Precies rutte vaart alleen blind op zijn eigen deskundigen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat woordje 'meestal' baarde me ook al zorgen.
In plaats van mondkapjes kopen ze waarschijnlijke mobiele ovens, de regering.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:26 schreef Maver24 het volgende:
Dat er geen lockdown komt en dat alle buitenlandse artsen dit verafschuwen wat wij hier doen krijgt nog een staartje. Ik zei al eerder. Wij zitten in een experiment van Rutte en Co. De WHO heeft ten strengste afgeraden dit te doen. Die zijn niet achterlijk
Die kunnen ze in hun reet steken.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In de lokale sporthal krijg je een geinfecteerde naald in je arm...
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
In plaats van mondkapjes kopen ze waarschijnlijke mobiele ovens, de regering.
De alternatieven zijn naar mijn mening nog slechter. Je kúnt verder ook niets. Een lockdown zou ook totaal geen nut hebben, dan hoef je na de lockdown maar 1 geval te hebben en je hangt weer.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:25 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja. We kunnen discussiëren over hoe hoog de aannames precies zouden moeten zijn, maar de lijn is duidelijk. Het verhaal van Rutte is een sprookje. Op een gecontroleerde manier herd immunity opbouwen in een redelijke tijd kan gewoon niet.
Dat zijn allemaal argumenten die topwetenschappers in China, Frankrijk, Spanje, Italie, Duitsland ook hebben meegenomen. Het geeft te denken dat ze er toch voor gekozen hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
De alternatieven zijn naar mijn mening nog slechter. Je kúnt verder ook niets. Een lockdown zou ook totaal geen nut hebben, dan hoef je na de lockdown maar 1 geval te hebben en je hangt weer.
Ja, ga eens kijken of er vacatures zijn. Six feet under!quote:Op maandag 16 maart 2020 22:29 schreef quirina het volgende:
Ik ga maar een uitvaartcentrum beginnen met crematorium.
Zit ik er straks warmpjes bij.
Waarom pakken ze het dan allemaal op dezelfde manier aan?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Demografie, bevolkingsdichtheid, capaciteit vd gezondheidszorg. Zomaar een greep uit de factoren die meespelen.
Besmet worden wil niet zeggen dat je dan op de IC komt.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef mosrednA het volgende:
Ik zit met een vraag. Ik zat namelijk over het volgende na te denken;
Rutte gaf aan dat de verspreiding hoe dan ook gaat plaatsvinden, en we dit dus het best zo geleidelijk mogelijk kunnen laten gebeuren. Klinkt logisch, ook mee eens.
Maar dit heeft er natuurlijk alles mee te maken dat de ziekenhuizen met een beperkt aantal IC’s een vaste capaciteit hebben, waarbij de zorgvraag die niet mag en kan overstijgen.
Ik weet niet hoeveel IC-bedden er zijn, maar stel het zijn er 2000 en 1:20 besmettingsgevallen een week lang intensieve zorg behoeft, dan zouden er aan de hand van die capaciteit maximaal 40.000 (nieuwe) besmettingsgevallen per week mogen zijn.
Er vanuitgaande dat 60% van de Nederlandse bevolking dit virus vroeg of laat krijgt, dus pakweg 10 miljoen, dan zou dit virus dus nog 250 weken (10.000.000 / 40.000) huishouden voordat deze groepsimmuniteit bereikt is?
Ongetwijfeld dat deze specifieke cijfers niet kloppen, er kunnen immers meer IC bedden zijn of als zodanig worden ingericht, of de 1:20 ratio is veel kleiner, maar in de basis is dit nu dus waar het om draait lijkt me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-03-2020 22:44:14 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nah bijna ieder land doet inmiddels hetzelfde, alleen Nederland voert dit dodelijke experiment uit...quote:Op maandag 16 maart 2020 22:30 schreef PzKpfw het volgende:
Wel bijzonder dat het probleem wereldwijd op veel verschillende manieren wordt aangepakt.
Inderdaad dan kan je door blijven gaan tot misschien wel een jaar in lockdown.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
De alternatieven zijn naar mijn mening nog slechter. Je kúnt verder ook niets. Een lockdown zou ook totaal geen nut hebben, dan hoef je na de lockdown maar 1 geval te hebben en je hangt weer.
Het is al heeel bijzonder dat dit al op Europees niveau het geval is.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:30 schreef PzKpfw het volgende:
Wel bijzonder dat het probleem wereldwijd op veel verschillende manieren wordt aangepakt.
Goh verrassend.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:31 schreef quirina het volgende:
[..]
Het is al heeel bijzonder dat dit al op Europees niveau het geval is.
Europa werkt niet goed samen.
laten we t hopen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:32 schreef Sfancta het volgende:
Over 2 dagen komt die ezel terug op deze stupiditeit.
Dit snap ik niet helemaal. Je kan toch gewoon een aandeel lenen voor rente en bij een vooraf afgesproken prijs terug geven met verrekening van het koersverschil?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Italie en Spanje verbieden short-selling. Een voorbode voor een sluiting van de beurzen denk ik. https://www.zerohedge.com/markets/spain-italy-ban-short-selling
Het nut van zo'n lockdown is dat de zorg en ziekenhuizen wat worden ontlastquote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind de toespraak van Rutte juist betuigen van "Nederlandse nuchterheid"
Je kunt inderdaad het hele land op slot gooien.. Waarna er maar 1 of twee nieuwe besmettingen na afloop van zo'n lockdown het hele circus weer opnieuw begint.
Jupquote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Het nut van zo'n lockdown is dat de zorg en ziekenhuizen wat worden ontlast
Nederland heeft over een week of 2 een mega groot probleem
Hoe kan je dat besluiten?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dan zou het aantal doden veel sneller stijgen als dat zo was.
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dat doen we nu ook. We vertragen de verspreiding van het virus.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |