abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192373226

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192373233
Coronavirus Cases:

801,117

view by country
Deaths:

38,769
Recovered:

172,319

ACTIVE CASES

590,029

Currently Infected Patients

559,716 (95%)

in Mild Condition

30,313 (5%)

Serious or Critical
pi_192373237
Misschien vindt men een hoogleraar expert genoeg?

https://www.dvhn.nl/groni(...)igheid-25290711.html

quote:
Mondkapjes zijn er in allerlei soorten en maten, vertelt Niesters. ,,Op vliegvelden zie je al geruime tijd Chinezen of Koreanen met mondkapjes rondlopen. Dat zijn van die losse meer chirurgische kapjes. Doekjes om je mond en als het goed gaat, ook nog je neus bedekken.'' Maar virussen, zoals corona, gaan hier volgens de hoogleraar met gemak doorheen.

,,Coronavirussen en andere virussen zitten in kleine druppeltjes en je raakt eigenlijk vanaf een kleine afstand besmet. Het gaat om een afstand van anderhalf tot twee meter, of minder. De druppels komen dan op de mondkapjes en als je dit aanpakt met je hand kun je je alsnog besmetten.”
quote:
Mensen die er desondanks op staan om een mondkapje te gebruiken, moeten het masker regelmatig wisselen. Niesters wijst erop dat de mondkapjes die nu wereldwijd gretig aftrek vinden eigenlijk bedoeld zijn als bescherming tegen fijnstof.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:39:54 #4
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192373252
DiNSDAG 3 MAART Het RIVM heeft een nieuw advies uitgebracht over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen. Uitzondering hierop zijn handelingen waar veel aerosolen kunnen ontstaan (zoals op de IC of bij bemonstering): hiervoor wordt een FFP2-masker geadviseerd. Voor huisartsen betekent dit dat FFP1-maskers voldoende bescherming bieden bij een eventueel huisbezoek aan patiënten.

Dus, het helpt wel volgens de landelijke vereniging van huisartsen. Het beschermt je voldoende als je een patiënt moet verzorgen met corona.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:40:15 #5
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192373254
Ja de mondkapjes te halen bij de bouwmarkten hebben geen zin. Daar zal niemand over twisten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:40:30 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192373258
Passende TT.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:40:48 #7
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192373264
Volgend jaar krijg je mondkapjes bij het Kruidvat en de Action.
Omdat het normaal is om mondkapje te dragen.

maar zover zijn we nog niet
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:41:05 #8
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192373269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:39 schreef Markesh het volgende:
DiNSDAG 3 MAART Het RIVM heeft een nieuw advies uitgebracht over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen. Uitzondering hierop zijn handelingen waar veel aerosolen kunnen ontstaan (zoals op de IC of bij bemonstering): hiervoor wordt een FFP2-masker geadviseerd. Voor huisartsen betekent dit dat FFP1-maskers voldoende bescherming bieden bij een eventueel huisbezoek aan patiënten.

Dus, het helpt wel volgens de landelijke vereniging van huisartsen. Het beschermt je voldoende als je een patiënt moet verzorgen met corona.
Ja maar de werking houdt meteen op zodra je geen medisch beroep hebt. :+
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:41:28 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192373273
Mondkapjes was een goed idee geweest, als er genoeg waren tenminste.

Vind ik nu egoïstisch om eventueel een mondkapje af te nemen van een arts of verpleegkundige.
pi_192373282
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:41 schreef Momo het volgende:

Vind ik nu egoïstisch om eventueel een mondkapje af te nemen van een arts of verpleegkundige.
Dit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:42:04 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373286
quote:

Precies dit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:42:07 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192373287
quote:

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Maar daar gaat het nu even niet om.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:42:08 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192373288
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij was zelfs een lap stof voor je mond al voldoende om 70% verspreiding te voorkomen.
Het is een oeverloze discussie die schommelt tussen niets doen en alles doen voor wat je (zonder reden of opleiding) niet kunt waarnemen.

Ik snap natuurlijk de achtergrond omdat mensen dan een misplaatst gevoel krijgen zelf iets te doen en anderen die dat bewust niet doen, dan verantwoordelijk kunnen maken voor hun misère.

Waarbij het vertrouwen dat je wat doet, weer zorgt voor schijnveiligheid die juist gevaarlijker kan uitwerken. In het beste geval helpt het 't overgrote deel van de bevolking geen ene zier.
We gaan gek genoeg ook niet massaal met een klimgordel de trap op of in brandwerende kleding slapen etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192373296
Zorg eerst maar dat er 250miljoen extra mondkapjes beschikbaar zijn. Dan krijgt iedere inwoner er 10 en krijgen risicogroepen er wat meer.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:42:29 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192373299
Een vriend van mij uit Zuid Korea snapt helemaal niks van de informatie die hier door de overheid wordt verspreid. They are lying la.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192373304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:40 schreef ondeugend het volgende:
Ja de mondkapjes te halen bij de bouwmarkten hebben geen zin. Daar zal niemand over twisten.
Blijkbaar is het advies van een hoogleraar ook niet genoeg?
pi_192373311
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef hiburg het volgende: Nog een vraag (zal hier vast wel al eens langsgekomen zijn): in Duitsland test men erg veel (500.000 per week begreep ik) en daar hebben ze best veel besmettingen maar relatief weinig doden. Zou het daarom niet zo kunnen zijn dat het daadwerkelijke aantal besmettingen in NL echt veel hoger ligt, dus wellicht in de 100.000'en. Nederland verschilt toch niet zoveel van Duitsland of denk ik nu te simpel ?
COR / Mogelijk miljoenen Nederlanders reeds besmet (goed nieuws)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:43:22 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373314
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:42 schreef kilon het volgende:
Zorg eerst maar dat er 250miljoen mondkapjes beschikbaar zijn. Dan krijgt iedere inwoner er 10 en krijgen risicogroepen er wat meer.
Ben je snel klaar mee, wat elke keer dat je hem afdoet moet je hem wegmikken, dat gaat gruwelijk hard in de praktijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:43:42 #19
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192373321
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja maar de werking houdt meteen op zodra je geen medisch beroep hebt. :+
Ik dacht al, wat is mijn mondkapje toch aan het prakkezeren!
Ik vroeg hem nog waarom, hij antwoordde dat hij aan het bedenken was of ik een arts was of niet om als dat niet zo was zijn beschermende functie uit te schakelen
pi_192373324
quote:
Als er virusdeeltjes op je mondkap zitten, zitten die ook natuurlijk op alle andere plekken.

Een mondkap kan wel zeker beschermen, maar nu hebben we ze vooral nodig voor de medici. :Y

Door een mondkap zit je:

1. Minder aan je gezicht.
2. Krijg je minder virusdeeltjes binnen.. wat ook mildere klachten kan betekenen in het verloop van de infectie.
3. Besmet je andere niet als je zelf besmet bent, maar het zelf niet weet.

Een goed gebruik van de mondkap is natuurlijk wel nodig, maar dat is geen reden om het niet te dragen.

Er wordt nu vooral gezegd dat ze niet werken zodat mensen ze niet gaan hamsteren en er meer is voor de professionals en dat snap ik ook wel. :Y
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:44:00 #21
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192373326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:42 schreef kilon het volgende:
Zorg eerst maar dat er 250miljoen extra mondkapjes beschikbaar zijn. Dan krijgt iedere inwoner er 10 en krijgen risicogroepen er wat meer.
Nou, daar kun je toch minstens een halve dag mee vooruit.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:44:01 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192373328
deze gebruikt de tandarts, die goed voor in een winkel, maar niet voor in het ZKH
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:44:24 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373333
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:42 schreef MPC60 het volgende:
Een vriend van mij uit Zuid Korea snapt helemaal niks van de informatie die hier door de overheid wordt verspreid. They are lying la.
facts?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:44:25 #24
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192373334
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Blijkbaar is het advies van een hoogleraar ook niet genoeg?
Kom nou toch... probeer mij geen woorden in de mond te leggen. Als ik een andere hoogleraar quote dan geloof jij toch de jouwe. Heeft net zo min zin. :)
pi_192373337
Is er een persco vandaag? :@
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192373339
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:42 schreef MPC60 het volgende:
Heb je toevallig specifieke onderwerpen waar over gelogen wordt?
pi_192373346
Je zou toch maar eens een keer uitgaan van de mening van experts i.p.v. je eigen huis-tuin-en-keukenredenaties te volgen. :')

Ik ben er hier wel weer klaar mee.
pi_192373349
quote:

Je kunt er heel makkelijk zelf 1 maken.

pi_192373354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Misschien vindt men een hoogleraar expert genoeg?

https://www.dvhn.nl/groni(...)igheid-25290711.html
[..]

[..]

Gaan virussen er nou doorheen of blijven ze op de mondkapjes zitten? Dat is nogal een groot verschil.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192373360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Als ik een andere hoogleraar quote dan geloof jij toch de jouwe. Heeft net zo min zin. :)
Nee, itt sommigen hier ben ik bereid mijn eigen mening bij te stellen wanneer iemand met gedegen kennis van zaken een onderbouwde redenering aanvoert.

Ik ben benieuwd naar je hoogleraar die stelt dat we in Nederland beter allemaal mondkapjes zouden moeten dragen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:46:33 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192373361
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:43 schreef Smack10 het volgende:
1. Minder aan je gezicht.
2. Krijg je minder virusdeeltjes binnen.. wat ook mildere klachten kan betekenen in het verloop van de infectie.
3. Besmet je andere niet als je zelf besmet bent, maar het zelf niet weet.
Ik probeer het nog maar een keer.
Bron of geloof ?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:46:41 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192373362
Hoogleraar UMCG over de (on)zin van mondkapjes: 'Echte bescherming is een kap met een filter'
https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Fwww.google.com%2F
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:46:51 #33
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192373367
Misschien is het wel handig dat we ook soort vingeralfabet doen als een steuntje communicatie met elkaar als we mondkapjes dragen... zo doe ik het ook als ik met slechthorenden praat met handalfabet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192373368
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ben je snel klaar mee, wat elke keer dat je hem afdoet moet je hem wegmikken, dat gaat gruwelijk hard in de praktijk.
Dat is precies het punt. De voorraad aan mondkapjes dat nodig is, is gigantisch en voorlopig niet beschikbaar.
Die minimaal 10 per inwoner zou de overheid na deze crisis kunnen uitdelen zodat iedereen in ieder geval een miniem voorraadje heeft en tegen de tijd dat het weer nodig is bij de volgende epidemie, men het normaler gaat vinden deze ook regelmatig te gebruiken en ook kopen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:47:40 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192373375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:46 schreef THEFXR het volgende:
Hoogleraar UMCG over de (on)zin van mondkapjes: 'Echte bescherming is een kap met een filter'
https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Fwww.google.com%2F
[ afbeelding ]
Die rechtse is echt kut..... en ga je als normaal mens niet willen.
pi_192373378
Wat mensen wellicht vergeten is dat de groei weliswaar exponentieel gaat, maar de bepaling van de R(o) op basis van een gemiddelde is. Als we er met andere woorden voor zorgen dat de R(o) onder de 1 is, dan daalt het aantal infecties simpelweg (al is dit makkelijker gezegd dan gedaan).

Hoewel dit misschien niet helemaal intuïtief is, kun je dus bij een "algemene" R(o) = 0,8 in theorie elke week een groot evenement houden, omdat zo'n evenement de R(o) hoogstens naar de 0,9 (of zo) zo zou kunnen tillen. Dat wil je uiteraard niet (je wilt dan liever via een wat algemene uitbreiding van bewegingsvrijheid de R(o) naar 0,9 krijgen), maar ik geef het even aan te illustratie.

De meeste mensen lijken te denken dat we zo sterk zijn als de zwakste schakel en dat een paar idioten of een groot feest een nieuwe uitbraak kunnen veroorzaken (wat zeker ook kan als we ons niet aan de voorschriften houden), maar dit is dus niet zomaar het geval (wel als juist deze actie ons weer over de R(o) = 1 pusht). Deze idioten zouden dan wellicht veel mensen infecteren, maar er is dan te weinig beweging om vervolgens weer (te) veel anderen te infecteren. Zolang de R(o) als gemiddelde onder de 1 blijft, daalt het aantal infecties.

Het RIVM meldt dit uiteraard niet omdat anders de massa weer denkt van "mijn acties tellen toch niet voldoende mee om het geheel over R(o) = 1 te tillen", maar in beginsel is het wel zo.

En als de R(o) in Nederland bijvoorbeeld momenteel op 0,7 zou liggen (iets waar we binnen een paar weken duidelijkheid over moeten krijgen), dan zou je dus ook best wat kunnen verruimen (b.v. horeca zeer beperkt open en ook de scholen), terwijl het aantal infecties verder blijft dalen.

Het probleem is alleen dat de R(o) altijd een stuk boven de 1 zal komen te liggen als iedereen weer normaal gaat doen, terwijl je het aantal infecties nooit volledig kan uitroeien door een beperkte of algehele shutdown. Je zult dus voor onbepaalde tijd deze maatregelen in een aanzienlijke mate moeten verdragen.

De truc is om straks (na de piek) voldoende precies te bepalen met welk pakket aan maatregelen de R(o) onder of op 1 zal liggen, zodat het aantal infecties blijft dalen (althans constant blijft).
pi_192373379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:44 schreef KennyPowers het volgende:
Is er een persco vandaag? :@
Om 19.00 uur straks.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 15:48:23 #38
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192373384
quote:

Eens, maar er moet wel serieus gekeken worden naar gebruik in de toekomst. Als het dragen van een mondkapje betekent dat wij weer wat vrijheid kunnen krijgen is het een prima deal.
pi_192373389
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Om 19.00 uur straks.
Thanks
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:48:47 #40
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192373390
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens, maar er moet wel serieus gekeken worden naar gebruik in de toekomst. Als het dragen van een mondkapje betekent dat wij weer wat vrijheid kunnen krijgen is het een prima deal.
Moeten die mondkapjes er wel zijn. Het liefst van een beetje kwaliteit.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:49:55 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373400
quote:
18s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bron of geloof ?
Logisch inzicht?

Ik heb geen bron nodig om het daar mee eens te zijn.
pi_192373407
quote:

Bron of geloof ?
Bronnen genoeg.

Maar stel, ik zit tegenover jou, en heb 2 kleenex (uiteraard beschermingsfactor 0) voor mijn gezicht. Dan ga ik hoesten en niesen.
Ook jij houdt 2 kleenex voor je gezicht.

Dan doen we de situatie nog eens over, allebei zonder kleenex, vermoed je dat er een verschil zal zijn in het aantal partikels dat overgebracht cq ingeademd zullen worden, zelfs met iets onbenulligs als wat kleenex?

Probeer het eens uit met kleurstof anders.
pi_192373409
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Je zou toch maar eens een keer uitgaan van de mening van experts i.p.v. je eigen huis-tuin-en-keukenredenaties te volgen. :')

Prima, dan ga je er niet op in.

Laatst nog een onderzoek dat mondkapjes zeker helpen om verspreiding etc. tegen te gaan.

Heb de link nu even niet, maar als je er toch niet voor openstaat ga ik ook niet zoeken.

We agree to disagree.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:50:45 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192373414
Zie dat er voor het eerst iemand in de leeftijd 45-49 jaar is overleden in Nederland...
pi_192373416
We gaan dus flink wat geld geven aan Italië, want Hoekstra trekt zijn woorden al weer in. Slap hoor:

Hoekstra toont berouw na Europese kritiek: ‘We waren te weinig empathisch’

Bron: https://www.ad.nl/politie(...)mpathisch~a0369a651/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 15:51:02 #46
416575 crew  Evenstar
pi_192373419
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat bedoel ik met kijken wat de mogelijkheden zijn. Het moet bijv. niet ten koste van zorgpersoneel gaan.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:51:50 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:50 schreef Momo het volgende:
Zie dat er voor het eerst iemand in de leeftijd 45-49 jaar is overleden in Nederland...
It wasn't me :+ , maar er zijn er vast nog wel meer die buiten de overgrote meerderheid vallen denk ik...
pi_192373426
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

maar als je er toch niet voor openstaat ga ik ook niet zoeken
Op jou ga ik gewoon niet meer reageren. Jij verdraait alles net zolang totdat het weer overeenkomt met jouw eigen hersenspinsels.

Ik ga af op de uitspraken van experts, jij kiest ervoor om je boerenverstand te gebruiken. Prima.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:51:59 #49
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192373427
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:50 schreef Newone82 het volgende:
We gaan dus geld geven aan Italië, want Hoekstra trekt zijn woorden al weer in. Slap hoor:

Er staat echt geen enkele belofte in dat er geld wordt gegeven. Je maakt er iets van wat er helemaal niet is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:52:05 #50
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192373429
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:50 schreef Za het volgende:

[..]

Bronnen genoeg.

Maar stel, ik zit tegenover jou, en heb 2 kleenex voor mijn gezicht. Dan ga ik hoesten.

Dan doen we de situatie nog eens over, allebei zonder Kleenex, vermoed je dat er een verschil zal zijn in het aantal partikels dat overgebracht worden?
Die gast moet je echt niet serieus nemen.
Dit zei hij 2 weken geleden over het dragen van mondkapjes:

Kortom, prima wanneer het je (cultuur)gevoel helpt maar complete waanzin t.a.v. virus bestrijding en verspreiding.
pi_192373432
quote:

[..]

Bron of geloof ?
Zal nog even zoeken als ik weer tijd heb naar een onderzoek hierover.

Maar iedereen die een mondkapje draagt is gek natuurlijk. :')

Zaken die ik noemde zijn ook vrij logisch, maar je hoeft er niet voor open te staan.. :*
pi_192373441
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:51 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Er staat echt geen enkele belofte in dat er geld wordt gegeven. Je maakt er iets van wat er helemaal niet is.
Waarom zou hij zijn woorden inslikken? Dat geld geven is de volgende stap ;)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:53:11 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192373442
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:

Terwijl je zelf voor het gemak straal voorbij loopt aan feiten. Prima dat je er klaar mee bent, die koppigheid zal door niemand gemist worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:53:24 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192373447
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

En graag makkelijk ademend... ook voor onze medemens die geen marathon kunnen lopen.

Wel kut dat je je dan ongeveer elke dag je (stoere stoppel) baard moet gaan scheren en een flinke voorraad moet hebben om de dag door te komen.
De volgende discussie zal die zijn van wel/geen beschermende bril, haarnetje, handschoenen en overjas.
pi_192373449
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:50 schreef Newone82 het volgende:
We gaan dus flink wat geld geven aan Italië, want Hoekstra trekt zijn woorden al weer in. Slap hoor:

quote:
Hoekstra zegt ‘graag beschikbaar’ te zijn om te praten over geld, ook voor medische voorzieningen in EU-landen die hard getroffen zijn, zoals Italië. Tegelijkertijd is het volgens hem niet het moment een Europese discussie te voeren over gemeenschappelijke schuldfinanciering via eurobonds. Volgens Hoekstra leveren eurobonds alleen maar meer risico op in plaats van minder. ,,Het is het verkeerde middel op dit moment.”
We gaan het gesprek weer aan. Dat is iets heel anders dan toch maar toezeggen.
pi_192373451
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Terwijl je zelf voor het gemak straal voorbij loopt aan feiten.
Noem één feit welke ik ontkend heb.
pi_192373463
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:52 schreef Markesh het volgende:

Die gast moet je echt niet serieus nemen.
Dit zei hij 2 weken geleden over het dragen van mondkapjes:

Kortom, prima wanneer het je (cultuur)gevoel helpt maar complete waanzin t.a.v. virus bestrijding en verspreiding.
OK thanks.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:55:00 #58
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192373464
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb je toevallig specifieke onderwerpen waar over gelogen wordt?
-dat mondkapjes niet helpen.
-dat kinderen gewoon met elkaar kunnen spelen. (die mogen dat hier voor de beoogde herd immunity)
-dat je na 24u geen besmetting meer door geeft

En ga zo maar door.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192373476
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:55 schreef MPC60 het volgende:

[..]

-dat mondkapjes niet helpen.
-dat kinderen gewoon met elkaar kunnen spelen. (die mogen dat hier voor de beoogde herd immunity)
-dat je na 24u geen besmetting meer door geeft

En ga zo maar door.
Drie keer nepnieuws inderdaad, maar dan van jou. Bravo!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:56:16 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373479
Dames en voornamelijk heren; kunnen de handtasjes weer over de schouder?

Dank u :*

pi_192373484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:48 schreef Kyran het volgende:

Net zo effectief als social distancing heb ik gelezen.

Ik vermoed dat Trump hiermee mensen straks weer aan het werk wil laten gaan, wij zullen dan pas volgen vermoedelijk.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:57:05 #62
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192373487
Kind (9) in Zuid-Koreaans ziekenhuis positief getest op coronavirus
Een negenjarig meisje in het Asan Medical Center in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul is dinsdag positief getest op het coronavirus, meldt het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap. Het Asan Medical Center is een van de grootste ziekenhuizen in Zuid-Korea. Daarom zijn er veel zorgen over de mogelijke besmetting van andere patiënten.
Bron: NU.nl
pi_192373505
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:57 schreef Ven1972 het volgende:
Kind (9) in Zuid-Koreaans ziekenhuis positief getest op coronavirus
Een negenjarig meisje in het Asan Medical Center in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul is dinsdag positief getest op het coronavirus, meldt het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap. Het Asan Medical Center is een van de grootste ziekenhuizen in Zuid-Korea. Daarom zijn er veel zorgen over de mogelijke besmetting van andere patiënten.
Bron: NU.nl
Van het weekend ook al een baby overleden.
Punt......is
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:59:41 #64
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192373509
laat maar.

[ Bericht 98% gewijzigd door Vallon op 31-03-2020 16:13:43 ]
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:00:28 #65
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192373518
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:59 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Punt......is
Kinderen kunnen echt wel besmet worden zoals in NL via het RIVM niet beweert dat het zo is. Dus het RIVM heeft wel mis met zijn oordeel dat kinderen niet kunnen besmet worden met het coronavirus.
pi_192373528
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Kinderen kunnen echt wel besmet worden zoals in NL via het RIVM niet beweert dat het zo is. Dus het RIVM heeft wel mis met zijn oordeel dat kinderen niet kunnen besmet worden met het coronavirus.
Heb je zelf überhaupt ooit wel eens iets van het RIVM gelezen? Het RIVM heeft vanaf het begin gewoon gezegd dat kinderen besmet kunnen raken. Het blijkt nota bene uit hun eigen cijfers. :')
pi_192373530
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:53 schreef kilon het volgende:

[..]

[..]

We gaan het gesprek weer aan. Dat is iets heel anders dan toch maar toezeggen.
Ja. Hij zegt eigenlijk noodhulp en medische hulpmiddelen, prima. Maar geen grote en permanente transfers. Eigenlijk niets veranderd in het standpunt. Slim gespeeld.
pi_192373533
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:59 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Punt......is
Van de bijna 800K is er 1 baby overleden

Hoeveel % is dat?
pi_192373535
quote:

[..]

Dat heeft het RIVM nooit beweerd. Gaat om hoe erg ze het kunnen verspreiden...
pi_192373538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je zelf überhaupt ooit wel eens iets van het RIVM gelezen? Het RIVM heeft vanaf het begin gewoon gezegd dat kinderen besmet kunnen raken. Het blijkt nota bene uit hun eigen cijfers. :')
Klopt, men wil graag dingen verdraaien als het om het RIVM gaat
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 16:02:59 #71
236264 crew  capricia
pi_192373543
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja. Hij zegt eigenlijk noodhulp en medische hulpmiddelen, prima. Maar geen grote en permanente transfers. Eigenlijk niets veranderd in het standpunt. Slim gespeeld.
Ja. Hij blijft gewoon achter zijn standpunt staan: Euro-bonds zijn het instrument nu niet.
Er komt wel iets anders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192373544
quote:

[..]

Ik geloof al jaren niet wat het RIVM beweerd......er zijn genoeg andere wereldweide instanties die wel iets betere voorlichting geven.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:04:09 #73
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192373562
Fijn dat er opeens wat >490.000 users zijn met wat typische opvattingen over o.a. het RIVM.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:04:12 #74
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192373563
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, dus ik had eigenlijk niet goed begrepen in het begin. Waarom hielden we in het begin van het pandemie onze scholen open??? Dus er zijn wel vragen naar gesteld waarom het overheid niet overhand nam om de scholen dicht te gaan... Dat zorgde voor veel irritaties bij ouders en leraren..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:04:34 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_192373567
quote:

[..]

Heeft het RIVM nooit gezegd, minder vatbaar is wat ze hebben gezegd
pi_192373569
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:01 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Van de bijna 800K is er 1 baby overleden

Hoeveel % is dat?
Ondertussen zijn er waarschijnlijk al honderden andere babys gestorven aan andere aandoeningen/ziektes.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 16:05:42 #77
416575 crew  Evenstar
pi_192373581
quote:

[..]

Nee, het RIVM zegt dat ze geen of een verwaarloosbaar rol spelen in verspreiding. Ze hebben nooit gezegd dat ze niet besmet kunnen raken. Sterker nog, in hun eigen PDF staat dat er zelfs kinderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:05:56 #78
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192373585
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ondertussen zijn er waarschijnlijk al honderden andere babys gestorven aan andere aandoeningen/ziektes.
Dagelijks duizenden in Afrika.
Dat daar geen topic over geopend wordt.....
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:06:16 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192373588
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:50 schreef Za het volgende:

[..]

Bronnen genoeg.

Maar stel, ik zit tegenover jou, en heb 2 kleenex (uiteraard beschermingsfactor 0) voor mijn gezicht. Dan ga ik hoesten en niesen.

Dan doen we de situatie nog eens over, allebei zonder kleenex, vermoed je dat er een verschil zal zijn in het aantal partikels dat overgebracht cq ingeademd zullen worden, zelfs met iets onbenulligs als wat kleenex?

Probeer het eens uit met kleurstof anders.
Ah die toer van bewijs...... waarbij argumenteren geen zin heeft omdat jij de condities en omstandigheden bepaalt van het uit te voeren experiment.
Op diezelfde wijze kan ik het onderbouwen dat we voortaan met een klimgordel, gezekerd, de trap op moeten lopen en met een veiligheidshelm moeten slapen,

Ik zou graag bronnen zien die het wetenschappelijk - ook sociaal/cultureel/maatschappelijk aspecten meenemend - medisch onderbouwen dat de bevolking beter af is met dragen van mondkapjes.

Natuurlijk zullen PBM's helpen wat geen per definitie reden is dat dan als uitgangspunt te gebruiken. Ook zie ik een grote kans dat door het onjuist gebruikt van die PBM's er juist meer (als of niet opzettelijke) ongelukken ontstaan.
pi_192373598
PBM staat voor bescherming...…..lol
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 16:10:43 #81
416575 crew  Evenstar
pi_192373629
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ah die toer van bewijs...... waarbij argumenteren geen zin heeft omdat jij de condities en omstandigheden bepaalt van het uit te voeren experiment.
Op diezelfde wijze kan ik het onderbouwen dat we voortaan met een klimgordel, gezekerd, de trap op moeten lopen en met een veiligheidshelm moeten slapen,

Ik zou graag bronnen zien die het wetenschappelijk - ook sociaal/cultureel/maatschappelijk aspecten meenemend - medisch onderbouwen dat de bevolking beter af is met dragen van mondkapjes.

Natuurlijk zullen PBM's helpen wat geen per definitie reden is dat dan als uitgangspunt te gebruiken. Ook zie ik een grote kans dat door het onjuist gebruikt van die PBM's er juist meer (als of niet opzettelijke) ongelukken ontstaan.
Ja, lekker vragen naar bronnen waarvan je weet dat ze (nog) niet bestaan om je punt te bewijzen. Valt echt niet te discusseren zo.

Het gaat er juist om om nu te handelen en niet te wachten op shitloads onderzoeken. Gewoon beetje common sense....
pi_192373639
Intelligent people do not get Corona because they use PPE (PBM)
pi_192373641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, het RIVM zegt dat ze geen of een verwaarloosbaar rol spelen in verspreiding. Ze hebben nooit gezegd dat ze niet besmet kunnen raken. Sterker nog, in hun eigen PDF staat dat er zelfs kinderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
Is dat op haar beurt weer niet gebaseerd op het fabeltje dat je zonder symptomen niet kunt verspreiden?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:13:07 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192373655
quote:
Vandaag zijn er 722 patiënten als in het ziekenhuis opgenomen gemeld. Er zijn 175 personen als overleden gemeld. Deze zijn niet allemaal in de afgelopen dag in het ziekenhuis opgenomen of overleden.

Het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen in Nederland neemt minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten.

De provincie Noord-Brabant lijkt over de piek van het aantal nieuwe ziekenhuisopnames te zijn. In Zuid-Holland, Noord-Holland, Gelderland en Limburg neemt het aantal ziekenhuisopnames nog wel toe. In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Zeeland is het aantal ziekenhuisopnames stabiel laag.
Mooi, het lek is boven ^O^
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 16:13:22 #85
416575 crew  Evenstar
pi_192373659
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Is dat op haar beurt weer niet gebaseerd op het fabeltje dat je zonder symptomen niet kunt verspreiden?
Ja klopt , maar dat is weer wat anders :)
pi_192373688
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, lekker vragen naar bronnen waarvan je weet dat ze (nog) niet bestaan om je punt te bewijzen. Valt echt niet te discusseren zo.
De bronnen die het tegendeel beweren (dat mondkapjes in Nederland niet nodig zijn) zijn er anders genoeg te vinden.
pi_192373692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik denk dat dit onzin moet zijn, alleen al omdat, uitgaande van een incubatietijd van 5 dagen (en dus een gemiddelde infectietijd van anderen van zeker 7-9 dagen), je nooit al in zo'n korte tijd zoveel besmettingen kunt hebben (tenzij R(o) veel hoger zou zijn dan ingeschat).
pi_192373716
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:16 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit onzin moet zijn, alleen al omdat, uitgaande van een incubatietijd van vijf dagen (en dus een gemiddelde infectietijd van anderen van minimaal 7=9 dagen), je nooit al in zo'n korte tijd zoveel besmettingen kunt hebben (tenzij R(o) veel hoger zou zijn dan ingeschat).
Exponentiële groei?

Eén persoon in NL besmet. Voor het gemak even een R0 van 2 nemen.
Na 10 dagen: 2^10 = 1024 besmet.
Na 20 dagen: 2^20 = 1.048.576 besmet.

R0 ligt waarschijnlijk rond de 2,5. Dat betekent na 10 dagen al bijna 10.000 besmettingen i.p.v. 1000.
pi_192373736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Exponentiële groei?

Ja, maar uitgaande van het gegeven (volgens het RIVM) dat je de eerste vijf dagen (gemiddeld) na infectie geen mensen kunt besmetten (maar dat pas 7-9 dagen doet), duurt het dus 140 tot 180 dagen om 1 miljoen mensen te besmetten.

Ergo, daarom lijkt de aanname niet te kloppen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:19:48 #90
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192373738
VVD stijgt 8 zetels in de peilingen? :D

Achja elk land krijgt de leider die het verdient.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192373742
quote:
Exponentiële groei?

Ook al is er een R0 van 2, dat betekend niet dat een besmet iemand exact een dag later 2 mensen besmet. Zo reken jij deze getallen nu wel uit. De werkelijkheid lijkt iets positiever dan jou rekenvoorbeeld
pi_192373756
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:19 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Ja, maar uitgaande van het gegeven (volgens het RIVM) dat je de eerste vijf dagen na infectie geen mensen kunt besmetten (maar dat pas 7-9 dagen doet), duurt het dus 140 tot 180 dagen om 1 miljoen mensen te besmetten.
Bedenk ook dat er al heel veel vanuit China besmet zijn geraakt en allang hier besmet rondliepen.

Het klopt overigens dat het bizar is dat er zoveel mensen in zo'n korte tijd besmet zijn geraakt. Wat ook precies de reden is dat Europa zo overvallen is door de omvang van deze crisis.
pi_192373757
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:19 schreef Maikuuul het volgende:

Wie had jij graag zien stijgen in de peilingen dan? :s)
pi_192373760
Ik houd mijn hart vast.

cnnbrk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 16:12:05 A New Orleans official says the city is readying for an uptick in coronavirus-related deaths. In a community of about 400,000 people, the Louisiana city is tracking at about 5% mortality rate, he said. https://t.co/3znF4FnfNa https://t.co/s6mpUP8UzY reageer retweet
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:22:32 #95
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192373765
quote:

[..]

Exponentiële groei?

R0 ligt waarschijnlijk rond de 2,5. Dat betekent na 10 dagen al bijna 10.000 besmettingen i.p.v. 1000.
Waar haal je die 2.5 vandaan? En het is niet zo exponentieel als jij voorstelt. Het gaat gelukkig ietsjes minder vlot :).
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:22:42 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192373767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:19 schreef Maikuuul het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wie had jij graag zien stijgen in de peilingen dan? :s)
--> POL.
pi_192373769
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:20 schreef Elizium het volgende:

[..]

Ook al is er een R0 van 2, dat betekend niet dat een besmet iemand exact een dag later 2 mensen besmet. Zo reken jij deze getallen nu wel uit. De werkelijkheid lijkt iets positiever dan jou rekenvoorbeeld
Dat is waar. 't Was meer om te illustreren hoe snel het fout kan gaan.
pi_192373771
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:20 schreef Elizium het volgende:

[..]

Het zou juist positiever zijn als al veel meer mensen besmet zouden zijn (geweest) zonder dat zij er zoveel last van hadden dat ze naar het ziekenhuis hadden moeten gaan.
pi_192373789
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waar haal je die 2.5 vandaan? En het is niet zo exponentieel als jij voorstelt. Het gaat gelukkig ietsjes minder vlot :).
Het lijkt ergens tussen de 2 en 2,5 te zitten. Aangezien veel besmettingen (nog) niet bekend zitten, vermoed ik eerder 2,5 dan 2.

Zie ook bv. https://www.motherjones.c(...)rus-is-probably-3-1/
quote:
New data from the rest of Europe suggests that the outbreak is running faster than expected, said [Neil] Ferguson. As a result, epidemiologists have revised their estimate of the reproduction number (R0) of the virus. This measure of how many other people a carrier usually infects is now believed to be just over three, he said, up from 2.5. "That adds more evidence to support the more intensive social distancing measures," he said.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 16:24:58 #100
416575 crew  Evenstar
pi_192373794
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:16 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit onzin moet zijn, alleen al omdat, uitgaande van een incubatietijd van 5 dagen (en dus een gemiddelde infectietijd van anderen van zeker 7-9 dagen), je nooit al in zo'n korte tijd zoveel besmettingen kunt hebben (tenzij R(o) veel hoger zou zijn dan ingeschat).
Het is in ieder geval op z'n minst onduidelijk, dus moet die risico niet gelopen worden.

Bij influenza zijn kinderen een katalysator en dat kan hier ook zomaar het geval zijn. Het RIVM ging er van uit dat je zonder symptomen niet of in ieder geval veel minder besmettelijk was. Dit bleek uiteindelijk niet waar te zijn.

Ze gingen er dus ook van uit dat kinderen, die relatief minder klachten hebben dan volwassen, ook niet of in ieder geval minder besmettelijk zouden zijn.

De IC's zitten nu al in de stress. Stel je voor dat de scholen open waren gebleven en dat achteraf bleek dat kinderen wel voor flinke verspreiding zorgen....

Die risico hadden ze zelf dus gewoon willen nemen en uiteindelijk door druk van buitenaf toch maar niet gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')