abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192292079
Het ene moment ben ik best optimistisch en denk ik dat we hier binnen 3 à 4 weken vanaf zijn.

Het andere moment zit ik in zak en as, heb ik stress en vrees ik dat we pas in de zomer, na de zomer of met kerst van dit virus verlost gaan zijn.

Hoe denken jullie erover?
pi_192292100
met pasen is het voorbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:02:49 #3
451005 Grems
Clown World
pi_192292107
Zo lang als de overheid het nodig vindt.
pi_192292156
Welke ellende? Ik vermaak bij opperbest.
pi_192292194
Nog heel lang, tot er een vaccin is
pi_192292203
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:04 schreef Wigle het volgende:
Welke ellende? Ik vermaak bij opperbest.
Zware onderbezetting op het werk, niet genoeg kunnen doen, daardoor boze en ontevreden cliënten hebben (ja, er zijn cliënten die geen rekening houden met de coronacrisis), daaruit vloeit stress voort, kan niet bij m'n moeder langs en één van m'n broers is deze week ontslagen. Best vervelend allemaal.

En dan heb ik het alleen over mezelf. Er zijn mensen die nu op de IC liggen te vechten voor hun leven en mensen die al overleden zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 20:07:04 ]
pi_192292269
Ik probeer niet pessimistisch te zijn, maar ik zie echt geen enkel reeel scenario waarin we hier snel vanaf zijn. Er zijn twee manieren om van dit virus te winnen, en dat is 1) het indammen tot het uitdooft en 2) een vaccin. Tot die tijd houden we er last van.

Ik ga er voor het gemak uit dat optie 1 alleen in theorie bestaat en niet meer haalbaar is. Hooguit in een totalitair land zoals China, dat vervolgens ook nog eens zijn landsgrenzen gesloten houdt.

Voor ons is het te laat, en zullen we moeten wachten op een vaccin. Tot die tijd zou het fijn zijn dat de zorg voor reguliere patiënten nog kan doorgaan en de IC niet overspoeld wordt, door goede infectiepreventiemaatregelen en social distancing. In dat scenario ga ik uit van een vaccin op grote schaal over 1 jaar, waarin we dus nog tot april 2021 aan social distancing gaan doen. Gelukkig went alles snel.
pi_192292298
Wij zitten hier in Spanje al bijna 2 weken in lockdown dat begin ik wel zat te worden
pi_192292609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik probeer niet pessimistisch te zijn, maar ik zie echt geen enkel reeel scenario waarin we hier snel vanaf zijn. Er zijn twee manieren om van dit virus te winnen, en dat is 1) het indammen tot het uitdooft en 2) een vaccin. Tot die tijd houden we er last van.

Ik ga er voor het gemak uit dat optie 1 alleen in theorie bestaat en niet meer haalbaar is. Hooguit in een totalitair land zoals China, dat vervolgens ook nog eens zijn landsgrenzen gesloten houdt.

Voor ons is het te laat, en zullen we moeten wachten op een vaccin. Tot die tijd zou het fijn zijn dat de zorg voor reguliere patiënten nog kan doorgaan en de IC niet overspoeld wordt, door goede infectiepreventiemaatregelen en social distancing. In dat scenario ga ik uit van een vaccin op grote schaal over 1 jaar, waarin we dus nog tot april 2021 aan social distancing gaan doen. Gelukkig went alles snel.
Helder betoog. Wel een angstwekkend beeld dat we hier mogelijk tot april 2021 mee gaan zitten.
pi_192292659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:22 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Helder betoog. Wel een angstwekkend beeld dat we hier mogelijk tot april 2021 mee gaan zitten.
Aan de ene kant wel, maar als het een stabiele situatie is waarbij de IC niet overstroomt en iedereen zich goed bewust is van social distancing, kan het leven goed verder gaan (zie bv. Hongkong). Er is nog genoeg mogelijk met social distancing, het vergt alleen flexibiliteit. Grote evenementen zitten er niet meer in, maar in een stabiele situatie weerhoudt niks je natuurlijk om op vakantie te gaan en te gaan kamperen elders in Europa, of een 'social distancing' hotel te boeken met goede roomservice.
pi_192292692
Hangt van je definitie van "ellende" af.

IC-patiënten?
Doden?
Economische schade?
Sociale isolatie?

We zitten sowieso in deze ellende tot er een vaccin is + de tijd die het kost om deze op grote schaal te produceren.

Zie ook: COR / Realistische vergezichten?!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292700
Min 6 maanden tot een jaar tenzij vaccin.
pi_192292701
Ik hoop dat Trump gelijk krijgt, dat het hele gezeik ineens klaar is.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192292711
Tot volgend jaar sowieso.
pi_192292717
Ik meende dat Ab Osterhaus een keer bij Op1 zei dat hij wel dacht dat het virus zonder de groepsimmuniteit wel zou verdwijnen, dat we niet per se die 60 procent nodig hadden.

Maarja, die vent waait ook zo met de wind mee. Laatste keer opperde ie nog voor een total lockdown.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192292726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

maar in een stabiele situatie weerhoudt niks je natuurlijk om op vakantie te gaan en te gaan kamperen elders in Europa,
Zie jij het als een realistisch scenario dat we en mass in Europa weer bij elkaar (tussen landen) op vakantie gaan?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292748
Zolang Jaap van Dissel die zijn kontgat niet kan vinder zonder hulp en mensen het vertikken zich te houden aan hele simpele regels blijven we in NL lang last houden van het virus. Ik merkte vanochtend al op de weg dat het drukker was dan de afgelopen dagen na het bericht dat het aantal besmettingen lijkt af te vlakken. Blijkbaar denken veel randdebielen nu dat alles weer normaal is.
pi_192292761
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Hangt van je definitie van "ellende" af.

IC-patiënten?
Doden?
Economische schade?
Sociale isolatie?

We zitten sowieso in deze ellende tot er een vaccin is + de tijd die het kost om deze op grote schaal te produceren.

Zie ook: COR / Realistische vergezichten?!
De grootste ellende is m.i. niet het aantal doden, maar het aantal doden ten gevolge van te weinig IC / ziekenhuiscapaciteit. Ziektes blijven er altijd, en er zullen altijd doden vallen door ziekten. Voor mij is het in een rijk land zoals Nederland pas ellende als deze doden vermeden hadden kunnen worden met adequate zorg.

Van economische schade heb ik absoluut geen verstand, dus houd mij er ver van weg (mogen meer mensen doen, die ergens geen verstand van hebben). Ik kan inderdaad alleen niet ontkennen dat deze schade ook groot zal zijn en ook weer kan terugvloeien richting de gezondheidszorg.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:30:44 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192292799
Tot we een vaccin/geneesmiddel hebben
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192292801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zie jij het als een realistisch scenario dat we en mass in Europa weer bij elkaar (tussen landen) op vakantie gaan?
Op korte termijn absoluut niet, op langere termijn (3-6 maanden) wel.
pi_192292812
Half jaar.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:32:04 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192292842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:29 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

De grootste ellende is m.i. niet het aantal doden, maar het aantal doden ten gevolge van te weinig IC / ziekenhuiscapaciteit. Ziektes blijven er altijd, en er zullen altijd doden vallen door ziekten. Voor mij is het in een rijk land zoals Nederland pas ellende als deze doden vermeden hadden kunnen worden met adequate zorg.
Vooral dit
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_192292847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:30 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Op korte termijn absoluut niet, op langere termijn (3-6 maanden) wel.
Optimistisch. Ik zie het absoluut niet gebeuren dat we in 2020 nog op vakantie naar het buitenland kunnen gaan. Tenzij we het hele land gaan testen en mensen een negatieve test meekrijgen als reisdocument.
pi_192292889
Wat mij zorgen maakt is dat de overheid zou kunnen liegen met de cijfers. Om een verlengde lockdown mogelijk te maken. Het is nieteens duidelijk op welke symptomen je moet letten om corona-patienten te onderscheiden van andere patienten. En ik voorzie wel vaker softe lockdowns in de toekomst "omwille onze eigen veiligheid".
No matter what your name is.
pi_192292955
Best case scenario is dat Sanquin vind dat zo'n, ik noem maar wat, 30 of 40% van de mensen al antilichamen hebben tegen corona; en dat het dus mild is in het merendeel van de mensen. Dan is het nog eventjes op onze tanden bijten, maar dan duurt het niet lang meer voordat we groepsimmuniteit bereikt hebben en dooft het snel uit.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:36:41 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192292972
Met de aanname dat we aan de groepsimmuniteit willen komen, terwijl we de IC capaciteit geleidelijk benutten. Lang, zeker een jaar.

IC capaciteit omhoog schroeven, verspreidingsgraad die omlaag gaat door mensen met immuniteit, zou ertoe moeten leiden dat de vrijheden langzaam groter worden. Maar zonder vaccin gaat dit lang duren.
pi_192293001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Duurt nog wel een paar dagen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:37:50 #28
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192293005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:33 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Wat mij zorgen maakt is dat de overheid zou kunnen liegen met de cijfers. Om een verlengde lockdown mogelijk te maken. Het is nieteens duidelijk op welke symptomen je moet letten om corona-patienten te onderscheiden van andere patienten. En ik voorzie wel vaker softe lockdowns in de toekomst "omwille onze eigen veiligheid".
Waarom in godsnaam zouden ze dat willen doen? We flikkeren er tientallen miljarden tegenaan om mensen niet persoonlijk failliet te hebben.
pi_192293010
Hopelijk komt China snel met een vaccin. Het zal ze een worst zijn of dat eerst op dieren getest moet worden.
pi_192293031
Ik had vandaag ergens gelezen dat een één of andere viroloog denkt dat we na minimaal een jaar weer semi-normaal kunnen gaan leven. En dat is precies waar ik zelf ook aan dacht. Dit heeft te veel impact om met een paar maandjes ons leven weer op te kunnen pakken.
pi_192293064
Volgens Event201 18 maanden volgens, dus haar hou ik me aan vast
pi_192293148
Ben wel benieuwd naar het leven na de zomer en met name binnen mijn domein: onderwijs. Zouden kinderen/jongeren/studenten in september 'gewoon' weer naar de lokalen gaan?
pi_192293179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd naar het leven na de zomer en met name binnen mijn domein: onderwijs. Zouden kinderen/jongeren/studenten in september 'gewoon' weer naar de lokalen gaan?
En wat zal de financiële impact gaan zijn?

Straks massa's mensen werkloos? Een economische crisis waarbij die van 2008 zal verbleken?
pi_192293206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:45 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Een economische crisis waarbij die van 2008 zal verbleken?
Volgens mij is dat al zo'n beetje zeker als ik de berichten van vandaag goed op waarde schat.

Bedenk ook dat dit virus nu in Europa is maar de klappen in andere werelddelen nog moeten komen. Noord-Amerika is wat dat betreft de volgende...
pi_192293216
quote:
Ik ga er al vanuit dat de kinderen nu al zomervakantie hebben. Maar ik wil nog niet denken aan wat er ná de zomervakantie gaat gebeuren :')
pi_192293221
quote:
Onderwijs gaat in mei gewoon weer opgestart worden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192293233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ga er al vanuit dat de kinderen nu al zomervakantie hebben. Maar ik wil nog niet denken aan wat er ná de zomervakantie gaat gebeuren :')
Ik zou me eerder druk maken om de zomervakantie zelf. Wat ga je doen met je kinderen als je vrijwel nergens heen kunt? :')
pi_192293243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:47 schreef danos het volgende:

[..]

Het zou mij verbazen.
pi_192293244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:47 schreef danos het volgende:

[..]

nee na de zomer pas weer, voor die 2 maandjes weer alles opstarten lijkt me niet
pi_192293251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou me eerder druk maken om de zomervakantie zelf. Wat ga je doen met je kinderen als je vrijwel nergens heen kunt? :')
Dat is nu toch ook al het geval?
pi_192293266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is nu toch ook al het geval?
Nu hebben kinderen nog onderwijs; dat geeft ze in ieder geval nog wat te doen.
pi_192293307
- verkeerde topic -
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:51:09 #43
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192293312
Onderwijs is natuurlijk afgezegd vanwege bange ouders, dus dat wordt wel weer opgestart
pi_192293326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:48 schreef funnywell het volgende:

[..]

nee na de zomer pas weer, voor die 2 maandjes weer alles opstarten lijkt me niet
Onderwijs is enorm belangrijk en ook een goede geonctrolleerde omgeving om te kijken hoe meer exposure uitpakt.
pi_192293358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nu hebben kinderen nog onderwijs; dat geeft ze in ieder geval nog wat te doen.
Ligt aan de leeftijd. Mijn dochter zit in groep 2, die krijgt echt niet veel lesstof. Het is een uitdaging om elke dag weer wat te verzinnen buiten de lesstof om. Al moet ik wel zeggen dat de dagen voorbij vliegen :)

Ik denk dat een hoop kinderen een klas over gaan doen volgend schooljaar.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:53:50 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192293369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:51 schreef danos het volgende:

[..]

Onderwijs is enorm belangrijk en ook een goede geonctrolleerde omgeving om te kijken hoe meer exposure uitpakt.
Als de IC voldoende capaciteit heeft zou dat best eens kunnen
pi_192293432
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ligt aan de leeftijd. Mijn dochter zit in groep 2, die krijgt echt niet veel lesstof.
Ah, precies de leeftijd dat je ook niet even kunt zeggen 'zoek het zelf even uit, ik ga aan het werk'. :D
pi_192293474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:51 schreef danos het volgende:

[..]

Nee onderwijs is niet belangrijk genoeg voor die 2 maandjes. Dat boeit echt helemaal geen drol op je ontwikkeling. Meeste tijd op school is toch weggegooide zinloosheid. Ben ik er slechter van geworden dat ik en mn klasgenoten 2 jaar lang iedere vrijdagmiddag skipte om in de kroeg te kunnen gaan hangen. Nee volgens mij niet, hebben ook daar van een hoop geleerd. Dus nee school en onderwijs is niet heilig, zeker niet hoe het de laatste jaren in Nederland wordt gedaan.
pi_192293602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:59 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee onderwijs is niet belangrijk genoeg voor die 2 maandjes. Dat boeit echt helemaal geen drol op je ontwikkeling. Meeste tijd op school is toch weggegooide zinloosheid. Ben ik er slechter van geworden dat ik en mn klasgenoten 2 jaar lang iedere vrijdagmiddag skipte om in de kroeg te kunnen gaan hangen. Nee volgens mij niet, hebben ook daar van een hoop geleerd. Dus nee school en onderwijs is niet heilig, zeker niet hoe het de laatste jaren in Nederland wordt gedaan.
Ik denk dat het best belangrijk kan zijn bij de wat jongere kinderen waarbij hun hersenen en motoriek nog volop in ontwikkeling zijn. Bij oudere kinderen zal het wel loslopen ja.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:06:21 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192293633
Best case een jaar of twee.
Worst case een paar decennia

Epidemie + economische nasleep heb ik het over
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192293644
Ik heb mijn zomervakantie al afgeschreven. En als ik zie hoe het op mijn werk gaat, ben ik allang blij als ik na de zomer nog een baan heb.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192293651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:28 schreef Bocaj het volgende:

Rond Pasen weer in business zijn zou toch mooi zijn? Duurt nog ruim 14 dagen!
Er zijn al tekenen dat we zo langzamerhand het ergste gehad hebben!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192293656
Einde van het jaar, in het meest positieve geval (de dreiging van het virus. Economische impact is een ander verhaal)
Somebody that I used to know
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:08:20 #54
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_192293667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:06 schreef Fukushima het volgende:
Ik heb mijn zomervakantie al afgeschreven. Als ik zie hoe het op mijn werk gaat, ben ik allang blij als ik na de zomer nog een baan heb.
Nou dat inderdaad...en dan in de winter gaan we weer opnieuw een ronde doen met dat virus als we pech hebben -O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_192293745
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:08 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Nou dat inderdaad...en dan in de winter gaan we weer opnieuw een ronde doen met dat virus als we pech hebben -O-
Of er moet dan al een vaccin zijn. Maar als ik eerlijk ben, ben ik niet gerust op een eventuele vaccin.
pi_192293757
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:06 schreef Fukushima het volgende:
Ik heb mijn zomervakantie al afgeschreven. En als ik zie hoe het op mijn werk gaat, ben ik allang blij als ik na de zomer nog een baan heb.
Same here.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:17:29 #57
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_192293854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Of er moet dan al een vaccin zijn. Maar als ik eerlijk ben, ben ik niet gerust op een eventuele vaccin.
Dat is pas volgende zomer aldus de berichtgevingen..daar ben ik ook niet zo gerust op.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_192294401
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:07 schreef Postbus100 het volgende:
Einde van het jaar, in het meest positieve geval (de dreiging van het virus. Economische impact is een ander verhaal)
Ik hoop dat de prijzen voor onder andere electronica flink omlaag zijn gegaan na deze lockdown.
No matter what your name is.
pi_192294783
quote:

[..]

School is meer dan leren...
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:00:13 #60
65846 Bocaj
47th President.
pi_192294835
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:07 schreef Postbus100 het volgende:
_O- _O-
Dat kan je niet menen.... Ik ga daar nu eens stevig om lachen! :Y

~Niet aan het eind van het jaar deze reactie opduikelen hoor! (Mocht het anders zijn afgelopen!) :')
pi_192294893
Wat zeggen de (echte) experts eigenlijk?
pi_192294952
De landen met de meeste IC bedden en medisch personeel per 1000 inwoners zal het economisch het beste gaan doen, want dat betekent dat je als land sneller uiteindelijk een groeps immuniteit hebt van 50 a 60% van de bevolking.

Des te meer IC bedden je hebt en medisch personeel, des te meer je de economie normaal kunt laten draaien want je kunt de zieken dan beter opvangen en genezen.

Trouwens, New York met 11 miljoen inwoners en 1800 ICU ( beademingsmachines) zeggen dat het niet genoeg is, Nederland met 17.5 miljoen inwoners kan net aan 1600 machines regelen.

Je snapt wel, das niet goed.

Willen we hier snel uit dan moeten we 10.000 of 20.000 machines hebben en ook personeel voor de IC.

Dus als een malle moeten we lokaal beademingsmachines gaan produceren en meer mensen opleiden/omscholen voor op de IC..
pi_192294990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef Xenorium het volgende:
De landen met de meeste IC bedden en medisch personeel per 1000 inwoners zal het economisch het beste gaan doen, want dat betekent dat je als land sneller uiteindelijk een groeps immuniteit hebt van 50 a 60% van de bevolking.

Des te meer IC bedden je hebt en medisch personeel, des te meer je de economie normaal kunt laten draaien want je kunt de zieken dan beter opvangen en genezen.
Klopt, moet bij gezegd worden dat hier grotere landen een voordeel hebben door de lage dichtheid.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:11:46 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192295031
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:03 schreef havanagila het volgende:
Joh voor hen is het net zo goed koffiedik kijken als voor jou en mij. Laten we niet vergeten dat men hier op FOK! eerder de serieusheid van het virus inzag dan deze experts.
pi_192295074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Ik meende dat Ab Osterhaus een keer bij Op1 zei dat hij wel dacht dat het virus zonder de groepsimmuniteit wel zou verdwijnen, dat we niet per se die 60 procent nodig hadden.

Maarja, die vent waait ook zo met de wind mee. Laatste keer opperde ie nog voor een total lockdown.
die man zit toch balls deep in de vaccin business?
pi_192295089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

_O- _O-

~Niet aan het eind van het jaar deze reactie opduikelen hoor! (Mocht het anders zijn afgelopen!) :')
in azie is het ergste ook al voorbij (voor nu) dus waarom zou t ah einde vh jaar niet voorbij kunnen zijn?
pi_192295090
Ik hoorde net van een Tsjechische vriendin die in Nederland woont dat de grenzen van Tsjechie tot oktober dicht zijn :X Is ze niet heel blij mee (meestal gaat ze in de zomer naar familie en vrienden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192295119
Voorlopig niet. Afgaande op pandemieën uit het verleden kunnen we constateren dat deze komen en gaan met golfbewegingen. Alleen de huidige situatie is anders aangezien we voor zover ik weet, voor het eerst ooit op globale schaal een dergelijk verloop proberen te beïnvloeden om de ziekenhuizen wereldwijd te helpen om een absolute piek proberen te onderdrukken.

Experts speculeren nu dat de piek eind mei zal komen, maar het is wel duidelijk dat zij ook alles behalve zekerheid kunnen geven en de plank tot op heden ook wel eens mis hebben geslagen. Ik ga er zelf in ieder geval vanuit dat dit nog zeker tot augustus gaat aanhouden. Enige redding op korte termijn is een doorbaak in de wetenschap betreffende een bestrijdingsmethode van dit virus. Hoeft niet per se een vaccin te zijn, kan ook medicatie betreffen of meer informatie zijn over hoe het virus zich gedraagt, waardoor het makkelijker zou worden het bij een besmetting direct de kop in te drukken.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:18:03 #69
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192295145
Veel te lang en ben er helemaal klaar mee.

Sterkte aan allen die mensen kennen die corona hebben of erger, overleden zijn ;(
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:18:32 #70
65846 Bocaj
47th President.
pi_192295152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

in azie is het ergste ook al voorbij (voor nu) dus waarom zou t ah einde vh jaar niet voorbij kunnen zijn?
Ik denk max begin zomer! Misschien al wel veel eerder! Niet eind van het jaar....
pi_192295160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

_O- _O-

Ik snap dan weer niet hoe mensen zo naïef kunnen zijn en denken dat het na 6 april /1 juni weer over is. Zomervakantie gaat er sowieso aan, en het najaar heb je dan ook nog.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:20:03 #72
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192295184
Rutte zei net, rond de zomer, net na de zomer.
Gvd nu al klaar mee, suffe thuiswerken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192295185
Ik denk overigens dat dit gaat duren tot we een bruikbaar vaccin hebben. Overigens vind ik ook dat ouders die hun kinderen niet hebben gevaccineerd uitgesloten zijn van het krijgen van zo'n vaccin :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192295191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik denk max begin zomer! Misschien al wel veel eerder! Niet eind van het jaar....
Ik denk zelfs met pasen!
pi_192295193
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:18 schreef RedFever007 het volgende:
Veel te lang en ben er helemaal klaar mee.

Eens.

Laat het virus maar lekker rond gaan. Niet dat rekken steeds. Zijn we er zo snel mogelijk vanaf.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:21:10 #76
65846 Bocaj
47th President.
pi_192295213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap dan weer niet hoe mensen zo naïef kunnen zijn en denken dat het na 6 april /1 juni weer over is. Zomervakantie gaat er sowieso aan, en het najaar heb je dan ook nog.
Het hoeft niet over te zijn om weer normaliteit in te gaan voeren! (Als de piek voorbij is!)
We gaan het toch krijgen... maarja de ouderen.... die moeten oppassen...
pi_192295364
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het hoeft niet over te zijn om weer normaliteit in te gaan voeren! (Als de piek voorbij is!)
Iedereen moet oppassen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:30:22 #78
65846 Bocaj
47th President.
pi_192295408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Iedereen moet oppassen.
Jongeren moet de ouderen niet gaan besmetten!
pi_192295441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:03 schreef havanagila het volgende:
24 oktober.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_192295479
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:57 schreef danos het volgende:

[..]

School is meer dan leren...
en thuis leer je helemaal niks?
pi_192295535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Precies. Ik ben dit ook de laatste dagen gaan denken. Ik verwacht horeca zsm open eigenlijk.
Groot fan van User Wotte
pi_192295577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:36 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Precies. Ik ben dit ook de laatste dagen gaan denken. Ik verwacht horeca zsm open eigenlijk.
Ik verwacht wel op korte termijn andere dingen open, maar de horeca nog even niet... Dat was een van de eerste regels ingevoerd, dat zij moesten sluiten.
pi_192295603
Ben benieuwd. Hopelijk gaat het dan wel een beetje trapsgewijs en niet in een klap alle scholen, kroegen, e.d. weer open.
pi_192295691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik verwacht wel op korte termijn andere dingen open, maar de horeca nog even niet... Dat was een van de eerste regels ingevoerd, dat zij moesten sluiten.
Dus jij verwacht elleboogjes geven? Ik snap er niks van waarom de horeca gesloten is. _O- kijk de supermarkten nu dan.
Groot fan van User Wotte
pi_192295740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dus jij verwacht elleboogjes geven? Ik snap er niks van waarom de horeca gesloten is. _O- kijk de supermarkten nu dan.
Ik verwacht zeker dat cafes en clubs nog erg lang gesloten zullen zijn en ook dat we ellebogen blijven geven. En de supermarkten zijn hier helemaal niet zo druk hoor, sommige schappen zijn wel wat leger maar niets schokkends.
pi_192295766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik verwacht zeker dat cafes en clubs nog erg lang gesloten zullen zijn en ook dat we ellebogen blijven geven. En de supermarkten zijn hier helemaal niet zo druk hoor, sommige schappen zijn wel wat leger maar niets schokkends.
Waar woon je
Groot fan van User Wotte
pi_192295827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Waar woon je
Persingen, het kleinste dorpje van Nederland met eigen supermarkt.

Nee, in Almere. Maar kom op verschillende momenten per dag in de supermarkt en het is helemaal niet gek druk. Zeker nu ze ook een max aantal mensen binnen mogen hebben en ze daarvoor karretjes gebruiken.
pi_192295829
Volgend jaar verkiezingen, dat gaat ook nog invloed hebben. Als dit kabinet op de strenge toer blijft dan krijgen we 100% zeker een afstraffing van jewelste want gezondheid van kwetsbaren is reuze leuk, totdat je eigen bestaanszekerheid op de tocht staat. Ik ken nu al twee gezinnen waarbij beide kostwinners hun werk kwijt zijn binnen de twee weken dat de shit echt los is hier.
pi_192295845
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:40 schreef havanagila het volgende:
Ben benieuwd. Hopelijk gaat het dan wel een beetje trapsgewijs en niet in een klap alle scholen, kroegen, e.d. weer open.
Liever eerst de sportfaciliteiten dan de kroegen :{
pi_192295881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:52 schreef Harmankardon het volgende:
Volgend jaar verkiezingen, dat gaat ook nog invloed hebben. Als dit kabinet op de strenge toer blijft dan krijgen we 100% zeker een afstraffing van jewelste want gezondheid van kwetsbaren is reuze leuk, totdat je eigen bestaanszekerheid op de tocht staat. Ik ken nu al twee gezinnen waarbij beide kostwinners hun werk kwijt zijn binnen de twee weken dat de shit echt los is hier.
Tegelijkertijd wil je echt geen verandering van leiders als ze het op zich best prima doen. Desnoods mogen van mij de verkiezingen een jaar uitgesteld worden als we dan nog steeds middenin de crisis zitten. Dat is toch niet het moment om te gaan stemmen?
pi_192295888
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Liever eerst de sportfaciliteiten dan de kroegen :{
Lijkt me ook wel, want sporten is ook iets gezonder dan de kroeg. Zal wel in de afweging meegenomen worden lijkt mij.
pi_192295962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel, want sporten is ook iets gezonder dan de kroeg. Zal wel in de afweging meegenomen worden lijkt mij.
Hahaha. Ja. Er zitten namelijk enorm veel linkse partijen in de regering
Groot fan van User Wotte
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:00:18 #93
14505 OProg
A Life in Music
pi_192295981
Als het virus niet zal verdwijnen vraag ik me vooral af hoe lang je een lockdown - zeker gelet op hoe het nu gaat in andere delen van Europa - vol gaat houden. Zoals het bijvoorbeeld in Frankrijk, Spanje en Italie gaat bijvoorbeeld waar mensen nu niet normaal naar buiten kunnen. Ik snap de redenen daarvan op dit moment maar die economieën krijgen nu enorme klappen die de positie van veel mensen er zwak gezegd niet beter op maakt. Nu is er nog angst waardoor ze ook daadwerkelijk binnen blijven maar er komt dan vanzelf een moment dat mensen massaal in opstand gaan komen - doden op IC's of niet - omdat de situatie op deze manier ook uitzichtsloos zal worden.

En als het die kant op gaat zal de ellende her en der nog wel een tijdje aanblijven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192295984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persingen, het kleinste dorpje van Nederland met eigen supermarkt.

Nee, in Almere. Maar kom op verschillende momenten per dag in de supermarkt en het is helemaal niet gek druk. Zeker nu ze ook een max aantal mensen binnen mogen hebben en ze daarvoor karretjes gebruiken.
In nieuw west is het geen pretje
Groot fan van User Wotte
pi_192296154
Hebben Zwitserland en Duitsland al een lockdown trouwens (ik vraag dit voor vakantie)
pi_192296229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hahaha. Ja. Er zitten namelijk enorm veel linkse partijen in de regering
Een club/kroeg lijkt me voor de economie een groter risico dan een sportclub.
pi_192296324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:12 schreef Postbus100 het volgende:
Hebben Zwitserland en Duitsland al een lockdown trouwens (ik vraag dit voor vakantie)
Vanaf 2022 niet meer dus daar kan je met de planning rekening mee houden.
pi_192296548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Een club/kroeg lijkt me voor de economie een groter risico dan een sportclub.
:?
Groot fan van User Wotte
pi_192296622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:14 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

die man zit toch balls deep in de vaccin business?
Jep. Misschien best een aardige vent, maar hij ruikt wel overal geld.
pi_192296630
September 2022.
pi_192296632
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef OProg het volgende:
Als het virus niet zal verdwijnen vraag ik me vooral af hoe lang je een lockdown - zeker gelet op hoe het nu gaat in andere delen van Europa - vol gaat houden. Zoals het bijvoorbeeld in Frankrijk, Spanje en Italie gaat bijvoorbeeld waar mensen nu niet normaal naar buiten kunnen. Ik snap de redenen daarvan op dit moment maar die economieën krijgen nu enorme klappen die de positie van veel mensen er zwak gezegd niet beter op maakt. Nu is er nog angst waardoor ze ook daadwerkelijk binnen blijven maar er komt dan vanzelf een moment dat mensen massaal in opstand gaan komen - doden op IC's of niet - omdat de situatie op deze manier ook uitzichtsloos zal worden.

En als het die kant op gaat zal de ellende her en der nog wel een tijdje aanblijven.
Dat zou best wel eens kunnen zoiets. Alleen daarvoor moet het nog wel echt even langer aanhouden. Misschien een jaar ofzo als het zo door blijft gaan.
pi_192296641
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:08 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Waarom in de winter?
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:58:57 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_192296651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen zoiets. Alleen daarvoor moet het nog wel echt even langer aanhouden. Misschien een jaar ofzo als het zo door blijft gaan.
Uiteraard. Dit krijg je niet in een maand. Maar stel nu dat het virus niet is verdwenen of snel weer terug komt, met een instortende economie kan je dan een lockdown ook nieuw eeuwig vol gaan houden of constant weer terug laten komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192296821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom in de winter?
Omdat het virus beter gedijt bij lage temperaturen.
pi_192297026
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Corona stelt niks voor als je kijkt naar HIV/Aids...
Interessant he ?
pi_192297128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Zwolsboy het volgende:
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Doet er niet toe, aids krijg je niet van een hoestje en verspreid zich niet massaal met overlopende IC afdelingen als gevolg.
pi_192297134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Zwolsboy het volgende:
:|W
pi_192297363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, maar als het een stabiele situatie is waarbij de IC niet overstroomt en iedereen zich goed bewust is van social distancing, kan het leven goed verder gaan (zie bv. Hongkong). Er is nog genoeg mogelijk met social distancing, het vergt alleen flexibiliteit. Grote evenementen zitten er niet meer in, maar in een stabiele situatie weerhoudt niks je natuurlijk om op vakantie te gaan en te gaan kamperen elders in Europa, of een 'social distancing' hotel te boeken met goede roomservice.
Je snapt toch ook wel dat de economie dit nooit volhoudt? Als er de komende weken wereldwijd geen keiharde oplossing komt dan wordt het letterlijk ieder voor zich.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 04:04:32 #109
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192297492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde net van een Tsjechische vriendin die in Nederland woont dat de grenzen van Tsjechie tot oktober dicht zijn :X Is ze niet heel blij mee (meestal gaat ze in de zomer naar familie en vrienden).
Oh, ik begreep zelfs 2 jaar. In elk geval mogen niet-Tsjechen en mensen zonder verblijfsstatus Tsjechie 2 jaar - ja serieus 2 jaar - niet in.
Tsjechen mogen zeer waarschijnlijk ook 2 jaar het land niet uit.

Oude Warschau-pact tijden lijken te herleven. Heroprichting van de CSSR of zo. Alhoewel je als Tsjech in die tijd toch nog naar bijvoorbeeld de VR Polen, DDR, VR Hongarije, SSSR, VR Roemenie, Cuba, Mongolie, VR China etc. kon.
Nu moeten Tsjechen de hele zomer op een Tsjechische 'taboriste' of ATC doorbrengen en wij in het westen verplicht met een stel tokkies in eigen land op een camping of tokkiestrand. :'(
Toffe zomer wordt dat dus. Niet. :r

https://www.idnes.cz/zpra(...)v?zdroj=vybava_idnes

Voorstel van minister van gezondheid Roman Prymula.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 06:34:22 #110
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192297697
quote:

[..]

In die kroeg kreeg jij in ieder geval geen interpunctie en goedlopende zinnen geleerd.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192297759
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik hoop dat Trump gelijk krijgt, dat het hele gezeik ineens klaar is.
SARS-1 deed dit wel

https://www.latimes.com/c(...)virus-china-epidemic
pi_192297770
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 04:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Oh, ik begreep zelfs 2 jaar. In elk geval mogen niet-Tsjechen en mensen zonder verblijfsstatus Tsjechie 2 jaar - ja serieus 2 jaar - niet in.
Tsjechen mogen zeer waarschijnlijk ook 2 jaar het land niet uit.

Oude Warschau-pact tijden lijken te herleven. Heroprichting van de CSSR of zo. Alhoewel je als Tsjech in die tijd toch nog naar bijvoorbeeld de VR Polen, DDR, VR Hongarije, SSSR, VR Roemenie, Cuba, Mongolie, VR China etc. kon.
Nu moeten Tsjechen de hele zomer op een Tsjechische 'taboriste' of ATC doorbrengen en wij in het westen verplicht met een stel tokkies in eigen land op een camping of tokkiestrand. :'(
Toffe zomer wordt dat dus. Niet. :r

https://www.idnes.cz/zpra(...)v?zdroj=vybava_idnes

Voorstel van minister van gezondheid Roman Prymula.
Het is een voorstel.
Op dit moment is er nog 30 dagen noodtoestand (vanaf 13 maart)
pi_192298076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Omdat het virus beter gedijt bij lage temperaturen.
Waarom doet het dan zo goed bij 36 graden. Dit was toch allang debunked of op zijn minst in twijfel getrokken gezien het feit dat we nog niks weten van dit nieuwe virus
pi_192298167
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het niet bewezen dat het coronavirus de zomer niet zal overleven. Dat heeft het hoofd van het noodprogramma van de WHO Mike Ryan gezegd.

Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) maande een week geleden ook al aan tot voorzichtigheid na een vraag van een lezer van Het Laatste Nieuws. Die wilde weten of het virus effectief niet kon overleven bij een buitentemperatuur van 27 graden, zoals soms wordt beweerd.

Volgens Van Ranst lijkt het coronavirus net als het griepvirus inderdaad niet van warmte te houden, maar hij maakte wel een kanttekening. “In een hotelkamer of een kantoorgebouw met airco ligt de temperatuur lager, dus daar kan het virus overleven. In Singapore is het momenteel warmer dan 27 graden en hebben we toch besmettingen. Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.”
https://www.hln.be/nieuws(...)n-in-zomer~a28d107d/
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:28:22 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192298272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Mondkapje het volgende:Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.
Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192298327
Ik vermoed dat we nog een week of 3 veel gevallen hebben, en dat het dan heel snel verdwenen is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192298427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Het ene moment ben ik best optimistisch en denk ik dat we hier binnen 3 à 4 weken vanaf zijn.

Het andere moment zit ik in zak en as, heb ik stress en vrees ik dat we pas in de zomer, na de zomer of met kerst van dit virus verlost gaan zijn.

3 a 4 weken, jij bent inderdaad optimistisch. CPB gaat in het meest gunstige geval uit van 3 maanden. Iets minder gunstig 6 maanden en rampscenario 12 maanden.

Ik denk dat we hier nog wel tot juni mee in de maag zitten. En in het meest gunstige geval zit je nog steeds met het functioneren van alle sectoren. Zelfs als we in Juni corona vrij zijn dan nog zit alles op slot ook al is alles vrij gegeven. Voordat alles een beetje normaal draait, zit je weer een paar maanden verderop.

Voorbeeld: In juni wil ik naar de kroeg om een pilsje te drinken. Maar de kroeg kan helemaal geen bier krijgen omdat de groothandel op slot zit. Deze zit op slot omdat de brouwerij ook niet heeft gedraaid tijdens corona tijdperk. Elke kroeg wil bier dus de vraag is zo groot dat de brouwerijen helemaal niet kunnen leveren. Ik verwacht dus chaos in al de sectoren dat maanden stil heeft gelegen.

[ Bericht 14% gewijzigd door MakkieR op 27-03-2020 08:48:04 ]
pi_192298428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Het virus zit natuurlijk ook buiten je lichaam.
pi_192298474
quote:

precies zoals jij. Vrees dat dat ook een beetje de waan van de dag is. De ene keer denk ik 'ach, we slaan ons er wel doorheen want het gaat nu prima' (en met ons bedoel ik dan even het bedrijf van mijn man waar ik ook werk) en als ik dan ga nadenken over de situatie waar we elkaar nog minimaal 4 maanden niet echt mogen ontmoeten slaat de schrik mij soms ook wel even om de keel hoor. En met mij denk ik veel andere MKB'ers.

puur als maatschappij gezien zie ik nu zoveel goede initiatieven van mensen, supermarkten, banken dat ik hoop/denk dat we er wel enigszins ongeschonden doorheen komen. Economisch gezien... tsja. Wie zal het zeggen?
pi_192298616
Ik denk dat we heel erg afhankelijk zijn van elkaar in deze. Je hoeft maar een paar mensen te hebben die de regels aan hun laars lappen en die het allemaal geen hol interesseert en je hebt weer prijs.

Alleen hierom denk ik dat dit (veel) langer gaat duren dan nodig is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:01:26 #121
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192299384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dan maar een wereldwijd verbod op airco, luchtkoelers. Virus is echt irritant. Zonder luchtkoeler kan je leven, maar twee jaar binnen zitten is gewoon niet te doen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:14 #122
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192299910
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dan maar een wereldwijd verbod op airco, luchtkoelers. Virus is echt irritant. Zonder luchtkoeler kan je leven, maar twee jaar binnen zitten is gewoon niet te doen.
Als het weer kouder wordt na de zomer komt het toch weer terug. Geen beginnen aan.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192300072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 03:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat de economie dit nooit volhoudt? Als er de komende weken wereldwijd geen keiharde oplossing komt dan wordt het letterlijk ieder voor zich.
Er zijn nu al mensen (een minderheid, niet ik voor de duidelijkheid) die vinden dat COVID een reactie van de natuur is op onze manier van leven en de overbevolking. En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt. (Die hebben zelf geen ouders meer, denk ik dan).

Ik vraag me af of je al die mensen langere tijd binnen gaat houden. Wij zijn een eigenwijs volkje. Zeker als buiten de temperaturen gaan oplopen. Niet iedereen heeft airco. Denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid gaat toenemen en dat misschien zelfs het leger wordt ingezet om de mensen binnen te houden.
Je kunt sowieso nooit alle burgers overtuigen. Dus ik verwacht nog heel wat heftige taferelen in de ziekenhuizen het hele jaar nog.
Pecunia non olet
pi_192300304
Voor Nederland: half jaar tot een jaar.
Europa: twee jaar.
Economische nasleep: minstens vijf jaar.
Littekens: voor eeuwig.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192300344
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:20 schreef Metalfrost het volgende:
Voor Nederland: half jaar tot een jaar.
Europa: twee jaar.
Economische nasleep: minstens vijf jaar.
Littekens: voor eeuwig.
:{
pi_192300375
kan mij niet voorstellen dat ze de horeca weer open kunnen laten gaan als het zo belangrijk is om de toestroom aan patiënten zoveel mogelijk te verspreiden.

maar kan het mij ook niet voorstellen dat die nog een half jaar dicht blijft
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:29:22 #127
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192300427
duurt nog 5 maanden
pi_192300450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:26 schreef bitterbal het volgende:

maar kan het mij ook niet voorstellen dat die nog een half jaar dicht blijft
Ik ook niet, veel langer. Het duurt nog wel ff voor er een vaccin is of groeps-immuniteit en voor die tijd is het een no go ;(
pi_192300465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ook niet, veel langer. Het duurt nog wel ff voor er een vaccin is of groeps-immuniteit en voor die tijd is het een no go ;(
kan je je toch niet voorstellen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:38:07 #130
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_192300540
quote:

Zodra het warmer wordt.
Maar ... volgend jaar krijgen we hetzelfde rond deze tijd. Het is wachten op een medicijn of iets wat er voor kan zorgen dat je wel ziek wordt maar en niet dood gaat en het niet zo besmettelijk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn nu al mensen (een minderheid, niet ik voor de duidelijkheid) die vinden dat COVID een reactie van de natuur is op onze manier van leven en de overbevolking. En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt. (Die hebben zelf geen ouders meer, denk ik dan).

Ik vraag me af of je al die mensen langere tijd binnen gaat houden. Wij zijn een eigenwijs volkje. Zeker als buiten de temperaturen gaan oplopen. Niet iedereen heeft airco. Denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid gaat toenemen en dat misschien zelfs het leger wordt ingezet om de mensen binnen te houden.
Je kunt sowieso nooit alle burgers overtuigen. Dus ik verwacht nog heel wat heftige taferelen in de ziekenhuizen het hele jaar nog.
Dat is hoe natuur werkt: normaal reguleert een voedselketen zichzelf. Veel vleeseters maar relatief weinig graseters? Dan vinden ze niet genoeg voedsel, gaan sommige dood aan de honger en dunt het uit.

Wij zijn in principe zelf een virus: ongebreidelijk voortplanten en grondstoffen verbuiken. Dat houdt een keer op. De mensheid dunt zichzelf een beetje uit via oorlogen.

De manier van leven, betere gezondheid enzo heeft er voor gezorgd dat we steeds ouder worden. En dus meer mensen op de planeet.

Als er 4 miljard mensen zouden zijn (en dan evenwichtig verdeeld over de planeet) dan krijgt zo'n virus weinig kans om over te springen. Onwetendheid is namelijk ook geen oorzaak meer (zoals met de uitbraak van de pest vroeger).

Maar met de instelling "En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt." daar ben ik het dan niet mee eens :)

[ Bericht 28% gewijzigd door wdn op 27-03-2020 11:46:15 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:51:53 #131
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192300731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Zodra het warmer wordt.
Maar ... volgend jaar krijgen we hetzelfde rond deze tijd. Het is wachten op een medicijn of iets wat er voor kan zorgen dat je wel ziek wordt maar en niet dood gaat en het niet zo besmettelijk is.
[..]

Dat is hoe natuur werkt: normaal reguleert een voedselketen zichzelf. Veel vleeseters maar relatief weinig graseters? Dan vinden ze niet genoeg voedsel, gaan sommige dood aan de honger en dunt het uit.

Wij zijn in principe zelf een virus: ongebreidelijk voortplanten en grondstoffen verbuiken. Dat houdt een keer op. De mensheid dunt zichzelf een beetje uit via oorlogen.

De manier van leven, betere gezondheid enzo heeft er voor gezorgd dat we steeds ouder worden. En dus meer mensen op de planeet.

Als er 4 miljard mensen zouden zijn (en dan evenwichtig verdeeld over de planeet) dan krijgt zo'n virus weinig kans om over te springen. Onwetendheid is namelijk ook geen oorzaak meer (zoals met de uitbraak van de pest vroeger).

Maar met de instelling "En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt." daar ben ik het dan niet mee eens :)

Ach schei toch uit. :')
Dit komt neer op "Ik weet dat het zo is maar ik zeg het niet hardop want er zijn nog te veel mensen voor wie de waarheid te hard is en ik zou me er dus niet populair mee maken"
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:59:22 #132
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_192300800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach schei toch uit. :')
Dit komt neer op "Ik weet dat het zo is maar ik zeg het niet hardop want er zijn nog te veel mensen voor wie de waarheid te hard is en ik zou me er dus niet populair mee maken"
Toch ben ik het daar niet mee eens :P

Doden zullen er altijd vallen en het aantal doden vanwege corona valt nog best mee. Waar het om gaat is of er doden vallen waar dit voorkomen had kunnen worden. Dat iemand een slechte gezondheid heeft is aan die persoon zelf. Maar zelfs dan kan die persoon voorkomen besmet te raken.

Ik ben zelf gewoon aan het werk (op de zaak, niet op afstand) en ook de volledige afgelopen 2 weken zelfs. Als enige dat wel. Kwestie van een beetje opletten wie ik tegen kom onderweg maar dit virus ga ik niet krijgen de komende dagen/weken :P
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_192300846
Wat verwachten jullie dinsdag in de persconferentie van Rutte? Verlenging huidige maatregelen? Nieuwe maatregelen? Verzachting maatregelen?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:05:22 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192300863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:04 schreef Aurelius het volgende:
Wat verwachten jullie dinsdag in de persconferentie van Rutte? Verlenging huidige maatregelen? Nieuwe maatregelen? Verzachting maatregelen?
Verlenging, absoluut verlenging. Zeker met een maand, daarna weer verder kijken.
pi_192300914
Zolang als mensen zich nog enigszins aan de regels houden blijven we binnen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:10:43 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192300919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:59 schreef wdn het volgende:

[..]

Toch ben ik het daar niet mee eens :P

Doden zullen er altijd vallen en het aantal doden vanwege corona valt nog best mee. Waar het om gaat is of er doden vallen waar dit voorkomen had kunnen worden. Dat iemand een slechte gezondheid heeft is aan die persoon zelf. Maar zelfs dan kan die persoon voorkomen besmet te raken.

Ik ben zelf gewoon aan het werk (op de zaak, niet op afstand) en ook de volledige afgelopen 2 weken zelfs. Als enige dat wel. Kwestie van een beetje opletten wie ik tegen kom onderweg maar dit virus ga ik niet krijgen de komende dagen/weken :P
Het ging mij puur om het punt van de overbevolking en dat het, gezien vanuit een helicopterview, goed zou zijn als de wereldbevolking zou krimpen. Doordat dit een onbespreekbaar onderwerp is gebeurt dit nu op deze manier.
Straks gaan we gewoon op dezelfde voet verder hoor. tegen de tijd dat er een vaccin is, is hier bijna iedereen immuun en gaan we Afrika er mee helpen. De wereld zal langzaam verder dichtslibben met mensen en we zien nu wat de gevolgen zijn.

edit: Het lijkt me eerlijk gezegd uitgesloten dat je het uiteindelijk niet krijgt. Het schijnt tot 17 dagen buiten het lichaam te overleven dus succes

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 27-03-2020 12:19:39 ]
pi_192300921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:29 schreef THEFXR het volgende:
duurt nog 5 maanden
ik hoop het niet :o
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_192300967
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:32 schreef bitterbal het volgende:

[..]

kan je je toch niet voorstellen
Nee, maar in Milaan hebben ze geprobeerd de restaurants open te houden mits men maar veel afstand van elkaar hield. Dat werkte niet want er kwamen nauwelijks klanten onder die omstandigheden. Been there, done that, didn't work :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 27-03-2020 12:19:37 ]
pi_192301045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, maar in Milaan hebben ze geprobeerd de restaurants open te houden mits men maar veel afstand van elkaar hield. Dat werkte niet want er kwamen nauwelijks klanen onder die omstandigheden. Been there, done that, didn't work :N
ja ik had al een week geen werk meer voor de sluiting van de restaurants :P

terecht ook want ik kan als ik je bedien niet 1.5 afstand houden en alles ontsmetten wat ik jou geef als gast :p
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:26:01 #140
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_192301145
quote:
Ik gok op een verlenging van 2 weken van de maatregelen. Verzwaren zie ik nog niet gebeuren.
Die maatregelen kunnen na die 2 weken natuurlijk gewoon weer verlengd worden.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192301168
ik vind het erg hoor voor al die ondernemers en werknemers die nu in de problemen komen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:49:31 #142
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192301530
quote:
Verlenging van in ieder geval 2 weken.
pi_192303257
Alleen verlenging.

Ik ben niet echt verrast door het aantal doden, het is pas 2 weken terug dat een begin werd gemaakt met passende maatregelen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:06:47 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192303625
quote:
Als ze iets af zouden zwakken verwacht ik dat basisscholen weer open gaan. Zou voor veel mensen al veel schelen en denk dat het risico daarvan beperkt is.
pi_192303706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:43 schreef skrn het volgende:
Alleen verlenging.

Ik ben niet echt verrast door het aantal doden, het is pas 2 weken terug dat een begin werd gemaakt met passende maatregelen.
Dit, tel daarbij dat het werkelijke aantal doden hoger is volgens de huisartsen. Nl staat op nu zelfs boven Iran als je het aantal doden per miljoen inwoners rekent :D

Italy 136
Spain 104
Netherlands 32
Iran 28
France 26

Dwergstaatjes en protectoraten zijn niet meegenomen in de lijst.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 27-03-2020 15:32:20 ]
pi_192303760
dubbel
pi_192303775
Na de zomervakantie denk ik, dus begin september
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192303805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

ze testen toch al met dat malariamedicijn? zijn al genoeg mensen mee genezen.
pi_192303927
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

zijn al genoeg mensen mee genezen.
Hoeveel precies, heb je daar een bron van want voor zover mij bekend zijn er pas nu studies gaande?
pi_192304064
Men gaat echt nog niet afschalen zolang die tests nog niet zijn geregeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')