Goede vraag: iemand die dit weet?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef mosrednA het volgende:
Ik zit met een vraag. Ik zat namelijk over het volgende na te denken;
Rutte gaf aan dat de verspreiding hoe dan ook gaat plaatsvinden, en we dit dus het best zo geleidelijk mogelijk kunnen laten gebeuren. Klinkt logisch, ook mee eens.
Maar dit heeft er natuurlijk alles mee te maken dat de ziekenhuizen met een beperkt aantal IC’s een vaste capaciteit hebben, waarbij de zorgvraag die niet mag en kan overstijgen.
Ik weet niet hoeveel IC-bedden er zijn, maar stel het zijn er 2000 en 1:20 besmettingsgevallen een week lang intensieve zorg behoeft, dan zouden er aan de hand van die capaciteit maximaal 40.000 (nieuwe) besmettingsgevallen per week mogen zijn.
Er vanuitgaande dat 60% van de Nederlandse bevolking dit virus vroeg of laat krijgt, dus pakweg 10 miljoen, dan zou dit virus dus nog 250 weken (10.000.000 / 40.000) huishouden voordat deze groepsimmuniteit bereikt is?
Ongetwijfeld dat deze specifieke cijfers niet kloppen, er kunnen immers meer IC bedden zijn of als zodanig worden ingericht, of de 1:20 ratio is veel kleiner, maar in de basis is dit nu dus waar het om draait lijkt me?
ja vreemd, misschien dat de ICU gevallen een stuk lager is?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef mosrednA het volgende:
Rutte gaf aan dat de verspreiding hoe dan ook gaat plaatsvinden, en we dit dus het best zo geleidelijk mogelijk kunnen laten gebeuren. Klinkt logisch, ook mee eens.
Maar dit heeft er natuurlijk alles mee te maken dat de ziekenhuizen met een beperkt aantal IC’s een vaste capaciteit hebben, waarbij de zorgvraag die niet mag en kan overstijgen.
Ik weet niet hoeveel IC-bedden er zijn, maar stel het zijn er 2000 en 1:20 besmettingsgevallen een week lang intensieve zorg behoeft, dan zouden er aan de hand van die capaciteit maximaal 40.000 (nieuwe) besmettingsgevallen per week mogen zijn.
Er vanuitgaande dat 60% van de Nederlandse bevolking dit virus vroeg of laat krijgt, dus pakweg 10 miljoen, dan zou dit virus dus nog 250 weken (10.000.000 / 40.000) huishouden voordat deze groepsimmuniteit bereikt is?
Ongetwijfeld dat deze specifieke cijfers niet kloppen, er kunnen immers meer IC bedden zijn of als zodanig worden ingericht, of de 1:20 ratio is veel kleiner, maar in de basis is dit nu dus waar het om draait lijkt me?
Waarom zijn wij een kut experiment en de landen die volledig in lockdown gaan niet? Dat is toch net zo goed een experiment? Wie zegt dat een volledige lockdown (uiteindelijk) niet meer levens kost?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:01 schreef Sfancta het volgende:
Vind het een uitermate eng idee dat wij als land een of ander kut experiment zijn. Ze volgen het RIVM, maar die hebben het met bijna alles bij het verkeerde eind gehad.
Vind het erg jammerlijk dat deze beslissing voor ons gemaakt wordt, en ik geloof er heilig van dat er zo veel meer mensen onnodig gaan sterven.
Dat maakte ze toch bekend? Frankrijk 2 weken op slot, China is al op slot en Italie en Spanje ook. En Spanje gaat de grenzen dichtmoppen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar wij weten helemaal niet wat die landen gaan doen.
Denk je dat al die andere landen helemaal op slot gaan en blijven? Wat gaat er gebeuren als die weer de grenzen openen en een besmet person binnenkomt?
Hij heeft gewoon gelijk pik.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]die bedrijven zijn het hardste gedaald van allemaal. Stop gewoon met deze onzin posten.
Zo'n idee heb ik ook idd. Heb niet echt het idee dat ze ineens na deze 3 weken alles weer open gooien. Denk dat het uiteindelijk langer dicht gaat blijven.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:10 schreef Fukushima het volgende:
Maar met de scenario 1 tactiek gaan scholen en horeca toch ook niet over 3 weken open.
Dit traject gaat toch ook tot mei/juni duren of zie ik het nu helemaal verkeerd.
De illusie dat je dit virus op die manier kan indammen is onzinnig. Vroeg of laat krijg je ergens weer een brandhaard. Hoe lang wil je doorgaan met lokaal de boel elke keer op stelten te zetten zodra er een besmetting opduikt?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
En je het dan wel juist (contact tracing testen etc) aan kan pakken...heeeeeeejjj
Dan zou het aantal doden veel sneller stijgen als dat zo was.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat kan ook een gevolg zijn van te weinig IC bedden..
Ik heb verder geen antwoorden op je vragen, maar ze zeiden vandaag op RTL dat een zwaar getroffen patiënt 3-4 weken aan de beademing ligt, daarna nog een half jaar tot een jaar nodig heeft om te herstellen/revalideren, en dat hij dan alsnog restschade heeft.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef mosrednA het volgende:
Demografie, bevolkingsdichtheid, capaciteit vd gezondheidszorg. Zomaar een greep uit de factoren die meespelen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Zo kun je alles rechtpraten wat krom is. Land heeft te maken met infecties en die landen (verschillen dus ook van grootte etc) pakken het zowat allemaal op dezelfde manier aan en Nederland niet, oke.
Denk dat die beste man zich beter druk kan maken om de falende gezondsheidszorg in eigen landquote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Sfancta het volgende:
ROME - De vermaarde Italiaanse professor in microbiologie en virologie Roberto Burioni, verbonden aan de San Raffaele universiteit in Milaan, kraakt de Nederlandse aanpak van de coronacrisis. „De Nederlandse regering neemt een heel groot risico.”
Dat zegt Burioni in reactie op de toespraak die Rutte maandagavond hield. Rutte legde uit dat een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken. De meeste mensen krijgen alleen lichte klachten. Als iemand het virus heeft gehad, is deze persoon daarna meestal immuun, zoals ook met de mazelen het geval is. Uiteindelijk raken steeds meer mensen immuun, zodat de kans kleiner wordt dat het virus overspringt op ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. „Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen”, aldus Rutte.
Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”
In de lokale sporthal krijg je een geinfecteerde naald in je arm...quote:Op maandag 16 maart 2020 22:23 schreef PzKpfw het volgende:
En dan wordt er een schema opgesteld wie er nu weer aan de beurt is om besmet te worden?
Dat woordje 'meestal' baarde me ook al zorgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Sfancta het volgende:
ROME - De vermaarde Italiaanse professor in microbiologie en virologie Roberto Burioni, verbonden aan de San Raffaele universiteit in Milaan, kraakt de Nederlandse aanpak van de coronacrisis. „De Nederlandse regering neemt een heel groot risico.”
Dat zegt Burioni in reactie op de toespraak die Rutte maandagavond hield. Rutte legde uit dat een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken. De meeste mensen krijgen alleen lichte klachten. Als iemand het virus heeft gehad, is deze persoon daarna meestal immuun, zoals ook met de mazelen het geval is. Uiteindelijk raken steeds meer mensen immuun, zodat de kans kleiner wordt dat het virus overspringt op ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. „Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen”, aldus Rutte.
Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede vraag: iemand die dit weet?
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja vreemd, misschien dat de ICU gevallen een stuk lager is?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over nadenkt, dus ben benieuwd wat hierover in de media gaat komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb verder geen antwoorden op je vragen, maar ze zeiden vandaag op RTL dat een zwaar getroffen patiënt 3-4 weken aan de beademing ligt, daarna nog een half jaar tot een jaar nodig heeft om te herstellen/revalideren, en dat hij dan alsnog restschade heeft.
Jij mag het rekenwerk doen.
Ja. We kunnen discussiëren over hoe hoog de aannames precies zouden moeten zijn, maar de lijn is duidelijk. Het verhaal van Rutte is een sprookje. Op een gecontroleerde manier herd immunity opbouwen in een redelijke tijd kan gewoon niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef mosrednA het volgende:
is bij griep toch ook zo, of niet?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat woordje 'meestal' baarde me ook al zorgen.
Ja, in Steenbergen woon ik nu eigenlijk perfect. Dichtbij Rotterdam, en Bergen als middelgrote stad maar toch landelijk. Perfect.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Huis hier in mn straat tegenover staat te koop. 7 ton genot. Staat op Funda De Groenling
Een kater en corona gaat dus niet goed samen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:22 schreef Collide het volgende:
Verdeling jong en oude patiënten is 50/50 op de intensive care.
Komt vooral door carnaval.
Het gaat jou dus over die 18.250 doden die overblijven na de 981.750 doden die direct door het virus zouden komen? Begrijp ik dat goed? Jij denkt niet dat er zoveel mensen komen te overlijden in Nederland als er geen passende zorg zou zijn voor de standaard kwalen?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder gekheid, heb jij een bron of ander wetenschappelijk materiaal dat mensen massaal overlijden bij verkeersongelukken en blindedarmontstekingen? Geloof je dit zelf?
Tot er een vaccin is of een geneesmiddel waardoor de sterfte vergelijkbaar wordt met griep.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De illusie dat je dit virus op die manier kan indammen is onzinnig. Vroeg of laat krijg je ergens weer een brandhaard. Hoe lang wil je doorgaan met lokaal de boel elke keer op stelten te zetten zodra er een besmetting opduikt?
Kom nou aub. eens met een inhoudelijke reactie. Wat klopt hier niet? Heb je mijn originele post wel gelezen? Wat is je probleem? Waar val je over? Zo is toch geen discussie te voeren.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:20 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Wow, gast. Begin er gewoon niet aan.
Precies rutte vaart alleen blind op zijn eigen deskundigen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat woordje 'meestal' baarde me ook al zorgen.
In plaats van mondkapjes kopen ze waarschijnlijke mobiele ovens, de regering.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:26 schreef Maver24 het volgende:
Dat er geen lockdown komt en dat alle buitenlandse artsen dit verafschuwen wat wij hier doen krijgt nog een staartje. Ik zei al eerder. Wij zitten in een experiment van Rutte en Co. De WHO heeft ten strengste afgeraden dit te doen. Die zijn niet achterlijk
Die kunnen ze in hun reet steken.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In de lokale sporthal krijg je een geinfecteerde naald in je arm...
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
In plaats van mondkapjes kopen ze waarschijnlijke mobiele ovens, de regering.
De alternatieven zijn naar mijn mening nog slechter. Je kúnt verder ook niets. Een lockdown zou ook totaal geen nut hebben, dan hoef je na de lockdown maar 1 geval te hebben en je hangt weer.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:25 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja. We kunnen discussiëren over hoe hoog de aannames precies zouden moeten zijn, maar de lijn is duidelijk. Het verhaal van Rutte is een sprookje. Op een gecontroleerde manier herd immunity opbouwen in een redelijke tijd kan gewoon niet.
Dat zijn allemaal argumenten die topwetenschappers in China, Frankrijk, Spanje, Italie, Duitsland ook hebben meegenomen. Het geeft te denken dat ze er toch voor gekozen hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
De alternatieven zijn naar mijn mening nog slechter. Je kúnt verder ook niets. Een lockdown zou ook totaal geen nut hebben, dan hoef je na de lockdown maar 1 geval te hebben en je hangt weer.
Ja, ga eens kijken of er vacatures zijn. Six feet under!quote:Op maandag 16 maart 2020 22:29 schreef quirina het volgende:
Ik ga maar een uitvaartcentrum beginnen met crematorium.
Zit ik er straks warmpjes bij.
Waarom pakken ze het dan allemaal op dezelfde manier aan?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Demografie, bevolkingsdichtheid, capaciteit vd gezondheidszorg. Zomaar een greep uit de factoren die meespelen.
Besmet worden wil niet zeggen dat je dan op de IC komt.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef mosrednA het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-03-2020 22:44:14 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nah bijna ieder land doet inmiddels hetzelfde, alleen Nederland voert dit dodelijke experiment uit...quote:Op maandag 16 maart 2020 22:30 schreef PzKpfw het volgende:
Wel bijzonder dat het probleem wereldwijd op veel verschillende manieren wordt aangepakt.
Inderdaad dan kan je door blijven gaan tot misschien wel een jaar in lockdown.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
De alternatieven zijn naar mijn mening nog slechter. Je kúnt verder ook niets. Een lockdown zou ook totaal geen nut hebben, dan hoef je na de lockdown maar 1 geval te hebben en je hangt weer.
Het is al heeel bijzonder dat dit al op Europees niveau het geval is.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:30 schreef PzKpfw het volgende:
Wel bijzonder dat het probleem wereldwijd op veel verschillende manieren wordt aangepakt.
Goh verrassend.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:31 schreef quirina het volgende:
[..]
Het is al heeel bijzonder dat dit al op Europees niveau het geval is.
Europa werkt niet goed samen.
laten we t hopen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:32 schreef Sfancta het volgende:
Over 2 dagen komt die ezel terug op deze stupiditeit.
Dit snap ik niet helemaal. Je kan toch gewoon een aandeel lenen voor rente en bij een vooraf afgesproken prijs terug geven met verrekening van het koersverschil?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Italie en Spanje verbieden short-selling. Een voorbode voor een sluiting van de beurzen denk ik. https://www.zerohedge.com/markets/spain-italy-ban-short-selling
Het nut van zo'n lockdown is dat de zorg en ziekenhuizen wat worden ontlastquote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind de toespraak van Rutte juist betuigen van "Nederlandse nuchterheid"
Je kunt inderdaad het hele land op slot gooien.. Waarna er maar 1 of twee nieuwe besmettingen na afloop van zo'n lockdown het hele circus weer opnieuw begint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |