abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192268093
Baudet verliest zaak tegen Buitenhof

Thierry Baudet heeft zijn rechtszaak tegen het tv-programma Buitenhof verloren.
Baudet sleepte het tv-programma Buitenhof voor de rechter omdat presentatrice Natalie Righton ‘aperte onwaarheden’ en zelfs ‘schandelijke leugens’ over hem zou hebben verspreid.




Righton parafraseerde de politicus onlangs verkeerd, stelde hij. Baudet zou de Tweede Kamer hebben geschokt ‘door te zeggen dat de EU een vooropgezet plan heeft om het blanke Europese ras te vervangen door Afrikaanse immigranten’.
In het debat zei de FvD-leider letterlijk dat de EU ‘een soort immigratiemachine is gebleken’. Die zou ‘veerdiensten opzetten om immigranten vanuit Afrika over te zetten naar Europa om de nationale identiteit te verzwakken, zodat er geen nationale staten meer zullen zijn’.
Baudets onvrede zat hem in de woorden ‘ras’ en ‘vervangen’ waarvan Buitenhof repte, terwijl hij letterlijk sprak van het ‘verzwakken’ van de ‘nationale identiteit’. ,,Fake News dus,’’ schamperde Baudet.

Blank
Volgens Buitenhof maakte Baudet er een woordenspelletje van en moet ‘hij niet zo zeuren’. Een parafrase is geen letterlijke vertolking van zijn woorden, maar een samenvatting van de strekking, vindt het programma. Baudet zei bovendien in het verleden dat hij wil dat ‘Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is’. Hij vreesde dat Nederland ‘homeopathisch zou worden ‘verdund’ door migratie. Advocaat Jens van den Brink zei dat Baudet etniciteit vaak koppelt aan culturele achtergrond. ,,Die termen lopen nogal eens door elkaar.’’
https://www.ad.nl/politie(...)-buitenhof~aca39409/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192268160
Slaat natuurlijk nergens op. Een "journalist" mag dus van alles roepen en fake news verspreiden. Duidelijk. We hebben gezien hoe dat met Pim Fortuyn afliep. Hoogtijd de NPO af te schaffen.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:51:11 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192268181
Terecht

if it looks like a duck walks like a duck and quacks like a duck then it's a duck
pi_192268266
quote:
Reactie Forum voor Democratie: teleurstellend, mogelijk hoger beroep
Forum voor Democratie laat weten dat ze het een teleurstellende uitspraak vinden. "Hoewel de rechter erkent dat de parafrasering van Buitenhof onjuist is, oordeelt de rechter ook dat dat niet onrechtmatig is. Omdat Baudet zelf een publiek figuur is. Onze advocaat adviseert in hoger beroep te gaan, daar denken we nog even over na."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)of-vpro-rectificatie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192268273
D66 blij dat het nu weer gaat groeien in leden aantal ? De achter de vriendelijke coulissen medewerkers hebben gesproken ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192268301
Eerlijk is eerlijk: de parafrasering was gebrekkig, zoals ook de rechter zelf zegt. Maar daar tegenover staat dat wie uitdeelt ook moet leren incasseren.

Niet direct naar de rechter stappen dus. Ik vind beide kanten fout. Vanuit de VPRO omdat het gelijk werd behaald door naar eerdere uitspraken van Baudet te verwijzen, maar ook fout van FvD, omdat ze niet zo kinderachtig moeten zijn met het constante roepen over vermeende demonisatie.
pi_192268317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
de rechter erkent dat de parafrasering van Buitenhof onjuist is
Duidelijik.
pi_192268343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:58 schreef Jantje2k het volgende:
Eerlijk is eerlijk: de parafrasering was gebrekkig, zoals ook de rechter zelf zegt. Maar daar tegenover staat dat wie uitdeelt ook moet leren incasseren.

Niet direct naar de rechter stappen dus. Ik vind beide kanten fout. Vanuit de VPRO omdat het gelijk werd behaald door naar eerdere uitspraken van Baudet te verwijzen, maar ook fout van FvD, omdat ze niet zo kinderachtig moeten zijn met het constante roepen over vermeende demonisatie.
De gifbeker wordt aangereikt door...juist ja :

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:01:27 #9
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_192268349
Ach wie neemt die NPO dan ook nog serieus. Links zooitje is het en dat weten ze zelf maar al te best.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192268359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:58 schreef Jantje2k het volgende:
Eerlijk is eerlijk: de parafrasering was gebrekkig, zoals ook de rechter zelf zegt. Maar daar tegenover staat dat wie uitdeelt ook moet leren incasseren.

Niet direct naar de rechter stappen dus. Ik vind beide kanten fout. Vanuit de VPRO omdat het gelijk werd behaald door naar eerdere uitspraken van Baudet te verwijzen, maar ook fout van FvD, omdat ze niet zo kinderachtig moeten zijn met het constante roepen over vermeende demonisatie.
Jij vindt demonisatie niet kwalijk dan? Nogmaals iedereen is blijkbaar vergeten hoe dat met Pim Fortuyn afliep. De media is weer opnieuw bezig dat sfeertje te creëren. Straks Thierry afgeknald door een debiel en dan gaan ze weer de vermeende onschuld spelen.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:46 #11
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192268407
quote:
Hoewel de rechter erkent dat de parafrasering van Buitenhof onjuist is
Dus dan klopt het toch niet en wordt er karaktermoord gepleegd? We hebben gezien hoe dat bij Pim afliep...

Erkent de rechter hiermee ook dat het programma fake news verspreidt door een politicus onjuist te parafraseren? Moet het niet reeds om die reden al gerectificeerd worden?

Misschien deze kwestie aan Ollongren voorleggen.
pi_192268426
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:50 schreef Scarface88 het volgende:
Slaat natuurlijk nergens op. Een "journalist" mag dus van alles roepen en fake news verspreiden. Duidelijk. We hebben gezien hoe dat met Pim Fortuyn afliep. Hoogtijd de NPO af te schaffen.
Dit is geen "nieuws" natuurlijk, dus het kan sowieso geen fake news zijn. Het is een karakterisering van iemands woorden die gezien de context prima te rechtvaardigen valt.
Ik hoor overigens niemand janken als er weer ergens groteske onzin wordt verspreid als "D66 / GL wil bejaarden vermoorden!!" of iets van die strekking.

Het is dan ook vooral dat men in deze politieke hoek echt nul incasseringsvermogen heeft. Van de daken schreeuwen dat de vrijheid van meningsuiting zo ongeveer absoluut moet zijn, maar continu janken bij de minste of geringste kritiek. :')

Als er sprake is van onwaarheden kun je het gooien op laster of smaad. Daar is hier duidelijk geen sprake van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192268436
Journalisten hebben veel te veel vrijheid om leugens te verspreiden. Dat het een leugen was bevestigt de rechter dus ook.

Journalisten moeten langzaamaan onderdrukt gaan worden. Ze worden steeds gevaarlijker.
pi_192268447
De demonisering gaat onverminderd door, op deze manier geef ik Baudet nog 3 weken voordat we een nieuwe Pim te pakken hebben.

En dan heeft links 100% bloed aan de handen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192268471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:58 schreef Jantje2k het volgende:

Niet direct naar de rechter stappen dus. Ik vind beide kanten fout. Vanuit de VPRO omdat het gelijk werd behaald door naar eerdere uitspraken van Baudet te verwijzen
Die uitspraken zijn heel relevant in deze zaak. Dat leidde tot de parafrase van Righton.
Zij en Buitenhof werden aangeklaagd en dit was verklaring hoe ze tot deze woorden kwam.
Baudet zelf heeft zich geassocieerd met extreemrechts en racisme.
Overigens heeft ze niet gezegd dat de allochtonenhater een racist is.
Hij heeft wel sympathietjes in die richting
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:10:02 #16
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192268480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik hoor overigens niemand janken als er weer ergens groteske onzin wordt verspreid als "D66 / GL wil bejaarden vermoorden!!" of iets van die strekking.
Als op primetime NPO een journalist Rob Jetten parafraseert door te stellen dat hij bejaarden dood wil is dat echt wel wat anders hoor.
pi_192268487
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
De demonisering gaat onverminderd door, op deze manier geef ik Baudet nog 3 weken voordat we een nieuwe Pim te pakken hebben.

En dan heeft links 100% bloed aan de handen.
johhhh ga lekker naar buiten....
pi_192268531
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:
Journalisten hebben veel te veel vrijheid om leugens te verspreiden. Dat het een leugen was bevestigt de rechter dus ook.

Journalisten moeten langzaamaan onderdrukt gaan worden. Ze worden steeds gevaarlijker.
Nee het is geen leugen. De rechter vindt de parafrasering gebrekkig, maar kijkt ook naar de context:

quote:
De rechter in Lelystad vindt de parafrase toch ‘gebrekkig’. ,,De drie woorden hebben namelijk een bijzonder negatief gewicht. Toch is dat niet doorslaggevend in deze zaak,” vindt de rechtbank.

Die wijst juist ook op de uitspraken van Baudet over onder meer een ‘blank en dominant Europa’. ,,De parafrase van de presentatrice van Buitenhof kan daar niet los van worden gezien. Daarnaast is Baudet een publieke figuur, die actief deelneemt aan het publieke (politieke) debat. Dit betekent dat hij meer moet accepteren dan de gemiddelde burger."
En vooral dat laatste klopt ook natuurlijk. Elke politicus krijgt regelmatig zaken voor zijn voeten geworpen die zijn of haar woorden niet correct weergeven, suggestieve vragen en ga zo maar door. Daar gaan ze gewoon allemaal als volwassen om, maar types als Baudet gebruiken het elke keer weer om ongegeneerd te aandachtshoeren. Het is natuurlijk ook strategie. Dwepen met de meest omstreden figuren, eerder genoemde uitspraken als "dominant blank Europa", maar vervolgens wel heel verontwaardigd doen als je er echt van wordt beticht onfrisse ideeën te hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:15:24 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192268569
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

johhhh ga lekker naar buiten....
Doodsverwensing? Of parafraseer ik nu? ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192268606
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:10 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Als op primetime NPO een journalist Rob Jetten parafraseert door te stellen dat hij bejaarden dood wil is dat echt wel wat anders hoor.
Ach kom, GeenStijl heeft ook een enorm bereik en schrijft gewoon dit soort zaken:
https://www.geenstijl.nl/(...)plan-bejaardenmoord/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192268628
Dit zei Righton letterlijk:
"Thierry Baudet , die had afgelopen week, baarde hij nogal opzien in de Tweede Kamer door te zeggen dat hij denkt dat de EU een vooropgezet plan heeft om het blanke Europese ras te vervangen voor Afrikaanse immigranten.”

Als ik dit letterlijk zou denken, dan is er een belletje ineens die luidt: kies andere woorden.
Dit zou ik wel zeggen:
"Thierry Baudet , die had afgelopen week, baarde hij nogal opzien in de Tweede Kamer door te zeggen dat hij denkt dat de EU een vooropgezet omvolkingsplan heeft om de Europese bevolking te vervangen voor Afrikaanse immigranten
pi_192268667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Doodsverwensing? Of parafraseer ik nu? ;)
yip je parafraseert.... maar dat mag hoor...ik sleep je niet voor de rechter/moderator
Overigens.... ik ben net lekker buiten geweest... even frisse neus halen, werkt heilzaam voor het zindelijk denken
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:22:49 #23
256666 leeell
I know you're lonely
pi_192268687
Genot _O_
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_192268701
quote:
Niet onrechtmatig

De voorzieningenrechter oordeelt dat Buitenhof niet onrechtmatig heeft gehandeld. Zo deed Baudet in 2015 en 2017 uitspraken over onder meer een ‘blank en dominant Europa’. De parafrase van de presentatrice van Buitenhof kan daar niet los van worden gezien. Daarnaast is Baudet een publieke figuur, die actief deelneemt aan het publieke (politieke) debat. Dit betekent dat hij meer moet accepteren dan de gemiddelde burger. Bovendien kan de vraag van de presentatrice worden gezien als een bijdrage aan het publieke debat. Volgens het Europese Hof van de Rechten van de Mens mag het recht op vrijheid van meningsuiting dan minder snel ingeperkt worden. Ook is van belang dat kort na de uitzending Baudet publiekelijk heeft gewezen op de woorden die hij in de Tweede Kamer had gebruikt. Die woorden zijn toen ook door de VPRO op haar website geplaatst.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:25:33 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_192268725
Mooi. En terecht.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:32:58 #26
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192268841
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:25 schreef remlof het volgende:
Mooi. En terecht.
Zoals een echt Europees federalist betaamt. Wat vindt u eigenlijk van de Nederlandse Grondwet?
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:34:52 #27
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_192268884
Baudet had het in eerdere publieke debatten/optredens over een ‘blank en dominant Europa’. Geen wonder dat de rechter dat heeft meegenomen in zijn uitspraak.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_192268890
Rechtbank maakt wel redelijk gehakt van Baudet zijn 'ik word gedemoniseerd, ik zei geen blank'

Uitgebreide uitspraak ook, lezenswaardig.
pi_192268917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Duidelijik.
Dat is niet wat de rechter zei, dat is wat FvD ervan maakte.
Rechter: De rechtbank zegt dat het weliswaar een gebrekkige parafrasering is
FvD: Hoewel de rechter erkent dat de parafrasering van Buitenhof onjuist is

NEPNIEUWS KLAAG FVD AAN!
pi_192268937
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is niet wat de rechter zei, dat is wat FvD ervan maakte.
Rechter: De rechtbank zegt dat het weliswaar een gebrekkige parafrasering is
FvD: Hoewel de rechter erkent dat de parafrasering van Buitenhof onjuist is

NEPNIEUWS KLAAG FVD AAN!
Het zou grappig zijn als het niet zo treurig was.
pi_192268963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach kom, GeenStijl heeft ook een enorm bereik en schrijft gewoon dit soort zaken:
https://www.geenstijl.nl/(...)plan-bejaardenmoord/
Dat is satire.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:40:17 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_192268998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:32 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Zoals een echt Europees federalist betaamt. Wat vindt u eigenlijk van de Nederlandse Grondwet?
Fantastisch. En laat de nationaalpopulisten er alsjeblieft van af blijven.
pi_192269014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef ijs. het volgende:

[..]

Dat is satire.
Dat is de smoes van haatzaaiers
pi_192269023
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:34 schreef NoPicNic het volgende:
Baudet had het in eerdere publieke debatten/optredens over een ‘blank en dominant Europa’. Geen wonder dat de rechter dat heeft meegenomen in zijn uitspraak.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:55:27 #35
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192269285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

yip je parafraseert.... maar dat mag hoor...ik sleep je niet voor de rechter/moderator
Overigens.... ik ben net lekker buiten geweest... even frisse neus halen, werkt heilzaam voor het zindelijk denken
Die rechters hebben wel wat nuttigers te doen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192269358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dus volledig subjectief wat Baudet dan moet accepteren. En dan komt de D66-aard van dit soort rechters bij kijken.
pi_192269410
Ik parafraseer de rechter: Baudet heeft een punt en ik geef hem eigenlijk gelijk.
pi_192269430
quote:
Als ik moet kiezen tussen deze visie en de weg-met-ons-mentaliteit, dan weet ik het wel.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:07:02 #39
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192269497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:04 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Dus dan klopt het toch niet en wordt er karaktermoord gepleegd?
Nee, je haalt wat zaken door elkaar. Een onjuiste parafrase staat niet gelijk aan smaad of laster. Of zelfs karaktermoord.

quote:
We hebben gezien hoe dat bij Pim afliep...
Nou, Buitenhof heeft straks bloed aan haar handen!!!!

:')

quote:
Erkent de rechter hiermee ook dat het programma fake news verspreidt door een politicus onjuist te parafraseren? Moet het niet reeds om die reden al gerectificeerd worden?
Een onjuiste parafrase is geen fake news. De journalist had niet moeten zeggen dat hij dat op dat specifieke moment zou hebben gezegd. Maar het is wel een standpunt van Baudet.
pi_192269571
Hahaha mooi voor die treurige jankstraal. Goed dat rechter niet mee gaat in zijn dieptrieste poging om vrijheid van meningsuiting in te perken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192269606
Okee, dus de (''onafhankelijk''main stream) media mag gewoon iets verzinnen, over wat een politicus in de kamer heeft geroepen, en dat dan zo presenteren alsof die politicus het daar en toen zo heeft gezegd?

Want in Nederland is iedereen zo slim om in te zien wanneer iets geparafraseerd word?

:D
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192269612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef ijs. het volgende:

[..]

Dat is satire.
Nee dat is het niet. De Speld is satire. GeenStijl is gewoon activistische journalistiek met een zogenaamd spitsvondig stijltje en een heel leger trolletjes dat ze klakkeloos achterna loopt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192269621
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Okee, dus de (''onafhankelijk''main stream) media mag gewoon iets verzinnen, over wat een politicus in de kamer heeft geroepen, en dat dan zo presenteren alsof die politicus het daar en toen zo heeft gezegd?

Want in Nederland is iedereen zo slim om in te zien wanneer iets geparafraseerd word?

:D
De gemiddelde Fokker waarschijnlijk niet. De gemiddelde kijker van Buitenhof schat ik wat hoger in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:16:33 #44
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192269643
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Okee, dus de (''onafhankelijk''main stream) media mag gewoon iets verzinnen, over wat een politicus in de kamer heeft geroepen, en dat dan zo presenteren alsof die politicus het daar en toen zo heeft gezegd?

:D
Heb je überhaupt iets gelezen of reageer je gewoon op de TT?
pi_192269698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:35 schreef The_End het volgende:
een gebrekkige parafrasering
Nog steeds duidelijk wmb. Verspreiden van gebrekkige informatie.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 25 maart 2020 @ 16:21:03 #46
408813 crew  trein2000
pi_192269719
Prima uitspraak. Goede balans.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192269729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:19 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nog steeds duidelijk wmb. Verspreiden van gebrekkige informatie.
Ja, kansloos van het FvD he.
pi_192269736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

De gemiddelde Fokker waarschijnlijk niet. De gemiddelde kijker van Buitenhof schat ik wat hoger in.
Dr hoeft maar één idioot rond te lopen, die zichzelf geroepen gaat zien worden om Volkert 2.0 te worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Heb je überhaupt iets gelezen of reageer je gewoon op de TT?
Ik heb alles gelezen. Wat denk jij; wat neemt een aanhanger van (bijvoorbeeld) antifa hiervan mee?

Dezelfde nuancering?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192269765
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:21 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, kansloos van het FvD he.
Je vindt de NPO dus ook kansloos?
pi_192269768
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Jij vindt demonisatie niet kwalijk dan? Nogmaals iedereen is blijkbaar vergeten hoe dat met Pim Fortuyn afliep. De media is weer opnieuw bezig dat sfeertje te creëren. Straks Thierry afgeknald door een debiel en dan gaan ze weer de vermeende onschuld spelen.
Houd toch eens op man. Niemand is vergeten hoe Fortuyn was. Namelijk heel veel uitdelen en als hij dan een klein tikkie terug kreeg weglopen, janken en 'ze demoniseren mij' roepen. Ongeveer wat Baudet nu ook doet.

Je volgende verhaal zal nu wel zijn dat ik moord goedpraat, nee dat doe ik niet. Ik praat vrijheid van meningsuiting goed. Als Baudet (en Fortuyn) die willen (of wilde) moet je ook niet gaan janken als iemand daar iets tegenover zet. Ja, en mensen kleuren hun verhaal op hun eigen manier. Baudet doet niet anders.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:23:52 #51
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192269776
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik heb alles gelezen. Wat denk jij; wat neemt een aanhanger van (bijvoorbeeld) antifa hiervan mee?

Dezelfde nuancering?
Of dit nu een gebrekkige parafrase is of niet; Baudet zinspeelt daar regelmatig op. Het is niet dat hem ineens een bijzonder negatief standpunt is toegedicht. De strekking blijft precies hetzelfde.
pi_192269778
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dr hoeft maar één idioot rond te lopen, die zichzelf geroepen gaat zien worden om Volkert 2.0 te worden.
[..]
Daarom ishet ook zo gevaarlijk om de media te demoniseren! Helemaal met je eens!
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:25:34 #53
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192269805
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:
Dr hoeft maar één idioot rond te lopen, die zichzelf geroepen gaat zien worden om Volkert 2.0 te worden.
Kritiek op politici moeten we dus maar snel verbieden!
pi_192269829
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dr hoeft maar één idioot rond te lopen, die zichzelf geroepen gaat zien worden om Volkert 2.0 te worden.

Ach ja, dat gezever mogen we ook eeuwig aanhoren. Er wordt ook niet bij elke kritische uitspraak over een politicus die voor een ruimhartig migratiebeleid pleit weer gedweept met bijvoorbeeld Breivik.
Het hele idee dat een kritische vraag van een journalist over een politicus die zelf heel doelbewust elke keer het randje opzoekt en dan woordspelletjes gaat spelen zal leiden tot moord begint vrij lachwekkend te worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192269832
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:23 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Je vindt de NPO dus ook kansloos?
Nee, ik vind het FvD kansloos. Klagen over nepnieuws en het dan zelf doen. Wat ze hebben gezegd over Baudet klopt ook gewoon. Enige leugenaar hierin is Baudet zelf.
pi_192269837
Erg jammer. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:55 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192269865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:50 schreef Scarface88 het volgende:
Slaat natuurlijk nergens op. Een "journalist" mag dus van alles roepen en fake news verspreiden. Duidelijk. We hebben gezien hoe dat met Pim Fortuyn afliep. Hoogtijd de NPO af te schaffen.
Dit is een onafhankelijke uitspraak van een rechter. En hopelijk worden de kosten daarvan niet betaald vanuit de subsidie die zijn partij krijgt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192270070
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Jij vindt demonisatie niet kwalijk dan? Nogmaals iedereen is blijkbaar vergeten hoe dat met Pim Fortuyn afliep. De media is weer opnieuw bezig dat sfeertje te creëren. Straks Thierry afgeknald door een debiel en dan gaan ze weer de vermeende onschuld spelen.
Ik vind dit niet onder demonisatie vallen nee. Want het is wel een feit dat FvD aanschurkt tegen bepaalde extreemrechtse groeperingen. Het is niet zo dat het afknallen volledig aan de media te wijten is.
En uiteindelijk heeft hij wel gezegd dat er een homeopathische verdunning plaats vind in Europa. Ze hebben banden met Erkenbrand. Wel niet officieel, maar de banden zijn er wel. Dus zeggen dat hij 0 ideeën in die richting heeft (of in ieder geval ongelukkig uit) slaat nergens op.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die uitspraken zijn heel relevant in deze zaak. Dat leidde tot de parafrase van Righton.
Zij en Buitenhof werden aangeklaagd en dit was verklaring hoe ze tot deze woorden kwam.
Baudet zelf heeft zich geassocieerd met extreemrechts en racisme.
Overigens heeft ze niet gezegd dat de allochtonenhater een racist is.
Hij heeft wel sympathietjes in die richting
Mwah, ze zei dat hij "Thierry Baudet baarde deze week in de Tweede Kamer opzien door te zeggen dat hij denkt dat de EU een vooropgezet plan heeft om het blanke Europese ras te vervangen door Afrikaanse migranten". Dat is uiteraard niet precies wat hij zei. Dat vindt de rechter ook, want het is een "gebrekkige parafrasering".

Dus het is een parafrasering, en het is ook wel zo dat hij er op die manier over denkt, maar dat is niet waar hij het in de tweede kamer over had. Dus wat dat betreft vind ik het een beetje flauw om als verdediging aan te roepen dat het wel z'n mening is.

Dat is wel zo, maar dat is niet wat zij zei.
pi_192270110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:41 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik vind dit niet onder demonisatie vallen nee. Want het is wel een feit dat FvD aanschurkt tegen bepaalde extreemrechtse groeperingen. Het is niet zo dat het afknallen volledig aan de media te wijten is.
En uiteindelijk heeft hij wel gezegd dat er een homeopathische verdunning plaats vind in Europa. Ze hebben banden met Erkenbrand. Wel niet officieel, maar de banden zijn er wel. Dus zeggen dat hij 0 ideeën in die richting heeft (of in ieder geval ongelukkig uit) slaat nergens op.
[..]

Mwah, ze zei dat hij "Thierry Baudet baarde deze week in de Tweede Kamer opzien door te zeggen dat hij denkt dat de EU een vooropgezet plan heeft om het blanke Europese ras te vervangen door Afrikaanse migranten". Dat is uiteraard niet precies wat hij zei. Dat vindt de rechter ook, want het is een "gebrekkige parafrasering".

Dus het is een parafrasering, en het is ook wel zo dat hij er op die manier over denkt, maar dat is niet waar hij het in de tweede kamer over had. Dus wat dat betreft vind ik het een beetje flauw om als verdediging aan te roepen dat het wel z'n mening is.

Dat is wel zo, maar dat is niet wat zij zei.
Die banden, als je die al zo kan noemen, zijn marginaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192270190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die banden, als je die al zo kan noemen, zijn marginaal.
Wie denk je voor de gek te houden? Baudets uitspraken zijn al meer dan voldoende.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:47:00 #61
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192270194
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Fantastisch. En laat de nationaalpopulisten er alsjeblieft van af blijven.
En van de Van Gend & Loos en Costa-ENEL arresten?
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:47:38 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192270207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die banden, als je die al zo kan noemen, zijn marginaal.
De lijst met dubieuze ontmoetingen, feestjes, conferenties en gesprekken met dito figuren is vrij lang.

En met dubieus bedoel ik de extreem-rechtse hoek.

Dat de banden marginaal lijken is wat dat betreft niet eens zo relevant. FvD zelf is er niet transparant over en omdat Erkenbrand een nogal bedenkelijke reputatie heeft zullen ze daar zelf ook niet open over zijn om schade te voorkomen.

Ze hebben banden met elkaar en gaan met elkaar om, dus daar kun je prima iets van vinden en er conclusies aan hangen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:52:04 #63
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192270286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik praat vrijheid van meningsuiting goed.
Alleen werd het door Buitenof niet als mening verkondigd, maar als zijnde een letterlijk citaat van Baudet.
pi_192270345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:50 schreef Scarface88 het volgende:
Slaat natuurlijk nergens op. Een "journalist" mag dus van alles roepen en fake news verspreiden. Duidelijk. We hebben gezien hoe dat met Pim Fortuyn afliep. Hoogtijd de NPO af te schaffen.
Onze VvM is te ruim dus? Raar standpunt voor een Amerikaan om te hebben zeg. Een rechtszaak als deze was in Amerika al helemaal kansloos geweest.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192270369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef Scarface88 het volgende:
Kijk de FvD haters hier eens klaarkomen. Ook jullie zouden tegen fake news moeten zijn lijkt me toch?
Dat de parafrase incorrect was maakt het geen fake news. Baudet heeft vaker aangegeven deze overtuiging te hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192270379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is een onafhankelijke uitspraak van een rechter. En hopelijk worden de kosten daarvan niet betaald vanuit de subsidie die zijn partij krijgt.
De rechtbank is onafhankelijk...een rechter niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192270395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:26 schreef The_End het volgende:
Klagen over nepnieuws en het dan zelf doen.
Welke partij doet dat niet tegenwoordig.
pi_192270471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef Scarface88 het volgende:
Kijk de FvD haters hier eens klaarkomen. Ook jullie zouden tegen fake news moeten zijn lijkt me toch?
Zeker, alleen is dit geen fake news.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192270484
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:57 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Welke partij doet dat niet tegenwoordig.
Alle partijen, behalve degene die nepnieuws verspreiden en de democratie willen beschadigen. Kijk maar eens goed hoe het in Turkije en Hongarije is verlopen. Kijk maar eens hoe hard bergafwaarts de VS gaat. Baudet en Wilders willen hetzelfde.
pi_192270505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Duidelijik.
Aldus FvD. De rechter heeft namelijk niet gezegd dat de parafrasering onjuist was.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192270523
Hier is de uitspraak te lezen, en wie daar geen zin in heeft kan ook de video bekijken: https://www.rechtspraak.n(...)te-rectificeren.aspx
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192270537
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Aldus FvD. De rechter heeft namelijk niet gezegd dat de parafrasering onjuist was.
Nee, gebrekkig. Ik was al gecorrigeerd.

Blijft nog steeds staan dat de NPO kansloos is.
pi_192270552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:

Journalisten moeten langzaamaan onderdrukt gaan worden. Ze worden steeds gevaarlijker.
De vrije pers onderdrukken gebeurt alleen in dictaturen. Het is een fascistisch idee.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192270626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:06 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nee, gebrekkig. Ik was al gecorrigeerd.

Blijft nog steeds staan dat de NPO kansloos is.
Op basis van wat? Dat ze hun rol vervullen? Waarom kan jou grote leider er niet tegen als hij op televisie hoort wat zijn eigen denkbeelden zijn?
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:15:24 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_192270661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:50 schreef Scarface88 het volgende:
Slaat natuurlijk nergens op. Een "journalist" mag dus van alles roepen en fake news verspreiden. Duidelijk. We hebben gezien hoe dat met Pim Fortuyn afliep. Hoogtijd de NPO af te schaffen.
Nee ze mogen niet van alles roepen, ze mogen iemands denkbeelden uitleggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192270685
quote:
Volgens Buitenhof maakte Baudet er een woordenspelletje van en moet ‘hij niet zo zeuren’.
Zeuren omdat je niet juist wordt geciteerd (en daar geeft de rechter hem gelijk).

Altijd fijn zo'n badinerende reactie.

Zegt mij weer genoeg.

(En nee , ik ben (zeker) geen fan van Baudet)
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:19:09 #77
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192270726
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:16 schreef DrMabuse het volgende:
Zeuren omdat je niet juist wordt geciteerd (en daar geeft de rechter hem gelijk).
Zeuren omdat Baudet zelf regelmatig nepnieuws de ether in slingert en hoge bomen nu eenmaal veel wind vangen. In dit geval ging het ook niet eens om smaad of laster maar een onjuiste parafrasering. Zeuren dus.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 25 maart 2020 @ 17:24:51 #78
408813 crew  trein2000
pi_192270809
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

De rechtbank is onafhankelijk...een rechter niet.
Waarom heeft Baudet dan niet gewraakt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192270873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom heeft Baudet dan niet gewraakt?
Hij verwacht in beroep te gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192270884
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Zeuren omdat Baudet zelf regelmatig nepnieuws de ether in slingert en hoge bomen nu eenmaal veel wind vangen. In dit geval ging het ook niet eens om smaad of laster maar een onjuiste parafrasering. Zeuren dus.
Aha, het "omdat hullie het doen doen dan mogen wij het ook"- principe.

Zo kunnen we / ze lekker aan de gang blijven.

De kans dat een of ander gestoord Vokert type er zo langzamerhand steeds meer de legitimering in ziet om het grote gevaar Baudet definitief uit de weg te ruimen nemen ze voor lief.

En als dat gebeurt dan natuurlijk snel afstand nemen van het gruwelijke gebeuren met een hele grote berg boter op de deugende hoofden.

Niets geleerd uit het verleden.

Tering, de debiliteit.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:29:37 #81
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192270887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat de parafrase incorrect was maakt het geen fake news. Baudet heeft vaker aangegeven deze overtuiging te hebben.
Maakt het het wel tot fake news als er niet gezegd werd dat het een parafrase was, maar het werd gebracht als letterlijk citaat?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 25 maart 2020 @ 17:30:18 #82
408813 crew  trein2000
pi_192270894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij verwacht in beroep te gaan.
Dus?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:30:57 #83
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192270907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:07 schreef recursief het volgende:

[..]

De vrije pers onderdrukken gebeurt alleen in dictaturen. Het is een fascistisch idee.
Sinds wanneer is verzoeken om rectificatie het onderdrukken van de pers?
pi_192270910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dus?
Geen dus. Hij is het oneens met de uitspraak van de rechter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:31:58 #85
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192270922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Aha, het "omdat hullie het doen doen dan mogen wij het ook"- principe.
Nee. Er was in dit geval weinig aan de hand. Buitenhof had niet moeten doen alsof het een parafrase was, ze hadden wel kunnen zeggen dat Baudet dat bijvoorbeeld vindt.

Heel anders dan een Baudet die liegt over Marokkaanse controleurs in de trein, bijvoorbeeld.
pi_192270933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Aha, het "omdat hullie het doen doen dan mogen wij het ook"- principe.

Zo kunnen we / ze lekker aan de gang blijven.

De kans dat een of ander gestoord Vokert type er zo langzamerhand steeds meer de legitimering in ziet om het grote gevaar Baudet definitief uit de weg te ruimen nemen ze voor lief.

En als dat gebeurt dan natuurlijk snel afstand nemen van het gruwelijke gebeuren met een hele grote berg boter op de deugende hoofden.

Niets geleerd uit het verleden.

Tering, de debiliteit.
Net als de kans dat een of ander gestoord Breivik type er zo langzamerhand steeds meer de legitimering in ziet om het grote gevaar (partijkartel, linkse rechters, universitair docenten) uit de weg te ruimen, continue door Baudet voor lief genomen wordt.

Maar nee, wanneer buitenhof incidenteel foutief parafraseert; moord en brand.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192270953
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:29 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maakt het het wel tot fake news als er niet gezegd werd dat het een parafrase was, maar het werd gebracht als letterlijk citaat?
Ik zou persoonlijk iets niet fake news noemen wanneer de boodschap gewoon klopt, maar er fouten in de vorm zitten.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:33:46 #88
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192270956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee. Er was in dit geval weinig aan de hand. Buitenhof had niet moeten doen alsof het een parafrase was, ze hadden wel kunnen zeggen dat Baudet dat bijvoorbeeld vindt.
Dus je geeft Baudet gelijk hierin? De Rechtbank heeft dus ongelijk?
pi_192270981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:13 schreef The_End het volgende:

[..]

Op basis van wat? Dat ze hun rol vervullen? Waarom kan jou grote leider er niet tegen als hij op televisie hoort wat zijn eigen denkbeelden zijn?
Omdat het niet de eerste keer is dat ze nepieuws verspreiden, nog veel opzichtiger dan hier. Dat moet je aan BaudetGod zelf vragen.
pi_192270998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Net als de kans dat een of ander gestoord Breivik type er zo langzamerhand steeds meer de legitimering in ziet om het grote gevaar (partijkartel, linkse rechters, universitair docenten) uit de weg te ruimen, continue door Baudet voor lief genomen wordt.

Maar nee, wanneer buitenhof eenmalig foutief parafraseert; moord en brand.
Beide scenario's zijn niet wenselijk.

Toch?
pi_192271001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:30 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Sinds wanneer is verzoeken om rectificatie het onderdrukken van de pers?
Ik reageerde hier op he:
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:07 schreef Confetti het volgende:

Journalisten moeten langzaamaan onderdrukt gaan worden. Ze worden steeds gevaarlijker.
Dat had je ook kunnen zien aangezien ik dit citaat er ook bij pakte in mijn reactie.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192271012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:35 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Omdat het niet de eerste keer is dat ze nepieuws verspreiden, nog veel opzichtiger dan hier. Dat moet je aan BaudetGod zelf vragen.
Ze verspreiden geen nepnieuws. Ze praten gewoon niet in jouw straatje.
pi_192271022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:36 schreef The_End het volgende:
Ze verspreiden geen nepnieuws.
_O-
pi_192271028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Beide scenario's zijn niet wenselijk.

Toch?
Klopt.

Maarja, maak Baudet maar eens wijs dat het beter zou zijn wanneer hij zich uit de politiek terugtrekt.

Dus dan maar zo; een politiek landschap waarin een politicus die zich constant beroept op demonisering, niet gaat lopen huilen als hij vindt dat hij daar door een gebrekkige parafrase van zijn eigen woorden, zelf slachtoffer van wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192271064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Aha, het "omdat hullie het doen doen dan mogen wij het ook"- principe.

Zo kunnen we / ze lekker aan de gang blijven.

De kans dat een of ander gestoord Vokert type er zo langzamerhand steeds meer de legitimering in ziet om het grote gevaar Baudet definitief uit de weg te ruimen nemen ze voor lief.

En als dat gebeurt dan natuurlijk snel afstand nemen van het gruwelijke gebeuren met een hele grote berg boter op de deugende hoofden.

Niets geleerd uit het verleden.

Tering, de debiliteit.
Dit heeft niet zozeer wat met Baudet te maken, maar geldt natuurlijk voor alle gevallen waar 'het volk' wordt opgehitst jegens een politicus.

En dat lijkt deze eeuw overal nogal toe te nemen.
pi_192271065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:37 schreef RobbieRonald het volgende:
_O-
Ga lekker naar BNW met je mainstreaimmedianepnieuws gelul.
pi_192271067
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt.

Maarja, maak Baudet maar eens wijs dat het beter zou zijn wanneer hij zich uit de politiek terugtrekt.
Alleen Baudet?

Of mogen mensen van het hele politieke spectrum in aanmerking komen?

De "er is niks aan de hand" en de "er is alles aan de hand" politici.

Lijkt me beter, evenrediger.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 25 maart 2020 @ 17:42:10 #98
408813 crew  trein2000
pi_192271111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Geen dus. Hij is het oneens met de uitspraak van de rechter.
Ja dat zal best. Maar dat is iets anders dan onafhankelijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192271117
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Alleen Baudet?

Of mogen mensen van het hele politieke spectrum in aanmerking komen?

De "er is niks aan de hand" en de "er is alles aan de hand" politici.

Lijkt me beter, evenrediger.
Alle politici die zich van dat soort retoriek bedienen. Die zouden niet moeten klagen wanneer ze daar dan eens zelf slachtoffer van denken te zijn.

Om het vanuit onze boreale cultuur te brengen ... "Tsja, dat krijg je er nou van."
"Pools are perfect for holding water"
pi_192271146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Alle politici die zich van dat soort retoriek bedienen. Die zouden niet moeten klagen wanneer ze daar dan eens zelf slachtoffer van denken te zijn.

Om het vanuit onze boreale cultuur te brengen ... "Tsja, dat krijg je er nou van."
Zij we het eens.

Weg met het achterlijke / idealistische denken : op links, midden en rechts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')