abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:14:46 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192159592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:13 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom niet alle landsgrenzen gewoon gesloten worden (behalve voor noodzakelijk vervoer uiteraard).

Niemand gaat nu toch meer op reis.
Nederlanders die in België wonen en Nederland werken, zitten ook bijvoorbeeld artsen tussen.
pi_192159603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Deels eens. Ik ben zelf zzp'er, al bijna tien jaar. Ik heb bewust gekozen voor de risico's aangaande vraag en aanbod.

Met goede bedrijfsvoering, marketing en keihard werken heb ik mijn bedrijf succesvol gemaakt, ook in onzekere tijden. Heel gestaag gegroeid en mindere periodes konden financieel goed opgevangen worden.

Maar een zzp'er houdt geen rekening met zo'n onwerkelijke situatie als dit. Ik vind een wereldwijd platleggend virus niet echt iets om mee te nemen in je bedrijfsplan. Een groot deel van mijn inkomsten verdwijnt acuut omdat de vraag er niet meer is.

De laatste twee weken van maart kom ik met lopende facturen nog wel door, maar hoe lang gaat dit nog duren? Het thuiswerken of misschien straks niet eens meer de straat op kunnen.

Mensen in loondienst krijgen gewoon doorbetaald, dus ik vind dat niet te vergelijken.

De VVD, de "ondernemerspartij" die jarenlang aangemoedigd heeft om te ondernemen, te vernieuwen, zou natuurlijk ongeloofwaardig worden als er geen steun wordt geboden aan ondernemers.
Ik kan me voorstellen dat dat vreselijk zuur is. Ik hoop oprecht dat de boel snel stabiliseert.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:15:35 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192159606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:13 schreef AToontje87 het volgende:
Niemand gaat nu toch meer op reis.
dan hoeft het toch ook niet meer
pi_192159610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:11 schreef Fukushima het volgende:

[..]

volgens mij gaan zondagmiddag de laatste vluchten... opschieten dus!
of over land via spanje...
De terugkeerders uit Spanje worden NIET gecontroleerd op corona

wat dat betreft is er nog steeds geen regie
pi_192159612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is dat het zelfde als de fase Italie?
Nee, die zitten denk ik redelijk in het rood. Zo niet zwart. Denk wel dat wij iets meer ruimte hebben. Hoop ik.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:16:10 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192159616
kan ik nog wel tanken in Belgie? met nl platen
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:16:23 #82
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192159618
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:15 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, die zitten denk ik redelijk in het rood. Zo niet zwart. Denk wel dat wij iets meer ruimte hebben. Hoop ik.
Hoop ik ook.
pi_192159621
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:16 schreef THEFXR het volgende:
nope, geen essentieel verkeer
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192159626
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:12 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik dacht dat die al dicht was
Voor Belgen wel ja. Die mogen niet naar Nederland. Die moeten so wie so binnen blijven.
pi_192159631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is echt volkomen van de pot gerukt hoe de media in een kramp schieten van kritiek op de premier en het kabinet. Het is echt niet zo dat ze door het gepeupel dreigen te worden afgemaakt.

Er wordt een sfeertje van kritiekloze nationale trots gecreeerd die nog het meest doet denken aan de VS na 9/11, waardoor er juist door die kritiekloosheid heel veel mogelijk werd wat niet hoorde.
pi_192159650
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:01 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Binnen 2 dagen voor de rechter _O_ lekker man, meteen aanpakken die schooier.
Zou hij niet op een cel kunnen met Gokman Tanis?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:43 #87
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192159656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:16 schreef Fukushima het volgende:

[..]

nope, geen essentieel verkeer
had ik het toch goed begrepen, had nl een discussie met iemand die dat vanmorgen was wezen doen, geloof dat er 500 euro boete op staat.
pi_192159663
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:16 schreef THEFXR het volgende:
Doe gewoon even niet zo krenterig en support your locals.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:19:56 #89
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192159675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:19 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Doe gewoon even niet zo krenterig en support your locals.
geen probleem, prijzen zijn toch hard gezakt
pi_192159706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

had ik het toch goed begrepen, had nl een discussie met iemand die dat vanmorgen was wezen doen, geloof dat er 500 euro boete op staat.
In Belgie mag je je alleen nog verplaatsen als je daar een goede reden voor hebt. Essentieel beroep, supermarkt, etc

maar geen familiebezoek of zo

binnenblijven
pi_192159708
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:54 schreef influcted het volgende:

[..]

Loonwerkers zitten in een stuk minder onzekerheid door de deeltijdWW/werkverkorting.
Loonwerkers krijgen daar dan ook minder loon voor. Een zzp er/ ondernemer verdient over het algemeen meer om dit soort dingwn voor zichzelf te regelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 10:23:06 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:33 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192159726
Artsen klagen Franse premier en minister van Volksgezondheid aan

Drie artsen hebben een klacht ingediend tegen de Franse premier Edouard Philippe en de voormalig minister van Volksgezondheid Agnès Buzyn. Zij zijn van mening dat ze op de hoogte waren van de ernst van de coronapandemie, maar daar niet voor gewaarschuwd hebben en niet op tijd maatregelen hebben getroffen.

Philippe en Buzyn worden aangeklaagd omdat ze "vrijwillig hebben afgezien van het nemen of opleggen van maatregelen, waardoor een ramp kan worden bestreden die waarschijnlijk een gevaar voor de veiligheid oplevert". Hierop staat in Frankrijk een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar en een boete van 30.000 euro.

De klacht is in behandeling genomen door het Hof van Justitie van de Republiek. Het is niet bekend wanneer de uitspraak is.
pi_192159727
Heel Californie nu op lockdown , dus rest van de VS volgende week?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:24:02 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192159734
ff een update van china een ik ken daar iemand:

ive stopped reading the local info channel on my wechat. im get occasional updates from my boss and coworkers

places of large public gatherings are still closed. masks still required. schools still closed. travel is restricted. you cant sit next to people.

the town i live in is a boarder city to another country (like san diego and tiauana) . it boarders macau.

it is a very heavily used immigration point, i think like 200k or 300k people per day. or it was. macau is still on total lockdown to the outside.

so zhuhai used to have 100k+ people that worked in macau, that can no longer go to work. and zhuhai now doesnt get the 100k+ tourist that used to cross every day
pi_192159739
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Momo het volgende:

Drie artsen hebben een klacht ingediend tegen de Franse premier Edouard Philippe en de voormalig minister van Volksgezondheid Agnès Buzyn. Zij zijn van mening dat ze op de hoogte waren van de ernst van de coronapandemie, maar daar niet voor gewaarschuwd hebben en niet op tijd maatregelen hebben getroffen.

Philippe en Buzyn worden aangeklaagd omdat ze "vrijwillig hebben afgezien van het nemen of opleggen van maatregelen, waardoor een ramp kan worden bestreden die waarschijnlijk een gevaar voor de veiligheid oplevert". Hierop staat in Frankrijk een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar en een boete van 30.000 euro.

De klacht is in behandeling genomen door het Hof van Justitie van de Republiek. Het is niet bekend wanneer de uitspraak is.
Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.
pi_192159742
quote:

Mooi. Stil.
pi_192159755
quote:

Gekke stokbroden ook altijd
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:26:09 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192159763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Bruins en Rutte gaan dat soort processen ook tegemoet hoor.
Je kunt het toch nooit goed doen. Doe je een totale lockdown, dan klagen mensen dat je de economie kapot maakt... Heel veel mensen in Nederland en andere Europeese landen hadden deze maatregelen van nu 2/3 weken geleden echt niet geaccepteerd, je had maar carnaval eens moeten aflasten....
pi_192159772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Deels eens. Ik ben zelf zzp'er, al bijna tien jaar. Ik heb bewust gekozen voor de risico's aangaande vraag en aanbod.

Met goede bedrijfsvoering, marketing en keihard werken heb ik mijn bedrijf succesvol gemaakt, ook in onzekere tijden. Heel gestaag gegroeid en mindere periodes konden financieel goed opgevangen worden.

Maar een zzp'er houdt geen rekening met zo'n onwerkelijke situatie als dit. Ik vind een wereldwijd platleggend virus niet echt iets om mee te nemen in je bedrijfsplan. Een groot deel van mijn inkomsten verdwijnt acuut omdat de vraag er niet meer is.

De laatste twee weken van maart kom ik met lopende facturen nog wel door, maar hoe lang gaat dit nog duren? Het thuiswerken of misschien straks niet eens meer de straat op kunnen.

Mensen in loondienst krijgen gewoon doorbetaald, dus ik vind dat niet te vergelijken.

De VVD, de "ondernemerspartij" die jarenlang aangemoedigd heeft om te ondernemen, te vernieuwen, zou natuurlijk ongeloofwaardig worden als er geen steun wordt geboden aan ondernemers.
Wat voor inkomsten had je gehad als je in loondienst was en wat heb je gekregen als zzp'er?

Waarschijnlijk het vijfvoudige. Dit zijn nou eenmaal de risico's die je loopt als zzp'er. Kan je deze risico's niet dragen dan had je maar in loondienst moeten gaan.
pi_192159774
Die artsen kunnen zich beter bezig houden met hun vak, want met dat aanklagen gaat de corona niet weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')