De visboer was ook nog open, maar het was ontzettend rustig. En de tafels en stoelen waren weggehaald.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:25 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ben in het gelukkige bezit van 16 gloednieuwe wc-rollen. Toevallig kwam ik net de winkel binnen toen ze dat vak aan het vullen waren![]()
Vulploeg![]()
![]()
![]()
![]()
Zag lege schappen bij pasta, chips, koekjes, eieren. Het is er nog wel maar de keuze is beperkt.
Afstand houden is makkelijk, ik ga meestal naar de super als het rustig is. Wel inderdaad hygiënische vraagtekens bij sommige keuzes.
Wel mensen #viesmad omdat de versbakjesspaaractie stopgezet is![]()
Bij de Plus is het verplicht een wagentje te gebruiken. Op die manier is het makkelijker om afstand te houden.
Als voetnoot nog een andere sector: het verbaast mij dat de snackbars nog open mogen zijn. Er mogen maar een beperkt aantal mensen naar binnen, maar dan nog... ik geloof dat het de bedoeling is dat je alleen afhaalt, maar dat staat er niet op de deur.
Goed om te lezen hopelijk heeft iedereen gehamsterd en gaan mensen ook 1 per 1 of 2 weken maar naar de supermarkt om even wat spullen te halen. Merk jij ook dat oudere mensen nu elke dag even gaan om een paar dingetjes te halen en te kletsen met iedereen (heb ik gehoord van een kennis dat dit nu meer is dan eerder nog).quote:
Zou ook eens tijd worden.quote:
Kamikazebejaardenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed om te lezen hopelijk heeft iedereen gehamsterd en gaan mensen ook 1 per 1 of 2 weken maar naar de supermarkt om even wat spullen te halen. Merk jij ook dat oudere mensen nu elke dag even gaan om een paar dingetjes te halen en te kletsen met iedereen (heb ik gehoord van een kennis dat dit nu meer is dan eerder nog).
Die zouden toch een eigen boodschappenuurtje krijgen?quote:
quote:Supermarkten zouden er goed aan doen hun winkel dagelijks een uur te reserveren voor oudere klanten. Dat zegt minister Eric Wiebes van Economische Zaken.
Ouderen durven volgens de bewindsman nu soms geen boodschappen te doen, uit angst in de supermarkt het coronavirus op te lopen.
België heeft al corona-uurtje
In België hebben de supermarkten inmiddels al zo'n corona-uurtje ingesteld. In Den Haag hebben D66 en 50PLUS het kabinet gevraagd dat ook in Nederland te doen.
Wiebes zegt het 'sympathieke idee' onder de aandacht van de supermarkten te brengen.
Aan de ene kant snap ik het ook niet(je wilt niet ziek worden op die leeftijd), aan de andere kant zijn die mensen ook heel eenzaam nu...quote:
Fijn dan kunnen ze elkaar sneller besmetten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:16 schreef maily het volgende:
[..]
Die zouden toch een eigen boodschappenuurtje krijgen?
Edit; daar wordt aan gewerkt : Reserveer een uurtje voor bejaarden om boodschappen te doen
[..]
Eigenlijk niet. Hier wonen wel redelijk wat oudere mensen in de buurt, maar het lijkt alsof ze hun kinderen/kleinkinderen sturen om boodschappen. Ik zie ze nauwelijks.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed om te lezen hopelijk heeft iedereen gehamsterd en gaan mensen ook 1 per 1 of 2 weken maar naar de supermarkt om even wat spullen te halen. Merk jij ook dat oudere mensen nu elke dag even gaan om een paar dingetjes te halen en te kletsen met iedereen (heb ik gehoord van een kennis dat dit nu meer is dan eerder nog).
twitter:DamienRieu twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:14:01Le confinement au Lidl d’Aubervilliers (93). #COVID2019 https://t.co/5T48rY2hwd reageer retweet
Ik zou als zorgpersoneel wel een apart uurtje met gevulde schappen willen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:16 schreef maily het volgende:
[..]
Die zouden toch een eigen boodschappenuurtje krijgen?
Edit; daar wordt aan gewerkt : Reserveer een uurtje voor bejaarden om boodschappen te doen
[..]
Normale gang van zaken in de banlieue van Frankrijk.....quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:49 schreef maily het volgende:
Ondertussen plunderingen/oorlog bij een Lidl in Frankrijk:twitter:DamienRieu twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:14:01Le confinement au Lidl d’Aubervilliers (93). #COVID2019 https://t.co/5T48rY2hwd reageer retweet
Alles zit vol tot half april ongeveer...quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:09 schreef quirina het volgende:
Wat ook netjes zou zijn als online supermarkten voorrang verlenen op ouderen en chronisch zieken met hun bestellingen.
Deze mensen mogen niet naar buiten vanwege hun afweer.
Hoe wil je dat van tevoren checken?quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:09 schreef quirina het volgende:
Wat ook netjes zou zijn als online supermarkten voorrang verlenen op ouderen en chronisch zieken met hun bestellingen.
Deze mensen mogen niet naar buiten vanwege hun afweer.
Ja en dat is heel erg!quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Alles zit vol tot half april ongeveer...
Misschien kan er in samenwerking met het rode kruis wat gebeuren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:13 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Hoe wil je dat van tevoren checken?
*fluister* Zouden ze daar nog wc papier hebben?quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:00 schreef Newone82 het volgende:
Consumenten mogen boodschappen doen in groothandels
Zelfbedieningsgroothandels zoals Sligro en de Makro openen in de loop van vandaag tijdelijk hun deuren voor consumenten. Dat meldt het CBL, de brancheorganisatie van supermarkten.
Lijkt me lastig te realiserenquote:Op donderdag 19 maart 2020 12:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Misschien kan er in samenwerking met het rode kruis wat gebeuren.
Het zou kunnen maar ja zit je ook met de privacywetgeving. En niet iedereen wil de aard van zijn ziekte delen.quote:
Lekker daar voor een jaar voorraad wc papier kopen allemaal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:17 schreef Morri2 het volgende:
[..]
*fluister* Zouden ze daar nog wc papier hebben?
Heel veel. Makro heeft echt genoeg maar ik vrees wel een stormloop. Zou voor Makro wel mooi zijn als die consument ook wat tv's enzo meeneemt. Ze kunnen de omzet goed gebruiken nu de horeca voor een groot deel dicht is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:17 schreef Morri2 het volgende:
[..]
twitter:palpeet twitterde op donderdag 19-03-2020 om 11:40:18IK. KOM. NIET. MEER. BIJ. https://t.co/aos0KAYjfr reageer retweet
Ik heb heel mijn leven astma gehad krijg ik nu ook zon pas?quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:16 schreef quirina het volgende:
Chronisch ziekenpas/ ouderen pas of iets waar je dat mee kan controleren.
Verschilt per vestiging. In Barendrecht kon ik maandag niks meer vinden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:17 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Fapfapquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:46 schreef Elpis het volgende:
[..]
https://www.makro.nl/cat/(...)0#listfunctions-head
Hier waren er ook grote gaten in de voorraad geslagen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:08 schreef kurk_droog het volgende:
Supermarkt hier gaat hard achteruit. Lijkt wel alsof ze geen aanvoer hebben. Hoop dat mensen snel weer normaal gaan doen.
Klopt, alleen voor landen buiten de EU heeft Duitsland per vandaag de grenzen gesloten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 23:10 schreef Ole het volgende:
[..]
Duitsland heeft veel grenzen dichtgegooid. Maar die met Nederland nog niet
Als er nog mandjes zijn. Er wordt nu al geadviseerd om alleen wagentjes te gebruiken vanwege de afstand.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:12 schreef kilon het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds zaterdag weer naar de supermarkt. Ik ben benieuwd of ik verschil zie in de maatregelen.
Wel zonder handschoenen een mandje pakken, alle verpakkingen en als ik teveel uitgeef de pinautomaat. Wish me luck.
Vind ik ook prima hoor. Je raakt sowieso wel iets aan. En bij een wagentje kan je nog duwen met je handen in je mouwen als je echt wilt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:13 schreef maily het volgende:
[..]
Als er nog mandjes zijn. Er wordt nu al geadviseerd om alleen wagentjes te gebruiken vanwege de afstand.
heb je geen boeren on de buurt?quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:17 schreef Xenorium het volgende:
Hier, bij 3 winkels geweest.. toiletpapier sowieso op, pasta op, rijst op, aardappels een beetje. Brood bij de ene winkel meer dan bij de andere.
Zelf aardappels rooienquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:40 schreef Friday12 het volgende:
[..]
heb je geen boeren on de buurt?
Echt zat aardappels nog daar!
Heb ik ookquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Damzz die gigantische potten met pasta rechtsboven
Hij gokt erop dat zijn schijtkabinet nog 10 jaar blijft zitten...quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:43 schreef ondeugend het volgende:
Hier ook nog maar even....
In de supermarkt van Rutte is genoeg. Hij zegt dat we 10 jaar kunnen poepen.twitter:palpeet twitterde op donderdag 19-03-2020 om 11:40:18IK. KOM. NIET. MEER. BIJ. https://t.co/aos0KAYjfr reageer retweet
Ik neem aan dat ze bezig zijn met opschalenquote:Op donderdag 19 maart 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Alles zit vol tot half april ongeveer...
Zelfs in China, Wuhan was het geen probleem om shit thuis te bezorgen. Ze moeten opschalen en efficiënter gaan werken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:09 schreef byah het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze bezig zijn met opschalen
Belachelijk inderdaad. Gezellig met de hele familie boodschappen doen ....quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:48 schreef MPC60 het volgende:
Hier net in de supermarkt, mensen die in groepjes lekker staan te ouwehoeren, een medewerkster die lekker recht naast me komt staan, mij weg ziet stappen en zegt kaak je niet zo druk joh niks aan de hand.![]()
Die kassa meisjes zaten ook gewoon open en bloot hun werk te doen. Nou ja niet bloot maar jullie snappen het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
quote:Zelfbedieningsgroothandels zoals die van de Sligro en de Makro openen in de loop van donderdag tijdelijk hun deuren voor de consument. Dat meldt het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:51 schreef Schuimpjes het volgende:
Het was rustig genoeg dat ik niet zag of er strepen op de vloer stonden, maar die schermen waren er al. Dat geeft echt zo'n gevoel alsof je in een of andere getto wijk je boodschappen doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke wellicht dat andere filialen/regio's die schermen al hebben. Wij ontvangen ze uiterlijk zaterdag. Moeten natuurlijk ook voor 400+ filialen x weet ik hoeveel kassa's schermen worden gemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:06 schreef kilon het volgende:
[..]
Het was rustig genoeg dat ik niet zag of er strepen op de vloer stonden, maar die schermen waren er al. Dat geeft echt zo'n gevoel alsof je in een of andere getto wijk je boodschappen doet.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:48 schreef MPC60 het volgende:
Die kassa meisjes zaten ook gewoon bloot hun werk te doen.
Onze Action had ze ook alquote:Op donderdag 19 maart 2020 17:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Oke wellicht dat andere filialen/regio's die schermen al hebben. Wij ontvangen ze uiterlijk zaterdag. Moeten natuurlijk ook voor 400+ filialen x weet ik hoeveel kassa's schermen worden gemaakt.
Ja het zal wennen zijn, ook voor de mensen achter de kassa.
Makro al sinds vanochtend 11u jaquote:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:20 schreef Alieda-R het volgende:
Deze klant van de Aldi in Veendam neemt zeer extreme maatregelen. Gekleed in blauwe vuilniszakken, een plastic tas van een concurrent (Poiesz) om zijn/haar hoofd en een mondkapje boodschappen doen. Hoop dat ze hem/haar een Aldi tas cadeau hebben gegeven, het is geen stijl om de Aldi in te gaan met een tas van een concurrent om je hoofd.
https://www.facebook.com/(...)TkwNTkwMDE3Njc4MTU1/
Oh my fucking godquote:Op donderdag 19 maart 2020 17:20 schreef Alieda-R het volgende:
Deze klant van de Aldi in Veendam neemt zeer extreme maatregelen. Gekleed in blauwe vuilniszakken, een plastic tas van een concurrent (Poiesz) om zijn/haar hoofd en een mondkapje boodschappen doen. Hoop dat ze hem/haar een Aldi tas cadeau hebben gegeven, het is geen stijl om de Aldi in te gaan met een tas van een concurrent om je hoofd.
https://www.facebook.com/(...)TkwNTkwMDE3Njc4MTU1/
Heb het idee dat er bij mij nu niet wordt gehamsterd.. alsof mensen zich erbij hebben neergelegd dat het niet meer nodig is (of mensen hebben genoeg, kan ook).quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:08 schreef K21 het volgende:
Ben vanavond naar de AH geweest na een hele week geen boodschappen te hebben gedaan. Hetzelfde liedje als elders: pleepapier op, Dettol op, pijnstillers op, veel groenten en houdbare producten op etc.
Heb zelf wat alternatieve producten moeten pakken maar kon mijn lijstje verder gewoon afwerken.
Zolang ik geen van de "probleem"producten nodig heb (wat voorlopig nog niet is) blijf ik gewoon 's avonds gaan. Heerlijk rustig, makkelijk afstand te houden.
twitter:ArjanZevenaar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 14:05:08Vakkenvullers beschermen zich bij de @albertheijn in #zevenaar zodat ze rustig kunnen bijvullen #coronavirus https://t.co/VTm0u5kqiz reageer retweet
Makro is ook leeg. Of tenminste, er is zat te krijgen maar geen dingen als pasta en toiletpapier.quote:
In d'r muil hoesten en zeggen dat je wegstapte voor haar veiligheid.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:48 schreef MPC60 het volgende:
Hier net in de supermarkt, mensen die in groepjes lekker staan te ouwehoeren, een medewerkster die lekker recht naast me komt staan, mij weg ziet stappen en zegt maak je niet zo druk joh niks aan de hand.![]()
![]()
Dan moet je zo'n neppistoolthermometer uit je zak halen, op haar voorhoofd richten en zeggen: dat zullen we dan eens even controleren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:23 schreef quirina het volgende:
Ja en dan hoor je “ Ik heb geen Corona hoor!!!”
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:24 schreef maily het volgende:
[..]
Dan moet je zo'n neppistoolthermometer uit je zak halen, op haar voorhoofd richten en zeggen: dat zullen we dan eens even controleren.
Dat bedacht ik vandaag ook. Pad baricaderen, vullen en volgende pad vullen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:16 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ArjanZevenaar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 14:05:08Vakkenvullers beschermen zich bij de @:albertheijn in #zevenaar zodat ze rustig kunnen bijvullen #coronavirus https://t.co/VTm0u5kqiz reageer retweet
Ik heb net geen chips gepakt omdat ze met 6 man aan het vullen warenquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat bedacht ik vandaag ook. Pad baricaderen, vullen en volgende pad vullen.
Voorlopig heb ik net zoveel last van hun
Dan had je toch gewoon aan een van die vullers kunnen vragen of ze je die zak wilden gevenquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb net geen chips gepakt omdat ze met 6 man aan het vullen waren
Neee!!! Vragen of ze die in jouw karretje willen gooien ....quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan had je toch gewoon aan een van die vullers kunnen vragen of ze je die zak wilden geven
Had ik kunnen doen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan had je toch gewoon aan een van die vullers kunnen vragen of ze je die zak wilden geven
om vervolgens 2 minuten later wel zelf op de band/in de boodschappentas te moeten gooienquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:11 schreef maily het volgende:
[..]
Neee!!! Vragen of ze die in jouw karretje willen gooien ....
Dat is ultiem genotquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb nu trouwens wel geloof ik het ideale moment gevonden om naar de lokale AH te gaan. Tussen 18.15 en 18.30 is het daar uitgestorven en is net de koeltruck met verse groenten en zuivel geleegd en in de winkel gelegd. Het fruit en de groentes waren nog koud en het melkschap was vol en bij de kassa was ik de enige
Die zullen wel dubbele diensten draaien nu.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik woon op steenworp afstand van een AH DC en de helft van het verkeer is vrachtwagen. Respect voor de magazijnmedewerkers daarzo.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:53 schreef Landgeld het volgende:
Hamsteren in supermarkten
https://www.telegraaf.nl/(...)arkeerplek-meer-vrij
Die gasten werden in normale tijden al als slaven behandeld, ik denk dat je beter rochelend en reutelend aan de corona kan bezwijken dan nu te moeten werken in een dc van de appie.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik woon op steenworp afstand van een AH DC en de helft van het verkeer is vrachtwagen. Respect voor de magazijnmedewerkers daarzo.
Idd. Te dom om te poepen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke vrieskist op de achtergrond. Tja, hoe gaan we die inladen?
Yes. Vanaf volgende week maandag krijgen veel AH winkels een dag en nacht levering.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zullen wel dubbele diensten draaien nu.
Prachtig idee, maar niet waterdicht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:39 schreef SuperwormJim het volgende:
Hier worden de schappen met toiletpapier niet meer bijgevuld.
Toiletpapier nodig? Bij de kaas-afdeling kun je er naar vragen. Je krijgt dan 3 rollen in een zakje voor ¤1,80.
Kom je meerdere malen per dag voor toiletpapier, dan behouden ze zich het recht voor om te weigeren.
Bovenstaande geldt ook voor paracetamol.
Zeker niet. Het begint op voedselbonnen-praktijken te lijken hier.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Prachtig idee, maar niet waterdicht.
Dan poepen jullie zeker niet elke dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:48 schreef raptorix het volgende:
Ik moet ook nog steeds een pak wc papier scoren, doordat idioten het maar blijven kopen raakt het op. En hoeveel pakken gebruik je nou per week? Wij zijn met ze tweeen en doen meestal 2 weken met een pak van 4.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |