Als eerder gepost. Belde mijn pa om niet naar winkel te gaan. Zwaar hartpatiënt. Kunnen het niet meer terugdraaien maar drukken hem op het hart dat niet meer te doen. Ze wonen nota bene 50 meter van een Jumbo. Genoeg scholieren vrij om even boodschappen te doenquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:03 schreef capricia het volgende:
Hoe doen jullie het met je (oude) ouders? Halen jullie de boodschappen voor ze? Of laat je ze dat zelf nog doen?
Wat een goed ideequote:Op woensdag 18 maart 2020 22:42 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Elke dag even Zoomen, Skypen of wat dan ook.Samen eten achter Skype.
Huh, ik wist niet dat je daarvoor nog de grens over mag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:25 schreef Alieda-R het volgende:
Ben vanmorgen in Bunde (Duitsland) boodschappen gaan doen bij de Lidl, meteen om 7u in de ochtend. Alle schappen vol en er waren maar een paar klanten in de winkel. Ik ga nu liever daar naartoe dan naar een winkel bij mij in de buurt, die 20 minuten rijden heb ik er wel voor over want als ik zo vroeg in de ochtend naar Duitsland ga kan ik tenminste boodschappen doen zonder allemaal hamsteraars om me heen.
Duitsland heeft veel grenzen dichtgegooid. Maar die met Nederland nog nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 23:08 schreef Kaji het volgende:
[..]
Huh, ik wist niet dat je daarvoor nog de grens over mag.
tip: neem een stompje potlood of een lege pen mee om in te toetsen. mocht je bang zijn dat daar na afloop virusdeeltjes aan blijven plakken dan flikker je die buiten bij de uitgang in de afvalbak. zo raak je niks aanquote:Op woensdag 18 maart 2020 19:23 schreef Morri2 het volgende:
[..]
pincode intoetsen op smerige toetsenbordjes
Ze doen het nog zelf maar ik heb wel aangeboden het voor ze te doen mochten ze dat willen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:03 schreef capricia het volgende:
Hoe doen jullie het met je (oude) ouders? Halen jullie de boodschappen voor ze? Of laat je ze dat zelf nog doen?
De visboer was ook nog open, maar het was ontzettend rustig. En de tafels en stoelen waren weggehaald.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:25 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ben in het gelukkige bezit van 16 gloednieuwe wc-rollen. Toevallig kwam ik net de winkel binnen toen ze dat vak aan het vullen waren![]()
Vulploeg![]()
![]()
![]()
![]()
Zag lege schappen bij pasta, chips, koekjes, eieren. Het is er nog wel maar de keuze is beperkt.
Afstand houden is makkelijk, ik ga meestal naar de super als het rustig is. Wel inderdaad hygiënische vraagtekens bij sommige keuzes.
Wel mensen #viesmad omdat de versbakjesspaaractie stopgezet is![]()
Bij de Plus is het verplicht een wagentje te gebruiken. Op die manier is het makkelijker om afstand te houden.
Als voetnoot nog een andere sector: het verbaast mij dat de snackbars nog open mogen zijn. Er mogen maar een beperkt aantal mensen naar binnen, maar dan nog... ik geloof dat het de bedoeling is dat je alleen afhaalt, maar dat staat er niet op de deur.
Goed om te lezen hopelijk heeft iedereen gehamsterd en gaan mensen ook 1 per 1 of 2 weken maar naar de supermarkt om even wat spullen te halen. Merk jij ook dat oudere mensen nu elke dag even gaan om een paar dingetjes te halen en te kletsen met iedereen (heb ik gehoord van een kennis dat dit nu meer is dan eerder nog).quote:
Zou ook eens tijd worden.quote:
Kamikazebejaardenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed om te lezen hopelijk heeft iedereen gehamsterd en gaan mensen ook 1 per 1 of 2 weken maar naar de supermarkt om even wat spullen te halen. Merk jij ook dat oudere mensen nu elke dag even gaan om een paar dingetjes te halen en te kletsen met iedereen (heb ik gehoord van een kennis dat dit nu meer is dan eerder nog).
Die zouden toch een eigen boodschappenuurtje krijgen?quote:
quote:Supermarkten zouden er goed aan doen hun winkel dagelijks een uur te reserveren voor oudere klanten. Dat zegt minister Eric Wiebes van Economische Zaken.
Ouderen durven volgens de bewindsman nu soms geen boodschappen te doen, uit angst in de supermarkt het coronavirus op te lopen.
België heeft al corona-uurtje
In België hebben de supermarkten inmiddels al zo'n corona-uurtje ingesteld. In Den Haag hebben D66 en 50PLUS het kabinet gevraagd dat ook in Nederland te doen.
Wiebes zegt het 'sympathieke idee' onder de aandacht van de supermarkten te brengen.
Aan de ene kant snap ik het ook niet(je wilt niet ziek worden op die leeftijd), aan de andere kant zijn die mensen ook heel eenzaam nu...quote:
Fijn dan kunnen ze elkaar sneller besmetten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:16 schreef maily het volgende:
[..]
Die zouden toch een eigen boodschappenuurtje krijgen?
Edit; daar wordt aan gewerkt : Reserveer een uurtje voor bejaarden om boodschappen te doen
[..]
Eigenlijk niet. Hier wonen wel redelijk wat oudere mensen in de buurt, maar het lijkt alsof ze hun kinderen/kleinkinderen sturen om boodschappen. Ik zie ze nauwelijks.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed om te lezen hopelijk heeft iedereen gehamsterd en gaan mensen ook 1 per 1 of 2 weken maar naar de supermarkt om even wat spullen te halen. Merk jij ook dat oudere mensen nu elke dag even gaan om een paar dingetjes te halen en te kletsen met iedereen (heb ik gehoord van een kennis dat dit nu meer is dan eerder nog).
twitter:DamienRieu twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:14:01Le confinement au Lidl d’Aubervilliers (93). #COVID2019 https://t.co/5T48rY2hwd reageer retweet
Ik zou als zorgpersoneel wel een apart uurtje met gevulde schappen willen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:16 schreef maily het volgende:
[..]
Die zouden toch een eigen boodschappenuurtje krijgen?
Edit; daar wordt aan gewerkt : Reserveer een uurtje voor bejaarden om boodschappen te doen
[..]
Normale gang van zaken in de banlieue van Frankrijk.....quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:49 schreef maily het volgende:
Ondertussen plunderingen/oorlog bij een Lidl in Frankrijk:twitter:DamienRieu twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:14:01Le confinement au Lidl d’Aubervilliers (93). #COVID2019 https://t.co/5T48rY2hwd reageer retweet
Alles zit vol tot half april ongeveer...quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:09 schreef quirina het volgende:
Wat ook netjes zou zijn als online supermarkten voorrang verlenen op ouderen en chronisch zieken met hun bestellingen.
Deze mensen mogen niet naar buiten vanwege hun afweer.
Hoe wil je dat van tevoren checken?quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:09 schreef quirina het volgende:
Wat ook netjes zou zijn als online supermarkten voorrang verlenen op ouderen en chronisch zieken met hun bestellingen.
Deze mensen mogen niet naar buiten vanwege hun afweer.
Ja en dat is heel erg!quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Alles zit vol tot half april ongeveer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |