abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192209222
Folding@home: met jouw computer zoeken naar een corona medicijn!



Je kan nu ook zelf wat doen in de strijd tegen corona door je computer mee te laten zoeken naar een medicijn!

Informatie van Tweakers.net:

https://tweakers.net/geek/164202/foldinghome-laat-gebruikers-pc-inzetten-voor-vaccin-tegen-coronavirus.html

https://tweakers.net/nieuws/164914/foldinghome-project-behaalt-470-petaflops-aan-rekenkracht.html


Voorbeeld van wat Folding@home op je computer doet:

Linus Tech Tips over Folding@home:


Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Folding@home

De Folding@home client software vind je op: https://foldingathome.org/start-folding

Na de installatie wordt je internet browser geopend en kan je je gebruikersnaam aanmaken, het team kiezen en een "Passkey" aanmaken (bewaar je Passkey goed).

Het FOK!forum team nummer is 247522

Statistieken van team FOK!forum vind je op: https://stats.foldingathome.org/team/247522

Als je deze stap doorlopen hebt, laat de projectkeuze dan op "Any Project" staan, op deze manier kan je computer naar behoeven ingezet worden voor het project en als er even geen werk voorhanden is zal er automatisch een ander project gekozen worden.

Afhankelijk van de snelheid van je computer / laptop en of je deze ook voor andere werkzaamheden wil gebruiken, kan je instellen hoeveel "Power" Folding@home mag benutten en of de client ook aan de slag mag als je met de computer aan het werk bent.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Alternatief voor Folding@home is Rosetta@home.



Ga naar https://boinc.berkeley.edu/download.php en klik daar "Download BOINC".

Installeer na het downloaden de BOINC software.
Je kan tijdens de installatie nog kiezen of je het als "screensaver" wil draaien of gewoon handmatig.
Om "screensaver" uit te vinken, klik eerst op de "advanced" knop tijdens de installatie.

Na de installatie krijg je de lijst met projecten (die gebruik maken van BOINC) waar je uit kan kiezen. Kies hier voor Rosetta@home.

Vervolgens maak je een account aan en kan je los!

Op https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php kan je je voorkeuren later nog aanpassen!

Je kan je ook aanmelden bij het FOK!forum team, beheerd door user @SeLang

https://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=19363

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vriendelijk toch dringend verzoek: heb je kritiek op deze projecten, vervuil er dan niet dit topic mee. Het is op vrijwillige basis om mee te doen.

Heb je vragen? Stel ze gerust!

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-03-2020 00:00:21 ]
pi_192209303
hoeveel dataverkeer kost dit aangezien meerdere mensen bij ons tv kijken via internet op hd kwaliteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192209315
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
hoeveel dataverkeer kost dit aangezien meerdere mensen bij ons tv kijken via internet op hd kwaliteit.
Het kost vrijwel geen dataverkeer. Het programma haalt af en toe een datapakketje op en gaat daar mee aan de slag.

Het resultaat wordt vervolgens teruggestuurd waarna weer nieuw werk wordt aangevraagd. Daar zit vaak een uur tot enkele dagen tussen, afhankelijk van de snelheid waarmee je computer zo'n pakketje verwerkt.
pi_192209351
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het kost vrijwel geen dataverkeer. Het programma haalt af en toe een datapakketje op en gaat daar mee aan de slag. Het resultaat wordt vervolgens teruggestuurd.
Je kunt volgens mij zelf instellen hoe vaak die flushed..
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin zondag 22 maart 2020 @ 17:45:01 #5
58651 crew  murp
murp
pi_192209381
Ik ga het eens proberen 14.gif
pi_192209390
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:43 schreef Geerd het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij zelf instellen hoe vaak die flushed..
Ik heb die optie niet gevonden (bij Seti@Home via Boinc kon dat wel) maar het gaat evengoed om kleine hoeveelheden data. Is ook logisch, anders zouden de servers bij Folding@home overspoeld worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 18:14:58 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192209961
Hoe kan een computer zoeken naar een medicijn? Dit doen ze toch in een lab? Wat voor onderzoeken moet ik bijv aan denken waar ze mijn pc voor nodig hebben?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192210083
quote:
6s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:14 schreef Nikonlover het volgende:
Hoe kan een computer zoeken naar een medicijn? Dit doen ze toch in een lab? Wat voor onderzoeken moet ik bijv aan denken waar ze mijn pc voor nodig hebben?
Dit is wel een duidelijke uitleg:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Folding@home

Ook toegevoegd aan de OP.

Daarnaast:

quote:
CORONAVIRUS - WHAT WE'RE DOING AND HOW YOU CAN HELP IN SIMPLE TERMS

We're simulating the dynamics of COVID-19 proteins to hunt for new therapeutic opportunities.

Proteins are molecular machines that perform many functions we associate with life. They sense the environment (e.g. in taste and smell), perform work (e.g. muscle contraction and breaking down food), and play structural roles (e.g. your hair). They are made of a linear chain of chemicals called amino acids that, in many cases, spontaneously "fold" into compact, functional structures. Much like any other machine, it's how a protein's components are arranged and move that determine the protein's function. In this case, the components are atoms.

Viruses also have proteins that they use to suppress our immune systems and reproduce themselves.

To help tackle coronavirus, we want to understand how these viral proteins work and how we can design therapeutics to stop them.

There are many experimental methods for determining protein structures. While extremely powerful, they only reveal a single snapshot of a protein's usual shape. But proteins have lots of moving parts, so we really want to see the protein in action. The structures we can't see experimentally may be the key to discovering a new therapeutic.

Using football as an analogy for the experimental situation, it's as if you could only see the players lined up for the snap (the single arrangement the players spend the most time in) and were blind to the rest of the game.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 18:23:48 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192210128
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dit is wel een duidelijke uitleg:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Folding@home

Ook toegevoegd aan de OP.
Dank! Ik ga het even lezen en mij mss aanmelden :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 22 maart 2020 @ 18:24:31 #10
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192210139
Mocht er met deze methode een medicijn gevonden worden; wat wordt er dan gedaan met de opbrengsten?
Dit is gewoon raar :l
pi_192210242
Vanavond eens installen komt die ryzen9 misschien nog wel van pas _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_192210500
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef SecretStoryWous het volgende:
Mocht er met deze methode een medicijn gevonden worden; wat wordt er dan gedaan met de opbrengsten?
Ik heb alleen de informatie over degene die over het project gaat en een stukje historie. Misschien kan je zelf nog iets meer vinden. Ben ondertussen ook nog aan het koken.

Je doneert je computerpower, wat dat betreft is dat een keuze of je dat wil of niet.
Wie er met de eer en het geld strijkt? Mogelijk de universiteit. Zonder ons zouden ze supercomputers moeten inhuren, dat is niet te betalen. Er zal iemand aan gaan verdienen.

Wat jij en ik er aan verdienen is dat er mogelijk genezing wordt gevonden voor diverse ziekten.

https://source.wustl.edu/(...)and-protein-folding/

quote:
Greg Bowman, assistant professor of biochemistry and molecular biophysics at Washington University School of Medicine in St. Louis, is leading a supercomputing project called Folding@home. The project seeks to unravel the mysteries of protein dynamics, including the folding process, and their roles in health and disease.
pi_192210550
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef murp het volgende:
Ik ga het eens proberen 14.gif
Je hebt de eerste WU ingestuurd :D

https://stats.foldingathome.org/team/247522

Wat voor monster van een computer heb je daar aan het werk? :+
pi_192210956
Ik fold nu alleen maar zal mee doen aan team. Ze kunnen de aanvragen niet bij houden btw
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 19:29:34 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192211502
Ik ben nu ook bezig :) Ik zie nog niets gebeuren ;( Ik sta ook nog niet in de FOK! lijst. Kan dat kloppen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192211514
quote:
6s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:29 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben nu ook bezig :) Ik zie nog niets gebeuren ;( Ik sta ook nog niet in de FOK! lijst. Kan dat kloppen?
Nee, pas als je werk hebt ingeleverd kom je in de lijst, dat gaat vanzelf op de achtergrond.

Het is nu ook vrij druk bij de servers van Folding@home die het werk uitdelen en de resultaten ontvangen, ze zijn hun capaciteit aan het uitbreiden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 19:30:50 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192211529
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, pas als je werk hebt ingeleverd kom je in de lijst, dat gaat vanzelf op de achtergrond.
Ik ben te ongeduldig denk ik :T Thanks :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 20:09:24 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192212328
Dit hadden we als FOK! mss veel eerder moeten doen :)

Heel tof om op deze manier de wetenschap een handje te helpen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192212397
quote:
6s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:09 schreef Nikonlover het volgende:
Dit hadden we als FOK! mss veel eerder moeten doen :)

Heel tof om op deze manier de wetenschap een handje te helpen.
Ja, ook na deze crisis zijn er wel interessante projecten om te steunen.

Ook leuk om het forum wat hoger in de statistiekenlijsten te krijgen ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 22:05:30 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192214781
JAAAAAAAAAAAA :D DIE VAN MIJ IS BEZIG :D

[ Bericht 49% gewijzigd door Starhopper op 22-03-2020 22:28:05 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192215287
Even een x1e.32xlarge opspinnen in AWS, moment....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192215476
ben benieuwd voor het team. gaan er dagelijkse stats gedeeld woorden?
pi_192215506
Points earned
79,051 (See stats)
0 go to Team FOK!forum's total of 16,340.

gisteren begonnen.
nu weer aangezet
pi_192215855
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:38 schreef Tailless het volgende:
ben benieuwd voor het team. gaan er dagelijkse stats gedeeld woorden?
Mischien is er ergens automatisch een PNG of GIF van te maken die in de OP kan.
Zal morgen eens gaan zoeken wat er beschikbaar is.

Handmatig is het wel "een gedoe" iedere dag.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')