abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192259432

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

woensdag 25 maart 2020 @ 01:34:24 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:27 schreef leolinedance het volgende:
Wij zijn helemaal niet eigenwijs. Laat je niets wijsmaken door de media omdat er een paar groepen in een weekend naar zee zijn gegaan aub. Het overgrote merendeel houdt zich uitstekend aan de afspraken. Of zijn bij jou ook alle voetbalsupporters hooligans?
Voel je niet aangesproken. Laat ik het anders stellen. Er is een percentage van onze bevolking die het niet boeit en/of zich ontaantasbaar waant of zichzelf onoverwinnelijk acht. En dat percentage als is het "maar" 0.1% kan het compleet verzieken voor de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-03-2020 01:46:47 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192259495
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192259498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
Dit is geen griep.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  woensdag 25 maart 2020 @ 01:44:31 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, nadat ze zeiden dat kinderen niet/nauwelijks besmettelijk zijn, gaan ze nou ook uitzoeken of dat klopt.
De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").
Een resultaat van dat onderzoek kan imho alleen maar zinnig zijn wanneer je daar absolute zekerheden mee kunt stellen.
Dat in 6 weken of 6 maanden vaststellen en/of aantonen lijkt mij zo goed als uitgesloten.

Nu weet ik (leidende) dus dat je dat niet zo met absolute zekerheid zult kunnen verkrijgen.
Zo men resultaat toch wil inpassen is/wordt dat vooral een beleidsafweging waar je over je zult moeten stemmen.
Welke risicopercentage is dan acceptabel dat je kind* met Covid19; sterft of een ander ongevraagd kan/gaat besmetten ?
Dit al of niet als ouder wetende; ga je dat hier imho niet (voorlopig nu) meemaken of hanteren

*Voor kind kun je ook jongere/puber/adolescent lezen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 01:48:53 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192259533
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Voel je niet aangesproken. Laat ik het anders stellen. Er is een percentage van onze bevolking die het niet boeit en/of zich ontaantasbaar waant of zichzelf onoverwinnelijk acht. En dat percentage als is het "maar" 0.1% kan het compleet verzieken voor de rest.
Ik voel mij niet aangesproken, ik hou mij volledig aan alle voorschriften. En nee, die 0,1% kan het niet verpesten voor de rest. Je gaat nooit 100% halen.
pi_192259549
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").
Een resultaat van dat onderzoek kan imho alleen maar zinnig zijn wanneer je daar absolute zekerheden mee kunt stellen.
Dat in 6 weken of 6 maanden vaststellen en/of aantonen lijkt mij zo goed als uitgesloten.

Nu weet ik (leidende) dus dat je dat niet zo met absolute zekerheid zult kunnen verkrijgen.
Zo men resultaat toch wil inpassen is/wordt dat vooral een beleidsafweging waar je over je zult moeten stemmen.
Welke risicopercentage is dan acceptabel dat je kind* met Covid19; sterft of een ander ongevraagd kan/gaat besmetten ?
Dit al of niet als ouder wetende; ga je dat hier imho niet (voorlopig nu) meemaken of hanteren

Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
pi_192259601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
Ik weet mensen die dit hebben gedaan met de vader van het gezin. Tien dagen later was zijn zoon toch besmet. Dit was in Duitsland dus die positieve test was de tweede keer dat het gezin werd getest nadat de vader positief had getest.
pi_192259619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet mensen die dit hebben gedaan met de vader van het gezin. Tien dagen later was zijn zoon toch besmet. Dit was in Duitsland dus die positieve test was de tweede keer dat het gezin werd getest nadat de vader positief had getest.
Ik denk dat ik hem ook gemakkelijker links laat liggen! :D
Dan wordt het natuurlijk ook iets meer zaak om op de been te blijven als er al één ouder ziek is.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:06:59 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik voel mij niet aangesproken, ik hou mij volledig aan alle voorschriften. En nee, die 0,1% kan het niet verpesten voor de rest. Je gaat nooit 100% halen.
Het gaat niet om jou noch om mij.
Vertel maar waarom die 0.1% (whatever risicogevend) het niet kan verpesten (dwz de rest besmetten of zelfs de dood injagen).

Eén persoon was/is ws voldoende die deze pandemie in gang zette en de epidemie naar Nederland te brengen, mogelijk was dat wel een zg. verkouden kind.

Zeggen dat je geen 100% kun behalen is geen steekhoudend argument om dan die groep vanwege beperkt risico uit te luiten als oorzaak (cq regels en verordeningen).

Ook opmerken dat je niet kunt spreken in acceptabele procenten wanneer het mensenlevens treft.
Wanneer er maar 0,0001% kans is dat mensen sterven en je dat vooraf weet, mag je niet "zeggen" we laten 1500 mensen sterven. Zelfs als 1 persoon is met die wetenschap, bewust kiezen om die laten overlijden, gelijk aan je beschaving verliezen.
Terug naar de uitkomst ban het onderzoek: dat heeft alleen beleidswaarde wanneer je met absolute zekerheid kunt stellen dat kinderen a) er niet dood aan gaan en b) anderen niet besmetten.
pi_192259656
Corona besmetting via voedsel. Is dat ook onderzocht?
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Mij lijkt dat toch ook een risicootje.
pi_192259679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hier 4mrt ziek geworden....
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:18:56 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192259683
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:13 schreef quirina het volgende:
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Koken is dood, fruit kan je evt even schoonmaken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192259689
Ja we doen het maar net zo handelen als in de tropen. Geen rauwe dingen eten en anders schillen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:20:52 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zie hier iid al het probleem.
De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.

NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.

Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????

Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
pi_192259700
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.

NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.

Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????

Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
Gelukkig is Nederland niet zo :)
Althans, niet van oudsher

vrijheid _O_ scheinveiligheid :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 02:24:05 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:24:12 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192259703
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou noch om mij.
Dat beweer ik ook nergens, dat maak jij er van.

quote:
Vertel maar waarom die 0.1% (whatever risicogevend) het niet kan verpesten (dwz de rest besmetten of zelfs de dood injagen).

Eén persoon was/is ws voldoende die deze pandemie in gang zette en de epidemie naar Nederland te brengen, mogelijk was dat wel een zg. verkouden kind.

Je gaat niet tegenhouden dat iemand buiten loopt met het corona-virus. Het hangt niet van die ene persoon af, het gaat om het grotere geheel. Immumiteit en het vaccin zijn daarin belangrijk. Die paar mensen die nog buiten zijn en misschien een paar mensen besmetten zijn vervelend, maar niet het grote probleem hier.

quote:
Zeggen dat je geen 100% kun behalen is geen steekhoudend argument om dan die groep vanwege beperkt risico uit te luiten als oorzaak (cq regels en verordeningen).
Nee, ik benoem gewoon een feit.

quote:
Ook opmerken dat je niet kunt spreken in acceptabele procenten wanneer het mensenlevens treft.
Dat doe ik nergens. Zo lang onze zorg het aan kan is het oke.

quote:
Wanneer er maar 0,0001% kans is dat mensen sterven en je dat vooraf weet, mag je niet "zeggen" we laten 1500 mensen sterven. Zelfs als 1 persoon is met die wetenschap, bewust kiezen om die laten overlijden, gelijk aan je beschaving verliezen.
Dus we moeten ook maar stoppen met autorijden?

quote:
Terug naar de uitkomst ban het onderzoek: dat heeft alleen beleidswaarde wanneer je met absolute zekerheid kunt stellen dat kinderen a) er niet dood aan gaan en b) anderen niet besmetten.
prima
pi_192259731
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef quirina het volgende:
Ja we doen het maar net zo handelen als in de tropen. Geen rauwe dingen eten en anders schillen.
Goed wassen van groenten en fruit is hier in Nederland voldoende. Dat is anders dan in de tropen waar kraanwater al vervuild genoeg is om je zwaar ziek te maken. Het is zonde om de schil van een appel niet te eten. Dan gooi je eigenlijk het beste van het fruit weg.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:33:26 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:13 schreef quirina het volgende:
Het lijkt mij niet echt raadzaam, ook in tijden van besmettingsrisico, onverhitte of rauwe (grijp) etenswaren te eten die een ander dan jijzelf heeft aangeraakt.

Nou mag ik aannemen dat iedereen dat standaard toch weet, wist en sws doet. Wij eten hier geen onverpakte voedingswaren die niet eerst wordt gebakken, gebraden, geblancheerd, gekookt, afgespoeld cq gewassen met al het andere in de keuken.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:36:56 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Hier 4mrt ziek geworden....
Wat zijn/waren symptomen en hoe verliep/verloopt het ziekteverloop in de tijd ?
Heb je een idee hoe/waar je het opgelopen en/of wie je mogelijk hoe snel daarna verder hebt besmet ?
(even afgezien van ongetwijfeld persoonlijke ellende, ook sterkte)
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:44:12 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens, dat maak jij er van.
[..]

Je gaat niet tegenhouden dat iemand buiten loopt met het corona-virus. Het hangt niet van die ene persoon af, het gaat om het grotere geheel. Immumiteit en het vaccin zijn daarin belangrijk. Die paar mensen die nog buiten zijn en misschien een paar mensen besmetten zijn vervelend, maar niet het grote probleem hier.
[..]

Nee, ik benoem gewoon een feit.
[..]

Dat doe ik nergens. Zo lang onze zorg het aan kan is het oke.
[..]

Dus we moeten ook maar stoppen met autorijden?
[..]

prima
OK prima, ik weet voldoende hoe je het in de context benaderd. Thx.
Het gaat er (inderdaad) om dat overheidsbeleid nu bepalend is om de bevolking door de crisis te loodsen.
pi_192259757
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hier gelukkig geen controleprobleem. Mijn tieners mogen al een week genieten van digitale contacten en het enige buiten dat ze gezien hebben, is een flinke avondwandeling toen er geen hond op straat was.
Maar ja, manlief werkt nog wel dus zo zal de besmetting evengoed wel komen. En ik kan hem wel links laten liggen, maar tot hoever gaat dat als hij echt flink ziek wordt? En eigenlijk ga ik er vanuit dat ik dan toch al besmet ben. Die man zit echt overal aan! ;)
pi_192259762

[ Bericht 100% gewijzigd door Mammietje op 25-03-2020 02:49:14 ]
pi_192259770
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat zijn/waren symptomen en hoe verliep/verloopt het ziekteverloop in de tijd ?
Heb je een idee hoe/waar je het opgelopen en/of wie je mogelijk hoe snel daarna verder hebt besmet ?
(even afgezien van ongetwijfeld persoonlijke ellende, ook sterkte)
Enorme hoofdpijn/migraine achtig, neusverkoudheid een beetje het gevoel alsof je in het zwembad water in je neus hebt gekregen, vervelend en drukkend. Rode prikkende ogen/rood oogwit. Toen dacht ik dat ik beter werd en kreeg ik snachts steken in mijn borst en rug zenuwsteken leken het, en bloed opgespuugd (3x tot nu toe) en had een longontsteking, benauwd. Ook op en af diaree/verhoging en nachtzweten.

Nu sinds 2dgn weer redelijk te pas alleen ook ineens weer dat rare verkoudheidsgevoel/water in de neus, rode ogen en hoofdpijn.. hopelijk zwakt het af en komt er niet nog een ronde..

En geen idee, wellicht de chinese school of een vriendin uit Italie of in de bus..

Waarschijnlijk heb ik 3 mensen besmet ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 02:56:14 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:56:16 #26
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192259774
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:52 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Enorme hoofdpijn/migraine achtig, neusverkoudheid een beetje het gevoel alsof je in het zwembad water in je neus hebt gekregen, vervelend en drukkend. Rode prikkende ogen/rood oogwit. Toen dacht ik dat ik beter werd en kreeg ik snachts steken in mijn borst en rug zenuwsteken leken het, en bloed opgespuugd (3x tot nu toe) en had een longontsteking, benauwd. Ook op en af diaree/verhoging en nachtzweten.

Nu sinds 2dgn weer redelijk te pas alleen ook ineens weer dat rare verkoudheidsgevoel/water in de neus, rode ogen en hoofdpijn.. hopelijk zwakt het af en komt er niet nog een ronde..

En geen idee, wellicht de chinese school of een vriendin uit Italie..

Waarschijnlijk heb ik 3 mensen besmet ;(
A hell of a virus
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192259779
Jep.. owja en een mega hoge hartslag, en mijn hele slaapritme is naar de piep, ik ga nog maar weer eens een poging wagen.. :') :s)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 03:01:53 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 03:04:52 #28
445514 DonDruiper
pi_192259782
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:59 schreef Logician2.0 het volgende:
Jep.. owja en een mega hoge hartslag, en mijn hele slaapritme is naar de piep, ik ga nog maar weer eens een poging wagen.. :') :s)
Sterkte :*
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192259789
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:59 schreef Logician2.0 het volgende:
Hoeveel lentes jong ben je?
  woensdag 25 maart 2020 @ 03:20:33 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192259811
Dode door zelfmedicatie met chloroquine in de VS :')

https://edition.cnn.com/2(...)ine-death/index.html
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192259890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 03:20 schreef Pumpalov het volgende:
Dode door zelfmedicatie met chloroquine in de VS :')

https://edition.cnn.com/2(...)ine-death/index.html
Ik zag al een paar dagen terug dat er op Ebay werd verkocht, maar dat was spul om aquariums mee te reinigen, wel voor enorme prijzen trouwens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192259897
Die Bolsenaro he, is dat het debiele broertje van Trump? :') :') :') :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:12:59 #33
445514 DonDruiper
pi_192259900
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:11 schreef raptorix het volgende:
Die Bolsenaro he, is dat het debiele broertje van Trump? :') :') :') :')
Ik zie wat headlines inderdaad. Erger dan Trump
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192259901
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik zie wat headlines inderdaad. Erger dan Trump
"Bolsonaro, die zaterdag 65 werd, zegt zich geen zorgen te maken over zijn eigen gezondheid. "Vanwege mijn atletische achtergrond hoef ik nergens bang voor te zijn. Als ik besmet zou raken, zou ik hoogstens de symptomen hebben van een griepje"."
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:27:59 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192259923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

"Bolsonaro, die zaterdag 65 werd, zegt zich geen zorgen te maken over zijn eigen gezondheid. "Vanwege mijn atletische achtergrond hoef ik nergens bang voor te zijn. Als ik besmet zou raken, zou ik hoogstens de symptomen hebben van een griepje"."
Hoogmoed komt voor de val.
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:36:08 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259940
Anne Wensing, heb ik gezien in OP1. ik vraag me af of zij gezien heeft hoe vaak het RIVM de plank heeft misgeslagen? Of zij de politieke hand herkent in het RIVM?
Verder doet zij uitspraken over politiek, maar dat is niet haar vakgebied.

Verder vond ik het wel een onderbuik aflevering, erg veel emo.
De andere landen die wel een lockdown hebben, daar zijn de experts toch geen aardappels.
pi_192259942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:36 schreef THEFXR het volgende:
Anne Wensing, heb ik gezien in OP1. ik vraag me af of zij gezien heeft hoe vaak het RIVM de plank heeft misgeslagen? Of zij de politieke hand herkent in het RIVM?
Verder doet zij uitspraken over politiek, maar dat is niet haar vakgebied.

Verder vond ik het wel een onderbuik aflevering, erg veel emo.
De andere landen die wel een lockdown hebben, daar zijn de experts toch geen aardappels.
Kun je alsjeblieft stoppen met het woord LOCKDOWN, bekt zo lekker he? Onze uitvoering ten opzichte van andere landen verschilt nauwelijks.
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:39:26 #38
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kun je alsjeblieft stoppen met het woord LOCKDOWN, bekt zo lekker he? Onze uitvoering ten opzichte van andere landen verschilt nauwelijks.
nee, mag gewoon dat woord gebruiken
pi_192259944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:14 schreef raptorix het volgende:
Wat een debiel :')
pi_192259948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, mag gewoon dat woord gebruiken
Maak me gek, wat versta je onder lockdown?
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:43:23 #41
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maak me gek, wat versta je onder lockdown?
dat je alleen naar buiten mag met papieren, voor boodschappen, medische zaken en de grenzen, vliegvelden gesloten.
pi_192259959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat je alleen naar buiten mag met papieren, voor boodschappen, medische zaken en de grenzen, vliegvelden gesloten.
Met papieren? Hoe dacht je dat te regelen? Daarnaast zitten we al vrijwel in een lockdown, de paar mensen die het nu negeren is maar een fractie van de mensen die nu noodzakelijk naar buiten moeten. Wat dacht je bijvoorbeeld wat nodig is om de essentiële infrastructuur op gang te houden? Daarnaast is helemaal niet bewezen dat een lockdown zoals jij beschrijft werkt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:50:04 #43
445514 DonDruiper
pi_192259968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik zie nog geen 2% van de mensen die ik anders zou zien in een week.

Voor mij werkt dit prima.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:50:36 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met papieren? Hoe dacht je dat te regelen? Daarnaast zitten we al vrijwel in een lockdown, de paar mensen die het nu negeren is maar een fractie van de mensen die nu noodzakelijk naar buiten moeten. Wat dacht je bijvoorbeeld wat nodig is om de essentiële infrastructuur op gang te houden? Daarnaast is helemaal niet bewezen dat een lockdown zoals jij beschrijft werkt.
het ligt er ook maar aan wie zich aan de regels houdt, wij hadden eerst adviezen, nu zijn het regels.
Het is ook niet de bedoeling dat we bij andere landen op de zwarte lijst komen omdat het woordje lockdown nooit is genoemd maar er niet veel vanaf zit.
Ik snap dat economische zaken meewegen in de besluitvorming, als dit allemaal gedaan is, wie gaat dan voor de hogere schulden van de lockdown landen opdraaien? De EU? en wij?
pi_192259976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het ligt er ook maar aan wie zich aan de regels houdt, wij hadden eerst adviezen, nu zijn het regels.
Het is ook niet de bedoeling dat we bij andere landen op de zwarte lijst komen omdat het woordje lockdown nooit is genoemd maar er niet veel vanaf zit.
Ik snap dat economische zaken meewegen in de besluitvorming, als dit allemaal gedaan is, wie gaat dan voor de hogere schulden van de lockdown landen opdraaien? De EU? en wij?
Echt je praat poep, denk je nu echt dat wij straks meer moeten gaan betalen omdat wij geen lockdown hadden :') :') :') :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:54:38 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echt je praat poep, denk je nu echt dat wij straks meer moeten gaan betalen omdat wij geen lockdown hadden :') :') :') :')
Als de economie van de lockdown landen straks naar de klote is, worden wij toch vanzelf meegetrokken het ravijn in, want we zijn lid van de EU
Het gaat echt niet zo zijn dat onze economie overeind blijft met deze methode en dat van andere landen in elkaar stort.
pi_192259980
De illegale zaken gaan gewoon door.
pi_192259981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als de economie van de lockdown landen straks naar de klote is, worden wij toch vanzelf meegetrokken het ravijn in, want we zijn lid van de EU
Het gaat echt niet zo zijn dat onze economie overeind blijft met deze methode en dat van andere landen in elkaar stort.
Dan zal ik je alvast uit een droom helpen, of we nou in lockdown of niet zitten, omdat je aan de Euro gekoppelt bent, ben je al fucked.
  woensdag 25 maart 2020 @ 04:56:48 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan zal ik je alvast uit een droom helpen, of we nou in lockdown of niet zitten, omdat je aan de Euro gekoppeld bent, ben je al fucked.
ik zie een Griekenland deja vu aankomen
pi_192259985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zie een Griekenland deja vu aankomen
Griekenland? Das een landje met minder inwoners dan Nederland, als alleen al Italie valt zijn we de sjaak, dan heb ik het nog niet eens over Spanje en waarschijnlijk ook Duitsland.
pi_192259986
In het land der blinden is een eenoog koning.
  woensdag 25 maart 2020 @ 05:49:21 #52
445514 DonDruiper
pi_192260111
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 04:58 schreef PP_Sound het volgende:
In het land der blinden is een eenoog koning.

Bedankt Hans.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:01:31 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260134
dit is de flowchart die gevolgd moet worden.

.

bron:

[ Bericht 36% gewijzigd door THEFXR op 25-03-2020 06:38:14 ]
pi_192260136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:01 schreef THEFXR het volgende:
dit is de flowchart die gevolgd moet worden.

.
[ afbeelding ]
En dit is dus precies waarom China de fuckup heeft gemaakt.
pi_192260140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 05:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bedankt Hans.
Graag gedaan.
pi_192260141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dit is dus precies waarom China de fuckup heeft gemaakt.
en bijna elk ander land, inclusief nederland
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192260164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en bijna elk ander land, inclusief nederland
Het begint natuurlijk met transparantie, China had DIRECT alle informatie moeten delen.
En Nederland had veel scherper met passagiers uit risicolanden moeten zijn. Toen men het vliegverkeer uit China ging beperken heeft men nog wekenlang mensen uit Iran laten binnenkomen.

Op zich vind ik de huidige maatregelen prima, maar men is aan het begin veel te gemakzuchtig geweest door uit te gaan dat alleen mensen met ziekteverschijnselen het virus kunnen overdragen.
pi_192260178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het begint natuurlijk met transparantie, China had DIRECT alle informatie moeten delen.
En Nederland had veel scherper met passagiers uit risicolanden moeten zijn. Toen men het vliegverkeer uit China ging beperken heeft men nog wekenlang mensen uit Iran laten binnenkomen.

Op zich vind ik de huidige maatregelen prima, maar men is aan het begin veel te gemakzuchtig geweest door uit te gaan dat alleen mensen met ziekteverschijnselen het virus kunnen overdragen.
Achteraf is altijd makkelijk hè. In het begin werd er geroepen dat het een griepje was, dat de meeste mensen maar (zeer) milde klachten kregen.

Er komt nu uiteraard steeds meer (betrouwbare) data beschikbaar en daar wordt denk ik prima mee gehandeld.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:33:47 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nederland test nog steeds geen hol.
pi_192260191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Achteraf is altijd makkelijk hè. In het begin werd er geroepen dat het een griepje was
Dit, in combinatie met China die als een malloot om zich heen aan het slaan was om de vlammen te doven had je aan het denken moeten zetten, en nou goed, niet jij, maar wel de mensen met de verantwoording.

drie en een half mondkapje, dat was alles

Oh ja, en kamervragen over een carnavalsliedje... in het kader van de inclusiviteit was 'beter voorkomen dan chinezen' het probleem dat direct aangepakt moest worden

dat was de voorbereiding van onze overheid

op aanraden van Terror Jaap

Blind, dom, naïef?

Kies maar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 06:37:13 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:40:31 #61
445514 DonDruiper
pi_192260205
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dit, in combinatie met China die als een malloot om zich heen aan het slaan was om de vlammen te doven had je aan het denken moeten zetten, en nou goed, niet jij, maar wel de mensen met de verantwoording.

drie en een half mondkapje, dat was alles

Oh ja, en kamervragen over een carnavalsliedje... in het kader van de inclusiviteit was 'beter voorkomen dan chinezen' het probleem dat direct aangepakt moest worden

dat was de voorbereiding van onze overheid

op aanraden van Terror Jaap

Blind, dom, naïef?

Kies maar
Ik snap je punt.

Maar in principe was er in NL toen nog niks aan de hand.

Wat denk je wat er was gebeurd als je toen al carnaval en voetbalwedstrijden zou verbieden?

Dat had 'de Nederlander' nooit gepikt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192260208
quote:
‘Je moet beseffen: zo’n virus is er niet op uit om zijn gastheer te doden’, zegt Snijder. ‘Sterker, het heeft er voor de verspreiding mogelijk meer aan om dat niet te doen.’ Een mogelijkheid is dan ook dat het Wuhanvirus de wereld rondgaat, hier en daar levens eist onder de al verzwakten – waarna de meeste mensen geleidelijk resistent zullen raken en het virus een van de vele virusjes wordt waarvoor we een paar dagen koortsig in bed blijven.

Voorlopig is nog de vraag hoe besmettelijk het virus eigenlijk is, zegt hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel van het RIVM. ‘Dit is inmiddels een maand bezig. Als het erg besmettelijk was van mens tot mens, zou je meer ziektegevallen verwachten bij hulpverleners en familieleden.

Wat als je het virus oploopt?

Inmiddels is er een diagnostische speekseltest, razendsnel ontwikkeld door onder meer Nederlandse wetenschappers. Maar daarna houdt het wel zo’n beetje op: tegen virusinfecties is weinig te doen. Paracetamol om de koorts te remmen, eventueel ademhalingsondersteuning in het ziekenhuis; dat is ongeveer het repertoire. Ook zijn er antivirale middelen die enigszins helpen tegen coronavirussen, zoals ‘remdesivir’, ‘lopinavir’ en interferon, zegt Haagmans. Erg effectief zijn die middelen niet. Anderzijds: ‘Met het bestrijden van de symptomen van longontsteking hebben we veel ervaring’, zegt Van Dissel. ‘Bij een gewone longontsteking weten we vaak ook niet de verwekker.’

VK 22 jan
Niet naïef. China deelde de info, men wilde het niet aannemen. Er viel toch weinig tegen te doen, dus accepteerde men meteen al dat het over ons heen zou komen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:41:36 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik snap je punt.

Wat denk je wat er was gebeurd als je toen al carnaval en voetbalwedstrijden zou verbieden?

meer, die vakanties naar Italië en oostenrijk
pi_192260212
quote:

[..]

Ik snap je punt.

Er had niet gelijk is verboden hoeven te worden. Zelfde plan had gevoerd kunnen worden, maar dan met een startdatum een maand eerder. Gewoon, ter voorbereiding.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:42:33 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260213
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:41 schreef _I het volgende:

[..]

Niet naïef. China deelde de info, men wilde het niet aannemen. Er viel toch weinig tegen te doen, dus accepteerde men meteen al dat het over ons heen zou komen.
dus blijven ze maar falen bij het RIVM?
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:45:02 #66
445514 DonDruiper
pi_192260219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

En je gelooft zelf dat dat zou worden opgevolgd terwijl er op dat moment nog niks aan de hand was?

Elk land loopt achter de feiten aan. Mede omdat 'het volk' zich niet laat gehoorzamen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192260220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dit was in januari. Het was een keuze. Een foute, waar niet op teruggekomen mocht worden.

Het heeft nu weinig zin om terug te kijken, maar zij waren wel degelijk verantwoordelijk voor de lakse houding.

Was gisteren bij NPO OP1, 30% van de mensen was bang eind januari, dat hebben ze vakkundig teruggebracht naar laag in de 20 gedurende heel februari. Er was dus terechte angst, waar geen leider voor is gaan staan. Ze hebben het weggemaneged en moeten het nu terugkrijgen.
pi_192260222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

"Maar die is al betaald,dus we gaan gewoon."

En, met de informatie van toen, was dat héél erg veel gebeurd.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192260223
quote:

Snap ik, maar het feit dat er op de achtergrond ook niets gebeurde is inmiddels wel heel duidelijk,
er is dan ook geen reden om Jaap, of Mark, of Bruno op welk voetstuk te plaatsten dan ook.

Regeren is vooruitzien, daarin hebben ze meesterlijk gefaald, op ALLE punten...

Het RIVM heeft op alle punten in de voorbereiding steken laten vallen, en verbijsterend genoeg, dezelfde steken als tijdens de Q-Koorts. Die organisatie is niet lerend, het RIVM is een club van waardeloze modelkijkers, die een model voeden met twijfelachtige data en dan vervolgens drie weken achter de feiten aan blijven lopen, want gezond verstand is daar ondergeschikt aan het geldende model.

Het RIVM is een waardeloze, logge club die totaal niet geschikt is vopor de taak die ze hebben, sorry dat ik zo hard ben maar het spat er gewoon vanaf. Neem, geheel off topic, het stikstof model, waar willens en wetens gerekend wordt met vliegtuigen met 0 uitstoot, iedereen snapt dat dit waanzin is, behalve RIVM

Het is verbijsterend dat die club niet meteen ontbonden is na deze, nieuwe, blunder. Dit kan m.i. niet zonder gevolgen blijven.

Laat het RIVm maar lekker het zwemwater controleren, veel meer moet je ze niet laten doen, al druk zat
pi_192260224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Overduidelijk
pi_192260227
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Overduidelijk
Goedemorgen. Heb ik iets gemist?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:47:56 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260228
RIVM blijft falen op 1B,2,2B en 3, nu nog steeds en in de toekomst.
In Hongkong zijn mondkapjes gratis, hebben de griep weggevaagd en Covid-19 erg laag gehouden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:47:57 #73
445514 DonDruiper
pi_192260229
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Mwah.

We gaan allemaal dood en het RIVM is kut.

Niks nieuws dus.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192260231
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee, ik wind me weer eens op over het complete gepruts van die club uit de bilt
pi_192260236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:47 schreef DonDruiper het volgende:
Dat eerste is, ondanks dat het een feit is, niet door mij gezegd iig

Dat tweede wel, en ik geef mijn motivatie erbij

Heb jij motivatie om het RIVM geen waardeloze kutclub te vinden?

Graag met voorbeelden
pi_192260240
quote:
8s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee, ik wind me weer eens op over het complete gepruts van die club uit de bilt
En geheel terecht. Ook hier vannacht weer hele gesprekken over hoe de een verteld dat de ander niet bij zijn ouders langs mag.

Niemand begrijpt de regels van de intelligente lockdown. Niemand snapt de herd immunity wat ineens geen doel meer is, maar een gevolg is geworden.

Mensen bellen de politie omdat andere mensen "samenscholen", maar er is deze jonge gezonde mensen gevraagd om bij te dragen aan de immuniteit.

Het is een psychologische thriller die voor onze ogen geschreven wordt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:51:32 #77
445514 DonDruiper
pi_192260242
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Graag met voorbeelden
Ik heb nergens gezegd dat ik kapot ben van het RIVM.

Ik heb alleen gezegd dat je in deze situatie niet anders kon dan reactie-politiek voeren, simpelweg omdat een westers volk zich niet even de les laat lezen en gehoorzaamd.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:52:10 #78
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260245
quote:

[..]

Mwah.

Niks nieuws dus.
we gaan allemaal een keer ooit dood,alleen niet door dit virus, maar wel een paar mensen die je lief hebt. Het RIVM blijft kut met peren.
pi_192260247
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik kapot ben van het RIVM.

Ik heb alleen gezegd dat je in deze situatie niet anders kon dan reactie-politiek voeren, simpelweg omdat een westers volk zich niet even de les laat lezen en gehoorzaamd.
Dat laatste is een enorm gevaarlijke aanname. "We konden niets, want demense zijn dwars."
pi_192260252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:51 schreef DonDruiper het volgende:

En ik geef aan dat ik het daar helemaal meens ben, maar dat men op de achtergrond proactief had moeten handelen, en dat alle signalen er niet op wijzen dat dit het geval was

Geen beschermingsmiddelen, al na een week konden tandartsen hun werk niet meer doen

Geen extra apparatuur... niets...

ja dat kutliedje, dat was hot item

ik ben zo overtuigd van het complete falen van Rutte en RIVM, het spat er aan alle kanten vanaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 06:54:10 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:53:47 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260253
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef _I het volgende:

[..]

Dat laatste is een enorm gevaarlijke aanname. We konden niets want het volk is dwars.
alsof dat wat te doen heeft met voldoende voorraden van middelen
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:54:11 #82
445514 DonDruiper
pi_192260255
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef _I het volgende:

[..]

Dat laatste is een enorm gevaarlijke aanname. We konden niets want het volk is dwars.
Als de regering mij oplegt om niet op vakantie te gaan, om binnen te blijven etc etc terwijl er op dat moment nog niks aan de hand was in het land, had ik ook fuck it gezegd.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192260256
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Graag met voorbeelden
Politiek, bevolking en bv Nederland had anders hard gelachen en de aanbevelingen toch in de wind geslagen.

Pas toen de ziekenhuizen in Italië gingen omvallen werden we wakker
.
pi_192260261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Helemaal niets.

Of tijdig informeren en sociale regels aanpassen. ALs toen al 50% van de mensen zouden zijn begonnen met handen wassen, stoppen met handen schudden en zoenen, waren we nu nog een stuk minder ver in de curve geweest.

Maar de regels kwamen juist gefaseerd, want we moesten nog niet remmen. We hoefden pas te remmen als de zorg het niet meer aankon. We zaten in het experiment van Jaap.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:56:02 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260262
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Politiek, bevolking en bv Nederland had anders hard gelachen en de aanbevelingen toch in de wind geslagen.

dan had het RIVM iig gedaan wat in hun macht lag, wat nu niet het geval was en ze doen het nog steeds niet
pi_192260263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als de regering mij oplegt om niet op vakantie te gaan, om binnen te blijven etc etc terwijl er op dat moment nog niks aan de hand was in het land, had ik ook fuck it gezegd.
Zwart - wit. Er zaten 8 stappen voor, die niets hadden gekost en geen vrijheid inperkten.
pi_192260265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dit dus, men blijft maar excuses verzinnen waarom er zo gefaald is, en niet dat er gefaald is

Dit heeft niets met communicatie te maken, die overigens ook van een adembenemend slecht niveau is en was. Het RIVM faalt op alle punten

Waarom denk je dat Jaap ineens op de achtergrond is getreden, Bruins afgetreden en Ab Osterhaus ineens weer de held is

Rutte heeft volgens mij ook het RIVM na die donderdag waar hij bijna huilend en stampvoetend vol bleef houden dat de scholen open bleven het RIVM vriendelijk bedankt en is, godzijndank, in zee gegaan met experts met verstand van zaken, zoals het overkoepelend orgaan van medici
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:57:52 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260266
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:55 schreef _I het volgende:

[..]

Helemaal niets.

Of tijdig informeren en sociale regels aanpassen. ALs toen al 50% van de mensen zouden zijn begonnen met handen wassen, stoppen met handen schudden en zoenen, waren we nu nog een stuk minder ver in de curve geweest.

Maar de regels kwamen juist gefaseerd, want we moesten nog niet remmen. We hoefden pas te remmen als de zorg het niet meer aankon. We zaten in het experiment van Jaap.
Jaap kan het zelf alsnog krijgen, net zoals een paar ministers en zelf een duitse MP in quarantine
pi_192260274
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Het gaat om de voorbereidingen, PBM's regelen, plannen en draaiboeken, apparatuur

Er had naar buiten kalmte uitgestraald moeten worden, uiteraard... maar op de achtergrond had men maatregelen moeten treffen, en, dat is NIET gebeurd.

Dat is het punt

Je kan blijven mekkeren over dat het volk het niet gepikt had, en voor de tiende keer,m dat beaam ik

Mara je kan zelf ook beamen dat er dan op zijn minst voorbereidingen waren getroffen om te zorgen dat je het in ieder geval de eerste periode doorkomt.

Maar dat is niet gebeurd, dus zagen ze het kennelijk niet aankomen. dus nogmaals

Dat is of Dom, of Blind, of Naief

Jij mag kiezen, maar voor elke keuze geldt dat de conclusie is dat het RIVM blijkbaar niet geschikt is voor zijn traak.

snap je?
pi_192260275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Jaap kan het zelf alsnog krijgen, net zoals een paar ministers en zelf een duitse MP in quarantine
Nee joh. :D Hou je hoofd schoon van zulke gedachten. Daar word je helemaal ongelukkig van.
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:59:55 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260276
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dit dus, men blijft maar excuses verzinnen waarom er zo gefaald is, en niet dat er gefaald is

Dit heeft niets met communicatie te maken, die overigens ook van een adembenemend slecht niveau is en was. Het RIVM faalt op alle punten

Waarom denk je dat Jaap ineens op de achtergrond is getreden, Bruins afgetreden en Ab Osterhaus ineens weer de held is

Rutte heeft volgens mij ook het RIVM na die donderdag waar hij bijna huilend en stampvoetend vol bleef houden dat de scholen open bleven het RIVM vriendelijk bedankt en is, godzijndank, in zee gegaan met experts met verstand van zaken, zoals het overkoepelend orgaan van medici
schiet me ook te binnen dat er brandbrieven waren van Huisartsen en Chirurgen aan het RIVM en de overheid.
pi_192260283
Wat doen jullie met eten thuisbezorgen. Kan dat wel of kan dat niet in jullie ogen? :)
pi_192260285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

schiet me ook te binnen dat er brandbrieven waren van Huisartsen en Chirurgen aan het RIVM en de overheid.
Ja precies, maar de overheid had meer vertrouwen in de modellen van het RIVM
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:02:32 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat doen jullie met eten thuisbezorgen. Kan dat wel of kan dat niet in jullie ogen? :)
ik twijfel, omdat ik geen zicht hebt of het hygiënisch is bereid
of bedoel je boodschappen?
pi_192260291
quote:
Ik doe het niet meer. Omdat ik niet weet wat er in de keuken is gebeurd. Alles zit in plastic en is lauwwarm.

Heb het tot een week of 2 geleden wel gedaan, maar nadat het een keer voor mijn deur is neergezet en men snel wegreed, vroeg ik me af waar ik mee bezig was. :X
pi_192260292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Nederland test nog steeds geen hol.
Dat al tig keer besproken, we hebben de capaciteit niet.
pi_192260294
Camera's ophangen in de keuken, zodat je je bestelling kan volgen zou voor mij nu wel een reden zijn om daar WEL te bestellen!
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:04:17 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat al tig keer besproken, we hebben de capaciteit niet.
hadden ze al 2 maanden aan kunnen werken, net zoals in andere landen
pi_192260299
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik twijfel, omdat ik geen zicht hebt of het hygiënisch is bereid
of bedoel je boodschappen?
Nee thuisbezorgen van avondeten. Voor mij hetzelfde. Vriendin wil graag sushi, maar ik twijfel een beetje.

Normaal bestelde ik dat bijna elke week wel een keer.
pi_192260301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hadden ze al 2 maanden aan kunnen werken, net zoals in andere landen
Klopt, dat neem ik het RIVM nog meest kwalijk.
pi_192260303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee thuisbezorgen van avondeten. Voor mij hetzelfde. Vriendin wil graag sushi, maar ik twijfel een beetje.

Normaal bestelde ik dat bijna elke week wel een keer.
Gewoon even door een oplossing van 1:100 hypochloriet halen
pi_192260304
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:03 schreef _I het volgende:

[..]

Ik doe het niet meer. Omdat ik niet weet wat er in de keuken is gebeurd. Alles zit in plastic en is lauwwarm.

Heb het tot een week of 2 geleden wel gedaan, maar nadat het een keer voor mijn deur is neergezet en men snel wegreed, vroeg ik me af waar ik mee bezig was. :X
Haha oke, dat gaat nergens over. Maar zou je het ook laten vanwege hygiëne?
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:06:52 #103
445514 DonDruiper
pi_192260306
- offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door Lonaa op 25-03-2020 07:07:33 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:07:30 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192260309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

ja
pi_192260311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nou nee. Ben normaal helemaal geen OCD'r. Maar zeker met zaken als Sushi, wat koud is en in plastic zit, zou ik graag willen weten of de kok een mondkapje op had.

En terwijl ik het schrijf word ik een beetje verdrietig van mezelf idd. :D
pi_192260313
Goedemorgen!
Worden jullie ook elke morgen wakker met de gedachte:"Oooh nice, ik ben nog gezond?"
Ik wel! Ga haske failliet, denk ik maar fuck yeah, ik ben nog gezond! *O*
Go hard or go home
pi_192260315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:09 schreef Noek het volgende:
Goedemorgen!
Worden jullie ook elke morgen wakker met de gedachte:"Oooh nice, ik ben nog gezond?"
In mijn geval zou dat een waanidee zijn ;(
pi_192260320
quote:
Goedemorgen!
Nee, meer van ben de laatste Europeaan die er nog mag gaan en staan waar die wil.
.
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:13:34 #109
22565 asco
Los in deze tent
pi_192260325
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En ik geef aan dat ik het daar helemaal meens ben, maar dat men op de achtergrond proactief had moeten handelen, en dat alle signalen er niet op wijzen dat dit het geval was

Geen beschermingsmiddelen, al na een week konden tandartsen hun werk niet meer doen

ik ben zo overtuigd van het complete falen van Rutte en RIVM, het spat er aan alle kanten vanaf.
En vervolgens is het vertrouwen nog nooit zo groot geweest in genoemde partijen.

Dat zegt mijn inziens alles over de Nederlandse bevolking, over het algemeen zijn het bange schapen. En dat is verder ook geen nieuws.
pi_192260327
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

In mijn geval zou dat een waanidee zijn ;(
-O- Downer

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, meer van ben de laatste Europeaan die er nog mag gaan en staan waar die wil.
Waar woon je dan?
Go hard or go home
pi_192260330
quote:
Goedemorgen!
c_/ mogguh

Ben wel sinds 2 weken "werkeloos". En heb me er nog geen minuut druk om gemaakt. Mijn stemming wisselt een beetje tussen matig enthousiast, omdat het me tot nu alles meevalt qua impact op de zorg en soms wat down-ig, als de gedachte me invalt dat dit nog maanden gaat duren en alles anders wordt dan het was. Waarbij ik niet weet wat nu de beste volgden stap is om me op te richten.

En dan pak ik koffie en kijk of er nog ergens een debat, persconferentie of nieuws is en lummel wat door mijn dag heen.
pi_192260333
Ben het wel beu om steeds te moeten lezen hoe wij Nederlanders zijn. We zijn kutvolk, bange schapen, tyfus dom, we moeten dood, alles.
Je moeder!

[ Bericht 2% gewijzigd door Noek op 25-03-2020 07:29:14 ]
Go hard or go home
pi_192260335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:13 schreef asco het volgende:
Dat zegt mijn inziens alles over de Nederlandse bevolking, over het algemeen zijn het bange schapen. En dat is verder ook geen nieuws.
En als je dan beargumenteerd kritiek hebt krijg je dooddoeners van het niveau trisomie 21...
pi_192260336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:13 schreef Noek het volgende:
Downer
KUT

Wie heeft deze persoonlijke informatie over mij gelekt????
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2020 @ 07:16:57 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192260340
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
Ben het wel beu om steeds te moeten hoe wij Nederlanders zijn. We zijn kutvolk, bange schapen, tyfus dom, we moeten dood, alles.
Je moeder!
Rustaaaagh :*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192260341
Lieverds, de SC is verderop
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192260342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
Ben het wel beu om steeds te moeten hoe wij Nederlanders zijn. We zijn kutvolk, bange schapen, tyfus dom, we moeten dood, alles.
Je moeder!
Qft
pi_192260344
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Lieverds, de SC is verderop
Zet nou gewoon [SC] voor deze TT, dan heb je veel meer rust

dit is niet meer te redden
pi_192260345
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:14 schreef _I het volgende:

[..]

c_/ mogguh

Ben wel sinds 2 weken "werkeloos". En heb me er nog geen minuut druk om gemaakt. Mijn stemming wisselt een beetje tussen matig enthousiast, omdat het me tot nu alles meevalt qua impact op de zorg en soms wat down-ig, als de gedachte me invalt dat dit nog maanden gaat duren en alles anders wordt dan het was. Waarbij ik niet weet wat nu de beste volgden stap is om me op te richten.

En dan pak ik koffie en kijk of er nog ergens een debat, persconferentie of nieuws is en lummel wat door mijn dag heen.
Ja, veel maanden is wel een ding. Weken is goed te overzien maar maanden is echt slikken.
Go hard or go home
pi_192260347
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En als je dan beargumenteerd kritiek hebt krijg je dooddoeners van het niveau trisomie 21...
"Dit hebben ze nooit kunnen zien aankomen."
"Maar nu pakken ze het goed aan!"
"Dit is niet de schuld van de regering of het RIVM, maar van de domme bevolking!"
"Er is nooit gezegd dat groepsimmuniteit een doel was! Je hoorde Rutte dit zelf toch ontkennen?"
pi_192260348
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zet nou gewoon [SC] voor deze TT, dan heb je veel meer rust

dit is niet meer te redden
Nee.
pi_192260349
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee.
Krachtig, doch welbeargumenteerd _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 07:19:04 ]
pi_192260351
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Krachtig, doch welbeargumeteerd _O_
Prima, met iets meer woorden dan: we gaan niet van een algemeen nieuwstopic een SC maken omdat een deel van de mensen zich niet kan gedragen, zo werkt de wereld niet.
pi_192260352
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat kinderen safe zijn is natuurlijk wishful thinking gezien het feit dat er een 16-jarige voorheen kerngezonde jongen op de ic voor zijn leven vocht tegen Corona.

En dan heb je van die Pipo s die 17-jarigen samen laat sporten buiten. Bron heb ik even niet Ivm haast maar stond pas in de krant
pi_192260357
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Krachtig, doch welbeargumenteerd _O_
Nee wel mee eens hoor. :)
Deze reeks gaat echt te snel en vaak zit ik gewoon te scrollen om te zien of er nog een tweet, linkje of plaatje is gepost (of een stuk gekopieerd van een andere site.)

Ik doe ook wat te veel aan het chatten tussendoor. Misschien is het idd wel handiger om het toch wat te beperken. Dat houdt het echt wel overzichtelijker.
pi_192260362
Overigens vraag ik me af of Brabant gewoon zo zwaar getroffen is omdat mensen na Carnaval een slechtere weerstand had.
pi_192260367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, veel maanden is wel een ding. Weken is goed te overzien maar maanden is echt slikken.
Ja, maanden is niet meer terug naar hoe het was. Werd als ZZP'r ingehuurd. Ik vind mijn weg wel weer, maar was graag teruggegaan naar mijn oude functie over een maand of twee.

Echter is het ook een mooi moment tot bezinning. Vind het thuiswerken wel prima, en zie ook de mogelijkheden wel. Zit een beetje te wachten op het moment tot we weten waar we zitten in de curve en er een tijdspad gehangen kan worden aan dit drama.

Wat ik alleen niet had kunnen overzien, is dat het voor veel mensen zo lastig is om geen sociale contacten aan te mogen gaan. Ben zelf gemaakt voor dit soort situaties, maar merk dat mijn omgeving ineens het depressieve gedrag vertoont wat ik van mezelf ken, hoewel ik nu juist mijn weg weet te vinden in de rust die buiten heerst. Het is bizar. Heb er geen ander woord voor.
pi_192260368
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat kinderen safe zijn is natuurlijk wishful thinking gezien het feit dat er een 16-jarige voorheen kerngezonde jongen op de ic voor zijn leven vocht tegen Corona.

En dan heb je van die Pipo s die 17-jarigen samen laat sporten buiten. Bron heb ik even niet Ivm haast maar stond pas in de krant
Dat is geen wishful thinking.
Feit is dat die doelgroep echt nauwelijks geraakt wordt. Die 16 jairge is echt de uitzondering op de regel, hoe kut dan ook voor hem. Dit soort berichten zijn gebaseerd op sentimenten en niet op cijfers.

Die NLse jonge jongen is inmiddels weer bij. De ziekenhuizen liggen niet vol met kleuters en pubers,
Go hard or go home
pi_192260371
COR / [COR-Feedback] Covid-19 #2

Daar moet je zijn.

[ Bericht 81% gewijzigd door D_A op 25-03-2020 07:27:11 (Feedback ) ]
pi_192260377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Feit is dat die doelgroep echt nauwelijks geraakt wordt. Die 16 jairge is echt de uitzondering op de regel, hoe kut dan ook voor hem. Dit soort berichten zijn gebaseerd op sentimenten en niet op cijfers.

Die NLse jonge jongen is inmiddels weer bij. De ziekenhuizen liggen niet vol met kleuters en pubers,
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/

Dit is wel een aardig achtergrondartikel over Corona en kinderen, infectiviteit etc

ook leesbaar, dat is altijd prettig :P
pi_192260390
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:22 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, maanden is niet meer terug naar hoe het was. Werd als ZZP'r ingehuurd. Ik vind mijn weg wel weer, maar was graag teruggegaan naar mijn oude functie over een maand of twee.

Echter is het ook een mooi moment tot bezinning. Vind het thuiswerken wel prima, en zie ook de mogelijkheden wel. Zit een beetje te wachten op het moment tot we weten waar we zitten in de curve en er een tijdspad gehangen kan worden aan dit drama.

Wat ik alleen niet had kunnen overzien, is dat het voor veel mensen zo lastig is om geen sociale contacten aan te mogen gaan. Ben zelf gemaakt voor dit soort situaties, maar merk dat mijn omgeving ineens het depressieve gedrag vertoont wat ik van mezelf ken, hoewel ik nu juist mijn weg weet te vinden in de rust die buiten heerst. Het is bizar. Heb er geen ander woord voor.
Bizar idd en ook dat is het goede woord niet. Omdat het te klein lijkt voor wat gebeurt.
Een leeuw die een man knuffelt is bizar, dat de hele wereld stilstaat dat is ...
We moeten een woord verzinnen.
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/

Dit is wel een aardig achtergrondartikel over Corona en kinderen, infectiviteit etc

ook leesbaar, dat is altijd prettig :P
Oh ja, ze zijn wel besmettelijk maar een zieke jongen op de IC is niet de standaard voor hoe kinderen ook geraakt kunnen worden.
Ik snap wel dat ze doorgeefluiken zijn. Daarom zitten mijn bois al weken binnen.
Go hard or go home
pi_192260393
Voor de lockdown roepers: https://www.hln.be/nieuws(...)ten-slecht~ab12c950/

Kijk even naar bijvoorbeeld Amsterdam, we doen het echt niet zo slecht.
pi_192260395
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Achteraf is het altijd makkelijk natuurlijk. Bij de aanpak van de Mexicaanse Griep kreeg men juist bakken kritiek over zich heen: paniekzaaien, media-hysterie, geldverspilling door vaccins aan te kopen. De regering had zich gek laten maken en kon er helemaal niets van.

WODC heeft daar toen nog een mooi rapport over geschreven:
quote:
De hele gang van zaken leverde de nodige discussies op, niet alleen over het overheidsbeleid en
de rol van sommige experts, maar ook over de berichtgeving in de media. Zo kwam de overheid
onder vuur te liggen vanwege het besluit om in juni al meteen 34 miljoen vaccins te bestellen,
twee voor iedere Nederlander, terwijl het met de griep toen ook al mee leek te vallen. Uiteindelijk
zouden 20 miljoen vaccins in de vuilnisbak verdwijnen. Ook de bekende viroloog Ab Osterhaus
kon rekenen op kritiek van vakgenoten vanwege zijn alarmerende uitspraken en vergelijkingen
met de Spaanse Griep. Bovendien kwam hij in opspraak na publicaties over
belangenverstrengeling: zijn adviezen om te vaccineren zouden samenhangen met zijn
betrokkenheid bij een bedrijf dat vaccins ontwikkelt tegen de griep. Ook de media kregen af en
toe de wind van voren, omdat zij met grote koppen en opgewonden berichtgeving voor veel
verontrusting bij het publiek zouden hebben gezorgd.
pi_192260399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Bizar idd en ook dat is het goede woord niet. Omdat het te klein lijkt voor wat gebeurt.
Een leeuw die een man knuffelt is bizar, dat de hele wereld stilstaat dat is ...
We moeten een woord verzinnen.
[..]

Oh ja, ze zijn wel besmettelijk maar een zieke jongen op de IC is niet de standaard voor hoe kinderen ook geraakt kunnen worden.
Ik snap wel dat ze doorgeefluiken zijn. Daarom zitten mijn bois al weken binnen.
Dystopisch. Denk dat dit op dit moment de lading wel dekt.
pi_192260403
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Wil jij misschien voor mij de precieze verschillen tussen bijvoorbeeld de Belgische lockdown en het Nederlandse beleid uitleggen? En dan met name het verschil in de risico’s?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192260405
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:27 schreef Heph844 het volgende:
De regering had zich gek laten maken en kon er helemaal niets van.
Ik ben ouder dan je denkt denk ik, ik heb dat hele gedoe toen bewust meegemaakt, overal potjes handgel op de bureaus, waar ik overigens nu nog steeds werk :+

De rel destijds ging niet over die vaccins, maar het feit dat ze werden geleverd door het bedrijf van Ab Osterhaus, die nota bene zelf dit vaccin had geadviseerd. Dat was de rel.
pi_192260423
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik ben ouder dan je denkt denk ik, ik heb dat hele gedoe toen bewust meegemaakt, overal potjes handgel op de bureaus, waar ik overigens nu nog steeds werk :+

De rel destijds ging niet over die vaccins, maar het feit dat ze werden geleverd door het bedrijf van Ab Osterhaus, die nota bene zelf dit vaccin had geadviseerd. Dat was de rel.
De klucht was dat we ze totaal niet nodig hadden, de ophef over dat de regering zich had laten verleiden door een man die er achteraf beter van bleek te worden. We waren achteraf ook wel degelijk boos dat miljoenen vaccins op voorhand waren gekocht, nog los van op wiens verzoek.
pi_192260429
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Dapper om te zeggen zonder maar een flintertje wetenschappelijk bewijs. Het gaat er ook niet om dat die doelgroep gespaard wordt. Dat is fijn. Maar zij kunnen het wel degelijk bij zich hebben dus zoals die jongen perfect heeft gedemonstreerd
En klopt, de jongen wordt beter. Maar hij was wel bijna dood. Wachten op de volgende puber
pi_192260430
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

De discussie achteraf ging veel verder dan dat, ook over media-hysterie, over experts (waaronder Osterhaus) die bij DWDD vergelijkingen trok met de Spaanse griep, in plaats van als expert de rust te bewaren, over de overheid die zich daar in had laten meeslepen en miljoenen over de balk had gegooid voor niets.

Zie je de parallellen?
pi_192260434

[ Bericht 100% gewijzigd door Multatilu op 25-03-2020 07:37:52 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2020 @ 07:36:31 #141
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192260440
Lekker geld printen..

Senaat en Witte Huis zijn het eens: 2 biljoen om coronacrisis aan te pakken
De Amerikaanse Senaat en het Witte Huis hebben een akkoord bereikt over een stimuleringspakket voor de Amerikaanse economie, die ernstig wordt geraakt door het coronavirus. Ze hebben een pakket uitonderhandeld met een waarde van bijna 2 biljoen (2000 miljard) dollar. Het geld moet gebruikt worden om Amerikaanse bedrijven en particulieren te ondersteunen en de stagnerende economie te stimuleren.

NOS
pi_192260447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

De discussie achteraf ging veel verder dan dat, ook over media-hysterie, over experts (waaronder Osterhaus) die bij DWDD vergelijkingen trok met de Spaanse griep, in plaats van als expert de rust te bewaren, over de overheid die zich daar in had laten meeslepen en miljoenen over de balk had gegooid voor niets.

Zie je de parallellen?
Ja zeker, maar ik zie ook parallellen met de Q-Koorts, zie jij deze ook?

De les had moeten zijn dat men naar buiten toe de rust zo lang mogelijk zou moeten zien te bewaren, maar op de achtergrond handelen.

Helaas is toen alleen het communicatiedeel van de grond gekomen en was de voorbereiding bijzonder slecht, evenals het handelen tijdens de daadwerkelijke uitbraak.

Zie je de parallellen?
pi_192260486
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

De les had moeten zijn dat men naar buiten toe de rust zo lang mogelijk zou moeten zien te bewaren, maar op de achtergrond handelen.

Helaas is toen alleen het communicatiedeel van de grond gekomen en was de voorbereiding bijzonder slecht, evenals het handelen tijdens de daadwerkelijke uitbraak.

Zie je de parallellen?
Hm. De rust bewaren ben ik deels met je eens. Het is ook de paniek op het juiste moment wel toelaten.

Nu is 86% van de mensen angstig voor het virus (OP1 gisteravond) en staat 95% van de mensen achter de maatregelen, hoewel vorige week nog maar 50% van de mensen angstig waren voor het virus.

Met eerlijkheid was er misschien wel al vroeg paniek uitgebroken, maar die had toen prima weer gekalmeerd kunnen worden. Nu is het een achtbaan aan wijzigingen en beslissingen, met een aftredende minister, die op dat moment nog steeds geen actie had genomen op de tekorten, als klapper op de vuurpijl.

Ben onder de indruk van de verschijning van Mark Rutte. Die blijft fris en energiek overkomen. (buiten of ik het altijd met hem eens ben.)
pi_192260488
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zie je de parallellen?
Jazeker, de conclusie is dus dat het op een internetforum makkelijk is, maar de praktijk weerbarstig en de volledig juiste aanpak pas achteraf duidelijk is
pi_192260493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:36 schreef D_A het volgende:
Lekker geld printen..

Senaat en Witte Huis zijn het eens: 2 biljoen om coronacrisis aan te pakken
De Amerikaanse Senaat en het Witte Huis hebben een akkoord bereikt over een stimuleringspakket voor de Amerikaanse economie, die ernstig wordt geraakt door het coronavirus. Ze hebben een pakket uitonderhandeld met een waarde van bijna 2 biljoen (2000 miljard) dollar. Het geld moet gebruikt worden om Amerikaanse bedrijven en particulieren te ondersteunen en de stagnerende economie te stimuleren.

NOS
Het wordt nog veel gekker, men is nu bezig om een digitaal account voor elke Amerikaan op te spinnen. Mijn vermoeden, banken worden gedwongen alle tegoeden over te maken naar de nieuwe currency, dat lijkt een ramp voor de dollar, maar dat is maar beperkt omdat daarmee de "buitenlandse" dollars in 1 keer waardeloos zijn.
pi_192260506
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:41 schreef Heph844 het volgende:
Jazeker, de conclusie is dus dat het op een internetforum makkelijk is, maar de praktijk weerbarstig en de volledig juiste aanpak pas achteraf duidelijk is
Eens, maar voorbereiden op het ergste zou gezien de overduidelijke signalen uit China geen gek idee geweest zijn. En dan kan je schermen met internetheld en alles, maar dit zijn dooddoeners, feit blijft dat heel veel mensen dit aan zagen komen, ook in de MSM.

De spotprenten van Mark in de sneeuw "Rutte Lech er niet wakker van" nog vers in het geheugen.

Iedereen met een beetje gezond verstand zag dat dit mis zou lopen.

Niet alleen hier op FOK!...
pi_192260509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het wordt nog veel gekker, men is nu bezig om een digitaal account voor elke Amerikaan op te spinnen. Mijn vermoeden, banken worden gedwongen alle tegoeden over te maken naar de nieuwe currency, dat lijkt een ramp voor de dollar, maar dat is maar beperkt omdat daarmee de "buitenlandse" dollars in 1 keer waardeloos zijn.
bron
pi_192260515
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2020 @ 07:47:25 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192260525
quote:
Interessant, even lezen zo :Y
pi_192260526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:13 schreef Noek het volgende:

[..]

-O- Downer
[..]

Waar woon je dan?
In Nederland, duh...
.
pi_192260533
Sowieso zijn stellingen "als ze wel hadden voorbereid" en "als het dan had meegevallen" en "dan was het ook niet goed geweest" natuurlijk compleet idioot.

Dat zijn nogal wat mitsen en maren om je gelijk te halen, ik hoop dat je dat zelf ook wel kan inzien.

Het is mooi dta je het opneemt voro die club, maar kom dan met argumenten en geen mits maar en als stellingen
pi_192260536
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

bron
Ik zie nu net dat het artikel is aangepast, maar als de Democraten hier serieus over nadenken, dan weet je dat het een reële optie is. Mogelijk betekent dit wel het einde van de Dollar, echter een groot land als Amerika kan het zich permitteren om in isolatie te leven. Daarnaast zullen andere landen tegen dezelfde problemen aan lopen.
pi_192260538
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Sowieso zijn stellingen "als ze wel hadden voorbereid" en "als het dan had meegevallen" en "dan was het ook niet goed geweest" natuurlijk compleet idioot.

Dat zijn nogal wat mitsen en maren om je gelijk te halen, ik hoop dat je dat zelf ook wel kan inzien.

Het is mooi dta je het opneemt voro die club, maar kom dan met argumenten en geen mits maar en als stellingen
Ik zie hier ook geen argumenten, behalve dan dat het "compleet idioot" is
pi_192260555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik zie hier ook geen argumenten, behalve dan dat het "compleet idioot" is
Nee, dat zie je scherp, dat was ook niet het doel van die post, de strekking was dat je stellingen als los zand aan elkaar hangen van voorwaarden.

:)
pi_192260559
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie nu net dat het artikel is aangepast, maar als de Democraten hier serieus over nadenken, dan weet je dat het een reële optie is. Mogelijk betekent dit wel het einde van de Dollar, echter een groot land als Amerika kan het zich permitteren om in isolatie te leven. Daarnaast zullen andere landen tegen dezelfde problemen aan lopen.
Illegalen moeten zich registreren, anders kunnen ze geen betalingen meer verrichten. Al het zwarte geld verdwijnt. Maar wat jij ook zegt, het isoleert ze ook. Als alle US citizens een rekening hebben, wat doe je met het buitenland en alle internationale banken met USD accounts.

Neem toch aan dat dat niet allemaal oplost in het niets.
pi_192260560
Overigens herinner ik me een onderzoek waarbij men een situatie als deze heeft bekeken en in hoeverre we zelfvoorzienend kunnen zijn, volgens mij bleek dat we ons prima kunnen redden, zelfs met de olie zit het goed, daar hebben we namelijk enorme opslagen van op de maasvlakte. Iemand die link kan vinden?
pi_192260571
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:52 schreef _I het volgende:

[..]

Illegalen moeten zich registreren, anders kunnen ze geen betalingen meer verrichten. Al het zwarte geld verdwijnt. Maar wat jij ook zegt, het isoleert ze ook. Als alle US citizens een rekening hebben, wat doe je met het buitenland en alle internationale banken met USD accounts.

Neem toch aan dat dat niet allemaal oplost in het niets.
Die blijft dan een parallelle munt. Het gaat met name dan om vertrouwen, je kunt het een beetje vergelijken met cryptocoins want je weet dat er dan geen dollars meer bij komen.
pi_192260573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het einde van de dollar lijkt me onmogelijk, of willen ze die nieuwe dollar dan weer koppelen aan olie? De dollar is immers de enige munt die je uit de grond oppompt.

Ik vraag me af in hoeverre de rest van de wereld mee gaat
pi_192260593
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die blijft dan een parallelle munt. Het gaat met name dan om vertrouwen, je kunt het een beetje vergelijken met cryptocoins want je weet dat er dan geen dollars meer bij komen.
Dat werkt alleen als je niet in het land zelf komt. Want dan kan je niet langer met papier betalen, je zal dan een crypto-account moeten hebben voor het retourgeld.

Anyhow. Zien we tegen die tijd wel. Als zij overschakelen, zal het hier niet lang duren voor we volgen.
pi_192260607
Veel kritiek op Jaap, maar het is het experiment van Jacco Wallinga. Die vindt het allemaal maar “leuk spannend”.
  woensdag 25 maart 2020 @ 07:58:22 #161
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260610
Betekent dit dat Amerikanen ook eindelijk contactloos kunnen betalen?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192260625
quote:
The pandemic will change the world forever. We asked 12 leading global thinkers for their predictions.

In short, COVID-19 will create a world that is less open, less prosperous, and less free. It did not have to be this way, but the combination of a deadly virus, inadequate planning, and incompetent leadership has placed humanity on a new and worrisome path.
(Ja, weer Engels. -O- )

Bron ForeignPolicy.com

[ Bericht 8% gewijzigd door _I op 25-03-2020 08:06:59 ]
pi_192260652
quote:

[..]

Mwah.

Niks nieuws dus.
Altijd mooi diezelfde doemdenkers in de nacht, die iedereen de schuld geven en menen dat als ze zelf ergens bij het RIVM zouden gewerkt hebben ze alle juiste beslissing zouden nemen ondanks het feit dat er nog niet genoeg betrouwbare kennis aanwezig was. 8)7 _O-
pi_192260666
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het einde van de dollar lijkt me onmogelijk, of willen ze die nieuwe dollar dan weer koppelen aan olie? De dollar is immers de enige munt die je uit de grond oppompt.

Ik vraag me af in hoeverre de rest van de wereld mee gaat
Die zal zeer waarschijnlijk ontkoppelt worden, er is grote kans dat er een nieuwe wereldmunt ontstaat, mogelijk zelfs Chinees, maar het kan ook zijn dat het de Bitcoin wordt.
pi_192260687
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:55 schreef _I het volgende:

[..]

Dat werkt alleen als je niet in het land zelf komt. Want dan kan je niet langer met papier betalen, je zal dan een crypto-account moeten hebben voor het retourgeld.

Anyhow. Zien we tegen die tijd wel. Als zij overschakelen, zal het hier niet lang duren voor we volgen.
De Amerikanen zullen prima willen ruilen, de meeste mensen snappen ook niet zo goed hoe geld werkt, stel dat de dollar valt, wie heeft dan een probleem? De mensen die de middelen hebben, of de mensen die dollars hebben? :)
pi_192260723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die zal zeer waarschijnlijk ontkoppelt worden, er is grote kans dat er een nieuwe wereldmunt ontstaat, mogelijk zelfs Chinees, maar het kan ook zijn dat het de Bitcoin wordt.
Bitcoin :')

Nooit.
pi_192260724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

De Amerikanen zullen prima willen ruilen, de meeste mensen snappen ook niet zo goed hoe geld werkt, stel dat de dollar valt, wie heeft dan een probleem? De mensen die de middelen hebben, of de mensen die dollars hebben? :)
Ik heb het niet over ruilen. Ik heb het over de waarde van de papieren dollar.

Als ik hier 1000 dollar heb liggen in cash. Hoe krijg ik die digitaal?
pi_192260727
Nu had die kleine klimaatwijsneus ook al het corona virus, je verwacht het niet hé als je zo doelloos de hele wereld rondreist :')
pi_192260734
Zojuist even terug gelezen over Slob's reactie bij Op1.. toch redelijk van de zotte dat ze nu pas met dat onderzoek zijn gestart? :{ zullen ze vandaag echt al met uitstel komen voor de scholen (t/m 8 mei)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192260755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die kans is bijzonder klein zolang bijna alle olie verhandeld wordt in dollars.

Waarom zou de VS die dollar weggooien en de hele wereld in een ongekend grote crisis flikkeren?
pi_192260756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:57 schreef merdobach het volgende:
Veel kritiek op Jaap, maar het is het experiment van Jacco Wallinga. Die vindt het allemaal maar “leuk spannend”.
Dat maakt ze daar niks uit joh. De piek moet nog komen maar alles gaat daar alweer open :D @Scarface88 kom snel weer deze kant op jongen, Amerika gaat kapot.

Ik zag net de president van Brazilië zeggen dat het gewoon een griepje is; daar hebben ze schijnbaar ook geen contacten buiten de landsgrenzen :)
pi_192260764
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:08 schreef _I het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hawala bijvoorbeeld :)
pi_192260772
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die kans is bijzonder klein zolang bijna alle olie verhandeld wordt in dollars.

Waarom zou de VS die dollar weggooien en de hele wereld in een ongekend grote crisis flikkeren?
Je weet dat er ook iets speelt rond olie?
pi_192260780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef nickhguitar het volgende:
Ik zag net de president van Brazilië zeggen dat het gewoon een griepje is; daar hebben ze schijnbaar ook geen contacten buiten de landsgrenzen
Onze Bas heeft heel veel verstand van dit soort reacties, kennelijk is er geen informatie voorhanden, zie zijn waardevolle en weldoordachte bijdrage van vanmorgen _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Altijd mooi diezelfde doemdenkers in de nacht, die iedereen de schuld geven en menen dat als ze zelf ergens bij het RIVM zouden gewerkt hebben ze alle juiste beslissing zouden nemen ondanks het feit dat er nog niet genoeg betrouwbare kennis aanwezig was. 8)7 _O-
:')_____________________!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 08:12:50 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:12:15 #175
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260781
quote:

[..]

Inscannen en in je wallet stoppen!
pi_192260800
Overigens zal de Amerikaanse overheid het prima vinden om de wallet ook beschikbaar te maken voor buitenlanders. Dan kun je gewoon bij de FED aankloppen met de vraag, hoeveel e-dollars krijg ik voor mijn 1000 Noorse kronen. De Amerikanen zouden wel gek zijn om harde valuta te weigeren voor hun nieuwe zwakke e-dollar.
pi_192260801
quote:

[..]

Nou goed, ik ga even mee in de hypothese, stel dat er echt overgeschakeld wordt dan gaat dat toch net zo als je geld inwisselt voor een andere munteenheid?

Je gaat met je stapel naar een bank, stort het en dan is het digitaal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:16:58 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192260832
Gommers klonk ook niet echt gerust op Radio 2 vamorgen. Gaf aan dat het sneller gaat dan hij had verwacht.
pi_192260837
En denk niet dat defaulting heel zeldzaam is in of na een crisis: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_debt_crises
pi_192260873
Weet iemand hoe het zit met de bloedbank die bloed wilt afnemen bij genezen patiënten?
Kunnen ze daar een paar mensen een transfusie mee geven, of "verdunnen" ze dat, en werkt zoiets ook?
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2020 @ 08:20:37 #181
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192260878
Het gaat echt helemaal niet goed in Spanje
BNODesk twitterde op woensdag 25-03-2020 om 00:12:29 Over the past 24 hours, Spain has reported nearly 7,000 new cases of coronavirus and 680 new deaths, raising the total to 42,058 cases and 2,991 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192260886
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef LTVDK het volgende:
Het gaat echt helemaal niet goed in Spanje
BNODesk twitterde op woensdag 25-03-2020 om 00:12:29 Over the past 24 hours, Spain has reported nearly 7,000 new cases of coronavirus and 680 new deaths, raising the total to 42,058 cases and 2,991 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
die gaan wel heel snel opeens
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192260889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bloedbank die bloed wilt afnemen bij genezen patiënten?
Kunnen ze daar een paar mensen een transfusie mee geven, of "verdunnen" ze dat, en werkt zoiets ook?
Van nos.nl:

Bloedbank wil plasma van genezen coronapatiënten inzamelen
De bloedbanken van Sanquin starten met het inzamelen van bloedplasma van genezen coronapatiënten. In een onderzoek kijken ziekenhuizen of de afweerstoffen in het plasma van genezen coronapatiënten helpen bij het verminderen van corona-symptomen bij andere patiënten. Daarmee zou bijvoorbeeld kunnen worden voorkomen dat een patiënt op de intensive care belandt.

Het is geen reguliere behandeling, benadrukt Sanquin, maar om een onderzoek naar de effectiviteit van bloedplasma. Mensen die het coronavirus hebben gehad, krijgen via de GGD een uitnodiging om zich bij Sanquin te melden. Daarna wordt diegene gevraagd om in totaal vier keer, met tussenpozen van zeven dagen, plasma af te staan. "Dit is veilig en voor de ex-patiënten niet erg belastend", belooft de bloedbank.

Coronapatiënten kunnen vervolgens een transfusie krijgen met de afweerstoffen die Sanquin uit het plasma heeft gehaald. Artsen kunnen dan onderzoeken of de antistoffen uit het plasma het virus bestrijden en de patiënt helpen met het verminderen van de lichamelijke reactie op het virus.
pi_192260891
quote:
haha... nee ze filteren antistoffen uit het plasma en hopen zo het afweersysteem van mensen die minder goed reageren op COVID te activeren.

Verdund bloed inspuiten is een beetje barbaars en daar kan je klontjes van krijgen
  Spellchecker woensdag 25 maart 2020 @ 08:21:50 #185
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192260896
quote:
Hoorde dit vanmorgen op het nieuws: Bloedbank roept ex-coronapatienten op plasma te doneren en hoopt zieke patienten daarmee te genezen
pi_192260906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:17 schreef raptorix het volgende:
En denk niet dat defaulting heel zeldzaam is in of na een crisis: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_debt_crises
ik hoop dat ik ernaast zit, maar als dit tot de zomer duurt (of 1 juni bij meerdere landen) dan kunnen we wel eens het 1929/1932 scenario krijgen. 2008/9 was er dan in ieder geval niets bij.

ik zie slechte signalen vanuit heel europa
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:23:16 #187
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:22 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ik hoop dat ik ernaast zit, maar als dit tot de zomer duurt (of 1 juni bij meerdere landen) dan kunnen we wel eens het 1929/1932 scenario krijgen. 2008/9 was er dan in ieder geval niets bij.

ik zie slechte signalen vanuit heel europa
Het helpt niet mee dat de economie van heel Zuid-Europa al dramatisch was. Dit lijkt alleen een klein zetje te zijn in de richting die zij toch al op gingen.
pi_192260930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef Kyran het volgende:
Gommers klonk ook niet echt gerust op Radio 2 vamorgen. Gaf aan dat het sneller gaat dan hij had verwacht.
en dat gaat over het aantal IC plekken?

ik zie* dat we nog steeds maar op 1150 zitten en dit pas vrijdag op 1500 staat.
dat hebben we nu nog maar een plek of 30 vrij??

*item gelezen in het AD vanmorgen
pi_192260934
Trouwens dacht er gister over na, dat Japan he, dat blijft ook echt niets bespaart. Economisch al 30 jaar een puinzooi, Tsunamis, FukuShima, en dan nu weer Corona.
pi_192260940
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nou goed, ik ga even mee in de hypothese, stel dat er echt overgeschakeld wordt dan gaat dat toch net zo als je geld inwisselt voor een andere munteenheid?

Je gaat met je stapel naar een bank, stort het en dan is het digitaal
Het stuk leest weg alsof alleen inwoners van de US een rekening kunnen krijgen en hun dollars om kunnen zetten. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben.
pi_192260947
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het helpt niet mee dat de economie van heel Zuid-Europa al dramatisch was. Dit lijkt alleen een klein zetje te zijn in de richting die zij toch al op gingen.
precies ja.
wij bestellen veel kleine onderdelen / sub assemblies en uit bijvoorbeeld italië. Dat is nu allemaal niet essentieel en ze hopen over 4 weken weer te kunnen opstarten.

en zo heb ik nog meer voorbeelden. en hoe meer er uitvalt hoe groter die sneeuwbal gaat worden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:26:09 #192
416575 crew  Evenstar
pi_192260957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Hij zei dat het nu nog wel goed ging, maar dat het sneller ging dan verwacht. Verder opschalen was voor afhankelijk van hoe snel beademingsapparatuur werd geleverd.

Als het goed is zijn er nu nog ongeveer 400 plekken vrij door opschalingen die zijn gedaan door het sluiten van operatie- en verkoeverkamers.
pi_192260958
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef _I het volgende:

[..]

Het stuk leest weg alsof alleen inwoners van de US een rekening kunnen krijgen en hun dollars om kunnen zetten. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben.
Ik heb geen idee... ik denk ook dat het voorlopig verre toekomst is, laten we eerst eens kijken wat er gebeurt, in de wereld, maar ook de VS zelf, met een zwaarbewapende bevolking kan het daar elke kant uitgaan...
pi_192260964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dacht er gister over na, dat Japan he, dat blijft ook echt niets bespaart. Economisch al 30 jaar een puinzooi, Tsunamis, FukuShima, en dan nu weer Corona.
19 miljard in de OS gestopt wat nu uitgesteld is, hoeveel extra is er volgend jaar weer opnieuw nodig?
het zit ze niet mee inderdaad.
pi_192260966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Het word heel spannend, ik denk dat we in het weekend wel eens te maken kunnen krijgen met de eerste chaotische taferelen. Ik hoop ook dat ze flink wat politiemensen bij de ziekenhuizen gaan zetten omdat ik nu al kan zeggen dat mensen zonder doorverwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis rijden.
pi_192260970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je weet dat er ook iets speelt rond olie?
Och. Zo :o
Sorry spijt me

Kniel
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:27:52 #197
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260975
quote:
En niet te vergeten het geld dat ze in de OS hebben gestoken. Dat gaat ook nog wel een (flink) staartje krijgen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:27:58 #198
416575 crew  Evenstar
pi_192260977
Ik word trouwens vrijdag getest :o

Ben sinds dit weekend verkouden, keelpijn, verhoging (geen koorts) en drukken gevoel op borst en af en toe wat steken. Voel me verder niet ziek en ben gewoon aan het werk volgens protocol (maar doe even geen patiënt gerelateerd werk).
pi_192260982
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik heb geen idee... ik denk ook dat het voorlopig verre toekomst is, laten we eerst eens kijken wat er gebeurt, in de wereld, maar ook de VS zelf, met een zwaarbewapende bevolking kan het daar elke kant uitgaan...
Jah, dat was mijn conclusie ook al een paar posts geleden. Koffiedik kijken.

Vind 10 uur al ver weg lijken op dit moment. :P
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:28:40 #200
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:25 schreef Fukushima het volgende:

[..]

precies ja.
wij bestellen veel kleine onderdelen / sub assemblies en uit bijvoorbeeld italië. Dat is nu allemaal niet essentieel en ze hopen over 4 weken weer te kunnen opstarten.

en zo heb ik nog meer voorbeelden. en hoe meer er uitvalt hoe groter die sneeuwbal gaat worden
Het leidt er wellicht toe dat landen wat productie weer in eigen hand gaan nemen in plaats van vertrouwen op de steeds verder uitbreidende globalisering. Voor zover dat kan. En voor zover mensen accepteren dat het daardoor allemaal wat duurder kan gaan worden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:28:43 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192260985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Kyran het volgende:

Ben sinds dit weekend verkouden, keelpijn, verhoging (geen koorts) en drukken gevoel op borst en af en toe wat steken. Voel me verder niet ziek en ben gewoon aan het werk volgens protocol (maar doe even geen patiënt gerelateerd werk).
Ah, en nog steeds de tijd om 24 uur per dag in dit topic te zijn. Bikkel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192260990
quote:
Lennyvriend, ik twijfel.

Bestellen bij een Domino's of zo doe ik niet, maar er zit hier een Argentijn om de hoek die ik het wel heel erg gun.

Ik kwam daar wel eens wat eten en van wat ik gezien heb is de hygiëne altijd op orde. Maar ja, uiteindelijk weet je toch nooit wat er precies gebeurt in de keuken.

Aan de andere kant weet je ook niet wie er met z'n tengels aan de verse groenten of fruit in de supermarkt heeft gezeten.

Kortom; het is een lastige kwestie.
pi_192260991
quote:
Japan heeft natuurlijk wel een van 's werelds sterkste economieën en een volk dat elke tegenslag binnen mum tijd om weet te toveren tot iets positiefs (zoals na de verwoestende aardbeving/tsunami waarbij wegen binnen een week of twee weer volledig hersteld waren).
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:29:07 #204
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260992
quote:

Hopen dat het meevalt. Beterschap iig.
pi_192260995
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:

[..]

En niet te vergeten het geld dat ze in de OS hebben gestoken. Dat gaat ook nog wel een (flink) staartje krijgen.
en de krimpende bevolking agv vergrijzing, wat ook al decennia zorgt voor economische krimp in combinatie met een gebrek aan eigen grondstoffen...
pi_192260996
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:25 schreef Fukushima het volgende:

[..]

precies ja.

Ja Ketenuitval, paar keer goede experts gehoord bij BNR. Het gaat ook niet alleen om onderdelen, maar ook om afnemers, stel dat je product veel wordt afgenomen in een hoek waar de klappen vallen, dan ga je daar zelf ook aan onderdoor.
pi_192260999
quote:

Spannend! Zijn er collega's met wie je werkt besmet?
Go hard or go home
pi_192261002
quote:

Ben sinds dit weekend verkouden, keelpijn, verhoging (geen koorts) en drukken gevoel op borst en af en toe wat steken.

Voel me verder niet ziek en ben gewoon aan het werk volgens protocol (maar doe even geen patiënt gerelateerd werk).
Hoe voel jij je dan als je je wel ziek voelt? :D

Beterschap en sterkte!
pi_192261005
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Och. Zo :o
Sorry spijt me

Kniel
;)
pi_192261007
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Naja die spelen gaan er sowieso komen.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 08:31:22 #211
382129 crew  Donna
pi_192261013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Lennyvriend, ik twijfel.

Bestellen bij een Domino's of zo doe ik niet, maar er zit hier een Argentijn om de hoek die ik het wel heel erg gun.

Ik kwam daar wel eens wat eten en van wat ik gezien heb is de hygiëne altijd op orde. Maar ja, uiteindelijk weet je toch nooit wat er precies gebeurt in de keuken.

Aan de andere kant weet je ook niet wie er met z'n tengels aan de verse groenten of fruit in de supermarkt heeft gezeten.

Kortom; het is een lastige kwestie.
Een vriendin van mij heeft een lunchroom en zij hebben bezorging en afhaal tussen 11:00 en 14:00 nu. Ik laat vandaag toch maar iets bezorgen om ze te steunen want ik zou het heel erg vinden als dit ze de kop kost.

Dat geldt ook voor onze plaatselijke pizzeria, maar die hebben het zo druk dat er zaterdag een wachttijd (voor afhaal) was van 1.5 uur.
pi_192261014
quote:

Sterkte, schoonzus kwam net uit Ziekenhuis ze had ook klachten en is ook nog eens risicogroep, test was negatief.
pi_192261016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het word heel spannend, ik denk dat we in het weekend wel eens te maken kunnen krijgen met de eerste chaotische taferelen. Ik hoop ook dat ze flink wat politiemensen bij de ziekenhuizen gaan zetten omdat ik nu al kan zeggen dat mensen zonder doorverwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis rijden.
Bernhoven in Uden heeft al een bezoekersstop.

https://www.bernhoven.nl/(...)rsstop-in-bernhoven/
pi_192261018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Naja die spelen gaan er sowieso komen.
nu ja, afhankelijk in welke staat de wereld uit deze crisis komt.... voorlopig keert elk land in zichzelf...
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:32:34 #215
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:31 schreef Donna het volgende:

[..]

Een vriendin van mij heeft een lunchroom en zij hebben bezorging en afhaal tussen 11:00 en 14:00 nu. Ik laat vandaag toch maar iets bezorgen om ze te steunen want ik zou het heel erg vinden als dit ze de kop kost.

Dat geldt ook voor onze plaatselijke pizzeria, maar die hebben het zo druk dat er zaterdag een wachttijd (voor afhaal) was van 1.5 uur.
Mijn plaatselijke pizzeria (een verdomd goeie) had sinds zaterdag een webshop online, wilde ik gisteren kijken of ik evt. iets wilde bestellen is heel die webshop opeens weer weg :?. Beetje vreemd. Dat soort zaken steun ik liever dan Dominoes of NY Pizza. Die overleven het toch wel.
pi_192261029
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

nu ja, afhankelijk in welke staat de wereld uit deze crisis komt.... voorlopig keert elk land in zichzelf...
Ben daar wel blij om, ipv de uitverkoop gaan landen zichzelf weer eens waarderen.
pi_192261035
Is die briefing weer live te volgen?
pi_192261037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Is die briefing weer live te volgen?
Yep. En 14:00 debat
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:34:10 #219
416575 crew  Evenstar
pi_192261039
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Ah, en nog steeds de tijd om 24 uur per dag in dit topic te zijn. Bikkel.
Nu makkelijker dan ooit aangezien ik achter een computer zit ^O^

quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hopen dat het meevalt. Beterschap iig.
Thanks _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef Noek het volgende:

[..]

Spannend! Zijn er collega's met wie je werkt besmet?
Zijn nu vier collega's besmet, wel allemaal opgelopen in Oostenrijk. Twee daarvan zijn niet op werk geweest, andere twee wel, maar heb daar geen contact mee gehad.

quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef _I het volgende:

[..]

Hoe voel jij je dan als je je wel ziek voelt? :D

Beterschap en sterkte!
Nou ja, als dit hele gebeuren niet had gespeeld had ik hier niet naar omgekeken. Nu gewoon extra voorzichtig.
pi_192261040
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:33 schreef _I het volgende:

[..]

Dat gaat weer een lange dag worden.
  Spellchecker woensdag 25 maart 2020 @ 08:34:24 #221
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192261042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Man met mes wil ernstig zieke vader uit ziekenhuis halen
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:34:24 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192261043
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Mijn plaatselijke pizzeria (een verdomd goeie) had sinds zaterdag een webshop online, wilde ik gisteren kijken of ik evt. iets wilde bestellen is heel die webshop opeens weer weg :?. Beetje vreemd. Dat soort zaken steun ik liever dan Dominoes of NY Pizza. Die overleven het toch wel.
Klopt, veel restaurants komen terug op dat bezorgen lijkt het. Kosten/baten verhaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192261044
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:17 schreef raptorix het volgende:
Griekenland en Italie hebben dat als modus operandi..

Handig om ze bij de EMU te voegen... |:( |:(
pi_192261057

Debat is morgen.
pi_192261058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

;)
En dat allemaal vanwege Saoedie Arabië. Mooi hoor
Helder
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:35:36 #226
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192261060
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:33 schreef _I het volgende:

[..]

Wat is de link ook alweer waar het te volgen is? :@
pi_192261061
quote:
Dit zullen we meer gaan horen ben ik bang.. mensen gaan wanhopige dingen doen in crisis tijden.
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2020 @ 08:35:47 #228
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192261065
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een van de merkwaardigste dingen van deze crisis, er wordt al jaren geroepen dat de wereld zo internationaal is en iedereen met elkaar verbonden is. Maar nu er een keertje echt problemen zijn is het opeens weer ieder voor zich.
_____
pi_192261068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat gaat weer een lange dag worden.
Dat sowieso. Maar ze krijgen maar 4 minuten spreektijd en weinig interrupties. Dus het zou wel eens snel kunnen gaan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:37:30 #230
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261088
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef _I het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar ze krijgen maar 4 minuten spreektijd en weinig interrupties. Dus het zou wel eens snel kunnen gaan.
Tijdens het vorige hoorcollege kregen ze ook maar de kans om één vraag te stellen en zelfs toen blééééf het maar duren. Hopen dat het deze keer wat sneller gaat.
pi_192261097
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat is de link ook alweer waar het te volgen is? :@
Excuses, vandaag is om 10:00 briefing, morgen het debat.

alles te volgen via https://www.npostart.nl/live/npo-politiek
pi_192261118
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tijdens het vorige hoorcollege kregen ze ook maar de kans om één vraag te stellen en zelfs toen blééééf het maar duren. Hopen dat het deze keer wat sneller gaat.
Baudet heeft aangegeven achter de maatregelen te staan, dus die zal wel rustig zijn vandaag. Denk dat het een redelijk saamhorig geheel wordt.
pi_192261122
Ik zit voor mijn werk veel op de weg, een zie onderweg veel auto's rijden met "werkvolk" met 3 of 4 personen in 1 auto. Hoe zit het dan met de 1,5 M regel?
pi_192261133
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef patrickt37 het volgende:
Ik zit voor mijn werk veel op de weg, een zie onderweg veel auto's rijden met "werkvolk" met 3 of 4 personen in 1 auto. Hoe zit het dan met de 1,5 M regel?
Die zijn in principe in overtreding en zouden bekeurd kunnen worden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:41:55 #235
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261144
quote:
Die geldt ook voor hun.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:42:32 #236
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261153
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Baudet heeft aangegeven achter de maatregelen te staan, dus die zal wel rustig zijn vandaag. Denk dat het een redelijk saamhorig geheel wordt.
Zou mooi zijn. Maakt het ook wat makkelijker om het te blijven bolgen.
pi_192261159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die zijn in principe in overtreding en zouden bekeurd kunnen worden.
Door twee politieagenten die hetzelfde doen. :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:43:14 #238
416575 crew  Evenstar
pi_192261166
quote:
Dit viel mij vandaag ook op ja, lekker carpoolen .....
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 08:43:30 #239
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192261171
Hoe laat is die briefing?
What can change the nature of a man?
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:43:53 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192261177
quote:
Die hebben een vitaal beroep.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192261181
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een van de merkwaardigste dingen van deze crisis, er wordt al jaren geroepen dat de wereld zo internationaal is en iedereen met elkaar verbonden is. Maar nu er een keertje echt problemen zijn is het opeens weer ieder voor zich.
Zeker europa had kunnen stralen, doet ze nu ook, door afwezigheid
pi_192261185
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:41 schreef _I het volgende:

[..]

Hm. De rust bewaren ben ik deels met je eens. Het is ook de paniek op het juiste moment wel toelaten.

Nu is 86% van de mensen angstig voor het virus (OP1 gisteravond) en staat 95% van de mensen achter de maatregelen, hoewel vorige week nog maar 50% van de mensen angstig waren voor het virus.

Met eerlijkheid was er misschien wel al vroeg paniek uitgebroken, maar die had toen prima weer gekalmeerd kunnen worden. Nu is het een achtbaan aan wijzigingen en beslissingen, met een aftredende minister, die op dat moment nog steeds geen actie had genomen op de tekorten, als klapper op de vuurpijl.

Ben onder de indruk van de verschijning van Mark Rutte. Die blijft fris en energiek overkomen. (buiten of ik het altijd met hem eens ben.)
Dit inderdaad. Alsof hij niet gek te maken is.

Lijkt wel of alleen hij duidelijk kan communiceren.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:44:28 #243
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:43 schreef Coco. het volgende:
Hoe laat is die briefing?
10 uur.
pi_192261191
foute link
pi_192261194
quote:
Onze veldploegen hebben beschikking gekregen over persoonlijk vervoer waar nodig
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:45:29 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192261201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik post hem nog maar eens, omdat hij behoorlijk interessant is, zeker voor de mensen die een TOTAL LOCKDOWN! willen
Die kan je toch sowieso met geen mogelijkheid serieus nemen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192261206
quote:
Ze zijn hier in de buurt aan het werk met de riolering. Ik zag drie man naast en om elkaar aan het werk en pauzeren, totaal geen afstand houdend.

Ik snap dat het vreemd is als je al tientallen jaren zo leeft of werkt, maar die mindset moet echt veranderen.
pi_192261208
Bij een totale lockdown komen mensen vast in verzet: nu zijn wij nog makke lammetjes, omdat er toch nog een beperkte bewegingsvrijheid is. Als je nergens naar toe mag, is het wachten op een burgeroorlog....
pi_192261209
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Onze veldploegen hebben beschikking gekregen over persoonlijk vervoer waar nodig
En anders kun je natuurlijk nog wel deals maken met taxis, sprak vorige week vrijdag een chauffeur, en die hebben nauwelijks werk.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:46:07 #250
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik post hem nog maar eens, omdat hij behoorlijk interessant is, zeker voor de mensen die een TOTAL LOCKDOWN! willen: https://www.hln.be/nieuws(...)ussen-voor~a66787f4/

Nederland doet het dus redelijk goed, even scrollen naar de tabel.
Ik vind die grafiekjes steeds minder overzichtelijk worden.
pi_192261218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bij een totale lockdown komen mensen vast in verzet: nu zijn wij nog makke lammetjes, omdat er toch nog een beperkte bewegingsvrijheid is. Als je nergens naar toe mag, is het wachten op een burgeroorlog....
Hoewel ik principieel tegen een lockdown ben, zien tot op heden nog nergens burgeroorlogen ontstaan. Dus dat zal allemaal wel meevallen.
pi_192261220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:45 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ze zijn hier in de buurt aan het werk met de riolering. Ik zag drie man naast en om elkaar aan het werk en pauzeren, totaal geen afstand houdend.

Ik snap dat het vreemd is als je al tientallen jaren zo leeft of werkt, maar die mindset moet echt veranderen.
Ze moeten toch om elkaar heen zitten als ze werken. Dan maakt die pauze ook niets uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192261222
quote:
Er waren gister ook verschillende groepjes jongeren samen aan het klitten. Toezicht lijkt er gewoon niet genoeg te zijn. Wel 'grappig' dat er meer toezicht op straat moet zijn terwijl de politie een structureel probleem heeft met betrekking tot te weinig agenten.
pi_192261229
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:46 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik vind die grafiekjes steeds minder overzichtelijk worden.
Sorry ik poste de verkeerde link: https://www.hln.be/nieuws(...)ten-slecht~ab12c950/

Scrollen naar de tabel om te zien hoe goed Nederland het doet.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:48:00 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192261231
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hoewel ik principieel tegen een lockdown ben, zien tot op heden nog nergens burgeroorlogen ontstaan. Dus dat zal allemaal wel meevallen.
Dat komt wel als over een paar maanden driekwart werkloos is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192261238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze moeten toch om elkaar heen zitten als ze werken. Dan maakt die pauze ook niets uit.
Bovendien is dat bij 3 mensen toegestaan, als ik het goed heb begrepen.
pi_192261239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Er waren gister ook verschillende groepjes jongeren samen aan het klikken. Toezicht lijkt er gewoon niet genoeg te zijn. Wel 'grappig' dat er meer toezicht op straat moet zijn terwijl de politie een structureel probleem heeft met betrekking tot te weinig agenten.
Als ze de bureaucratie nu eens beperken tot het absolute minimum hebben we ineens 300% toename van beschikbaar personeel.
pi_192261242
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Idd dat heeft altijd even tijd nodig
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:49:26 #259
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sorry ik poste de verkeerde link: https://www.hln.be/nieuws(...)ten-slecht~ab12c950/

Scrollen naar de tabel om te zien hoe goed Nederland het doet.
Rusland blijft ook lekker mobiel zeg :D. Nederland doet het verder wel aardig als ik dat zo zie inderdaad. Zal de komende dagen nog wat lager uitkomen zelfs, denk ik.
pi_192261253
Ik begreep dat de criminele business ook ingestort is, dus er zijn nu vast meer agenten beschikbaar.
Speaking about, ik zie de wagentjes van parkeerbeheer nog gewoon rondrijden, is dat een cruciale taak?
pi_192261254
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wacht nog maar een paar weken....
pi_192261258
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja als je het maar lang genoeg maakt. Maar ik geloof niet dat we een maandenlange lockdown tegemoet zien.
pi_192261261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat maakt ze daar niks uit joh. De piek moet nog komen maar alles gaat daar alweer open :D @:Scarface88 kom snel weer deze kant op jongen, Amerika gaat kapot.

Ik zag net de president van Brazilië zeggen dat het gewoon een griepje is; daar hebben ze schijnbaar ook geen contacten buiten de landsgrenzen :)
Alle vertrouwen in Trumpgod :)
Land of the free. Home of the brave.
pi_192261262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef raptorix het volgende:
Ik begreep dat de criminele business ook ingestort is, dus er zijn nu vast meer agenten beschikbaar.
Speaking about, ik zie de wagentjes van parkeerbeheer nog gewoon rondrijden, is dat een cruciale taak?
Natuurlijk; de schatkist moet wel gespekt worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:50:22 #265
416575 crew  Evenstar
pi_192261264
Lockdown is ook echt te overdreven op dit moment. Huidige maatregelen, inclusief handhaving, zou echt genoeg moeten zijn, anders is het echt een ellende. Misschien nog niet niet essentiële winkels sluiten als een extra stap.

Probleem is alleen als de huidige maatregelen niet genoeg blijken te zijn gaat alles wat je vanaf nu beslist te laat zijn.
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2020 @ 08:50:27 #266
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192261266
quote:
Je wilt die figuren van parkeerbeheer niet opeens op sociale handhaving zetten :X
_____
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:50:40 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192261270
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja als je het maar lang genoeg maakt. Maar ik geloof niet dat we een maandenlange lockdown tegemoet zien.
Bij ons hopelijk niet nee. Landen die daar wat sneller op overgingen hebben nauwelijks een weg terug meer. Dom beleid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:50:41 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192261271
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Er waren gister ook verschillende groepjes jongeren samen aan het klitten. Toezicht lijkt er gewoon niet genoeg te zijn. Wel 'grappig' dat er meer toezicht op straat moet zijn terwijl de politie een structureel probleem heeft met betrekking tot te weinig agenten.
BOA's mogen dat volgens mij ook. Mits er een geldige gemeentelijke (nood)verordening is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192261273
quote:
Is toch gewoon werk. En niet-cruciaal werk gaat gewoon door hoor in Nederland.
pi_192261277
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je wilt die figuren van parkeerbeheer niet opeens op sociale handhaving zetten :X
Arme pubers met zo'n wielklem om hun poot en een briefje onder hun swag-pet
pi_192261296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef Kyran het volgende:
Lockdown is ook echt te overdreven op dit moment. Huidige maatregelen, inclusief handhaving, zou echt genoeg moeten zijn, anders is het echt een ellende. Misschien nog niet niet essentiële winkels sluiten als een extra stap.

Probleem is alleen als de huidige maatregelen niet genoeg blijken te zijn gaat alles wat je vanaf nu beslist te laat zijn.
Begrijp niet dat ze dit maandag niet al door hebben gedrukt. Vele winkelcentra zijn reeds uitgestorven omdat 50% van de winkeliers zelf dicht is gegaan (vanwege een tekort aan klandizie).
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:52:40 #272
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261297
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

BOA's mogen dat volgens mij ook. Mits er een geldige gemeentelijke (nood)verordening is.
Over verordeningen gesproken; zijn die er inmiddels al door heel Nederland? M.b.t. het samenscholen?
pi_192261298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij ons hopelijk niet nee. Landen die daar wat sneller op overgingen hebben nauwelijks een weg terug meer. Dom beleid.
Op zich eens maar het is niet zwart wit. Die landen kunnen ook makkelijk weer intelligente aanpassingen doen als ze een beetje van de eerste schrik zijn bekomen.
pi_192261299
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die delen nog steeds parkeerbonnen uit, alsof het de usual time is. Triest beroep heb je dan, ga dan iets nuttigs in deze crisis doen.
pi_192261300
quote:
Tuurlijk, wat denk jij dan? Anders parkeert die anderhalve paardenkop die nu rondrijdt voor niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:53:02 #277
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begrijp niet dat ze dit maandag niet al door hebben gedrukt. Vele winkelcentra zijn reeds uitgestorven omdat 50% van de winkeliers zelf dicht is gegaan (vanwege een tekort aan klandizie).
Marktwerking noemen ze dat. Alles wat niet rendabel is, sluit vanzelf.
pi_192261313
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Sowieso 3 maanden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:53:37 #279
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192261318
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Arme pubers met zo'n wielklem om hun poot en een briefje onder hun swag-pet
ze moeten gaan controleren of er niet meer dan 3 mensen in de auto zitten. 1.5 meter afstand.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:53:41 #280
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261320
quote:
Zijn dit de vrachtwagens die normaal tijdens Ajax - Feyenoord worden ingezet op de supporters?
pi_192261324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Sowieso 3 maanden.
Lockdown, dan bedoel ik met alleen een 'ausweis' de straat op. Jij ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 08:54:30 ]
pi_192261329
quote:
Lijkt me niet echt dat mensen besmet worden in een auto op een driebaansweg :?
pi_192261335
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Lockdown, dan bedoel ik met alleen een ausweise de straat op. Jij ook?
Hmm in Nederland niet maar Italie en Frankrijk wel.
pi_192261343
quote:

[..]

En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als u dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"
pi_192261344
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zeker europa had kunnen stralen, doet ze nu ook, door afwezigheid
Juist ja de EU is niets dan een hele zware dure last.

Nu ze nuttig zouden kunnen zijn hoor je er helemaal niets van..

Opheffen die aan het belastingsinfushangende graaiclub. !
pi_192261353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:54 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt dat mensen besmet worden in een auto op een driebaansweg :?
zou toch kunnen, of je moet de auto ventilatie volledig uitlaten
pi_192261356
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:

[..]

En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als je dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"
En terecht
pi_192261359
quote:
Wtf _O-
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:56:27 #289
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261364
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Juist ja de EU is niets dan een hele zware dure last.

Nu ze nuttig zouden kunnen zijn hoor je er helemaal niets van..

Opheffen die aan het belastingsinfushangende graaiclub. !
De werking van de EU valt of staat met de bevoegdheden die lidstaten overdragen aan ze. Daar valt de bestrijding van een pandemie buiten. Dus zij kunnen niet zo veel als men denkt nu.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:56:51 #290
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192261369
quote:

[..]

En voor je plezier ga je ook niet meer winkelen, met chagrijnige mokkels aan de deur die je toeblaffen dat je een mandje/wagentje moet gebruiken en de regels moet lezen, "...en als u dat niet wil doen, mag u gerust ook wel vertrekken hoor!"
Dat is toch het hele idee nu :D. Dat winkelen noodzaak wordt i.p.v. een familieuitje.
pi_192261370
quote:

[..]

Winkelen voor je plezier :')

@Caland
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:57:35 #292
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192261380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij zei dat het nu nog wel goed ging, maar dat het sneller ging dan verwacht. Verder opschalen was voor afhankelijk van hoe snel beademingsapparatuur werd geleverd.

Als het goed is zijn er nu nog ongeveer 400 plekken vrij door opschalingen die zijn gedaan door het sluiten van operatie- en verkoeverkamers.
Daar redden we het een week mee met de huidige toestroom.
pi_192261382
quote:

[..]

Ergens snap ik dat wel.. hoorde gisteren al dat er bijvoorbeeld bij de Jumbo/AH ook een winkelwagentje gepakt moet worden als je slechts een pakje sigaretten gaat halen. Die handhaving is kei hard (en terecht), maar het maakt het er niet gezelliger op..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 08:57:44 #294
416575 crew  Evenstar
pi_192261384
quote:

[..]

Misschien ook juist daarom. Snap van de ene kant ook wel dat bouwmarkten etc. open blijven. Hebben mensen nog wat te doen ....

Zolang deurbeleid maar goed is kan het hopelijk weinig kwaad.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:58:29 #295
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192261390
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:56 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Winkelen voor je plezier :')

@:caland
Straks met lunch weer even een visje halen denk ik :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192261398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ergens snap ik dat wel.. hoorde gisteren al dat er bijvoorbeeld bij de Jumbo/AH ook een winkelwagentje gepakt moet worden als je slechts een pakje sigaretten gaat halen. Die handhaving is kei hard (en terecht), maar het maakt het er niet gezelliger op..
Het is een manier om goed bij te kunnen houden hoeveel mensen er binnen komen; 25 wagentjes bij de winkel, wagentjes op = maximum aantal mensen binnen.
Snap ik op zich wel, maar dan hoef je je klanten niet meteen zo chagrijnig toe te blaffen zodra ze binnen komen.
pi_192261401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Misschien ook juist daarom. Snap van de ene kant ook wel dat bouwmarkten etc. open blijven. Hebben mensen nog wat te doen ....

Zolang deurbeleid maar goed is kan het hopelijk weinig kwaad.
Is ook zo en dat soort zaken hebben het nu ook extra druk. Vooral online staat de wereld gelukkig nog niet stil, maar door de combinatie maatregelen, angst en het idee van 'winkel zal misschien wel dicht / aangepast open' zijn, zullen winkelcentra in de komende weken steeds leger worden denk ik.
pi_192261410
quote:
Als een ander land zoiets doet, dan moeten wij dat ook maar doen :Y
pi_192261415
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als een ander land zoiets doet, dan moeten wij dat ook maar doen :Y
Zolang die spray maar geen stikstof bevat, anders mogen we straks nog maar met 50 km/u over de snelweg! :')
pi_192261418
quote:
'Fries ambulancepersoneel is zich rot geschrokken in Brabant' - Leeuwarder Courant

De Friese ambulance-mensen die dit weekeinde coronapatiënten uit Noord-Brabant ophaalden, zijn zich rot geschrokken.

Vrijdagavond, zaterdag en ook zondag maakten de chauffeurs en de verpleegkundigen ritten die ze van hun leven niet zullen vergeten. ,,Iedereen die terugkwam, zei: in Friesland onderschatten we de situatie enorm’’, aldus directeur Sietze Kijlstra van Kijlstra Ambulancezorg in Drachten. ,,De schrik was heel groot.’’

,,Terwijl ze toch echt wel wat gewend zijn. De massaliteit, de ernst, de vermoeidheid van de verpleegkundigen en artsen in Brabant…dat alles heeft diepe indruk gemaakt. Ze willen eigenlijk maar één boodschap afgeven: houd afstand, blijf binnen.’’

Lees verder...
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:02:37 #301
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192261428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

bij 'mijn' ah krijg je een schoongemaakt karretje, staat ook genoeg security om het in goede banen te leiden, als het helpt is het toch prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')