Geen paniek hier hoor. Je kan wel blijven roepen dat ik paniek probeer te zaaien, maar de voorspellingen tot nu toe komen goed uit, helaas.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nog iets positiefs te melden? Ipv paniekvolle teksten te roepen?
plaats straatnaam?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ze zijn inmiddels weer open (niet allemaal volgens mij). Maar als ze besluiten dat opnieuw te gaan sluiten, daar heb ik het over.
Ik gok het er op, voor nu. Ondanks dat ik eigenlijk wel verwacht dat iedereen vindt dat hij of zij wel het recht heeft het te posten. Beetje zoals het nu in de maatschappij gaat, zeg maar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:54 schreef Fukushima het volgende:
[..]
op zijn rutte's dit, veel te vrijblijvend
Midden in een (mijn woorden) epicentrumquote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vervelend, maar niet heel gek. Bernhoven is sowieso maar een klein ziekenhuis.
Ja, die zie ik ook, maar die worden een partij afgemaakt overal, het is geweldig om te zienquote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik denk dat je te optimistisch bent. Van de week zag ik er nog eentje klagen dat we alleen maar voorlichting over het virus kregen van blanke (ik weiger witte te zeggen) mannen. SJW's grijpen werkelijk álles aan om hun punt te maken.
I see what you are doing here.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat ik zo 480 suikerkorrels in m'n thee doe. En 22 vallen ernaast waarschijnlijk.
Duizend mensen erbij in twee dagenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:57 schreef Jano9 het volgende:
30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 534 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994. Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
30 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 106 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (405), Limburg (366) en Noord-Holland (353).
Het werkelijke aantal besmettingen met COVID-19 ligt hoger dan het aantal meldingen in deze update, omdat niet meer iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat ik zo 480 suikerkorrels in m'n thee doe. En 22 vallen ernaast waarschijnlijk.
quote:20-03-2020 | 14.00
30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 534 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994. Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
30 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 106 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (405), Limburg (366) en Noord-Holland (353).
Het werkelijke aantal besmettingen met COVID-19 ligt hoger dan het aantal meldingen in deze update, omdat niet meer iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
zal me straks niets verbazen als de VK nog het snelste van alles af is en terwijl die juist helemaal niets doen .... die hebben echt zo iets van leven , en laten levenquote:
Er is vele topics terug al een vermoeden van een verband geuit met de Q-koorts en MERS ook in regio Uden .....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit in de trein de nature van deze week te lezen, en in een artikel daarin laten ze zien dan deze corona bindt aan het humane ACE2 eiwit en bijvoorbeeld niet aan die van muizen, muizen kunnen dus niet geïnfecteerd worden.
Maar ze testen daar ook ACE2 van civet katten, vleermuizen en varkens. En die binden allemaal aan deze corona, nou zou ik me niet zo druk maken om de vleermuizen en civetkatten. Maar ik vraag me wel af of onze varkenspopulatie gechecked wordt... En of dat een extra bron kan zien zijn\worden?
Bron: Zhou et.al. 2020 nature
In dezelfde nature staat ook dat tests om makaken laten zien dat die slechts milde effecten hebben, ben benieuwd of ze erachter komen wat de mens zo heftig doet reageren.
Wat nu door mijn hoofd gaat is het feit dat er regio Uden zoveel besmettingen zijn en dat diezelfde regio last had van de Afrikaanse varkenspest.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit in de trein de nature van deze week te lezen, en in een artikel daarin laten ze zien dan deze corona bindt aan het humane ACE2 eiwit en bijvoorbeeld niet aan die van muizen, muizen kunnen dus niet geïnfecteerd worden.
Maar ze testen daar ook ACE2 van civet katten, vleermuizen en varkens. En die binden allemaal aan deze corona, nou zou ik me niet zo druk maken om de vleermuizen en civetkatten. Maar ik vraag me wel af of onze varkenspopulatie gechecked wordt... En of dat een extra bron kan zien zijn\worden?
Bron: Zhou et.al. 2020 nature
In dezelfde nature staat ook dat tests om makaken laten zien dat die slechts milde effecten hebben, ben benieuwd of ze erachter komen wat de mens zo heftig doet reageren.
Geweldig hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen paniek hier hoor. Je kan wel blijven roepen dat ik paniek probeer te zaaien, maar de voorspellingen tot nu toe komen goed uit, helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |