Nou goed, ik ga even mee in de hypothese, stel dat er echt overgeschakeld wordt dan gaat dat toch net zo als je geld inwisselt voor een andere munteenheid?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:08 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ruilen. Ik heb het over de waarde van de papieren dollar.
Als ik hier 1000 dollar heb liggen in cash. Hoe krijg ik die digitaal?
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 25-03-2020 om 00:12:29Over the past 24 hours, Spain has reported nearly 7,000 new cases of coronavirus and 680 new deaths, raising the total to 42,058 cases and 2,991 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
die gaan wel heel snel opeensquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef LTVDK het volgende:
Het gaat echt helemaal niet goed in Spanjetwitter:BNODesk twitterde op woensdag 25-03-2020 om 00:12:29Over the past 24 hours, Spain has reported nearly 7,000 new cases of coronavirus and 680 new deaths, raising the total to 42,058 cases and 2,991 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Van nos.nl:quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bloedbank die bloed wilt afnemen bij genezen patiënten?
Kunnen ze daar een paar mensen een transfusie mee geven, of "verdunnen" ze dat, en werkt zoiets ook?
haha... nee ze filteren antistoffen uit het plasma en hopen zo het afweersysteem van mensen die minder goed reageren op COVID te activeren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bloedbank die bloed wilt afnemen bij genezen patiënten?
Kunnen ze daar een paar mensen een transfusie mee geven, of "verdunnen" ze dat, en werkt zoiets ook?
Hoorde dit vanmorgen op het nieuws: Bloedbank roept ex-coronapatienten op plasma te doneren en hoopt zieke patienten daarmee te genezenquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
ik hoop dat ik ernaast zit, maar als dit tot de zomer duurt (of 1 juni bij meerdere landen) dan kunnen we wel eens het 1929/1932 scenario krijgen. 2008/9 was er dan in ieder geval niets bij.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:17 schreef raptorix het volgende:
En denk niet dat defaulting heel zeldzaam is in of na een crisis: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_debt_crises
Het helpt niet mee dat de economie van heel Zuid-Europa al dramatisch was. Dit lijkt alleen een klein zetje te zijn in de richting die zij toch al op gingen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik hoop dat ik ernaast zit, maar als dit tot de zomer duurt (of 1 juni bij meerdere landen) dan kunnen we wel eens het 1929/1932 scenario krijgen. 2008/9 was er dan in ieder geval niets bij.
ik zie slechte signalen vanuit heel europa
en dat gaat over het aantal IC plekken?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef Kyran het volgende:
Gommers klonk ook niet echt gerust op Radio 2 vamorgen. Gaf aan dat het sneller gaat dan hij had verwacht.
Het stuk leest weg alsof alleen inwoners van de US een rekening kunnen krijgen en hun dollars om kunnen zetten. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou goed, ik ga even mee in de hypothese, stel dat er echt overgeschakeld wordt dan gaat dat toch net zo als je geld inwisselt voor een andere munteenheid?
Je gaat met je stapel naar een bank, stort het en dan is het digitaal
precies ja.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat de economie van heel Zuid-Europa al dramatisch was. Dit lijkt alleen een klein zetje te zijn in de richting die zij toch al op gingen.
Hij zei dat het nu nog wel goed ging, maar dat het sneller ging dan verwacht. Verder opschalen was voor afhankelijk van hoe snel beademingsapparatuur werd geleverd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
en dat gaat over het aantal IC plekken?
ik zie* dat we nog steeds maar op 1150 zitten en dit pas vrijdag op 1500 staat.
dat hebben we nu nog maar een plek of 30 vrij??
*item gelezen in het AD vanmorgen
Ik heb geen idee... ik denk ook dat het voorlopig verre toekomst is, laten we eerst eens kijken wat er gebeurt, in de wereld, maar ook de VS zelf, met een zwaarbewapende bevolking kan het daar elke kant uitgaan...quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het stuk leest weg alsof alleen inwoners van de US een rekening kunnen krijgen en hun dollars om kunnen zetten. Maar ik kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben.
19 miljard in de OS gestopt wat nu uitgesteld is, hoeveel extra is er volgend jaar weer opnieuw nodig?quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dacht er gister over na, dat Japan he, dat blijft ook echt niets bespaart. Economisch al 30 jaar een puinzooi, Tsunamis, FukuShima, en dan nu weer Corona.
Het word heel spannend, ik denk dat we in het weekend wel eens te maken kunnen krijgen met de eerste chaotische taferelen. Ik hoop ook dat ze flink wat politiemensen bij de ziekenhuizen gaan zetten omdat ik nu al kan zeggen dat mensen zonder doorverwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis rijden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
en dat gaat over het aantal IC plekken?
ik zie* dat we nog steeds maar op 1150 zitten en dit pas vrijdag op 1500 staat.
dat hebben we nu nog maar een plek of 30 vrij??
*item gelezen in het AD vanmorgen
Och. Zoquote:Op woensdag 25 maart 2020 08:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet dat er ook iets speelt rond olie?
En niet te vergeten het geld dat ze in de OS hebben gestoken. Dat gaat ook nog wel een (flink) staartje krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dacht er gister over na, dat Japan he, dat blijft ook echt niets bespaart. Economisch al 30 jaar een puinzooi, Tsunamis, FukuShima, en dan nu weer Corona.
Jah, dat was mijn conclusie ook al een paar posts geleden. Koffiedik kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... ik denk ook dat het voorlopig verre toekomst is, laten we eerst eens kijken wat er gebeurt, in de wereld, maar ook de VS zelf, met een zwaarbewapende bevolking kan het daar elke kant uitgaan...
Het leidt er wellicht toe dat landen wat productie weer in eigen hand gaan nemen in plaats van vertrouwen op de steeds verder uitbreidende globalisering. Voor zover dat kan. En voor zover mensen accepteren dat het daardoor allemaal wat duurder kan gaan worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:25 schreef Fukushima het volgende:
[..]
precies ja.
wij bestellen veel kleine onderdelen / sub assemblies en uit bijvoorbeeld italië. Dat is nu allemaal niet essentieel en ze hopen over 4 weken weer te kunnen opstarten.
en zo heb ik nog meer voorbeelden. en hoe meer er uitvalt hoe groter die sneeuwbal gaat worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |