De aankleding doet ook veel. Vroeger riep ik ook altijd: ik lust geen nasi. Maar ik kende alleen die van de chinees of thuisgemaakt met zo’n zakje gedroogde nasigroente en blokjes hamlap waar half Nederland mee opgegroeid is. Met satestokjes uit zo’n zakje (of de nare satestokjes met die nare oranje saus van de Chinees).quote:Op woensdag 8 april 2020 20:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben niet zo weg van nasi maar dit ziet er allemaal heerlijk uit
Met uitzondering van risotto hou ik niet zo van het mondgevoel van rijst. Dus de smaak wel maar het eten ervan nietquote:Op woensdag 8 april 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De aankleding doet ook veel. Vroeger riep ik ook altijd: ik lust geen nasi. Maar ik kende alleen die van de chinees of thuisgemaakt met zo’n zakje gedroogde nasigroente en blokjes hamlap waar half Nederland mee opgegroeid is. Met satestokjes uit zo’n zakje (of de nare satestokjes met die nare oranje saus van de Chinees).
Ik heb jarenlang een soort van nasitrauma gehad omdat mijn moeder hem niet lekker klaarmaakte.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:10 schreef Sjeen het volgende:
Zo verschillend allemaal, maar ik zou werkelijk van alles willen proeven! Toch maar weer eens maken binnenkort
Het ziet er allemaal lekker uit in dit topic, hoor. Laat maar komenquote:Op woensdag 8 april 2020 19:52 schreef Barreltje het volgende:
Oh envoor de mensen die nasi appetijtelijk op de foto krijgen..
Ohquote:Op maandag 6 april 2020 13:18 schreef AnneX het volgende:
Tja...vorige week noemde men het ‘Chinese rijst’![]()
En het was smakelijk.
https://www.hellofresh.nl(...)972fae08b52843549503
Verder ga ik wel meelezen, want de tip van rijst de dag tevoren koken etc. is een goeie.
Wow, ik heb echt nog nooit mijn uitjes zo gekregenquote:Op woensdag 8 april 2020 20:52 schreef Farenji het volgende:
Echte nasi kan natuurlijk niet zonder trassi gebakken uitjes.
[ afbeelding ]
Langzaam bruin en knapperig laten worden. Olie met heel veel smaak naderhand gebruiken om de rest in te bakken!
[ afbeelding ]
Overige ingredienten: kruidenpasta, wortel, kouseband, eieren, bakbanaan, ketjap, sambal en natuurlijk de nasi.
[ afbeelding ]
Het eindresultaat met ook nog zuurgoed van komkommer met rode ui erbij.
[ afbeelding ]
Het was best lekker, al zeg ik het zelf!
Wow, die uitjes heb je wat geduld voor nodig gehad.quote:Op woensdag 8 april 2020 20:52 schreef Farenji het volgende:
Echte nasi kan natuurlijk niet zonder trassi gebakken uitjes.
[ afbeelding ]
Langzaam bruin en knapperig laten worden. Olie met heel veel smaak naderhand gebruiken om de rest in te bakken!
[ afbeelding ]
Overige ingredienten: kruidenpasta, wortel, kouseband, eieren, bakbanaan, ketjap, sambal en natuurlijk de nasi.
[ afbeelding ]
Het eindresultaat met ook nog zuurgoed van komkommer met rode ui erbij.
[ afbeelding ]
Het was best lekker, al zeg ik het zelf!
I.p.v. halveren, prik ik gaatjes met een satéstokje of toothpik🤪 in een ei.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik was bang dat ze dan uit elkaar zouden vallen
Weer wat geleerd voor een volgende keer
Ik prik ze gewoon met een vork helemaal lek, arme mishandelde eitjesquote:Op donderdag 9 april 2020 09:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
I.p.v. halveren, prik ik gaatjes met een satéstokje of toothpik🤪 in een ei.
Genoten van jullie verschillende nasi maaltijden en bijgerechten.
quote:Op donderdag 9 april 2020 09:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik prik ze gewoon met een vork helemaal lek, arme mishandelde eitjes
Trafasie is een kant en klare kruidenmengsel uit een potje (van Faja Lobi) en ik vind dat niet vals spelen 🙂quote:Op donderdag 9 april 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Wat is trafasie en waarom is dat vals spelen?
quote:Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef Yinny het volgende:
[..]
Trafasie is een kant en klare kruidenmengsel uit een potje (van Faja Lobi) en ik vind dat niet vals spelen 🙂
Ik vind het een beetje vals spelen omdat het kant en klaar is inderdaad. Ik verwachtte misschien wat reacties van de mensen die de pasta, kruidenmix etc van scratch af hadden gemaakt.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Wat is trafasie en waarom is dat vals spelen?
quote:Op donderdag 9 april 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, ik heb echt nog nooit mijn uitjes zo gekregenHoe doe je dat! (Mijn gasfornuis' laagste stand vind ik overigens veel te hoog. Stom ding
)
Idd, tijd is vaak een van de belangrijkste ingredienten.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wow, die uitjes heb je wat geduld voor nodig gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |