor geklutst.
En dan vermoedelijk met kokosboontjes en saté van de bbq
Mijn familie (ook Indisch) verafschuwd trassiquote:Op zondag 5 april 2020 20:36 schreef LeSage het volgende:
Wel grappig, bij vrijwel ieder recept ontbreekt de trassi. Terwijl mijn Indische schoonfamilie meteen roept: ‘Geen nasi zonder trassi.’
Ik maak altijd nasi op een dag na een dag dat we rijst eten, dan kook ik meteen een dubbele hoeveelheid rijst. Het wordt alsnog een plakzooi, dus ik doe het meer voor het gemak dan om plakken te voorkomenquote:Op maandag 6 april 2020 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
Kleine tip, mocht iemand het nog niet zo doen; kook de rijst een dag eerder. Dan is ie op 8 april wat harder en korreliger en gaat het niet zo plakken bij het bakken in de wokpan.
Ja dat is ook handig natuurlijk. Maar eigenlijk vreemd dat de rijst dan alsnog plakt. Zet je hem 's nachts in de koelkast? Gaat er eigenlijk om dat die rijst echt goed afkoelt.quote:Op maandag 6 april 2020 09:54 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik maak altijd nasi op een dag na een dag dat we rijst eten, dan kook ik meteen een dubbele hoeveelheid rijst. Het wordt alsnog een plakzooi, dus ik doe het meer voor het gemak dan om plakken te voorkomen
Ja, direct koelen en in de koelkast, nare bacteriegroei in gekookte rijst, brr.quote:Op maandag 6 april 2020 10:00 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja dat is ook handig natuurlijk. Maar eigenlijk vreemd dat de rijst dan alsnog plakt. Zet je hem 's nachts in de koelkast? Gaat er eigenlijk om dat die rijst echt goed afkoelt.
Dit zijn van die dingen die ik regelmatig vergeet omdat ik slecht kan plannen.quote:Op maandag 6 april 2020 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
Kleine tip, mocht iemand het nog niet zo doen; kook de rijst een dag eerder. Dan is ie op 8 april wat harder en korreliger en gaat het niet zo plakken bij het bakken in de wokpan.
Zelfde bij mij hoor. Maar als ik m'n (indonesische) moeder vertel dat ik nasi heb gekookt met net gekookte rijst, nou dan is het huis weer te klein.quote:Op maandag 6 april 2020 10:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dit zijn van die dingen die ik regelmatig vergeet omdat ik slecht kan plannen.
Niet uit Bep Vuyk, ik app het naar je. Maar: geen nasi zonder trassi en imo hoort er behalve ui, geen groente inquote:Op maandag 6 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
@:Leintjeuh had zo'n geweldig lekker nasireceptMaar niet echt standaard en uit het kookboek van Beb Vuyk geloof ik.
Misschien doe ik woensdag wel mee. Ligt er even aan wat mijn vriend wil. Vorige week ook nasi gehad namelijk.
Herkenbaar. Bij mij is het de oma die daar vandaan komt, en die doet niet zo moeilijk. Maar moeders vraagt zich dan altijd af waarom ik zo ben.quote:Op maandag 6 april 2020 10:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zelfde bij mij hoor. Maar als ik m'n (indonesische) moeder vertel dat ik nasi heb gekookt met net gekookte rijst, nou dan is het huis weer te klein.
Oh en als extra tip van moeders: na het koken van de rijst, één of twee tenen verse knoflook (door de knoflookpers) erdoorheen mengen, samen met sambal (niet te veel, één á twee theelepels) om de rijst alvast op smaak te brengen. Dan dus in de koelkast en de volgende dag heb je een goede basis voor de nasi.
Hm, misschien doe ik 8 april wel mee, nu ik erover nadenk haha.
Je moeder vraagt zich af waarom je zo bent? Die snap ik niet?quote:Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bij mij is het de oma die daar vandaan komt, en die doet niet zo moeilijk. Maar moeders vraagt zich dan altijd af waarom ik zo ben.
Knoflook en sambal er al doorheen? Doe je die dan niet door je verse boemboe?
Dat is een goede tip! Wist ik niet.quote:Op maandag 6 april 2020 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
Waarom ik niet iets simpels kan onthouden als de rijst vooraf te koken.quote:Op maandag 6 april 2020 12:13 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Je moeder vraagt zich af waarom je zo bent? Die snap ik niet?
Nee, gebruik verder geen boemboe. Ik bak het vlees aan, gooi de groente erbij en dan de "gemarineerde" rijst. Beetje zout, peper, en eventueel nog wat ketjap manis maar niet veel. Spiegelei of roerei erbij/ernaast, gefruite uitjes erbij, augurk of zilveruitjes, klaar is kees.
Maar bij nasi goreng bestaat er geloof ik toch geen standaard recept haha.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 6 april 2020 13:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens vind ik nasi goreng van de chinees echt niet te eten (en bami van de chinees al helemaal niet, vieze glibbertroep).
Grappig, was ook wat ik dacht. Ik gebruik meestal dit recept: http://www.kraotach.nl/recepten/indonesie/nasigoreng.htmlquote:Op zondag 5 april 2020 20:36 schreef LeSage het volgende:
Wel grappig, bij vrijwel ieder recept ontbreekt de trassi. Terwijl mijn Indische schoonfamilie meteen roept: ‘Geen nasi zonder trassi.’
Veel Nederlanders doen er een beetje atjar bij. Beetje zuur voor het contrast.quote:Op maandag 6 april 2020 19:39 schreef Oceanonix het volgende:
Koken rijst een dag eerder was al gepland.
* Oceanonix zet ook de knoflook en de sambal klaar
zijn er meer tips waar deze oerhollandse trien rekening mee moet houden. Heb wel vaker nasi gemaakt maar laat ik hier dan direct een kookworkshop van maken.![]()
Ik herhaal: geen nasi zonder trassiquote:Op maandag 6 april 2020 19:39 schreef Oceanonix het volgende:
Koken rijst een dag eerder was al gepland.
* Oceanonix zet ook de knoflook en de sambal klaar
zijn er meer tips waar deze oerhollandse trien rekening mee moet houden. Heb wel vaker nasi gemaakt maar laat ik hier dan direct een kookworkshop van maken.![]()
Ja, heb je wel een punt, erg droog ook meestal. Alhoewel ik de nasi minder erg vind dan de bami.quote:Op maandag 6 april 2020 13:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens vind ik nasi goreng van de chinees echt niet te eten (en bami van de chinees al helemaal niet, vieze glibbertroep).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ziet er lekker uit, Golfer. Heb er trek van gekregen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:47 schreef golfer het volgende:
Ik maakte vandaag al Nasi Goreng Kampung (een mengelmoes van overblijfsels en wat nieuwe zaken toegevoegd).
Ingrediënten snijden en voorbereiden.
Ui, knoflook, peper, prei, taugé en een blokje trassi:
[ afbeelding ]
Speklappen in reepjes snijden:
[ afbeelding ]
Beenham in blokjes snijden:
[ afbeelding ]
Rijst en kruiden:
[ afbeelding ]
Soja en ketjap manis:
[ afbeelding ]
Speklappen in de pan:
[ afbeelding ]
Ui, knoflook, pepers en trassi toevoegen:
[ afbeelding ]
Prei en sambal badjak toevoegen:
[ afbeelding ]
Taugé en beenham toevoegen:
[ afbeelding ]
Eitjes klutsen met room en sojasaus:
[ afbeelding ]
In pannetje een omelet van bakken:
[ afbeelding ]
Omelet in reepjes snijden:
[ afbeelding ]
Alles op een bord:
[ afbeelding ]
Atjar erbij serveren:
[ afbeelding ]
Smullen maar!
Ik vind telor besengek wel een goed idee om te maken. Ik wilde eigenlijk kipsate maken maar ik heb zo ranzig veel gegeten de laatste dagen dat ik pindasaus even niet trek.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zo, mijn atjar ketimoen is klaar gezet.
De kroepoek en rempejek liggen al klaar. Gebakken uitjes en seroendeng stonden al in de kast.
Alles voor de pindasaus in huis. Eitjes in huis voor besengeh. Heb er al trek in.
Alle belangrijke smaken zitten er wel in, ja. Ik heb alleen nooit met "verse" kurkuma gewerkt. Ik had het gekocht, maar was bang alles blijvend geel te maken.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind telor besengek wel een goed idee om te maken. Ik wilde eigenlijk kipsate maken maar ik heb zo ranzig veel gegeten de laatste dagen dat ik pindasaus even niet trek.
Is dit een goed recept?
Ik heb ook geen verse kurkuma in huis vandaag dus ik gebruik gedroogde. Ik mik dingen gewoon bij elkaar tot het lekker smaakt eigenlijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Alle belangrijke smaken zitten er wel in, ja. Ik heb alleen nooit met "verse" kurkuma gewerkt. Ik had het gekocht, maar was bang alles blijvend geel te maken.![]()
Dus ik weet niet hoe dat gaat smaken hierin. Ik vind kurkuma zelf altijd erg snel overheersen, dus ben daar zelf voorzichtig mee.
Ik gebruik altijd dit recept http://carolinebrouwer.bl(...)e-eieren-in-een.htmlquote:Op woensdag 8 april 2020 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ook geen verse kurkuma in huis vandaag dus ik gebruik gedroogde. Ik mik dingen gewoon bij elkaar tot het lekker smaakt eigenlijk.
Hoe maak jij het dan?
Ja, same. Je weet ongeveer welke smaken je er in zoekt. Het smaak geen 2 keer hetzelfde bij me.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ook geen verse kurkuma in huis vandaag dus ik gebruik gedroogde. Ik mik dingen gewoon bij elkaar tot het lekker smaakt eigenlijk.
Hoe maak jij het dan?
Volgens mij heb ik daarvoor alles in huis, kan ik ook nog wel maken straks.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind telor besengek wel een goed idee om te maken. Ik wilde eigenlijk kipsate maken maar ik heb zo ranzig veel gegeten de laatste dagen dat ik pindasaus even niet trek.
Is dit een goed recept?
Wel fijn, zo'n toko in de buurt. Ik moet er voor reizen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef Farenji het volgende:
De rijst hoeft echt niet perse een dag van te voren gekookt te worden, het gaat er vooral om dat ie goed afgekoeld is en niet te plakkerig.
Mijn rijst staat nu te koken, zometeen even naar de toko voor wat ingrediënten voor de boemboe en bakbananen.
Bij mij om de hoek zit de west kruiskade, een straat vol toko's en allerlei eettentjes. Ik heb daar bijna mijn huis op uitgekozen.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:37 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wel fijn, zo'n toko in de buurt. Ik moet er voor reizen.
Geweldig! De supermarkt heeft meestal alleen maar spullen van maar heel gemiddelde smaak zonder karakter. Bij een toko haal je spullen die je echt kunt proeven.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek zit de west kruiskade, een straat vol toko's en allerlei eettentjes. Ik heb daar bijna mijn huis op uitgekozen.
Heerlijk. Ik heb daar ook om de hoek gewoond maar snapte toen helaas nog niet wat ik bij zo'n toko moest halen. Eeuwig zonde. Nu woon ik in de polder en moet ik reizen voor de internationale keuken.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek zit de west kruiskade, een straat vol toko's en allerlei eettentjes. Ik heb daar bijna mijn huis op uitgekozen.
Is dat voor de rijst, of voor een bijgerecht?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:15 schreef Farenji het volgende:
Alvast even wat preparatie pics!
Alle ingredienten voor de currypasta bijelkaar:
[ afbeelding ]
Alles geschild en gehakt:
[ afbeelding ]
Even blenderen... Hmmm spicy smoothy!
[ afbeelding ]
Nu ff opruimen!
Lekker aan de slag geweest, zie ik.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben een vroege eter![]()
Vanmiddag al telor besengek gemaakt naar een recept wat hier langskwam
Alles klaar zetten
[ afbeelding ]
(Uiteindelijk ging er een half pepertje in want ik ben een watje)
Boemboe klaar
[ afbeelding ]
Pruttelpruttel met naakte eitjes erbij
[ afbeelding ]
Door naar de hoofdact. Ik maakte er een soort surf en turf van, geen authentiek recept. Beetje van internet, beetje van mijn koelkast en kruidenvoorraad.
[ afbeelding ]
Niet alle kip en garnaal ging erin. En er dook later een wortel op die ook een plekje in de pan wilde.
Kipje marineren
[ afbeelding ]
Paar stappen overgeslagen maar vertrouw erop dat het een na het ander in de pan verdween. Het heeft wel wat weg van paella![]()
[ afbeelding ]
NomnomnomMet een ‘tikje’ seroendeng (want kokos
) en kroepoek
[ afbeelding ]
Smaakte prima, garnaal had er achteraf niet in gehoeven, die viel weg tegen de andere smaakjes.
Dit is de pasta waar ik zometeen de groente en rijst in bak. Er zit in: citroengras, galangawortel, gemberwortel, knoflook, nootmuskaat, rode (lombok) peper, geelwortel (in gedroogde gemalen vorm), sjalotje, zwarte peperkorrels, limoensap, palmsuiker, en wat olie.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is dat voor de rijst, of voor een bijgerecht?
En wat zit er allemaal in? Ik herken niet alles zo op het zicht.
Bedankt voor de tip. Ik was bang dat ze dan uit elkaar zouden vallenquote:Op woensdag 8 april 2020 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is dat voor de rijst, of voor een bijgerecht?
En wat zit er allemaal in? Ik herken niet alles zo op het zicht.
[..]
Lekker aan de slag geweest, zie ik.
Misschien een tipje voor volgende keer: de eieren halveren voordat je ze in de pasta doet. Dan dringt de smaak beter door.
Je zou de eieren ook in vieren kunnen delen. Dan verspreidt de smaak zich nog beter!quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik was bang dat ze dan uit elkaar zouden vallen
Weer wat geleerd voor een volgende keer
Heb jij ooit Indisch leren koken van je familie?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je zou de eieren ook in vieren kunnen delen. Dan verspreidt de smaak zich nog beter!
Nee totaal nietquote:Op woensdag 8 april 2020 18:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb jij ooit Indisch leren koken van je familie?
Dit ziet er echt fucking goed uitquote:Op woensdag 8 april 2020 18:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
En het eindresultaat met zelfgemaakte pindasaus.
Heerlijk.
De aankleding doet ook veel. Vroeger riep ik ook altijd: ik lust geen nasi. Maar ik kende alleen die van de chinees of thuisgemaakt met zo’n zakje gedroogde nasigroente en blokjes hamlap waar half Nederland mee opgegroeid is. Met satestokjes uit zo’n zakje (of de nare satestokjes met die nare oranje saus van de Chinees).quote:Op woensdag 8 april 2020 20:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben niet zo weg van nasi maar dit ziet er allemaal heerlijk uit
Met uitzondering van risotto hou ik niet zo van het mondgevoel van rijst. Dus de smaak wel maar het eten ervan nietquote:Op woensdag 8 april 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De aankleding doet ook veel. Vroeger riep ik ook altijd: ik lust geen nasi. Maar ik kende alleen die van de chinees of thuisgemaakt met zo’n zakje gedroogde nasigroente en blokjes hamlap waar half Nederland mee opgegroeid is. Met satestokjes uit zo’n zakje (of de nare satestokjes met die nare oranje saus van de Chinees).
Ik heb jarenlang een soort van nasitrauma gehad omdat mijn moeder hem niet lekker klaarmaakte.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:10 schreef Sjeen het volgende:
Zo verschillend allemaal, maar ik zou werkelijk van alles willen proeven! Toch maar weer eens maken binnenkort
Het ziet er allemaal lekker uit in dit topic, hoor. Laat maar komenquote:Op woensdag 8 april 2020 19:52 schreef Barreltje het volgende:
Oh envoor de mensen die nasi appetijtelijk op de foto krijgen..
Ohquote:Op maandag 6 april 2020 13:18 schreef AnneX het volgende:
Tja...vorige week noemde men het ‘Chinese rijst’![]()
En het was smakelijk.
https://www.hellofresh.nl(...)972fae08b52843549503
Verder ga ik wel meelezen, want de tip van rijst de dag tevoren koken etc. is een goeie.
Wow, ik heb echt nog nooit mijn uitjes zo gekregenquote:Op woensdag 8 april 2020 20:52 schreef Farenji het volgende:
Echte nasi kan natuurlijk niet zonder trassi gebakken uitjes.
[ afbeelding ]
Langzaam bruin en knapperig laten worden. Olie met heel veel smaak naderhand gebruiken om de rest in te bakken!
[ afbeelding ]
Overige ingredienten: kruidenpasta, wortel, kouseband, eieren, bakbanaan, ketjap, sambal en natuurlijk de nasi.
[ afbeelding ]
Het eindresultaat met ook nog zuurgoed van komkommer met rode ui erbij.
[ afbeelding ]
Het was best lekker, al zeg ik het zelf!
Wow, die uitjes heb je wat geduld voor nodig gehad.quote:Op woensdag 8 april 2020 20:52 schreef Farenji het volgende:
Echte nasi kan natuurlijk niet zonder trassi gebakken uitjes.
[ afbeelding ]
Langzaam bruin en knapperig laten worden. Olie met heel veel smaak naderhand gebruiken om de rest in te bakken!
[ afbeelding ]
Overige ingredienten: kruidenpasta, wortel, kouseband, eieren, bakbanaan, ketjap, sambal en natuurlijk de nasi.
[ afbeelding ]
Het eindresultaat met ook nog zuurgoed van komkommer met rode ui erbij.
[ afbeelding ]
Het was best lekker, al zeg ik het zelf!
I.p.v. halveren, prik ik gaatjes met een satéstokje of toothpik🤪 in een ei.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik was bang dat ze dan uit elkaar zouden vallen
Weer wat geleerd voor een volgende keer
Ik prik ze gewoon met een vork helemaal lek, arme mishandelde eitjesquote:Op donderdag 9 april 2020 09:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
I.p.v. halveren, prik ik gaatjes met een satéstokje of toothpik🤪 in een ei.
Genoten van jullie verschillende nasi maaltijden en bijgerechten.
quote:Op donderdag 9 april 2020 09:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik prik ze gewoon met een vork helemaal lek, arme mishandelde eitjes
Trafasie is een kant en klare kruidenmengsel uit een potje (van Faja Lobi) en ik vind dat niet vals spelen 🙂quote:Op donderdag 9 april 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Wat is trafasie en waarom is dat vals spelen?
quote:Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef Yinny het volgende:
[..]
Trafasie is een kant en klare kruidenmengsel uit een potje (van Faja Lobi) en ik vind dat niet vals spelen 🙂
Ik vind het een beetje vals spelen omdat het kant en klaar is inderdaad. Ik verwachtte misschien wat reacties van de mensen die de pasta, kruidenmix etc van scratch af hadden gemaakt.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Wat is trafasie en waarom is dat vals spelen?
quote:Op donderdag 9 april 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, ik heb echt nog nooit mijn uitjes zo gekregenHoe doe je dat! (Mijn gasfornuis' laagste stand vind ik overigens veel te hoog. Stom ding
)
Idd, tijd is vaak een van de belangrijkste ingredienten.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wow, die uitjes heb je wat geduld voor nodig gehad.
Ken ik niet. Toch eens proberenquote:
Lijkt me heerlijk om het zo te doenquote:Op donderdag 9 april 2020 10:25 schreef Farenji het volgende:
Idd, tijd is vaak een van de belangrijkste ingredienten.Kost wel een minuut of twintig om ze mooi te karameliseren. Daarnaast helpt het als je een goede pan met dikke bodem hebt (anders verbranden ze), gas op de laagste stand, en zeker niet te vaak roeren.
Ik heb standaard laos, rode peper, serehstengels en gember in de diepvries, en altijd ui, knoflook en potjes kruiden, trassie en sambal en ketjap in huis, dus dat is voor mij makkelijk te maken, maar er is niks mis met zulke potjes hoor, ik zou er alleen de deur voor uit moeten en op zoek moeten gaan naar een winkel die ze verkoopt.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:14 schreef Xlarge het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het een beetje vals spelen omdat het kant en klaar is inderdaad. Ik verwachtte misschien wat reacties van de mensen die de pasta, kruidenmix etc van scratch af hadden gemaakt.
Maar dat was onterecht blijkt nu
bedankt
Heb je geen sudderplaatje (van oma)? https://www.hema.nl/koken(...)metaal-80893062.html Toen ik nog op gas kookte was dat mijn redder voor de rendang en de pastasaus.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ken ik niet. Toch eens proberen
[..]
Lijkt me heerlijk om het zo te doenAlleen vrees ik dat min laagste stand dus nog steeds te hoog is. Mijn gasfornuis kent geen pruttelpitje, had mijn oude fornuis wel.
Och hemel! Zoiets heb ik wel gehad, maar waar dat nu is... helemaal vergeten dat dat ook werkt.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Heb je geen sudderplaatje (van oma)? https://www.hema.nl/koken(...)metaal-80893062.html Toen ik nog op gas kookte was dat mijn redder voor de rendang en de pastasaus.
Misschien dat het ook aan je pan ligt, ik bak het op het grootste pit en in de laagste stand gaat die ook nog best hard. Maar ik gebruik wel een grote zware rvs pan. In een dunnere anti aanbakpan lukt het me ook niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk om het zo te doenAlleen vrees ik dat mijn laagste stand dus nog steeds te hoog is. Mijn gasfornuis kent geen pruttelpitje, had mijn oude fornuis wel.
Dat laatste plaatje, krijg spontaan honger terwijl ik net lunch op heb!quote:Op woensdag 8 april 2020 18:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik had als eerste de atjar ketimoen gemaakt.
[ afbeelding ]
Helaas de rode ui vergeten, maar soit.
De rijst gekookt vanmorgen.
[ afbeelding ]
Daarna, na het werk, de boemboe's gemaakt.
[ afbeelding ]
Voor de eieren.
[ afbeelding ]
Voor de rijst.
[ afbeelding ]
Iets te veel water helaas.
[ afbeelding ]
En het eindresultaat met zelfgemaakte pindasaus.
Heerlijk.
Nou, als ik jou en Myra beiden kan imponeren, dan heb ik het goed gedaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:31 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat laatste plaatje, krijg spontaan honger terwijl ik net lunch op heb!![]()
![]()
Mhehehehee bij de eerste dacht ik autocorrect maar nu moet ik er gewoon om lachenquote:Op donderdag 9 april 2020 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net de restjes sajoerboontjes en bazinga+ei met linzen em atjar in een wrap gedaan
Mijn hoofd maakte er steeds bazinga van en nu gaat het niet meer weg. Wel een soort van autocorrect dusquote:Op donderdag 9 april 2020 19:41 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mhehehehee bij de eerste dacht ik autocorrect maar nu moet ik er gewoon om lachen
Indeed! Ik hoor wel wanneer het openingsfeest van je restaurant isquote:Op donderdag 9 april 2020 15:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nou, als ik jou en Myra beiden kan imponeren, dan heb ik het goed gedaan.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:40 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb even zitten spelen met jullie eindresultaten. Ik kon helaas niet met alle foto's wat, dus als je je foto niet terugziet dan kan dat kloppen. Sorry.
[ afbeelding ]
Rijst niet te ver door garen, goed af laten koelen, de rijst als eerste bakken dan pas de rest toevoegen (zorg dat er niet te veel vocht in zit) en natuurlijk geen kleef rijst gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:15 schreef LeSage het volgende:
Ik heb gisteren wel een poging gedaan tot nasi.
Poging, want op de een of andere manier was mijn rijst van de avond ervoor een soort rijstepap geworden![]()
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 10 april 2020 12:40 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb even zitten spelen met jullie eindresultaten. Ik kon helaas niet met alle foto's wat, dus als je je foto niet terugziet dan kan dat kloppen. Sorry.
[ afbeelding ]
Hoeft niet hoor. Als je rijst maar goed gekoeld en droog is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:03 schreef Zalmslaatje het volgende:
Rijst niet te ver door garen, goed af laten koelen, de rijst als eerste bakken dan pas de rest toevoegen
En je groenten en/of vlees prutje niet te vochtig, anders valt er niet veel te bakken aan de rijstquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Als je rijst maar goed gekoeld en droog is.
Mooi!quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:40 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
Tof!!!quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:40 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |