Zullen ze überhaupt gewezen worden op de kritische feedback nu de tendens is dat men geen kritisch oog mag hebben op het RIVM/de overheid? (hand in haaaaand)quote:Op maandag 23 maart 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld van altijd uitgaan van best case scenario.
Ik kan er niet over uit waarom ze niet gewoon alles een stapje voor willen zijn.
als er één schaap over de dam is....quote:12:21
Het Baarnsch Lyceum in Baarn kondigt als eerste school in Nederland aan dat het tot de meivakantie onderwijs op afstand blijft geven. Ook als het Ministerie van Onderwijs zou beslissen dat de scholen op 6 april weer open mogen, meldt rector Henk van Ommen.
,,We zijn nu net lekker warmgelopen met online lessen. Bovendien kan het geen kwaad om de maatregelen wat langer vast te houden’’, aldus Van Ommen. De rector verwacht overigens dat de overheid de scholen ook na 6 april nog op slot houdt.
,,Ik ga er vanuit dat landelijk gezien het onderwijs op afstand tot de meivakantie gehandhaafd wordt. Wij als school doen dat dus sowieso.’’
Ja dat zal ze leren.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Feiten in hun smoel douwen waarbij bewezen is dat ze fout zitten is bashen?
Ik heb dit vorige week ergens op een duitse site voorbij zien komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:53 schreef SunZomer het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)besmetting~a5551462/
Dit al besproken? Zie hier (uiteraard) niets van terugkomen vanuit de RIVM
In verhouding best weinig. De overgrote meerderheid van de vierders is Brabants.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen uit de Randstad carnaval vieren in Brabant? Dat zijn er giga veel
Dat wordt toch ook de hele tijd gezegd? Ga geen mondkapjes kopen omdat er anders niet genoeg zijn voor de mensen die ze wel echt nodig hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:59 schreef Xenorium het volgende:
RIVM blijft maar achter de feiten lopen. Echt ongelooflijk. Zelfde gezeik ook met dat Corona 3 uur in de lucht kan hangen, mondkapjes hebben wel degelijk effect dus.
Stop met liegen, zeg gewoon we hebben niet genoeg mondkapjes voor de mensen in de zorg, dat is de reden dat het het afraden voor het gewone klootjesvolk.
Als ik het doe? Totaal niet.quote:
In België een man van 39. Weinig achtergrond info betreffende evt bestaand ziekenbeeld, wel dat hij nog grapje dat hij Corona had, toen hij wat ziek begon te worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:55 schreef vosss het volgende:
Jongste dode dus nu 55 jaar voor wie het gemist had.
Er wordt gezegd dat ze niet werken. En heel veel mensen herhalen dat.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook de hele tijd gezegd? Ga geen mondkapjes kopen omdat er anders niet genoeg zijn voor de mensen die ze wel echt nodig hebben.
Ja dat las ik gisteren.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In België een man van 39. Weinig achtergrond info betreffende evt bestaand ziekenbeeld, wel dat hij nog grapje dat hij Corona had, toen hij wat ziek begon te worden.
Vast wel, maar lijkt mij ook wel een lastige situatie. Als je nu gaat toegeven dat je al fout zat vanaf dag één dan is het helemaal onmogelijk om het volk te laten doen wat je wil.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zullen ze überhaupt gewezen worden op de kritische feedback nu de tendens is dat men geen kritisch oog mag hebben op het RIVM/de overheid? (hand in haaaaand)
En dan bedoel ik niet zozeer van Fokkersmaar van bv hun WHO/Groningse vakgenoten.
Dat zie ik hier niet uit zichzelf gebeuren. Want het RIVM wordt nog altijd als heilig gezien. En laat die schoolexamens gewoon maar doorgaan jongens. Het is niet alsof veel docenten en leerlingen met het ov moeten komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
als er één schaap over de dam is....
dit gaat waarschijnlijk landelijk beleid worden.
Bron: AD liveblog
ze hebben van het weekend toch niet gezegd; 'kom dit weekend niet naar de stranden'quote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef -river- het volgende:
https://twitter.com/bloemendaaltwit/status/1242023340384104450
We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten. #samentegencorona
'We geven het een 90% kans'quote:Op maandag 23 maart 2020 13:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Totale onzin. In verhouding is het juist erg veel. De meerderheid is uiteraard Brabants, maar er gaan volksstammen uit de Randstad richting het Zuiden tijdens carnaval.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In verhouding best weinig. De overgrote meerderheid van de vierders is Brabants.
Wat een onzin en dan ook nog eens een foto van een zee zonder mensenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef -river- het volgende:
https://twitter.com/bloemendaaltwit/status/1242023340384104450
We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten. #samentegencorona
Het zou komisch zijn indien niet zo ernstig, maar nog ernstiger vind ik dat ze niet leren. Het blijft gewoon doorgaan, zo bijzonder.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar in het verzameltopic van het RIVM geplaatst... het leest inmiddels als een absurdistisch meesterwerk
Door wie? Ik heb alleen maar gehoord dat het volk geen mondkapjes krijgt om ze beschikbaar te houden voor de zorg.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat ze niet werken. En heel veel mensen herhalen dat.
En toch is alleen maar in Brabant momenteel een groot probleem. Wat raar. Echt, je pikt de Brabanders er zo uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Totale onzin. In verhouding is het juist erg veel. De meerderheid is uiteraard Brabants, maar er gaan volksstammen uit de Randstad richting het Zuiden tijdens carnaval.
groep 8 examens zijn al gecanceled toch, jij bedoelt middelbaar?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat zie ik hier niet uit zichzelf gebeuren. Want het RIVM wordt nog altijd als heilig gezien. En laat die schoolexamens gewoon maar doorgaan jongens. Het is niet alsof veel docenten en leerlingen met het ov moeten komen.
Nee.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook de hele tijd gezegd? Ga geen mondkapjes kopen omdat er anders niet genoeg zijn voor de mensen die ze wel echt nodig hebben.
Ze hebben best fouten gemaakt, maar om daar nou 25 - 30% (op zijn minst?) van de posts over te gaan zeiken gaat wat ver. Net als die mensen die zich nu op de borst kloppen dat ze het allemaal al voorspeld hadden maanden geleden.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Las vanmorgen een verhaal van mensen die na carnaval vieren naar Zuid Frankrijk gingen (god weet hoeveel mensen ze daar hebben besmet) en waarvan de man van het stel inmiddels is overleden aan Corona.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Carnaval had hoe dan ook iets mee moeten gebeuren. Het is echt ongelofelijk dat mensen uit Italië gewoon lekker half Brabant komen besmetten.
Bron?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee.
Er is gezegd dat ze niet helpen en het zelfs gevaarlijk zou zijn
quote:Gezamenlijk bieden de zestien supercomputers van het consortium toegang tot 330 petaflops, 775.000 cpu-cores en 34.000 gpu's, staat op de website van het Covid-19 High Performance Computing Consortium.
Alleen een bepaald soort mondkapjes werken schijnbaar echt (N95 dacht ik, soort van drie-laags zijn die). Gewone mondkapjes, die de tandarts bijvoorbeeld gebruikt, kunnen enkel een bron van het virus zijn, ze worden warm/vochtig door de adem, het virus komt aan de buitenkant en als je dat aanraakt kan je jezelf of een ander infecteren. En genoeg mensen die niet opletten en zo'n ding dan omdraaien waardoor ze letterlijk het virus inademen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:59 schreef Xenorium het volgende:
RIVM blijft maar achter de feiten lopen. Echt ongelooflijk. Zelfde gezeik ook met dat Corona 3 uur in de lucht kan hangen, mondkapjes hebben wel degelijk effect dus.
Stop met liegen, zeg gewoon we hebben niet genoeg mondkapjes voor de mensen in de zorg, dat is de reden dat het het afraden voor het gewone klootjesvolk.
ja omdat men ze in hun hals laat hangen alsof het een bril isquote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee.
Er is gezegd dat ze niet helpen en het zelfs gevaarlijk zou zijn
Soms moet je een leugentje vertellen om grotere problemen (zorgmedewerkers komen tekort) te voorkomen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Aan de storm lag het niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Las vanmorgen een verhaal van mensen die na carnaval vieren naar Zuid Frankrijk gingen (god weet hoeveel mensen ze daar hebben besmet) en waarvan de man van het stel inmiddels is overleden aan Corona.
Onbegrijpelijk besluit geweest om carnaval door te laten gaan.
Er was toen harde wind en nauwelijks nog sprake van corona.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Las vanmorgen een verhaal van mensen die na carnaval vieren naar Zuid Frankrijk gingen (god weet hoeveel mensen ze daar hebben besmet) en waarvan de man van het stel inmiddels is overleden aan Corona.
Onbegrijpelijk besluit geweest om carnaval door te laten gaan.
Vrijwel niemand komt op de middelbare met het OV inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat zie ik hier niet uit zichzelf gebeuren. Want het RIVM wordt nog altijd als heilig gezien. En laat die schoolexamens gewoon maar doorgaan jongens. Het is niet alsof veel docenten en leerlingen met het ov moeten komen.
20 besmettingen in Italië toen carnaval begon. En asymptomatische besmetting was toen nog niet zo bekend.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Carnaval had hoe dan ook iets mee moeten gebeuren. Het is echt ongelofelijk dat mensen uit Italië gewoon lekker half Brabant komen besmetten.
Tuurlijk, geen probleem! Alleen niet hamsteren en afstand houdenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
Wat verwachten jullie dat een RIVM chat-medewerker antwoordt als je vraagt of je boodschappen mag doen én producten veilig mee naar huis kan nemen?
Apart inderdaad. Neemt nog altijd niet weg dat een groot gedeelte van de carnavalvierders van buiten Brabant komt.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch is alleen maar in Brabant momenteel een groot probleem. Wat raar. Echt, je pikt de Brabanders er zo uit.
Als je de juiste protocollen daarvoor niet kent, is een mondkapje vrij nutteloos.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoewel ze er nu weer op terugkomen dat dit ''het doel'' was, hebben ze er wel alles aan gedaan om zoveel mogelijk mensen (zeker jongeren) te besmetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:57 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De meerwaarde is beperkt als je naar het RIVM luistert, niet naar de WHO. Die zeggen juist dat dit een essentiële maatregel is om de verspreiding van het virus onder controle te houden.
En het tekort aan tests wordt m.i. als excuus gebruikt door Nederland. In een heleboel landen probeert men de testcapaciteit zoveel mogelijk te verhogen, hier roepen we maar gemakkelijk 'we hebben niet genoeg tests, dus uitgebreid testen heeft geen zin'.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat de wel beschikbare testcapaciteit aan het begin door het RIVM niet werd aangesproken omdat zij dat niet noodzakelijk achtten.
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 13:04:29Persconferentie na crisisberaad kabinet is naar verwachting rond half zeven #CoronaCrisis reageer retweet
Mag, mits je afstand houdt.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
Wat verwachten jullie dat een RIVM chat-medewerker antwoordt als je vraagt of je boodschappen mag doen én producten veilig mee naar huis kan nemen?
De explosieve toename in Brabant is direct terug te herleiden naar carnaval. Vergeet de incubatietijd niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Er was toen harde wind en nauwelijks nog sprake van corona.
In China en diverse andere landen mag je niet eens zonder mondkapje de straat op. Al is het niet voor jezelf dan wel om een ander minder kans op besmetting te geven.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:59 schreef Xenorium het volgende:
Oh, zeker, dat is ook zeker, maar dat is wel een beetje achteraf praten.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De explosieve toename in Brabant is direct terug te herleiden naar carnaval. Vergeet de incubatietijd niet.
Goedemiddag! Ben er weer eventjes. Zullen er maatregelen volgen?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:06 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 13:04:29Persconferentie na crisisberaad kabinet is naar verwachting rond half zeven #CoronaCrisis reageer retweet
asymptomatische besmetting was toen al wel degelijk bekend......quote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef Fer het volgende:
[..]
20 besmettingen in Italië toen carnaval begon. En asymptomatische besmetting was toen nog niet zo bekend.
De consequenties daarvan zijn enorm. Als je het eerlijk zegt gaat iedereen innovatief te werk om enigszins beschermd de straat op te gaan. Nu vergroot je het aantal besnettingen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Soms moet je een leugentje vertellen om grotere problemen (zorgmedewerkers komen tekort) te voorkomen.
Denk duitsland volgenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Goedemiddag! Ben er weer eventjes. Zullen er maatregelen volgen?
Ik zal ff in m'n glazen bol kijken.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ja verwacht dat alle winkels dicht moeten en samenscholingsverbod.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ik kan mij lastig voorstellen dat zij (allemaal) grote foute maken. Mijn inziens is dit een bewuste keuze/tactiek geweestquote:Op maandag 23 maart 2020 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom is het zo godsonmogelijk voor sommigen om te begrijpen dat het RIVM grove fouten maakt?
Daar werken ook gewoon mensen.
CZ bijvoorbeeld als land in europaquote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In China en diverse andere landen mag je niet eens zonder mondkapje de straat op. Al is het niet voor jezelf dan wel om een ander minder kans op besmetting te geven.
Qua verspreiding niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Als je de juiste protocollen daarvoor niet kent, is een mondkapje vrij nutteloos.
Het gaat veel verder terug, bij de Q-Koorts zijn ze door pure nalatigheid met een sisser weggekomenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:03 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Het zou komisch zijn indien niet zo ernstig, maar nog ernstiger vind ik dat ze niet leren. Het blijft gewoon doorgaan, zo bijzonder.
Ja haha. Ik weet dat jullie net zoveel als mij weten. Stomme vraag...quote:
Die mij dan gelijk de lotto getallen danquote:
Nooit een stomme vraag, maar goed het wordt wel erg speculeren danquote:Op maandag 23 maart 2020 13:08 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ja haha. Ik weet dat jullie net zoveel als mij weten. Stomme vraag...
die bash is terecht, zoveel keer de plank misslaan is een totall failquote:Op maandag 23 maart 2020 12:58 schreef falling_away het volgende:
Het percentage RIVM-bash posts in dit topic is pas echt stuitend.
4 8 15 16 23 42quote:Op maandag 23 maart 2020 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die mij dan gelijk de lotto getallen dan
Indien zo opmerkelijk dat dit dan weer niet door het RIVM bekend gemaakt is.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb dit vorige week ergens op een duitse site voorbij zien komen.
Veel mensen die smaak en reukverlies vertonen idd.
Als het RIVM zegt dat mondkapjes wel werken (ook al is het beperkt)quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat er een verschil is tussen "grove fouten" en werken met zeer beperkte informatie?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom is het zo godsonmogelijk voor sommigen om te begrijpen dat het RIVM grove fouten maakt?
Daar werken ook gewoon mensen.
Ze hanteren ook geen better safe than sorry. Alles valt mee, totdat het tegendeel bewezen is. Dat is hoe de RIVM hun zaakjes doet.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die bash is terecht, zoveel keer de plank misslaan is een totall fail
het is gewoon een onbetrouwbare info bron, er zijn zoveel betere in dit topic voorbij gekomen.
Mja, zelfs ik had mijn twijfels over carnaval, en toen was ik er nog heel nuchter onder.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Oh, zeker, dat is ook zeker, maar dat is wel een beetje achteraf praten.
Dat ''met de kennis van nu'' zullen we inderdaad pas veel later gaan horen, maar wat let ze om het vanaf nu goed te doen....quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vast wel, maar lijkt mij ook wel een lastige situatie. Als je nu gaat toegeven dat je al fout zat vanaf dag één dan is het helemaal onmogelijk om het volk te laten doen wat je wil.
Dat is ook een onzin argument. Zij hadden dezelfde informatie als de rest van de wereld (naar eigen zeggen, 'nauwe contacten met ECDC en WHO') en alsnog nemen ze constant andere beslissingen dan die organen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat er een verschil is tussen "grove fouten" en werken met zeer beperkte informatie?
https://www.volkskrant.nl(...)jk-zinloos~b7181f82/quote:
De eerste persco's is dit continue herhaaltquote:Op maandag 23 maart 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Door wie? Ik heb alleen maar gehoord dat het volk geen mondkapjes krijgt om ze beschikbaar te houden voor de zorg.
Niet besmettelijk zonder symptomen en daar je beleid op voeren is een grove fout, dat heeft niet zoveel met beperkte informatie te maken.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat er een verschil is tussen "grove fouten" en werken met zeer beperkte informatie?
Toen we geen handen meer mochten schudden moest er een dag later ook een melding komen dat dit uiteraard ook geldt voor zoenen/knuffelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ze hebben van het weekend toch niet gezegd; 'kom dit weekend niet naar de stranden'
of wel en denkt men nu, dat het wel weer kan
Ja, alle mensen zijn idioten? Dat kun je gewoon uitleggen he. Half Azie loopt met mondkapjes opquote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Alleen een bepaald soort mondkapjes werken schijnbaar echt (N95 dacht ik, soort van drie-laags zijn die). Gewone mondkapjes, die de tandarts bijvoorbeeld gebruikt, kunnen enkel een bron van het virus zijn, ze worden warm/vochtig door de adem, het virus komt aan de buitenkant en als je dat aanraakt kan je jezelf of een ander infecteren. En genoeg mensen die niet opletten en zo'n ding dan omdraaien waardoor ze letterlijk het virus inademen.
Of je koopt reeds in januari groots in zodat die tekorten er niet waren geweestquote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Soms moet je een leugentje vertellen om grotere problemen (zorgmedewerkers komen tekort) te voorkomen.
Precies, de Q-koorts was ook zoiets.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het gaat veel verder terug, bij de Q-Koorts zijn ze door pure nalatigheid met een sisser weggekomen
Onzin, NL neemt vrijwel dezelfde maatregelen als de rest van Europa.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is ook een onzin argument. Zij hadden dezelfde informatie als de rest van de wereld (naar eigen zeggen, 'nauwe contacten met ECDC en WHO') en alsnog nemen ze constant andere beslissingen dan die organen.
Leg me dat dan eens uit.
je hebt nog gelijk ook ben ik bangquote:Op maandag 23 maart 2020 13:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Toen we geen handen meer mochten schudden moest er een dag later ook een melding komen dat dit uiteraard ook geldt voor zoenen/knuffelen.
Dusja, schijnbaar is het nodig.
Wellicht als je alleen keek naar wat er binnen je eigen grenzen gebeurde. Mag hopen dat het RIVM wel daarbuiten keek (nee dus)quote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Er was toen harde wind en nauwelijks nog sprake van corona.
Er is net geconcludeerd dat de gewone burger daar geen interesse in heeft dus nee, dat kun je niet gewoon uitleggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:13 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ja, alle mensen zijn idioten? Dat kun je gewoon uitleggen he. Half Azie loopt met mondkapjes op
Ik kan me daar niets van herinneren.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:12 schreef SunZomer het volgende:
[..]
De eerste persco's is dit continue herhaalt
Dus het RIVM moet op basis van een Duitse website waarschuwingen gaan plaatsen? Het RIVM (en alle overheidsinstanties) moeten zaken eerst bijna 100% zeker weten voordat ze zaken naar buiten brengen. Daarom lijkt het alsof ze achter lopen op zaken, maar ze kunnen gewoon niet acteren op vermoedens.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:09 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Indien zo opmerkelijk dat dit dan weer niet door het RIVM bekend gemaakt is.
Dat was toen wel degelijk al bekend in China en daarbuiten.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:05 schreef Fer het volgende:
[..]
20 besmettingen in Italië toen carnaval begon. En asymptomatische besmetting was toen nog niet zo bekend.
COR / Folding@home: met jouw computer zoeken naar een corona medicijn!quote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef vosss het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)e-supercomputer.html
Goed initiatief dit
[..]
=edit=
Folding@home project heeft ook al 470 petaflops ter beschikking.
Kom maar door met dat vaccin/medicijn
soort van voorziening omdat je denkt, dat is niet helemaal normaal wat daar gaande is in china... als die gasten zo overstuur raken zal het wel mis zijn...quote:Op maandag 23 maart 2020 13:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Of je koopt reeds in januari groots in zodat die tekorten er niet waren geweest
Ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ik ga meteen meedoenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
COR / Folding@home: met jouw computer zoeken naar een corona medicijn!
Als er geen hond meer komt is openhouden een flinke kostenpost.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:06 schreef PicoMMP het volgende:
Vanmiddag/vanavond beslissen ze of de winkels open mogen blijven. Denk aan Leen Bakker, Blokker, HEMA, etc.
Bron: rayonmanager Leen Bakker.
Nog steeds geen idee hoe dit nou tot een vaccin kan leiden?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
COR / Folding@home: met jouw computer zoeken naar een corona medicijn!
Dat is daar dan ook veel meer een dingetje, dat zie je veel vaker dan enkel nu. In bepaalde Aziatische landen is het ook normaal dat als jij verkouden bent en je gaat de straat op dat je zo'n mondkapje draagt. Nou, dat zie ik geen Nederlander dan.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:13 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ja, alle mensen zijn idioten? Dat kun je gewoon uitleggen he. Half Azie loopt met mondkapjes op
Issue is dus juist dat dit vooraf ook al te voorspellen was.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Oh, zeker, dat is ook zeker, maar dat is wel een beetje achteraf praten.
hopen dat er een soort SETI project op gang komt, dat we allemaal rekenkracht kunnen geven vanuit onze pcquote:Op maandag 23 maart 2020 13:04 schreef vosss het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)e-supercomputer.html
Goed initiatief dit
[..]
=edit=
Folding@home project heeft ook al 470 petaflops ter beschikking.
Kom maar door met dat vaccin/medicijn
Ik denk niet dat ze zoeken naar een vaccin maar naar een medicijn dat virus specifiek werkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nog steeds geen idee hoe dit nou tot een vaccin kan leiden?
Daar eten ze ook hond en vleermuis. Moeten er hier dus ook gaan doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:13 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Wow, ik ben onder de indruk (en dat ben ik niet snel). Met idd overtuiging én gevoel.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:56 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zoals Kyran al aangaf, heel simpel en helder verteld mét overtuiging.
Die dingen worden niet op een lab gemaakt maar eerst op een computer, als je daar een "design" hebt gemaakt kun je dat laten uitrekenen, en dit soort programma's leveren hiervoor de rekenkracht door de som gedistribueerd te berekenen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nog steeds geen idee hoe dit nou tot een vaccin kan leiden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |