Zou mooi zijn, die zijn hard getroffen ja..quote:
Voor je die kledingkast in elkaar hebt is het virus al tijden verdwenen...quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef bitterbal het volgende:
zijn er al berichten van files richting ikea's?
Vrijwillige lockdown, mensen eigen verantwoordelijkheid enzo bla blaquote:Op maandag 16 maart 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat verwachten jullie van Rutte vanavond? Extra maatregelen of meer symboolpraat?
Ja, dit is het grootste punt. Dan sla je er maar even 10 in ipv 2, want misschien is het de volgende keer weer op...quote:Op maandag 16 maart 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je elke week twee keer een product koopt en je grijpt mis ga je vanzelf hamsteren.
Dat niet zo zeer, maar deze topic reeks zou bijvoorbeeld wel gebruikt kunnen worden om een studie te doen naar de reactie van de bevolking op de maatregelen, of hoe de bevolking de Grote Corona Crisis van 2020 doorkwam.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:06 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In het jaar 2120 krijgen de kinderen les over de uitspraken van onder andere mij.Dat zal me een generatie worden.
Da's ook iets waar ik wel wat bang voor ben.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:04 schreef Sfancta het volgende:
In de supermarkt hier is de babyvoeding helemaal op.
Ja of het is blijvend moeilijk leverbaar, dat weet je toch niet?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, dit is het grootste punt. Dan sla je er maar even 10 in ipv 2, want misschien is het de volgende keer weer op...
ja zodat ze niets hoeven vergoeden achteraf, geld boven alles bij de vvd.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vrijwillige lockdown, mensen eigen verantwoordelijkheid enzo bla bla
Het is voor iedereen snel schakelen en kleine foutjes worden snel gemaakt. Volgende week zijn meer mensen gewend aan het gebeuren en is het waarschijnlijk iets minder hectisch. Dan kan er gekeken worden naar mogelijkheden etc.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef hollandia02 het volgende:
Deze komende periode is een situatie die niet ideaal is voor het geven of volgen van onderwijs, in de loop van de komende weken zullen we allemaal ons best moeten doen om er iets van te maken.
Dit vraagt van jullie een grote zelfstandigheid en volwassenheid in het omgaan met opdrachten ,in die zin een goede testcase.
Wees verstandig en ga voorzichtig om met je gezondheid, neem geen risico’s ook al lijken deze klein.
Indien er sprake is van ziekte of andere bijzondere omstandigheden moet je gewoon het normale verzuim protocol aan houden v.w.b. ziek/beter melden.
Het is niet ondenkbaar dat we in de komende periode leerlingen gaan vragen om ,onder schooltijd, naar school te komen om zaken af te toetsen bijvoorbeeld.
We zullen uiteraard dan maximaal rekening houden met jullie gezondheid maar het staat je niet vrij om dan niet te komen.
------------------------------------------
Mail van mijn school (MBO), eerst zeggen ze dus als ik thuis ziek zit te zijn ik mij alsnog ziek moet melden? Dafuq?
En daarna zeggen ze als er toetsen zijn moet ik alsnog naar school komen. Dat mag toch helemaal niet school is nu toch alleen bedoelt als opvang van kinderen?
Dan bestaat fok allang niet meerquote:Op maandag 16 maart 2020 12:09 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, maar deze topic reeks zou bijvoorbeeld wel gebruikt kunnen worden om een studie te doen naar de reactie van de bevolking op de maatregelen, of hoe de bevolking de Grote Corona Crisis van 2020 doorkwam.
Dagboeken en brieven zijn een dankbare bron van informatie over dat soort zaken uit het verleden. Maar we beginnen rap in de periode aan te komen dat dat soort dingen niet meer, of steeds minder beschikbaar raken. (Met de komst van het digitale tijdperk halverwege de jaren 90 van de vorige eeuw)
Dan bestaat fok allang niet meerquote:Op maandag 16 maart 2020 12:09 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, maar deze topic reeks zou bijvoorbeeld wel gebruikt kunnen worden om een studie te doen naar de reactie van de bevolking op de maatregelen, of hoe de bevolking de Grote Corona Crisis van 2020 doorkwam.
Dagboeken en brieven zijn een dankbare bron van informatie over dat soort zaken uit het verleden. Maar we beginnen rap in de periode aan te komen dat dat soort dingen niet meer, of steeds minder beschikbaar raken. (Met de komst van het digitale tijdperk halverwege de jaren 90 van de vorige eeuw)
Jouw school heeft een plaat voor zn kop, dit mag niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef hollandia02 het volgende:
Deze komende periode is een situatie die niet ideaal is voor het geven of volgen van onderwijs, in de loop van de komende weken zullen we allemaal ons best moeten doen om er iets van te maken.
Dit vraagt van jullie een grote zelfstandigheid en volwassenheid in het omgaan met opdrachten ,in die zin een goede testcase.
Wees verstandig en ga voorzichtig om met je gezondheid, neem geen risico’s ook al lijken deze klein.
Indien er sprake is van ziekte of andere bijzondere omstandigheden moet je gewoon het normale verzuim protocol aan houden v.w.b. ziek/beter melden.
Het is niet ondenkbaar dat we in de komende periode leerlingen gaan vragen om ,onder schooltijd, naar school te komen om zaken af te toetsen bijvoorbeeld.
We zullen uiteraard dan maximaal rekening houden met jullie gezondheid maar het staat je niet vrij om dan niet te komen.
------------------------------------------
Mail van mijn school (MBO), eerst zeggen ze dus als ik thuis ziek zit te zijn ik mij alsnog ziek moet melden? Dafuq?
En daarna zeggen ze als er toetsen zijn moet ik alsnog naar school komen. Dat mag toch helemaal niet school is nu toch alleen bedoelt als opvang van kinderen?
Het is dat het zwart op wit staat, anders gaat niemand geloven dat er een grote groep was die riep: "het is maar een griepje"quote:Op maandag 16 maart 2020 12:09 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Niet alleen zeer grote risico's maar gewoon achterlijke hoge sterftegraad als je echt een groot deel van de bevolking er aan wil bloot stellen en ziek laten wordenquote:Op maandag 16 maart 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Was van de week al langsgekomen.
Die zetten in op herd-immunity.
En dat kán zeer effectief zijn, míts de juiste beslissingen worden genomen op basis van de juiste informatie.
Derhalve zijn de risico's ook zeer, zeer groot.
En zelfs als je een vertragingstaktiek volgt levert dat honderdduizenden doden op.quote:But herd immunity is typically only viewed as a preventive strategy in vaccination programmes. If we don’t have a vaccine – as we don’t for COVID-19 – achieving herd immunity would require a significant proportion of the population to be infected and recover from COVID-19. So what would this mean for the spread of the disease in the UK?
The percentage of the population that needs to be immune to enable herd immunity depends on how transmissible a disease is. This is measured by the term R0, which is how many new infections each case will generate. For COVID-19, the R0 is estimated to be 3.28, though studies are still ongoing and this number will probably change. This means that for herd immunity, about 70% of the UK population would need to be immune to COVID-19.
Achieving herd immunity would require well over 47 million people to be infected in the UK. Current estimates are that COVID-19 has a 2.3% case-fatality rate and a 19% rate of severe disease. This means that achieving herd immunity to COVID-19 in the UK could result in the deaths of more a million people with a further eight million severe infections requiring critical care.
https://www.weforum.org/a(...)ty-really-protect-usquote:A delay strategy when combined with surveillance and containment, as recommended by the WHO, could be very effective in combating the spread of COVID-19. Yet if we slow the spread of the virus but are relying on herd immunity to protect the most vulnerable people, we would still need 47 million people to be infected.
Even if we manage to protect the most vulnerable people (though no discussion is provided on how this will be done or for how long) the fatality rate for the otherwise healthy portion of the population may still be 0.5% or higher. This means that even in this unlikely “best case” scenario we would still be looking at more than 236,000 deaths.
Over een paar maand gaan we de eerste delen nog eens rustig terug lezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
De supermarkt gaat maar ik verbaas mij over mensen die geen afstand houden. Vooral de leeftijd 60 en hoger heeft schijt blijkbaar.
Bijvoorbeeld als mensen spullen uit de kar van een ander gaan pikken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Definieer hamsteren dan eens? Is iets extra's meenemen ook hamsteren? Waar ligt de grens en wie bepalen die grens?
Lijkt me niet gek neequote:Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien moet ik me straks aanmelden als bezorger wanneer winkels dicht gaan en we allemaal van webshops afhankelijk zijn?
Wil best dagje rondrijden. Gewoon lekker in eigen auto, iets voor de deur zetten, aanbellen en weer weglopen.
Niet voor coolblue, maar misschien voor de lokale dierenwinkel of groenteman.
Johnson is zo mogelijk nog achterlijker dan Trump. Ik had echt niks anders verwacht van die man.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Niet alleen zeer grote risico's maar gewoon achterlijke hoge sterftegraad als je echt een groot deel van de bevolking er aan wil bloot stellen en ziek laten worden
[..]
En zelfs als je een vertragingstaktiek volgt levert dat honderdduizenden doden op.
[..]
https://www.weforum.org/a(...)ty-really-protect-us
toch nog een positieve fotoquote:Op maandag 16 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
https://edition.cnn.com/i(...)cnnphotos/index.html
Nou ja, dat soort dingen dus!quote:Op maandag 16 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is dat het zwart op wit staat, anders gaat niemand geloven dat er een grote groep was die riep: "het is maar een griepje"
Help de lokale ondernemer inderdaad. Maak een telefoonlijst met de personen die je kan bereiken als alles dicht is.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien moet ik me straks aanmelden als bezorger wanneer winkels dicht gaan en we allemaal van webshops afhankelijk zijn?
Wil best dagje rondrijden. Gewoon lekker in eigen auto, iets voor de deur zetten, aanbellen en weer weglopen.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jouw school heeft een plaat voor zn kop, dit mag niet.
Kan best. De speelgoedwinkel in het dorp doet dit ook al. Telefonisch bestellen en dan komt iemand het voor je deur zetten.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Sapstengel het volgende:
Is het ook, alleen wel een griepje waardoor de IC's overbelast raken.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is dat het zwart op wit staat, anders gaat niemand geloven dat er een grote groep was die riep: "het is maar een griepje"
Ja en zolang mijn salaris door word betaald door eigen werkgever neem ik wel genoegen met alleen de reiskosten/brandstof.quote:
quote:Op maandag 16 maart 2020 12:14 schreef Chia het volgende:
[..]
Is het ook, alleen wel een griepje SARS virus, waardoor de IC's overbelast raken.
Dan ga je uit van excessen. Heb het over moekes die in plaats van 2 bijvoorbeeld 4 pakken babyvoeding pakken.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als mensen spullen uit de kar van een ander gaan pikken bijvoorbeeld.
Waar?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:58 schreef Pumpalov het volgende:
Hier inmiddels nr. 25 opgepakt die z'n quarantaineplicht ontweek.
quote:In Spanje zijn bijna duizend nieuwe gevallen van het coronavirus vastgesteld in de afgelopen 24 uur. Het aantal besmettingen steeg van 7753 naar 8744.
Het dodental is met negen gestegen van 288 naar 297. Spanje is na Italië het zwaarst getroffen land in Europa.
De noodtoestand is in Spanje sinds zaterdag van kracht en maandag zei een minister dat het nog weken kan duren voor de noodtoestand wordt opgeheven.
Zo dan !!! lekker op tijd !!!!quote:
FYI: in de volksmond worden alle griepachtige verschijnselen onder griepje geschaard, ook als dat niet het influenza virus is.quote:
sinds januari een auto van de zaak waar ik heel veel geld voor betaalquote:Op maandag 16 maart 2020 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brandstof!
¤ 1,43 euro per liter euro95?
Gaat snel. Gisteren nog 1.49 afgetikt, en dat was al goedkoop.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brandstof!
handgel is enkel nuttig onderweg, als je thuis zit ga je toch geen handgel gebruiken?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja of het is blijvend moeilijk leverbaar, dat weet je toch niet?
Handgels zijn al weken uitverkocht, komt echt niet terug de komende maand.
Goede ass +2 even wat paniek afblazenquote:Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Fukushima het volgende:
[..]
toch nog een positieve foto
[ afbeelding ]
En in België. Dit was de prijs welke ik 2 weken geleden in België tankte.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brandstof!
weet ikquote:Op maandag 16 maart 2020 12:16 schreef Chia het volgende:
[..]
FYI: in de volksmond worden alle griepachtige verschijnselen onder griepje geschaard, ook als dat niet het influenza virus is.
Ja en toch is het nergens te krijgen raraquote:Op maandag 16 maart 2020 12:17 schreef 20100 het volgende:
[..]
handgel is enkel nuttig onderweg, als je thuis zit ga je toch geen handgel gebruiken?
water + zeep is veel effectiever
Wow, bizar. Nou heb ik voor jan lul de auto afgetankt vorige weekquote:Op maandag 16 maart 2020 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brandstof!
Ja, dat doen ze dus ook. Maar stel dat ze daarmee van 1150 naar 3000 bedden met beademingsmachines gaan (en daar ook voldoende personeel voor hebben), dan komt het alsnog vol te liggen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef Gia het volgende:
Maar ze kunnen toch nu nog wat kamers ombouwen naar ic of isolatie
Weinig doden erbijquote:Op maandag 16 maart 2020 12:17 schreef hollandia02 het volgende:
12:08
In Spanje zijn bijna duizend nieuwe gevallen van het coronavirus vastgesteld in de afgelopen 24 uur. Het aantal besmettingen steeg van 7753 naar 8744.
Het dodental is met negen gestegen van 288 naar 297. Spanje is na Italië het zwaarst getroffen land in Europa.
De noodtoestand is in Spanje sinds zaterdag van kracht en maandag zei een minister dat het nog weken kan duren voor de noodtoestand wordt opgeheve
https://www.ad.nl/dossier(...)ronacrisis~a3523299/
Oftewel, meer symboolpraatquote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vrijwillige lockdown, mensen eigen verantwoordelijkheid enzo bla bla
Okay vergoeding voor brandstof hoeft ook niet danquote:Op maandag 16 maart 2020 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brandstof!
Goed idee. Was net in de dierenwinkel, maar toen dacht ik er niet aan. Bel anders straks wel even of ga er langs om alvast nummer te vragen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:14 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Help de lokale ondernemer inderdaad. Maak een telefoonlijst met de personen die je kan bereiken als alles dicht is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |