abonnement Unibet Coolblue
pi_192296632
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef OProg het volgende:
Als het virus niet zal verdwijnen vraag ik me vooral af hoe lang je een lockdown - zeker gelet op hoe het nu gaat in andere delen van Europa - vol gaat houden. Zoals het bijvoorbeeld in Frankrijk, Spanje en Italie gaat bijvoorbeeld waar mensen nu niet normaal naar buiten kunnen. Ik snap de redenen daarvan op dit moment maar die economieën krijgen nu enorme klappen die de positie van veel mensen er zwak gezegd niet beter op maakt. Nu is er nog angst waardoor ze ook daadwerkelijk binnen blijven maar er komt dan vanzelf een moment dat mensen massaal in opstand gaan komen - doden op IC's of niet - omdat de situatie op deze manier ook uitzichtsloos zal worden.

En als het die kant op gaat zal de ellende her en der nog wel een tijdje aanblijven.
Dat zou best wel eens kunnen zoiets. Alleen daarvoor moet het nog wel echt even langer aanhouden. Misschien een jaar ofzo als het zo door blijft gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192296641
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:08 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Nou dat inderdaad...en dan in de winter gaan we weer opnieuw een ronde doen met dat virus als we pech hebben -O-
Waarom in de winter?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:58:57 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_192296651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen zoiets. Alleen daarvoor moet het nog wel echt even langer aanhouden. Misschien een jaar ofzo als het zo door blijft gaan.
Uiteraard. Dit krijg je niet in een maand. Maar stel nu dat het virus niet is verdwenen of snel weer terug komt, met een instortende economie kan je dan een lockdown ook nieuw eeuwig vol gaan houden of constant weer terug laten komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192296821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom in de winter?
Omdat het virus beter gedijt bij lage temperaturen.
Somebody that I used to know
pi_192297026
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Corona stelt niks voor als je kijkt naar HIV/Aids...
Interessant he ?
pi_192297128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Zwolsboy het volgende:
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Corona stelt niks voor als je kijkt naar HIV/Aids...
Doet er niet toe, aids krijg je niet van een hoestje en verspreid zich niet massaal met overlopende IC afdelingen als gevolg.
pi_192297134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Zwolsboy het volgende:
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Corona stelt niks voor als je kijkt naar HIV/Aids...
:|W
pi_192297363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, maar als het een stabiele situatie is waarbij de IC niet overstroomt en iedereen zich goed bewust is van social distancing, kan het leven goed verder gaan (zie bv. Hongkong). Er is nog genoeg mogelijk met social distancing, het vergt alleen flexibiliteit. Grote evenementen zitten er niet meer in, maar in een stabiele situatie weerhoudt niks je natuurlijk om op vakantie te gaan en te gaan kamperen elders in Europa, of een 'social distancing' hotel te boeken met goede roomservice.
Je snapt toch ook wel dat de economie dit nooit volhoudt? Als er de komende weken wereldwijd geen keiharde oplossing komt dan wordt het letterlijk ieder voor zich.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 04:04:32 #109
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192297492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde net van een Tsjechische vriendin die in Nederland woont dat de grenzen van Tsjechie tot oktober dicht zijn :X Is ze niet heel blij mee (meestal gaat ze in de zomer naar familie en vrienden).
Oh, ik begreep zelfs 2 jaar. In elk geval mogen niet-Tsjechen en mensen zonder verblijfsstatus Tsjechie 2 jaar - ja serieus 2 jaar - niet in.
Tsjechen mogen zeer waarschijnlijk ook 2 jaar het land niet uit.

Oude Warschau-pact tijden lijken te herleven. Heroprichting van de CSSR of zo. Alhoewel je als Tsjech in die tijd toch nog naar bijvoorbeeld de VR Polen, DDR, VR Hongarije, SSSR, VR Roemenie, Cuba, Mongolie, VR China etc. kon.
Nu moeten Tsjechen de hele zomer op een Tsjechische 'taboriste' of ATC doorbrengen en wij in het westen verplicht met een stel tokkies in eigen land op een camping of tokkiestrand. :'(
Toffe zomer wordt dat dus. Niet. :r

https://www.idnes.cz/zpra(...)v?zdroj=vybava_idnes

Voorstel van minister van gezondheid Roman Prymula.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 06:34:22 #110
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192297697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:59 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee onderwijs is niet belangrijk genoeg voor die 2 maandjes. Dat boeit echt helemaal geen drol op je ontwikkeling. Meeste tijd op school is toch weggegooide zinloosheid. Ben ik er slechter van geworden dat ik en mn klasgenoten 2 jaar lang iedere vrijdagmiddag skipte om in de kroeg te kunnen gaan hangen. Nee volgens mij niet, hebben ook daar van een hoop geleerd. Dus nee school en onderwijs is niet heilig, zeker niet hoe het de laatste jaren in Nederland wordt gedaan.
In die kroeg kreeg jij in ieder geval geen interpunctie en goedlopende zinnen geleerd.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192297759
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik hoop dat Trump gelijk krijgt, dat het hele gezeik ineens klaar is.
SARS-1 deed dit wel

https://www.latimes.com/c(...)virus-china-epidemic
pi_192297770
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 04:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Oh, ik begreep zelfs 2 jaar. In elk geval mogen niet-Tsjechen en mensen zonder verblijfsstatus Tsjechie 2 jaar - ja serieus 2 jaar - niet in.
Tsjechen mogen zeer waarschijnlijk ook 2 jaar het land niet uit.

Oude Warschau-pact tijden lijken te herleven. Heroprichting van de CSSR of zo. Alhoewel je als Tsjech in die tijd toch nog naar bijvoorbeeld de VR Polen, DDR, VR Hongarije, SSSR, VR Roemenie, Cuba, Mongolie, VR China etc. kon.
Nu moeten Tsjechen de hele zomer op een Tsjechische 'taboriste' of ATC doorbrengen en wij in het westen verplicht met een stel tokkies in eigen land op een camping of tokkiestrand. :'(
Toffe zomer wordt dat dus. Niet. :r

https://www.idnes.cz/zpra(...)v?zdroj=vybava_idnes

Voorstel van minister van gezondheid Roman Prymula.
Het is een voorstel.
Op dit moment is er nog 30 dagen noodtoestand (vanaf 13 maart)
pi_192298076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Omdat het virus beter gedijt bij lage temperaturen.
Waarom doet het dan zo goed bij 36 graden. Dit was toch allang debunked of op zijn minst in twijfel getrokken gezien het feit dat we nog niks weten van dit nieuwe virus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192298167
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het niet bewezen dat het coronavirus de zomer niet zal overleven. Dat heeft het hoofd van het noodprogramma van de WHO Mike Ryan gezegd.

Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) maande een week geleden ook al aan tot voorzichtigheid na een vraag van een lezer van Het Laatste Nieuws. Die wilde weten of het virus effectief niet kon overleven bij een buitentemperatuur van 27 graden, zoals soms wordt beweerd.

Volgens Van Ranst lijkt het coronavirus net als het griepvirus inderdaad niet van warmte te houden, maar hij maakte wel een kanttekening. “In een hotelkamer of een kantoorgebouw met airco ligt de temperatuur lager, dus daar kan het virus overleven. In Singapore is het momenteel warmer dan 27 graden en hebben we toch besmettingen. Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.”
https://www.hln.be/nieuws(...)n-in-zomer~a28d107d/
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:28:22 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192298272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Mondkapje het volgende:Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.
Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192298327
Ik vermoed dat we nog een week of 3 veel gevallen hebben, en dat het dan heel snel verdwenen is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192298427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Het ene moment ben ik best optimistisch en denk ik dat we hier binnen 3 à 4 weken vanaf zijn.

Het andere moment zit ik in zak en as, heb ik stress en vrees ik dat we pas in de zomer, na de zomer of met kerst van dit virus verlost gaan zijn.

Hoe denken jullie erover?
3 a 4 weken, jij bent inderdaad optimistisch. CPB gaat in het meest gunstige geval uit van 3 maanden. Iets minder gunstig 6 maanden en rampscenario 12 maanden.

Ik denk dat we hier nog wel tot juni mee in de maag zitten. En in het meest gunstige geval zit je nog steeds met het functioneren van alle sectoren. Zelfs als we in Juni corona vrij zijn dan nog zit alles op slot ook al is alles vrij gegeven. Voordat alles een beetje normaal draait, zit je weer een paar maanden verderop.

Voorbeeld: In juni wil ik naar de kroeg om een pilsje te drinken. Maar de kroeg kan helemaal geen bier krijgen omdat de groothandel op slot zit. Deze zit op slot omdat de brouwerij ook niet heeft gedraaid tijdens corona tijdperk. Elke kroeg wil bier dus de vraag is zo groot dat de brouwerijen helemaal niet kunnen leveren. Ik verwacht dus chaos in al de sectoren dat maanden stil heeft gelegen.

[ Bericht 14% gewijzigd door MakkieR op 27-03-2020 08:48:04 ]
pi_192298428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Het virus zit natuurlijk ook buiten je lichaam.
pi_192298474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Het ene moment ben ik best optimistisch en denk ik dat we hier binnen 3 à 4 weken vanaf zijn.

Het andere moment zit ik in zak en as, heb ik stress en vrees ik dat we pas in de zomer, na de zomer of met kerst van dit virus verlost gaan zijn.

Hoe denken jullie erover?
precies zoals jij. Vrees dat dat ook een beetje de waan van de dag is. De ene keer denk ik 'ach, we slaan ons er wel doorheen want het gaat nu prima' (en met ons bedoel ik dan even het bedrijf van mijn man waar ik ook werk) en als ik dan ga nadenken over de situatie waar we elkaar nog minimaal 4 maanden niet echt mogen ontmoeten slaat de schrik mij soms ook wel even om de keel hoor. En met mij denk ik veel andere MKB'ers.

puur als maatschappij gezien zie ik nu zoveel goede initiatieven van mensen, supermarkten, banken dat ik hoop/denk dat we er wel enigszins ongeschonden doorheen komen. Economisch gezien... tsja. Wie zal het zeggen?
pi_192298616
Ik denk dat we heel erg afhankelijk zijn van elkaar in deze. Je hoeft maar een paar mensen te hebben die de regels aan hun laars lappen en die het allemaal geen hol interesseert en je hebt weer prijs.

Alleen hierom denk ik dat dit (veel) langer gaat duren dan nodig is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:01:26 #121
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192299384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Dan maar een wereldwijd verbod op airco, luchtkoelers. Virus is echt irritant. Zonder luchtkoeler kan je leven, maar twee jaar binnen zitten is gewoon niet te doen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:14 #122
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192299910
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dan maar een wereldwijd verbod op airco, luchtkoelers. Virus is echt irritant. Zonder luchtkoeler kan je leven, maar twee jaar binnen zitten is gewoon niet te doen.
Als het weer kouder wordt na de zomer komt het toch weer terug. Geen beginnen aan.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192300072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 03:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat de economie dit nooit volhoudt? Als er de komende weken wereldwijd geen keiharde oplossing komt dan wordt het letterlijk ieder voor zich.
Er zijn nu al mensen (een minderheid, niet ik voor de duidelijkheid) die vinden dat COVID een reactie van de natuur is op onze manier van leven en de overbevolking. En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt. (Die hebben zelf geen ouders meer, denk ik dan).

Ik vraag me af of je al die mensen langere tijd binnen gaat houden. Wij zijn een eigenwijs volkje. Zeker als buiten de temperaturen gaan oplopen. Niet iedereen heeft airco. Denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid gaat toenemen en dat misschien zelfs het leger wordt ingezet om de mensen binnen te houden.
Je kunt sowieso nooit alle burgers overtuigen. Dus ik verwacht nog heel wat heftige taferelen in de ziekenhuizen het hele jaar nog.
Pecunia non olet
pi_192300304
Voor Nederland: half jaar tot een jaar.
Europa: twee jaar.
Economische nasleep: minstens vijf jaar.
Littekens: voor eeuwig.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192300344
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:20 schreef Metalfrost het volgende:
Voor Nederland: half jaar tot een jaar.
Europa: twee jaar.
Economische nasleep: minstens vijf jaar.
Littekens: voor eeuwig.
:{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')