Horeca dicht, en alle andere bedrijven die niet kunnen werken zonder die 1,5 meter afstand te houdn ook; nagelstudio's, massagesalons, Tatto studio's e.d.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:42 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zijn 9 maatregelen maar kreeg ze niet lekker mee.. Volgens mij nu wel controle op straat, en nog wat bedrijfjes die moeten sluiten.
Nee, alleen die anderhalve meter niet aanhouden met mensen waarmee je samenwoont.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:
In DE dus alleen naar buiten in je eentje, met 1 andere persoon die niet in je huishouden woont, of met mensen in je huishouden.
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Wat ik zo met een half oor meekreeg zijn het allemaal prima maatregelen. Alles geldt ook voor minstens twee weken als ik het goed heb gehoord.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:
In DE dus alleen naar buiten in je eentje, met 1 andere persoon die niet in je huishouden woont, of met mensen in je huishouden.
Moet ook 1 persoon zijn zie hele gezinnen samen boodschappen doen alle kinderen mee vooral ouders net jonge kinderen die dat doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:
Nee? Ze leest het net toch nog een keer zo voor omdat ze het eerder verkeerd gezegd had?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, alleen die anderhalve meter niet aanhouden met mensen waarmee je samenwoont.
Klopt, minstens 2 weken.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ik zo met een half oor meekreeg zijn het allemaal prima maatregelen. Alles geldt ook voor minstens twee weken als ik het goed heb gehoord.
Die Duitsers zijn niet zo gek hoor.. Deutsche grundlichkeit..voorlopig hebben ze de boel redelijk onder controle, testen is best aardig geregeld.. grenzen aan de kant van de besmetting werden vrij snel dichtgetimmerd..quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ik zo met een half oor meekreeg zijn het allemaal prima maatregelen. Alles geldt ook voor minstens twee weken als ik het goed heb gehoord.
Ach ja, in elk land zijn zulke situaties niet meer voorgekomen sinds de oorlog. Laat hun ook een beetje terug in de historiequote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Confetti het volgende:
De Duitse autoriteiten die weer door de straten marcheren om bevelen uit te delen. Ik heb het er toch moeilijk mee.
Ik nietquote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Confetti het volgende:
De Duitse autoriteiten die weer door de straten marcheren om bevelen uit te delen. Ik heb het er toch moeilijk mee.
Goed nieuws!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
Een hele dag zonder koorts of ziek te voelen![]()
![]()
![]()
Alleen mega moe
Ik zou me dan veiliger voelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Confetti het volgende:
Dat is eigenlijk ook enige echte probleem. Dat een heel groot deel van de bevolking dit virus gaat krijgen is gewoon een feit en dat kunnen wij niet tegenhouden. Het is dodelijker dan de griep, maar ook weer niet zo dodelijk dat wij maar maanden in isolatie moeten gaan zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:46 schreef Noek het volgende:
Alleen heb je nu aan alle nuances niet veel want de zorg wordt overspoeld en dat is het probleem.
Ja op zich klinkt het een stuk beter iddquote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Denk dat NL dit beter kan volgen dan een totale lockdown. Vind dit wel een goede tussenstap eigenlijk. En je hebt nog wat vrijheid.
Goed nieuwsquote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
Absoluut, snel gereageerd en hadden ook genoeg bedden om milde gevallen op te nemen waardoor sterftecijfer meevalt. Hier kunnen wij de milde gevallen niet eens testen, laat staan opnemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn niet zo gek hoor.. Deutsche grundlichkeit..voorlopig hebben ze de boel redelijk onder controle, testen is best aardig geregeld.. grenzen aan de kant van de besmetting werden vrij snel dichtgetimmerd..
Ze heeft wel een vinkjequote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef BarryOSeven het volgende:
twitter:SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Ja omdat het een enorm verschil maakt of je 1.5 meter afstand houdt of dicht bij elkaar staat.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef Nikonlover het volgende:
Belangrijkste is de afstandsregel zegt ze nu
Goed om te horequote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef BarryOSeven het volgende:
ken haar nietquote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Gaat wel gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat Nederland de Duitse maatregelen en aanpak gaat kopiëren.
Het is wat, dat we daar tevreden mee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef showtimer het volgende:
Italië vandaag 'slechts' 651 sterfgevallen.
5560 extra besmettingen.
Ik heb er ook respect voor maar dan duurt het nog wel 12 jaar voordat we dan groepsimmuniteit hebbenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat Nederland de Duitse maatregelen en aanpak gaat kopiëren.
NL-ers houden zich er toch niet aanquote:Op zondag 22 maart 2020 17:49 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ja op zich klinkt het een stuk beter idd
650 personen pff maar beter dan gisteren iddquote:Op zondag 22 maart 2020 17:52 schreef heywoodu het volgende:
Italië komt met een hele lichte daling in de stijging (je snapt wat ik bedoel).
Active cases 46638 (+3957)
Death 5376 (+651)
Recovered 7024 (+952)
Total cases 59138 (+5560)
Weet niet of er nog een regio mist. Bron is een ander forum waar iemand - waarvan ik weet dat het niet een fakenewsposter ofzo is - al geruime tijd iets voor zes uur de cijfers post die altijd correct blijken.
Voornamelijk benieuwd naar cijfers Lombardije.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:52 schreef heywoodu het volgende:
Italië komt met een hele lichte daling in de stijging (je snapt wat ik bedoel).
Active cases 46638 (+3957)
Death 5376 (+651)
Recovered 7024 (+952)
Total cases 59138 (+5560)
Weet niet of er nog een regio mist. Bron is een ander forum waar iemand - waarvan ik weet dat het niet een fakenewsposter ofzo is - al geruime tijd iets voor zes uur de cijfers post die altijd correct blijken.
Hoelang heb je het al?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Logician2.0 het volgende:
![]()
![]()
Alleen mega moe
En dan levert het nog geld op; iets wat de overheid goed kan gebruiken nu.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Strafbaar maken zoals in andere landen, dan is het zo over met de pret.
Omdat er geen handhaving is. Dat is in DE nu wel, en kan in NL dus ook.quote:
Twijfel ik aanquote:
Mwah, die leent met negatieve rente.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan levert het nog geld op; iets wat de overheid goed kan gebruiken nu.
12 jaar om een medicijn of vaccin te vinden #glashalfvolquote:Op zondag 22 maart 2020 17:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb er ook respect voor maar dan duurt het nog wel 12 jaar voordat we dan groepsimmuniteit hebben
nu niet meerquote:Op zondag 22 maart 2020 17:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mwah, die leent met negatieve rente.
Dit zou landelijk in TV spotjes moeten komen. EN SNELquote:
Ik hoop het ik hoop het!!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
+5560 voor Italië (als dat officieel is) is een goed teken, dan begint de groei nu echt af te nemen
Gisteren had je een mooi staatje van de afgelopen dagen en hoeveel procent groei er was. Hoe staan de cijfers van vandaag in verhouding met afgelopen week?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
+5560 voor Italië (als dat officieel is) is een goed teken, dan begint de groei nu echt af te nemen
Jawel hoor. https://www.homefinance.n(...)pitaalmarktrente.aspquote:
Ze hebben schijnbaar tijd over om papiertjes te maken, printen en poseren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
Op ieder reclame scherm langs de weg, op bushokjes en in de steden.quote:
Voor NL ben ik benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren, vandaag was een lichte daling te zien in ziekenhuisopnamen en IC ging ook maar met +15%. Nog steeds veel, maar als nog iets verder kan afnemen zou het wel fijn zijn qua druk op de zorg.quote:
Als je het zo zegt.... dus binnen 1,5 jaar moet volgens de planning 60% besmet raken. Als je dat uitrekent moet je minstend 18.630 extra besmettingen per dag hebbenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:56 schreef kilon het volgende:
[..]
12 jaar om een medicijn of vaccin te vinden #glashalfvol
Donequote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef maily het volgende:
[..]
@:Kyran, wil je deze in de OP zetten pls?
Belgie: 270 op de icquote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef Markesh het volgende:
NOS:
Nog eens 51 mensen extra op de Intensive Care
Op dit moment liggen er in Nederland 405 patiënten met het coronavirus op de intensive care, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Zaterdag lagen er 354 mensen op de IC.
Gaan wij pas zien na volgend weekend. En eerst deze week komt nog de hamsterpiek. Toen we met zn allen bij elkaar in de supermarkt waren.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Voor NL ben ik benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren, vandaag was een lichte daling te zien in ziekenhuisopnamen en IC ging ook maar met +15%. Nog steeds veel, maar als nog iets verder kan afnemen zou het wel fijn zijn qua druk op de zorg.
Alsof 1,5 meter genoeg is.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:50 schreef Nikonlover het volgende:
Belangrijkste is de afstandsregel zegt ze nu
Ik pak ze er even bijquote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren had je een mooi staatje van de afgelopen dagen en hoeveel procent groei er was. Hoe staan de cijfers van vandaag in verhouding met afgelopen week?
Die 3000 heb ik gemist, maar je hebt de getallen goed zitten. Alleen er zijn ook gewone patiënten op de IC. Daarom sluit het totaal aantal bedden niet aan bij het aantal bedden voor corona patiënten.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef Markesh het volgende:
NOS:
Nog eens 51 mensen extra op de Intensive Care
Op dit moment liggen er in Nederland 405 patiënten met het coronavirus op de intensive care, meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Zaterdag lagen er 354 mensen op de IC.
In heel Nederland zijn er ongeveer zeshonderd plekken beschikbaar voor coronapatiënten. Er wordt aan gewerkt om dat aantal uit te breiden tot zo'n duizend, omdat het aantal patiënten op de IC naar verwachting zal toenemen
Ik was in de veronderstelling dat we nu al 1500 bedden hadden en dit konden opschalen naar 2000 en zelfs tot 3000.
Er wordt aan gewerkt..maar hoelang duurt dat "werken eraan" ?
Prima en helder verhaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:32 schreef the_actraiser het volgende:
.....
Maar behalve het uitspreiden van het aantal mensen dat ziek wordt kan je niet veel doen.
Ieder winterseizoen gaan er duizenden mensen dood in Nederland aan de griep en andere luchtweginfecties. De Covid-19 is een nieuwe variant bovenop de al langer bestaande en ook dodelijke infecties.
Ook aan de 'gewone' griep gaan jonge mensen dood. Ook aan een RS virus sterven ieder jaar vele kinderen. Alleen daarvan komt er geen paniek in het land.
...
Ik zag zojuist dit..😔quote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef THEFXR het volgende:
zijn er eigenlijk beelden van het leven in Spanje?
20.000 besmettingen per dag betekent ook 600 doden per dagquote:Op zondag 22 maart 2020 18:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt.... dus binnen 1,5 jaar moet volgens de planning 60% besmet raken. Als je dat uitrekent moet je minstend 18.630 extra besmettingen per dag hebbenDat halen we dus nooit in dit tempo.
Yup vandaag 51 erbij, de gisteren ruim 70 volgens mij...quote:
18-03: +4207quote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren had je een mooi staatje van de afgelopen dagen en hoeveel procent groei er was. Hoe staan de cijfers van vandaag in verhouding met afgelopen week?
Klopt. En het zijn regels, geen adviezen. Duidelijk taalquote:Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
Aangezien de meerderheid geen of slechts lichte klachten heeft, ben ik er van overtuigd dat we al veel meer besmettingen hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt.... dus binnen 1,5 jaar moet volgens de planning 60% besmet raken. Als je dat uitrekent moet je minstend 18.630 extra besmettingen per dag hebbenDat halen we dus nooit in dit tempo.
Heftig.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zag zojuist dit..😔
Spain "Artsen in # EspañaVlag van SpanjeMet tranen in hun ogen vertellen ze hoe mensen van boven de 65 hun ademhaling moeten laten verwijderen om het aan de lijdende jongeren te geven. Senioren zijn verdoofd, zodat ze niet lijden.
https://twitter.com/Welli(...)491706677284870?s=20
Cijfers zijn smiddags om 14:00 bekend gemaakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup vandaag 51 erbij, de gisteren ruim 70 volgens mij...
Flink gedaald tov 18 maart.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
18-03: +4207
19-03: +5322 (+27% )
20-03: +5986 (+12%)
21-03: +6557 (+10%)
22-03: +5560 (-15%)
Ja man.. ELK reclameblok begin en eind pls.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit zou landelijk in TV spotjes moeten komen. EN SNEL
Dit inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
Als iemand met corona in de supermarkt niest blijft die zooi terplekke ook een tijdje in de lucht hangen, en maakt die afstand ook niet meer uit. Dan loop je even later als argeloze winkelaar gewoon door zo'n wolk heen en pak je het gewoon mee.
vergeet de scheten nietquote:Op zondag 22 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
Als iemand met corona in de supermarkt niest blijft die zooi terplekke ook een tijdje in de lucht hangen, en maakt die afstand ook niet meer uit. Dan loop je even later als argeloze winkelaar gewoon door zo'n wolk heen en pak je het gewoon mee.
Waarom zie je dat eigenlijk nergens???quote:Op zondag 22 maart 2020 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja man.. ELK reclameblok begin en eind pls.
het sterftecijfer is geen 3%quote:Op zondag 22 maart 2020 18:02 schreef riazop het volgende:
[..]
20.000 besmettingen per dag betekent ook 600 doden per dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |