Het is diep triest als je het mij vraagt..quote:
Weten we nu hoe hoog het dodenaantal gaat worden dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:29 schreef Kyran het volgende:
"verplicht vrijwilliger" .... had moeten stoppen met lezen.
..... en gaat weer eens voorbij aan het feit dat er veel meer doden gaan vallen als je het maar zijn gang laat gaan.
Nee, want wij hebben ons niet de tijd en rust gegund om hier goed over na te denken en zijn totaal blind iets gaan doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Weten we nu hoe hoog het dodenaantal gaat worden dan?
ik weet een werkgever voor jequote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, want wij hebben ons niet de tijd en rust gegund om hier goed over na te denken en zijn totaal blind iets gaan doen.
Oh ik ben hier niet voor welles-nietes-discussies. Ik vind het gewoon interessant om (als leek) de cijfers te duiden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, maar het komt eigenlijk op het zelfde neer.
Voordat je dagcijfers betrouwbaar zijn ben je dus een week verder, dus eigenlijk zijn je dagcijfers ook vertraagd, want het RIVM past vandaag nog de cijfers van 20-03 aan en het werd pas 26-03 duidelijk dat de piek van 20-03 niet DE piek was.
Verder is het goed om te horen dat jij in ieder geval geen conclusies trekt uit deze uiterst onbetrouwbare cijfers. Jammer dat diegenen die dat wel doen nergens te bekennen zijn
Prima discussie zo ook zonder op te man te spelen, thanks
Helemaal niet, ik vind het alleen een beetje een rare opmerking van je met je 9/11... De aswolk van 2010 zorgde voor een nog grotere vermindering van het vliegverkeer... Maar toch denk jij weer een net zo'n blauwe lucht te zien als 9/11... De lucht die je nu ziet zie je veel vaker met of zonder vliegtuigen... Het is weer zo'n soort geromantiseerd beeld wat je hebt vanwege een grote gebeurtenis.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
je wil gewoon alles tegenspreken, dat vind je leuk, prima, ik heb ervaring met kinderen.
Ja.quote:Vliegverkeer is significant afgenomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar...
zo beter naar je zin?
Noem het dan gewoon dienstplicht ofzo.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
An sich een interessante discussie natuurlijk, hoeveel ‘uitkeringstrekkers’ hebben we wel niet in NL die best verplicht zouden kunnen worden om vrijwilligerswerk te gaan doen?
EARTHSHATTERING NEWS!!quote:
twitter:TUeindhoven twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 16:37:13The virus is currently hitting hard in North America, with over 40% new deaths in both US and Canada. Again, for today our data researchers predict a significant increase in the number of fatalities in the US (+33%). More forecasts in our #COVID19 update: https://t.co/DMmhz1xDVH https://t.co/DR1pJlizUI reageer retweet
Eerst maar eens ruimte op de IC. Gaan we daarna kijken wie zijn oma wil "verkopen" voor het algemeen nut.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed stuk![]()
Het debat zal gevoerd moeten worden wat wij bereid zijn om op te offeren.
Iemand die mijn punt begrijpt eindelijkquote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:39 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
verplicht vrijwilligerswerk, whaha. Haal de tegenstrijdigheid even weg en zullen we het dan gewoon 'werk' noemen?
Nah, NVIC ging uit van 1700.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:40 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe zit het met extra bedden en beademingsapperatuur voor de komende tijd?
Als de piek echt pas in mei is, hoeveel patiënten zouden we dan theoretisch op het rhooftepunt op de IC hebben liggen? 6.000?
In mijn wereld zit er een verschil tussen wegvallen (verdwijnen of niet meer beschikbaar zijn, niet meer zichtbaar zijn) en minder. Maar goed, dat is verder aan jullie.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:31 schreef Dagoduck het volgende:
https://metro.co.uk/2020/(...)s-lockdown-12458267/
De economie proberen in toom te houden bedoel in in plaats van alles gelijk op slot te gooien. Van beide weten we de uitkomst ook niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, want wij hebben ons niet de tijd en rust gegund om hier goed over na te denken en zijn totaal blind iets gaan doen.
Kan niet echt zeggen dat dit nieuws isquote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:39 schreef Nober het volgende:
[..]
EARTHSHATTERING NEWS!!twitter:TUeindhoven twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 16:37:13The virus is currently hitting hard in North America, with over 40% new deaths in both US and Canada. Again, for today our data researchers predict a significant increase in the number of fatalities in the US (+33%). More forecasts in our #COVID19 update: https://t.co/DMmhz1xDVH https://t.co/DR1pJlizUI reageer retweet
nee, om de zorg in stand te houden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat we met zekerheid wél kunnen zeggen is dat we op deze manier een recessie tegemoet gaan die zijn weerga niet kent.
En voor wat? Die 75+ ets die dood gaan aan een virus? Er overlijden elke dag jonge mensen aan de meest erge ziektes maar nu proberen we ineens iedereen te redden?
Heel dat coronagebeuren is natuurlijk hartstikke erg en alles, maar stiekem ben ik al jaren voorstander van werken tot 65 en verplicht euthanasie met 75.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is heel erg maar na deze toestand moeten we echt nodig gaan kijken wat iemand op een bepaalde leeftijd nog toevoegt en wat we daar voor prijs voor willen betalen.
Voor de duizendste keer: het gaat niet om het aantal doden door dit virus, het gaat erom dat de zorg niet overspoeld wordt. Een significant deel van de coronapatiënten heeft intensieve medische hulp nodig. Dat zijn zoveel mensen dat de zorg het nauwelijks kan bijbenen. De huidige maatregelen worden getroffen omdat we willen voorkomen dat straks niemand meer, voor welke kwaal dan ook, door een dokter geholpen kan worden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat we met zekerheid wél kunnen zeggen is dat we op deze manier een recessie tegemoet gaan die zijn weerga niet kent. En voor wat? Die 75+ ets die dood gaan aan een virus? Er overlijden elke dag jonge mensen aan de meest erge ziektes maar nu proberen we ineens iedereen te redden?
Vind het plan om ouderen te isoleren nog niet eens zo verkeerd (mits goed uitgevoerd) heeft de economie er het minst onder te lijden.
als het om doden ging dat zou iedereen wel op de \IC komen, en dan was het 2 weken geleden al stront aan de ventilator met overvolle ic's.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de duizendste keer: het gaat niet om het aantal doden door dit virus, het gaat erom dat de zorg niet overspoeld wordt. Een significant deel van de coronapatiënten heeft intensieve medische hulp nodig. Dat zijn zoveel mensen dat de zorg het nauwelijks kan bijbenen. De huidige maatregelen worden getroffen omdat we willen voorkomen dat straks niemand meer, voor welke kwaal dan ook, door een dokter geholpen kan worden.
En het is dus helemaal niet zo dat al die mensen die op de IC belanden zwak en bejaard zijn. De helft is onder de 50 jaar oud.
lolquote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel dat coronagebeuren is natuurlijk hartstikke erg en alles, maar stiekem ben ik al jaren voorstander van werken tot 65 en verplicht euthanasie met 75.
Dan kan iedereen op tijd met pensioen en weet je van te voren waar je aan toe bent. Zou een stuk schelen in de kosten. Maargoed, ga zo een plan maar eens voorstellen in de kamer, ze schieten je compleet af denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |