Voel je niet aangesproken. Laat ik het anders stellen. Er is een percentage van onze bevolking die het niet boeit en/of zich ontaantasbaar waant of zichzelf onoverwinnelijk acht. En dat percentage als is het "maar" 0.1% kan het compleet verzieken voor de rest.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:27 schreef leolinedance het volgende:
Wij zijn helemaal niet eigenwijs. Laat je niets wijsmaken door de media omdat er een paar groepen in een weekend naar zee zijn gegaan aub. Het overgrote merendeel houdt zich uitstekend aan de afspraken. Of zijn bij jou ook alle voetbalsupporters hooligans?
Dit is geen griep.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").quote:Op woensdag 25 maart 2020 00:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, nadat ze zeiden dat kinderen niet/nauwelijks besmettelijk zijn, gaan ze nou ook uitzoeken of dat klopt.
Ik voel mij niet aangesproken, ik hou mij volledig aan alle voorschriften. En nee, die 0,1% kan het niet verpesten voor de rest. Je gaat nooit 100% halen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voel je niet aangesproken. Laat ik het anders stellen. Er is een percentage van onze bevolking die het niet boeit en/of zich ontaantasbaar waant of zichzelf onoverwinnelijk acht. En dat percentage als is het "maar" 0.1% kan het compleet verzieken voor de rest.
Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").
Een resultaat van dat onderzoek kan imho alleen maar zinnig zijn wanneer je daar absolute zekerheden mee kunt stellen.
Dat in 6 weken of 6 maanden vaststellen en/of aantonen lijkt mij zo goed als uitgesloten.
Nu weet ik (leidende) dus dat je dat niet zo met absolute zekerheid zult kunnen verkrijgen.
Zo men resultaat toch wil inpassen is/wordt dat vooral een beleidsafweging waar je over je zult moeten stemmen.
Welke risicopercentage is dan acceptabel dat je kind* met Covid19; sterft of een ander ongevraagd kan/gaat besmetten ?
Dit al of niet als ouder wetende; ga je dat hier imho niet (voorlopig nu) meemaken of hanteren
*Voor kind kun je ook jongere/puber/adolescent lezen.
Ik weet mensen die dit hebben gedaan met de vader van het gezin. Tien dagen later was zijn zoon toch besmet. Dit was in Duitsland dus die positieve test was de tweede keer dat het gezin werd getest nadat de vader positief had getest.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
Ik denk dat ik hem ook gemakkelijker links laat liggen!quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet mensen die dit hebben gedaan met de vader van het gezin. Tien dagen later was zijn zoon toch besmet. Dit was in Duitsland dus die positieve test was de tweede keer dat het gezin werd getest nadat de vader positief had getest.
Het gaat niet om jou noch om mij.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik voel mij niet aangesproken, ik hou mij volledig aan alle voorschriften. En nee, die 0,1% kan het niet verpesten voor de rest. Je gaat nooit 100% halen.
Hier 4mrt ziek geworden....quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
Koken is dood, fruit kan je evt even schoonmaken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:13 schreef quirina het volgende:
Corona besmetting via voedsel. Is dat ook onderzocht?
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Mij lijkt dat toch ook een risicootje.
Zie hier iid al het probleem.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
Gelukkig is Nederland niet zoquote:Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zie hier iid al het probleem.
De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.
NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.
Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????
Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
Dat beweer ik ook nergens, dat maak jij er van.quote:
Je gaat niet tegenhouden dat iemand buiten loopt met het corona-virus. Het hangt niet van die ene persoon af, het gaat om het grotere geheel. Immumiteit en het vaccin zijn daarin belangrijk. Die paar mensen die nog buiten zijn en misschien een paar mensen besmetten zijn vervelend, maar niet het grote probleem hier.quote:Vertel maar waarom die 0.1% (whatever risicogevend) het niet kan verpesten (dwz de rest besmetten of zelfs de dood injagen).
Eén persoon was/is ws voldoende die deze pandemie in gang zette en de epidemie naar Nederland te brengen, mogelijk was dat wel een zg. verkouden kind.
Nee, ik benoem gewoon een feit.quote:Zeggen dat je geen 100% kun behalen is geen steekhoudend argument om dan die groep vanwege beperkt risico uit te luiten als oorzaak (cq regels en verordeningen).
Dat doe ik nergens. Zo lang onze zorg het aan kan is het oke.quote:Ook opmerken dat je niet kunt spreken in acceptabele procenten wanneer het mensenlevens treft.
Dus we moeten ook maar stoppen met autorijden?quote:Wanneer er maar 0,0001% kans is dat mensen sterven en je dat vooraf weet, mag je niet "zeggen" we laten 1500 mensen sterven. Zelfs als 1 persoon is met die wetenschap, bewust kiezen om die laten overlijden, gelijk aan je beschaving verliezen.
primaquote:Terug naar de uitkomst ban het onderzoek: dat heeft alleen beleidswaarde wanneer je met absolute zekerheid kunt stellen dat kinderen a) er niet dood aan gaan en b) anderen niet besmetten.
Goed wassen van groenten en fruit is hier in Nederland voldoende. Dat is anders dan in de tropen waar kraanwater al vervuild genoeg is om je zwaar ziek te maken. Het is zonde om de schil van een appel niet te eten. Dan gooi je eigenlijk het beste van het fruit weg.quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef quirina het volgende:
Ja we doen het maar net zo handelen als in de tropen. Geen rauwe dingen eten en anders schillen.
Het lijkt mij niet echt raadzaam, ook in tijden van besmettingsrisico, onverhitte of rauwe (grijp) etenswaren te eten die een ander dan jijzelf heeft aangeraakt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:13 schreef quirina het volgende:
Corona besmetting via voedsel. Is dat ook onderzocht?
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Mij lijkt dat toch ook een risicootje.
Wat zijn/waren symptomen en hoe verliep/verloopt het ziekteverloop in de tijd ?quote:
OK prima, ik weet voldoende hoe je het in de context benaderd. Thx.quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens, dat maak jij er van.
[..]
Je gaat niet tegenhouden dat iemand buiten loopt met het corona-virus. Het hangt niet van die ene persoon af, het gaat om het grotere geheel. Immumiteit en het vaccin zijn daarin belangrijk. Die paar mensen die nog buiten zijn en misschien een paar mensen besmetten zijn vervelend, maar niet het grote probleem hier.
[..]
Nee, ik benoem gewoon een feit.
[..]
Dat doe ik nergens. Zo lang onze zorg het aan kan is het oke.
[..]
Dus we moeten ook maar stoppen met autorijden?
[..]
prima
Hier gelukkig geen controleprobleem. Mijn tieners mogen al een week genieten van digitale contacten en het enige buiten dat ze gezien hebben, is een flinke avondwandeling toen er geen hond op straat was.quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zie hier iid al het probleem.
De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.
NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.
Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????
Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
Enorme hoofdpijn/migraine achtig, neusverkoudheid een beetje het gevoel alsof je in het zwembad water in je neus hebt gekregen, vervelend en drukkend. Rode prikkende ogen/rood oogwit. Toen dacht ik dat ik beter werd en kreeg ik snachts steken in mijn borst en rug zenuwsteken leken het, en bloed opgespuugd (3x tot nu toe) en had een longontsteking, benauwd. Ook op en af diaree/verhoging en nachtzweten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat zijn/waren symptomen en hoe verliep/verloopt het ziekteverloop in de tijd ?
Heb je een idee hoe/waar je het opgelopen en/of wie je mogelijk hoe snel daarna verder hebt besmet ?
(even afgezien van ongetwijfeld persoonlijke ellende, ook sterkte)
A hell of a virusquote:Op woensdag 25 maart 2020 02:52 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Enorme hoofdpijn/migraine achtig, neusverkoudheid een beetje het gevoel alsof je in het zwembad water in je neus hebt gekregen, vervelend en drukkend. Rode prikkende ogen/rood oogwit. Toen dacht ik dat ik beter werd en kreeg ik snachts steken in mijn borst en rug zenuwsteken leken het, en bloed opgespuugd (3x tot nu toe) en had een longontsteking, benauwd. Ook op en af diaree/verhoging en nachtzweten.
Nu sinds 2dgn weer redelijk te pas alleen ook ineens weer dat rare verkoudheidsgevoel/water in de neus, rode ogen en hoofdpijn.. hopelijk zwakt het af en komt er niet nog een ronde..
En geen idee, wellicht de chinese school of een vriendin uit Italie..
Waarschijnlijk heb ik 3 mensen besmet![]()
Sterktequote:Op woensdag 25 maart 2020 02:59 schreef Logician2.0 het volgende:
Jep.. owja en een mega hoge hartslag, en mijn hele slaapritme is naar de piep, ik ga nog maar weer eens een poging wagen..![]()
![]()
Hoeveel lentes jong ben je?quote:Op woensdag 25 maart 2020 02:59 schreef Logician2.0 het volgende:
Jep.. owja en een mega hoge hartslag, en mijn hele slaapritme is naar de piep, ik ga nog maar weer eens een poging wagen..![]()
![]()
Ik zag al een paar dagen terug dat er op Ebay werd verkocht, maar dat was spul om aquariums mee te reinigen, wel voor enorme prijzen trouwens.quote:Op woensdag 25 maart 2020 03:20 schreef Pumpalov het volgende:
Dode door zelfmedicatie met chloroquine in de VS
https://edition.cnn.com/2(...)ine-death/index.html
Ik zie wat headlines inderdaad. Erger dan Trumpquote:Op woensdag 25 maart 2020 04:11 schreef raptorix het volgende:
Die Bolsenaro he, is dat het debiele broertje van Trump?![]()
![]()
![]()
"Bolsonaro, die zaterdag 65 werd, zegt zich geen zorgen te maken over zijn eigen gezondheid. "Vanwege mijn atletische achtergrond hoef ik nergens bang voor te zijn. Als ik besmet zou raken, zou ik hoogstens de symptomen hebben van een griepje"."quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zie wat headlines inderdaad. Erger dan Trump
Hoogmoed komt voor de val.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
"Bolsonaro, die zaterdag 65 werd, zegt zich geen zorgen te maken over zijn eigen gezondheid. "Vanwege mijn atletische achtergrond hoef ik nergens bang voor te zijn. Als ik besmet zou raken, zou ik hoogstens de symptomen hebben van een griepje"."
Kun je alsjeblieft stoppen met het woord LOCKDOWN, bekt zo lekker he? Onze uitvoering ten opzichte van andere landen verschilt nauwelijks.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:36 schreef THEFXR het volgende:
Anne Wensing, heb ik gezien in OP1. ik vraag me af of zij gezien heeft hoe vaak het RIVM de plank heeft misgeslagen? Of zij de politieke hand herkent in het RIVM?
Verder doet zij uitspraken over politiek, maar dat is niet haar vakgebied.
Verder vond ik het wel een onderbuik aflevering, erg veel emo.
De andere landen die wel een lockdown hebben, daar zijn de experts toch geen aardappels.
nee, mag gewoon dat woord gebruikenquote:Op woensdag 25 maart 2020 04:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je alsjeblieft stoppen met het woord LOCKDOWN, bekt zo lekker he? Onze uitvoering ten opzichte van andere landen verschilt nauwelijks.
Wat een debielquote:Op woensdag 25 maart 2020 04:14 schreef raptorix het volgende:
"Bolsonaro, die zaterdag 65 werd, zegt zich geen zorgen te maken over zijn eigen gezondheid. "Vanwege mijn atletische achtergrond hoef ik nergens bang voor te zijn. Als ik besmet zou raken, zou ik hoogstens de symptomen hebben van een griepje"."
dat je alleen naar buiten mag met papieren, voor boodschappen, medische zaken en de grenzen, vliegvelden gesloten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maak me gek, wat versta je onder lockdown?
Met papieren? Hoe dacht je dat te regelen? Daarnaast zitten we al vrijwel in een lockdown, de paar mensen die het nu negeren is maar een fractie van de mensen die nu noodzakelijk naar buiten moeten. Wat dacht je bijvoorbeeld wat nodig is om de essentiële infrastructuur op gang te houden? Daarnaast is helemaal niet bewezen dat een lockdown zoals jij beschrijft werkt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat je alleen naar buiten mag met papieren, voor boodschappen, medische zaken en de grenzen, vliegvelden gesloten.
Ik zie nog geen 2% van de mensen die ik anders zou zien in een week.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat je alleen naar buiten mag met papieren, voor boodschappen, medische zaken en de grenzen, vliegvelden gesloten.
het ligt er ook maar aan wie zich aan de regels houdt, wij hadden eerst adviezen, nu zijn het regels.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met papieren? Hoe dacht je dat te regelen? Daarnaast zitten we al vrijwel in een lockdown, de paar mensen die het nu negeren is maar een fractie van de mensen die nu noodzakelijk naar buiten moeten. Wat dacht je bijvoorbeeld wat nodig is om de essentiële infrastructuur op gang te houden? Daarnaast is helemaal niet bewezen dat een lockdown zoals jij beschrijft werkt.
Echt je praat poep, denk je nu echt dat wij straks meer moeten gaan betalen omdat wij geen lockdown haddenquote:Op woensdag 25 maart 2020 04:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het ligt er ook maar aan wie zich aan de regels houdt, wij hadden eerst adviezen, nu zijn het regels.
Het is ook niet de bedoeling dat we bij andere landen op de zwarte lijst komen omdat het woordje lockdown nooit is genoemd maar er niet veel vanaf zit.
Ik snap dat economische zaken meewegen in de besluitvorming, als dit allemaal gedaan is, wie gaat dan voor de hogere schulden van de lockdown landen opdraaien? De EU? en wij?
Als de economie van de lockdown landen straks naar de klote is, worden wij toch vanzelf meegetrokken het ravijn in, want we zijn lid van de EUquote:Op woensdag 25 maart 2020 04:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt je praat poep, denk je nu echt dat wij straks meer moeten gaan betalen omdat wij geen lockdown hadden![]()
![]()
![]()
Dan zal ik je alvast uit een droom helpen, of we nou in lockdown of niet zitten, omdat je aan de Euro gekoppelt bent, ben je al fucked.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als de economie van de lockdown landen straks naar de klote is, worden wij toch vanzelf meegetrokken het ravijn in, want we zijn lid van de EU
Het gaat echt niet zo zijn dat onze economie overeind blijft met deze methode en dat van andere landen in elkaar stort.
ik zie een Griekenland deja vu aankomenquote:Op woensdag 25 maart 2020 04:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zal ik je alvast uit een droom helpen, of we nou in lockdown of niet zitten, omdat je aan de Euro gekoppeld bent, ben je al fucked.
Griekenland? Das een landje met minder inwoners dan Nederland, als alleen al Italie valt zijn we de sjaak, dan heb ik het nog niet eens over Spanje en waarschijnlijk ook Duitsland.quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie een Griekenland deja vu aankomen
quote:Op woensdag 25 maart 2020 04:58 schreef PP_Sound het volgende:
In het land der blinden is een eenoog koning.
En dit is dus precies waarom China de fuckup heeft gemaakt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:01 schreef THEFXR het volgende:
dit is de flowchart die gevolgd moet worden.
.
[ afbeelding ]
en bijna elk ander land, inclusief nederlandquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dit is dus precies waarom China de fuckup heeft gemaakt.
Het begint natuurlijk met transparantie, China had DIRECT alle informatie moeten delen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en bijna elk ander land, inclusief nederland
Achteraf is altijd makkelijk hè. In het begin werd er geroepen dat het een griepje was, dat de meeste mensen maar (zeer) milde klachten kregen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk met transparantie, China had DIRECT alle informatie moeten delen.
En Nederland had veel scherper met passagiers uit risicolanden moeten zijn. Toen men het vliegverkeer uit China ging beperken heeft men nog wekenlang mensen uit Iran laten binnenkomen.
Op zich vind ik de huidige maatregelen prima, maar men is aan het begin veel te gemakzuchtig geweest door uit te gaan dat alleen mensen met ziekteverschijnselen het virus kunnen overdragen.
Nederland test nog steeds geen hol.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk met transparantie, China had DIRECT alle informatie moeten delen.
En Nederland had veel scherper met passagiers uit risicolanden moeten zijn. Toen men het vliegverkeer uit China ging beperken heeft men nog wekenlang mensen uit Iran laten binnenkomen.
Op zich vind ik de huidige maatregelen prima, maar men is aan het begin veel te gemakzuchtig geweest door uit te gaan dat alleen mensen met ziekteverschijnselen het virus kunnen overdragen.
Dit, in combinatie met China die als een malloot om zich heen aan het slaan was om de vlammen te doven had je aan het denken moeten zetten, en nou goed, niet jij, maar wel de mensen met de verantwoording.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Achteraf is altijd makkelijk hè. In het begin werd er geroepen dat het een griepje was
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit, in combinatie met China die als een malloot om zich heen aan het slaan was om de vlammen te doven had je aan het denken moeten zetten, en nou goed, niet jij, maar wel de mensen met de verantwoording.
drie en een half mondkapje, dat was alles
Oh ja, en kamervragen over een carnavalsliedje... in het kader van de inclusiviteit was 'beter voorkomen dan chinezen' het probleem dat direct aangepakt moest worden
dat was de voorbereiding van onze overheid
op aanraden van Terror Jaap
Blind, dom, naïef?
Kies maar
Niet naïef. China deelde de info, men wilde het niet aannemen. Er viel toch weinig tegen te doen, dus accepteerde men meteen al dat het over ons heen zou komen.quote:‘Je moet beseffen: zo’n virus is er niet op uit om zijn gastheer te doden’, zegt Snijder. ‘Sterker, het heeft er voor de verspreiding mogelijk meer aan om dat niet te doen.’ Een mogelijkheid is dan ook dat het Wuhanvirus de wereld rondgaat, hier en daar levens eist onder de al verzwakten – waarna de meeste mensen geleidelijk resistent zullen raken en het virus een van de vele virusjes wordt waarvoor we een paar dagen koortsig in bed blijven.
Voorlopig is nog de vraag hoe besmettelijk het virus eigenlijk is, zegt hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel van het RIVM. ‘Dit is inmiddels een maand bezig. Als het erg besmettelijk was van mens tot mens, zou je meer ziektegevallen verwachten bij hulpverleners en familieleden.’
Wat als je het virus oploopt?
Inmiddels is er een diagnostische speekseltest, razendsnel ontwikkeld door onder meer Nederlandse wetenschappers. Maar daarna houdt het wel zo’n beetje op: tegen virusinfecties is weinig te doen. Paracetamol om de koorts te remmen, eventueel ademhalingsondersteuning in het ziekenhuis; dat is ongeveer het repertoire. Ook zijn er antivirale middelen die enigszins helpen tegen coronavirussen, zoals ‘remdesivir’, ‘lopinavir’ en interferon, zegt Haagmans. Erg effectief zijn die middelen niet. Anderzijds: ‘Met het bestrijden van de symptomen van longontsteking hebben we veel ervaring’, zegt Van Dissel. ‘Bij een gewone longontsteking weten we vaak ook niet de verwekker.’
VK 22 jan
meer, die vakanties naar Italië en oostenrijkquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Maar in principe was er in NL toen nog niks aan de hand.
Wat denk je wat er was gebeurd als je toen al carnaval en voetbalwedstrijden zou verbieden?
Dat had 'de Nederlander' nooit gepikt.
Er had niet gelijk is verboden hoeven te worden. Zelfde plan had gevoerd kunnen worden, maar dan met een startdatum een maand eerder. Gewoon, ter voorbereiding.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Maar in principe was er in NL toen nog niks aan de hand.
Wat denk je wat er was gebeurd als je toen al carnaval en voetbalwedstrijden zou verbieden?
dus blijven ze maar falen bij het RIVM?quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:41 schreef _I het volgende:
[..]
Niet naïef. China deelde de info, men wilde het niet aannemen. Er viel toch weinig tegen te doen, dus accepteerde men meteen al dat het over ons heen zou komen.
En je gelooft zelf dat dat zou worden opgevolgd terwijl er op dat moment nog niks aan de hand was?quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meer, die vakanties naar Italië en oostenrijk
Dit was in januari. Het was een keuze. Een foute, waar niet op teruggekomen mocht worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus blijven ze maar falen bij het RIVM?
"Maar die is al betaald,dus we gaan gewoon."quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meer, die vakanties naar Italië en oostenrijk
Snap ik, maar het feit dat er op de achtergrond ook niets gebeurde is inmiddels wel heel duidelijk,quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:40 schreef DonDruiper het volgende:
Overduidelijkquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus blijven ze maar falen bij het RIVM?
Goedemorgen. Heb ik iets gemist?quote:
Dat eerste is, ondanks dat het een feit is, niet door mij gezegd iigquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:47 schreef DonDruiper het volgende:
We gaan allemaal dood en het RIVM is kut.
En geheel terecht. Ook hier vannacht weer hele gesprekken over hoe de een verteld dat de ander niet bij zijn ouders langs mag.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, ik wind me weer eens op over het complete gepruts van die club uit de bilt
Ik heb nergens gezegd dat ik kapot ben van het RIVM.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat eerste is, ondanks dat het een feit is, niet door mij gezegd iig
Dat tweede wel, en ik geef mijn motivatie erbij
Heb jij motivatie om het RIVM geen waardeloze kutclub te vinden?
Graag met voorbeelden
we gaan allemaal een keer ooit dood,alleen niet door dit virus, maar wel een paar mensen die je lief hebt. Het RIVM blijft kut met peren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mwah.
Niks nieuws dus.
Dat laatste is een enorm gevaarlijke aanname. "We konden niets, want demense zijn dwars."quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik kapot ben van het RIVM.
Ik heb alleen gezegd dat je in deze situatie niet anders kon dan reactie-politiek voeren, simpelweg omdat een westers volk zich niet even de les laat lezen en gehoorzaamd.
En ik geef aan dat ik het daar helemaal meens ben, maar dat men op de achtergrond proactief had moeten handelen, en dat alle signalen er niet op wijzen dat dit het geval wasquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:51 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb alleen gezegd dat je in deze situatie niet anders kon dan reactie-politiek voeren, simpelweg omdat een westers volk zich niet even de les laat lezen en gehoorzaamd.
alsof dat wat te doen heeft met voldoende voorraden van middelenquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef _I het volgende:
[..]
Dat laatste is een enorm gevaarlijke aanname. We konden niets want het volk is dwars.
Als de regering mij oplegt om niet op vakantie te gaan, om binnen te blijven etc etc terwijl er op dat moment nog niks aan de hand was in het land, had ik ook fuck it gezegd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef _I het volgende:
[..]
Dat laatste is een enorm gevaarlijke aanname. We konden niets want het volk is dwars.
Politiek, bevolking en bv Nederland had anders hard gelachen en de aanbevelingen toch in de wind geslagen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat eerste is, ondanks dat het een feit is, niet door mij gezegd iig
Dat tweede wel, en ik geef mijn motivatie erbij
Heb jij motivatie om het RIVM geen waardeloze kutclub te vinden?
Graag met voorbeelden
Helemaal niets.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alsof dat wat te doen heeft met voldoende voorraden van middelen
dan had het RIVM iig gedaan wat in hun macht lag, wat nu niet het geval was en ze doen het nog steeds nietquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Politiek, bevolking en bv Nederland had anders hard gelachen en de aanbevelingen toch in de wind geslagen.
Pas toen de ziekenhuizen in Italië gingen omvallen werden we wakker
Zwart - wit. Er zaten 8 stappen voor, die niets hadden gekost en geen vrijheid inperkten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als de regering mij oplegt om niet op vakantie te gaan, om binnen te blijven etc etc terwijl er op dat moment nog niks aan de hand was in het land, had ik ook fuck it gezegd.
Dit dus, men blijft maar excuses verzinnen waarom er zo gefaald is, en niet dat er gefaald isquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alsof dat wat te doen heeft met voldoende voorraden van middelen
Jaap kan het zelf alsnog krijgen, net zoals een paar ministers en zelf een duitse MP in quarantinequote:Op woensdag 25 maart 2020 06:55 schreef _I het volgende:
[..]
Helemaal niets.
Of tijdig informeren en sociale regels aanpassen. ALs toen al 50% van de mensen zouden zijn begonnen met handen wassen, stoppen met handen schudden en zoenen, waren we nu nog een stuk minder ver in de curve geweest.
Maar de regels kwamen juist gefaseerd, want we moesten nog niet remmen. We hoefden pas te remmen als de zorg het niet meer aankon. We zaten in het experiment van Jaap.
Het gaat om de voorbereidingen, PBM's regelen, plannen en draaiboeken, apparatuurquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Politiek, bevolking en bv Nederland had anders hard gelachen en de aanbevelingen toch in de wind geslagen.
Pas toen de ziekenhuizen in Italië gingen omvallen werden we wakker
Nee joh.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jaap kan het zelf alsnog krijgen, net zoals een paar ministers en zelf een duitse MP in quarantine
schiet me ook te binnen dat er brandbrieven waren van Huisartsen en Chirurgen aan het RIVM en de overheid.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit dus, men blijft maar excuses verzinnen waarom er zo gefaald is, en niet dat er gefaald is
Dit heeft niets met communicatie te maken, die overigens ook van een adembenemend slecht niveau is en was. Het RIVM faalt op alle punten
Waarom denk je dat Jaap ineens op de achtergrond is getreden, Bruins afgetreden en Ab Osterhaus ineens weer de held is
Rutte heeft volgens mij ook het RIVM na die donderdag waar hij bijna huilend en stampvoetend vol bleef houden dat de scholen open bleven het RIVM vriendelijk bedankt en is, godzijndank, in zee gegaan met experts met verstand van zaken, zoals het overkoepelend orgaan van medici
Ja precies, maar de overheid had meer vertrouwen in de modellen van het RIVMquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
schiet me ook te binnen dat er brandbrieven waren van Huisartsen en Chirurgen aan het RIVM en de overheid.
ik twijfel, omdat ik geen zicht hebt of het hygiënisch is bereidquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat doen jullie met eten thuisbezorgen. Kan dat wel of kan dat niet in jullie ogen?
Ik doe het niet meer. Omdat ik niet weet wat er in de keuken is gebeurd. Alles zit in plastic en is lauwwarm.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat doen jullie met eten thuisbezorgen. Kan dat wel of kan dat niet in jullie ogen?
hadden ze al 2 maanden aan kunnen werken, net zoals in andere landenquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat al tig keer besproken, we hebben de capaciteit niet.
Nee thuisbezorgen van avondeten. Voor mij hetzelfde. Vriendin wil graag sushi, maar ik twijfel een beetje.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik twijfel, omdat ik geen zicht hebt of het hygiënisch is bereid
of bedoel je boodschappen?
Klopt, dat neem ik het RIVM nog meest kwalijk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hadden ze al 2 maanden aan kunnen werken, net zoals in andere landen
Gewoon even door een oplossing van 1:100 hypochloriet halenquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee thuisbezorgen van avondeten. Voor mij hetzelfde. Vriendin wil graag sushi, maar ik twijfel een beetje.
Normaal bestelde ik dat bijna elke week wel een keer.
Haha oke, dat gaat nergens over. Maar zou je het ook laten vanwege hygiëne?quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:03 schreef _I het volgende:
[..]
Ik doe het niet meer. Omdat ik niet weet wat er in de keuken is gebeurd. Alles zit in plastic en is lauwwarm.
Heb het tot een week of 2 geleden wel gedaan, maar nadat het een keer voor mijn deur is neergezet en men snel wegreed, vroeg ik me af waar ik mee bezig was.
jaquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha oke, dat gaat nergens over. Maar zou je het ook laten vanwege hygiëne?
Nou nee. Ben normaal helemaal geen OCD'r. Maar zeker met zaken als Sushi, wat koud is en in plastic zit, zou ik graag willen weten of de kok een mondkapje op had.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha oke, dat gaat nergens over. Maar zou je het ook laten vanwege hygiëne?
In mijn geval zou dat een waanidee zijnquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:09 schreef Noek het volgende:
Goedemorgen!
Worden jullie ook elke morgen wakker met de gedachte:"Oooh nice, ik ben nog gezond?"
Nee, meer van ben de laatste Europeaan die er nog mag gaan en staan waar die wil.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:09 schreef Noek het volgende:
Goedemorgen!
Worden jullie ook elke morgen wakker met de gedachte:"Oooh nice, ik ben nog gezond?"
Ik wel! Ga haske failliet, denk ik maar fuck yeah, ik ben nog gezond!
En vervolgens is het vertrouwen nog nooit zo groot geweest in genoemde partijen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En ik geef aan dat ik het daar helemaal meens ben, maar dat men op de achtergrond proactief had moeten handelen, en dat alle signalen er niet op wijzen dat dit het geval was
Geen beschermingsmiddelen, al na een week konden tandartsen hun werk niet meer doen
Geen extra apparatuur... niets...
ja dat kutliedje, dat was hot item
ik ben zo overtuigd van het complete falen van Rutte en RIVM, het spat er aan alle kanten vanaf.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In mijn geval zou dat een waanidee zijn
Waar woon je dan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, meer van ben de laatste Europeaan die er nog mag gaan en staan waar die wil.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:09 schreef Noek het volgende:
Goedemorgen!
Ik wel! Ga haske failliet, denk ik maar fuck yeah, ik ben nog gezond!
En als je dan beargumenteerd kritiek hebt krijg je dooddoeners van het niveau trisomie 21...quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:13 schreef asco het volgende:
Dat zegt mijn inziens alles over de Nederlandse bevolking, over het algemeen zijn het bange schapen. En dat is verder ook geen nieuws.
Rustaaaaghquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
Ben het wel beu om steeds te moeten hoe wij Nederlanders zijn. We zijn kutvolk, bange schapen, tyfus dom, we moeten dood, alles.
Je moeder!
Qftquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
Ben het wel beu om steeds te moeten hoe wij Nederlanders zijn. We zijn kutvolk, bange schapen, tyfus dom, we moeten dood, alles.
Je moeder!
Ja, veel maanden is wel een ding. Weken is goed te overzien maar maanden is echt slikken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:14 schreef _I het volgende:
[..]mogguh
Ben wel sinds 2 weken "werkeloos". En heb me er nog geen minuut druk om gemaakt. Mijn stemming wisselt een beetje tussen matig enthousiast, omdat het me tot nu alles meevalt qua impact op de zorg en soms wat down-ig, als de gedachte me invalt dat dit nog maanden gaat duren en alles anders wordt dan het was. Waarbij ik niet weet wat nu de beste volgden stap is om me op te richten.
En dan pak ik koffie en kijk of er nog ergens een debat, persconferentie of nieuws is en lummel wat door mijn dag heen.
"Dit hebben ze nooit kunnen zien aankomen."quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En als je dan beargumenteerd kritiek hebt krijg je dooddoeners van het niveau trisomie 21...
Nee.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zet nou gewoon [SC] voor deze TT, dan heb je veel meer rust
dit is niet meer te redden
Krachtig, doch welbeargumenteerdquote:
Prima, met iets meer woorden dan: we gaan niet van een algemeen nieuwstopic een SC maken omdat een deel van de mensen zich niet kan gedragen, zo werkt de wereld niet.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Krachtig, doch welbeargumeteerd
Dat kinderen safe zijn is natuurlijk wishful thinking gezien het feit dat er een 16-jarige voorheen kerngezonde jongen op de ic voor zijn leven vocht tegen Corona.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").
Een resultaat van dat onderzoek kan imho alleen maar zinnig zijn wanneer je daar absolute zekerheden mee kunt stellen.
Dat in 6 weken of 6 maanden vaststellen en/of aantonen lijkt mij zo goed als uitgesloten.
Nu weet ik (leidende) dus dat je dat niet zo met absolute zekerheid zult kunnen verkrijgen.
Zo men resultaat toch wil inpassen is/wordt dat vooral een beleidsafweging waar je over je zult moeten stemmen.
Welke risicopercentage is dan acceptabel dat je kind* met Covid19; sterft of een ander ongevraagd kan/gaat besmetten ?
Dit al of niet als ouder wetende; ga je dat hier imho niet (voorlopig nu) meemaken of hanteren
*Voor kind kun je ook jongere/puber/adolescent lezen.
Nee wel mee eens hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Krachtig, doch welbeargumenteerd
Ja, maanden is niet meer terug naar hoe het was. Werd als ZZP'r ingehuurd. Ik vind mijn weg wel weer, maar was graag teruggegaan naar mijn oude functie over een maand of twee.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, veel maanden is wel een ding. Weken is goed te overzien maar maanden is echt slikken.
Dat is geen wishful thinking.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat kinderen safe zijn is natuurlijk wishful thinking gezien het feit dat er een 16-jarige voorheen kerngezonde jongen op de ic voor zijn leven vocht tegen Corona.
En dan heb je van die Pipo s die 17-jarigen samen laat sporten buiten. Bron heb ik even niet Ivm haast maar stond pas in de krant
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is geen wishful thinking.
Feit is dat die doelgroep echt nauwelijks geraakt wordt. Die 16 jairge is echt de uitzondering op de regel, hoe kut dan ook voor hem. Dit soort berichten zijn gebaseerd op sentimenten en niet op cijfers.
Die NLse jonge jongen is inmiddels weer bij. De ziekenhuizen liggen niet vol met kleuters en pubers,
Bizar idd en ook dat is het goede woord niet. Omdat het te klein lijkt voor wat gebeurt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:22 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, maanden is niet meer terug naar hoe het was. Werd als ZZP'r ingehuurd. Ik vind mijn weg wel weer, maar was graag teruggegaan naar mijn oude functie over een maand of twee.
Echter is het ook een mooi moment tot bezinning. Vind het thuiswerken wel prima, en zie ook de mogelijkheden wel. Zit een beetje te wachten op het moment tot we weten waar we zitten in de curve en er een tijdspad gehangen kan worden aan dit drama.
Wat ik alleen niet had kunnen overzien, is dat het voor veel mensen zo lastig is om geen sociale contacten aan te mogen gaan. Ben zelf gemaakt voor dit soort situaties, maar merk dat mijn omgeving ineens het depressieve gedrag vertoont wat ik van mezelf ken, hoewel ik nu juist mijn weg weet te vinden in de rust die buiten heerst. Het is bizar. Heb er geen ander woord voor.
Oh ja, ze zijn wel besmettelijk maar een zieke jongen op de IC is niet de standaard voor hoe kinderen ook geraakt kunnen worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/
Dit is wel een aardig achtergrondartikel over Corona en kinderen, infectiviteit etc
ook leesbaar, dat is altijd prettig
Achteraf is het altijd makkelijk natuurlijk. Bij de aanpak van de Mexicaanse Griep kreeg men juist bakken kritiek over zich heen: paniekzaaien, media-hysterie, geldverspilling door vaccins aan te kopen. De regering had zich gek laten maken en kon er helemaal niets van.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En ik geef aan dat ik het daar helemaal meens ben, maar dat men op de achtergrond proactief had moeten handelen, en dat alle signalen er niet op wijzen dat dit het geval was
Geen beschermingsmiddelen, al na een week konden tandartsen hun werk niet meer doen
Geen extra apparatuur... niets...
ja dat kutliedje, dat was hot item
ik ben zo overtuigd van het complete falen van Rutte en RIVM, het spat er aan alle kanten vanaf.
quote:De hele gang van zaken leverde de nodige discussies op, niet alleen over het overheidsbeleid en
de rol van sommige experts, maar ook over de berichtgeving in de media. Zo kwam de overheid
onder vuur te liggen vanwege het besluit om in juni al meteen 34 miljoen vaccins te bestellen,
twee voor iedere Nederlander, terwijl het met de griep toen ook al mee leek te vallen. Uiteindelijk
zouden 20 miljoen vaccins in de vuilnisbak verdwijnen. Ook de bekende viroloog Ab Osterhaus
kon rekenen op kritiek van vakgenoten vanwege zijn alarmerende uitspraken en vergelijkingen
met de Spaanse Griep. Bovendien kwam hij in opspraak na publicaties over
belangenverstrengeling: zijn adviezen om te vaccineren zouden samenhangen met zijn
betrokkenheid bij een bedrijf dat vaccins ontwikkelt tegen de griep. Ook de media kregen af en
toe de wind van voren, omdat zij met grote koppen en opgewonden berichtgeving voor veel
verontrusting bij het publiek zouden hebben gezorgd.
Dystopisch. Denk dat dit op dit moment de lading wel dekt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Bizar idd en ook dat is het goede woord niet. Omdat het te klein lijkt voor wat gebeurt.
Een leeuw die een man knuffelt is bizar, dat de hele wereld stilstaat dat is ...
We moeten een woord verzinnen.
[..]
Oh ja, ze zijn wel besmettelijk maar een zieke jongen op de IC is niet de standaard voor hoe kinderen ook geraakt kunnen worden.
Ik snap wel dat ze doorgeefluiken zijn. Daarom zitten mijn bois al weken binnen.
Wil jij misschien voor mij de precieze verschillen tussen bijvoorbeeld de Belgische lockdown en het Nederlandse beleid uitleggen? En dan met name het verschil in de risico’s?quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, meer van ben de laatste Europeaan die er nog mag gaan en staan waar die wil.
Ik ben ouder dan je denkt denk ik, ik heb dat hele gedoe toen bewust meegemaakt, overal potjes handgel op de bureaus, waar ik overigens nu nog steeds werkquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:27 schreef Heph844 het volgende:
De regering had zich gek laten maken en kon er helemaal niets van.
De klucht was dat we ze totaal niet nodig hadden, de ophef over dat de regering zich had laten verleiden door een man die er achteraf beter van bleek te worden. We waren achteraf ook wel degelijk boos dat miljoenen vaccins op voorhand waren gekocht, nog los van op wiens verzoek.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik ben ouder dan je denkt denk ik, ik heb dat hele gedoe toen bewust meegemaakt, overal potjes handgel op de bureaus, waar ik overigens nu nog steeds werk
De rel destijds ging niet over die vaccins, maar het feit dat ze werden geleverd door het bedrijf van Ab Osterhaus, die nota bene zelf dit vaccin had geadviseerd. Dat was de rel.
Dapper om te zeggen zonder maar een flintertje wetenschappelijk bewijs. Het gaat er ook niet om dat die doelgroep gespaard wordt. Dat is fijn. Maar zij kunnen het wel degelijk bij zich hebben dus zoals die jongen perfect heeft gedemonstreerdquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is geen wishful thinking.
Feit is dat die doelgroep echt nauwelijks geraakt wordt. Die 16 jairge is echt de uitzondering op de regel, hoe kut dan ook voor hem. Dit soort berichten zijn gebaseerd op sentimenten en niet op cijfers.
Die NLse jonge jongen is inmiddels weer bij. De ziekenhuizen liggen niet vol met kleuters en pubers,
De discussie achteraf ging veel verder dan dat, ook over media-hysterie, over experts (waaronder Osterhaus) die bij DWDD vergelijkingen trok met de Spaanse griep, in plaats van als expert de rust te bewaren, over de overheid die zich daar in had laten meeslepen en miljoenen over de balk had gegooid voor niets.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik ben ouder dan je denkt denk ik, ik heb dat hele gedoe toen bewust meegemaakt, overal potjes handgel op de bureaus, waar ik overigens nu nog steeds werk
De rel destijds ging niet over die vaccins, maar het feit dat ze werden geleverd door het bedrijf van Ab Osterhaus, die nota bene zelf dit vaccin had geadviseerd. Dat was de rel.
Ja zeker, maar ik zie ook parallellen met de Q-Koorts, zie jij deze ook?quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De discussie achteraf ging veel verder dan dat, ook over media-hysterie, over experts (waaronder Osterhaus) die bij DWDD vergelijkingen trok met de Spaanse griep, in plaats van als expert de rust te bewaren, over de overheid die zich daar in had laten meeslepen en miljoenen over de balk had gegooid voor niets.
Zie je de parallellen?
Hm. De rust bewaren ben ik deels met je eens. Het is ook de paniek op het juiste moment wel toelaten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja zeker, maar ik zie ook parallellen met de Q-Koorts, zie jij deze ook?
De les had moeten zijn dat men naar buiten toe de rust zo lang mogelijk zou moeten zien te bewaren, maar op de achtergrond handelen.
Helaas is toen alleen het communicatiedeel van de grond gekomen en was de voorbereiding bijzonder slecht, evenals het handelen tijdens de daadwerkelijke uitbraak.
Zie je de parallellen?
Jazeker, de conclusie is dus dat het op een internetforum makkelijk is, maar de praktijk weerbarstig en de volledig juiste aanpak pas achteraf duidelijk isquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja zeker, maar ik zie ook parallellen met de Q-Koorts, zie jij deze ook?
De les had moeten zijn dat men naar buiten toe de rust zo lang mogelijk zou moeten zien te bewaren, maar op de achtergrond handelen.
Helaas is toen alleen het communicatiedeel van de grond gekomen en was de voorbereiding bijzonder slecht, evenals het handelen tijdens de daadwerkelijke uitbraak.
Zie je de parallellen?
Het wordt nog veel gekker, men is nu bezig om een digitaal account voor elke Amerikaan op te spinnen. Mijn vermoeden, banken worden gedwongen alle tegoeden over te maken naar de nieuwe currency, dat lijkt een ramp voor de dollar, maar dat is maar beperkt omdat daarmee de "buitenlandse" dollars in 1 keer waardeloos zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:36 schreef D_A het volgende:
Lekker geld printen..
Senaat en Witte Huis zijn het eens: 2 biljoen om coronacrisis aan te pakken
De Amerikaanse Senaat en het Witte Huis hebben een akkoord bereikt over een stimuleringspakket voor de Amerikaanse economie, die ernstig wordt geraakt door het coronavirus. Ze hebben een pakket uitonderhandeld met een waarde van bijna 2 biljoen (2000 miljard) dollar. Het geld moet gebruikt worden om Amerikaanse bedrijven en particulieren te ondersteunen en de stagnerende economie te stimuleren.
NOS
Eens, maar voorbereiden op het ergste zou gezien de overduidelijke signalen uit China geen gek idee geweest zijn. En dan kan je schermen met internetheld en alles, maar dit zijn dooddoeners, feit blijft dat heel veel mensen dit aan zagen komen, ook in de MSM.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:41 schreef Heph844 het volgende:
Jazeker, de conclusie is dus dat het op een internetforum makkelijk is, maar de praktijk weerbarstig en de volledig juiste aanpak pas achteraf duidelijk is
bronquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het wordt nog veel gekker, men is nu bezig om een digitaal account voor elke Amerikaan op te spinnen. Mijn vermoeden, banken worden gedwongen alle tegoeden over te maken naar de nieuwe currency, dat lijkt een ramp voor de dollar, maar dat is maar beperkt omdat daarmee de "buitenlandse" dollars in 1 keer waardeloos zijn.
Interessant, even lezen zoquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)allets/#7c11f3f4bea3
Ik zie nu net dat het artikel is aangepast, maar als de Democraten hier serieus over nadenken, dan weet je dat het een reële optie is. Mogelijk betekent dit wel het einde van de Dollar, echter een groot land als Amerika kan het zich permitteren om in isolatie te leven. Daarnaast zullen andere landen tegen dezelfde problemen aan lopen.quote:
Ik zie hier ook geen argumenten, behalve dan dat het "compleet idioot" isquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Sowieso zijn stellingen "als ze wel hadden voorbereid" en "als het dan had meegevallen" en "dan was het ook niet goed geweest" natuurlijk compleet idioot.
Dat zijn nogal wat mitsen en maren om je gelijk te halen, ik hoop dat je dat zelf ook wel kan inzien.
Het is mooi dta je het opneemt voro die club, maar kom dan met argumenten en geen mits maar en als stellingen
Nee, dat zie je scherp, dat was ook niet het doel van die post, de strekking was dat je stellingen als los zand aan elkaar hangen van voorwaarden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:49 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik zie hier ook geen argumenten, behalve dan dat het "compleet idioot" is
Illegalen moeten zich registreren, anders kunnen ze geen betalingen meer verrichten. Al het zwarte geld verdwijnt. Maar wat jij ook zegt, het isoleert ze ook. Als alle US citizens een rekening hebben, wat doe je met het buitenland en alle internationale banken met USD accounts.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zie nu net dat het artikel is aangepast, maar als de Democraten hier serieus over nadenken, dan weet je dat het een reële optie is. Mogelijk betekent dit wel het einde van de Dollar, echter een groot land als Amerika kan het zich permitteren om in isolatie te leven. Daarnaast zullen andere landen tegen dezelfde problemen aan lopen.
Die blijft dan een parallelle munt. Het gaat met name dan om vertrouwen, je kunt het een beetje vergelijken met cryptocoins want je weet dat er dan geen dollars meer bij komen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:52 schreef _I het volgende:
[..]
Illegalen moeten zich registreren, anders kunnen ze geen betalingen meer verrichten. Al het zwarte geld verdwijnt. Maar wat jij ook zegt, het isoleert ze ook. Als alle US citizens een rekening hebben, wat doe je met het buitenland en alle internationale banken met USD accounts.
Neem toch aan dat dat niet allemaal oplost in het niets.
Het einde van de dollar lijkt me onmogelijk, of willen ze die nieuwe dollar dan weer koppelen aan olie? De dollar is immers de enige munt die je uit de grond oppompt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zie nu net dat het artikel is aangepast, maar als de Democraten hier serieus over nadenken, dan weet je dat het een reële optie is. Mogelijk betekent dit wel het einde van de Dollar, echter een groot land als Amerika kan het zich permitteren om in isolatie te leven. Daarnaast zullen andere landen tegen dezelfde problemen aan lopen.
Dat werkt alleen als je niet in het land zelf komt. Want dan kan je niet langer met papier betalen, je zal dan een crypto-account moeten hebben voor het retourgeld.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die blijft dan een parallelle munt. Het gaat met name dan om vertrouwen, je kunt het een beetje vergelijken met cryptocoins want je weet dat er dan geen dollars meer bij komen.
(Ja, weer Engels.quote:The pandemic will change the world forever. We asked 12 leading global thinkers for their predictions.
In short, COVID-19 will create a world that is less open, less prosperous, and less free. It did not have to be this way, but the combination of a deadly virus, inadequate planning, and incompetent leadership has placed humanity on a new and worrisome path.
Altijd mooi diezelfde doemdenkers in de nacht, die iedereen de schuld geven en menen dat als ze zelf ergens bij het RIVM zouden gewerkt hebben ze alle juiste beslissing zouden nemen ondanks het feit dat er nog niet genoeg betrouwbare kennis aanwezig was.quote:Op woensdag 25 maart 2020 06:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mwah.
Niks nieuws dus.
Die zal zeer waarschijnlijk ontkoppelt worden, er is grote kans dat er een nieuwe wereldmunt ontstaat, mogelijk zelfs Chinees, maar het kan ook zijn dat het de Bitcoin wordt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het einde van de dollar lijkt me onmogelijk, of willen ze die nieuwe dollar dan weer koppelen aan olie? De dollar is immers de enige munt die je uit de grond oppompt.
Ik vraag me af in hoeverre de rest van de wereld mee gaat
De Amerikanen zullen prima willen ruilen, de meeste mensen snappen ook niet zo goed hoe geld werkt, stel dat de dollar valt, wie heeft dan een probleem? De mensen die de middelen hebben, of de mensen die dollars hebben?quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:55 schreef _I het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je niet in het land zelf komt. Want dan kan je niet langer met papier betalen, je zal dan een crypto-account moeten hebben voor het retourgeld.
Anyhow. Zien we tegen die tijd wel. Als zij overschakelen, zal het hier niet lang duren voor we volgen.
Bitcoinquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zal zeer waarschijnlijk ontkoppelt worden, er is grote kans dat er een nieuwe wereldmunt ontstaat, mogelijk zelfs Chinees, maar het kan ook zijn dat het de Bitcoin wordt.
Ik heb het niet over ruilen. Ik heb het over de waarde van de papieren dollar.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Amerikanen zullen prima willen ruilen, de meeste mensen snappen ook niet zo goed hoe geld werkt, stel dat de dollar valt, wie heeft dan een probleem? De mensen die de middelen hebben, of de mensen die dollars hebben?
Die kans is bijzonder klein zolang bijna alle olie verhandeld wordt in dollars.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zal zeer waarschijnlijk ontkoppelt worden, er is grote kans dat er een nieuwe wereldmunt ontstaat, mogelijk zelfs Chinees, maar het kan ook zijn dat het de Bitcoin wordt.
Dat maakt ze daar niks uit joh. De piek moet nog komen maar alles gaat daar alweer openquote:Op woensdag 25 maart 2020 07:57 schreef merdobach het volgende:
Veel kritiek op Jaap, maar het is het experiment van Jacco Wallinga. Die vindt het allemaal maar “leuk spannend”.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hawala bijvoorbeeldquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:08 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ruilen. Ik heb het over de waarde van de papieren dollar.
Als ik hier 1000 dollar heb liggen in cash. Hoe krijg ik die digitaal?
Je weet dat er ook iets speelt rond olie?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die kans is bijzonder klein zolang bijna alle olie verhandeld wordt in dollars.
Waarom zou de VS die dollar weggooien en de hele wereld in een ongekend grote crisis flikkeren?
Onze Bas heeft heel veel verstand van dit soort reacties, kennelijk is er geen informatie voorhanden, zie zijn waardevolle en weldoordachte bijdrage van vanmorgenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef nickhguitar het volgende:
Ik zag net de president van Brazilië zeggen dat het gewoon een griepje is; daar hebben ze schijnbaar ook geen contacten buiten de landsgrenzen
quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Altijd mooi diezelfde doemdenkers in de nacht, die iedereen de schuld geven en menen dat als ze zelf ergens bij het RIVM zouden gewerkt hebben ze alle juiste beslissing zouden nemen ondanks het feit dat er nog niet genoeg betrouwbare kennis aanwezig was.![]()
Inscannen en in je wallet stoppen!quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:08 schreef _I het volgende:
[..]
Nou goed, ik ga even mee in de hypothese, stel dat er echt overgeschakeld wordt dan gaat dat toch net zo als je geld inwisselt voor een andere munteenheid?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:08 schreef _I het volgende:
[..]
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 25-03-2020 om 00:12:29Over the past 24 hours, Spain has reported nearly 7,000 new cases of coronavirus and 680 new deaths, raising the total to 42,058 cases and 2,991 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
die gaan wel heel snel opeensquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef LTVDK het volgende:
Het gaat echt helemaal niet goed in Spanjetwitter:BNODesk twitterde op woensdag 25-03-2020 om 00:12:29Over the past 24 hours, Spain has reported nearly 7,000 new cases of coronavirus and 680 new deaths, raising the total to 42,058 cases and 2,991 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Van nos.nl:quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bloedbank die bloed wilt afnemen bij genezen patiënten?
Kunnen ze daar een paar mensen een transfusie mee geven, of "verdunnen" ze dat, en werkt zoiets ook?
haha... nee ze filteren antistoffen uit het plasma en hopen zo het afweersysteem van mensen die minder goed reageren op COVID te activeren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bloedbank die bloed wilt afnemen bij genezen patiënten?
Kunnen ze daar een paar mensen een transfusie mee geven, of "verdunnen" ze dat, en werkt zoiets ook?
Hoorde dit vanmorgen op het nieuws: Bloedbank roept ex-coronapatienten op plasma te doneren en hoopt zieke patienten daarmee te genezenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
ik hoop dat ik ernaast zit, maar als dit tot de zomer duurt (of 1 juni bij meerdere landen) dan kunnen we wel eens het 1929/1932 scenario krijgen. 2008/9 was er dan in ieder geval niets bij.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:17 schreef raptorix het volgende:
En denk niet dat defaulting heel zeldzaam is in of na een crisis: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_debt_crises
Het helpt niet mee dat de economie van heel Zuid-Europa al dramatisch was. Dit lijkt alleen een klein zetje te zijn in de richting die zij toch al op gingen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik hoop dat ik ernaast zit, maar als dit tot de zomer duurt (of 1 juni bij meerdere landen) dan kunnen we wel eens het 1929/1932 scenario krijgen. 2008/9 was er dan in ieder geval niets bij.
ik zie slechte signalen vanuit heel europa
en dat gaat over het aantal IC plekken?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef Kyran het volgende:
Gommers klonk ook niet echt gerust op Radio 2 vamorgen. Gaf aan dat het sneller gaat dan hij had verwacht.
Het stuk leest weg alsof alleen inwoners van de US een rekening kunnen krijgen en hun dollars om kunnen zetten. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou goed, ik ga even mee in de hypothese, stel dat er echt overgeschakeld wordt dan gaat dat toch net zo als je geld inwisselt voor een andere munteenheid?
Je gaat met je stapel naar een bank, stort het en dan is het digitaal
precies ja.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat de economie van heel Zuid-Europa al dramatisch was. Dit lijkt alleen een klein zetje te zijn in de richting die zij toch al op gingen.
Hij zei dat het nu nog wel goed ging, maar dat het sneller ging dan verwacht. Verder opschalen was voor afhankelijk van hoe snel beademingsapparatuur werd geleverd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
en dat gaat over het aantal IC plekken?
ik zie* dat we nog steeds maar op 1150 zitten en dit pas vrijdag op 1500 staat.
dat hebben we nu nog maar een plek of 30 vrij??
*item gelezen in het AD vanmorgen
Ik heb geen idee... ik denk ook dat het voorlopig verre toekomst is, laten we eerst eens kijken wat er gebeurt, in de wereld, maar ook de VS zelf, met een zwaarbewapende bevolking kan het daar elke kant uitgaan...quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het stuk leest weg alsof alleen inwoners van de US een rekening kunnen krijgen en hun dollars om kunnen zetten. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben.
19 miljard in de OS gestopt wat nu uitgesteld is, hoeveel extra is er volgend jaar weer opnieuw nodig?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dacht er gister over na, dat Japan he, dat blijft ook echt niets bespaart. Economisch al 30 jaar een puinzooi, Tsunamis, FukuShima, en dan nu weer Corona.
Het word heel spannend, ik denk dat we in het weekend wel eens te maken kunnen krijgen met de eerste chaotische taferelen. Ik hoop ook dat ze flink wat politiemensen bij de ziekenhuizen gaan zetten omdat ik nu al kan zeggen dat mensen zonder doorverwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis rijden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
en dat gaat over het aantal IC plekken?
ik zie* dat we nog steeds maar op 1150 zitten en dit pas vrijdag op 1500 staat.
dat hebben we nu nog maar een plek of 30 vrij??
*item gelezen in het AD vanmorgen
Och. Zoquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet dat er ook iets speelt rond olie?
En niet te vergeten het geld dat ze in de OS hebben gestoken. Dat gaat ook nog wel een (flink) staartje krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dacht er gister over na, dat Japan he, dat blijft ook echt niets bespaart. Economisch al 30 jaar een puinzooi, Tsunamis, FukuShima, en dan nu weer Corona.
Jah, dat was mijn conclusie ook al een paar posts geleden. Koffiedik kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... ik denk ook dat het voorlopig verre toekomst is, laten we eerst eens kijken wat er gebeurt, in de wereld, maar ook de VS zelf, met een zwaarbewapende bevolking kan het daar elke kant uitgaan...
Het leidt er wellicht toe dat landen wat productie weer in eigen hand gaan nemen in plaats van vertrouwen op de steeds verder uitbreidende globalisering. Voor zover dat kan. En voor zover mensen accepteren dat het daardoor allemaal wat duurder kan gaan worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:25 schreef Fukushima het volgende:
[..]
precies ja.
wij bestellen veel kleine onderdelen / sub assemblies en uit bijvoorbeeld italië. Dat is nu allemaal niet essentieel en ze hopen over 4 weken weer te kunnen opstarten.
en zo heb ik nog meer voorbeelden. en hoe meer er uitvalt hoe groter die sneeuwbal gaat worden
Ah, en nog steeds de tijd om 24 uur per dag in dit topic te zijn. Bikkel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Kyran het volgende:
Ik word trouwens vrijdag getest![]()
Ben sinds dit weekend verkouden, keelpijn, verhoging (geen koorts) en drukken gevoel op borst en af en toe wat steken. Voel me verder niet ziek en ben gewoon aan het werk volgens protocol (maar doe even geen patiënt gerelateerd werk).
Lennyvriend, ik twijfel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Japan heeft natuurlijk wel een van 's werelds sterkste economieën en een volk dat elke tegenslag binnen mum tijd om weet te toveren tot iets positiefs (zoals na de verwoestende aardbeving/tsunami waarbij wegen binnen een week of twee weer volledig hersteld waren).quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Hopen dat het meevalt. Beterschap iig.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Kyran het volgende:
Ben sinds dit weekend verkouden, keelpijn, verhoging (geen koorts) en drukken gevoel op borst en af en toe wat steken. Voel me verder niet ziek en ben gewoon aan het werk volgens protocol (maar doe even geen patiënt gerelateerd werk).
en de krimpende bevolking agv vergrijzing, wat ook al decennia zorgt voor economische krimp in combinatie met een gebrek aan eigen grondstoffen...quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En niet te vergeten het geld dat ze in de OS hebben gestoken. Dat gaat ook nog wel een (flink) staartje krijgen.
Ja Ketenuitval, paar keer goede experts gehoord bij BNR. Het gaat ook niet alleen om onderdelen, maar ook om afnemers, stel dat je product veel wordt afgenomen in een hoek waar de klappen vallen, dan ga je daar zelf ook aan onderdoor.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:25 schreef Fukushima het volgende:
[..]
precies ja.
wij bestellen veel kleine onderdelen / sub assemblies en uit bijvoorbeeld italië. Dat is nu allemaal niet essentieel en ze hopen over 4 weken weer te kunnen opstarten.
en zo heb ik nog meer voorbeelden. en hoe meer er uitvalt hoe groter die sneeuwbal gaat worden
Spannend! Zijn er collega's met wie je werkt besmet?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Kyran het volgende:
Hoe voel jij je dan als je je wel ziek voelt?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Kyran het volgende:
Ben sinds dit weekend verkouden, keelpijn, verhoging (geen koorts) en drukken gevoel op borst en af en toe wat steken.
Voel me verder niet ziek en ben gewoon aan het werk volgens protocol (maar doe even geen patiënt gerelateerd werk).
Naja die spelen gaan er sowieso komen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En niet te vergeten het geld dat ze in de OS hebben gestoken. Dat gaat ook nog wel een (flink) staartje krijgen.
Een vriendin van mij heeft een lunchroom en zij hebben bezorging en afhaal tussen 11:00 en 14:00 nu. Ik laat vandaag toch maar iets bezorgen om ze te steunen want ik zou het heel erg vinden als dit ze de kop kost.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Lennyvriend, ik twijfel.
Bestellen bij een Domino's of zo doe ik niet, maar er zit hier een Argentijn om de hoek die ik het wel heel erg gun.
Ik kwam daar wel eens wat eten en van wat ik gezien heb is de hygiëne altijd op orde. Maar ja, uiteindelijk weet je toch nooit wat er precies gebeurt in de keuken.
Aan de andere kant weet je ook niet wie er met z'n tengels aan de verse groenten of fruit in de supermarkt heeft gezeten.
Kortom; het is een lastige kwestie.
Sterkte, schoonzus kwam net uit Ziekenhuis ze had ook klachten en is ook nog eens risicogroep, test was negatief.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Kyran het volgende:
Bernhoven in Uden heeft al een bezoekersstop.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het word heel spannend, ik denk dat we in het weekend wel eens te maken kunnen krijgen met de eerste chaotische taferelen. Ik hoop ook dat ze flink wat politiemensen bij de ziekenhuizen gaan zetten omdat ik nu al kan zeggen dat mensen zonder doorverwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis rijden.
nu ja, afhankelijk in welke staat de wereld uit deze crisis komt.... voorlopig keert elk land in zichzelf...quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja die spelen gaan er sowieso komen.
Mijn plaatselijke pizzeria (een verdomd goeie) had sinds zaterdag een webshop online, wilde ik gisteren kijken of ik evt. iets wilde bestellen is heel die webshop opeens weer wegquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Een vriendin van mij heeft een lunchroom en zij hebben bezorging en afhaal tussen 11:00 en 14:00 nu. Ik laat vandaag toch maar iets bezorgen om ze te steunen want ik zou het heel erg vinden als dit ze de kop kost.
Dat geldt ook voor onze plaatselijke pizzeria, maar die hebben het zo druk dat er zaterdag een wachttijd (voor afhaal) was van 1.5 uur.
Ben daar wel blij om, ipv de uitverkoop gaan landen zichzelf weer eens waarderen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
nu ja, afhankelijk in welke staat de wereld uit deze crisis komt.... voorlopig keert elk land in zichzelf...
Yep. En 14:00 debatquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Is die briefing weer live te volgen?
Nu makkelijker dan ooit aangezien ik achter een computer zitquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, en nog steeds de tijd om 24 uur per dag in dit topic te zijn. Bikkel.
Thanksquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hopen dat het meevalt. Beterschap iig.
Zijn nu vier collega's besmet, wel allemaal opgelopen in Oostenrijk. Twee daarvan zijn niet op werk geweest, andere twee wel, maar heb daar geen contact mee gehad.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Spannend! Zijn er collega's met wie je werkt besmet?
Nou ja, als dit hele gebeuren niet had gespeeld had ik hier niet naar omgekeken. Nu gewoon extra voorzichtig.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef _I het volgende:
[..]
Hoe voel jij je dan als je je wel ziek voelt?![]()
Beterschap en sterkte!
Man met mes wil ernstig zieke vader uit ziekenhuis halenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het word heel spannend, ik denk dat we in het weekend wel eens te maken kunnen krijgen met de eerste chaotische taferelen. Ik hoop ook dat ze flink wat politiemensen bij de ziekenhuizen gaan zetten omdat ik nu al kan zeggen dat mensen zonder doorverwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis rijden.
Klopt, veel restaurants komen terug op dat bezorgen lijkt het. Kosten/baten verhaal.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mijn plaatselijke pizzeria (een verdomd goeie) had sinds zaterdag een webshop online, wilde ik gisteren kijken of ik evt. iets wilde bestellen is heel die webshop opeens weer weg. Beetje vreemd. Dat soort zaken steun ik liever dan Dominoes of NY Pizza. Die overleven het toch wel.
Griekenland en Italie hebben dat als modus operandi..quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:17 schreef raptorix het volgende:
En denk niet dat defaulting heel zeldzaam is in of na een crisis: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_debt_crises
Dit zullen we meer gaan horen ben ik bang.. mensen gaan wanhopige dingen doen in crisis tijden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:34 schreef maily het volgende:
[..]
Man met mes wil ernstig zieke vader uit ziekenhuis halen
Dat is misschien wel een van de merkwaardigste dingen van deze crisis, er wordt al jaren geroepen dat de wereld zo internationaal is en iedereen met elkaar verbonden is. Maar nu er een keertje echt problemen zijn is het opeens weer ieder voor zich.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
nu ja, afhankelijk in welke staat de wereld uit deze crisis komt.... voorlopig keert elk land in zichzelf...
Dat sowieso. Maar ze krijgen maar 4 minuten spreektijd en weinig interrupties. Dus het zou wel eens snel kunnen gaan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat gaat weer een lange dag worden.
Tijdens het vorige hoorcollege kregen ze ook maar de kans om één vraag te stellen en zelfs toen blééééf het maar duren. Hopen dat het deze keer wat sneller gaat.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef _I het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar ze krijgen maar 4 minuten spreektijd en weinig interrupties. Dus het zou wel eens snel kunnen gaan.
Excuses, vandaag is om 10:00 briefing, morgen het debat.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat is de link ook alweer waar het te volgen is?
Baudet heeft aangegeven achter de maatregelen te staan, dus die zal wel rustig zijn vandaag. Denk dat het een redelijk saamhorig geheel wordt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tijdens het vorige hoorcollege kregen ze ook maar de kans om één vraag te stellen en zelfs toen blééééf het maar duren. Hopen dat het deze keer wat sneller gaat.
Die zijn in principe in overtreding en zouden bekeurd kunnen worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Ik zit voor mijn werk veel op de weg, een zie onderweg veel auto's rijden met "werkvolk" met 3 of 4 personen in 1 auto. Hoe zit het dan met de 1,5 M regel?
Die geldt ook voor hun.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Ik zit voor mijn werk veel op de weg, een zie onderweg veel auto's rijden met "werkvolk" met 3 of 4 personen in 1 auto. Hoe zit het dan met de 1,5 M regel?
Zou mooi zijn. Maakt het ook wat makkelijker om het te blijven bolgen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:
[..]
Baudet heeft aangegeven achter de maatregelen te staan, dus die zal wel rustig zijn vandaag. Denk dat het een redelijk saamhorig geheel wordt.
Door twee politieagenten die hetzelfde doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die zijn in principe in overtreding en zouden bekeurd kunnen worden.
Dit viel mij vandaag ook op ja, lekker carpoolen .....quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Die hebben een vitaal beroep.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Zeker europa had kunnen stralen, doet ze nu ook, door afwezigheidquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een van de merkwaardigste dingen van deze crisis, er wordt al jaren geroepen dat de wereld zo internationaal is en iedereen met elkaar verbonden is. Maar nu er een keertje echt problemen zijn is het opeens weer ieder voor zich.
Dit inderdaad. Alsof hij niet gek te maken is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 07:41 schreef _I het volgende:
[..]
Hm. De rust bewaren ben ik deels met je eens. Het is ook de paniek op het juiste moment wel toelaten.
Nu is 86% van de mensen angstig voor het virus (OP1 gisteravond) en staat 95% van de mensen achter de maatregelen, hoewel vorige week nog maar 50% van de mensen angstig waren voor het virus.
Met eerlijkheid was er misschien wel al vroeg paniek uitgebroken, maar die had toen prima weer gekalmeerd kunnen worden. Nu is het een achtbaan aan wijzigingen en beslissingen, met een aftredende minister, die op dat moment nog steeds geen actie had genomen op de tekorten, als klapper op de vuurpijl.
Ben onder de indruk van de verschijning van Mark Rutte. Die blijft fris en energiek overkomen. (buiten of ik het altijd met hem eens ben.)
10 uur.quote:
Onze veldploegen hebben beschikking gekregen over persoonlijk vervoer waar nodigquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Die kan je toch sowieso met geen mogelijkheid serieus nemen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik post hem nog maar eens, omdat hij behoorlijk interessant is, zeker voor de mensen die een TOTAL LOCKDOWN! willen
Ze zijn hier in de buurt aan het werk met de riolering. Ik zag drie man naast en om elkaar aan het werk en pauzeren, totaal geen afstand houdend.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
En anders kun je natuurlijk nog wel deals maken met taxis, sprak vorige week vrijdag een chauffeur, en die hebben nauwelijks werk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onze veldploegen hebben beschikking gekregen over persoonlijk vervoer waar nodig
Ik vind die grafiekjes steeds minder overzichtelijk worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik post hem nog maar eens, omdat hij behoorlijk interessant is, zeker voor de mensen die een TOTAL LOCKDOWN! willen: https://www.hln.be/nieuws(...)ussen-voor~a66787f4/
Nederland doet het dus redelijk goed, even scrollen naar de tabel.
Hoewel ik principieel tegen een lockdown ben, zien tot op heden nog nergens burgeroorlogen ontstaan. Dus dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bij een totale lockdown komen mensen vast in verzet: nu zijn wij nog makke lammetjes, omdat er toch nog een beperkte bewegingsvrijheid is. Als je nergens naar toe mag, is het wachten op een burgeroorlog....
Ze moeten toch om elkaar heen zitten als ze werken. Dan maakt die pauze ook niets uit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:45 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ze zijn hier in de buurt aan het werk met de riolering. Ik zag drie man naast en om elkaar aan het werk en pauzeren, totaal geen afstand houdend.
Ik snap dat het vreemd is als je al tientallen jaren zo leeft of werkt, maar die mindset moet echt veranderen.
Er waren gister ook verschillende groepjes jongeren samen aan het klitten. Toezicht lijkt er gewoon niet genoeg te zijn. Wel 'grappig' dat er meer toezicht op straat moet zijn terwijl de politie een structureel probleem heeft met betrekking tot te weinig agenten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Sorry ik poste de verkeerde link: https://www.hln.be/nieuws(...)ten-slecht~ab12c950/quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik vind die grafiekjes steeds minder overzichtelijk worden.
Dat komt wel als over een paar maanden driekwart werkloos is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoewel ik principieel tegen een lockdown ben, zien tot op heden nog nergens burgeroorlogen ontstaan. Dus dat zal allemaal wel meevallen.
Bovendien is dat bij 3 mensen toegestaan, als ik het goed heb begrepen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze moeten toch om elkaar heen zitten als ze werken. Dan maakt die pauze ook niets uit.
Als ze de bureaucratie nu eens beperken tot het absolute minimum hebben we ineens 300% toename van beschikbaar personeel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er waren gister ook verschillende groepjes jongeren samen aan het klikken. Toezicht lijkt er gewoon niet genoeg te zijn. Wel 'grappig' dat er meer toezicht op straat moet zijn terwijl de politie een structureel probleem heeft met betrekking tot te weinig agenten.
Idd dat heeft altijd even tijd nodigquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat komt wel als over een paar maanden driekwart werkloos is.
Rusland blijft ook lekker mobiel zegquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry ik poste de verkeerde link: https://www.hln.be/nieuws(...)ten-slecht~ab12c950/
Scrollen naar de tabel om te zien hoe goed Nederland het doet.
Wacht nog maar een paar weken....quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoewel ik principieel tegen een lockdown ben, zien tot op heden nog nergens burgeroorlogen ontstaan. Dus dat zal allemaal wel meevallen.
Ja als je het maar lang genoeg maakt. Maar ik geloof niet dat we een maandenlange lockdown tegemoet zien.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat komt wel als over een paar maanden driekwart werkloos is.
Alle vertrouwen in Trumpgodquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat maakt ze daar niks uit joh. De piek moet nog komen maar alles gaat daar alweer open@:Scarface88 kom snel weer deze kant op jongen, Amerika gaat kapot.
Ik zag net de president van Brazilië zeggen dat het gewoon een griepje is; daar hebben ze schijnbaar ook geen contacten buiten de landsgrenzen
Natuurlijk; de schatkist moet wel gespekt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef raptorix het volgende:
Ik begreep dat de criminele business ook ingestort is, dus er zijn nu vast meer agenten beschikbaar.
Speaking about, ik zie de wagentjes van parkeerbeheer nog gewoon rondrijden, is dat een cruciale taak?
Je wilt die figuren van parkeerbeheer niet opeens op sociale handhaving zettenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef raptorix het volgende:
Ik begreep dat de criminele business ook ingestort is, dus er zijn nu vast meer agenten beschikbaar.
Speaking about, ik zie de wagentjes van parkeerbeheer nog gewoon rondrijden, is dat een cruciale taak?
Bij ons hopelijk niet nee. Landen die daar wat sneller op overgingen hebben nauwelijks een weg terug meer. Dom beleid.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja als je het maar lang genoeg maakt. Maar ik geloof niet dat we een maandenlange lockdown tegemoet zien.
BOA's mogen dat volgens mij ook. Mits er een geldige gemeentelijke (nood)verordening is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er waren gister ook verschillende groepjes jongeren samen aan het klitten. Toezicht lijkt er gewoon niet genoeg te zijn. Wel 'grappig' dat er meer toezicht op straat moet zijn terwijl de politie een structureel probleem heeft met betrekking tot te weinig agenten.
Is toch gewoon werk. En niet-cruciaal werk gaat gewoon door hoor in Nederland.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef raptorix het volgende:
Arme pubers met zo'n wielklem om hun poot en een briefje onder hun swag-petquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je wilt die figuren van parkeerbeheer niet opeens op sociale handhaving zetten
Begrijp niet dat ze dit maandag niet al door hebben gedrukt. Vele winkelcentra zijn reeds uitgestorven omdat 50% van de winkeliers zelf dicht is gegaan (vanwege een tekort aan klandizie).quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef Kyran het volgende:
Lockdown is ook echt te overdreven op dit moment. Huidige maatregelen, inclusief handhaving, zou echt genoeg moeten zijn, anders is het echt een ellende. Misschien nog niet niet essentiële winkels sluiten als een extra stap.
Probleem is alleen als de huidige maatregelen niet genoeg blijken te zijn gaat alles wat je vanaf nu beslist te laat zijn.
Over verordeningen gesproken; zijn die er inmiddels al door heel Nederland? M.b.t. het samenscholen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
BOA's mogen dat volgens mij ook. Mits er een geldige gemeentelijke (nood)verordening is.
Op zich eens maar het is niet zwart wit. Die landen kunnen ook makkelijk weer intelligente aanpassingen doen als ze een beetje van de eerste schrik zijn bekomen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij ons hopelijk niet nee. Landen die daar wat sneller op overgingen hebben nauwelijks een weg terug meer. Dom beleid.
Die delen nog steeds parkeerbonnen uit, alsof het de usual time is. Triest beroep heb je dan, ga dan iets nuttigs in deze crisis doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je wilt die figuren van parkeerbeheer niet opeens op sociale handhaving zetten
Tuurlijk, wat denk jij dan? Anders parkeert die anderhalve paardenkop die nu rondrijdt voor niets.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef raptorix het volgende:
Marktwerking noemen ze dat. Alles wat niet rendabel is, sluit vanzelf.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begrijp niet dat ze dit maandag niet al door hebben gedrukt. Vele winkelcentra zijn reeds uitgestorven omdat 50% van de winkeliers zelf dicht is gegaan (vanwege een tekort aan klandizie).
Sowieso 3 maanden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja als je het maar lang genoeg maakt. Maar ik geloof niet dat we een maandenlange lockdown tegemoet zien.
ze moeten gaan controleren of er niet meer dan 3 mensen in de auto zitten. 1.5 meter afstand.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Arme pubers met zo'n wielklem om hun poot en een briefje onder hun swag-pet
Zijn dit de vrachtwagens die normaal tijdens Ajax - Feyenoord worden ingezet op de supporters?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Nober het volgende:
Werkende dit soort sprays?
https://www.instagram.com/p/B-IlD20g-Wo/?igshid=132ikiz20p0u4
Lockdown, dan bedoel ik met alleen een 'ausweis' de straat op. Jij ook?quote:
Lijkt me niet echt dat mensen besmet worden in een auto op een driebaanswegquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Nober het volgende:
Hmm in Nederland niet maar Italie en Frankrijk wel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Lockdown, dan bedoel ik met alleen een ausweise de straat op. Jij ook?
En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als u dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begrijp niet dat ze dit maandag niet al door hebben gedrukt. Vele winkelcentra zijn reeds uitgestorven omdat 50% van de winkeliers zelf dicht is gegaan (vanwege een tekort aan klandizie).
Juist ja de EU is niets dan een hele zware dure last.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zeker europa had kunnen stralen, doet ze nu ook, door afwezigheid
zou toch kunnen, of je moet de auto ventilatie volledig uitlatenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:54 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt dat mensen besmet worden in een auto op een driebaansweg
En terechtquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als je dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"
Wtfquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef raptorix het volgende:
De werking van de EU valt of staat met de bevoegdheden die lidstaten overdragen aan ze. Daar valt de bestrijding van een pandemie buiten. Dus zij kunnen niet zo veel als men denkt nu.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Juist ja de EU is niets dan een hele zware dure last.
Nu ze nuttig zouden kunnen zijn hoor je er helemaal niets van..
Opheffen die aan het belastingsinfushangende graaiclub. !
Dat is toch het hele idee nuquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als u dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"
Winkelen voor je plezierquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als u dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"
Daar redden we het een week mee met de huidige toestroom.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij zei dat het nu nog wel goed ging, maar dat het sneller ging dan verwacht. Verder opschalen was voor afhankelijk van hoe snel beademingsapparatuur werd geleverd.
Als het goed is zijn er nu nog ongeveer 400 plekken vrij door opschalingen die zijn gedaan door het sluiten van operatie- en verkoeverkamers.
Ergens snap ik dat wel.. hoorde gisteren al dat er bijvoorbeeld bij de Jumbo/AH ook een winkelwagentje gepakt moet worden als je slechts een pakje sigaretten gaat halen. Die handhaving is kei hard (en terecht), maar het maakt het er niet gezelliger op..quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien ook juist daarom. Snap van de ene kant ook wel dat bouwmarkten etc. open blijven. Hebben mensen nog wat te doen ....quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Straks met lunch weer even een visje halen denk ikquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:56 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Winkelen voor je plezier![]()
@:caland
Het is een manier om goed bij te kunnen houden hoeveel mensen er binnen komen; 25 wagentjes bij de winkel, wagentjes op = maximum aantal mensen binnen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel.. hoorde gisteren al dat er bijvoorbeeld bij de Jumbo/AH ook een winkelwagentje gepakt moet worden als je slechts een pakje sigaretten gaat halen. Die handhaving is kei hard (en terecht), maar het maakt het er niet gezelliger op..
Is ook zo en dat soort zaken hebben het nu ook extra druk. Vooral online staat de wereld gelukkig nog niet stil, maar door de combinatie maatregelen, angst en het idee van 'winkel zal misschien wel dicht / aangepast open' zijn, zullen winkelcentra in de komende weken steeds leger worden denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien ook juist daarom. Snap van de ene kant ook wel dat bouwmarkten etc. open blijven. Hebben mensen nog wat te doen ....
Zolang deurbeleid maar goed is kan het hopelijk weinig kwaad.
Als een ander land zoiets doet, dan moeten wij dat ook maar doenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Nober het volgende:
Zolang die spray maar geen stikstof bevat, anders mogen we straks nog maar met 50 km/u over de snelweg!quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een ander land zoiets doet, dan moeten wij dat ook maar doen
quote:'Fries ambulancepersoneel is zich rot geschrokken in Brabant' - Leeuwarder Courant
De Friese ambulance-mensen die dit weekeinde coronapatiënten uit Noord-Brabant ophaalden, zijn zich rot geschrokken.
Vrijdagavond, zaterdag en ook zondag maakten de chauffeurs en de verpleegkundigen ritten die ze van hun leven niet zullen vergeten. ,,Iedereen die terugkwam, zei: in Friesland onderschatten we de situatie enorm’’, aldus directeur Sietze Kijlstra van Kijlstra Ambulancezorg in Drachten. ,,De schrik was heel groot.’’
,,Terwijl ze toch echt wel wat gewend zijn. De massaliteit, de ernst, de vermoeidheid van de verpleegkundigen en artsen in Brabant…dat alles heeft diepe indruk gemaakt. Ze willen eigenlijk maar één boodschap afgeven: houd afstand, blijf binnen.’’
Lees verder...
bij 'mijn' ah krijg je een schoongemaakt karretje, staat ook genoeg security om het in goede banen te leiden, als het helpt is het toch primaquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel.. hoorde gisteren al dat er bijvoorbeeld bij de Jumbo/AH ook een winkelwagentje gepakt moet worden als je slechts een pakje sigaretten gaat halen. Die handhaving is kei hard (en terecht), maar het maakt het er niet gezelliger op..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |