Horeca dicht, en alle andere bedrijven die niet kunnen werken zonder die 1,5 meter afstand te houdn ook; nagelstudio's, massagesalons, Tatto studio's e.d.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:42 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zijn 9 maatregelen maar kreeg ze niet lekker mee.. Volgens mij nu wel controle op straat, en nog wat bedrijfjes die moeten sluiten.
Nee, alleen die anderhalve meter niet aanhouden met mensen waarmee je samenwoont.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:
In DE dus alleen naar buiten in je eentje, met 1 andere persoon die niet in je huishouden woont, of met mensen in je huishouden.
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Wat ik zo met een half oor meekreeg zijn het allemaal prima maatregelen. Alles geldt ook voor minstens twee weken als ik het goed heb gehoord.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:
In DE dus alleen naar buiten in je eentje, met 1 andere persoon die niet in je huishouden woont, of met mensen in je huishouden.
Moet ook 1 persoon zijn zie hele gezinnen samen boodschappen doen alle kinderen mee vooral ouders net jonge kinderen die dat doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:
Nee? Ze leest het net toch nog een keer zo voor omdat ze het eerder verkeerd gezegd had?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, alleen die anderhalve meter niet aanhouden met mensen waarmee je samenwoont.
Klopt, minstens 2 weken.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ik zo met een half oor meekreeg zijn het allemaal prima maatregelen. Alles geldt ook voor minstens twee weken als ik het goed heb gehoord.
Die Duitsers zijn niet zo gek hoor.. Deutsche grundlichkeit..voorlopig hebben ze de boel redelijk onder controle, testen is best aardig geregeld.. grenzen aan de kant van de besmetting werden vrij snel dichtgetimmerd..quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ik zo met een half oor meekreeg zijn het allemaal prima maatregelen. Alles geldt ook voor minstens twee weken als ik het goed heb gehoord.
Ach ja, in elk land zijn zulke situaties niet meer voorgekomen sinds de oorlog. Laat hun ook een beetje terug in de historiequote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Confetti het volgende:
De Duitse autoriteiten die weer door de straten marcheren om bevelen uit te delen. Ik heb het er toch moeilijk mee.
Ik nietquote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Confetti het volgende:
De Duitse autoriteiten die weer door de straten marcheren om bevelen uit te delen. Ik heb het er toch moeilijk mee.
Goed nieuws!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
Een hele dag zonder koorts of ziek te voelen![]()
![]()
![]()
Alleen mega moe
Ik zou me dan veiliger voelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Confetti het volgende:
Dat is eigenlijk ook enige echte probleem. Dat een heel groot deel van de bevolking dit virus gaat krijgen is gewoon een feit en dat kunnen wij niet tegenhouden. Het is dodelijker dan de griep, maar ook weer niet zo dodelijk dat wij maar maanden in isolatie moeten gaan zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Noek het volgende:
Alleen heb je nu aan alle nuances niet veel want de zorg wordt overspoeld en dat is het probleem.
Ja op zich klinkt het een stuk beter iddquote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Denk dat NL dit beter kan volgen dan een totale lockdown. Vind dit wel een goede tussenstap eigenlijk. En je hebt nog wat vrijheid.
Goed nieuwsquote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
Absoluut, snel gereageerd en hadden ook genoeg bedden om milde gevallen op te nemen waardoor sterftecijfer meevalt. Hier kunnen wij de milde gevallen niet eens testen, laat staan opnemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn niet zo gek hoor.. Deutsche grundlichkeit..voorlopig hebben ze de boel redelijk onder controle, testen is best aardig geregeld.. grenzen aan de kant van de besmetting werden vrij snel dichtgetimmerd..
Ze heeft wel een vinkjequote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef BarryOSeven het volgende:
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Ja omdat het een enorm verschil maakt of je 1.5 meter afstand houdt of dicht bij elkaar staat.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef Nikonlover het volgende:
Belangrijkste is de afstandsregel zegt ze nu
Goed om te horequote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef BarryOSeven het volgende:
ken haar nietquote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Gaat wel gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat Nederland de Duitse maatregelen en aanpak gaat kopiëren.
Het is wat, dat we daar tevreden mee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef showtimer het volgende:
Italië vandaag 'slechts' 651 sterfgevallen.
5560 extra besmettingen.
Ik heb er ook respect voor maar dan duurt het nog wel 12 jaar voordat we dan groepsimmuniteit hebbenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat Nederland de Duitse maatregelen en aanpak gaat kopiëren.
NL-ers houden zich er toch niet aanquote:Op zondag 22 maart 2020 17:49 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ja op zich klinkt het een stuk beter idd
650 personen pff maar beter dan gisteren iddquote:Op zondag 22 maart 2020 17:52 schreef heywoodu het volgende:
Italië komt met een hele lichte daling in de stijging (je snapt wat ik bedoel).
Active cases 46638 (+3957)
Death 5376 (+651)
Recovered 7024 (+952)
Total cases 59138 (+5560)
Weet niet of er nog een regio mist. Bron is een ander forum waar iemand - waarvan ik weet dat het niet een fakenewsposter ofzo is - al geruime tijd iets voor zes uur de cijfers post die altijd correct blijken.
Voornamelijk benieuwd naar cijfers Lombardije.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:52 schreef heywoodu het volgende:
Italië komt met een hele lichte daling in de stijging (je snapt wat ik bedoel).
Active cases 46638 (+3957)
Death 5376 (+651)
Recovered 7024 (+952)
Total cases 59138 (+5560)
Weet niet of er nog een regio mist. Bron is een ander forum waar iemand - waarvan ik weet dat het niet een fakenewsposter ofzo is - al geruime tijd iets voor zes uur de cijfers post die altijd correct blijken.
Hoelang heb je het al?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
En dan levert het nog geld op; iets wat de overheid goed kan gebruiken nu.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Strafbaar maken zoals in andere landen, dan is het zo over met de pret.
Omdat er geen handhaving is. Dat is in DE nu wel, en kan in NL dus ook.quote:
Twijfel ik aanquote:
Mwah, die leent met negatieve rente.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan levert het nog geld op; iets wat de overheid goed kan gebruiken nu.
12 jaar om een medicijn of vaccin te vinden #glashalfvolquote:Op zondag 22 maart 2020 17:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb er ook respect voor maar dan duurt het nog wel 12 jaar voordat we dan groepsimmuniteit hebben
nu niet meerquote:Op zondag 22 maart 2020 17:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mwah, die leent met negatieve rente.
Dit zou landelijk in TV spotjes moeten komen. EN SNELquote:
Ik hoop het ik hoop het!!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
+5560 voor Italië (als dat officieel is) is een goed teken, dan begint de groei nu echt af te nemen
Gisteren had je een mooi staatje van de afgelopen dagen en hoeveel procent groei er was. Hoe staan de cijfers van vandaag in verhouding met afgelopen week?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
+5560 voor Italië (als dat officieel is) is een goed teken, dan begint de groei nu echt af te nemen
Jawel hoor. https://www.homefinance.n(...)pitaalmarktrente.aspquote:
Ze hebben schijnbaar tijd over om papiertjes te maken, printen en poseren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
Op ieder reclame scherm langs de weg, op bushokjes en in de steden.quote:
Voor NL ben ik benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren, vandaag was een lichte daling te zien in ziekenhuisopnamen en IC ging ook maar met +15%. Nog steeds veel, maar als nog iets verder kan afnemen zou het wel fijn zijn qua druk op de zorg.quote:
Als je het zo zegt.... dus binnen 1,5 jaar moet volgens de planning 60% besmet raken. Als je dat uitrekent moet je minstend 18.630 extra besmettingen per dag hebbenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:56 schreef kilon het volgende:
[..]
12 jaar om een medicijn of vaccin te vinden #glashalfvol
Donequote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef maily het volgende:
[..]
@:Kyran, wil je deze in de OP zetten pls?
Belgie: 270 op de icquote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef Markesh het volgende:
NOS:
Nog eens 51 mensen extra op de Intensive Care
Op dit moment liggen er in Nederland 405 patiënten met het coronavirus op de intensive care, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Zaterdag lagen er 354 mensen op de IC.
Gaan wij pas zien na volgend weekend. En eerst deze week komt nog de hamsterpiek. Toen we met zn allen bij elkaar in de supermarkt waren.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Voor NL ben ik benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren, vandaag was een lichte daling te zien in ziekenhuisopnamen en IC ging ook maar met +15%. Nog steeds veel, maar als nog iets verder kan afnemen zou het wel fijn zijn qua druk op de zorg.
Alsof 1,5 meter genoeg is.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef Nikonlover het volgende:
Belangrijkste is de afstandsregel zegt ze nu
Ik pak ze er even bijquote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren had je een mooi staatje van de afgelopen dagen en hoeveel procent groei er was. Hoe staan de cijfers van vandaag in verhouding met afgelopen week?
Die 3000 heb ik gemist, maar je hebt de getallen goed zitten. Alleen er zijn ook gewone patiënten op de IC. Daarom sluit het totaal aantal bedden niet aan bij het aantal bedden voor corona patiënten.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef Markesh het volgende:
NOS:
Nog eens 51 mensen extra op de Intensive Care
Op dit moment liggen er in Nederland 405 patiënten met het coronavirus op de intensive care, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Zaterdag lagen er 354 mensen op de IC.
In heel Nederland zijn er ongeveer zeshonderd plekken beschikbaar voor coronapatiënten. Er wordt aan gewerkt om dat aantal uit te breiden tot zo'n duizend, omdat het aantal patiënten op de IC naar verwachting zal toenemen
Ik was in de veronderstelling dat we nu al 1500 bedden hadden en dit konden opschalen naar 2000 en zelfs tot 3000.
Er wordt aan gewerkt..maar hoelang duurt dat "werken eraan" ?
Prima en helder verhaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:32 schreef the_actraiser het volgende:
.....
Maar behalve het uitspreiden van het aantal mensen dat ziek wordt kan je niet veel doen.
Ieder winterseizoen gaan er duizenden mensen dood in Nederland aan de griep en andere luchtweginfecties. De Covid-19 is een nieuwe variant bovenop de al langer bestaande en ook dodelijke infecties.
Ook aan de 'gewone' griep gaan jonge mensen dood. Ook aan een RS virus sterven ieder jaar vele kinderen. Alleen daarvan komt er geen paniek in het land.
...
Ik zag zojuist dit..😔quote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef THEFXR het volgende:
zijn er eigenlijk beelden van het leven in Spanje?
20.000 besmettingen per dag betekent ook 600 doden per dagquote:Op zondag 22 maart 2020 18:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt.... dus binnen 1,5 jaar moet volgens de planning 60% besmet raken. Als je dat uitrekent moet je minstend 18.630 extra besmettingen per dag hebbenDat halen we dus nooit in dit tempo.
Yup vandaag 51 erbij, de gisteren ruim 70 volgens mij...quote:
18-03: +4207quote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren had je een mooi staatje van de afgelopen dagen en hoeveel procent groei er was. Hoe staan de cijfers van vandaag in verhouding met afgelopen week?
Klopt. En het zijn regels, geen adviezen. Duidelijk taalquote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
Aangezien de meerderheid geen of slechts lichte klachten heeft, ben ik er van overtuigd dat we al veel meer besmettingen hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt.... dus binnen 1,5 jaar moet volgens de planning 60% besmet raken. Als je dat uitrekent moet je minstend 18.630 extra besmettingen per dag hebbenDat halen we dus nooit in dit tempo.
Heftig.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zag zojuist dit..😔
Spain "Artsen in # EspañaVlag van SpanjeMet tranen in hun ogen vertellen ze hoe mensen van boven de 65 hun ademhaling moeten laten verwijderen om het aan de lijdende jongeren te geven. Senioren zijn verdoofd, zodat ze niet lijden.
https://twitter.com/Welli(...)491706677284870?s=20
Cijfers zijn smiddags om 14:00 bekend gemaakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup vandaag 51 erbij, de gisteren ruim 70 volgens mij...
Flink gedaald tov 18 maart.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
18-03: +4207
19-03: +5322 (+27% )
20-03: +5986 (+12%)
21-03: +6557 (+10%)
22-03: +5560 (-15%)
Ja man.. ELK reclameblok begin en eind pls.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit zou landelijk in TV spotjes moeten komen. EN SNEL
Dit inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
Als iemand met corona in de supermarkt niest blijft die zooi terplekke ook een tijdje in de lucht hangen, en maakt die afstand ook niet meer uit. Dan loop je even later als argeloze winkelaar gewoon door zo'n wolk heen en pak je het gewoon mee.
vergeet de scheten nietquote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
Als iemand met corona in de supermarkt niest blijft die zooi terplekke ook een tijdje in de lucht hangen, en maakt die afstand ook niet meer uit. Dan loop je even later als argeloze winkelaar gewoon door zo'n wolk heen en pak je het gewoon mee.
Waarom zie je dat eigenlijk nergens???quote:Op zondag 22 maart 2020 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja man.. ELK reclameblok begin en eind pls.
het sterftecijfer is geen 3%quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef riazop het volgende:
[..]
20.000 besmettingen per dag betekent ook 600 doden per dag
Ik kom d'r ook niet meer, hoor. Bezorgen & afhalen for teh win.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
3 uur dus. Dalt betekent toch dat half Nederland inmiddels besmet moet zijn inmiddels. Liften, ov, kantoren, scholen, ziekenhuizen, supermarkten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 22-03-2020 om 09:17:10Een korte lockdown van maximaal een week of vier zorgt ervoor dat het virus zich minder verspreidt door minder contactmomenten. Ook zullen IC’s wat minder overbelast raken en kunnen meer beschermingsmiddelen voor zorgpersoneel en beademingsapparaten voor patiënten worden gekocht. reageer retweet
Is wel veiliger idd.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom d'r ook niet meer, hoor. Bezorgen & afhalen for teh win.
Hmm dat weten we dus niet. Ergens tussen de 0,5% en 5% iig. Zal afhangen van het land.quote:
Heeft @Kyran een Twitter account?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef THEFXR het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 22-03-2020 om 09:17:10Een korte lockdown van maximaal een week of vier zorgt ervoor dat het virus zich minder verspreidt door minder contactmomenten. Ook zullen IC’s wat minder overbelast raken en kunnen meer beschermingsmiddelen voor zorgpersoneel en beademingsapparaten voor patiënten worden gekocht. reageer retweet
Das geluk, de AH bezorgt niet bij mijquote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom d'r ook niet meer, hoor. Bezorgen & afhalen for teh win.
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zag zojuist dit..😔
Spain "Artsen in # EspañaVlag van SpanjeMet tranen in hun ogen vertellen ze hoe mensen van boven de 65 hun ademhaling moeten laten verwijderen om het aan de lijdende jongeren te geven. Senioren zijn verdoofd, zodat ze niet lijden.
Lijkt een beetje op een langspeelplaat die op repeat staatquote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef THEFXR het volgende:
Voor jullie informatie ga ik ook 's-morgens vroeg boodschappen doen omdat die omgeving dan eigenlijk het veiligst is.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
3 uur dus. Dalt betekent toch dat half Nederland inmiddels besmet moet zijn inmiddels. Liften, ov, kantoren, scholen, ziekenhuizen, supermarkten.
medewerkers kunnen gewoon hier meelezenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft @:Kyran een Twitter account?
Geert schakelt iets af in zijn retoriekquote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef THEFXR het volgende:
Wilders heeft dit nu pas door? OK.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef THEFXR het volgende:
Misschien weet hij al meer dan wij..quote:Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geert schakelt iets af in zijn retoriek
Je moet niet raar kijken als we hier over 2 weken ook italiaanse toestanden hebben, met die arrogantie van dit volk van dat geldt niet voor mijquote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef Mar_an het volgende:
405 patiënten op ic, plek voor 600. Gaat nooit wat worden dus. Er moeten hier vast ook keuzes gemaakt worden. Wat een bizarre tijd.
Hoeveel gaat dat schelen? Wat zijn de projecties? Waar zijn die 4 weken op gebaseerd? Dit zijn anders loze uitspraken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef THEFXR het volgende:
Omdat niemand ervoor betaalt...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom zie je dat eigenlijk nergens???
5% is denk ik echt te hoog hoor. In landen waar ze echt flink testen is CFR 1.2%. Aangezien ze zelfs daar niet alles in kaart kunnen brengen is het dus eigenlijk nog lager.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm dat weten we dus niet. Ergens tussen de 0,5% en 5% iig. Zal afhangen van het land.
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
Ha wat fijn. Hopelijk nu het ergste achter de rug.quote:
Telegraafquote:Nu het advies om anderhalve meter afstand van elkaar te houden massaal wordt genegeerd, overweegt het kabinet om ook de niet-essentiële winkels te sluiten. Dat bevestigen bronnen bij het kabinet.
Geschikte kerel die Hugo.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ afbeelding ]
Niks Catshuisoverleg, Hugo is gewoon mondkapjes aan het uitladen
Niezen is geen kenmerk van Covid19 besmetting en verder is het acvies dat wanneerje kuch/hoest (en niest), weg te blijven. Hoe je dan boodschappen doet ?..... iets met vragen aan anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
Hebben we ook niet..quote:Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Even langs een pick up point rijden dan.
In het weekend wordt minder getest...quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft @:Kyran een Twitter account?
Gaat toch echt een stuk rapper met een pompwagen en een heftruck.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ afbeelding ]
Niks Catshuisoverleg, Hugo is gewoon mondkapjes aan het uitladen
Hier was ik al bang voor. En ook in Nederland worden dit soort regels toegepast als de boel straks uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zag zojuist dit..😔
Ik hoop het niet, maar het lijkt er wel op als er nu al 405 mensen liggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet niet raar kijken als we hier over 2 weken ook italiaanse toestanden hebben, met die arrogantie van dit volk van dat geldt niet voor mij
Je moet het toch eens zijn dat 4 weken lockdown voor minder gevallen zorgt dan 4 weken niks doen?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoeveel gaat dat schelen? Wat zijn de projecties? Waar zijn die 4 weken op gebaseerd? Dit zijn anders loze uitspraken.
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:32 schreef the_actraiser het volgende:
Duitsland zit nog op een CFR van 0,38% en dat is best gunstig.
Daar zie je wat véél testen met de cijfers kan doen.
We kunnen ook te bang worden allemaal.
Ik werk zelf in het UMC waar ik ook met Covid-19 patiënten in aanraking kom.
We kunnen ons beschermen en hebben in de zorg vaker met enge ziektes te maken.
Zo kom ik ook mensen tegen met HIV, Influenza, TBC, Hepatitis, MRSA, enzovoort.
Als ik zo bezorgd zou zijn als de meeste hier kon ik beter thuis blijven.
Wil graag enige nuance brengen in de crisis:
De komende jaren gaat bijna iedereen wel een keer dit corona virus krijgen.
Het zal voor 80% van de mensen niet of nauwelijks symptomen geven.
Cijfers Van de RIVm site:
Van alle recent steekproefsgewijs geteste patiënten met een luchtweginfectie waren er 8% bij met het nieuwe corona virus. 92% had een ander virus maar was wel erg ziek. Meestal een griepvirus of rotavirus of RS virus.
Virologische uitslagen
In week 11 van 2020 werden 107 keel- en neusmonsters afgenomen bij patiënten met een acute luchtweginfectie. Deze monsters zijn getest op aanwezigheid van influenzavirus, RSV Respiratoir Syncytieel Virus , rhinovirus, enterovirus en SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2. In deze monsters werd zeven maal (7%) influenzavirus subtype A(H1N1)pdm09, zes maal (6%) influenzavirus subtype A(H3N2), twee maal (2%) influenzavirus type A (subtype onbekend), twee maal (2%) influenzavirus type B (Victoria-lijn), negen maal (8%) SARS-CoV-2, twee maal (2%) RSV en dertien maal (12%) rhinovirus gevonden.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
Natuurlijk kan je erg ziek worden van de SARS-Cov-2. En je wil niemand daarmee besmetten als je dat kan voorkomen.
Dus volg de regels en was je handen.
Echter kan ik niet geheel meegaan in de massahysterie (ook van overheden) om de hele bevolking op te sluiten.
Het is een eng virus en er gaan mensen aan dood.
Maar behalve het uitspreiden van het aantal mensen dat ziek wordt kan je niet veel doen.
Ieder winterseizoen gaan er duizenden mensen dood in Nederland aan de griep en andere luchtweginfecties. De Covid-19 is een nieuwe variant bovenop de al langer bestaande en ook dodelijke infecties.
Ook aan de 'gewone' griep gaan jonge mensen dood. Ook aan een RS virus sterven ieder jaar vele kinderen. Alleen daarvan komt er geen paniek in het land.
Voordeel is dat nu iedereen het belang van goede hygiene kent.
En dat ook andere infecties door dit besef kunnen gaan afnemen.
Ik wil met deze post niet zeggen 'het is maar een griepje' want dat is het niet.
Ik wil enkel wat nuance aanbrengen.
dat denk ik ook ja. Ik postte eerder al een grafiekje waarin je ziet dat er welk weekend een afvlakking te zien is.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
In het weekend wordt minder getest...
gebaseerd op non-RIVM expertsquote:Op zondag 22 maart 2020 18:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoeveel gaat dat schelen? Wat zijn de projecties? Waar zijn die 4 weken op gebaseerd? Dit zijn anders loze uitspraken.
Het lijkt erop. Maar we moeten morgen even afwachten of vandaag geen fluke was.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:
“Slechts” 651 doden in Italië, daling ingezet?
Er zijn al eerder mensen na overleg niet naar IC verplaatst en dus thuis komen te overlijden. Als ik dit zo lees was dit niet na overleg besloten. Maar het zou me niet verbazen als dit in Brabant is. Die bedden zitten vol en misschien dat ze hebben besloten dat het geen zin heeft deze vrouw een lange reis naar een ander ziekenhuis te laten maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
wel of niet met de IC plaatsen te maken?
[ afbeelding ]
Over een paar dagen weten we meerquote:Op zondag 22 maart 2020 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik woon hier in een tokkiebuurt en ik zie hier gewoon mensen die snotteren en verkouden zijn de supermarkt in gaan. Die hebben gewoon schijt en die wonen echt niet alleen maar bij mij in de buurt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niezen is geen kenmerk van Covid19 besmetting en verder is het acvies dat wanneerje kuch/hoest (en niest), weg te blijven. Hoe je dan boodschappen doet ?..... iets met vragen aan anderen.
Ja, en dat zal zeer snel zijn vrees ikquote:Op zondag 22 maart 2020 18:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier was ik al bang voor. En ook in Nederland worden dit soort regels toegepast als de boel straks uit de klauwen loopt.
Shithole Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Die snappen het misschien niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik woon hier in een tokkiebuurt en ik zie hier gewoon mensen die snotteren en verkouden zijn de supermarkt in gaan. Die hebben gewoon schijt en die wonen echt niet alleen maar bij mij in de buurt.
“Ja maar ik ben gewoon verkouden, voel me niet ziek”quote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik woon hier in een tokkiebuurt en ik zie hier gewoon mensen die snotteren en verkouden zijn de supermarkt in gaan. Die hebben gewoon schijt en die wonen echt niet alleen maar bij mij in de buurt.
Blijkbaar is in Nederland de nieuwe overlevingsmaatregel al ingevoerdquote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Tja toen op 1 maart hier het eerste corona-geval bekend gemaakt werd, zaten er ook meteen een lading stinkende dikke Tokkies een gangpad in de supermarkt lachend te blokkeren terwijl ze spottend om zich heen zaten te hoesten en "Corona!" riepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
We mogen niet twitter als bron gebruiken... maar iemand die op Fok! een keer wat post volgen we opeens allemaal massaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Wel goed dat je het post hoor want nuance is prettig!
quote:
Een totale lockdown zal ook niet bijzonder veel meer effect hebben dan wat we nu aan het doen zijn. Wel iets meer effect, mind you, maar dé oplossing is het niet, omdat je de verspreiding eigenlijk meer op pauze zet, dan dat je hem op standby verder laat razen. Je zal het enkel iets uitstellen. Ik ben dan ook veel meer voor een samenscholingsverbod zoals Duitsland.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Over een paar dagen weten we meer
Voorlopig heeft NL de stijgende lijn te pakken en van een lockdown wil de mp nog steeds niet weten
Zeker, maar wel even de volgende twee dagen afwachten. Een dag zegt niet zoveel, maar in ieder geval een positief teken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef Maver24 het volgende:
Minder opnames op de ic ten opzichte van gister is toch wel positief?
Wauw!!! Maar weet het rivm dat al?? (sic)quote:Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
....
dus zelfs als je immuun bent, kun je opnieuw last krijgen van het virus.
Ja, want dit is toevallig 'een goeie'.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
We mogen niet twitter als bron gebruiken... maar iemand die op Fok! een keer wat post volgen we opeens allemaal massaal.
als de zieke in kwestie het nog kan roepen, alsof er een mes door mijn hart gaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blijkbaar is in Nederland de nieuwe overlevingsmaatregel al ingevoerd![]()
En als dat nog niet zo is, dan mag je dat op korte termijn wel verwachten.
Verhalen uit de frontlinie van de groepsimmuniteit.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
harde keuze's moeten gemaakt worden in een situatie als deze.. helaasquote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
ook eindelijk van de hangjongeren afquote:Op zondag 22 maart 2020 18:17 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Een totale lockdown zal ook niet bijzonder veel meer effect hebben dan wat we nu aan het doen zijn. Wel iets meer effect, mind you, maar dé oplossing is het niet, omdat je de verspreiding eigenlijk meer op pauze zet, dan dat je hem op standby verder laat razen. Je zal het enkel iets uitstellen. Ik ben dan ook veel meer voor een samenscholingsverbod zoals Duitsland.
Zow dat zijn nog eens boetesquote:De Duitse autoriteiten gaan overtreders van het vandaag ingestelde contactverbod zwaar bestraffen. Deelstaatpremier Laschet van Noordrijn-Westfalen had het in een toelichting op het besluit over boetes die kunnen oplopen tot 25.000 euro.
Eerder vanmiddag lekte al uit dat Duitsland zou komen met een contactverbod. Het houdt in dat inwoners van het hele land niet langer met meer dan twee mensen tegelijk de straat op mogen, uitgezonderd gezinnen.
Bondskanselier Merkel benadrukte net als Laschet dat overtreders fors worden bestraft. "Dit zijn niet zomaar wat aanbevelingen, dit zijn regels."
Bron: NOS
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:18 schreef SunZomer het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan het ook. Vanmiddag in Velsen
Dit gebeurt overal ter wereld en gebeurde ook al vóór Corona.quote:
Dit ligt ongetwijfeld heel wat genuanceerderer liggen. Vaak wordt besproken dat reanimeren medisch zinloos is, bij patiënten meet veel andere ziekten. Een kans op überhaupt een levende outcome is al zeer klein en het leven dat dan over blijft zeer beperkt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja toen op 1 maart hier het eerste corona-geval bekend gemaakt werd, zaten er ook meteen een lading stinkende dikke Tokkies een gangpad in de supermarkt lachend te blokkeren terwijl ze spottend om zich heen zaten te hoesten en "Corona!" riepen.
Ja lach maar. Dat mens stond ook gewoon te niezen naast mij. Kutvolkquote:Op zondag 22 maart 2020 18:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verhalen uit de frontlinie van de groepsimmuniteit.
Is het al bevestigd dat dit geen Russisch nepnieuws is?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
hebben we daar de afgelopen jaren, niet op bezuinigd?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:19 schreef kilon het volgende:
Politie klaar voor extra maatregelen, mogelijk meer agenten de straat op
https://nos.nl/artikel/23(...)en-de-straat-op.html
Misschien heb je de afgelopen week het nieuws niet gevolgd, maar groepsimmuniteit is niet het beleid, het is een gevolg van het beleid.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:15 schreef riazop het volgende:
[..]
juist wel: Het beleid is immers #groepsimmunisatie
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar de eerste rechter die die boetes ook daadwerkelijk oplegtquote:
met corona geen afscheidquote:Op zondag 22 maart 2020 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit gebeurt overal ter wereld en gebeurde ook al vóór Corona.
Als iemand te oud en verzwakt is om een gevecht te winnen gaat diegene niet naar de IC maar krijgt hij of zij pijnstilling voor de ergste pijn, en daarna de tijd om afscheid te nemen van vrienden en familie.
Het is het niet waard om dat proces al vechtend te verliezen op de IC. Niet voor de patiënt en ook niet voor de IC.
Ik vraag me af hoe je tegen de druk op de IC kijkt. En de situatie in Italië?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:32 schreef the_actraiser het volgende:
Duitsland zit nog op een CFR van 0,38% en dat is best gunstig.
Daar zie je wat véél testen met de cijfers kan doen.
We kunnen ook te bang worden allemaal.
Ik werk zelf in het UMC waar ik ook met Covid-19 patiënten in aanraking kom.
We kunnen ons beschermen en hebben in de zorg vaker met enge ziektes te maken.
Zo kom ik ook mensen tegen met HIV, Influenza, TBC, Hepatitis, MRSA, enzovoort.
Als ik zo bezorgd zou zijn als de meeste hier kon ik beter thuis blijven.
Wil graag enige nuance brengen in de crisis:
De komende jaren gaat bijna iedereen wel een keer dit corona virus krijgen.
Het zal voor 80% van de mensen niet of nauwelijks symptomen geven.
Cijfers Van de RIVm site:
Van alle recent steekproefsgewijs geteste patiënten met een luchtweginfectie waren er 8% bij met het nieuwe corona virus. 92% had een ander virus maar was wel erg ziek. Meestal een griepvirus of rotavirus of RS virus.
Virologische uitslagen
In week 11 van 2020 werden 107 keel- en neusmonsters afgenomen bij patiënten met een acute luchtweginfectie. Deze monsters zijn getest op aanwezigheid van influenzavirus, RSV Respiratoir Syncytieel Virus , rhinovirus, enterovirus en SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2. In deze monsters werd zeven maal (7%) influenzavirus subtype A(H1N1)pdm09, zes maal (6%) influenzavirus subtype A(H3N2), twee maal (2%) influenzavirus type A (subtype onbekend), twee maal (2%) influenzavirus type B (Victoria-lijn), negen maal (8%) SARS-CoV-2, twee maal (2%) RSV en dertien maal (12%) rhinovirus gevonden.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
Natuurlijk kan je erg ziek worden van de SARS-Cov-2. En je wil niemand daarmee besmetten als je dat kan voorkomen.
Dus volg de regels en was je handen.
Echter kan ik niet geheel meegaan in de massahysterie (ook van overheden) om de hele bevolking op te sluiten.
Het is een eng virus en er gaan mensen aan dood.
Voordeel is dat nu iedereen het belang van goede hygiene kent.
En dat ook andere infecties door dit besef kunnen gaan afnemen.
Ik wil met deze post niet zeggen 'het is maar een griepje' want dat is het niet.
Ik wil enkel wat nuance aanbrengen.
Misschien is het wat opgeblazen, maar ansich is het niets nieuws dat als een situatie uitzichtloos is iemand niet naar de IC gaat maar een rustig sterfbed krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
Is het al bevestigd dat dit geen Russisch nepnieuws is?
Geen woorden maar daden. Wil aktie zienquote:Op zondag 22 maart 2020 18:19 schreef kilon het volgende:
Politie klaar voor extra maatregelen, mogelijk meer agenten de straat op
https://nos.nl/artikel/23(...)en-de-straat-op.html
Politie genoeg lijkt me, in deze tijd veel minder inbraken en andere misdaad. Ook geen grote evenementen dus dat scheelt een boel.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben we daar de afgelopen jaren, niet op bezuinigd?
Dit is gebruikelijk in NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef riazop het volgende:
75 districten in India op lockdown vanaf vandaag
https://thepigeonexpress.(...)-coronavirus-spread/
Hoe is daar het verloop?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef riazop het volgende:
Griekenland vanaf morgenochtend 8.00h op lockdown
http://www.ekathimerini.c(...)n-starts-6-am-monday
Het is moeilijk om op dit soort verhalen te reageren, want wij hebben echt nul idee van wat er precies speelt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
even met control f zoeken op italiequote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Is niet te doen meer op dit forum, zo snel dat het gaat.
Wat is dit voor een stomme reactie?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
We mogen niet twitter als bron gebruiken... maar iemand die op Fok! een keer wat post volgen we opeens allemaal massaal.
Dat is heel pijnlijk, maar inderdaadquote:
En die hebben nog "maar" 15 doden te betreuren gehadquote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef riazop het volgende:
Ik trek mijn ruimtepak aan helm op en gaanquote:Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor jullie informatie ga ik ook 's-morgens vroeg boodschappen doen omdat die omgeving dan eigenlijk het veiligst is.
Maar als iemand 5% kans heeft om de ziekte te overleven via een IC-bed en de patiënt staat er ook achter, dan kun je dat recht toch niet van iemand ontnemen?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien is het wat opgeblazen, maar ansich is het niets nieuws dat als een situatie uitzichtloos is iemand niet naar de IC gaat maar een rustig sterfbed krijgt.
De Olympische Spelen zijn al een week onzeker maar het uitstellen zal nog even duren. Ik denk niet dat vele atleten nog veel zin hebben of het uberhaupt nog verwachten.twitter:NHKWORLD_News twitterde op zondag 22-03-2020 om 17:51:38[BREAKING NEWS] NHK has learned the IOC is holding an emergency board meeting on Sunday to start discussions with the... https://t.co/bZpiKlQVkd reageer retweet
Het antwoord is dat we het niet weten. Te weinig daadwerkelijk onderzoek naar gedaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat mensen die een slechte weerstand hebben en "genezen" zijn van corona,
dit virus weer terug kunnen krijgen als ze ziek worden.
Omdat hun weerstand het virus misschien wel geneutraliseerd heeft, maar niet verwijderd is uit het lichaam.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit waar is?
Dit gebeurt vaker hoor, ook vorig jaar of begin dit jaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is moeilijk om op dit soort verhalen te reageren, want wij hebben echt nul idee van wat er precies speelt.
Wat zijn de onderliggende ziektes, wat is de kans dat zij het uberhaupt overleeft, wat is de verwachting met kwaliteit van het leven na een reanimatie en IC traject etc.
Het is kut, absoluut, maar het ligt vaak wel even iets genuanceerder dan wat er op FB geroepen wordt.
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat mensen die een slechte weerstand hebben en "genezen" zijn van corona,
Omdat hun weerstand het virus misschien wel geneutraliseerd heeft, maar niet verwijderd is uit het lichaam.
Geen idee maar dat klinkt meer als een eigenschap van een herpes virus.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Waarom zouden gezinnen samen op pad moeten? Laat één van de ouders boodschappen halen en de rest blijft lekker thuis. Hier ook: gezellig pa, ma en twee snotneuzen. Die zijn helemaal nergens voor nodig in de supermarktquote:
Bijna 2 weken sinds de maatregelen, laten we het hopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Zozo 15 al.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Griekenland al op 15 doden totaal.
Die gaan geen enkel risico meer lopen
Nja China zegt dat 14% opnieuw geinfecteerd raakt, en ook Singapore en Zuid-Korea hebben zulke cases. Maar degelijk westers onderzoek is er nog niet.quote:
Wat versta jij onder een lockdown? Vrijwel ieder land in Europa heeft daar weer andere regels voor.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van dat wij niet op slot gaan. Een groot deel van de bevolking heeft er "schijt aan". Ik heb zakelijk gezien ook liever geen Lockdown maar het kan gewoon niet anders.
Het komt wel, maar te laatquote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van dat wij niet op slot gaan. Een groot deel van de bevolking heeft er "schijt aan". Ik heb zakelijk gezien ook liever geen Lockdown maar het kan gewoon niet anders.
Ja, iddquote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Geen idee maar dat klinkt meer als een eigenschap van een herpes virus.
Maat van me zit vast daarquote:Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef riazop het volgende:
75 districten in India op lockdown vanaf vandaag
https://thepigeonexpress.(...)-coronavirus-spread/
Nee.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Zeker wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef Arkai het volgende:
[..]
Maar als iemand 5% kans heeft om de ziekte te overleven via een IC-bed en de patiënt staat er ook achter, dan kun je dat recht toch niet van iemand ontnemen?
Dat bedoel ik dus ook. Er worden bepaalde afwegingen gemaakt die ook gemaakt zouden zijn als iemand daar nu met een hele zware longontsteking zonder COVID-19 opgenomen zou zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit gebeurt vaker hoor, ook vorig jaar of begin dit jaar.
NL is daarop koploper en eigenlijk geheel terecht.
Wereldwijd #3 in vergrijzing. Na Italië en Japan wonen daar de meeste oudjes, lees risicogroepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef riazop het volgende:
Dat is te prematuur. Het is nog altijd 4,7x zo hoog als bij het toppunt van het aantal doden in Hubei (op 15 en 16 februari).quote:Op zondag 22 maart 2020 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Eens hoor, pleit eigenlijk al dagenlang voor precies de maatregelen die Duitsland nu neemt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Waarom zouden gezinnen samen op pad moeten? Laat één van de ouders boodschappen halen en de rest blijft lekker thuis. Hier ook: gezellig pa, ma en twee snotneuzen. Die zijn helemaal nergens voor nodig in de supermarkt
Dan zal het nog niet volledig weg zijn waarschijnlijk. Net zoals na een griep niet goed uitzieken. Die klap er na is vaak nog een stuk heftiger.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
we bizar.. 0,1 % van de italisaanse bevolking dood door dit virusquote:Op zondag 22 maart 2020 18:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Bijna 2 weken sinds de maatregelen, laten we het hopen.
Grapperhaus hintte er ook opquote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens hoor, pleit eigenlijk al dagenlang voor precies de maatregelen die Duitsland nu neemt.
Nu al op +11500 na nog een keer knipperen met je ogen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik kijk even niet en zie de US opeens al boven de 8500 nieuwe cases staan. Al die beetjes van elke staat tikt aan natuurlijk
[ afbeelding ]
Ja, ik post het netquote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu al op +11500 na nog een keer knipperen met je ogen.
Dat iedereen gewoon thuis moet blijven en thuis moet werken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:26 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een lockdown? Vrijwel ieder land in Europa heeft daar weer andere regels voor.
Dan verlies ik hierbij de sympathie voor de mensen in de zorg. Stoppen met klappen en lekker actief gaan hamsteren.quote:
Inderdaad. Maar ja het is mooi weer en ze moeten toch even naar buiten ...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Waarom zouden gezinnen samen op pad moeten? Laat één van de ouders boodschappen halen en de rest blijft lekker thuis. Hier ook: gezellig pa, ma en twee snotneuzen. Die zijn helemaal nergens voor nodig in de supermarkt
Bauke wil wel gaan! https://www.indeleiderstr(...)ij-besmettingsgevaarquote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef zipcon het volgende:
De Olympische Spelen zijn al een week onzeker maar het uitstellen zal nog even duren. Ik denk niet dat vele atleten nog veel zin hebben of het uberhaupt nog verwachten.twitter:NHKWORLD_News twitterde op zondag 22-03-2020 om 17:51:38[BREAKING NEWS] NHK has learned the IOC is holding an emergency board meeting on Sunday to start discussions with the... https://t.co/bZpiKlQVkd reageer retweet
heeft het niet over dagbasis maar op jaarbasis gok ik zoquote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan zal het nog niet volledig weg zijn waarschijnlijk. Net zoals na een griep niet goed uitzieken. Die klap er na is vaak nog een stuk heftiger.
Wel interessant om te zien hoe hier de doden zich gaan verhouden tot het aantal besmettingen. Ze lijken inderdaad echt veel meer te gaan testen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
11.000+ nu, in de VS. Gaat wel heel rap nu veel staten echt zijn gaan testen
[ afbeelding ]
Hoe zouden ze dat moeten zien dan? Ze weten toch ook niet wat het aantal was geweest zonder maatregelen. En bovendien doen ze ook geen regelmatige steekproeven om het bij te houden anders wisten we allang hoeveel mensen er bij schatting besmet zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef kilon het volgende:
RIVM ziet al wel een mogelijk effect van de maatregelen in Nederland, maar zien nog geen effect in Italië (ervan uitgaande dat ze de cijfers tot gisteren hebben bekeken).
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
Zonder uitzonderingquote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat iedereen gewoon thuis moet blijven en thuis moet werken.
Iedereen?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat iedereen gewoon thuis moet blijven en thuis moet werken.
Die presidenten gebruiken het corona excuus nu om meer grip op het land te krijgen en alle demonstraties en protesten de kop in te drukken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef riazop het volgende:
In Zuid Amerika zijn er landen met 1 of 2 doden die fully lockdown zijn gegaan.
Gelukkig is onze mp "nuchter" en wacht het nog ff af
Knettergek daar. Iedereen zegt alles af maar heej nee de Olympische Spelen moeten doorgaan ...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef zipcon het volgende:
Gelukkig niet maar blijf jij maar binnen hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Over een paar dagen weten we meer
Voorlopig heeft NL de stijgende lijn te pakken en van een lockdown wil de mp nog steeds niet weten
lalalalalala geldquote:Op zondag 22 maart 2020 18:30 schreef maily het volgende:
[..]
Knettergek daar. Iedereen zegt alles af maar heej nee de Olympische Spelen moeten doorgaan ...
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.htmlquote:"We denken nu al een eerste effect te zien van de maatregelen. Dat geeft heel goede hoop. Maar we moeten dat deze week écht gaan zien. Dan wordt alles een stuk scherper en gaan we ook zien of we het gaan redden", aldus de modelleur van het RIVM.
Gaat anders zijn, omdat geen enkele staat nu IC overload heeft. Als het allemaal op 1 plek zou zijn zoals Italie zou het een probleem zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:29 schreef kilon het volgende:
[..]
Wel interessant om te zien hoe hier de doden zich gaan verhouden tot het aantal besmettingen. Ze lijken inderdaad echt veel meer te gaan testen.
Lockdown is dan ook een beetje een inhoudsloze term.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Sunri5e het volgende:
Omdat je dan nog steeds niet weet welk effect de huidige maatregelen hebben, en de huidige maatregelen werken misschien niet meer over drie weken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit hele stuk is wel een beetje teveel mits, maar, hoop etc.
Ik snap echt niet waarom ze niet voor meer zekerheid hebben gekozen.
Dat moet nu ook nog niet uitgesteld worden. Met andere plannen komen is uiteraard logisch en werd wel eens tijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:30 schreef maily het volgende:
[..]
Knettergek daar. Iedereen zegt alles af maar heej nee de Olympische Spelen moeten doorgaan ...
Juist als er mensenlevens op het spel staan ga je niet gokken en HOPEN dat het goed komt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat je dan nog steeds niet weet welk effect de huidige maatregelen hebben, en de huidige maatregelen werken misschien niet meer over drie weken.
Zou gek zijn als het na 4 mei ineens 6 mei is hequote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
Ben benieuwd of 5 mei doorgaat
ik gok van wel
Denk t ook welquote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
ik gok van wel
Denk het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
ik gok van wel
Inderdaad, er zijn vele vormen van lockdown is wel geblekenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lockdown is dan ook een beetje een inhoudsloze term.
Een lockdown als in België is net zo goed een gok. Nu kunnen er nog tijdig maatregelen genomen worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Juist als er mensenlevens op het spel staan ga je niet gokken en HOPEN dat het goed komt.
grapjurkquote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou gek zijn als het na 4 mei ineens 6 mei is he
mooie poll was datquote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef gniffie het volgende:
Wat ik net weer voorbij zag komensommige mensen zijn echt ziek in hun hoofd. Goed modder werk
Al wat info of heel Engeland moederdag thuis of bij hun lieve mama heeft gevierd?
De hoogst noodzakelijke natuurlijk. Zoals het nu gaat schiet het echt niet op. Ik wil onze grafiek wel eens naast die van Italië zien.quote:
Dan is onze eerste lock down voorbij. Kunnen we weer opnieuw beginnen naar de tweede, maar met meer immuniteit. Dat welquote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
ik gok van wel
Kun is van Kan en dat is niet zeker weten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Wauw!!! Maar weet het rivm dat al?? (sic)
NL is koploper in mensen vertellen dat men hen zal laten sterven?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit gebeurt vaker hoor, ook vorig jaar of begin dit jaar.
NL is daarop koploper en eigenlijk geheel terecht.
Ik denk dat die dag wordt overgeslagen....quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
ik gok van wel
Tijdig? Als volgende week de IC's vol liggen en je hebt daarna twee weken nodig om effect te merken is dat niet op tijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een lockdown als in België is net zo goed een gok. Nu kunnen er nog tijdig maatregelen genomen worden.
Elke keuze die je maakt is een "gok". De Nederlandse aanpak lijkt een heel redelijke, maar één met risico's. Die ook aan elke andere keuze kleven.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef Kyran het volgende:
Juist als er mensenlevens op het spel staan ga je niet gokken en HOPEN dat het goed komt.
als mijn ouders chronisch zijn zijn dan kan ik daarmee leven. Je moet ergens dood aan gaan....quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NL is koploper in mensen vertellen dat men hen zal laten sterven?
Nou, hopelijk doen ze dat in België niet, als ze mijn ouders weigeren te behandelen wanneer er nog IC plaatsen vrij zijn zal ik dat niet kalm opnemen.
Ja precies, dat is het dus een beetje. Je moet uitzonderingen maken. Wie mag er wel en niet naar werk? Mag je nog naar de supermarkt? Wie mag dat en wanneer? Etc. Een lockdown is altijd een grijs gebied met heel veel keuzes.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De hoogst noodzakelijke natuurlijk. Zoals het nu gaat schiet het echt niet op. Ik wil onze grafiek wel eens naast die van Italië zien.
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou gek zijn als het na 4 mei ineens 6 mei is he
Wat is het risico aan de boel strenger afsluiten?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Elke keuze die je maakt is een "gok". De Nederlandse aanpak lijkt een heel redelijke, maar één met risico's. Die ook aan elke andere keuze kleven.
Foutje blijkbaar, staat nu weer op 7000+quote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu al op +11500 na nog een keer knipperen met je ogen.
500.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef KingRoland het volgende:
Wat is er zo moeilijk om iedereen een boete a 250 euro te geven wanneer ze naar buiten gaan voor zaken die niet noodzakelijk zijn? zet alles in op de zorg en de handhaving
Geen exponentiele maar lineaire groei (dus een kromming richting horizontale asymptoot op de grafiek van de afgeleide.)quote:Op zondag 22 maart 2020 18:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat moeten zien dan? Ze weten toch ook niet wat het aantal was geweest zonder maatregelen. En bovendien doen ze ook geen regelmatige steekproeven om het bij te houden anders wisten we allang hoeveel mensen er bij schatting besmet zijn.
Geen politie meer over om te handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef KingRoland het volgende:
Wat is er zo moeilijk om iedereen een boete a 250 euro te geven wanneer ze naar buiten gaan voor zaken die niet noodzakelijk zijn? zet alles in op de zorg en de handhaving
Welke opleiding heb jij genoten dat je zoveel wijsheid inpacht hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen exponentiele maar lineaire groei (dus een kromming richting horizontale asymptoot op de grafiek van de afgeleide.)
twitter:BNODesk twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:12:27BREAKING: Italy reports 5,560 new cases of coronavirus and 651 new deaths, raising total to 59,138 cases and 5,476 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Dat maakt het ook voor mij interessant in de zin van wat blijft er over van handhaving geboden.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de eerste rechter die die boetes ook daadwerkelijk oplegt![]()
Strafmaxima ≠ de daadwerkelijke boete.
wegbezuinigdquote:Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Geen politie meer over om te handhaven.
Wat is noodzakelijk? Je hond uitlaten? Boodschappen? Hoe ga je dat controleren?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef KingRoland het volgende:
Het is 25000 in Duitsland las ik hier net.quote:
Hopen we terug te zien in andere verdubbelingstijden. Dat kan ook in aantal opnames.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat moeten zien dan? Ze weten toch ook niet wat het aantal was geweest zonder maatregelen. En bovendien doen ze ook geen regelmatige steekproeven om het bij te houden anders wisten we allang hoeveel mensen er bij schatting besmet zijn.
Het is een gok geweest. We zullen binnenkort weten hoe deze is uitgevallenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit hele stuk is wel een beetje teveel mits, maar, hoop etc.
Ik snap echt niet waarom ze niet voor meer zekerheid hebben gekozen.
Wat een rare poll. Sowieso niet zoals we gewend zijn, maar het is echt niet alsof er die dag op geen enkele manier aandacht aan besteed gaat worden. Dan blijft er maar 1 antwoord over.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef -Chakotay- het volgende:
Poll: Gaat de 5 mei viering door dit jaar?
• Ja
• Nee
• Niet zoals we gewend zijn
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Mijn ouders zijn bijna 90, maar nog goed ter been.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als mijn ouders chronisch zijn zijn dan kan ik daarmee leven. Je moet ergens dood aan gaan....
Ja zonder publiek danquote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
ik gok van wel
aardige daling tov gister. Maar we moeten nog ff afwachten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef LTVDK het volgende:
In Italië wil het ook nog niet echt gaan dalen hetwitter:BNODesk twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:12:27BREAKING: Italy reports 5,560 new cases of coronavirus and 651 new deaths, raising total to 59,138 cases and 5,476 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
ja maar niet zoals we het gewend zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef KingRoland het volgende:
Niet zoals we gewend zijn betekent ook het gaat niet door.
Dat is een mooie leeftijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn bijna 90, maar nog goed ter been.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |