abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192159058
Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers:

https://bing.com/covid

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

https://www.who.int/redir(...)-situation-dashboard

Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER

* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app

Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:11 #2
367000 roos94
pi_192159066
Fipotje
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:48:33 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192159074
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
Ik vertel jullie vast de speech van willempie zodat jullie niet hoeven te kijken.

We bevinden ons momenteel in een crisis. Allereerst betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers. Het moet een uiterst moeilijke tijd zijn om dit verlies te kunnen verwerken. Vele hardwerkende mensen zullen diep geraakt worden door de gevolgen van het Corona virus. Denk aan de mensen in de zorg, die nu onder grote druk hun uiterste best doen om alle patiënten zo draadkrachtig bij te staan.

Maar ook aan de ZZP'ers, die plots hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren op de manier waarvan zij dat gewend zijn. Of de leraren op onze scholen, die nu overgeleverd zijn aan digitaal materiaal.

Het corona virus raakt ons allen. Het is al meermaals gezegd, maar ik verzoek alle Nederlanders dringend de adviezen van het RIVM op te volgen. Schud geen handen, houdt 1.5 meter afstand, blijf binnen waar mogelijk. Let op elkaar en vergeet ook de oudere medemens niet. Bel eens uw oude buurman op, of bied aan hen te helpen bij het doen van boodschappen.

Samen kunnen wij dit virus overwinnen. Daar geloof ik in. Dank u wel.
En: Mocht ik overlijden, dan gaat Maxima naar de hoogste bieder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192159080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik vind 5 minuten al lang. :')
Ik dacht serieus eerst dat jij de leestijd van dat NRC-artikel bedoelde:

Leestijd 5 minuten

Maar je bedoelt de Twitter-feed refreshen waarschijnlijk. :D _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192159084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik heb een grafiekje voor je.

[ afbeelding ]

Stijgt nog steeds exponentieel. (Houd het zelf bij per dag)

Moet alleen die legenda eens fixxen. Maar het lijkt me duidelijk dat blauw het aantal besmettingen zijn.
Maar waar zijn de laatste cijfers van de afgelopen 3 dagen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192159085
quote:
Ik vertel jullie vast de speech van willempie zodat jullie niet hoeven te kijken.

We bevinden ons momenteel in een crisis. Allereerst betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers. Het moet een uiterst moeilijke tijd zijn om dit verlies te kunnen verwerken. Vele hardwerkende mensen zullen diep geraakt worden door de gevolgen van het Corona virus. Denk aan de mensen in de zorg, die nu onder grote druk hun uiterste best doen om alle patiënten zo draadkrachtig bij te staan.

Maar ook aan de ZZP'ers, die plots hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren op de manier waarvan zij dat gewend zijn. Of de leraren op onze scholen, die nu overgeleverd zijn aan digitaal materiaal.

Het corona virus raakt ons allen. Het is al meermaals gezegd, maar ik verzoek alle Nederlanders dringend de adviezen van het RIVM op te volgen. Schud geen handen, houdt 1.5 meter afstand, blijf binnen waar mogelijk. Let op elkaar en vergeet ook de oudere medemens niet. Bel eens uw oude buurman op, of bied aan hen te helpen bij het doen van boodschappen.

deze gaan we ernaast leggen vanavond, zal niet veel schelen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192159091
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En: Mocht ik overlijden, dan gaat Maxima naar de hoogste bieder.
Ik bied 2 vleermuizen
pi_192159094
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Leestijd 5 minuten

is ook vrij lang natuurlijk
pi_192159099
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mooi! Ik zie in de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames dat dat al een paar dagen aan het afnemen is, klopt dat bij jullie ook?
Of het aantal opnames daalt weet ik zo niet, maar ons ziekenhuis komt wel steeds voller te liggen.

Er worden 6 ontslagen verwacht vandaag. Dan kan het aantal opnames dalen, maar zolang dat nog steeds meer is dan het aantal ontslagen zal de druk nog wel verder toenemen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:50:22 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192159106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:35 schreef HiZ het volgende:
Ik kom net via Parijs uit Istanbul. Geen symptomen ook medium afgescheiden gehouden. Ik was van plan om thuis te werken en alleen de hond uit te gaan laten en volgende week één keer plannen naar kantoor te gaan.

Of moet ik nu in zelf quarantaine gaan voor twee weken.
Doen nog dat wat je leuk vindt. U zult spoedig sterven met helse pijnen!

Aldus onze FOK! virologen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192159119
quote:

Al die aandacht naar zzp. Er zijn ook loonwerkers die in grote onzekerheid zitten. Daar hoor ik niks over.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:51:23 #12
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192159127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Leestijd 5 minuten

Jah ;)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 09:52:01 #13
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192159140
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Met andere woorden je bent overtollig personeel en was al die tijd gewoon aan het werk?
_O-

Nee grapjas, we kijken iedere dag of iedereen er is, of er geen zieken zijn en of alle toestellen goed bezet zijn (dus ook of alle kennis in huis is).

Daarna gaat personeel die ook thuis kunnen werken naar huis en als er daarna nog steeds teveel personeel is mogen die ook naar huis.

Studenten/leerlingen en hele nieuwe collega's blijven ook thuis of worden ingezet voor randzaken, zodat de toestellen niet te druk worden.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:52:11 #14
440653 BarryOSeven
pi_192159144
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar waar zijn de laatste cijfers van de afgelopen 3 dagen?
Die heb ik er in verwerkt:

pi_192159146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Of het aantal opnames daalt weet ik zo niet, maar ons ziekenhuis komt wel steeds voller te liggen.

Er worden 6 ontslagen verwacht vandaag. Dan kan het aantal opnames dalen, maar zolang dat nog steeds meer is dan het aantal ontslagen zal de druk nog wel verder toenemen.
OK, keep up the good work!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:52:32 #16
440653 BarryOSeven
pi_192159151
Nieuw plaatje met legenda!

pi_192159157
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Al die aandacht naar zzp. Er zijn ook loonwerkers die in grote onzekerheid zitten. Daar hoor ik niks over.
Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.
pi_192159161
heeft iemand die IC data ook als plain tekst bewaard, want de aangeleverde data loopt heel erg achter.
18 maart heeft op 161 gestaan, daarna 177 en staat nu op 200.

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
pi_192159162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad, het was een spectaculaire toespraak waarin hij een experimentele strategie ontvouwde die op onjuiste virologische inzichten was gebaseerd en waarmee hij veel twijfel, onrust en onzekerheid zaaide. Mensen hebben het logischerwijs geinterpreteerd als dat ze hun gedrag niet of nauwelijks hoeven veranderen.

Maar hij was wel ernstig, staatsmanachtig, vaderlijk zelfs en het was een heel goede toespraak. Duidelijk ook, behalve de aanpak van het kabinet dan, die is onduidelijk. Net als wat we moeten doen en laten. Maar laten we niet vergeten dat het een ontzettend goede toespraak was.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. _O_
pi_192159166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef xminator het volgende:

[..]

Echt hé, kut zzp'ers kiezen er zelf voor om te zzp'en. Dan moet je ook de risico's dragen.
Mwoah, dat is ook wel wat simpel gesteld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192159170
quote:

[..]

Halve dagen werken genot en nu janken (lol)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:25 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192159174
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:53 schreef Fukushima het volgende:
heeft iemand die IC data ook in tekst bewaard, want de data loopt heel erg achter.
18 maart heeft nu op 161 gestaan, daarna 177 en staat nu op 200.

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Nvic zegt 210
pi_192159196
quote:

[..]

Tis de schuld van de zzp'ers. Allemaal. Alles. FUXCK THEM
pi_192159197
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Loonwerkers zitten in een stuk minder onzekerheid door de deeltijdWW/werkverkorting.
pi_192159205
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mwoah, dat is ook wel wat simpel gesteld.
Want? Dat is het hele idee van zzp toch?

Uitzonderingen daargelaten voor bijv. pakketjesbezorgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')