En wat t helemaal mooi maakt :quote:Een snorkelmasker van twee tientjes kan voor veel coronapatiënten met ademhalingsklachten wel eens de oplossing zijn. De Universiteit Twente heeft het masker om weten te bouwen tot ademhaling ondersteunende apparatuur, die bij goedkeuring binnen enkele dagen in gebruik kan worden genomen.
Het gaat om een gezichtsbedekkend snorkelmasker van sportwinkel Decathlon. Met een 3D-geprinte koppelstuk kan het worden aangesloten op slangen en filters van beademingsapparatuur. "Van die koppelstukken waren online al modellen te vinden en daar hebben wij een verbeterslag overheen gedaan", vertelt Ruud Verdaasdonk, hoogleraar Medische Technologie.
quote:Beademen door een masker is veiliger voor artsen en verplegend personeel. Normaal gesproken worden patiënten beademd met een zuurstofslangetje in de neus, waarbij hun adem weer ongefilterd de kamer in gaat. Voordeel van het masker is dat bij het uitademen de lucht uit mond en neus gefilterd wordt, zodat de omgeving geen kans loopt besmet te raken.
Zit ik hier nu in mijn eentje positief te zijn ?quote:Mogelijk binnen een paar weken laagdrempelige bloedtesten
Het laboratorium voor Medische Microbiologie van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen heeft goede hoop dat Nederlandse ziekenhuizen binnen een paar weken laagdrempelige bloedtesten kunnen uitvoeren voor een betrouwbare en snelle check op het coronavirus. Het laboratorium doet onderzoek naar de betrouwbaarheid van commerciële bloedtesten, zodat die landelijk kunnen worden gebruikt door ziekenhuizen.
"Er komen nu meerdere commerciële bloedtesten op de markt. Daarbij wordt bij patiënten bloed afgenomen en gekeken of daar antistoffen in zitten die wijzen op een doorgemaakte besmetting", zegt internist-infectioloog Ton Dofferhoff in het AD. "Probleem is dat we niet weten welke van die bloedtesten betrouwbaar zijn. Pas als die testen goed zijn onderzocht, kunnen we daarmee testen."
Dat is wel een uitkomst idd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:41 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rkelmasker-decathlon
LOL ziet er wel apart uit. En wat zijn we slim aan t worden
[..]
En wat t helemaal mooi maakt :
[..]
Alleen al door het laatste statistiekje kan ik dit al niet serieus nemen.quote:
Dat laatste had ik niet eens gelezenquote:Op vrijdag 3 april 2020 13:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alleen al door het laatste statistiekje kan ik dit al niet serieus nemen.
85 miljoen doden door de nazi's als Johan zelf
ON: Kloppen die andere cijfers overigens wel enigszinsGewoon voor de fun om te weten.
Sorry dat ik geen nieuw topic had geopend. Ik had niet door dat ik de TS (topicsluiter) was.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:37 schreef deedeetee het volgende:
Als je alles volgt krijgt het doemdenken op een gegeven moment de overhand en gaan de realistisch bedoelde zorgen al gauw richting een post apocalyptische wereld waarin we er allemaal aan gaan.
Niet om veel terechte zorgen te bagatelliseren maar wellicht een idee
om hier als keerzijde positief nieuws en ontwikkelingen omtrent het corona virus te posten zodat het geluid niet enkel angstig en deprimerend is:)
Schitterend.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:41 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rkelmasker-decathlon
LOL ziet er wel apart uit. En wat zijn we slim aan t worden
[..]
En wat t helemaal mooi maakt :
[..]
Die komt wel even binnen.quote:
Nog iets dat over paar maanden mss al op mensen getest kan worden.quote:The study’s authors are now applying for an investigational new drug approval from the US Food and Drug Administration. They hope to start human clinical trials within the next few months.
Touché. En sorry.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:04 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Positiviteitstopic mensen.
[/modbreak]
Dat wordt niet elke dag bekend gemaakt maar meer bij 'significante' veranderingen denk ik.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
Is er nog positief nieuws over Nederland te melden? Ben wel benieuwd of er een nieuwe 'bestemmingsratio' is, dus het aantal personen dat één besmette persoon gemiddeld besmet. Was 2,5, werd toen ongeveer 1 en was een aantal dagen geleden 0,3. Hoop dat er een gunstige update is van dat cijfer.
Ja, klinkt logisch. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die blij wordt van een 0, 29 of een 0,28.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:08 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat wordt niet elke dag bekend gemaakt maar meer bij 'significante' veranderingen denk ik.
Het is met horten en stoten, maar wel een geleidelijke daling.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:10 schreef Za het volgende:
Overzicht van Kyran uit de hoofdthread.
[ [url=https://i.imgur.com/E0WAqno.png[/i]afbeelding[/url] ]
Nee dat heb ik ook, het liefst zie ik een counter die live aangeeft hoe het ervoor staat!quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klinkt logisch. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die blij word van een 0, 29 of een 0,28.
Nog beter ja!quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:14 schreef Sangha het volgende:
[..]
Nee dat heb ik ook, het liefst zie ik een counter die live aangeeft hoe het ervoor staat!
quote:In dit topic plaatsen we positieve berichten.Grafiekjes, statistiekjes en tabellen over dodentallen mogen vrijwel overal in COR maar hier liever niet.
Goed om te lezen!twitter:mousmar twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:40:30Weer een klein beetje hoopvol nieuws uit de eerste brandhaard, de gemeente Lodi. Ziekenhuizen daar hebben eindelijk weer een paar lege bedden. “De afgelopen 3 dagen kwamen er zo’n 30 mensen met Covid-19-klachten. Dat waren er 3 weken geleden nog 120.”
https://t.co/QFJ2aNZkr7 reageer retweet
'Lege bedden' klinkt zeker goed!quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:28 schreef capricia het volgende:
Goed om te lezen!twitter:mousmar twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:40:30Weer een klein beetje hoopvol nieuws uit de eerste brandhaard, de gemeente Lodi. Ziekenhuizen daar hebben eindelijk weer een paar lege bedden. “De afgelopen 3 dagen kwamen er zo’n 30 mensen met Covid-19-klachten. Dat waren er 3 weken geleden nog 120.”
https://t.co/QFJ2aNZkr7 reageer retweet
Ik liep net met een boog om een buitenlands gezin heen en vond dat echt best wel lulligquote:Op vrijdag 3 april 2020 17:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wat ik heel positief vind
Als je nu buiten komt en totaal wildvreemde zeggen je gewoon nu gedag doe ik zelf ook daarvoor nooit.
Tevens houd iedereen rekening met elkaar fietsers met voetgangers, voetgangers met fietsers en auto's en omgekeerd.
Niemand heeft echt haast.
Zijn er meer die dit merken ?
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Als je nu buiten komt en totaal wildvreemde zeggen je gewoon nu gedag doe ik zelf ook daarvoor nooit.
Tevens houd iedereen rekening met elkaar fietsers met voetgangers, voetgangers met fietsers en auto's en omgekeerd.
Dat heb ik nog wel liggen voor de cavia'squote:Op vrijdag 3 april 2020 23:48 schreef falling_away het volgende:
Wederom een medicijn dat mogelijk een oplossing biedt; een bestaand anti parasitair medicijn genaamd Ivermectin dat het virus doodt in 48 uur in een lab
https://7news.com.au/life(...)d-19-in-lab-c-955457
Haha ja, dat is idd een bekend en goedkoop middel tegen parasieten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat heb ik nog wel liggen voor de cavia's
Zijn vaak ook geen middelen die je graag toegedient krijgt. We moeten wel heel voorzichtig zijn met wat we mensen gaan toedienen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:55 schreef Perrin het volgende:
Haha ja, dat is idd een bekend en goedkoop middel tegen parasieten.
Bron RTV Drenthequote:Het aantal coronapatiënten dat in een Drents ziekenhuis ligt, is gedaald. Gisteren lagen er 46 mensen met het virus in een ziekenhuis in onze provincie, tegenover 39 vandaag.
Vandaag waren om 10.00 uur 26 mensen opgenomen op een niet-ic bed. Gisteren waren dat er 32. Ook het aantal patiënten op een Drentse intensive care daalde: van 14 naar 13. Het gaat om patiënten met een aangetoonde besmetting met COVID-19 of een verdenking daarop.
Hopen dat veel provincies snel volgenquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:03 schreef ondeugend het volgende:
Geheel tegen de trend in en het zegt niets. Maar opvallend is het wel.
quote:
Het aantal coronapatiënten dat in een Drents ziekenhuis ligt, is gedaald. Gisteren lagen er 46 mensen met het virus in een ziekenhuis in onze provincie, tegenover 39 vandaag.
Vandaag waren om 10.00 uur 26 mensen opgenomen op een niet-ic bed. Gisteren waren dat er 32. Ook het aantal patiënten op een Drentse intensive care daalde: van 14 naar 13. Het gaat om patiënten met een aangetoonde besmetting met COVID-19 of een verdenking daarop.
Bron RTV Drenthe
Nou de verwachting is dat het nog oprukt naar Drenthe. Nu ik er over nadenk zou het best kunnen dat er Brabanders ontslagen zijn. Wat natuurlijk ook goed nieuws is, herstelde Brabandersquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:06 schreef Elizium het volgende:
[..]
Hopen dat veel provincies snel volgen
Drenthe heeft toch ook al een tijd maatregelen nu. Blijf positief.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:09 schreef ondeugend het volgende:
Nou de verwachting is dat het nog oprukt naar Drenthe. Nu ik er over nadenk zou het best kunnen dat er Brabanders ontslagen zijn. Wat natuurlijk ook goed nieuws is, herstelde Brabanders
quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat heb ik nog wel liggen voor de cavia's
Ja inderdaad, gewoon je cavia wegen en dan je eigen gewicht.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:14 schreef falling_away het volgende:
Kun je alvast wat herhaalrecepten aanvragen bij de dierenarts
Het is niet voor inname, dat is een beetje lastig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ja inderdaad, gewoon je cavia wegen en dan je eigen gewicht.
Makelijk voorbeeld stel je cavia weegt 500 gram en jij 60 kilo, neem je gewoon 120 cavia tabletten, toch?
Dan spuit je gewoon 120 keer de doses van je caviaquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:19 schreef CherryLips het volgende:
Het is niet voor inname, dat is een beetje lastig.
Gewoon zeggen dat je zo veel dosissen nodig hebt omdat je aan het fokken bent.. dan lieg je niet eensquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef Elizium het volgende:
[..]
Makelijk voorbeeld stel je cavia weegt 500 gram en jij 60 kilo, neem je gewoon 120 cavia tabletten, toch?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:36 schreef falling_away het volgende:
Gewoon zeggen dat je zo veel dosissen nodig hebt omdat je aan het fokken bent.. dan lieg je niet eens
Je weet toch niet hoe veel haar cavia's wegen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ja, mee eens. En minder verkeer, minder vervuiling, meer natuur, meer rust, meer bezinning op dingen die echt belangrijk zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 08:44 schreef danos het volgende:
Ik denk dat het positief is dat mensen momenteel even uit hun social ratrace zijn, waar ieder weekend/vakantie overtroffen moet worden op het voorgaande.
En alles via socials gedeeld moet worden, waar voor velen ook de druk vandaan komt om zelf ook 'relevant' te blijven.
Dat dit ff stopt lijkt me, naast alle ellende, erg gezond.
Aan dat soort onzin doe ik sowieso niet mee, ik ben de afgelopen 20 jaar 4 keer met vakantie geweest, niet omdat ik het niet kan permitteren, maar puur omdat ik het heerlijk vind om thuis te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 08:44 schreef danos het volgende:
Ik denk dat het positief is dat mensen momenteel even uit hun social ratrace zijn, waar ieder weekend/vakantie overtroffen moet worden op het voorgaande.
En alles via socials gedeeld moet worden, waar voor velen ook de druk vandaan komt om zelf ook 'relevant' te blijven.
Dat dit ff stopt lijkt me, naast alle ellende, erg gezond.
Mijn zomervakantie kan ik logischerwijs niet meer intrekken, maar mocht het in juni nog steeds lockdown zijn in Nederland/Europa, zet ik de tent gewoon op in de achtertuin. Playa Gardania. Prima te doenquote:Op zondag 5 april 2020 10:09 schreef skrn het volgende:
Ik hoef bij het invoegen van de A58 op de A16 (in het weekend dan) vanuit België niet meer in de spiegels te kijken, heerlijk, 3 banen helemaal leeg.
En gelukkig hebben we het virus nu en niet in de zomer, geen zin om thuis weg te smelten.
In België hebben voor het eerst meer mensen het ziekenhuis verlaten, dan dat er binnenkwamen. 504 personen konden weer naarhuis, terwijl er 499 nieuwe patiënten werden opgenomen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:11 schreef skrn het volgende:
In België verlaten nu al meer Corona-patienten het ziekenhuis DNA dat er patiënten inkomen.
Maar die 0,3 hoorde we begin deze week al. En de week ervóór was het nog ongeveer 1. Dat klinkt niet echt als een daling.quote:Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef falling_away het volgende:
https://www.1limburg.nl/i(...)oei?context=topstory
Hoogleraar Christian Hoebe van de GGD Zuid Limburg heeft er steeds meer vertrouwen in de afvlakking
"Vorige week was Christian Hoebe al voorzichtig optimistisch over het afvlakken van de curve. Dat vertrouwen is inmiddels een stuk groter geworden. "We denken dat een coronapatiënt nu tussen de 0,3 en 1 anderen besmet. Dat is heel goed."
Is dat nou een daling van de ziekenhuisopnames ten opzichte van gisteren?quote:Op zondag 5 april 2020 14:17 schreef danusz1986 het volgende:
Het dodental ten gevolge van het coronavirus is in Nederland de afgelopen 24 uur met met 115 gestegen naar 1766. Daarnaast waren er 253 nieuwe ziekenhuisopnames. Dat maakt het RIVM zojuist bekend.
quote:Op zondag 5 april 2020 14:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat nou een daling van de ziekenhuisopnames ten opzichte van gisteren?
https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.htmlquote:De coronacijfers van 5 april: dodental stijgt met 115, minder dan gisteren
Het aantal mensen dat door het coronavirus is overleden, is met 115 toegenomen, meldt het RIVM. Gisteren werden er meer nieuwe sterfgevallen gemeld: 164. In totaal zijn nu in Nederland voor zover bekend 1766 mensen overleden aan covid-19, de ziekte die door het virus wordt veroorzaakt.
Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 253 toegenomen tot 6875. Ook die toename is aanzienlijk kleiner dan gisteren, toen er 336 nieuwe ziekenhuisopnames werden gemeld.
Oké, bedankt,want ik keek hier en gelet daarop leek het me juist een stijging. Maar goed, misschien zijn die getallen later nog bijgewerkt.quote:Op zondag 5 april 2020 14:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.html
Nouja zakken in plaats van exponentieel groeien. Dat is wel meer dan "iets of wat"quote:Op zondag 5 april 2020 14:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat is inderdaad beetje positief nieuws ja
dat thuisblijven lijkt dan toch iets of wat effect te hebben hmmm
Nou ja zeg.quote:
Waarom een beetje positief nieuws? Het is toch een forse daling van de stijging?quote:Op zondag 5 april 2020 14:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
dat is inderdaad beetje positief nieuws ja
dat thuisblijven lijkt dan toch iets of wat effect te hebben hmmm
Ja toen waren het er 336. Einde vanmiddag wordt er meer bekend over de IC's.quote:Op zondag 5 april 2020 14:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat nou een daling van de ziekenhuisopnames ten opzichte van gisteren?
ik ben wat voorzichtiger maar ja kloptquote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou ja zeg.
[..]
Waarom een beetje positief nieuws? Het is toch een forse daling van de stijging?
Dank je wel.quote:Op zondag 5 april 2020 14:38 schreef danusz1986 het volgende:
[..]
Ja toen waren het er 336. Einde vanmiddag wordt er meer bekend over de IC's.
Hoe bedoel jij?quote:Op zondag 5 april 2020 14:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet niet of het weekendcijfers zijn.
Volgens mij werden de cijfers in het weekend niet nauwkeurig bijgehouden. Dat je zo op dinsdag ofzo weer een dikke stijging ziet als alles is bijgewerkt.quote:
Ow, dan hoop ik dat het geen weekendcijfers zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 14:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij werden de cijfers in het weekend niet nauwkeurig bijgehouden. Dat je zo op dinsdag ofzo weer een dikke stijging ziet als alles is bijgewerkt.
optimistisch blijven héquote:Op zondag 5 april 2020 14:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij werden de cijfers in het weekend niet nauwkeurig bijgehouden. Dat je zo op dinsdag ofzo weer een dikke stijging ziet als alles is bijgewerkt.
Ja, en de komende dagen ook!quote:Op zondag 5 april 2020 16:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Het is lekker weer![]()
En het kan zomaar zijn dat het virus wat minder goed kan tegen de iets hogere temperatuur.
Ja, klopt, top!quote:Plus vitamine D is nu gratis te verkrijgen ! de zon deelt het gewoon uit
quote:Bill Gates bouwt 'voor de zekerheid' zeven fabrieken voor coronavaccin
Miljardair Bill Gates laat fabrieken bouwen voor de zeven meest veelbelovende vaccins tegen het coronavirus, terwijl er maximaal twee in productie zullen gaan. Gates hoopt hiermee sneller een vaccin beschikbaar te maken. "We zullen miljarden dollars verspillen aan fabrieken die we nooit zullen gebruiken."
Wetenschappers over de hele wereld werken hard aan vaccins tegen het coronavirus. Dat is hoopvol in tijden dat iedereen moet binnenblijven om de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Maar volgens de oprichter en oud-topman van Microsoft duurt het normaal gesproken zeker nog anderhalf jaar voordat die vaccins op de markt zijn, zegt hij in een interview met The Daily Social Distancing Show.
Enkele maanden tijdwinst
Een vaccin moet namelijk eerst goedkeuring krijgen van de gezondheidsautoriteiten. Daar gaat een uitgebreide test aan vooraf waarbij onderzoekers kijken of het vaccin goed werkt en of het veilig is om te gebruiken.
Normaal gesproken moet de producent daarna nog een fabriek bouwen. Elk vaccin heeft immers een andere productiemethode, dus je weet van tevoren niet welk vaccin goedkeuring krijgt en welke fabriek je nodig hebt om die te produceren.
Dat duurt Gates allemaal te lang. Met zijn Bill & Melinda Gates Foundation, opgericht om de gezondheidszorg voor de wereldbevolking te verbeteren, financiert hij nu de bouw van zeven fabrieken voor de meest veelbelovende vaccins. Daarmee hoopt hij 'enkele maanden' tijdwinst te kunnen boeken.
Wat een man.quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef TLC het volgende:
Oostenrijk gaat als eerste land de maatregelen versoepelen, kleine winkels mogen na Pasen weer open![]()
Bron ; nos
quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef TLC het volgende:
Oostenrijk gaat als eerste land de maatregelen versoepelen, kleine winkels mogen na Pasen weer open![]()
Bron ; nos
Ja. Zou het nou kunnen dat de daling zich na de afschaling toch doorzet?quote:Op maandag 6 april 2020 14:08 schreef Hexagon het volgende:
Mooie daling. Dat geeft ruimte om na de 28 een begin te maken met afschalen
Zolang de besmettingsratio niet boven 1 komt wel. Maar die ratio zal daarna weer dalen omdat het voor het virus steeds moeilijker wordt nieuwe slachtoffers te vinden.quote:Op maandag 6 april 2020 16:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja. Zou het nou kunnen dat de daling zich na de afschaling toch doorzet?
Oké.quote:Op maandag 6 april 2020 18:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zolang de besmettingsratio niet boven 1 komt wel.
Ja, daar hoop ik inderdaad op.quote:Maar die ratio zal daarna weer dalen omdat het voor het virus steeds moeilijker wordt nieuwe slachtoffers te vinden.
0,7 vind ik niet nauwelijks. Wij hadden volgende week 0,3 en het is niet alsof het hier gestopt is. Hoop dat die 0,3 inmiddels weer aanzienlijk lager ligt.quote:Op maandag 6 april 2020 19:29 schreef danusz1986 het volgende:
Noorwegen zegt de uitbraak in eigen land onder controle te hebben. Volgens de regering van het Scandinavische land besmet een geïnfecteerde persoon nauwelijks nog iemand anders. Het geschatte besmettingscijfer daalde naar gemiddeld 0,7 persoon. Voor de ingrijpende maatregelen lag dat cijfer nog op 2,5 persoon, aldus het ministerie van Gezondheid.
de meest simpele dingen zijn het mooist.quote:Op maandag 6 april 2020 20:58 schreef tstile het volgende:
Ik vind het wel mooi dat zoveel mensen die eerst helemaal vol over zichzelf waren en hun bedrijfjes nu ineens beseffen hoe kwetsbaar en afhankelijk ze zijn.
Zelf kost het mij ook geld maar ik hou altijd al rekening met plotselinge ellende:)
Wat mooi is, gewoon een wandeling maken in de natuur en daar herten en roofvogels zien.
Sowieso is het positief dat Europa weer open gaat maar ook dat het voor ons mooie 'testcases' zijn voor om een besluit te maken eind april begin mei.twitter:Teletekst twitterde op maandag 06-04-2020 om 21:05:42Scholen Denemarken deels weer open https://t.co/yvR6JfMrcu reageer retweet
Inderdaad. Alleen zie ik helaas geen herten en roofvogels hier. Wel roodborstjes.quote:Op maandag 6 april 2020 20:58 schreef tstile het volgende:
Ik vind het wel mooi dat zoveel mensen die eerst helemaal vol over zichzelf waren en hun bedrijfjes nu ineens beseffen hoe kwetsbaar en afhankelijk ze zijn.
Zelf kost het mij ook geld maar ik hou altijd al rekening met plotselinge ellende:)
Wat mooi is, gewoon een wandeling maken in de natuur en daar herten en roofvogels zien.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 05:37 schreef Predator40 het volgende:
Goden !!
https://www.advancedscien(...)shows-early-promise/
Goed nieuws, toch weer een behoorlijk aantal!quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:09 schreef deedeetee het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)naar-ic-in-duitsland
Ze kunnen 107 corona patiënten van ons opnemen. Dat geeft ons veel lucht op de ic's.
Moet wel zeggenquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:01 schreef Sangha het volgende:
[..]
Goed nieuws, toch weer een behoorlijk aantal!
+1quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:27 schreef TLC het volgende:
Het kan morgen 25 graden worden, ik weet het, het is niet corona gerelateerd maar voor een keer ; fuck corona, het is gewoon mooi nieuws![]()
Als zijn patiënten er baat bij hebben gehad is dat toch prima ? Het lijkt iig minder bijwerkingen te hebben dan chloroquine en dat is een groot pluspunt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:35 schreef falling_away het volgende:
Dit is wel een beetje pseudo-wetenschap, maar als er in het paniektopic allemaal dubieuze bronnen geplaatst mogen worden om zo veel mogelijk huil-emoticons te generen, dan mag ik hier vast een video van een huisarts plaatsen die denkt de juiste medicijnencocktail te hebben getest tegen Corona(ja ik vind het ook wat dubieus maar het klinkt iig positief)
ja klopt, maar het is niet eens 100% zeker dat die patienten het coronavirus hadden, en daarbij is een groep van 8 personen niet echt groot genoeg om daar harde conclusies uit te trekken. Maar het is toch wel interessant, ik ben benieuwd of het op grotere schaal getest gaat worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als zijn patiënten er baat bij hebben gehad is dat toch prima ? Het lijkt iig minder bijwerkingen te hebben dan chloroquine en dat is een groot pluspunt.
Het is zeker de moeite van het verder uitzoeken waard. Het kan zijn dat dit al gedaan is of men er mee bezig is. Ik heb hydroxychloroquine al vaker horen noemen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
ja klopt, maar het is niet eens 100% zeker dat die patienten het coronavirus hadden, en daarbij is een groep van 8 personen niet echt groot genoeg om daar harde conclusies uit te trekken. Maar het is toch wel interessant, ik ben benieuwd of het op grotere schaal getest gaat worden.
NOSquote:Nieuw mondmasker klaar voor massaproductie
Het Reinier de Graaf ziekenhuis deelt een ontwerp voor FFP2 mondmaskers met de Nederlandse overheid. Mondmaskers die volgens dit ontwerp worden gemaakt, beschermen zorgpersoneel goed tegen het coronavirus. Volgens het ziekenhuis kan er met dit ontwerp een massaproductie opgezet worden, zodat er snel een einde komt aan het tekort aan veilige mondmaskers.
Door de coronacrisis is er wereldwijd een tekort aan beschermende mondmaskers. Ook het Reinier de Graaf ziekenhuis kampt met schaarste. Het eigen ontwerp is getest en voldoet aan alle veiligheidseisen van een FFP2 mondmasker.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:28 schreef danusz1986 het volgende:
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Vandaag beginnen met testen vaccin. Einde zomer testresultaten en tegen eind 2020 1 miljoen doses.
WoW das pas mooi nieuwsquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:28 schreef danusz1986 het volgende:
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Vandaag beginnen met testen vaccin. Einde zomer testresultaten en tegen eind 2020 1 miljoen doses.
Da's erg mooi nieuws!quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef danusz1986 het volgende:
Het aantal patiënten op intensive care is de afgelopen 24 uur nog ‘slechts’ met 15 gestegen, naar nu 1424 patiënten.
De toename van het aantal patiënten met het coronavirus op de intensivecareafdelingen was de afgelopen dagen al relatief laag. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) meldde gisteren dat het aantal Nederlandse patiënten op de ic van ziekenhuizen slechts met 24 was gestegen.
De groei van het aantal bezette IC-bedden gaat dus langzamer dan verwacht. Daarmee wordt het waarschijnlijker dat er op de piek van het aantal coronapatiënten in Nederland voldoende IC-bedden beschikbaar zijn.
Nee, dit is helaas niet positief. Het schept valse verwachtingen en de middelen die genoemd worden zijn niet zo onschuldig als deze huisarts doet voorkomen. Dit ligt niet zomaar in stapels in de apotheek, en dat heeft een reden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als zijn patiënten er baat bij hebben gehad is dat toch prima ? Het lijkt iig minder bijwerkingen te hebben dan chloroquine en dat is een groot pluspunt.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/hydroxychloroquine Ik ging uit van weinig bijwerkingen maar dat valt dus tegen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, dit is helaas niet positief. Het schept valse verwachtingen en de middelen die genoemd worden zijn niet zo onschuldig als deze huisarts doet voorkomen. Dit ligt niet zomaar in stapels in de apotheek, en dat heeft een reden.
Vlak azitromycine ook niet uitquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.apotheek.nl/medicijnen/hydroxychloroquine Ik ging uit van weinig bijwerkingen maar dat valt dus tegen.
Wauw, da's een taaie!quote:Op woensdag 8 april 2020 10:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mevrouw Ras, een 107 jarige vrouw uit Sommelsdijk bij wie vastgesteld is dat ze corona had, is genezen van de ziekte en is nu een paar dagen klachtenvrij.
https://www.ad.nl/rotterd(...)t-verwacht~a19388fc/
Nomen est omen, mensen.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mevrouw Ras, een 107 jarige vrouw uit Sommelsdijk bij wie vastgesteld is dat ze corona had, is genezen van de ziekte en is nu een paar dagen klachtenvrij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
mooi! Sterk mens! Wat nou 'kwetsbare ouderen'quote:Op woensdag 8 april 2020 10:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NOSblogquote:Aantal coronapatiënten op de IC voor het eerst afgenomen
Het aantal coronapatiënten dat op de intensive care ligt, is voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus in Nederland afgenomen. Vandaag liggen er zestien mensen minder op de intensive care dan gisteren. In totaal zijn er nu 1408 IC-bedden bezet. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntspreiding.
Eindelijkquote:Op woensdag 8 april 2020 16:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
NOSblog
Kijk aan.. dit vind ik toch wel een echt lichtpunt
Tevens is het aantal opgenomen Coronapatienten in ziekenhuizen (licht) afgenomen van 2800 naar 2700. Bron: NOS.nlquote:Op woensdag 8 april 2020 16:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
NOSblog
Heel mooi!!quote:Op woensdag 8 april 2020 16:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
NOSblog
nou hier niet. Ik verlang naar positieve berichten. Maar helemaal verlang ik ernaar om als vanouds bij bijv mn ouders te kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:16 schreef Sangha het volgende:
Jeetje wat een goede en positieve berichten allemaal, smaakt naar meer, ik begin er echt vertrouwen in te krijgen dat het op niet al te lange termijn een stuk beter zal gaan.![]()
Hebben jullie ook dat jullie bij het thuisfront (bijna) geen gehoor krijgen bij berichten uit deze positieve topics?Wordt zo weggewuifd, mensen (enige uitgezonderd) willen blijkbaar die negatieve prikkels liever, maar waarom toch?![]()
Anyway, ik ben solo gaan biken naar een strandje en liggen chillen (met voldoende afstanden) alsof het een lieve lust was, leek wel zomer.
Effe geen corona, even het hoofd leegmaken, deed me goed zeg!
Ja ik bedoelde collega's, vrienden, etc. Ik verlang ook naar mijn ma om haar weer eens een dikke knuffel te geven, en een vriendin, en een hele rits aan ouderen. Ik werk op een dagbesteding voor ouderen, ik mis ze enorm!quote:Op woensdag 8 april 2020 19:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou hier niet. Ik verlang naar positieve berichten. Maar helemaal verlang ik ernaar om als vanouds bij bijv mn ouders te kunnen zijn.
Ik probeer mensen wel te informeren over deze positieve geluiden.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:16 schreef Sangha het volgende:
Jeetje wat een goede en positieve berichten allemaal, smaakt naar meer, ik begin er echt vertrouwen in te krijgen dat het op niet al te lange termijn een stuk beter zal gaan.![]()
Hebben jullie ook dat jullie bij het thuisfront (bijna) geen gehoor krijgen bij berichten uit deze positieve topics?Wordt zo weggewuifd, mensen (enige uitgezonderd) willen blijkbaar die negatieve prikkels liever, maar waarom toch?![]()
Anyway, ik ben solo gaan biken naar een strandje en liggen chillen (met voldoende afstanden) alsof het een lieve lust was, leek wel zomer.
Effe geen corona, even het hoofd leegmaken, deed me goed zeg!
Ik ook hoor, als er dan weer allemaal negatiefs is gedeeld, dan kom ik met een positieve, heel gek maar dat wordt niet zo makkelijk ontvangen, maar ik voel zo die behoefte, al ik het maar om een ander geluid te laten horen.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Ik probeer mensen wel te informeren over deze positieve geluiden.
Ook ik ben wezen fietsen en lopen zo heerlijk.
Met een goede vriendin heb ik het er wel vaak over. Met collega's niet zozeer. Daar babbel ik nu ook veel minder mee sinds we thuis werken (kantoorbaan). Wel tof dat je met ouderen werkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:24 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde collega's, vrienden, etc. Ik verlang ook naar mijn ma om haar weer eens een dikke knuffel te geven, en een vriendin, en een hele rits aan ouderen. Ik werk op een dagbesteding voor ouderen, ik mis ze enorm!
We gaan vanmiddag voor de senioren kaarten maken met collega's en vrijwilligers. Buiten dan natuurlijk, met 1,5 m ruimte tussen een ieder.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Met een goede vriendin heb ik het er wel vaak over. Met collega's niet zozeer. Daar babbel ik nu ook veel minder mee sinds we thuis werken (kantoorbaan). Wel tof dat je met ouderen werkt.
Marga Bult gisteren op tv.quote:Rapport UWV: in deze beroepen is nog wel vraag naar personeel
Sinds de uitbraak van het coronavirus is in sommige sectoren het werk opgedroogd. Er zijn echter ook bedrijven die juist nu staan te springen om extra krachten, constateert het UWV in een nieuwe inventarisatie van personeelstekorten. Niet alleen in de zorg, maar ook in bijvoorbeeld ICT en beveiliging zijn meer handen nodig.
Positief.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:17 schreef Sangha het volgende:
[..]
We gaan vanmiddag voor de senioren kaarten maken met collega's en vrijwilligers. Buiten dan natuurlijk, met 1,5 m ruimte tussen een ieder.Maar even leuke kaarten met dat we aan ze denken en ze missen. Zo doen we tenminste weer iets ipv dat thuis zijn.
Zeker, het is een klein gebaar maar hopelijk steunt het ze. We werken op een dagbesteding waar eenzame ouderen komen die zelfstandig kunnen wonen nog. Die zitten dus nu elke dag de hele dag thuis. En je kan niet even langs ofzo, echt lastig.quote:
Genoeg die er hun neus voor ophalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.tubantia.nl/t(...)HsQpony-w5tDS5VO5oqc
[..]
Marga Bult gisteren op tv.
Geen optredens meer....
OK, dan gaat ze weer werken in de zorg.
Prima van Marga. Maar ergens ook niet meer dan normaal....
quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Helaas merk ik juist het tegenovergestelde in de autoquote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]in het verkeer ook vooral. Mensen geven meer voorrang, lachen meer naar elkaar. Leuk wel
Ja ik merk het ook, mensen zijn wat vriendelijker.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]in het verkeer ook vooral. Mensen geven meer voorrang, lachen meer naar elkaar. Leuk wel
ok, nu ga ik even heel cru uit de hoek komen hoor. Let op: 'nou corona haalt de bezem er even flink doorheen' .quote:Op donderdag 9 april 2020 12:12 schreef Confetti het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)tkwaliteit~aa15d960/
Pas nu wordt duidelijk hoe erg de mensheid de natuur en aarde heeft verkracht. Wat zou de aarde toch prachtig zijn met een stuk of 6 miljard mensen minder.
interessant, zouden ze hier ook eens moeten proberen maar ja hier weten we nog niet eens hoeveel mensen er tot nu toe zijn genezen, en om daar meteen bloedplasma van af te tappen wordt weer een ander verhaalquote:Op donderdag 9 april 2020 12:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ok, nu ga ik even heel cru uit de hoek komen hoor. Let op: 'nou corona haalt de bezem er even flink doorheen' .![]()
![]()
Maar goed, we moeten inderdaad wat liever zijn voor moeder natuur.
Overigens zijn er in Zuid-Korea 2 mensen genezen met bloedplasma
mensen die genezen zijn konden volgens mij wel bloed doneren. Staat ook in artikel. Hier in NL wordt er ook al mee getest, alleen daar is nog geen bericht uit gekomen of dat al aanslaat ja/neen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
interessant, zouden ze hier ook eens moeten proberen maar ja hier weten we nog niet eens hoeveel mensen er tot nu toe zijn genezen, en om daar meteen bloedplasma van af te tappen wordt weer een ander verhaal
ik hoop dat ook, dat die gelijk krijgtquote:Op donderdag 9 april 2020 13:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mensen die genezen zijn konden volgens mij wel bloed doneren. Staat ook in artikel. Hier in NL wordt er ook al mee getest, alleen daar is nog geen bericht uit gekomen of dat al aanslaat ja/neen.
en dit stemt mij ook wel gerust ALS dat inderdaad zo gaat: https://www.parool.nl/ps/(...)n-snel-uit~b1af5408/
Rutte: virus blijft bij ons. Nog lang niet vanaf. Kan wel jaaaren duren.
Viroloog: klopt. Maar het is nu nog een agressieve variant. En die leven niet lang. Het wordt op gegeven moment een categorie de zoveelste griepvirus, waar er nu ook zat van zijn. En we zijn bezig met antivirale middelen ipv vaccin, omdat een vaccin misschien niet eens goed kan beschermen. En met die antivirale middelen helpen we zieke mensen er doorheen. Bovendien: tegen de tijd dat er eindelijk een vaccin is, kan iedereen wel weer beter zijn.
Ik hoop dat die viroloog gelijk krijgt.
Ruttte is geen viroloog en verlaat zich op deskundigen. En ik geloof zo'n viroloog al snel eerder dan het RIVM.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mensen die genezen zijn konden volgens mij wel bloed doneren. Staat ook in artikel. Hier in NL wordt er ook al mee getest, alleen daar is nog geen bericht uit gekomen of dat al aanslaat ja/neen.
en dit stemt mij ook wel gerust ALS dat inderdaad zo gaat: https://www.parool.nl/ps/(...)n-snel-uit~b1af5408/
Rutte: virus blijft bij ons. Nog lang niet vanaf. Kan wel jaaaren duren.
Viroloog: klopt. Maar het is nu nog een agressieve variant. En die leven niet lang. Het wordt op gegeven moment een categorie de zoveelste griepvirus, waar er nu ook zat van zijn. En we zijn bezig met antivirale middelen ipv vaccin, omdat een vaccin misschien niet eens goed kan beschermen. En met die antivirale middelen helpen we zieke mensen er doorheen. Bovendien: tegen de tijd dat er eindelijk een vaccin is, kan iedereen wel weer beter zijn.
Ik hoop dat die viroloog gelijk krijgt.
Ja, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ik denk ook dat medicatie beter is dan vaccin, omdat dat misschien korter termijn beschikbaar is zou je denken dan een vaccin wat misschien 2 jaar gaat duren
Ja als ik nu ergens langs wil dan kan ik bellen, wat ik nu dus is gewoon goede middag/morgen mag ik u passeren , dan weet je ook dat ze 1,5 mtr hanteren en het komt veel vriendelijker overquote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Mooi dit soort initiatieven.quote:Nederlandse bedrijven gaan mondkapjes maken: 'We hebben de kennis en kunde'
De productie van miljoenen mondkapjes op Nederlandse bodem krijgt vorm. De komende weken worden minstens vier productielijnen voor hoogwaardige mondneusmaskers uit de grond gestampt, twee bij filterproducent Afpro in Alkmaar en twee bij beddenfabrikant Auping in Deventer. Dat bevestigt topman van Auping Jan-Joost Bosman na berichtgeving in Trouw.
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft minister van Volksgezondheid De Jonge dat hij verwacht dat er de komende weken zeven miljoen mondkapjes gemaakt kunnen worden. Hij zegt 4,5 miljoen zogenoemde FFP2-mondneusmaskers per week nodig te hebben voor zorgpersoneel. Het RIVM adviseert zorgmedewerkers deze maskers te gebruiken.
Er zijn volgens de minister op dit moment 30 miljoen mondkapjes uit het buitenland besteld, maar het kan lang duren voordat die kapjes Nederland bereiken. En die kapjes beschikken niet allemaal over de in de EU geldende kwaliteitscertificaten.
Speciale machine
Beddenfabrikant Auping wil de overheid helpen met de productie van de kapjes, maar zegt dat niet meteen te kunnen. "We hebben de kennis en kunde om gecertificeerde en hoogwaardige maskers te maken, maar we hebben een speciale machine nodig om de productielijn op te zetten", zegt topman Jan-Joost Bosman. "We hebben een machine op het oog die we ook later kunnen gebruiken als we ons weer volledig op het maken van matrassen focussen."
Die machine moet binnen een paar weken klaar zijn voor gebruik. "Tot die tijd maken we de kapjes met de hand om zo in ieder geval aan de eerste noodvraag te kunnen voldoen." Na die aanloopweken, zegt Bosman honderdduizenden mondkapjes per week te kunnen maken.
Bosman zegt niet te willen verdienen op de mondkapjes. "We maken alle kosten inzichtelijk voor de overheid. Winst is niet aan de orde", verduidelijkt hij. De directeur zegt dat zijn bedrijf ook gedeeltelijk stil is gevallen door de crisis. "Met de productie van de kapjes, kunnen we onze medewerkers aan het werk zetten en komen we door deze tijd heen."
Naast mondkapjes zijn ook andere medische hulpmiddelen nodig zoals beademingsapparatuur en spatbrillen. De minister zegt 400 initiatieven van verschillende bedrijven te hebben ontvangen voor de productie van allerlei hulpmiddelen.
https://nos.nl/artikel/23(...)kennis-en-kunde.html
Ik denk wel minder luchtvervuiling, dus minder uitstoot.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:58 schreef ondeugend het volgende:
Sinds we stil liggen is het weer ook aardig opgeknapt... het zal toch niet?
Inderdaad en het was nog eens extra blauw omdat er veel minder vliegtuigen en dus contrails waren.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Ik denk wel minder luchtvervuiling, dus minder uitstoot.
En denk daarom veel mooiere luchten dan hiervoor.
Dat zag je in China ook gebeuren.
Heeft positieve effecten dus op het weer
Nou.. precies. Straks maken we ons eigen slecht weer! Alle depressies onze eigen schuld.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
twitter:EvansDrumheads twitterde op woensdag 08-04-2020 om 21:33:56D’Addario’s engineering team has found a way to transform Evans G2 drumheads into protective face shields for medical workers battling the coronavirus pandemic. The goal is to be in production by April 27th and to quickly ramp up to a capacity of 100,000 face shields per week. https://t.co/zIWYBSPb2h reageer retweet
Misschien een elfstedentocht volgend jaarquote:Op donderdag 9 april 2020 20:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Yes dat zou wel lief zijn van moeder natuurquote:Op donderdag 9 april 2020 21:34 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Misschien een elfstedentocht volgend jaar
nou asjeblieft inderdaad!!!! Al mag ik hopen dat we tegen die tijd een goed medicijn oid hebben.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:42 schreef F1gamer het volgende:
Moet wel provincie Fryslan op slot gaan met al die media aandacht.
Erg mooi om te zien hoe hard er door velen gewerkt wordt aan oplossingen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:33 schreef Felixa het volgende:
twitter:EvansDrumheads twitterde op woensdag 08-04-2020 om 21:33:56D’Addario’s engineering team has found a way to transform Evans G2 drumheads into protective face shields for medical workers battling the coronavirus pandemic. The goal is to be in production by April 27th and to quickly ramp up to a capacity of 100,000 face shields per week. https://t.co/zIWYBSPb2h reageer retweet
Ook een goeie ontwikkeling, hopelijktwitter:nytimes twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 08:50:06China has reclassified dogs as pets instead of livestock for the first time, as part of a clampdown on animal trade and consumption that was spurred by the pandemic https://t.co/wKTBpJ6SZK https://t.co/7tvJaQm6cf reageer retweet
gaat de sate weer in prijs omlaag.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:53 schreef MangoTree het volgende:
Ook een goeie ontwikkeling, hopelijktwitter:nytimes twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 08:50:06China has reclassified dogs as pets instead of livestock for the first time, as part of a clampdown on animal trade and consumption that was spurred by the pandemic https://t.co/wKTBpJ6SZK https://t.co/7tvJaQm6cf reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.nu.nl/opmerke(...)ia-weer-te-zien.html
quote:Voor het eerst in decennia zijn de besneeuwde bergtoppen van de Himalaya weer te zien. De luchtkwaliteit in de Indiase deelstaat Punjab is de afgelopen weken sterk verbeterd sinds de lockdown vanwege de coronacrisis.
Zeg dat wel ja. Prachtige ontwikkelingen. En mensen in Californië gaan misschien weer 112 bellen omdat ze denken dat ze een UFO zien (de Melkweg, die ze wegens het vele strooilicht normaliter niet kunnen zien.)quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]![]()
Een stukje uit je link;
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat we hier straks in een andere tijd veel van geleerd hebben/van gaan leren.
Nou inderdaad, het verbaast me met welke snelheid zaken herstellen, zoals die smog en rest van de vervuiling. Dat zet toch tot nadenken. Hopelijk leren we er iets van.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:33 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wel mooi dat de natuur zo snel mooi kan worden als de mens nu een probleem heeft.
Voor de natuur is corona een zegen inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:33 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wel mooi dat de natuur zo snel mooi kan worden als de mens nu een probleem heeft.
Ja 4 uur geloof ikquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
komen die IC cijfers altijd niet wat later pas binnen?
Onder de 1400quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Hoppa, omlaag omlaag omlaag!!
https://www.nu.nl/coronav(...)ijft-druk-op-ic.html
lijkt mooi en zeer positiefquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:24 schreef danusz1986 het volgende:
Het kabinet werkt aan voorbereidingen om de coronamaatregelen na 28 april geleidelijk te versoepelen. Alle ministeries moeten protocollen opstellen over hoe sectoren 'geleidelijk geopend kunnen worden', staat in een verslag van het overleg van topambtenaren in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.
De meeste urgentie krijgen het onderwijs en de kinderopvang. ,,Er wordt gewerkt aan flexibilisering van maatregelen", valt te lezen. Die maatregelen zullen dan voor advies worden voorgelegd aan de medische experts die verenigd zijn in het Outbreak Management Team, OMT
Dit heb ik nu dus ook begrepen van iemand die met de diagnose corona door de huisarts is heengezonden. Geen labtest gedaan, maar volgens de huisarts wezen alle symptomen op corona.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:55 schreef Apotheose het volgende:
Niet getest, toch Covid-19: huisartsen stellen diagnose corona bij tienduizenden patiënten
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vid-patienten-aantal
De afgelopen weken zijn minstens 25.000 mensen per week ziek geweest door het coronavirus. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van kennisinstituut Nivel, geanalyseerd door de onderzoeksredactie van RTL Nieuws. Omdat veel mensen thuis uitzieken en niet naar het ziekenhuis hoeven, was lange tijd onbekend hoe groot de epidemie is.
De patiënten die positief getest zijn én bij wie huisartsen de diagnose corona stellen, vormen nog maar het topje van de ijsberg van het totaal aantal besmette patiënten. "Dat is een minderheid", zegt huisarts en onderzoeker Henk Schers, verbonden aan het Radboud UMC in Nijmegen.
"Wij verwachten dat er buiten de mensen die we registreren heel veel mensen zijn met coronaklachten die géén beroep op ons doen. We horen van mensen dat de hele familie ziek was, maar dat er dan voor eentje een hulpvraag is geweest. Dus dat betekent dat buiten de mensen die bekend zijn, heel veel meer mensen corona hebben of hebben gehad."
---
ik ben geen huisarts of uberhaupt iets met zorg, dus die zullen het vast beter weten dan ik... Ik vraag me stiekem af hoe ze die diagnose dan hebben gesteld als veel symptomen overeenkomen met griepMaar ze zullen wel uitgebreid doorgevraagd hebben dan.
Hopelijk blijft het IC opnames dalen. Dan kunnen ze niet anders dan de maatregelen versoepelen.
https://www.radboudumc.nl(...)we-inzichten-covid19quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:01 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hoppa slimme mensen hier
Onderzoekers Radboudumc ontdekken ‘missend puzzelstukje’ bij bestrijding van coronavirus
Onderzoekers van het Nijmeegse Radboudumc hebben een belangrijke ontdekking gedaan bij het ziekteverloop bij corona. Dat kan van groot belang zijn bij de behandeling van het longvirus, laten de onderzoekers weten in een publicatie op het wetenschappelijke platform Preprints.
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a1a91b2b/
Laat het waar zijn
Yes dat komt vastquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.radboudumc.nl(...)we-inzichten-covid19
Er gaat volop onderzoek naar gedaan worden, duimen dat dit goed uitpakt.
Dat zijn ze duidelijk wel van plan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:06 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Yes dat komt vast
Genoeg slimme onderzoekers in de wereld, hoop dat ze goed met elkaar gaan samenwerken
Nice wie weet zorgt dit ook voor een soort wereld vrede ik hoop het van harte, zou echt mooi zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zijn ze duidelijk wel van plan.Dit is geen tijd om met de eer te gaan strijken. Eerst moet de ellende aangepakt en opgelost worden.
Nee dat gaat 'm niet worden hoor. Dat was in t verleden ook niet zo. Uiteindelijk is t toch weer ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:10 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Nice wie weet zorgt dit ook voor een soort wereld vrede ik hoop het van harte, zou echt mooi zijn.
Ach zeg nooit nooit je weet maar nooit. Gelukkig werkt men nu wel goed samen zo als het hoort . Hulde aan deze onderzoekersquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat gaat 'm niet worden hoor. Dat was in t verleden ook niet zo. Uiteindelijk is t toch weer ieder voor zich en god voor ons allen.. Maar voorlopig werken we allemaal gebroederlijk samen om mensen weer gezond te krijgen/houden en dat vind ik wel erg fijn om te zien.
quote:Ouderen geven massaal hun plek op de IC af aan anderen: ‘In Nederland zijn we nuchter over de dood’
https://www.ad.nl/den-haa(...)er-de-dood~a3e5d705/
Kan je dat niet alvast melden dat je dat wil?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ouderen geven massaal hun plek op de IC af aan anderen: ‘In Nederland zijn we nuchter over de dood’
https://www.ad.nl/den-haa(...)er-de-dood~a3e5d705/
De term afgeven houd letterlijk een vrijwillige actie in. Er is niets gedramatiseerd aan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:19 schreef franske19 het volgende:
[..]
Men hoeft helemaal niets af te geven. Lekkere gedramatiseerde titel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het KAN. Weet niet of het handig, want we hoeven hier geen haarden natuurlijk....just give a second thought
what if we don't get caught...
quote:Op woensdag 15 april 2020 09:07 schreef Apotheose het volgende:
positief is dat het noorden weinig besmettingen zijn. En dus dan ook een lage infectiegraad. In Wuhan en Duitsland zijn er al regio's die daarom eerst apart weer open gaan. Te denken valt dan hier aan het noorden. Bericht uit de Leeuwarder Courant:Hier word ik als noordeling wel blij vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het KAN. Weet niet of het handig, want we hoeven hier geen haarden natuurlijk....Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
ja de horeca gaat dan nog maar niet open. Want dan krijg je dit soort taferelenquote:
hoi mede-noordelingquote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hier word ik als noordeling wel blij van
Ja hallo!quote:Op woensdag 15 april 2020 09:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja de horeca gaat dan nog maar niet open. Want dan krijg je dit soort taferelen
[..]
hoi mede-noordeling
Ik wat minder... komen ze allemaal richting het Noorden. Liever niet... liever zing ik het nog wat langer uit op deze manier.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hier word ik als noordeling wel blij van
Friesland heeft ervaring met de grens op slot gooien of anders kunnen ze alvast oefenen als weer Elfstedentocht komtquote:Op woensdag 15 april 2020 15:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik wat minder... komen ze allemaal richting het Noorden. Liever niet... liever zing ik het nog wat langer uit op deze manier.
Wel heel fijn dat het hier meevalt.
haha ja we hebben wel een paar blokkeerfriezen hieroquote:Op woensdag 15 april 2020 15:53 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Friesland heeft ervaring met de grens op slot gooien of anders kunnen ze alvast oefenen als weer Elfstedentocht komt
Klinkt aardig positiefquote:Op woensdag 15 april 2020 20:52 schreef CherryLips het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)endeels-op~a1a66e17/
Nieuws uit Duitsland
quote:Op woensdag 15 april 2020 15:57 schreef ondeugend het volgende:
Oke dan moet ik dus blokkeerDrenthen ronselen!
Moet niet al te moeilijk zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:57 schreef ondeugend het volgende:
Oke dan moet ik dus blokkeerDrenthen ronselen!
ja die opsporingsapps heb ik nog steeds mn sterke twijfel over... Maar dat is iets voor een ander topicquote:In Friesland, Groningen en Drenthe grijpt het virus tot dusver nog niet erg om zich heen. Het is er zelfs nog mogelijk om van nieuwe patiënten na te gaan van wie ze de ziekte hebben opgedaan. Dat is in andere delen van Nederland allang niet meer zo, waardoor strenge, ongerichte maatregelen nodig waren. Het kabinet hoopt met tests en opsporingsapps ook elders in het land weer naar die toestand terug te keren, zodat de samenleving weer op gang kan komen.
Ik heb geen idee van een App. Behalve eentje van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen waar je je voor kon aanmelden. Maar in wezen is dat niets meer dan invullen wanneer je klachten hebt, welke klachten en de aard van de klachten. Mochten ze het niet vertrouwen dan werd je gebeld door een soort van helpdesk. Maar dat was meer bedoeld om niet onnodig de zorg daar te belasten.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef Apotheose het volgende:
jaap denkt er ook overna om Noorden als eerste vrijer te laten:
https://www.lc.nl/binnenl(...)epelen-25569162.html
Maar inderdaad, dan zit je nog wel met horeca. Als je die hier open gooit, dan komen ze massaal hier. Dat kan ook niet... Vraag me af hoe die exit-strategie er dan moet uitzien als je het regionaal aanpakt.
En dit stukje is ook wel mooi:
[..]
ja die opsporingsapps heb ik nog steeds mn sterke twijfel over... Maar dat is iets voor een ander topicLas wel dat er in Drenthe al wel een app is? @:ondeugend weet jij hier wat van als Drent?
Gewoon de A7, A28, A6 blokkeren. De boeren kunnen de provinciale wegen blokkeren. De na trein van leeuwarden naar zwolle laten stoppen tot Wolvega. De trein van Groningen naar Zwolle laten stoppen tot Hoogeveen. De qliner naar Noord Holland mag provincie Friesland niet uit. Grenscontroles bij de Duitse grens.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef Apotheose het volgende:
jaap denkt er ook overna om Noorden als eerste vrijer te laten:
https://www.lc.nl/binnenl(...)epelen-25569162.html
Maar inderdaad, dan zit je nog wel met horeca. Als je die hier open gooit, dan komen ze massaal hier. Dat kan ook niet... Vraag me af hoe die exit-strategie er dan moet uitzien als je het regionaal aanpakt.
En dit stukje is ook wel mooi:
[..]
ja die opsporingsapps heb ik nog steeds mn sterke twijfel over... Maar dat is iets voor een ander topicLas wel dat er in Drenthe al wel een app is? @:ondeugend weet jij hier wat van als Drent?
ja dat vind ik dan wel weer ok: een app die in contact staat met je ziekenhuis of huisarts oid.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van een App. Behalve eentje van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen waar je je voor kon aanmelden. Maar in wezen is dat niets meer dan invullen wanneer je klachten hebt, welke klachten en de aard van de klachten. Mochten ze het niet vertrouwen dan werd je gebeld door een soort van helpdesk. Maar dat was meer bedoeld om niet onnodig de zorg daar te belasten.
ja ik denk ook niet dat het kan, omdat je bij alles wat je open gooit je de kans hebt dat iedereen buiten onze provincies hier naartoe komt. Dus een kapper mag hier wel weer open, maar elders nog niet. Dan komen ze hier knippenquote:Overigens heb ik Jaap horen zeggen dat ze zouden gaan kijken naar de optie om in het noorden de boel eerder open te gooien maar hij plaatste er ook meteen kanttekeningen bij zoals ik hier eerder in dit topic ook aangaf.
We zullen zien.
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Gewoon de A7, A28, A6 blokkeren. De boeren kunnen de provinciale wegen blokkeren. De na trein van leeuwarden naar zwolle laten stoppen tot Wolvega. De trein van Groningen naar Zwolle laten stoppen tot Hoogeveen. De qliner naar Noord Holland mag provincie Friesland niet uit. Grenscontroles bij de Duitse grens.
Dan hebben we het al aardig opgelost.
Dit vind ik mooie actie. Het ook zonde om de oogsten weg te gooien.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:24 schreef Sangha het volgende:
Rode Kruis gaat voedselboxen uitdelen aan getroffenen coronacrisis
Het Rode Kruis gaat voedselboxen uitdelen aan mensen die hard worden getroffen door de coronacrisis. De hulporganisatie heeft de handen ineengeslagen met boeren die met een voorraadoverschot zitten, omdat zij hun producten op dit moment niet kunnen exporteren of de afzet via de horeca is weggevallen. Hun verse producten moeten anders mogelijk weggegooid worden, maar gaan nu naar mensen die door de coronacrisis moeite hebben om rond te komen. Juist zij kunnen deze hulp nu goed gebruiken...
Rode Kruis gaat voedselboxen uitdelen aan getroffenen coronacrisis
Ja, zeker, geweldig.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef AlwaysConnected het volgende:
De leeuwen in Kruger National Park in Zuid-Afrika hebben bezit genomen van de wegen in het park nu er geen mensen meer doorheen rijden. Net als de meeste landen bevindt ook Zuid-Afrika zich in een lockdown vanwege de coronacrisis.
Ranger Richard Sowry maakte gisteren zijn patrouille door het park, waar het normaal gesproken krioelt van de toeristen. Hij zag dat de leeuwen door het hele park lagen op de weg waar meestal doorlopend auto's overheen rijden.
Hij besloot de bijzondere foto's op sociale media te delen om een beetje vreugde te brengen in deze donkere tijden.
Bron:
https://mobile.twitter.com/SANParksKNP/status/1250453004094001152
Toch leuk nieuws leek mij zo
quote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef AlwaysConnected het volgende:
De leeuwen in Kruger National Park in Zuid-Afrika hebben bezit genomen van de wegen in het park nu er geen mensen meer doorheen rijden. Net als de meeste landen bevindt ook Zuid-Afrika zich in een lockdown vanwege de coronacrisis.
Ranger Richard Sowry maakte gisteren zijn patrouille door het park, waar het normaal gesproken krioelt van de toeristen. Hij zag dat de leeuwen door het hele park lagen op de weg waar meestal doorlopend auto's overheen rijden.
Hij besloot de bijzondere foto's op sociale media te delen om een beetje vreugde te brengen in deze donkere tijden.
Bron:
Katten, hoe groot of klein dan ook, willen ook altijd op de warmste plekken liggenquote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef AlwaysConnected het volgende:
Bron:
Maar wat was er dan?quote:Op vrijdag 17 april 2020 08:02 schreef Dos37 het volgende:
Ik schrok me dood om de cijfers van China vandaag. Ik dacht daar is ie de tweede golf
Ze hebben de cijfers van Wuhan wat bijgesteld met de mensen die ook werden verdacht van Corona. Dus in.1 dag 1290 doden en 351 nieuwe besmettingen.quote:
Dus die 1.290 (min die 26) zijn mensen die al waren overleden maar nu als corona worden meegeteld?quote:Op vrijdag 17 april 2020 08:42 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ze hebben de cijfers van Wuhan wat bijgesteld met de mensen die ook werden verdacht van Corona. Dus in.1 dag 1290 doden en 351 nieuwe besmettingen.
Het zijn gewoon 26 nieuwe gevallen terwijl Wuhan al 9 dagen uit lockdown is andere steden al langer.
ik hoop het anders hebben we probleem 2?quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus die 1.290 (min die 26) zijn mensen die al waren overleden maar nu als corona worden meegeteld?
Jeetje wat een goed nieuws.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:33 schreef Apotheose het volgende:
https://www.tijd.be/markt(...)gilead/10221275.html
'Hoopgevende data voor virusremmer Gilead'
Een ziekenhuis in Chicago boekt in de eerste behandelingen van coronapatiënten beloftevolle resultaten met remdesivir, de virusremmer van Gilead Sciences GILD0,00% . Bijna alle behandelde patiënten boekten snel een verbetering in koorts en ademhaling en konden na minder dan een week het ziekenhuis verlaten.
Bij de studie aan de University of Chicago waren 125 patiënten betrokken, waarvan 113 met ernstige symptomen. 'Van zodra we de behandeling starten, zien we de koortscurves zakken. En sommige patiënten die aan een beademingstoestel lagen, konden we na één dag al afkoppelen. Het beste nieuws is dat de meeste patiënten het ziekenhuis al mochten verlaten. Slechts twee patiënten zijn overleden', aldus de behandelende arts Kathleen Mullane.
Nu al wordt Remdesivir - ook buiten de klinische studies - in ziekenhuizen ingezet, maar enkel voor de allerziekste patiënten in het kader van 'compassionate use'. In België kunnen volgens die richtlijn 40 patiënten per week een behandeling krijgen.
Is dat een soort medicijn, en werkt het?quote:
Nee joh, het is gewoon voor de aardigheid of troost. Ik ken die man toevallig dus ik vind t wel grappig.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat een soort medicijn, en werkt het?![]()
Wat lief. En ook belangrijk: liefde.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, het is gewoon voor de aardigheid of troost. Ik ken die man toevallig dus ik vind t wel grappig.
Het was een grap.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, het is gewoon voor de aardigheid of troost.
O, leuk!quote:Ik ken die man toevallig dus ik vind t wel grappig.
Haha, ja.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O was t dus toch een grap, ik wist t ff niet zeker.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Haha, ja.
Dit ook trouwens, van eigen makelij:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
Haha. Een eentje om het af te leren:quote:
Dat zag ik ook wel als een lichtpuntje. Al gaat het restaurant nog niet open. En de ballenbak ook niet denk ik..quote:
En geen funshopping.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat zag ik ook wel als een lichtpuntje. Al gaat het restaurant nog niet open. En de ballenbak ook niet denk ik..
quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Haha. Een eentje om het af te leren:En hiermee is het ook klaar met de slowchat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Dat vind ik wel een lastige hoor. Wat is funshoppen nou echt?*quote:
Ja, sorry. Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:17 schreef Muck het volgende:
[..]
En hiermee is het ook klaar met de slowchat.
Bij de IKEA omdat je eigenlijk bijvoorbeeld nog een lamp nodig hebt en daar direct ook even daar verder rondwandelt om ideetjes op te doen, daar zijn veel voorbeeldinrichtingen van badkamer, woonkamer, etc.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een lastige hoor. Wat is funshoppen nou echt?*
En hoe anders is funshoppen bij Ikea dan bij hornbach?
Staat ook op de WHO lijst toch?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:33 schreef Apotheose het volgende:
Een ziekenhuis in Chicago boekt in de eerste behandelingen van coronapatiënten beloftevolle resultaten met remdesivir, de virusremmer van Gilead Sciences GILD0,00% . Bijna alle behandelde patiënten boekten snel een verbetering in koorts en ademhaling en konden na minder dan een week het ziekenhuis verlaten.
Bij de studie aan de University of Chicago waren 125 patiënten betrokken, waarvan 113 met ernstige symptomen. 'Van zodra we de behandeling starten, zien we de koortscurves zakken. En sommige patiënten die aan een beademingstoestel lagen, konden we na één dag al afkoppelen. Het beste nieuws is dat de meeste patiënten het ziekenhuis al mochten verlaten. Slechts twee patiënten zijn overleden', aldus de behandelende arts Kathleen Mullane.
Nu al wordt Remdesivir - ook buiten de klinische studies - in ziekenhuizen ingezet, maar enkel voor de allerziekste patiënten in het kader van 'compassionate use'. In België kunnen volgens die richtlijn 40 patiënten per week een behandeling krijgen.
Gaat langzaam de goeie kant op.quote:Op zaterdag 18 april 2020 08:13 schreef Federer-fan het volgende:
En we zitten onder de 1.100 bij NICE: 1.093 op dit moment.
Goed nieuws. Nu hopen dat de rest van de resultaten op basis van het grotere onderzoek snel bekend worden. En als het werkt kunnen ze hopelijk heel snel de productie gaan opschalen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:33 schreef Apotheose het volgende:
Ik vind het wel positief, want het is én én én. Ze hebben allerlei varianten nu, ook dat gister waar ze in Chicago hele goede ervaringen hadden (Giliad?)quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:15 schreef Apotheose het volgende:
van Trouw liveblog:
Radboud onderzoekt of bloeddrukverlager werkt tegen corona
Cardiologen van het Radboudumc in Nijmegen onderzoeken of een medicijn tegen hoge bloeddruk kan worden gebruikt bij de behandeling van het coronavirus. Mogelijk kan het veel voorgeschreven medicijn Valsertan ernstige vochtophopingen in de longen bij Covid-19 voorkomen, wat veel patiënten van de intensive care kan houden.
Ruim zeshonderd patiënten, verspreid over tien tot vijftien ziekenhuizen in het land, doen mee. Binnen een half jaar willen de onderzoekers concluderen of Valsartan ervoor kan zorgen dat minder mensen naar de intensive care hoeven of komen te overlijden. Als het medicijn blijkt te werken, kan het snel worden toegepast.
---
Ja weet je, das mooi natuurlijk... maar 6 maanden is een hele tijd. Ik weet dat dit het positiviteitstopic is, maar het duurt zo lang
1085 nu zelfsquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:19 schreef Federer-fan het volgende:
Nice update: 1.088. Laagste IC-aantal dat ik op de NICE-site heb gezien sinds de piek.
klopt. Die was voor als je al op de IC ligt meende ik.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het wel positief, want het is én én én. Ze hebben allerlei varianten nu, ook dat gister waar ze in Chicago hele goede ervaringen hadden (Giliad?)
quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:21 schreef deedeetee het volgende:
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 1085
Het lijkt goed te gaan.
Nu nog medicatie die werkt en dan kunnen we weer normaal verder.
Zo wil ik vaker verbeterd worden.quote:
Kan wel kloppen ja. Die mensen voelden zich al binnen enkele uren een stuk beter.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:22 schreef Apotheose het volgende:
[..]
klopt. Die was voor als je al op de IC ligt meende ik.
Huh, Willem-Alexander heeft zich laten opsluiten in een verpleeghuis?quote:maar dit is overigen wel weer heel erg mooi: Meneer De Koning laat zich vrijwillig opsluiten in het verpleeghuis, om bij zijn vrouw te zijn
als ie dat zou doen, dan is het wel een echte heldquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:30 schreef Federer-fan het volgende:
Huh, Willem-Alexander heeft zich laten opsluiten in een verpleeghuis?
quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als ie dat zou doen, dan is het wel een echte heldkoning
quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
Zo wil ik vaker verbeterd worden.Hé, waar is die smiley met dat kopje koffie gebleven?
NOS en Nice wijken een beetje van elkaar af. Dat is wel jammer.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:19 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zijn we dan 150 IC patiënten gedaald tov gisteren? Of zijn dit andere cijfers?
Ik heb het afgelopen dinsdag nagevraagd bij NICE. Dit was mijn vraag:quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:19 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zijn we dan 150 IC patiënten gedaald tov gisteren? Of zijn dit andere cijfers?
En dit was hun reactie:quote:Beste lezer,
Jullie website https://stichting-nice.nl volg ik op de voet. Elke keer vind ik het weer fijn als het aantal bezette IC-bedden daalt, al hoop ik dan dat degene die het bed verlaat gezond of althans herstellend naar huis gaat. Maar ik heb een vraag. Want jullie noemen momenteel een aantal van 1.150 terwijl de NOS er steeds bijna 200 boven zit, met ongeveer 1.340. Beide gaan alleen over corona-patienten. Hoe kan het dat de NOS er zo veel meer rapporteert?
Met vriendelijke groet,
Federer-fan
quote:Geachte heer,
Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19 status terwijl de ROAZen ook naar verdachte cases kijken. De aantallen van de ROAZen zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt. Bovendien rapporteert de LCPS ook het aantal patiënten dat naar het buitenland (Duitsland) is overgeplaatst.
We proberen de komende weken meer naar elkaar toe te werken zodat deze verschillen verdwijnen of in ieder geval kleiner worden, maar het gebruik van meerdere bronnen zal altijd tot kleine verschillen blijven leiden.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij het graag.
Met vriendelijke groet,
[naam medewerkster Stichting Nice]
Dat idee krijg ik ook ja. Vandaag een paar druppels regen maar al vijf weken stralend weer en ook komende week stralend weer.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:52 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Ja , ik blijf geloven dat dit gewoon samenhang is.
Veel minder vervuiling wereldwijd.
Misschien is het ergens goed voor dit virus, ik kan het niet bedenken , alleen moeder natuur vind van ho stop. Echt hoop dat het ergens goed voor is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook ja. Vandaag een paar druppels regen maar al vijf weken stralend weer en ook komende week stralend weer.
Ik denk wel dat het ergens goed voor is; in de zin het dat het ook positieve kanten heeft. Meer natuur, minder vervuiling, meer bezinning, meer aanleiding om te zien of dingen niet anders kunnen. En we worden gedwongen om creatief te zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:56 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Misschien is het ergens goed voor dit virus, ik kan het niet bedenken , alleen moeder natuur vind van ho stop. Echt hoop dat het ergens goed voor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |