abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192296632
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef OProg het volgende:
Als het virus niet zal verdwijnen vraag ik me vooral af hoe lang je een lockdown - zeker gelet op hoe het nu gaat in andere delen van Europa - vol gaat houden. Zoals het bijvoorbeeld in Frankrijk, Spanje en Italie gaat bijvoorbeeld waar mensen nu niet normaal naar buiten kunnen. Ik snap de redenen daarvan op dit moment maar die economieën krijgen nu enorme klappen die de positie van veel mensen er zwak gezegd niet beter op maakt. Nu is er nog angst waardoor ze ook daadwerkelijk binnen blijven maar er komt dan vanzelf een moment dat mensen massaal in opstand gaan komen - doden op IC's of niet - omdat de situatie op deze manier ook uitzichtsloos zal worden.

En als het die kant op gaat zal de ellende her en der nog wel een tijdje aanblijven.
Dat zou best wel eens kunnen zoiets. Alleen daarvoor moet het nog wel echt even langer aanhouden. Misschien een jaar ofzo als het zo door blijft gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192296641
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:08 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Nou dat inderdaad...en dan in de winter gaan we weer opnieuw een ronde doen met dat virus als we pech hebben -O-
Waarom in de winter?
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:58:57 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_192296651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen zoiets. Alleen daarvoor moet het nog wel echt even langer aanhouden. Misschien een jaar ofzo als het zo door blijft gaan.
Uiteraard. Dit krijg je niet in een maand. Maar stel nu dat het virus niet is verdwenen of snel weer terug komt, met een instortende economie kan je dan een lockdown ook nieuw eeuwig vol gaan houden of constant weer terug laten komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192296821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom in de winter?
Omdat het virus beter gedijt bij lage temperaturen.
Somebody that I used to know
pi_192297026
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Corona stelt niks voor als je kijkt naar HIV/Aids...
Interessant he ?
pi_192297128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Zwolsboy het volgende:
Er gaan altijd veel en veel meer mensen dood aan andere ziektes... en daar hoor je ze nu niet over.
Doet er niet toe, aids krijg je niet van een hoestje en verspreid zich niet massaal met overlopende IC afdelingen als gevolg.
pi_192297134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Zwolsboy het volgende:
:|W
pi_192297363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, maar als het een stabiele situatie is waarbij de IC niet overstroomt en iedereen zich goed bewust is van social distancing, kan het leven goed verder gaan (zie bv. Hongkong). Er is nog genoeg mogelijk met social distancing, het vergt alleen flexibiliteit. Grote evenementen zitten er niet meer in, maar in een stabiele situatie weerhoudt niks je natuurlijk om op vakantie te gaan en te gaan kamperen elders in Europa, of een 'social distancing' hotel te boeken met goede roomservice.
Je snapt toch ook wel dat de economie dit nooit volhoudt? Als er de komende weken wereldwijd geen keiharde oplossing komt dan wordt het letterlijk ieder voor zich.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 04:04:32 #109
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192297492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde net van een Tsjechische vriendin die in Nederland woont dat de grenzen van Tsjechie tot oktober dicht zijn :X Is ze niet heel blij mee (meestal gaat ze in de zomer naar familie en vrienden).
Oh, ik begreep zelfs 2 jaar. In elk geval mogen niet-Tsjechen en mensen zonder verblijfsstatus Tsjechie 2 jaar - ja serieus 2 jaar - niet in.
Tsjechen mogen zeer waarschijnlijk ook 2 jaar het land niet uit.

Oude Warschau-pact tijden lijken te herleven. Heroprichting van de CSSR of zo. Alhoewel je als Tsjech in die tijd toch nog naar bijvoorbeeld de VR Polen, DDR, VR Hongarije, SSSR, VR Roemenie, Cuba, Mongolie, VR China etc. kon.
Nu moeten Tsjechen de hele zomer op een Tsjechische 'taboriste' of ATC doorbrengen en wij in het westen verplicht met een stel tokkies in eigen land op een camping of tokkiestrand. :'(
Toffe zomer wordt dat dus. Niet. :r

https://www.idnes.cz/zpra(...)v?zdroj=vybava_idnes

Voorstel van minister van gezondheid Roman Prymula.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 06:34:22 #110
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192297697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:59 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee onderwijs is niet belangrijk genoeg voor die 2 maandjes. Dat boeit echt helemaal geen drol op je ontwikkeling. Meeste tijd op school is toch weggegooide zinloosheid. Ben ik er slechter van geworden dat ik en mn klasgenoten 2 jaar lang iedere vrijdagmiddag skipte om in de kroeg te kunnen gaan hangen. Nee volgens mij niet, hebben ook daar van een hoop geleerd. Dus nee school en onderwijs is niet heilig, zeker niet hoe het de laatste jaren in Nederland wordt gedaan.
In die kroeg kreeg jij in ieder geval geen interpunctie en goedlopende zinnen geleerd.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192297759
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik hoop dat Trump gelijk krijgt, dat het hele gezeik ineens klaar is.
SARS-1 deed dit wel

https://www.latimes.com/c(...)virus-china-epidemic
pi_192297770
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 04:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Oh, ik begreep zelfs 2 jaar. In elk geval mogen niet-Tsjechen en mensen zonder verblijfsstatus Tsjechie 2 jaar - ja serieus 2 jaar - niet in.
Tsjechen mogen zeer waarschijnlijk ook 2 jaar het land niet uit.

Oude Warschau-pact tijden lijken te herleven. Heroprichting van de CSSR of zo. Alhoewel je als Tsjech in die tijd toch nog naar bijvoorbeeld de VR Polen, DDR, VR Hongarije, SSSR, VR Roemenie, Cuba, Mongolie, VR China etc. kon.
Nu moeten Tsjechen de hele zomer op een Tsjechische 'taboriste' of ATC doorbrengen en wij in het westen verplicht met een stel tokkies in eigen land op een camping of tokkiestrand. :'(
Toffe zomer wordt dat dus. Niet. :r

https://www.idnes.cz/zpra(...)v?zdroj=vybava_idnes

Voorstel van minister van gezondheid Roman Prymula.
Het is een voorstel.
Op dit moment is er nog 30 dagen noodtoestand (vanaf 13 maart)
pi_192298076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Omdat het virus beter gedijt bij lage temperaturen.
Waarom doet het dan zo goed bij 36 graden. Dit was toch allang debunked of op zijn minst in twijfel getrokken gezien het feit dat we nog niks weten van dit nieuwe virus
pi_192298167
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het niet bewezen dat het coronavirus de zomer niet zal overleven. Dat heeft het hoofd van het noodprogramma van de WHO Mike Ryan gezegd.

Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) maande een week geleden ook al aan tot voorzichtigheid na een vraag van een lezer van Het Laatste Nieuws. Die wilde weten of het virus effectief niet kon overleven bij een buitentemperatuur van 27 graden, zoals soms wordt beweerd.

Volgens Van Ranst lijkt het coronavirus net als het griepvirus inderdaad niet van warmte te houden, maar hij maakte wel een kanttekening. “In een hotelkamer of een kantoorgebouw met airco ligt de temperatuur lager, dus daar kan het virus overleven. In Singapore is het momenteel warmer dan 27 graden en hebben we toch besmettingen. Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.”
https://www.hln.be/nieuws(...)n-in-zomer~a28d107d/
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:28:22 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192298272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Mondkapje het volgende:Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.
Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192298327
Ik vermoed dat we nog een week of 3 veel gevallen hebben, en dat het dan heel snel verdwenen is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192298427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Het ene moment ben ik best optimistisch en denk ik dat we hier binnen 3 à 4 weken vanaf zijn.

Het andere moment zit ik in zak en as, heb ik stress en vrees ik dat we pas in de zomer, na de zomer of met kerst van dit virus verlost gaan zijn.

Hoe denken jullie erover?
3 a 4 weken, jij bent inderdaad optimistisch. CPB gaat in het meest gunstige geval uit van 3 maanden. Iets minder gunstig 6 maanden en rampscenario 12 maanden.

Ik denk dat we hier nog wel tot juni mee in de maag zitten. En in het meest gunstige geval zit je nog steeds met het functioneren van alle sectoren. Zelfs als we in Juni corona vrij zijn dan nog zit alles op slot ook al is alles vrij gegeven. Voordat alles een beetje normaal draait, zit je weer een paar maanden verderop.

Voorbeeld: In juni wil ik naar de kroeg om een pilsje te drinken. Maar de kroeg kan helemaal geen bier krijgen omdat de groothandel op slot zit. Deze zit op slot omdat de brouwerij ook niet heeft gedraaid tijdens corona tijdperk. Elke kroeg wil bier dus de vraag is zo groot dat de brouwerijen helemaal niet kunnen leveren. Ik verwacht dus chaos in al de sectoren dat maanden stil heeft gelegen.

[ Bericht 14% gewijzigd door MakkieR op 27-03-2020 08:48:04 ]
pi_192298428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want door de airco wordt je lichaamstemperatuur ook altijd lager dan 27 graden :?
Het virus zit natuurlijk ook buiten je lichaam.
pi_192298474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Het ene moment ben ik best optimistisch en denk ik dat we hier binnen 3 à 4 weken vanaf zijn.

Het andere moment zit ik in zak en as, heb ik stress en vrees ik dat we pas in de zomer, na de zomer of met kerst van dit virus verlost gaan zijn.

precies zoals jij. Vrees dat dat ook een beetje de waan van de dag is. De ene keer denk ik 'ach, we slaan ons er wel doorheen want het gaat nu prima' (en met ons bedoel ik dan even het bedrijf van mijn man waar ik ook werk) en als ik dan ga nadenken over de situatie waar we elkaar nog minimaal 4 maanden niet echt mogen ontmoeten slaat de schrik mij soms ook wel even om de keel hoor. En met mij denk ik veel andere MKB'ers.

puur als maatschappij gezien zie ik nu zoveel goede initiatieven van mensen, supermarkten, banken dat ik hoop/denk dat we er wel enigszins ongeschonden doorheen komen. Economisch gezien... tsja. Wie zal het zeggen?
pi_192298616
Ik denk dat we heel erg afhankelijk zijn van elkaar in deze. Je hoeft maar een paar mensen te hebben die de regels aan hun laars lappen en die het allemaal geen hol interesseert en je hebt weer prijs.

Alleen hierom denk ik dat dit (veel) langer gaat duren dan nodig is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:01:26 #121
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192299384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dan maar een wereldwijd verbod op airco, luchtkoelers. Virus is echt irritant. Zonder luchtkoeler kan je leven, maar twee jaar binnen zitten is gewoon niet te doen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:14 #122
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192299910
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dan maar een wereldwijd verbod op airco, luchtkoelers. Virus is echt irritant. Zonder luchtkoeler kan je leven, maar twee jaar binnen zitten is gewoon niet te doen.
Als het weer kouder wordt na de zomer komt het toch weer terug. Geen beginnen aan.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192300072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 03:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat de economie dit nooit volhoudt? Als er de komende weken wereldwijd geen keiharde oplossing komt dan wordt het letterlijk ieder voor zich.
Er zijn nu al mensen (een minderheid, niet ik voor de duidelijkheid) die vinden dat COVID een reactie van de natuur is op onze manier van leven en de overbevolking. En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt. (Die hebben zelf geen ouders meer, denk ik dan).

Ik vraag me af of je al die mensen langere tijd binnen gaat houden. Wij zijn een eigenwijs volkje. Zeker als buiten de temperaturen gaan oplopen. Niet iedereen heeft airco. Denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid gaat toenemen en dat misschien zelfs het leger wordt ingezet om de mensen binnen te houden.
Je kunt sowieso nooit alle burgers overtuigen. Dus ik verwacht nog heel wat heftige taferelen in de ziekenhuizen het hele jaar nog.
Pecunia non olet
pi_192300304
Voor Nederland: half jaar tot een jaar.
Europa: twee jaar.
Economische nasleep: minstens vijf jaar.
Littekens: voor eeuwig.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192300344
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:20 schreef Metalfrost het volgende:
Voor Nederland: half jaar tot een jaar.
Europa: twee jaar.
Economische nasleep: minstens vijf jaar.
Littekens: voor eeuwig.
:{
pi_192300375
kan mij niet voorstellen dat ze de horeca weer open kunnen laten gaan als het zo belangrijk is om de toestroom aan patiënten zoveel mogelijk te verspreiden.

maar kan het mij ook niet voorstellen dat die nog een half jaar dicht blijft
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:29:22 #127
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192300427
duurt nog 5 maanden
pi_192300450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:26 schreef bitterbal het volgende:

maar kan het mij ook niet voorstellen dat die nog een half jaar dicht blijft
Ik ook niet, veel langer. Het duurt nog wel ff voor er een vaccin is of groeps-immuniteit en voor die tijd is het een no go ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192300465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ook niet, veel langer. Het duurt nog wel ff voor er een vaccin is of groeps-immuniteit en voor die tijd is het een no go ;(
kan je je toch niet voorstellen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:38:07 #130
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_192300540
quote:

Zodra het warmer wordt.
Maar ... volgend jaar krijgen we hetzelfde rond deze tijd. Het is wachten op een medicijn of iets wat er voor kan zorgen dat je wel ziek wordt maar en niet dood gaat en het niet zo besmettelijk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn nu al mensen (een minderheid, niet ik voor de duidelijkheid) die vinden dat COVID een reactie van de natuur is op onze manier van leven en de overbevolking. En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt. (Die hebben zelf geen ouders meer, denk ik dan).

Ik vraag me af of je al die mensen langere tijd binnen gaat houden. Wij zijn een eigenwijs volkje. Zeker als buiten de temperaturen gaan oplopen. Niet iedereen heeft airco. Denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid gaat toenemen en dat misschien zelfs het leger wordt ingezet om de mensen binnen te houden.
Je kunt sowieso nooit alle burgers overtuigen. Dus ik verwacht nog heel wat heftige taferelen in de ziekenhuizen het hele jaar nog.
Dat is hoe natuur werkt: normaal reguleert een voedselketen zichzelf. Veel vleeseters maar relatief weinig graseters? Dan vinden ze niet genoeg voedsel, gaan sommige dood aan de honger en dunt het uit.

Wij zijn in principe zelf een virus: ongebreidelijk voortplanten en grondstoffen verbuiken. Dat houdt een keer op. De mensheid dunt zichzelf een beetje uit via oorlogen.

De manier van leven, betere gezondheid enzo heeft er voor gezorgd dat we steeds ouder worden. En dus meer mensen op de planeet.

Als er 4 miljard mensen zouden zijn (en dan evenwichtig verdeeld over de planeet) dan krijgt zo'n virus weinig kans om over te springen. Onwetendheid is namelijk ook geen oorzaak meer (zoals met de uitbraak van de pest vroeger).

Maar met de instelling "En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt." daar ben ik het dan niet mee eens :)

[ Bericht 28% gewijzigd door wdn op 27-03-2020 11:46:15 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:51:53 #131
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192300731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Zodra het warmer wordt.
Maar ... volgend jaar krijgen we hetzelfde rond deze tijd. Het is wachten op een medicijn of iets wat er voor kan zorgen dat je wel ziek wordt maar en niet dood gaat en het niet zo besmettelijk is.
[..]

Dat is hoe natuur werkt: normaal reguleert een voedselketen zichzelf. Veel vleeseters maar relatief weinig graseters? Dan vinden ze niet genoeg voedsel, gaan sommige dood aan de honger en dunt het uit.

Wij zijn in principe zelf een virus: ongebreidelijk voortplanten en grondstoffen verbuiken. Dat houdt een keer op. De mensheid dunt zichzelf een beetje uit via oorlogen.

De manier van leven, betere gezondheid enzo heeft er voor gezorgd dat we steeds ouder worden. En dus meer mensen op de planeet.

Als er 4 miljard mensen zouden zijn (en dan evenwichtig verdeeld over de planeet) dan krijgt zo'n virus weinig kans om over te springen. Onwetendheid is namelijk ook geen oorzaak meer (zoals met de uitbraak van de pest vroeger).

Maar met de instelling "En dat het niet zo heel erg is als er eens flink aan de boom geschud wordt." daar ben ik het dan niet mee eens :)

Ach schei toch uit. :')
Dit komt neer op "Ik weet dat het zo is maar ik zeg het niet hardop want er zijn nog te veel mensen voor wie de waarheid te hard is en ik zou me er dus niet populair mee maken"
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:59:22 #132
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_192300800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach schei toch uit. :')
Dit komt neer op "Ik weet dat het zo is maar ik zeg het niet hardop want er zijn nog te veel mensen voor wie de waarheid te hard is en ik zou me er dus niet populair mee maken"
Toch ben ik het daar niet mee eens :P

Doden zullen er altijd vallen en het aantal doden vanwege corona valt nog best mee. Waar het om gaat is of er doden vallen waar dit voorkomen had kunnen worden. Dat iemand een slechte gezondheid heeft is aan die persoon zelf. Maar zelfs dan kan die persoon voorkomen besmet te raken.

Ik ben zelf gewoon aan het werk (op de zaak, niet op afstand) en ook de volledige afgelopen 2 weken zelfs. Als enige dat wel. Kwestie van een beetje opletten wie ik tegen kom onderweg maar dit virus ga ik niet krijgen de komende dagen/weken :P
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_192300846
Wat verwachten jullie dinsdag in de persconferentie van Rutte? Verlenging huidige maatregelen? Nieuwe maatregelen? Verzachting maatregelen?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:05:22 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192300863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:04 schreef Aurelius het volgende:
Wat verwachten jullie dinsdag in de persconferentie van Rutte? Verlenging huidige maatregelen? Nieuwe maatregelen? Verzachting maatregelen?
Verlenging, absoluut verlenging. Zeker met een maand, daarna weer verder kijken.
pi_192300914
Zolang als mensen zich nog enigszins aan de regels houden blijven we binnen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:10:43 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192300919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:59 schreef wdn het volgende:

[..]

Toch ben ik het daar niet mee eens :P

Doden zullen er altijd vallen en het aantal doden vanwege corona valt nog best mee. Waar het om gaat is of er doden vallen waar dit voorkomen had kunnen worden. Dat iemand een slechte gezondheid heeft is aan die persoon zelf. Maar zelfs dan kan die persoon voorkomen besmet te raken.

Ik ben zelf gewoon aan het werk (op de zaak, niet op afstand) en ook de volledige afgelopen 2 weken zelfs. Als enige dat wel. Kwestie van een beetje opletten wie ik tegen kom onderweg maar dit virus ga ik niet krijgen de komende dagen/weken :P
Het ging mij puur om het punt van de overbevolking en dat het, gezien vanuit een helicopterview, goed zou zijn als de wereldbevolking zou krimpen. Doordat dit een onbespreekbaar onderwerp is gebeurt dit nu op deze manier.
Straks gaan we gewoon op dezelfde voet verder hoor. tegen de tijd dat er een vaccin is, is hier bijna iedereen immuun en gaan we Afrika er mee helpen. De wereld zal langzaam verder dichtslibben met mensen en we zien nu wat de gevolgen zijn.

edit: Het lijkt me eerlijk gezegd uitgesloten dat je het uiteindelijk niet krijgt. Het schijnt tot 17 dagen buiten het lichaam te overleven dus succes

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 27-03-2020 12:19:39 ]
pi_192300921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:29 schreef THEFXR het volgende:
duurt nog 5 maanden
ik hoop het niet :o
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_192300967
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:32 schreef bitterbal het volgende:

[..]

kan je je toch niet voorstellen
Nee, maar in Milaan hebben ze geprobeerd de restaurants open te houden mits men maar veel afstand van elkaar hield. Dat werkte niet want er kwamen nauwelijks klanten onder die omstandigheden. Been there, done that, didn't work :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 27-03-2020 12:19:37 ]
pi_192301045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, maar in Milaan hebben ze geprobeerd de restaurants open te houden mits men maar veel afstand van elkaar hield. Dat werkte niet want er kwamen nauwelijks klanen onder die omstandigheden. Been there, done that, didn't work :N
ja ik had al een week geen werk meer voor de sluiting van de restaurants :P

terecht ook want ik kan als ik je bedien niet 1.5 afstand houden en alles ontsmetten wat ik jou geef als gast :p
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:26:01 #140
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_192301145
quote:
Ik gok op een verlenging van 2 weken van de maatregelen. Verzwaren zie ik nog niet gebeuren.
Die maatregelen kunnen na die 2 weken natuurlijk gewoon weer verlengd worden.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192301168
ik vind het erg hoor voor al die ondernemers en werknemers die nu in de problemen komen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:49:31 #142
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192301530
quote:
Verlenging van in ieder geval 2 weken.
pi_192303257
Alleen verlenging.

Ik ben niet echt verrast door het aantal doden, het is pas 2 weken terug dat een begin werd gemaakt met passende maatregelen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:06:47 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192303625
quote:
Als ze iets af zouden zwakken verwacht ik dat basisscholen weer open gaan. Zou voor veel mensen al veel schelen en denk dat het risico daarvan beperkt is.
pi_192303706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:43 schreef skrn het volgende:
Alleen verlenging.

Ik ben niet echt verrast door het aantal doden, het is pas 2 weken terug dat een begin werd gemaakt met passende maatregelen.
Dit, tel daarbij dat het werkelijke aantal doden hoger is volgens de huisartsen. Nl staat op nu zelfs boven Iran als je het aantal doden per miljoen inwoners rekent :D

Italy 136
Spain 104
Netherlands 32
Iran 28
France 26

Dwergstaatjes en protectoraten zijn niet meegenomen in de lijst.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 27-03-2020 15:32:20 ]
pi_192303760
dubbel
pi_192303775
Na de zomervakantie denk ik, dus begin september
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192303805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

ze testen toch al met dat malariamedicijn? zijn al genoeg mensen mee genezen.
pi_192303927
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

zijn al genoeg mensen mee genezen.
Hoeveel precies, heb je daar een bron van want voor zover mij bekend zijn er pas nu studies gaande?
pi_192304064
Men gaat echt nog niet afschalen zolang die tests nog niet zijn geregeld.
pi_192304075
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Verlenging, absoluut verlenging. Zeker met een maand, daarna weer verder kijken.
tot 1 julo?
pi_192304107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:37 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

tot 1 julo?
Nee 1 julei
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:48:56 #153
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192304249
Persco dinsdag:

Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Ook thuiswerken etc. dus. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.

Scholen is een lastige. Als je dat gaat verlengen met een maand zit je in mei al direct met de meivakantie. Dus dan kan je dat net zo goed dicht houden tot juni. Maarja, dan begint de zomervakantie ook al bijna :)

Denk dat vanaf juni/juli alles langzaam, gefaseerd, op gang komt. Als de cijfers een beetje meezitten. En dat is dan landelijk. Vakanties in het buitenland kun je denk ik vergeten deze zomer.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:50:44 #154
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192304280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Persco dinsdag:

Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.

Scholen is een lastige. Als je dat gaat verlengen met een maand zit je in mei al direct met de meivakantie. Dus dan kan je dat net zo goed dicht houden tot juni. Maarja, dan begint de zomervakantie ook al bijna :)

Denk dat vanaf juni/juli alles langzaam, gefaseerd, op gang komt. Als de cijfers een beetje meezitten. En dat is dan landelijk. Vakanties in het buitenland kun je denk ik vergeten deze zomer.
Je gaat hier wel van het meest optimistische scenario uit. Ik ga ervan uit dat de piek rond mei/juni zal liggen en dat we pas weer rond augustus de boel wat draaiende gaan zien.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:50:48 #155
22565 asco
Los in deze tent
pi_192304282
April/Mei dood en verderf

Mei/Juni afname/acceptatie

Juli "We moeten door" (iets in die trant)
pi_192304285
quote:
Persco dinsdag:

Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.

Ik hoop toch echt niet dat ze een uitzondering gaan maken voor restaurants. Het is allemaal gevaarlijk. Liever dan de scholen weer gefaseerd openen. Lijkt me iets crucialer dan een hapje kunnen eten. Maar daar lopen nu onderzoeken naar (verspreiding onder kinderen), dus het zal daar wel vanaf hangen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:54:21 #157
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192304334
2 maanden minimaal als ik kijk naar Azie.

Maar we wachten het rustig af, meer kunnen we niet doen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192304359
quote:
Persco dinsdag:

Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Ook thuiswerken etc. dus. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.

Ik denk het ff niet, ze zijn al bij Duitsland aan het leuren voor IC plaatsen daar. Hier de scholen en de horeca open en ondertussen de IC's in Dl volgooien |:(
  zaterdag 28 maart 2020 @ 14:13:02 #159
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192319893
Duitsland en België hebben de boel nog even dicht zitten (tot medio april, verlenging van 2 weken dacht ik). Denk dat Rutte dinsdag niet iets anders doet... 2 tot 4 weken dus.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192321641
quote:
Persco dinsdag:

Vrijwel alle universiteiten hebben al besloten de rest van het lesjaar geen fysiek les meer te geven (dus ook na 1 juni nog dicht). Hoge scholen zullen wel hetzelfde gaan doen.

Vraag me af of ze de middelbare/basisscholen dan zo erg er vanaf laten wijken, of dat ze hetzelfde zullen besluiten. Zal af gaan hangen van dat onderzoek wat de komende 6 weken nog loopt, over verspreiding onder kinderen
pi_192348203
Tja misschien wil moeder aarde dat wij mens flink gaan uitdunnen, terug naar 4 miljard bijv.
Te veel mensen op de aarde gaat een keer mis, kennelijk hebben we dat nu bereikt... en dunnen ze de ouderen/zwakkeren eerst.

Zolang er geen medicijn komt blijft dit door gaan...
Interessant he ?
  maandag 30 maart 2020 @ 02:07:34 #162
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_192348267
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 01:57 schreef Zwolsboy het volgende:
Tja misschien wil moeder aarde dat wij mens flink gaan uitdunnen, terug naar 4 miljard bijv.
Te veel mensen op de aarde gaat een keer mis, kennelijk hebben we dat nu bereikt... en dunnen ze de ouderen/zwakkeren eerst.

Zolang er geen medicijn komt blijft dit door gaan...
Er is geen moeder aarde. En zeker niet iets dat een wil heeft. Alles wat kan gebeuren gebeurt gewoon eens.
  maandag 30 maart 2020 @ 02:20:35 #163
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192348337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:50 schreef asco het volgende:
April/Mei dood en verderf

Mei/Juni afname/acceptatie

Juli "We moeten door" (iets in die trant)
Dat is ook mijn verwachting. Dit kabinet laat de economie niet zomaar naar de knoppen gaan. De uitgerangeerde oudjes laten ze dan wel weer naar de knoppen gaan door ze niet meer op te nemen op de IC.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192348720
Tot eind mei/juni
Vanaf juli herstel
pi_192348756
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zeker nu dat vandaag bekend werd dat het effect van de maatregelen tegenvalt.
pi_192352921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:18 schreef Shreyas het volgende:
Na de zomervakantie denk ik, dus begin september
Waarom denk je dat het anders zal gaan dan in China.
Kijk naar de China-curve. Nederland volgt deze zo'n beetje op de voet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192352936
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het anders zal gaan dan in China.
Kijk naar de China-curve. Nederland volgt deze zo'n beetje op de voet.
Is het in China al klaar dan? Bovendien is China een land dat zichzelf veel beter kan isoleren. Bij ons zijn de grenzen met België en Duitsland nog steeds open hoor, voor zorgpersoneel dat net over de grens woont, dat soort situaties heb je niet in China.
pi_192352974
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Is het in China al klaar dan?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
pi_192352985
pi_192353081
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Duidelijk niet dus.
Hoezo bijna geen nieuwe sterfgevallen. En dat op een bevolking van 1,3 miljard.
Moeten we de slachtoffers van de keukentrapjes ook gaan bijhouden?
pi_192353168
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoezo bijna geen nieuwe sterfgevallen. En dat op een bevolking van 1,3 miljard.
Moeten we de slachtoffers van de keukentrapjes ook gaan bijhouden?
Nog altijd meer dan 2000 geregistreerde besmettingen, het werkelijke aantal is nog iets hoger. Ik weet niet waarom je op basis daarvan concludeert dat corona bijna over is in China.
pi_192353258
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:20 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nog altijd meer dan 2000 geregistreerde besmettingen, het werkelijke aantal is nog iets hoger. Ik weet niet waarom je op basis daarvan concludeert dat corona bijna over is in China.
Door de jaren heen zijn er altijd (griep)-virussen in de lucht. De laatste die noemenswaardig was, was de Spaanse griep van ruim 100 jaar geleden. Volgens mij is het eerder bijzonder dat we de laatste decennia niks hebben gehad, dan dat dit nu op ons pad komt...
pi_192353308
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Door de jaren heen zijn er altijd (griep)-virussen in de lucht. De laatste die noemenswaardig was, was de Spaanse griep van ruim 100 jaar geleden. Volgens mij is het eerder bijzonder dat we de laatste decennia niks hebben gehad, dan dat dit nu op ons pad komt...
Mexicaanse griep (2009/2010): Meer dan 13000 doden, niet noemenswaardig?
pi_192353321
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Mexicaanse griep (2009/2010): Meer dan 13000 doden
Poe poe, en vergeet de keukentrapjes niet.....
pi_192353337
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Poe poe, en vergeet de keukentrapjes niet.....
Met deze post diskwalificeer je jezelf volledig. Je kan ook gewoon toegeven dat je er volledig naast zat.
pi_192353419
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Met deze post diskwalificeer je jezelf volledig. Je kan ook gewoon toegeven dat je er volledig naast zat.
Nee, een aantal van 13.000 is totaal niet terug te vinden in de mondiale statistieken die "er toe doen". Er zijn altijd duizenden virussen in de lucht en vrjiwel allemaal heeft de mensheid die onder controle. Af en toe kost dat een aantal 80-plussers met "een zekere BMI-score" dat het leven, maar die zouden anders een paar dagen later door hart- en vaatziekten of een longontsteking zijn overleden, of wellicht met de scootmobiel in de sloot zijn beland.
pi_192353550
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, een aantal van 13.000 is totaal niet terug te vinden in de mondiale statistieken die "er toe doen".
:')

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nse-griep-aziatische

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pandemie

https://www.nemokennislin(...)e-griep-is-pandemie/
pi_192353570
Verlengen tot eind april, mei neemt het af in juni starten we weer. Vakantie, uitjes kaartjes voor evenmenten die niet uitgevoerd worden tot september worden gecanceld veel mensen krijgen maar een klein deel van het geld terug of een voucher met waardeloze voorwaarden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192353634
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:44 schreef vipergts het volgende:
Verlengen tot eind april, mei neemt het af in juni starten we weer. Vakantie, uitjes kaartjes voor evenmenten die niet uitgevoerd worden tot september worden gecanceld veel mensen krijgen maar een klein deel van het geld terug of een voucher met waardeloze voorwaarden.
Vakantie vieren in eigen land wordt het motto komende zomer dan, op zich niet slecht om zo de horeca weer een boost te geven.
pi_192353819
Ik verwacht ook dat in juli enkele zaken weer mogelijk zijn zoals een restaurantbezoek, een museum en zelfs winkelen tijdens de solden (waar we nu gesloten deuren zien van grote ketens).

Reizen, grote sportevenementen en festivals zijn pas in te beelden vanaf het najaar. Landen in Afrika en Zuid-Amerika zijn pas begonnen aan de curve, om daar al voor te boeken is hoogst onzeker.

Nu de Olympische Spelen uitgesteld zijn kondigt Japan op een paar dagen tijd al een forse lijst van inreisverboden aan voor een derde van de wereld. Dat kan plots wel... Dus ook het buitenland kan impact hebben op de planning van hier uit.
pi_192354401
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:58 schreef zipcon het volgende:
Ik verwacht ook dat in juli enkele zaken weer mogelijk zijn zoals een restaurantbezoek, een museum en zelfs winkelen tijdens de solden (waar we nu gesloten deuren zien van grote ketens).

Reizen, grote sportevenementen en festivals zijn pas in te beelden vanaf het najaar. Landen in Afrika en Zuid-Amerika zijn pas begonnen aan de curve, om daar al voor te boeken is hoogst onzeker.

Nu de Olympische Spelen uitgesteld zijn kondigt Japan op een paar dagen tijd al een forse lijst van inreisverboden aan voor een derde van de wereld. Dat kan plots wel... Dus ook het buitenland kan impact hebben op de planning van hier uit.
Zolang er geen vaccin is en de wereldbevolking niet immuun zal er niet tot nauwelijks vliegtoerisme mogelijk zijn. De meeste landen gaan na het terugdringen van de uitbraak over tot minimaal 14 dagen quarantaine na aankomst en dat is voor toeristen geen leuk vooruitzicht. China is compleet dicht, gezinnen moeten nu kiezen of ze bijv. in China blijven of in de US gaan wonen als de partners verschillende nationaliteiten hebben. Blijf je als amerikaan in China dan kan je ook voor onbepaalde tijd je familie in de VS niet meer bezoeken, eenmaal eruit, kom je er niet meer in.
pi_192354471
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:44 schreef vipergts het volgende:
En in oktober komt de tweede golf.
pi_192354498
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En in oktober komt de tweede golf.
Dat weet niemand maar ik denk het niet. Ik hoop op het scenario dat er all heel vel mensen wat gehad hebben met minimale klachten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192354549
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:38 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat weet niemand maar ik denk het niet. Ik hoop op het scenario dat er all heel vel mensen wat gehad hebben met minimale klachten.
Ik hou het wel in gedachte, het is vaker gebeurd. Al wil ik me ook liever verheugen op de zomer trouwens.
pi_192354867
quote:
Dit bewijst toch helemaal mijn gelijk.
Die Mexicaanse griep stelt geen bal voor. En da's de enige die wordt genoemd vanaf de Spaanse griep.

quote:
In juni 2009 verklaarde de WHO de Mexciaanse griep officieel tot pandemie. Vanuit Mexico verspreidde het virus zich snel naar omliggende landen. Ook Europa ontkwam er niet aan. In Nederland raakten uiteindelijk bijna 1500 mensen besmet. 54 van hen overleefden het niet.
complete waanzin, als je die aantallen afzet tegenover de slachtoffers agv longkanker (dankzij roken), hart- en vaatziekten (dankzij roken, vet eten en niet bewegen).

Compleet mesjogge om de hele wereldeconomie lam te leggen (dat kost veel meer mensenlevens) dan om een aantal levensdagen van een handjevol hoogbejaarden met hoge BMI te rekken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:49:08 #186
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192446682
IK denk een half jaar en dan heeft men een antivirus of iets, en dan een half jaar nog eens voordat dat ook in de hele wereld, beschikbaar en toegediend is. Op wat echt derde wereld landen en oorlogsgebieden na, daar zou het nog eens een jaar kunnen duren.
Maar dat is dan redelijk lokaal, gebieden waar je dan gewoon weg moet blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door LeesFoknl op 04-04-2020 14:23:42 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_192450209
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:49 schreef LeesFoknl het volgende:
IK denk een half jaar en dan heeft men een antivirus of iets, en dan een half jaar nog eens voordat dat ook in de hele wereld, beschikbaar en toegediend is. Op wat echt derde wereld landen en oorlogsgebieden na, daar zou het nog eens een jaar kunnen duren.
Maar dat is dan redelijk lokaal, gebieden waar je dan gewoon weg moet blijven.
Ik doe nog een voorspelling dat er tegen die tijd geopolitieke belangen gaan meespelen, en dat het daardoor nog veel langer gaat duren :{ (net als met de mh17: eerst is iedereen in shock en wil men de dader vinden, daarna wordt het ineens lijdend voorwerp in een politiek steekspel)
pi_192452016
Te lang.
Als we een maand geleden iedereen besmet hadden laten worden, waren we er nu klaar mee.

Wat zal er volgend jaar gebeuren, weer alles 3 maanden stil leggen? Dat is niet houdbaar
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:50:31 #189
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192453390
denk dat het tot september duurt, maar wij hebben niet de adem om ons zo lang aan de regels te houden
pi_192453622
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die Mexicaanse griep stelt geen bal voor. En da's de enige die wordt genoemd vanaf de Spaanse griep.
[..]

complete waanzin, als je die aantallen afzet tegenover de slachtoffers agv longkanker (dankzij roken), hart- en vaatziekten (dankzij roken, vet eten en niet bewegen).

Compleet mesjogge om de hele wereldeconomie lam te leggen (dat kost veel meer mensenlevens) dan om een aantal levensdagen van een handjevol hoogbejaarden met hoge BMI te rekken.
Niemand durft die call te maken, op zich is dat goed want ooit zul je zelf eens in de groep met verliezers zitten. Maar statistisch niet te weerleggen :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192453633
Wanneer het geld opraakt is het snel klaar met deze onzin.
pi_192453659
quote:

[..]

[..]

Het probleem is dat als we de economie níet stil leggen, dat dan alle artsen bezig zijn met COVID-19 slachtoffers en dus juist niet meer bezig zijn met andere zorg, met alle consequenties van dien. Dat betekent dus ook dat artsen geen ruimte meer hebben voor zeer goed behandelbare aandoeningen, zoals astma-exacerbaties, ontregelde suikerziektes, spoedoperaties, oncologische zorg, enzovoort, enzovoort.

Of dacht je soms dat wanneer een arts moet kiezen tussen een COVID patiënt handmatig beademen, of een ontregelde diabeet opnieuw instellen op onderhoudsmedicatie, dat deze voor de laatste kiest?
pi_192453733
quote:

[..]

[..]

We zien nú al 30% minder kankerdiagnoses in sommige ziekenhuizen. Als je dan denkt dat we het virus maar zijn vrije loop moeten gaan doen voor de economie, probeer maar eens uit te zoeken hoeveel diagnoses van kanker en andere (in vroeg stadia) behandelbare aandoeningen ze afgelopen maanden in Lombardije hebben opgespoord. Nul, niks nada.

Je kan zeggen dat 30% diagnoses missen / te laat opsporen niet goed is en dat we daarom minder op COVID-19 moeten focussen, maar als we dat gaan doen, wordt deze 30% snel 100%.

Maarja, dit past vast niet goed in je overgesimplificeerde werkelijkheid.
pi_192453923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:14 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

We zien nú al 30% minder kankerdiagnoses in sommige ziekenhuizen. Als je dan denkt dat we het virus maar zijn vrije loop moeten gaan doen voor de economie, probeer maar eens uit te zoeken hoeveel diagnoses van kanker en andere (in vroeg stadia) behandelbare aandoeningen ze afgelopen maanden in Lombardije hebben opgespoord. Nul, niks nada.

Je kan zeggen dat 30% diagnoses missen / te laat opsporen niet goed is en dat we daarom minder op COVID-19 moeten focussen, maar als we dat gaan doen, wordt deze 30% snel 100%.

Maarja, dit past vast niet goed in je overgesimplificeerde werkelijkheid.
Je maakt het er zelf ook niet echt duidelijker op.
pi_192453958
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:25 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Je maakt het er zelf ook niet echt duidelijker op.
Simpele versie: Als we de economie open gooien, sluit de medische wereld voor alles wat niet COVID-19 is.
pi_192453983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:27 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Simpele versie: Als we de economie open gooien, sluit de medische wereld voor alles wat niet COVID-19 is.
Lijkt me niet, er zullen dan keuzes gemaakt worden.
pi_192454022
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:28 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Lijkt me niet, er zullen dan keuzes gemaakt worden.
Ja, en de keuze die we dan gaan maken is alle spoedeisende hulp voor gaat, en de rest van de medische wereld tot stilstand komt. Iets met de eed van een of andere gekke Griek.
pi_192454076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:30 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ja, en de keuze die we dan gaan maken is alle spoedeisende hulp voor gaat, en de rest van de medische wereld tot stilstand komt. Iets met de eed van een of andere gekke Griek.
Grootste probleem wat er nu speelt is dat mensen met serieuze klachten uit angst wegblijven bij huisarts en ziekenhuis.
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:35:30 #199
3542 Gia
User under construction
pi_192454109
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:17 schreef Gremen het volgende:
Te lang.
Als we een maand geleden iedereen besmet hadden laten worden, waren we er nu klaar mee.

Wat zal er volgend jaar gebeuren, weer alles 3 maanden stil leggen? Dat is niet houdbaar
Dat had de zorg niet aan gekund!
pi_192454115
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:34 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Grootste probleem wat er nu speelt is dat mensen met serieuze klachten uit angst wegblijven bij huisarts en ziekenhuis.
Het grootste probleem is dat zodra het virus vrij rondwaart, deze patienten niet eens meer de mogelijkheid hebben om naar de arts te gaan, omdat deze te druk zijn met COVID patienten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')