laten we t hopen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:32 schreef Sfancta het volgende:
Over 2 dagen komt die ezel terug op deze stupiditeit.
Dit snap ik niet helemaal. Je kan toch gewoon een aandeel lenen voor rente en bij een vooraf afgesproken prijs terug geven met verrekening van het koersverschil?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Italie en Spanje verbieden short-selling. Een voorbode voor een sluiting van de beurzen denk ik. https://www.zerohedge.com/markets/spain-italy-ban-short-selling
Het nut van zo'n lockdown is dat de zorg en ziekenhuizen wat worden ontlastquote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind de toespraak van Rutte juist betuigen van "Nederlandse nuchterheid"
Je kunt inderdaad het hele land op slot gooien.. Waarna er maar 1 of twee nieuwe besmettingen na afloop van zo'n lockdown het hele circus weer opnieuw begint.
Jupquote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Het nut van zo'n lockdown is dat de zorg en ziekenhuizen wat worden ontlast
Nederland heeft over een week of 2 een mega groot probleem
Hoe kan je dat besluiten?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dan zou het aantal doden veel sneller stijgen als dat zo was.
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dat doen we nu ook. We vertragen de verspreiding van het virus.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal geloof ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
We hebben gezien hoe het virus, in korte tijd, gigantisch heeft huisgehouden in China en Italië. En dat willen we hier even uitsmeren over de hele bevolking...
Inderdaad. Rutte/RIVM weten ook wel beter.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat woordje 'meestal' baarde me ook al zorgen.
Wat ik heb gelezen: IC heeft 1000-1500 bedden en het kan tot (max) 4 weken duren totdat een patient ontslagen wordt van de IC.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede vraag: iemand die dit weet?
Ik heb vooral met Rutte en vooral ook met dit optreden dat Rutte blindelings zijn experts volgt en constant achter de gevolgen aanholt. Hij zegt wel dat de experts het weten, maar ik zie elke keer weer dat hij te laat reageert. Alle landen zijn ons steeds een stap voor en je zou toch denken met de kennis van onze experts dat wij juist een stap voor de andere landen zijn. Dit baat mij grote zorgen. Want ik zie ook een leider die eigenlijk niet tot het uiterste durft te gaan en de oorlog verklaart aan dit virus zoals Italië Spanje of Frankrijk dit wel doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben geen Ruttefan, maar ik snap ook waarom hij nu de boel nog niet op slot gooit. Maar het gaat vast wel gebeuren als de ziekenhuizen alarm gaan slaan.
Ken jij iemand die immuniteit opbouw tegen griep?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
is bij griep toch ook zo, of niet?
De pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal geloof ik.
RIVM weet inderdaad wel beter. Die zeiden in Februari nog dat Nederland niet getroffen zou worden door corona. Uitstekende deskundigen werken daar.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Inderdaad. Rutte/RIVM weten ook wel beter.
En daarom gaat die tijdelijke lockdown ook gewoon komen. Wat Rutte vandaag vooral bedoelde is dat wij ons niet totaal gingen opsluiten (grenzen sluiten, niet meer naar buiten etc). Die tijdelijke lockdown komt gewoon en is onderdeel van optie 1.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Besmet worden wil niet zeggen dat je dan op de IC komt.
Je zult sws op op termijn, enig moment besmet te worden. Het merendeel zal geen tot matige klachten hebben en zo ja, zichzelf hopelijk in quarantaine willen/moeten plaatsen.
Wat nu eerst moet is het risico van besmettingen van kwetsbaren (die dan kans lopen om op de IC te komen) fysiek verminderen door hen gene contact ter laten maken/zoeken en gelijktijdig immuniteit van anderen opbouwen zodat de kans dat die kwetsbaren zullen/kunnen worden besmet juist minder groot is.
Het is/wordt vooral balanceren.... wat Rutte ook duidelijk aangeeft. Het is/wordt geen wetmatigheid noch 100% garantie.... vandaag deze maatregelen en misschien over een paar dagen een lockdown of reisrestrictie/winkelrestrictie - desnoods regionaal/lokaal - als reset etc.etc. Kortom laat je leiden door de feitelijke situatie waarop je je maatregelen aanpast.Maar lees mn post nog eens dan, want dat alles zeg ik zelf ook. Ik zeg ook niet dat iedereen die besmet raakt op de IC komt, ik zei als voorbeeldratio 1:20. Met een vast aantal bedden kom je dan op een maximaal besmettingsaantal uit. Zet je dat weg tegen het percentage van 60% totaalbesmetting, dan kom je op een x aantal weken uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist helemaal gebaseerd op wat je zelf net zegt; het spreiden t.o.v. zorgcapaciteit.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 22:36:54 ]
1150quote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen: IC heeft 1000-1500 bedden en het kan tot (max) 4 weken duren totdat een patient ontslagen wordt van de IC.
UK toch ook?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:31 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Nah bijna ieder land doet inmiddels hetzelfde, alleen Nederland voert dit dodelijke experiment uit...
Grenzen sluiten zou ik dus WEL doen. Niet meer naar buiten heeft niet heel veel zin.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
En daarom gaat die tijdelijke lockdown ook gewoon komen. Wat Rutte vandaag vooral bedoelde is dat wij ons niet totaal gingen opsluiten (grenzen sluiten, niet meer naar buiten etc). Die tijdelijke lockdown komt gewoon en is onderdeel van optie 1.
Die deskundigen moeten ook haast wel in iemands zak zitten. Kan mij niet voorstellen dat ze daadwerkelijk zo oliedom zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies rutte vaart alleen blind op zijn eigen deskundigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |