SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
En: Mocht ik overlijden, dan gaat Maxima naar de hoogste bieder.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
Ik vertel jullie vast de speech van willempie zodat jullie niet hoeven te kijken.
We bevinden ons momenteel in een crisis. Allereerst betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers. Het moet een uiterst moeilijke tijd zijn om dit verlies te kunnen verwerken. Vele hardwerkende mensen zullen diep geraakt worden door de gevolgen van het Corona virus. Denk aan de mensen in de zorg, die nu onder grote druk hun uiterste best doen om alle patiënten zo draadkrachtig bij te staan.
Maar ook aan de ZZP'ers, die plots hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren op de manier waarvan zij dat gewend zijn. Of de leraren op onze scholen, die nu overgeleverd zijn aan digitaal materiaal.
Het corona virus raakt ons allen. Het is al meermaals gezegd, maar ik verzoek alle Nederlanders dringend de adviezen van het RIVM op te volgen. Schud geen handen, houdt 1.5 meter afstand, blijf binnen waar mogelijk. Let op elkaar en vergeet ook de oudere medemens niet. Bel eens uw oude buurman op, of bied aan hen te helpen bij het doen van boodschappen.
Samen kunnen wij dit virus overwinnen. Daar geloof ik in. Dank u wel.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik dacht serieus eerst dat jij de leestijd van dat NRC-artikel bedoelde:quote:
Leestijd 5 minuten
Maar je bedoelt de Twitter-feed refreshen waarschijnlijk.![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Maar waar zijn de laatste cijfers van de afgelopen 3 dagen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik heb een grafiekje voor je.
[ afbeelding ]
Stijgt nog steeds exponentieel. (Houd het zelf bij per dag)
Moet alleen die legenda eens fixxen. Maar het lijkt me duidelijk dat blauw het aantal besmettingen zijn.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
deze gaan we ernaast leggen vanavond, zal niet veel schelenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
Ik vertel jullie vast de speech van willempie zodat jullie niet hoeven te kijken.
We bevinden ons momenteel in een crisis. Allereerst betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers. Het moet een uiterst moeilijke tijd zijn om dit verlies te kunnen verwerken. Vele hardwerkende mensen zullen diep geraakt worden door de gevolgen van het Corona virus. Denk aan de mensen in de zorg, die nu onder grote druk hun uiterste best doen om alle patiënten zo draadkrachtig bij te staan.
Maar ook aan de ZZP'ers, die plots hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren op de manier waarvan zij dat gewend zijn. Of de leraren op onze scholen, die nu overgeleverd zijn aan digitaal materiaal.
Het corona virus raakt ons allen. Het is al meermaals gezegd, maar ik verzoek alle Nederlanders dringend de adviezen van het RIVM op te volgen. Schud geen handen, houdt 1.5 meter afstand, blijf binnen waar mogelijk. Let op elkaar en vergeet ook de oudere medemens niet. Bel eens uw oude buurman op, of bied aan hen te helpen bij het doen van boodschappen.
Samen kunnen wij dit virus overwinnen. Daar geloof ik in. Dank u wel.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik bied 2 vleermuizenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En: Mocht ik overlijden, dan gaat Maxima naar de hoogste bieder.![]()
is ook vrij lang natuurlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik dacht serieus eerst dat jij de leestijd van dat NRC-artikel bedoelde:
Leestijd 5 minuten
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Of het aantal opnames daalt weet ik zo niet, maar ons ziekenhuis komt wel steeds voller te liggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mooi! Ik zie in de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames dat dat al een paar dagen aan het afnemen is, klopt dat bij jullie ook?
Er worden 6 ontslagen verwacht vandaag. Dan kan het aantal opnames dalen, maar zolang dat nog steeds meer is dan het aantal ontslagen zal de druk nog wel verder toenemen.![]()
Doen nog dat wat je leuk vindt. U zult spoedig sterven met helse pijnen!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:35 schreef HiZ het volgende:
Ik kom net via Parijs uit Istanbul. Geen symptomen ook medium afgescheiden gehouden. Ik was van plan om thuis te werken en alleen de hond uit te gaan laten en volgende week één keer plannen naar kantoor te gaan.
Of moet ik nu in zelf quarantaine gaan voor twee weken.
Aldus onze FOK! virologen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Al die aandacht naar zzp. Er zijn ook loonwerkers die in grote onzekerheid zitten. Daar hoor ik niks over.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
Samen kunnen wij dit virus overwinnen. Daar geloof ik in. Dank u wel.![]()
Jahquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik dacht serieus eerst dat jij de leestijd van dat NRC-artikel bedoelde:
Leestijd 5 minuten
![]()
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Met andere woorden je bent overtollig personeel en was al die tijd gewoon aan het werk?
Nee grapjas, we kijken iedere dag of iedereen er is, of er geen zieken zijn en of alle toestellen goed bezet zijn (dus ook of alle kennis in huis is).
Daarna gaat personeel die ook thuis kunnen werken naar huis en als er daarna nog steeds teveel personeel is mogen die ook naar huis.
Studenten/leerlingen en hele nieuwe collega's blijven ook thuis of worden ingezet voor randzaken, zodat de toestellen niet te druk worden.![]()
Die heb ik er in verwerkt:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar waar zijn de laatste cijfers van de afgelopen 3 dagen?![]()
![]()
OK, keep up the good work!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Of het aantal opnames daalt weet ik zo niet, maar ons ziekenhuis komt wel steeds voller te liggen.
Er worden 6 ontslagen verwacht vandaag. Dan kan het aantal opnames dalen, maar zolang dat nog steeds meer is dan het aantal ontslagen zal de druk nog wel verder toenemen.![]()
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Al die aandacht naar zzp. Er zijn ook loonwerkers die in grote onzekerheid zitten. Daar hoor ik niks over.![]()
heeft iemand die IC data ook als plain tekst bewaard, want de aangeleverde data loopt heel erg achter.
18 maart heeft op 161 gestaan, daarna 177 en staat nu op 200.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, het was een spectaculaire toespraak waarin hij een experimentele strategie ontvouwde die op onjuiste virologische inzichten was gebaseerd en waarmee hij veel twijfel, onrust en onzekerheid zaaide. Mensen hebben het logischerwijs geinterpreteerd als dat ze hun gedrag niet of nauwelijks hoeven veranderen.
Maar hij was wel ernstig, staatsmanachtig, vaderlijk zelfs en het was een heel goede toespraak. Duidelijk ook, behalve de aanpak van het kabinet dan, die is onduidelijk. Net als wat we moeten doen en laten. Maar laten we niet vergeten dat het een ontzettend goede toespraak was.![]()
![]()
Mwoah, dat is ook wel wat simpel gesteld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Halve dagen werken genot en nu janken (lol)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.![]()
Evenstar
![]()
Nvic zegt 210quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:53 schreef Fukushima het volgende:
heeft iemand die IC data ook in tekst bewaard, want de data loopt heel erg achter.
18 maart heeft nu op 161 gestaan, daarna 177 en staat nu op 200.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp![]()
Tis de schuld van de zzp'ers. Allemaal. Alles. FUXCK THEMquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.![]()
Loonwerkers zitten in een stuk minder onzekerheid door de deeltijdWW/werkverkorting.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Al die aandacht naar zzp. Er zijn ook loonwerkers die in grote onzekerheid zitten. Daar hoor ik niks over.![]()
Want? Dat is het hele idee van zzp toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mwoah, dat is ook wel wat simpel gesteld.
Uitzonderingen daargelaten voor bijv. pakketjesbezorgers.![]()
Ja, dank je welquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
Samen kunnen wij dit virus overwinnen. Daar geloof ik in. Dank u wel.dat is wel zo'n beetje de verwachte inhoud
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
De groep uitzonderingen is in Nederland nog wel aanzienlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Want? Dat is het hele idee van zzp toch?
Uitzonderingen daargelaten voor bijv. pakketjesbezorgers.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
In licht aangepast vorm gaat dit helemaal kloppenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
We bevinden ons momenteel *ademhaling* in een crisis. Allereerst betuig ik mijn medeleven aan *ademhaling* de nabestaanden van de slachtoffers. Het moet een uiterst moeilijke *ademhaling* tijd zijn om dit verlies te kunnen verwerken. Vele *ademhaling* hardwerkende mensen zullen diep geraakt worden door de gevolgen van het Corona *ademhaling* virus. Denk aan de mensen in de zorg, die nu onder *ademhaling* grote druk hun uiterste best doen om alle patiënten zo draadkrachtig *ademhaling* bij te staan.
Maar ook *ademhaling* aan de ZZP'ers, die plots hun werkzaamheden *ademhaling* niet meer kunnen uitvoeren op de manier waarvan zij dat *ademhaling* gewend zijn. Of de leraren op *ademhaling* onze scholen, die nu overgeleverd *ademhaling* zijn aan digitaal materiaal.
Het corona *ademhaling* virus raakt ons allen. Het is al meermaals *ademhaling* gezegd, maar ik verzoek alle Nederlanders *ademhaling* dringend de adviezen van het *ademhaling* RIVM op te volgen. Schud geen *ademhaling* handen, houdt *ademhaling* 1.5 meter afstand, blijf binnen *ademhaling* waar mogelijk. Let *ademhaling* op elkaar en vergeet *ademhaling* ook de oudere *ademhaling* medemens niet. Bel *ademhaling* eens uw oude*ademhaling* buurman op, of bied aan *ademhaling* hen te helpen bij *ademhaling* het doen van boodschappen.
Samen *ademhaling* kunnen wij dit virus *ademhaling* overwinnen. Daar geloof *ademhaling* ik in. Dank *ademhaling* u wel.![]()
![]()
Coronahoester voor de rechter.
https://www.telegraaf.nl/(...)ster-voor-de-rechter
Ik pleit voor een jaar cel.![]()
Dit is de speech idd!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dank je weldat is wel zo'n beetje de verwachte inhoud
![]()
@Kyran, anderen, even een serieuze vraag:
Zouden jullie nu nog een ziekenhuis willen/durven bezoeken als je daar bijvoorbeeld een afspraak hebt staan binnenkort, die nog niet is afgezegd/gecanceld?
Ik heb over 4 dagen een afspraak hier in het Amphia (Breda), waar toch al veel patienten liggen en waar minstens 8 mensen al zijn overleden.
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Wat is hersteld, uit het ziekenhuis in Breda zijn al meer corona patiënten ontslagen als in jou cijfertjes zit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die heb ik er in verwerkt:
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In licht aangepast vorm gaat dit helemaal kloppen![]()
![]()
de meesten zijn het niet vrijwillig hoor, het was dat of werkloosquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Want? Dat is het hele idee van zzp toch?
Uitzonderingen daargelaten voor bijv. pakketjesbezorgers.![]()
Mwah genoeg die gedwongen zijn te zzp'en.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ja die data heb ik van https://ncov2019.live/ deze website. Lekker betrouwbaar. Ik haal die hersteld en kritiek er ook maar gewoon uit denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is hersteld, uit het ziekenhuis in Breda zijn al meer corona patiënten ontslagen als in jou cijfertjes zit.
De besmet zijn van de officiele RIVM site. Het aantal overledenen haal ik uit zo'n zelfde bericht. (nieuws naar aanleiding van de 14.00 uur update)![]()
Binnen 2 dagen voor de rechterquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:57 schreef -river- het volgende:
Ik pleit voor een jaar cel.lekker man, meteen aanpakken die schooier.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:59 schreef Salina het volgende:
@:Kyran, anderen, even een serieuze vraag:
Zouden jullie nu nog een ziekenhuis willen/durven bezoeken als je daar bijvoorbeeld een afspraak hebt staan binnenkort, die nog niet is afgezegd/gecanceld?
Ik heb over 4 dagen een afspraak hier in het Amphia (Breda), waar toch al veel patienten liggen en waar minstens 8 mensen al zijn overleden.
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alIk zou heen gaan. Paradontitis is vele male destructiever voor je gezondheid/gebit dan de mogelijkheid op een besmetting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alIk zou vooraf gewoon even met het ziekenhuis bellen om na te gaan wat de specifieke risico's zouden kunnen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Ja goed hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Binnen 2 dagen voor de rechterlekker man, meteen aanpakken die schooier.
![]()
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alIk moet over een maand ook naar de kaakchirurg voor mijn verstandskiezen maar ik ga wel gewoon (als ze niet afbellen of als ik corona krijg in de tussentijd). Je kan maar beter van die ontsteking af zijn en lijkt me dat je het wel kan ontlopen in het ziekenhuis zoveel mogelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?Oh.![]()
Plus aantal onbekend aantal besmettingen die niet bekend zijn. Dat brengt de het percentage fors lager.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef polderturk het volgende:
In Italië zijn 3400 van de 41000 patiënten overleden.
Dat is een mortaliteit van 8%."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alAls zij het niet afbellen, zullen ze de noodzaak er wel van inzien. Ik zou gaan. Zonder twijfel en zorg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?![]()
Werkelijke cijfer ligt nog veel hoger. Allemaal doden in verpleeghuizen die ze niet meetellen. Aan de andere kant zijn er ook veel meer mensen geïnfecteerd dan gemeten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef polderturk het volgende:
Dat is een mortaliteit van 8%.![]()
Coronavirus testing shortages: what’s the problem?
Unprepared governments are overwhelmed as the system suffers from multiple symptoms
https://www.ft.com/content/86efe246-692e-11ea-800d-da70cff6e4d3![]()
Ik weet niet wat ze daar uitspoken dat ze het nog slechter doen dan China. Italie wtfquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef polderturk het volgende:
Dat is een mortaliteit van 8%.![]()
Veel oudere bevolking + wie vertrouwt de cijfers van China?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze daar uitspoken dat ze het nog slechter doen dan China. Italie wtf![]()
De IC's zijn overvol. Ze kunnen niet meer de zorg bieden die nodig is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze daar uitspoken dat ze het nog slechter doen dan China. Italie wtf
Dat is een scenario wat we hier moeten voorkomen.![]()
Toch zegt me iets, dat China knoeit met de cijfers.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze daar uitspoken dat ze het nog slechter doen dan China. Italie wtf![]()
Zo rommelig daar. Telkens wanneer je denkt, het kan niet erger, komt er een schepje bovenop.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet zo dom bent als het stukje tekst dat je hebt geschreven...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef polderturk het volgende:
Dat is een mortaliteit van 8%.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Of China heeft niet de waarheid verteld over dit virus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Doe eens normaal tegen elkaar man.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:07 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet zo dom bent als het stukje tekst dat je hebt geschreven...![]()
Iedereen. Niet eens bewust of onbewust. Als je verrast wordt door de eerste (paar) doden, loop je al minimaal 2 weken achter de wagen aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:06 schreef theNull het volgende:
[..]
Toch zegt me iets, dat China knoeit met de cijfers.
En door de manier van opbouwen en paniek beheersen heeft de indamfase veel te lang geduurd, waardoor er geen mitigatefase is. We gaan eigenlijk direct door naar de fase acceptatie.![]()
Wil je svp dit even met bronvermelding en aantallen benoemen. Liefst ook even in percentages, als dat niet te ingewikkeld voor je is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Werkelijke cijfer ligt nog veel hoger. Allemaal doden in verpleeghuizen die ze niet meetellen. Aan de andere kant zijn er ook veel meer mensen geïnfecteerd dan gemeten.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Ervan uitgaan dat China volledig transparant is is gevaarlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze daar uitspoken dat ze het nog slechter doen dan China. Italie wtfPut these foolish ambitions to rest.![]()
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alzou gewoon gaan, maar iig een sjaal omdoen en met die sjaal alles aanraken van deuren, liftknoppen, trapleuningen enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?![]()
Ja of een andere definitie hanteert. In Duitsland is het aantal kinderen jonger dan 5 jaar dat longontsteking heeft, vele malen hoger dan in China het geval was...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:06 schreef theNull het volgende:
[..]
Toch zegt me iets, dat China knoeit met de cijfers.![]()
CFR ligt waarschijnlijk ergens rond de 0,5 - 1 %quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef polderturk het volgende:
Dat is een mortaliteit van 8%.
ga maar uit van 340.000 tot 680.000 besmettingen (ook veel btw)
Is dat het zelfde als de fase Italie?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:08 schreef _I het volgende:
[..]
Iedereen. Niet eens bewust of onbewust. Als je verrast wordt door de eerste (paar) doden, loop je al minimaal 2 weken achter de wagen aan.
En door de manier van opbouwen en paniek beheersen heeft de indamfase veel te lang geduurd, waardoor er geen mitigatefase is. We gaan eigenlijk direct door naar de fase acceptatie.![]()
Deels eens. Ik ben zelf zzp'er, al bijna tien jaar. Ik heb bewust gekozen voor de risico's aangaande vraag en aanbod.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.
Met goede bedrijfsvoering, marketing en keihard werken heb ik mijn bedrijf succesvol gemaakt, ook in onzekere tijden. Heel gestaag gegroeid en mindere periodes konden financieel goed opgevangen worden.
Maar een zzp'er houdt geen rekening met zo'n onwerkelijke situatie als dit. Ik vind een wereldwijd platleggend virus niet echt iets om mee te nemen in je bedrijfsplan. Een groot deel van mijn inkomsten verdwijnt acuut omdat de vraag er niet meer is.
De laatste twee weken van maart kom ik met lopende facturen nog wel door, maar hoe lang gaat dit nog duren? Het thuiswerken of misschien straks niet eens meer de straat op kunnen.
Mensen in loondienst krijgen gewoon doorbetaald, dus ik vind dat niet te vergelijken.
De VVD, de "ondernemerspartij" die jarenlang aangemoedigd heeft om te ondernemen, te vernieuwen, zou natuurlijk ongeloofwaardig worden als er geen steun wordt geboden aan ondernemers.![]()
Kan iemand mij helpen?
Mijn vader zit in het buitenland en zou volgende week terugvliegen via Marokko, dat gaat niet. Heeft iemand een idee waar ik kan informeren over de gang van zaken.
BZ al gebeld maar die verwijzen door naar Marokko maar probleem is dat hij daar nu nog niet is...
Wat kan ik vanuit Nederland doen voor hem?![]()
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alRisico's vallen reuze mee. IC wordt overal gescheiden van de rest van ZKH.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?![]()
volgens mij gaan zondagmiddag de laatste vluchten... opschieten dus!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef Brybry het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Mijn vader zit in het buitenland en zou volgende week terugvliegen via Marokko, dat gaat niet. Heeft iemand een idee waar ik kan informeren over de gang van zaken.
BZ al gebeld maar die verwijzen door naar Marokko maar probleem is dat hij daar nu nog niet is...
Wat kan ik vanuit Nederland doen voor hem?
of over land via spanje...Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dit ja, wat een mafklapper.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
![]()
Het is echt volkomen van de pot gerukt hoe de media in een kramp schieten van kritiek op de premier en het kabinet. Het is echt niet zo dat ze door het gepeupel dreigen te worden afgemaakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Er wordt een sfeertje van kritiekloze nationale trots gecreeerd die nog het meest doet denken aan de VS na 9/11, waardoor er juist door die kritiekloosheid heel veel mogelijk werd wat niet hoorde.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
duitsland gaf het ook al aan indien wij ons beleid niet aanpassen, alleen de grens met NL (misschien ook BE & LUX?) is nog open.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:11 schreef riazop het volgende:
In Belgie pleiten ze voor sluiten van de grenzen
https://www.hln.be/wetens(...)eler-maken~a0f253ae/Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Niet alleen Netflix, maar ook Youtube gaat enkel SD uitzenden om data te besparen en het netwerk te ontlasten
https://uk.reuters.com/ar(...)avirus-idUKKBN2170OL![]()
Ik dacht dat die al dicht wasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:11 schreef riazop het volgende:
https://www.hln.be/wetens(...)eler-maken~a0f253ae/![]()
Ja, beste zou zijn directe vlucht vanuit land waar hij nu is maar ook dat is onduidelijk...Nergens is duidelijke informatie te krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:11 schreef Fukushima het volgende:
[..]
volgens mij gaan zondagmiddag de laatste vluchten... opschieten dus!
of over land via spanje...![]()
Lijkt mij een verstandige keuze.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:12 schreef iBenny het volgende:
Niet alleen Netflix, maar ook Youtube gaat enkel SD uitzenden om data te besparen en het netwerk te ontlasten
https://uk.reuters.com/ar(...)avirus-idUKKBN2170OL![]()
Ik snap ook niet waarom niet alle landsgrenzen gewoon gesloten worden (behalve voor noodzakelijk vervoer uiteraard).quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:11 schreef riazop het volgende:
https://www.hln.be/wetens(...)eler-maken~a0f253ae/
Niemand gaat nu toch meer op reis.![]()
In welk land is hij nu dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:12 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja, beste zou zijn directe vlucht vanuit land waar hij nu is maar ook dat is onduidelijk...Nergens is duidelijke informatie te krijgen.![]()
Nederlanders die in België wonen en Nederland werken, zitten ook bijvoorbeeld artsen tussen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:13 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom niet alle landsgrenzen gewoon gesloten worden (behalve voor noodzakelijk vervoer uiteraard).
Niemand gaat nu toch meer op reis.![]()
Ik kan me voorstellen dat dat vreselijk zuur is. Ik hoop oprecht dat de boel snel stabiliseert.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Deels eens. Ik ben zelf zzp'er, al bijna tien jaar. Ik heb bewust gekozen voor de risico's aangaande vraag en aanbod.
Met goede bedrijfsvoering, marketing en keihard werken heb ik mijn bedrijf succesvol gemaakt, ook in onzekere tijden. Heel gestaag gegroeid en mindere periodes konden financieel goed opgevangen worden.
Maar een zzp'er houdt geen rekening met zo'n onwerkelijke situatie als dit. Ik vind een wereldwijd platleggend virus niet echt iets om mee te nemen in je bedrijfsplan. Een groot deel van mijn inkomsten verdwijnt acuut omdat de vraag er niet meer is.
De laatste twee weken van maart kom ik met lopende facturen nog wel door, maar hoe lang gaat dit nog duren? Het thuiswerken of misschien straks niet eens meer de straat op kunnen.
Mensen in loondienst krijgen gewoon doorbetaald, dus ik vind dat niet te vergelijken.
De VVD, de "ondernemerspartij" die jarenlang aangemoedigd heeft om te ondernemen, te vernieuwen, zou natuurlijk ongeloofwaardig worden als er geen steun wordt geboden aan ondernemers.![]()
De terugkeerders uit Spanje worden NIET gecontroleerd op coronaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:11 schreef Fukushima het volgende:
[..]
volgens mij gaan zondagmiddag de laatste vluchten... opschieten dus!
of over land via spanje...
wat dat betreft is er nog steeds geen regie![]()
Nee, die zitten denk ik redelijk in het rood. Zo niet zwart. Denk wel dat wij iets meer ruimte hebben. Hoop ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is dat het zelfde als de fase Italie?![]()
Hoop ik ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:15 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, die zitten denk ik redelijk in het rood. Zo niet zwart. Denk wel dat wij iets meer ruimte hebben. Hoop ik.![]()
nope, geen essentieel verkeerquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:16 schreef THEFXR het volgende:
kan ik nog wel tanken in Belgie? met nl platenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt volkomen van de pot gerukt hoe de media in een kramp schieten van kritiek op de premier en het kabinet. Het is echt niet zo dat ze door het gepeupel dreigen te worden afgemaakt.
Er wordt een sfeertje van kritiekloze nationale trots gecreeerd die nog het meest doet denken aan de VS na 9/11, waardoor er juist door die kritiekloosheid heel veel mogelijk werd wat niet hoorde.![]()
Zou hij niet op een cel kunnen met Gokman Tanis?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
![]()
had ik het toch goed begrepen, had nl een discussie met iemand die dat vanmorgen was wezen doen, geloof dat er 500 euro boete op staat.quote:![]()
Doe gewoon even niet zo krenterig en support your locals.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:16 schreef THEFXR het volgende:
kan ik nog wel tanken in Belgie? met nl platen![]()
geen probleem, prijzen zijn toch hard gezaktquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Doe gewoon even niet zo krenterig en support your locals.![]()
In Belgie mag je je alleen nog verplaatsen als je daar een goede reden voor hebt. Essentieel beroep, supermarkt, etcquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had ik het toch goed begrepen, had nl een discussie met iemand die dat vanmorgen was wezen doen, geloof dat er 500 euro boete op staat.
maar geen familiebezoek of zo
binnenblijven![]()
Loonwerkers krijgen daar dan ook minder loon voor. Een zzp er/ ondernemer verdient over het algemeen meer om dit soort dingwn voor zichzelf te regelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:54 schreef influcted het volgende:
[..]
Loonwerkers zitten in een stuk minder onzekerheid door de deeltijdWW/werkverkorting.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 10:23:06 ]![]()
Artsen klagen Franse premier en minister van Volksgezondheid aan
Drie artsen hebben een klacht ingediend tegen de Franse premier Edouard Philippe en de voormalig minister van Volksgezondheid Agnès Buzyn. Zij zijn van mening dat ze op de hoogte waren van de ernst van de coronapandemie, maar daar niet voor gewaarschuwd hebben en niet op tijd maatregelen hebben getroffen.
Philippe en Buzyn worden aangeklaagd omdat ze "vrijwillig hebben afgezien van het nemen of opleggen van maatregelen, waardoor een ramp kan worden bestreden die waarschijnlijk een gevaar voor de veiligheid oplevert". Hierop staat in Frankrijk een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar en een boete van 30.000 euro.
De klacht is in behandeling genomen door het Hof van Justitie van de Republiek. Het is niet bekend wanneer de uitspraak is.![]()
ff een update van china een ik ken daar iemand:
ive stopped reading the local info channel on my wechat. im get occasional updates from my boss and coworkers
places of large public gatherings are still closed. masks still required. schools still closed. travel is restricted. you cant sit next to people.
the town i live in is a boarder city to another country (like san diego and tiauana) . it boarders macau.
it is a very heavily used immigration point, i think like 200k or 300k people per day. or it was. macau is still on total lockdown to the outside.
so zhuhai used to have 100k+ people that worked in macau, that can no longer go to work. and zhuhai now doesnt get the 100k+ tourist that used to cross every day![]()
Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Momo het volgende:
Drie artsen hebben een klacht ingediend tegen de Franse premier Edouard Philippe en de voormalig minister van Volksgezondheid Agnès Buzyn. Zij zijn van mening dat ze op de hoogte waren van de ernst van de coronapandemie, maar daar niet voor gewaarschuwd hebben en niet op tijd maatregelen hebben getroffen.
Philippe en Buzyn worden aangeklaagd omdat ze "vrijwillig hebben afgezien van het nemen of opleggen van maatregelen, waardoor een ramp kan worden bestreden die waarschijnlijk een gevaar voor de veiligheid oplevert". Hierop staat in Frankrijk een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar en een boete van 30.000 euro.
De klacht is in behandeling genomen door het Hof van Justitie van de Republiek. Het is niet bekend wanneer de uitspraak is.![]()
Mooi. Stil.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Momo het volgende:
Gekke stokbroden ook altijdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Momo het volgende:
Je kunt het toch nooit goed doen. Doe je een totale lockdown, dan klagen mensen dat je de economie kapot maakt... Heel veel mensen in Nederland en andere Europeese landen hadden deze maatregelen van nu 2/3 weken geleden echt niet geaccepteerd, je had maar carnaval eens moeten aflasten....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.![]()
Wat voor inkomsten had je gehad als je in loondienst was en wat heb je gekregen als zzp'er?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Deels eens. Ik ben zelf zzp'er, al bijna tien jaar. Ik heb bewust gekozen voor de risico's aangaande vraag en aanbod.
De VVD, de "ondernemerspartij" die jarenlang aangemoedigd heeft om te ondernemen, te vernieuwen, zou natuurlijk ongeloofwaardig worden als er geen steun wordt geboden aan ondernemers.
Waarschijnlijk het vijfvoudige. Dit zijn nou eenmaal de risico's die je loopt als zzp'er. Kan je deze risico's niet dragen dan had je maar in loondienst moeten gaan.![]()
Die artsen kunnen zich beter bezig houden met hun vak, want met dat aanklagen gaat de corona niet weg.![]()
en Japiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.![]()
Maar met feiten achterhouden en mensen onnodig blootstellen aan een risico waar je van de hoogte bent, ook niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:26 schreef -river- het volgende:
Die artsen kunnen zich beter bezig houden met hun vak, want met dat aanklagen gaat de corona niet weg.
We leven hier niet in China en wees blij dat dit hier kan.![]()
Twintig mensen mensen overleden in Duitsland
Sinds donderdag zijn er twintig mensen in Duitsland overleden aan het coronavirus, waarmee het aantal doden stijgt naar 31, meldt het Duitse onderzoeksinstituut Robert Koch. In Duitsland zijn nu in totaal 13.957 mensen besmet met het virus.![]()
Het is een totaal nieuwe virus, net of de MP meer weet dan artsen over wat wel of niet kan....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:27 schreef _I het volgende:
[..]
Maar met feiten achterhouden en mensen onnodig blootstellen aan een risico waar je van de hoogte bent, ook niet.
We leven hier niet in China en wees blij dat dit hier kan.![]()
Het vijfvoudige? Haha, was het maar waar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat voor inkomsten had je gehad als je in loondienst was en wat heb je gekregen als zzp'er?
Waarschijnlijk het vijfvoudige. Dit zijn nou eenmaal de risico's die je loopt als zzp'er. Kan je deze risico's niet dragen dan had je maar in loondienst moeten gaan.![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:57 schreef -river- het volgende:
Ik pleit voor een jaar cel.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
AVG geldt niet meer
Betere samenwerking met andere ziekenhuizen volgt.![]()
![]()
![]()
![]()
klopt 500 euro, maar meestal achteraf staat er aangezien ze met camera's werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had ik het toch goed begrepen, had nl een discussie met iemand die dat vanmorgen was wezen doen, geloof dat er 500 euro boete op staat.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Zou mooi zijn als we ook na deze crisis iets minder spastisch over privacy zouden doen, we zijn er totaal in doorgeslagen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
AVG geldt niet meer
Betere samenwerking met andere ziekenhuizen volgt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Hoe is het met je lockdown hoop?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou heen gaan. Paradontitis is vele male destructiever voor je gezondheid/gebit dan de mogelijkheid op een besmetting.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef Zeroku het volgende:
Ik zou vooraf gewoon even met het ziekenhuis bellen om na te gaan wat de specifieke risico's zouden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik moet over een maand ook naar de kaakchirurg voor mijn verstandskiezen maar ik ga wel gewoon (als ze niet afbellen of als ik corona krijg in de tussentijd). Je kan maar beter van die ontsteking af zijn en lijkt me dat je het wel kan ontlopen in het ziekenhuis zoveel mogelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:04 schreef _I het volgende:
Als zij het niet afbellen, zullen ze de noodzaak er wel van inzien. Ik zou gaan. Zonder twijfel en zorg.Dank allen voor de reacties.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:09 schreef THEFXR het volgende:
zou gewoon gaan, maar iig een sjaal omdoen en met die sjaal alles aanraken van deuren, liftknoppen, trapleuningen enzo![]()
Ja, voorlopig ben ik ook van plan om te gaan, ik zit al zo lang te wachten. Eerste afspraak was begin januari, had gehoopt toen meteen geholpen te worden maar ging niet door want ingreep was te "complex" (vanwege de paradontitis zou verstandskies er uithalen risico lopen voor andere kies), dus zit nu al twee extra maanden te wachten.
Ik ga wel even het ziekenhuis bellen inderdaad, kijken wat zij er over zeggen. Maar inderdaad, ik heb nog geen afmelding ontvangen (kijk nu elke dag in mailbox en post) dus het zal wel door kunnen gaan inderdaad?
Je hoorde wat verhalen over doktoren en tandartsen die zonder mondkapjes kwamen te zitten vanwege het corona-hamsteren, dus ook vandaar mijn vraag of het wel kon, dit bezoek. Maar laten we er van uit gaan dat ik dinsdag a.s. naar het Amphia ga."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Absoluut. Of dacht jij niet dat ze de informatie al hadden op 10 januari toen de RIVM hun eerste officiele melding deed. Of op 24 januari toen de eerste gesprekken achter de schermen in de US plaatsvonden over het gewicht van de situatie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:28 schreef -river- het volgende:
[..]
Het is een totaal nieuwe virus, net of de MP meer weet dan artsen over wat wel of niet kan....
Als ze bij ons in de kamer al geen inzicht in de getallen en rekenmodellen willen geven, dan vrees ik het ergste. En ben blij dat dit uitgezocht mag en kan worden. Het is niet totaal nieuw, ze zijn al 2 maanden op de hoogte.![]()
Het zorgt enkel voor vertraging, fuck mijn privacy als het mijn leven kan redden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als we ook na deze crisis iets minder spastisch over privacy zouden doen, we zijn er totaal in doorgeslagen...![]()
Walgelijk zeg.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Momo het volgende:
De klacht is in behandeling genomen door het Hof van Justitie van de Republiek. Het is niet bekend wanneer de uitspraak is.
Focus je nu eerst gewoon op je taak. Dit soort dingen veroorzaken nu alleen maar onrust. Bewaar dat voor later.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik bied 2 vleermuizen![]()
![]()
![]()
![]()
voor zover ik weet mag dat nog wel, maar duitsland is oranje gebied. ik vraag mij af hoe verzekeringen daarmee omgaan mocht er iets gebeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Weet je ook hoe dat met duitsland staat?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
misschien dat ze er in de toekomst nog achterkomen dat het alleen maar tegenwerkt en het helemaal terugdraaienquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
AVG geldt niet meer
Betere samenwerking met andere ziekenhuizen volgt.
offtopic: Rammstein op StuBru nu
Het is beter elkaar te helpen en je bezig te houden met het redden van mensenlevens ipv elkaar aanklagen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:31 schreef _I het volgende:
[..]
Absoluut. Of dacht jij niet dat ze de informatie al hadden op 10 januari toen de RIVM hun eerste officiele melding deed. Of op 24 januari toen de eerste gesprekken achter de schermen in de US plaatsvonden over het gewicht van de situatie.
Als ze bij ons in de kamer al geen inzicht in de getallen en rekenmodellen willen geven, dan vrees ik het ergste. En ben blij dat dit uitgezocht mag en kan worden. Het is niet totaal nieuw, ze zijn al 2 maanden op de hoogte.![]()
Dat denk ik ook. Samenwerken voor ziekenhuizen is een stuk lastiger geworden met de AVG omdat we vrijwel niks mogen delen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als we ook na deze crisis iets minder spastisch over privacy zouden doen, we zijn er totaal in doorgeslagen...
Dat de AVG eraf is betekent trouwens dat we letterlijk alles mogen delen. Dat is misschien weer het andere uiterste, maar voor nu wel even fijn.![]()
![]()
een zwager van me die leraar is in China is nog steeds "op vakantie" in Cambodja sinds CNY, allemaal betaald door de werkgever vanaf het moment dat hij niet terug kon komen naar Chinaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:24 schreef THEFXR het volgende:
ff een update van china een ik ken daar iemand:
ive stopped reading the local info channel on my wechat. im get occasional updates from my boss and coworkers
places of large public gatherings are still closed. masks still required. schools still closed. travel is restricted. you cant sit next to people.
the town i live in is a boarder city to another country (like san diego and tiauana) . it boarders macau.
it is a very heavily used immigration point, i think like 200k or 300k people per day. or it was. macau is still on total lockdown to the outside.
so zhuhai used to have 100k+ people that worked in macau, that can no longer go to work. and zhuhai now doesnt get the 100k+ tourist that used to cross every day![]()
Ik denk dat de toespraak van Willem Alexander vanavond een soort voorprogramma is van wat strengere maatregelen die dit weekend of begin volgende week afgekondigd zullen gaan worden. Ik denk dat ze dit moment strategisch gekozen hebben.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Het een sluit het ander niet uit. En liever nu dan over 12 maanden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:33 schreef -river- het volgende:
[..]
Het is beter elkaar te helpen en je bezig te houden met het redden van mensenlevens ipv elkaar aanklagen.![]()
Zou me inderdaad niet verbazen. Kennelijk kunnen we ons met zijn allen niet houden aan de geadviseerde maatregelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:34 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat de toespraak van Willem Alexander vanavond een soort voorprogramma is van wat strengere maatregelen die dit weekend of begin volgende week afgekondigd zullen gaan worden. Ik denk dat ze dit moment strategisch gekozen hebben.
Triest eigenlijk.![]()
Nee Japie niet. Die geeft gewoon ZIJN mening. Die man is verder niet verantwoordelijk voor het feit dat ze in Den Haag zijn"adviezen" overnemen.quote:
Hij zal straks wel ontslagen worden, maar dat is wat anders.![]()
Jijj snapt het echt niet hè, we zitten midden in een crisis dus fuck aanklaag gezeur en werk samen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:34 schreef _I het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. En liever nu dan over 12 maanden.![]()
zou kunnen, gisteren een gesprek met politiemedewerker die redelijk hoog geplaatst is en hij zei het niet met die worden, maar ze zijn alles aan het voorbereiden voor op korte termijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:34 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat de toespraak van Willem Alexander vanavond een soort voorprogramma is van wat strengere maatregelen die dit weekend of begin volgende week afgekondigd zullen gaan worden. Ik denk dat ze dit moment strategisch gekozen hebben.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
mm, toch behoorlijk vaak onjuiste info vertrekt, niet een keertje maar echt een patroon wat erg afweek van de WHO!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee Japie niet. Die geeft gewoon ZIJN mening. Die man is verder niet verantwoordelijk voor het feit dat ze in Den Haag zijn"adviezen" overnemen.
Hij zal straks wel ontslagen worden, maar dat is wat anders.![]()
Het belangrijkste nu is het de mensen in de zorg zo gemakkelijk mogelijk maken om hun werk te kunnen doen, de rest komt later wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Samenwerken voor ziekenhuizen is een stuk lastiger geworden met de AVG omdat we vrijwel niks mogen delen.
Dat de AVG eraf is betekent trouwens dat we letterlijk alles mogen delen. Dat is misschien weer het andere uiterste, maar voor nu wel even fijn.![]()
ik dacht dat dit inmiddels ook allemaal gesloten is?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef riazop het volgende:
In Florida gewoon nog grote corona feesten. Vol gas!Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Prima. Is een crisis gelden geen wetten, als je elkaar maar helpt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:36 schreef -river- het volgende:
[..]
Jijj snapt het echt niet hè, we zitten midden in een crisis dus fuck aanklaag gezeur en werk samen.![]()
Snap het prima, maar heb geen last van vertroebelende empathie of emoties.![]()
Dat er voorbereid wordt zegt natuurlijk helemaal niks over hoe groot de kans is dat er iets gebeurt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zou kunnen, gisteren een gesprek met politiemedewerker die redelijk hoog geplaatst is en hij zei het niet met die worden, maar ze zijn alles aan het voorbereiden voor op korte termijn
Ook al is de kans minimaal dat er komende week iets verandert, je zal toch moeten voorbereiden en scenario's klaar hebben liggen.![]()
Wel erg drastischquote:Cirque du Soleil ontslaat per direct bijna al zijn personeel. Het gaat om 4679 werknemers, zo'n 95 procent van het totale aantal mensen dat in dienst is. Vanwege het coronavirus worden wereldwijd shows geschrapt. Het bedrijf zegt geen andere mogelijkheid te zien om de boel overeind te houden.
https://www.bndestem.nl/d(...)erenuurtje~a3523299/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
ja maar het was meer op de toon hoe hij het zei. moeilijk uitleggenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat er voorbereid wordt zegt natuurlijk helemaal niks over hoe groot de kans is dat er iets gebeurt.
Ook al is de kans minimaal dat er komende week iets verandert, je zal toch moeten voorbereiden en scenario's klaar hebben liggen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Maar ook als het niet zou gaan gebeuren, dit is wel iets waar op dit moment door de politie over nagedacht zou moeten worden. Het is nu een realistisch scenario.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zou kunnen, gisteren een gesprek met politiemedewerker die redelijk hoog geplaatst is en hij zei het niet met die worden, maar ze zijn alles aan het voorbereiden voor op korte termijn![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:35 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zou me inderdaad niet verbazen. Kennelijk kunnen we ons met zijn allen niet houden aan de geadviseerde maatregelen.
Triest eigenlijk.
Het zou mij ook niets verbazen, maar ga uit van dat het niks word en we volgende week nog steeds met z'n allen de straat op gaan voor een uitje naar de supermarkt.![]()
Dat zeker. Ik ga nu weer verder met de data.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef -river- het volgende:
[..]
Het belangrijkste nu is het de mensen in de zorg zo gemakkelijk mogelijk maken om hun werk te kunnen doen, de rest komt later wel.![]()
![]()
Dan zijn we dus blijkbaar nu aan de verkeerde kant van de oceaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef riazop het volgende:
In Florida gewoon nog grote corona feesten. Vol gas!![]()
Ja want het is allemaal zo makkelijk he...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mm, toch behoorlijk vaak onjuiste info vertrekt, niet een keertje maar echt een patroon wat erg afweek van de WHO!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat zeker. Ik ga nu weer verder met de data.![]()
![]()
ja klopt, gezien de andere experts in andere landenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:39 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja want het is allemaal zo makkelijk he...![]()
kijk dit maar:quote:
https://www.cnbc.com/2020(...)hut-it-down-now.html
ik denk dat ze niet anders kunnenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ja want die hebben het daar allemaal onder controle?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja klopt, gezien de andere experts in andere landen![]()
![]()
Lijkt mij juist niet. W-A zal er vooral een menselijk verhaal van maken qua steun. Dan ga je niet daarna grote maatregelen doorvoeren. Dan heb je eerder een Rutte met een persconferentie waarmee je dat verwacht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:34 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat de toespraak van Willem Alexander vanavond een soort voorprogramma is van wat strengere maatregelen die dit weekend of begin volgende week afgekondigd zullen gaan worden. Ik denk dat ze dit moment strategisch gekozen hebben.Géén kloon van tvlxd!![]()
ik lees net dat bejaarden vanaf maandag een uur eerder de AH in mogen... Als ze maar niet al het pleepapier gaan hamsteren voordat normale mensen naar binnen mogen.![]()
Ik hoop dan wel heel korte termijn. Dit weekend wordt het mooi weer. Hou iedereen dan maar ‘s binnen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zou kunnen, gisteren een gesprek met politiemedewerker die redelijk hoog geplaatst is en hij zei het niet met die worden, maar ze zijn alles aan het voorbereiden voor op korte termijnWer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:43 schreef Nielsch het volgende:
ik lees net dat bejaarden vanaf maandag een uur eerder de AH in mogen... Als ze maar niet al het pleepapier gaan hamsteren voordat normale mensen naar binnen mogen.![]()
![]()
Past toch niet in hun supermarkt trolleyquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:43 schreef Nielsch het volgende:
![]()
Waar ligt de leeftijdgrens? Gaan ze die controleren?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:43 schreef Nielsch het volgende:
als zijn dochters in beeld zijn dat verzacht het leed een beetjequote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Lijkt mij juist niet. W-A zal er vooral een menselijk verhaal van maken qua steun. Dan ga je niet daarna grote maatregelen doorvoeren. Dan heb je eerder een Rutte met een persconferentie waarmee je dat verwacht.![]()
Het is ook een stukje eigen verantwoording. Je kunt zelf binnen blijven toch.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:43 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik hoop dan wel heel korte termijn. Dit weekend wordt het mooi weer. Hou iedereen dan maar ‘s binnen...![]()
70 stond er... geen idee of ze gaan controleren, denk het wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Waar ligt de leeftijdgrens? Gaan ze die controleren?![]()
Dat bedoel ik juist. Deze toespraak als “opwarmertje” voor de volgende persconferentie van Rutte. 🙂quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Lijkt mij juist niet. W-A zal er vooral een menselijk verhaal van maken qua steun. Dan ga je niet daarna grote maatregelen doorvoeren. Dan heb je eerder een Rutte met een persconferentie waarmee je dat verwacht.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Dat was al even zo in Italiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef BeriBeri het volgende:
Haha hier in Spanje krijg je gratis Premium acces voor pornhub👍![]()
![]()
Heel Florida gaat in lockdow voor onbepaalde tijd inderdaad. Men verwacht 25.5 miljoen geïnfecteerden over de komende 8 weken (niet allen in nood van medische zorg gelukkig)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik dacht dat dit inmiddels ook allemaal gesloten is?![]()
Nu Nederland nogquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef BeriBeri het volgende:
Haha hier in Spanje krijg je gratis Premium acces voor pornhub👍![]()
En hopelijk het RIVMquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Volgens de Chinese ambassadeur in Turkije zijn er twee effectieve medicijnen tegen Corona:
"Klorokin fosfaat" en "favipiravir"
Bij 35 van de 80 patiënten werd de behandeltijd gereduceerd van 11 naar 4 dagen. Dit kan de druk op ons zorgsysteem verlagen.twitter:genclikbirligi twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 09:35:29Çin İstanbul Başkonsolosu Cui Wei 2 ilacın etkili olduğunu açıkladı:
“Biri klorokin fosfat diğeri de favipiravir. 80 kişilik deneyde, 35 kişinin tedavi süresi 11’den 4 güne indi. İlacı kullananların 2.5 günde ateşi düştü”
(@ChinaEmbTurkey)
https://t.co/gJ2ntvG1UD reageer retweet![]()
Is er een persconferentie gepland dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Deze toespraak als “opwarmertje” voor de volgende persconferentie van Rutte. 🙂Géén kloon van tvlxd!![]()
Mensen kunnen heel goed stapelen zo blijkt de laatste week welquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Past toch niet in hun supermarkt trolley![]()
![]()
Zeker. Maar mensen doen dat nu al niet op grote schaal. Met z’n allen even bijpraten op straat, in groepjes keuvelen in het park. Groepen jongeren die zich de pleuris vervelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is ook een stukje eigen verantwoording. Je kunt zelf binnen blijven toch.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Helemaal niet, ze hebben gewoon gelijk. We doen het precies zoals China, maar op hun wel zitten klagen. Eerst alles downplayen en alles als fakenews bestempelen, google,twitter,facebook allemaal veranderde ze hun algoritme dat je moeilijker iets kon vinden over corona.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:32 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Walgelijk zeg.
Focus je nu eerst gewoon op je taak. Dit soort dingen veroorzaken nu alleen maar onrust. Bewaar dat voor later.
En nu dat hun levens op hun spel moeten zetten zonder de juiste middelen en ze de ernst er bewust niet van wilde inzien.
Het straf tribunaal in Den Haag gaat het hopelijk druk krijgen.![]()
Nog niet aangekondigd maar die zijn er regelmatig.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Is er een persconferentie gepland dan?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Fijn dat je je zorgen maakt maar niet nodig.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 08:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Disclaimer: deze post is vriendelijk bedoeld
Ik geloof in eerdere berichten van jou gelezen te hebben dat je je zorgen maakt en bij tijd en wijle erg gestresst bent. Is het dan verstandig dat je tot 02:30u 's nachts naar vervelende filmpjes kijkt? Misschien zijn ademhalingsoefeningen een optie?
Ik heb een eigen bedrijf en kan zelf mijn tijd indelen.
Tussen 02.00 en 03.00 naar bed is voor mij eerder standaard dan uitzondering.![]()
Als hij in een warm land zit, dan kan hij daar beter even blijven. Kans op besmetting is lager. De ambassade kan beter zijn hotelkosten vergoeden ipv dat we hem terughalen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef Brybry het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Wat kan ik vanuit Nederland doen voor hem?![]()
Man man man, elke ochtend een virtuele meeting met ons team waarbij het inmiddels alleen nog maar gaat over "wanneer zouden we in volledige lockdown gaan? Hoeveel maanden?". Daarna steeds maar snel dit topic induiken waar er in ieder geval ook nog wat positievere geluiden te horen zijn![]()
![]()
hebben ze daar een 0 uren contractquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef roos94 het volgende:
Circue de Soleil ontslaat meer dan 4000 personeelsleden![]()
Niemand doet dat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is ook een stukje eigen verantwoording. Je kunt zelf binnen blijven toch.
Mensen die vaker naar de supermarkt gaan met verkoudheid doen dat nu ook. Alleen dan blijkt het ineens Corona te zijn.![]()
Als je je echt zorgen maakt dan zou je juist zorgen voor minder stress en meer slaap 's nachts, want beiden zorgen voor een beter immuunsysteem, en dus betere bescherming tegen het coronavirus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Fijn dat je je zorgen maakt maar niet nodig.
Ik heb een eigen bedrijf en kan zelf mijn tijd indelen.
Tussen 02.00 en 03.00 naar bed is voor mij eerder standaard dan uitzondering.
tenzij de sensatiebelustheid het wint van gezond verstand.Alpha kenny one![]()
Dat was drie weken geleden nieuws in Nederland.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef polderturk het volgende:
Volgens de Chinese ambassadeur in Turkije zijn er twee effectieve medicijnen tegen Corona:
Bij 35 van de 80 patiënten werd de behandeltijd gereduceerd van 11 naar 4 dagen. Dit kan de druk op ons zorgsysteem verlagen.twitter:genclikbirligi twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 09:35:29Çin İstanbul Başkonsolosu Cui Wei 2 ilacın etkili olduğunu açıkladı:
“Biri klorokin fosfat diğeri de favipiravir. 80 kişilik deneyde, 35 kişinin tedavi süresi 11’den 4 güne indi. İlacı kullananların 2.5 günde ateşi düştü”
(@:ChinaEmbTurkey)
https://t.co/gJ2ntvG1UD reageer retweetJe bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Hoe kun je zoiets roepen... Dit is totaal niet wetenschappelijk onderbouwdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als hij in een warm land zit, dan kan hij daar beter even blijven. Kans op besmetting is lager. De ambassade kan beter zijn hotelkosten vergoeden ipv dat we hem terughalen.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Dat gebruiken ze hier ookal, en waarschijnlijk overal. Is niet iets Turks, zal zouden ze dat wel graag laten weten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef polderturk het volgende:
(@:ChinaEmbTurkey)
https://t.co/gJ2ntvG1UD reageer retweet![]()
Veel dat soort banen zijn ZZP geworden een jaar of 10 terug..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:50 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hebben ze daar een 0 uren contract![]()
dan heb je echt een probleemquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:53 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Veel dat soort banen zijn ZZP geworden een jaar of 10 terug..![]()
Maar de hoeveelheid contact die iedereen heeft is wel drastisch vermindert natuurlijk. Tuurlijk zal het virus zich blijven verspreiden, maar ik denk dat dat ook wel belangrijk zal zijn om te zorgen dat mensen er tegen beschermd raken. Helemaal in lockdown gaan is denk ik nu nog niet nodig.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zeker. Maar mensen doen dat nu al niet op grote schaal. Met z’n allen even bijpraten op straat, in groepjes keuvelen in het park. Groepen jongeren die zich de pleuris vervelen.![]()
Belgische perscotwitter:be_gezondheid twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 10:49:49LIVE: Volg hier binnen enkele minuten onze persconferentie met VGT over het coronavirus 👉https://t.co/YBiCDkh6dR https://t.co/MRN06NjTPX reageer retweet
![]()
waarom gaat die meeting dan door? ik heb twee keer per dag digitale meetings met m'n directe collega's maar gelukkig wel gewoon werkzaken te bespreken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:50 schreef kwiwi het volgende:
Man man man, elke ochtend een virtuele meeting met ons team waarbij het inmiddels alleen nog maar gaat over "wanneer zouden we in volledige lockdown gaan? Hoeveel maanden?". Daarna steeds maar snel dit topic induiken waar er in ieder geval ook nog wat positievere geluiden te horen zijn![]()
https://joop.bnnvara.nl/n(...)behandeling-covid-19quote:China: Japans griepmedicijn werkt goed bij behandeling Covid-19
Een Japans medicijn dat is ontwikkeld voor de behandeling van griep, is ook effectief bij de behandeling van patiënten die zijn besmet met het nieuwe coronavirus. Dat zeggen de Chinese autoriteiten na een klinische test bij 340 patiënten.
Uit het onderzoek blijkt dat patiënten die worden behandeld met het middel favipiravir veel sneller genezen. Ook lijkt het middel effectief bij het verhelpen van de longproblemen waarmee Covid-19 gepaard gaat, schrijft The Guardian.
In 2016 stelde Japan favipiravir ook al ter beschikking aan Guinee voor de behandeling van ebola. Japanse autoriteiten waarschuwen wel voor te veel optimisme. Volgens het Japanse ministerie van Volksgezondheid is favipiravir minder effectief bij patiënten met ernstige symptomen. Ook andere antivirale middelen lijken vooral vruchten af te werpen bij de behandeling van coronapatiënten met milde of gemiddelde klachten.
Ik heb begrepen dat mensen eerst symptomen van griep ontwikkelen. Dan lijkt het voorbij te zijn, en dan begint de kortademigheid.
Misschien kunnen deze medicijnen vlak na de griepsymptomen gebruikt worden.![]()
Blijkbaar heeft iedereen nu tijd teveelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom gaat die meeting dan door? ik heb twee keer per dag digitale meetings met m'n directe collega's maar gelukkig wel gewoon werkzaken te bespreken.![]()
![]()
Kijk maar op de wereldkaart en waar er vooral problemen zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:51 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoe kun je zoiets roepen... Dit is totaal niet wetenschappelijk onderbouwd![]()
Evenstar
![]()
@Salina
Sorry, late reactie, nu pas thuis.
Gewoon gaan! Alle ziekenhuizen nemen echt voldoende maatregelen om verspreiding te voorkomen. Daarnaast zijn de ziekenhuizen echt heel rustig op dit moment. Denk serieus dat het UMC in Utrecht nog maar 20-30% van de normale drukte heeft. Daardoor ontstaat meer ruimte en ben je niet in elkaars nek aan het hijgen.De mensen die daar komen worden keer op keer gewezen op de risico's van en gedragsregels omtrent corona. De professionals weten natuurlijk ook wat er speelt en nemen alle benodigde maatregelen.
Denk serieus dat je meer kans loopt om besmet te raken in de lokale supermarkt dan in een ziekenhuis op dit moment, dus ik zou het door laten gaan. Vooral omdat de kans bestaat dat regulier zorg dat kan wachten de komende tijd nog verder afgebouwd gaat worden.![]()
is het nu beter om nu besmet te worden of zolang mogelijk uitstellen dat het wat rustiger is in de zorg,![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef KingRadler het volgende:
is het nu beter om nu besmet te worden of zolang mogelijk uitstellen dat het wat rustiger is in de zorg,![]()
Doe eens een gok...![]()
Evenstar
![]()
Gewoon niet bewust besmet raken zou mijn advies zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef KingRadler het volgende:
is het nu beter om nu besmet te worden of zolang mogelijk uitstellen dat het wat rustiger is in de zorg,
Daarnaast is nu wel het slechts mogelijke moment denk ik. Als volgende week de IC's vollopen zoals verwacht dan heb je geen bed meer als die nodig blijkt te zijn.![]()
Zou niet vooraan willen staan, kom liever later aan de beurt als er tig keer meer ervaring opgedaan is in de behandelmethodes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef KingRadler het volgende:
is het nu beter om nu besmet te worden of zolang mogelijk uitstellen dat het wat rustiger is in de zorg,"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Zo lang mogelijk uitstellen. Dan heb je ook meer kans op dat er inmiddels meer medicijnen voor verkrijgbaar zijn (meer productie, effectievere medicijnen enz) en hopelijk weet je het lang genoeg uit te houden tot het vaccin beschikbaar is voor iedereen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef KingRadler het volgende:
Ik wil eigenlijk wel dat die afspraak gewoon doorgaat (kaakchirurg), want mijn gebit is wel een soort tikkende tijdbom, sinds oktober eigenlijk alZolang je zelf geen verkoudheidsklachten hebt zou ik gewoon gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar wat zijn exact de risico's? Zijn er risico's?Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Nu ben je te laatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef KingRadler het volgende:
Volgens mij kom je in een drukke periode terecht als je het nu op loopt. Hopelijk hoef je dan niet naar het zkh om behandeld te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef KingRadler het volgende:
is het nu beter om nu besmet te worden of zolang mogelijk uitstellen dat het wat rustiger is in de zorg,Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
En jij kunt bevestigen dat in die landen actief gemeten wordt? En dat de cijfers tijdig gedeeld worden?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kijk maar op de wereldkaart en waar er vooral problemen zijn.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Ja, maar jij zit ook in een risicogroep dacht ik? Dan is dat het meest verstandige wat je kunt doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben niemand.
Ga echt nergens heen. Rundumhausen, verder niet.
Andere mensen gaan geen rekening met je houden. Die zijn dit weekend te druk bezig met zich op straat of in de parken te vermaken omdat de horeca is gesloten.
Milde klachten of niet, het is toch maar een griepje en heb wel genoeg thuis gezeten. Dat is een beetje de mentaliteit die ik veel zie.![]()
Ik weet werkelijk niet waar jij het over hebt met je sensatiebelust.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als je je echt zorgen maakt dan zou je juist zorgen voor minder stress en meer slaap 's nachts, want beiden zorgen voor een beter immuunsysteem, en dus betere bescherming tegen het coronavirus.
tenzij de sensatiebelustheid het wint van gezond verstand.
Ik volg het nieuws, en jij ook zo te zien anders zat je niet op dit topic.
Jij denkt werkelijk als je laat maar bed gaat dat je ook automatisch korter slaapt?
Wat een intellect ben jij zeg![]()
Ja, de grote loftrompet over een speech en de vorm.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt volkomen van de pot gerukt hoe de media in een kramp schieten van kritiek op de premier en het kabinet. Het is echt niet zo dat ze door het gepeupel dreigen te worden afgemaakt.
Er wordt een sfeertje van kritiekloze nationale trots gecreeerd die nog het meest doet denken aan de VS na 9/11, waardoor er juist door die kritiekloosheid heel veel mogelijk werd wat niet hoorde.
Terwijl het nu gaat over handelen.
Enige vorm van kritiek lijkt er niet te zijn of niet te mogen, kritische vragen stellen mag niet en Wilders wordt constant aangesproken op de vorm i.p.v. de inhoud.
En dan zeggen dezelfde dan er geen politiek bedreven mag worden nu (Klaver, Jetten).![]()
Klopt maar ook daar gaat de exponentiële stijging door. Maar goed dat was ook wel te verwachten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Lan van 82 miljoen inwoners. Hier,schrikken ze niet van![]()
Als Urgenda een rechtzaak kan beginnen om de burgers te beschermen, dan moet dit ook kunnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Momo het volgende:
Met slap overheidsbeleid en niet voorbereiden ook niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:26 schreef -river- het volgende:
Die artsen kunnen zich beter bezig houden met hun vak, want met dat aanklagen gaat de corona niet weg.![]()
Armenie?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:07 schreef polderturk het volgende:
Onze oosterburen doen het verrassend goed.Géén kloon van tvlxd!![]()
En dat terwijl de brief aan de kamer begon met "Het doel van de huidige maatregelen is het laten ontstaan van groepsimmuniteit." Zoals voorgelezen door Thierry.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, de grote loftrompet over een speech en de vorm.
Terwijl het nu gaat over handelen.
Enige vorm van kritiek lijkt er niet te zijn of niet te mogen, kritische vragen stellen mag niet en Wilders wordt constant aangesproken op de vorm i.p.v. de inhoud.
En dan zeggen dezelfde dan er geen politiek bedreven mag worden nu (Klaver, Jetten).
Kan je er daarna wel een semantische discussie van maken, strekking was gewoon, we gaan door op het maximale niveau van de zorg, ondanks de doden, want we denken dat het meegaat vallen. Geen vraag mocht gesteld worden in de technische briefings, elke keer werd het vroeg afgebroken en bij het eerste geval gaf Jaap aan dat we bij 50 gevallen, w.v. 30% ontraceerbaar zouden doorschakelen.![]()
Ik associeer de Duitsers altijd met discipline. Dat komt ze nu goed van pas.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:07 schreef polderturk het volgende:
Onze oosterburen doen het verrassend goed.![]()
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=truequote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wil je svp dit even met bronvermelding en aantallen benoemen. Liefst ook even in percentages, als dat niet te ingewikkeld voor je is.![]()
25.5 miljoen in Florida??quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Heel Florida gaat in lockdow voor onbepaalde tijd inderdaad. Men verwacht 25.5 miljoen geïnfecteerden over de komende 8 weken (niet allen in nood van medische zorg gelukkig)Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Hoe hebben de Duitsers iets aan de associaties die jij maakt?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik associeer de Duitsers altijd met discipline. Dat komt ze nu goed van pas.![]()
![]()
Waarom heeft Luxemburg hun aantal cases flink naar beneden bijgeschaald? Vanochtend hadden ze nog + 200 zoveel en bijna 1000 cases per miljoen inwoners.
https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
Misschien dat ze eerst in de ergst getroffen gebieden wat extra maatregelen gaan nemen. Ik denk dat helemaal in lockdown ook niet kan en niet wenselijk is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de hoeveelheid contact die iedereen heeft is wel drastisch vermindert natuurlijk. Tuurlijk zal het virus zich blijven verspreiden, maar ik denk dat dat ook wel belangrijk zal zijn om te zorgen dat mensen er tegen beschermd raken. Helemaal in lockdown gaan is denk ik nu nog niet nodig.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Paard van Trojequote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:12 schreef SunZomer het volgende:
https://www.instagram.com/p/B94jABWBbPg/?utm_source=ig_embed
Handig, dat beschuitje....![]()
nee nou... laat 1% wel medische zorg nodig hebbenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Heel Florida gaat in lockdow voor onbepaalde tijd inderdaad. Men verwacht 25.5 miljoen geïnfecteerden over de komende 8 weken (niet allen in nood van medische zorg gelukkig)
heb je nog wel wat te doen zo als verpleger
Daarbij, volgens mij is Florida een soort bejaardenhuis
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 11:14:16 ]![]()
Mijn associaties kloppen vrijwel altijdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Hoe hebben de Duitsers iets aan de associaties die jij maakt?![]()
![]()
Californië.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Heel Florida gaat in lockdow voor onbepaalde tijd inderdaad. Men verwacht 25.5 miljoen geïnfecteerden over de komende 8 weken (niet allen in nood van medische zorg gelukkig)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
https://nypost.com/2020/0(...)ill-get-coronavirus/quote:Californië dusquote:With community transmission in 23 California counties, according to Newsom, “we project that roughly 56 percent of our population — 25.5 million people — will be infected with the virus over an eight week period,” he said.![]()
![]()
Godver wat slechtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:12 schreef SunZomer het volgende:
https://www.instagram.com/p/B94jABWBbPg/?utm_source=ig_embed
Handig, dat beschuitje....ik lig krom
![]()
![]()
Je wil het niet lopen hoor, van florida naar caliquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
https://nypost.com/2020/0(...)ill-get-coronavirus/
[..]![]()
Precies hetzelfde wat onze premier heeft gezegd. Dat meer dan de helft besmet zal raken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Californië dus![]()
Zo gek is het niet toch?![]()
Meierijstad, Uden en Boekelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:16 schreef vosss het volgende: [..] Als je kijkt dat Uden nu het centrum is van de meeste besmettingen dan zat onze jacco toch gewoon spot-on met zijn meldingen qua locatie.
In Meierijstad zijn volgens het RIVM 72 mensen besmet. Dat zijn er twaalf meer dan gisteren. In Uden en Boekel wonen respectievelijk 60 en 20 inwoners met Corona. Boekel heeft van heel Nederland per 100.000 inwoners het hoogste aantal besmettingen.![]()
Wel goed voor de beenspierenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je wil het niet lopen hoor, van florida naar cali![]()
![]()
Heel benieuwd naar de cijfers. Hoop toch op enigszins positief nieuws voor zover mogelijk. Het aantal doden leek de afgelopen 3 dagen te stabiliseren en hopelijk vlakt ook de stijging van het aantal besmettingen af. Het ergste zou zijn als we ineens +700 besmettingen hebben en +40 doden ofzo. Dan is iedereen helemaal in paniek.![]()
Dit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:10 schreef _I het volgende:
[..]
En dat terwijl de brief aan de kamer begon met "Het doel van de huidige maatregelen is het laten ontstaan van groepsimmuniteit." Zoals voorgelezen door Thierry.
Kan je er daarna wel een semantische discussie van maken, strekking was gewoon, we gaan door op het maximale niveau van de zorg, ondanks de doden, want we denken dat het meegaat vallen. Geen vraag mocht gesteld worden in de technische briefings, elke keer werd het vroeg afgebroken en bij het eerste geval gaf Jaap aan dat we bij 50 gevallen, w.v. 30% ontraceerbaar zouden doorschakelen.
Omdat onrust ontstond is er een andere draai aan gegeven.
Alleen sociale druk kan dit kabinet/RIVM bijsturen, economie is belangrijker dan aantal doden.
Keek maar hoe snel er economische maatregelen kwamen.![]()
komt helaas nog wel denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Heel benieuwd naar de cijfers. Hoop toch op enigszins positief nieuws voor zover mogelijk. Het aantal doden leek de afgelopen 3 dagen te stabiliseren en hopelijk vlakt ook de stijging van het aantal besmettingen af. Het ergste zou zijn als we ineens +700 besmettingen hebben en +40 doden ofzo. Dan is iedereen helemaal in paniek.![]()
Bereid je maar voor. Er kan nog geen afvlakking zijn omdat de maatregelen twee weken nodig hebben om effect te laten zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zal het gaan als bijvoorbeeld Texas hard wordt geraakt? Daar wonen zoveel mensen met overgewicht en een conditie als een bos wortels.![]()
![]()
HOU NOU EENS OP OVER HET AANTAL BESMETTINGEN!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Heel benieuwd naar de cijfers. Hoop toch op enigszins positief nieuws voor zover mogelijk. Het aantal doden leek de afgelopen 3 dagen te stabiliseren en hopelijk vlakt ook de stijging van het aantal besmettingen af. Het ergste zou zijn als we ineens +700 besmettingen hebben en +40 doden ofzo. Dan is iedereen helemaal in paniek.
Het is al lang duidelijk dat het aantal besmettingen 0,0 zegt.![]()
Zonder economie vallen er onnoemelijk veel meer dodenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:18 schreef Smack10 het volgende:
economie is belangrijker dan aantal doden.![]()
dan sterven er meer relatiefquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zal het gaan als bijvoorbeeld Texas hard wordt geraakt? Daar wonen zoveel mensen met overgewicht en een conditie als een bos wortels.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
HOU NOU EENS OP OVER HET AANTAL BESMETTINGEN!!
Ik dacht dat de EU dichtging.quote:
Of zijn dit de "vluchtelingen" die al door 7 veilige landen zijn gereisd?![]()
![]()
Linedancing met ruim 1,5 meter afstand tot elkaar denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zal het gaan als bijvoorbeeld Texas hard wordt geraakt?
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 11:20:43 ]![]()
De cijfers zeggen totaal niks meer, word vrijwel niks getest, alleen ernstige gevallen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik neem aan dat die met al die gesloten grenzen ook bijna niet meer binnen komen nuquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat is niet helemaal waar. Er wordt dan wel alleen bij ziekenhuisopname getest. Maar wel consequent getest. Het cijfer groeit op dit moment exponentieel. Dat er meer besmettingen zijn dan bekend is al langer duidelijk. Dat wil niet zeggen dat het een nietszeggend cijfer is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Incubatietijd kan ook een stuk korter zijn dus door de maatregelen raken er (als ze werken) nu al minder mensen besmet toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bereid je maar voor. Er kan nog geen afvlakking zijn omdat de maatregelen twee weken nodig hebben om effect te laten zien.
Al kunnen de mensen die vorige week al besmet waren natuurlijk ook heel goed deze week of volgende week sterven.![]()
Dat geen bezoek toelaten in verpleeghuizen stelt me ook niet gerust.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Omdat onrust ontstond is er een andere draai aan gegeven.
Alleen sociale druk kan dit kabinet/RIVM bijsturen, economie is belangrijker dan aantal doden.
Keek maar hoe snel er economische maatregelen kwamen.
Ja aan de ene kant wel, want die ouderen zijn beschermd. Aan de andere kant is het precies de UK strategie die hier werd neergezet van de ouderen afschermen terwijl Corona rondgaat onder de gezonde mensen voor herd immunity.![]()
Hmm, percentages zijn toch te lastig dus. In Italië wordt niet alles getest, dus het werkelijk aantal besmittingen ligt aannemelijk ook hoger. Wellicht zelfs vele malen hoger. Kortom; de mortality rate is niet te herleiden door het aantal geregistreerde doden te delen door het aantal geregistreerde besmettingen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=trueJe bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Gelukkig is het niet binair.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zonder economie vallen er onnoemelijk veel meer doden![]()
Paniek weet ik niet, maar dan liggen strengere maatregelen wel om de hoek.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Heel benieuwd naar de cijfers. Hoop toch op enigszins positief nieuws voor zover mogelijk. Het aantal doden leek de afgelopen 3 dagen te stabiliseren en hopelijk vlakt ook de stijging van het aantal besmettingen af. Het ergste zou zijn als we ineens +700 besmettingen hebben en +40 doden ofzo. Dan is iedereen helemaal in paniek.
Verwachting is denk ik 490 besmettingen en 23 doden obv afgelopen dagen?Géén kloon van tvlxd!![]()
Dan zegt dat toch wel iets? Namelijk hoeveel ernstige gevallen erbij komen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
De cijfers zeggen totaal niks meer, word vrijwel niks getest, alleen ernstige gevallen.![]()
Nieuwste cijfers RIVM vanmiddag zullen inderdaad de ernstige Covid-19 gevallen weergeven. Werkelijk aantal gevallen 10 x hoger ofzo?![]()
Dat is wel de bedoeling jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Incubatietijd kan ook een stuk korter zijn dus door de maatregelen raken er (als ze werken) nu al minder mensen besmet toch?
Al kunnen de mensen die vorige week al besmet waren natuurlijk ook heel goed deze week of volgende week sterven.Hopelijk zijn de regels streng genoeg.
![]()
ze worden toch verzorgd door gezonde mensen, die op hun beurt weer in hun vrije tijd naar familie en vrienden gaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat geen bezoek toelaten in verpleeghuizen stelt me ook niet gerust.
Ja aan de ene kant wel, want die ouderen zijn beschermd. Aan de andere kant is het precies de UK strategie die hier werd neergezet van de ouderen afschermen terwijl Corona rondgaat onder de gezonde mensen voor herd immunity.![]()
Ze zeiden zondag zelf ongeveer 6000 te schatten. Verdubbelingstijd van 5 dagen, zit je nu rond de 12.000.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Nieuwste cijfers RIVM vanmiddag zullen inderdaad de ernstige Covid-19 gevallen weergeven. Werkelijk aantal gevallen 10 x hoger ofzo?![]()
Je hebt gelijk, ik heb mij verkeerd verwoord. Maar de cijfers zijn ook heel erg misleidend, waardoor veel mensen kunnen denken dat het wel meevalt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan zegt dat toch wel iets? Namelijk hoeveel ernstige gevallen erbij komen?![]()
Het is niet nietszeggend, maar het is een weinigzeggend cijfer. En daarom heeft het 0 toegevoegde waarde op dit moment. Dus stop daar mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er wordt dan wel alleen bij ziekenhuisopname getest. Maar wel consequent getest. Het cijfer groeit op dit moment exponentieel. Dat er meer besmettingen zijn dan bekend is al langer duidelijk. Dat wil niet zeggen dat het een nietszeggend cijfer is.
Enige waar we ons op kunnen richten zijn op dit moment de IC opnames.![]()
Denk ik wel, het geeft toch aan hoeveel ernstige cases erbij komen? Die worden namelijk allemaal nog getest. Is een soort voorbode van je IC-dekkingsgraad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat kun je in een lopende epidemie sowieso niet echt. Op Worldometers staan twee methoden om een inschatting te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Multatilu het volgende:
Kortom; de mortality rate is niet te herleiden door het aantal geregistreerde doden te delen door het aantal geregistreerde besmettingen.
bijvoorbeeld
Mortaliteit = aantal doden/(aantal doden + aantal genezen)
Die berekening gaat namelijk van het resultaat uit, je gaat of dood, of je geneest en zo kun je een beetje rekenen aan de achterkant... maar het blijft lastig![]()
Ahh thxquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Californië dus
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Blij dat ik kon helpenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik zit dommig te grijnzen, dat is ook goed voor de weerstand toch?![]()
![]()
+16 voor de Belgen
Werd wel verwacht.
Ze nemen aan dat dat over een week naar de 100 per dag gaat en daarna zou de lockdown (van kracht sinds dinsdag) zijn werk moeten gaan doen![]()
Fietsen ook niet trouwens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je wil het niet lopen hoor, van florida naar caliPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Vooral, welke graadmeter van de toestand ga je anders gebruiken?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik kwam op 483 en 22 op basis van extrapolatie. Maar dat is natuurlijk een weinig betrouwbare voorspelling omdat er minder getest wordt door schaarste en mortaliteit achter loopt op besmettingen dus een na-ijl effect kent. En voor Brabant zijn we bijna op het punt gekomen dat de eerste social distancing maatregelen effect zouden moeten gaan hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Paniek weet ik niet, maar dan liggen strengere maatregelen wel om de hoek.
Verwachting is denk ik 490 besmettingen en 23 doden obv afgelopen dagen?![]()
Geen LSD voor 12 uur man, zelfs niet als je thuiswerkt, echt asoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:24 schreef theNull het volgende:
De eerste mondkapjes lopen hier over straat.![]()
Waarom lukt het de Belgen wel?quote:Maar dan waren de mondmaskers nog niet op Belgische bodem. “Door de coronacrisis hangen alle beschikbare vliegtuigen in de lucht voor transporten”, vervolgt Nicolas. Maar om dat probleem op te lossen, schoot de hoofdaandeelhouder van Essevee Tony Beeuwsaert ter hulp. Hij is aandeelhouder bij luchtvaartmaatschappij ASL en kon een vliegtuig op de kop tikken om de mondmaskers vanuit China naar België te vliegen. “Het kostte bloed, zweet en tranen maar we zijn enorm opgelucht dat we de noden van de zorgverleners konden inlossen”, aldus Nicolas. “We hoorden over schrijdende toestanden van hulpverleners die lakens in reepjes moesten snijden om voor hun mond en neus te binden. Voor hen hebben we ons dag en nacht ingezet. Sinds zaterdag had ik maar 15 uren slaap. De tijdsdruk was enorm.” De komende dagen zouden er nog 15 tot 20 miljoen mondmaskers voet aan Belgische grond moeten kunnen zetten.![]()
Ging het nou om verpleegtehuizen of ook om de verzorgingstehuizen. Die laatste categorie heeft namelijk bewoners die nog wel zelfstandig de straat op zouden kunnen, en ik neem aan dat die nu dan ook binnen moeten blijven?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
wat er op de ic ligt en aantal dodenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:24 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Vooral, welke graadmeter van de toestand ga je anders gebruiken?![]()
Het heeft absoluut toegevoegde waarde. Het werd hierboven al even genoemd maar je zou het ook "ernstige gevallen"-cijfer kunnen noemen. Dat er meer besmettingen zijn weten we al.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Het is niet nietszeggend, maar het is een weinigzeggend cijfer. En daarom heeft het 0 toegevoegde waarde op dit moment. Dus stop daar mee.
Enige waar we ons op kunnen richten zijn op dit moment de IC opnames.
Dat we ons alleen kunnen berusten op de IC cijfers is ook niet waar omdat die sinds gisteren ook niet meer lijken te kloppen. (In eens veel minder IC opnames)
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Het meest veilige getal is het dodental. Dat is het meest zeggende cijfer. Dit kun je ook vergelijken met buurlanden om zo het echte aantal besmettingen uit te rekenen.![]()
Als je ervan uitgaat dat 20% een ernstig geval is (dat waren ooit de cijfers)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het heeft absoluut toegevoegde waarde. Het werd hierboven al even genoemd maar je zou het ook "ernstige gevallen"-cijfer kunnen noemen. Dat er meer besmettingen zijn weten we al.
Dat we ons alleen kunnen berusten op de IC cijfers is ook niet waar omdat die sinds gisteren ook niet meer lijken te kloppen. (In eens veel minder IC opnames)
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Het meest veilige getal is het dodental. Dat is het meest zeggende cijfer. Dit kun je ook vergelijken met buurlanden om zo het echte aantal besmettingen uit te rekenen.
dan is het werkelijke aantal dus minstens 5x hoger![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat 20% een ernstig geval is (dat waren ooit de cijfers)
dan is het werkelijke aantal dus minstens 5x hoger![]()
![]()
Wie neemt dat aan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:23 schreef riazop het volgende:
+16 voor de Belgen
Werd wel verwacht.
Ze nemen aan dat dat over een week naar de 100 per dag gaat en daarna zou de lockdown (van kracht sinds dinsdag) zijn werk moeten gaan doen'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nu pas?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:24 schreef theNull het volgende:
De eerste mondkapjes lopen hier over straat."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Waarom zouden die ineens niet meer kloppen dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:25 schreef BarryOSeven het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Bemerk bij mijzelf ook nog enige gene om met sjaal, mondkapjes handschoenen o.i.d. de straat op te gaanquote:![]()
![]()
Omdat ze hem niet meer uitkomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom zouden die ineens niet meer kloppen dan?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de requirements voor een IC-opname strenger geworden zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom zouden die ineens niet meer kloppen dan?
Als je uit gaat van exponentiele groei (wat de IC opnames ook deden) dan zou je niet in eens zo'n daling van IC opnames verwachten maar juist een stijging.![]()
Als je het goed doet herkent toch niemand je.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:29 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Bemerk bij mijzelf ook nog enige gene om met sjaal, mondkapjes handschoenen o.i.d. de straat op te gaan
Forum Opties Forumhop: Hop naar: