Lekker even het boerenland in, naar een boerderijwinkel, verse eieren, melk, yoghurt, kaas, groente. Hier is er een waar je vanuit de winkel via een grote glaswand in de kippenstal kan kijken waar de kipjes die lekkere eitjes aan het leggen zijn.quote:
Normaal reageren blijkt ook in deze coronatijden voor sommigen erg ingewikkeld.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:27 schreef superniger het volgende:
[..]
Heel vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Gelukkig greep het personeel in.
Misschien toch maar naar de ouderwetse supermarkt: i.t.t. picnic, kunnen die wel gewoon leverenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, Picnic is echt een slachtveld vanaf 8.59 uur. De app is mega traag en voordat je een bezorgmoment kunt kiezen zit de week alweer volHeb het toch een paar minuten volgehouden om te zien of er nog wat vrij kwam en nu heb ik een bestelling voor woensdag kunnen plaatsen.
Heb ik toch croissantjes voor Pasen (mits ze op voorraad blijven)
Zal in aanloop naar Pasen helemaal feest worden ja. CEO van Picnic zat gisteren bij M, die lacht zich dood nu. Voorraden, personeel en wagentjes zijn niet aan te slepen. Ze maken nu dagelijks meer omzet dan rond de kerstdagen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, Picnic is echt een slachtveld vanaf 8.59 uur. De app is mega traag en voordat je een bezorgmoment kunt kiezen zit de week alweer volHeb het toch een paar minuten volgehouden om te zien of er nog wat vrij kwam en nu heb ik een bestelling voor woensdag kunnen plaatsen.
Ik blijf liever gewoon thuisquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Misschien toch maar naar de ouderwetse supermarkt: i.t.t. picnic, kunnen die wel gewoon leverenHet is nu ook echt duidelijk, dat online supermarkten nog niet klaar zijn voor de massa.
Mooi voor zulke bedrijven inderdaad. Zo zie je dat bepaalde segmenten het moeilijk hebben terwijl andere juist booming business zijn. Jammere is alleen wel dat men niet de mogelijkheid heeft om fatsoenlijk op te schalen om aan de vraag te voldoen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zal in aanloop naar Pasen helemaal feest worden ja. CEO van Picnic zat gisteren bij M, die lacht zich dood nu. Voorraden, personeel en wagentjes zijn niet aan te slepen. Ze maken nu dagelijks meer omzet dan rond de kerstdagen.
Gelukkig levert AH nog wel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Je zult wel naar de supermarkt moeten, als picnic niet kan leveren
Die zijn niet echt snugger nee, ipv van even opzij te stappen dat je er normaal langs kan, blijven ze als een stel zombies staan om te kijken hoe de klanten langs ze heen manoevreren, heel apart!quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:57 schreef Resistor het volgende:
Alleen het personeel snapt het nog niet helemaal, die blijven midden in het gangpad staan kijken. Maar dat deden ze normaal ook al.
Ik vind eerlijk gezegd, dat klanten ook best wel rekening mogen houden met medewerkers. Dan sta je te vullen en is er geen 1.5 meter en nog, zijn er klanten die dan gewoon langs lopenquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:45 schreef soapie het volgende:
[..]
Die zijn niet echt snugger nee, ipv van even opzij te stappen dat je er normaal langs kan, blijven ze als een stel zombies staan om te kijken hoe de klanten langs ze heen manoevreren, heel apart!
Zeker waar. Maar wat ik zag gebeuren dat ze alleen maar stond te kijken. Is in al die tijd geen product in haar handen geweest, dan denk ik ga aan de kant doos!!quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd, dat klanten ook best wel rekening mogen houden met medewerkers. Dan sta je te vullen en is er geen 1.5 meter en nog, zijn er klanten die dan gewoon langs lopen
Loop dan even om of vraag of je eventjes langs mag? Zonder supermarkt medewerkers, geen gevulde supermarkt immers!
Misschien zou je het aardig kunnen vragen? Als ik zo'n opgefokt type tegenkom ga ik ook niet even aan de kant hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:52 schreef soapie het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar wat ik zag gebeuren dat ze alleen maar stond te kijken. Is in al die tijd geen product in haar handen geweest, dan denk ik ga aan de kant doos!!
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Misschien zou je het aardig kunnen vragen? Als ik zo'n opgefokt type tegenkom ga ik ook moet even aan de kant hoor.
De hele wereld draagt mondkapjes in supermarkten en jij snuit en niest je snot onbelemmerd de winkel in omdat je vindt daar recht toe te hebben?quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Wat een onzin zeg. Hooikoorts is op dit moment ook weer aan het opbloeien. Miljoenen mensen in Nederland hebben last van hooikoorts.
Ik ben zelf ook constant aan het niezen en snuiten. Ik kan ook lekker door de supermarkt lopen en het snot uit me neus laten vallen, als oplossing voor je zelfgemaakte probleem.
Jep mijn recht, vrij land.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:23 schreef gombro het volgende:
[..]
De hele wereld draagt mondkapjes in supermarkten en jij snuit en niest je snot onbelemmerd de winkel in omdat je vindt daar recht toe te hebben?
Zeer empathisch mocht je wel Corona hebben en andere mensen ziek maakt daarmee. Hoesten en/of niezen is thuisblijven gewoon.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep mijn recht, vrij land.
Als ik moet niezen, nies ik, ook in de supermarkt.
Ja ik ga de komende 3 maanden thuis blijven, vanwege allergie klachten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeer empathisch mocht je wel Corona hebben en andere mensen ziek maakt daarmee. Hoesten en/of niezen is thuisblijven gewoon.
Jij bent gewoon een egoïst duidelijk die niet om het welzijn van je medemens geeft.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Vreselijk dat collectieve smetvrees en mensangst.
Denk dat ze voor het meeste niet veel kans maakt....quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:35 schreef quirina het volgende:
Ronde gedaan vandaag.
Wcpapier is op
Keukenrollen op
Eieren op
Rijst op
Pasta op
Wraps op
Bloem, broodbakmeel op
Dettol op
Chloor op
Ga straks ergens anders shoppen voor die producten.
Er is nog niemand gestorven van mijn hooikoorts, ook niet als ik toevallig me neus snuit in een zakdoek in de supermarkt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:45 schreef quirina het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een egoïst duidelijk die niet om het welzijn van je medemens geeft.
'Moet zeggen dat hier in de jumbo alles er was nu,zelfs dettol producten en wc papier.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:35 schreef quirina het volgende:
Ronde gedaan vandaag.
Wcpapier is op
Keukenrollen op
Eieren op
Rijst op
Pasta op
Wraps op
Bloem, broodbakmeel op
Dettol op
Chloor op
Ga straks ergens anders shoppen voor die producten.
Mijn Plus kan het online bestellen prima aan. Avond van te voren bestellen en de volgende dag bezorgen ze het al.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Misschien toch maar naar de ouderwetse supermarkt: i.t.t. picnic, kunnen die wel gewoon leverenHet is nu ook echt duidelijk, dat online supermarkten nog niet klaar zijn voor de massa.
https://www.rijnmond.nl/n(...)heel-dik-verliesjaarquote:Aardappelboer Kees Trouw uit Hellevoetsluis zit met een enorme berg frietpiepers. Hij kan ze aan de straatstenen niet kwijt. Want nu de horeca op slot zit, is ook de patatproductie ingestort.
"Hier ligt voor 450 duizend euro", zegt Trouw, starend naar de enorme voorraad in zijn schuur. "De aardappelen moeten weg. Ik moet mijn rekeningen betalen."
Normaal gesproken neemt Farm Frites zijn productie af en gaan de aardappelen in patatvorm naar cafetaria's en een grote fastfoodketen met een M. Maar sinds half maart, toen alle horeca de deuren moest sluiten, zit de klad in de frietconsumptie.
Wel vergoeding, maar te weinig
Trouw kan van de overheid wel een vergoeding voor zijn piepers krijgen. Maar die is honderdduizend euro en dus bij lange na niet wat de aardappelen werkelijk waard zijn. De teler rekent op een 'dik verliesjaar.'
En daarmee is de kous nog niet af. "Er liggen nu nog heel wat aardappelen in het koelhuis. Die moeten ook nog verwerkt worden." Volgens Trouw is het zaak om aardappelen uit de consumentenmarkt te halen, zodat de prijs enigszins op peil blijft. Maar voedsel vernietigen? Dat is eeuwig zonde, erkent hij.
Er zijn wel andere mogelijkheden. "Je kunt er energie van maken door vergisting", zegt hij. "Of aardappelzetmeel. Of veevoer."
Maar stel dat zo'n vergister zegt: ik kom ze wel halen voor vijf cent per kilo. Dan nog is Trouw niet uit de brand. "Ook dan moet ik geld toeleggen. Alleen al om er vanaf te komen."
Plus levert uit de winkel is anders dsn bv de ahquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:56 schreef superniger het volgende:
[..]
Mijn Plus kan het online bestellen prima aan. Avond van te voren bestellen en de volgende dag bezorgen ze het al.
Dit. Of die debiel gisteren bij mij met zijn drie jonge kinderen die natuurlijk geen afstand hielden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:36 schreef quirina het volgende:
Vreselijk die hoestende mensen in de supermarkt. Eigenlijk zou er een strenger beleid moeten zijn dat ze die klanten de winkel uit mogen trappen.
Dus beter lekker alle snot aan hun handjes en dan overal aanzitten? Je kan ook even te ver gaanquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:11 schreef gombro het volgende:
Zowel in de Appie vandaag als in de Dirk gisteren zag ik iemand hartgrondig in een zakdoek snuiten. Ik ben op beiden afgelopen maar zwenkte toch af toen ik zag wat voor zielepootjes het waren. Nu vraag ik me af wat ik bij de volgende neussnuiter ga doen. Ongeacht corona vind ik sowieso dat het niet kan, in een zakdoek trompetteren tussen de eetwaren. Dat doe je buiten.
Dus ik als hooikoorts patient moet dan tot nov ofzo binnenblijven?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:23 schreef gombro het volgende:
[..]
De hele wereld draagt mondkapjes in supermarkten en jij snuit en niest je snot onbelemmerd de winkel in omdat je vindt daar recht toe te hebben?
Voedselbank een optie?quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:23 schreef NedKelly het volgende:
In Hellevoetsluis zijn genoeg aardappels te halen.
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)heel-dik-verliesjaar
Nou nee, wetende dat er ook besmettingen met geen tot zeer lichte symptomen zijn en mensen die het simpelweg geen hol interesseert is dat vooral naar voor degenen die de producten waarbij jij staat te hoesten daarna kopen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft hoesten, mensen die eens een keertje hoesten is gewoon normaal. Iedereen hoest eens in de zoveel tijd. Als dat toevallig opeens in een supermarkt is, is dat klote voor jezelf.
Als je eens incidenteel hoest en daarbij de binnenkant van je elleboog gebruikt is dan toch geen probleem?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, wetende dat er ook besmettingen met geen tot zeer lichte symptomen zijn en mensen die het simpelweg geen hol interesseert is dat vooral naar voor degenen die de producten waarbij jij staat te hoesten daarna kopen.
Als je zoals ik allergisch bent kan je dus maanden binnenblijven volgens jou, omdat je besmettelijk bent??quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, wetende dat er ook besmettingen met geen tot zeer lichte symptomen zijn en mensen die het simpelweg geen hol interesseert is dat vooral naar voor degenen die de producten waarbij jij staat te hoesten daarna kopen.
Jezus, dat is ook wel echt een gigantische voorraad zegquote:Op zaterdag 4 april 2020 14:23 schreef NedKelly het volgende:
In Hellevoetsluis zijn genoeg aardappels te halen.
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)heel-dik-verliesjaar
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:36 schreef quirina het volgende:
Vreselijk die hoestende mensen in de supermarkt. Eigenlijk zou er een strenger beleid moeten zijn dat ze die klanten de winkel uit mogen trappen.
Wanneer de mogelijkheid om online boodschappen te doen er niet is, hoe moet een alleenstaande (ouder) (zonder kennissen in de omgeving) in dat geval overleven?quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dit. Of die debiel gisteren bij mij met zijn drie jonge kinderen die natuurlijk geen afstand hielden.
Dan had hij maar patatpiepers moeten kweken, overigens begreep ik dat de meeste aardappelen voor een vaste prijs worden opgekocht, dikke karma want die hebben jarenlang de markt verpest.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jezus, dat is ook wel echt een gigantische voorraad zeg. Daar ga je nu echt heel veel geld aan verliezen ja...
Bestel al jaren online, en het enige wat ik tot nog toe niet gekregen heb is een pak toiletpapier.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja Picnic heb ik opgegevenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Crisp.nl heeft ook veel bio.quote:Op zondag 5 april 2020 13:51 schreef djkoelkast het volgende:
Ik bestelde wel eens bij Ekoplaza, maar die is er totaal mee gestopt (bezorgen). En er zit er geen in de buurt (bijna half uur rijden).
Gelukkig kan ik groenten/fruit/zuivel bij een regionale bezorgdienst krijgen (wij willen alles biologisch) en daarbuiten alleen voor het hoognodige naar de supermarkt.
Goeie tip op zich. Hier zijn blijkbaar twee Plus-locaties die bezorgen. Kost wel 6 euro extra, plus statiegeld voor de kratten. Wel voldoende plek voor de komende weken. Ik kan zelfs morgen nog kiezen als datumquote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja Picnic heb ik opgegevenDat probeer ik na de zomer wel weer een keer, dit slaat nergens op. Gelukkig bezorgt de Plus hier in de buurt ook. Morgenochtend als ik wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |