Hoe is daar het verloop?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef riazop het volgende:
Griekenland vanaf morgenochtend 8.00h op lockdown
http://www.ekathimerini.c(...)n-starts-6-am-monday
Het is moeilijk om op dit soort verhalen te reageren, want wij hebben echt nul idee van wat er precies speelt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
wel of niet met de IC plaatsen te maken?
[ afbeelding ]
even met control f zoeken op italiequote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Is niet te doen meer op dit forum, zo snel dat het gaat.
Wat is dit voor een stomme reactie?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:16 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
We mogen niet twitter als bron gebruiken... maar iemand die op Fok! een keer wat post volgen we opeens allemaal massaal.
Dat is heel pijnlijk, maar inderdaadquote:
En die hebben nog "maar" 15 doden te betreuren gehadquote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef riazop het volgende:
Ik trek mijn ruimtepak aan helm op en gaanquote:Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor jullie informatie ga ik ook 's-morgens vroeg boodschappen doen omdat die omgeving dan eigenlijk het veiligst is.
Maar als iemand 5% kans heeft om de ziekte te overleven via een IC-bed en de patiënt staat er ook achter, dan kun je dat recht toch niet van iemand ontnemen?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien is het wat opgeblazen, maar ansich is het niets nieuws dat als een situatie uitzichtloos is iemand niet naar de IC gaat maar een rustig sterfbed krijgt.
De Olympische Spelen zijn al een week onzeker maar het uitstellen zal nog even duren. Ik denk niet dat vele atleten nog veel zin hebben of het uberhaupt nog verwachten.twitter:NHKWORLD_News twitterde op zondag 22-03-2020 om 17:51:38[BREAKING NEWS] NHK has learned the IOC is holding an emergency board meeting on Sunday to start discussions with the... https://t.co/bZpiKlQVkd reageer retweet
Het antwoord is dat we het niet weten. Te weinig daadwerkelijk onderzoek naar gedaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat mensen die een slechte weerstand hebben en "genezen" zijn van corona,
dit virus weer terug kunnen krijgen als ze ziek worden.
Omdat hun weerstand het virus misschien wel geneutraliseerd heeft, maar niet verwijderd is uit het lichaam.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit waar is?
Dit gebeurt vaker hoor, ook vorig jaar of begin dit jaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is moeilijk om op dit soort verhalen te reageren, want wij hebben echt nul idee van wat er precies speelt.
Wat zijn de onderliggende ziektes, wat is de kans dat zij het uberhaupt overleeft, wat is de verwachting met kwaliteit van het leven na een reanimatie en IC traject etc.
Het is kut, absoluut, maar het ligt vaak wel even iets genuanceerder dan wat er op FB geroepen wordt.
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat mensen die een slechte weerstand hebben en "genezen" zijn van corona,
Omdat hun weerstand het virus misschien wel geneutraliseerd heeft, maar niet verwijderd is uit het lichaam.
Geen idee maar dat klinkt meer als een eigenschap van een herpes virus.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Waarom zouden gezinnen samen op pad moeten? Laat één van de ouders boodschappen halen en de rest blijft lekker thuis. Hier ook: gezellig pa, ma en twee snotneuzen. Die zijn helemaal nergens voor nodig in de supermarktquote:
Bijna 2 weken sinds de maatregelen, laten we het hopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:
“Slechts” 651 doden in Italië, daling ingezet?
Zozo 15 al.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Griekenland al op 15 doden totaal.
Die gaan geen enkel risico meer lopen
Nja China zegt dat 14% opnieuw geinfecteerd raakt, en ook Singapore en Zuid-Korea hebben zulke cases. Maar degelijk westers onderzoek is er nog niet.quote:
Wat versta jij onder een lockdown? Vrijwel ieder land in Europa heeft daar weer andere regels voor.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van dat wij niet op slot gaan. Een groot deel van de bevolking heeft er "schijt aan". Ik heb zakelijk gezien ook liever geen Lockdown maar het kan gewoon niet anders.
Het komt wel, maar te laatquote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van dat wij niet op slot gaan. Een groot deel van de bevolking heeft er "schijt aan". Ik heb zakelijk gezien ook liever geen Lockdown maar het kan gewoon niet anders.
Ja, iddquote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Geen idee maar dat klinkt meer als een eigenschap van een herpes virus.
Maat van me zit vast daarquote:Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef riazop het volgende:
75 districten in India op lockdown vanaf vandaag
https://thepigeonexpress.(...)-coronavirus-spread/
Nee.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
Zeker wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef Arkai het volgende:
[..]
Maar als iemand 5% kans heeft om de ziekte te overleven via een IC-bed en de patiënt staat er ook achter, dan kun je dat recht toch niet van iemand ontnemen?
Dat bedoel ik dus ook. Er worden bepaalde afwegingen gemaakt die ook gemaakt zouden zijn als iemand daar nu met een hele zware longontsteking zonder COVID-19 opgenomen zou zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit gebeurt vaker hoor, ook vorig jaar of begin dit jaar.
NL is daarop koploper en eigenlijk geheel terecht.
Wereldwijd #3 in vergrijzing. Na Italië en Japan wonen daar de meeste oudjes, lees risicogroepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef riazop het volgende:
Dat is te prematuur. Het is nog altijd 4,7x zo hoog als bij het toppunt van het aantal doden in Hubei (op 15 en 16 februari).quote:Op zondag 22 maart 2020 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:
“Slechts” 651 doden in Italië, daling ingezet?
Eens hoor, pleit eigenlijk al dagenlang voor precies de maatregelen die Duitsland nu neemt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Waarom zouden gezinnen samen op pad moeten? Laat één van de ouders boodschappen halen en de rest blijft lekker thuis. Hier ook: gezellig pa, ma en twee snotneuzen. Die zijn helemaal nergens voor nodig in de supermarkt
Dan zal het nog niet volledig weg zijn waarschijnlijk. Net zoals na een griep niet goed uitzieken. Die klap er na is vaak nog een stuk heftiger.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef VersKers het volgende:
we bizar.. 0,1 % van de italisaanse bevolking dood door dit virusquote:Op zondag 22 maart 2020 18:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Bijna 2 weken sinds de maatregelen, laten we het hopen.
Grapperhaus hintte er ook opquote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens hoor, pleit eigenlijk al dagenlang voor precies de maatregelen die Duitsland nu neemt.
Nu al op +11500 na nog een keer knipperen met je ogen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik kijk even niet en zie de US opeens al boven de 8500 nieuwe cases staan. Al die beetjes van elke staat tikt aan natuurlijk
[ afbeelding ]
Ja, ik post het netquote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu al op +11500 na nog een keer knipperen met je ogen.
Dat iedereen gewoon thuis moet blijven en thuis moet werken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:26 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een lockdown? Vrijwel ieder land in Europa heeft daar weer andere regels voor.
Dan verlies ik hierbij de sympathie voor de mensen in de zorg. Stoppen met klappen en lekker actief gaan hamsteren.quote:
Inderdaad. Maar ja het is mooi weer en ze moeten toch even naar buiten ...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:25 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Waarom zouden gezinnen samen op pad moeten? Laat één van de ouders boodschappen halen en de rest blijft lekker thuis. Hier ook: gezellig pa, ma en twee snotneuzen. Die zijn helemaal nergens voor nodig in de supermarkt
Bauke wil wel gaan! https://www.indeleiderstr(...)ij-besmettingsgevaarquote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef zipcon het volgende:
De Olympische Spelen zijn al een week onzeker maar het uitstellen zal nog even duren. Ik denk niet dat vele atleten nog veel zin hebben of het uberhaupt nog verwachten.twitter:NHKWORLD_News twitterde op zondag 22-03-2020 om 17:51:38[BREAKING NEWS] NHK has learned the IOC is holding an emergency board meeting on Sunday to start discussions with the... https://t.co/bZpiKlQVkd reageer retweet
heeft het niet over dagbasis maar op jaarbasis gok ik zoquote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan zal het nog niet volledig weg zijn waarschijnlijk. Net zoals na een griep niet goed uitzieken. Die klap er na is vaak nog een stuk heftiger.
Wel interessant om te zien hoe hier de doden zich gaan verhouden tot het aantal besmettingen. Ze lijken inderdaad echt veel meer te gaan testen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
11.000+ nu, in de VS. Gaat wel heel rap nu veel staten echt zijn gaan testen
[ afbeelding ]
Hoe zouden ze dat moeten zien dan? Ze weten toch ook niet wat het aantal was geweest zonder maatregelen. En bovendien doen ze ook geen regelmatige steekproeven om het bij te houden anders wisten we allang hoeveel mensen er bij schatting besmet zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef kilon het volgende:
RIVM ziet al wel een mogelijk effect van de maatregelen in Nederland, maar zien nog geen effect in Italië (ervan uitgaande dat ze de cijfers tot gisteren hebben bekeken).
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
Zonder uitzonderingquote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat iedereen gewoon thuis moet blijven en thuis moet werken.
Iedereen?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat iedereen gewoon thuis moet blijven en thuis moet werken.
Die presidenten gebruiken het corona excuus nu om meer grip op het land te krijgen en alle demonstraties en protesten de kop in te drukken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:27 schreef riazop het volgende:
In Zuid Amerika zijn er landen met 1 of 2 doden die fully lockdown zijn gegaan.
Gelukkig is onze mp "nuchter" en wacht het nog ff af
Knettergek daar. Iedereen zegt alles af maar heej nee de Olympische Spelen moeten doorgaan ...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:24 schreef zipcon het volgende:
Gelukkig niet maar blijf jij maar binnen hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Over een paar dagen weten we meer
Voorlopig heeft NL de stijgende lijn te pakken en van een lockdown wil de mp nog steeds niet weten
lalalalalala geldquote:Op zondag 22 maart 2020 18:30 schreef maily het volgende:
[..]
Knettergek daar. Iedereen zegt alles af maar heej nee de Olympische Spelen moeten doorgaan ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |