Te volgen via NPO1 en via internet op NPOstart: https://www.npostart.nl/live/npo-1quote:Rutte spreekt maandag land toe over coronavirus
Premier Rutte spreekt maandag het land toe over de corona-crisis. Hij houdt om 19.00 uur een toespraak, die live zal worden uitgezonden door de NOS op televisie, radio en internet. Ook RTL zendt de speech uit.
Op het themakanaal NPO Nieuws is de toespraak te volgen met een gebarentolk.
De Rijksvoorlichtingsdienst spreekt van een 'address to the nation', zoals de Amerikaanse president ook met enige regelmaat doet. In Nederland is zoiets zeer ongebruikelijk. De laatste keer was tijdens de oliecrisis in de jaren 70. Toen sprak premier Den Uyl rechtstreeks tot het volk.
De minister-president zal volgens de RVD "ingaan op de moeilijke situatie waarin wij ons bevinden, op de noodzaak van de maatregelen die zijn getroffen en op de mogelijke verdere ontwikkelingen in de komende weken en maanden".
https://nos.nl/artikel/23(...)ver-coronavirus.html
twitter:NLinIreland twitterde op zondag 15-03-2020 om 23:59:22As the Netherlands braces itself for lockdown, with heightened restrictions and additional unavoidable measures for the foreseeable future, PM Rutte will address the country tomorrow (via NPO and RTL) at 19:00 (NL time) #coronavirus https://t.co/w3FKhohnUw reageer retweet
Toen was mijn moeder pas 11 jaarquote:Op maandag 16 maart 2020 09:04 schreef Postbus100 het volgende:
Laatste keer dat een premier het volk toespraak, was Joop den Uyl in 1973, ten tijde van de oliecrisis. Toen bestond ik nog helemaal niet
Of wel... Je weet het niet hè?quote:Op maandag 16 maart 2020 09:04 schreef Postbus100 het volgende:
Laatste keer dat een premier het volk toespraak, was Joop den Uyl in 1973, ten tijde van de oliecrisis. Toen bestond ik nog helemaal niet
Onder het bureauquote:
Triest al die domheid in de reacties.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
Die reacties van de huisvrouw en de plaatwerkers op het bericht van de NOS hierover op Facebook.!!!!!!!!!!! Leuk vertier op de vroege morg'n.
Ik weiger nog langer reacties op facebook te lezen. Ik schaam me een beetje voor die mensen.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
Die reacties van de huisvrouw en de plaatwerkers op het bericht van de NOS hierover op Facebook.!!!!!!!!!!! Leuk vertier op de vroege morg'n.
Ah ik schaam mij voor Rutte. Leiderschap van lik mn kut. Lekker achter de feiten aanlopen met scholen dicht. Ze gaan enkel dicht omdat ze de druk voelen van buitenafquote:Op maandag 16 maart 2020 09:48 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik weiger nog langer reacties op facebook te lezen. Ik schaam me een beetje voor die mensen.
Het gaat vooral om die manier van reageren. Een kudde wilden met een toetsenbord en pittig kapsel.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ah ik schaam mij voor Rutte. Leiderschap van lik mn kut. Lekker achter de feiten aanlopen met scholen dicht. Ze gaan enkel dicht omdat ze de druk voelen van buitenaf
Gaat mij om de manier van reageren van de regering. Achter de feiten aan etc etc. Dat noemt zich ministerquote:Op maandag 16 maart 2020 09:51 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Het gaat vooral om die manier van reageren. Een kudde wilden met een toetsenbord en pittig kapsel.
Dat is niet al te best nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gaat mij om de manier van reageren van de regering. Achter de feiten aan etc etc. Dat noemt zich ministerLijkt wel cabaret.
quote:Op maandag 16 maart 2020 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Gaat hij inbreken op alle zenders zodat het niet te ontlopen is?
Je bent zelf één grote act.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Let op vanavond is hij er voor ALLE NEDERLANDERSTrap er niet in mensen, wat een act.
Kunt beter tijdens gaan. Heel NL kijkt die toespraak.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:00 schreef capricia het volgende:
Ik ga maar van te voren naar de supermarkt.
Dat is wel waarquote:Op maandag 16 maart 2020 16:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kunt beter tijdens gaan. Heel NL kijkt die toespraak.
quote:
Welnee man het is the walking dead niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:55 schreef Confetti het volgende:
We hebben nu geen optimist nodig, maar iemand die de waarheid durft te spreken. Namelijk dat de toekomst van het land zoals wij die kenden op het spel staat.
"Volk"quote:Op maandag 16 maart 2020 18:17 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe gaat hij openen?
- Landgenoten,
- Beste inwoners van Nederland,
- Luitjes,
Spannend
Onderdanenquote:Op maandag 16 maart 2020 18:17 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe gaat hij openen?
- Landgenoten,
- Beste inwoners van Nederland,
- Luitjes,
Spannend
NPOstartquote:
Opgenomen. Je moet niet aan gestotter of wat dan ook denken,quote:
Hij loopt met alles achterquote:Op maandag 16 maart 2020 19:02 schreef Ferdii het volgende:
Wat een bende heeft rutte in zijn kantoor
waarom de fuck heb je nog boeken en cd's op je kantoortje?
bij mij ook nietquote:
En dan het portret van Thorbecke achter hemquote:Op maandag 16 maart 2020 19:02 schreef Ferdii het volgende:
Niet als je al geaccepteerd had dat iedereen het gaat krijgen en dat dit nog wel even gaat duren.quote:
dan heb je mijn kantoor nog nooit gezienquote:Op maandag 16 maart 2020 19:02 schreef Ferdii het volgende:
Het is wel de minpres hoorquote:Op maandag 16 maart 2020 19:06 schreef JediMasterLucia het volgende:
Kan hij niet de verkorte korte versie doen?
youtube werkt wel.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:07 schreef 2dope het volgende:
Moet ik de TV weer aanzetten omdat die fucking site plat ligt
meneer baard van het RIVMquote:Op maandag 16 maart 2020 19:07 schreef Machielovic het volgende:
Deskundigen? Namen en rugnummers graag
Mooi kantoor Oscarquote:Op maandag 16 maart 2020 19:06 schreef Oscar. het volgende:
[..]
dan heb je mijn kantoor nog nooit gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanksquote:
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mooi kantoor Oscarwaarom twee vuilnisbakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
Want jij hebt gehoord waarom de groepsimmuniteit de beste methode is en waarom men voor die kiest terwijl elk ander land (op de UK na) daar niet voor kiest?quote:
Voor dit forum niet, voor de gemiddelde burger zal de boodschap nog best hard aankomen denk ik.quote:
Niet voor lange tijdquote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef renwan het volgende:
Hij houdt de optie tot een lockdown wel open
Weet je wat er gebeurt als de economie uit elkaar valt?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, de economie. Het belangrijkste voor deze VVD'er.
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef Zipportal het volgende:
Blijf Fokken ondanks een trage server
~Rutte
Hou je rug maar in de gatenquote:
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:10 schreef asco het volgende:
Een week geleden stond tie nog wat dom lachend handen te schudden.
Geloof me, volgende keer zien we hem weer terug met weer een ander verhaal.
1000 euro voor iedereenquote:
Er is nu niet meer bepaald een alternatief hè. Dan zal je moeten kiezen en binnen die keuze afwegingen moeten maken, die ook nog in de tijd kunnen en zullen veranderen. Dat legt-ie prima uit.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Want jij hebt gehoord waarom de groepsimmuniteit de beste methode is
Ga jij een jaar binnen zitten danquote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Zwak optreden van Rutte vind ik.
Met z'n discutabele gezwets over groepsimmuniteit en z'n bezwaren tegen een totale lockdown.
Het klinkt natuurlijk ook wel een beetje alsof je een groep mensen opoffert. Ergens neem je een risico.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor dit forum niet, voor de gemiddelde burger zal de boodschap nog best hard aankomen denk ik.
Vergeet niet dat 37,2% van FOK! te dom is om te schijten, En dat je daar zelf bij hoort.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat een idioot achterlijk stomme toespraak
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat een idioot achterlijk stomme toespraak
Een jaar is zwaar overdreven. Dat zie je in China - althans, zo ver we nu weten.quote:
Ah, dan heb ik even gemist waarom de aanpak van NL de enige juiste is en dat alle andere landen ter wereld compleet gek zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef BasEnAad het volgende:
Rutte doet dit heel goed en heeft ook goed toegelicht waarom de maatregelen zijn zoals ze zijn, het beheersbaar houden en het virus doseren.
NOS maakt er weer een potje van door de verkeerde zaken te belichten.
Nee we gaan luisteren naar scrummie2.1quote:Op maandag 16 maart 2020 19:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ga vooral uit van de deskundigheid van het RIVM (die in februari nog riepen dat het virus NOOIT in Nederland zou komen).
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Alleen baudet en femke halsema zouden dit beter kunnen
Vorige week stond Rutte nog laconiek te ginnegappen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef BasEnAad het volgende:
Rutte doet dit heel goed en heeft ook goed toegelicht waarom de maatregelen zijn zoals ze zijn, het beheersbaar houden en het virus doseren.
NOS maakt er weer een potje van door de verkeerde zaken te belichten.
Waar doel je op?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik even gemist waarom de aanpak van NL de enige juiste is en dat alle andere landen ter wereld compleet gek zijn.
Volgens mij zeg ik dat... nergens?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee we gaan luisteren naar scrummie2.1
LOL
dat ging wel heel erg hardquote:Op maandag 16 maart 2020 19:14 schreef mootie het volgende:
Goddorie, als de commentaren naast de youtubestream iets zeggen over Nederlanders, dan zijn we echt de lul.
Het moet niet te snel gaan dan raken de ziekenhuizen vol.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom sportscholen en dergelijke op slot als het juist te bedoeling is dat iedereen besmet raakt? Om te zorgen dat niet ineens heel veel mensen in het ziekenhuis belanden.
Er is niet echt een alternatiefquote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Welke garantie is er op immuniteit na een besmetting?
Voelt of Rutte even miljoenen mensen opoffert voor een social experiment tegen de rest can de wereld in.
Vergelijk met China gaat natuurlijk direct mank. Die zitten compleet in lockdown en zullen weer met corona te maken krijgen als men de straten op gaatquote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een jaar is zwaar overdreven. Dat zie je in China - althans, zo ver we nu weten.
Dat neem je zeker, maar dat is beter dan blijven zwalken. Je zal ook nooit een controlegroep hebben om je beslissing naar af te meten en zelfs al zou je dat hebben, dan kan je de uiteindelijke uitkomsten niet leiden maken voor de kwaliteit van je beslissing.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:12 schreef _I het volgende:
Het klinkt natuurlijk ook wel een beetje alsof je een groep mensen opoffert. Ergens neem je een risico.
Wij allemaal. Dit is nu eenmaal nieuw en ongekend, dat maakt het lastig te peilen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Vorige week stond Rutte nog laconiek te ginnegappen.
Exactquote:Op maandag 16 maart 2020 19:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom sportscholen en dergelijke op slot als het juist te bedoeling is dat iedereen besmet raakt? Om te zorgen dat niet ineens heel veel mensen in het ziekenhuis belanden.
Dat is toch altijd zo dankzij ons immuunsysteem, tenzij er een mutatie plaatsvindt bij het virusquote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voelt of Rutte even miljoenen mensen opoffert voor een social experiment tegen de rest can de wereld in.
Rutte denkt dat de coronavirus terug kan komen na een mogelijk shut down. Het is niet eens uitgesloten dat het terugkomt in China over paar maanden. In Zuid Oost Azie is het aantal besmettingen sindskort weer aan het stijgenquote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een jaar is zwaar overdreven. Dat zie je in China - althans, zo ver we nu weten.
Wij allemaal.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Vorige week stond Rutte nog laconiek te ginnegappen.
De maatregelen zijn precies op het juiste moment genomen.quote:
Eeehm, nee - hij spreekt je toe alsof je een zwakzinnige kleuter bent, laat iedere onderbouwing weg en lardeert alles met wat loze frasen. Knappe manipulatie, zeker, maar walgelijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ja. Totdat het muteert. Dat geldt voor elke vorm van griep.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:14 schreef Anton91 het volgende:
Klopt het dat iemand maar een keer besmet kan raken zoals Rutte het zei?
Inderdaad, en fijn dat hij nu ook uitlegt waarom ze met deze timing genomen zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De maatregelen zijn precies op het juiste moment genomen.
Als je het land op slot zet gelijk na de eerste besmetting in Nederland, dan kun je het land eeuwig op slot zetten, daarna breekt het virus toch uit. De kunst is het doseren en het beheersen.
Of Corona weer de kop op gaat steken in China is nog even afwachten.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vergelijk met China gaat natuurlijk direct mank. Die zitten compleet in lockdown en zullen weer met corona te maken krijgen als men de straten op gaat
China is nog steeds grotendeels in lockdown sinds 23 januari, en zoals mark terecht opmerkte zal het virus opnieuw aan een opmars beginnen als China nu weer uit deze lockdown komt, of elke bezoeker van dat land moet straks verplicht 2 weken in quarantaine, dan heb je alleen een heel groot probleem met zakenreizigers.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef MagicIsland1 het volgende:
Waarom had China maar een maand lockdown nodig om dit op te lossen, maar Nederland een jaar...
Lijkt me een verkeerde beslissing dit.
Zo lang mensen hamsteren, in rijen bij de coffeeshop staan of nog snel een coronafeestje organiseren, is dit de juiste benadering. Een groot deel is helaas niet verder gekomen dan het niveau zwakzinnige kleuter.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeehm, nee - hij spreekt je toe alsof je een zwakzinnige kleuter bent, laat iedere onderbouwing weg en lardeert alles met wat loze frasen. Knappe manipulatie, zeker, maar walgelijk.
Wat helemaal geen jaar hoeft te zijn. Echt, hoe mensen dit een goed verhaal kunnen noemenquote:Op maandag 16 maart 2020 19:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Of Corona weer de kop op gaat steken in China is nog even afwachten.
Maar het voorbeeld van een jaar van Rutte ging ook over een totale lockdown.
Je overschat de meeste mensen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeehm, nee - hij spreekt je toe alsof je een zwakzinnige kleuter bent, laat iedere onderbouwing weg en lardeert alles met wat loze frasen. Knappe manipulatie, zeker, maar walgelijk.
Ff serieus. Wat is er met jou?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij in de meest duidelijke taal uitgelegd welke mogelijkheden er zijn en het nu gekozen scenario lijkt het minst erg en het best haalbaarquote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Yup. Oproep om elkaar te steunen en een korte toelichting van de strategie van onze overheid. Alles zat erin.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je overschat de meeste mensen.
Toonzetting en niveau was goed voor zo'n landelijke toespraak, ook goed dat hij toelichte dat het een kwestie van maanden/jaren is ipv dagen.
Die komen altijd erg goed over bij toesprakenquote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Hoe kom je nou bij die twee.
100% waterdichte toespraak. Hij heeft alles gezegd wat ie moet zeggen met (voldoende) onderbouwing.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:24 schreef Pedroso het volgende:
Prima toespraak met een duidelijke uitleg waarom er voor de beste optie gekozen is.
Ben geen VVD'er en zal er ook nooit op stemmen maar Rutte
Inderdaad zeg. De NPO heeft alvast maar even besloten dat hij als een echte staatsman het volk toespreekt met wijze woorden. Zo wijs zijn die woorden niet, beloftes van Rutte kunnen niet vertrouwd worden dus ga maar vast uit dat de lijn Wiebes gevolgd wordt, of in ieder geval de lijn Wiebes zoals die die in Groningen aanhoudt.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat helemaal geen jaar hoeft te zijn. Echt, hoe mensen dit een goed verhaal kunnen noemen
Alleen maar wat algemeenheden.
Vast een complotdenkertje. Aan je voorbij laten gaan. Het virus is gewoon de schult van Rutten!!1!++quote:
Grappig hoe domme mensen geen nuance kennenquote:Op maandag 16 maart 2020 19:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wel grappig overigens hoe alle "HET IS MAAR EEN GRIEPJE!!!1!!!!!" figuren nu massaal in koor Rutte ophemelen op een verhaal wat beter op een kinderdagverblijf had gepast.
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die komen altijd erg goed over bij toespraken
Gezien de domheid en het egoisme wat de laatste dagen tentoon is gespreid in dit land is het niet eens zo gek.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waar lees je dat?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Mensen willen een garantie van de premier dat ze niet doodgaan. Really
Nee hoor want dat is gewoon de juiste benadering. Alleen risico groepen moeten thuis blijven en voorzichtig doen en gezonde mensen moeten gewoon door met hun leven zodat uiteindelijk alle gezonde mensen geïnfecteerd worden en dan immuun zijn. Dan kunnen de zwakkeren ook weer naar buiten en leeft iedereen nog lang en gelukkig met de minst mogelijke economische schade.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zo lang mensen hamsteren, in rijen bij de coffeeshop staan of nog snel een coronafeestje organiseren, is dit de juiste benadering. Een groot deel is helaas niet verder gekomen dan het niveau zwakzinnige kleuter.
Lekker shoppen met oma. Hopelijk houdt iedereen zich aan de maatregelen. Sterkte aan de risicogroepen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee hoor want dat is gewoon de juiste benadering. Alleen risico groepen moeten thuis blijven en voorzichtig doen en gezonde mensen moeten gewoon door met hun leven zodat uiteindelijk alle gezonde mensen geïnfecteerd worden en dan immuun zijn. Dan kunnen de zwakkeren ook weer naar buiten en leeft iedereen nog lang en gelukkig met de minst mogelijke economische schade.
Nee, gezonde mensen moeten GEFASEERD geïnfecteerd besmet raken om groepsimmuniteit op te bouwen en de ouderen te beschermen. Met nadruk op GEFASEERD. Doe je dat niet en ga je allemaal door met wat je gedaan hebt, dan komt er alsnog een piek in het aantal mensen dat een ziekenhuisbed nodig heeft en kan de zorg het niet aan. JUIST DAN gaan mensen dood die normaliter hier niet aan hoeven te overlijden.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee hoor want dat is gewoon de juiste benadering. Alleen risico groepen moeten thuis blijven en voorzichtig doen en gezonde mensen moeten gewoon door met hun leven zodat uiteindelijk alle gezonde mensen geïnfecteerd worden en dan immuun zijn. Dan kunnen de zwakkeren ook weer naar buiten en leeft iedereen nog lang en gelukkig met de minst mogelijke economische schade.
Juist. Zo zei Rutte het.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nee, gezonde mensen moeten GEFASEERD geïnfecteerd besmet raken om groepsimmuniteit op te bouwen en de ouderen te beschermen. Met nadruk op GEFASEERD. Doe je dat niet en ga je allemaal door met wat je gedaan hebt, dan komt er alsnog een piek in het aantal mensen dat een ziekenhuisbed nodig heeft en kan de zorg het niet aan. JUIST DAN gaan mensen dood die normaliter hier niet aan hoeven te overlijden.
Juist.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nee, gezonde mensen moeten GEFASEERD geïnfecteerd besmet raken om groepsimmuniteit op te bouwen en de ouderen te beschermen. Met nadruk op GEFASEERD. Doe je dat niet en ga je allemaal door met wat je gedaan hebt, dan komt er alsnog een piek in het aantal mensen dat een ziekenhuisbed nodig heeft en kan de zorg het niet aan. JUIST DAN gaan mensen dood die normaliter hier niet aan hoeven te overlijden.
Exact.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het is gewoon een fantasie-idee. Volstrekt onrealistisch dat je dit virus kunt controleren en kunt bepalen wie er besmet raken. Zeker in Nederland. Als je deze aanpak volgt gaan er een miljoen mensen dood in Nederland. We moeten het virus proberen in te dammen, net als in China, Hongkong, Singapore en Zuid-Korea. Hoe langer we wachten hoe meer mensen zullen overlijden. We hebben 1150 IC bedden, dan mogen er niet meer dan 20.000 mensen tegelijkertijd ziek zijn, anders raakt onze zorg overbelast en krijgen we Italiaanse toestanden. Rutte leeft in een sprookjeswereld.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waaronder, ironisch, vooral die ouderen. Die vandaag gezellig met z'n allen in de speeltuin zaten met de kleinkinderen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist.
Lijkt wel alsof mensen nu denken: ach, gooi alle gelegenheden maar weer open ook dan. Genoeg debielen in Nederland die het waarschijnlijk helemaal niet snappen.
Geen avondklok. Geen politie die eist dat je aantoont waar je heenloopt. Maatregelen die sommige andere landen wel getroffen hebben,quote:Op maandag 16 maart 2020 19:47 schreef Kriegel het volgende:
Het land gaat niet op slot. Wat betekent dat?
dan heb je niet goed geluisterdquote:Op maandag 16 maart 2020 19:47 schreef Kriegel het volgende:
Sorry voor de achterlijke vraag, maar ik mis een stukje toelichting in dit verhaal.
Het land gaat niet op slot. Wat betekent dat? 'Niet op slot' in zoverre dat mensen niet op hun balkonnetje te hoeven gaan staan zingen, of niet op slot in de zin dat per april de grenzen weer vrolijk open worden gezet, de kroegen vollopen en het kantoorleven weer wordt opgestart?
Ik wil deze post liken.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Grappig hoe domme mensen geen nuance kennen
Rutte en co. zijn niet te benijden. Zij moeten op basis van beperkte informatie beslissingen nemen, en hebben bovendien 17 miljoen 'bondscoaches' langs de lijn staan die het beter weten.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Het is gewoon een fantasie-idee. Volstrekt onrealistisch dat je dit virus kunt controleren en kunt bepalen wie er besmet raken. Zeker in Nederland. Als je deze aanpak volgt gaan er een miljoen mensen dood in Nederland. We moeten het virus proberen in te dammen, net als in China, Hongkong, Singapore en Zuid-Korea. Hoe langer we wachten hoe meer mensen zullen overlijden. We hebben 1150 IC bedden, dan mogen er niet meer dan 20.000 mensen tegelijkertijd ziek zijn, anders raakt onze zorg overbelast en krijgen we Italiaanse toestanden. Rutte leeft in een sprookjeswereld.
Uiteraard gefaseerd, maar dat gaat het altijd, tenzij je verwacht dat iedereen morgen een massale orgie gaat houden? We hebben nu zo'n 1400 besmettingen in een maandje ofzo.. als we nu doorgaan met het leven met de huidige aanpak (dus wat meer handen wassen, afstand houden, zieke mensen thuis blijven) dan gaat het al lang genoeg duren. In de UK schatten ze ook dat het wel een jaar kan duren voordat iedereen geïnfecteerd raakt. Wat moeten al die zwakkeren een jaar lang doen?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Den k jij dat het in China niet terug komt wanneer alles weer open gaat? DIe kunnen aan de gang blijven.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Het is gewoon een fantasie-idee. Volstrekt onrealistisch dat je dit virus kunt controleren en kunt bepalen wie er besmet raken. Zeker in Nederland. Als je deze aanpak volgt gaan er een miljoen mensen dood in Nederland. We moeten het virus proberen in te dammen, net als in China, Hongkong, Singapore en Zuid-Korea. Hoe langer we wachten hoe meer mensen zullen overlijden. We hebben 1150 IC bedden, dan mogen er niet meer dan 20.000 mensen tegelijkertijd ziek zijn, anders raakt onze zorg overbelast en krijgen we Italiaanse toestanden. Rutte leeft in een sprookjeswereld.
Niet precies maar door veel sociale contacten te verbieden of de mogelijkheid te ontnemen zullen er wel op den duur weer even restaurants opengaan om weer een volgende golf te creeren.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Het is gewoon een fantasie-idee. Volstrekt onrealistisch dat je dit virus kunt controleren en kunt bepalen wie er besmet raken.
Zou hij een chickie kunnen oppikken met deze speech?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:52 schreef -Straw- het volgende:
Ik vond het een goede, duidelijke speech.
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Het balkonnetje inderdaad. Oké, maar verder dus (nog) geen verlichting van de maatregelen zoals ze momenteel zijn ingesteld?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Geen avondklok. Geen politie die eist dat je aantoont waar je heenloopt. Maatregelen die sommige andere landen wel getroffen hebben,
Mogelijk. Ik bedoelde trouwens niet dat ik denk dat er dadelijk helemaal géén maatregelen of adviezen meer gelden, dat werd inderdaad benadrukt, maar ik vond die bulletpoint in de samenvatting een tikje verwarrend in combinatie met het "groepsimmuniteit opbouwen jongens!" relaas.quote:
Hoe zorg dat je gezonde mensen gefaseerd geïnfecteerd worden? Kijken mensen daadwerkelijk zo naar elkaar kom? Ik betwijfel het gezien de afgelopen week.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een moeilijke beslissing is en elke beslissing tot kritiek zal leiden. En ja, achteraf weten we pas wat de juiste beslissing is. Maar ik zie wel dat het Chinese beleid werkt. Of dit beleid gaat weten, weten niemand en het lijkt me persoonlijk gewoon onmogelijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Rutte en co. zijn niet te benijden. Zij moeten op basis van beperkte informatie beslissingen nemen, en hebben bovendien 17 miljoen 'bondscoaches' langs de lijn staan die het beter weten.
Pas achteraf weten we of dit de juiste beslissing is en of het gelukt is om het aantal geïnfecteerden in meer of mindere mate te controleren. Tot die tijd is het aan ons, de bevolking, om te vertrouwen op de maatregelen, of er in ieder geval aan mee te doen.
Op de wijze waarop wij geneigd zijn te leven, met reizen over de hele wereld, is het scenario indammen ook schier onmogelijk. We hebben tenslotte nu al gezien dat 1 geïnfecteerde duizenden anderen kan infecteren. Wanneer kun je in dat geval het land weer open gooien? Pas als er geen besmettingen meer zijn. Maar dan mag je ook niet in- of uitreizen.
En het grootste issue, wachten op een vaccin en/of een land met 0 besmette mensen, kan maanden en maanden duren. Tijd die je in totale isolatie moet doorbrengen, anders blijft het virus rondwaren.
De methode die hij vanavond uiteengezet heeft werd al weken op het internet besproken door deskundigen. Het lijkt in deze situatie de minst erge variant, al blijft het balanceren op maatregelen.
Jij zit wel te wachten op een totale lockdown van 6 maanden? En je begrijpt wat voor gevolgen dat heeft?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Zwak optreden van Rutte vind ik.
Met z'n discutabele gezwets over groepsimmuniteit en z'n bezwaren tegen een totale lockdown.
Ja, die kunnen net als wij aan de gang blijven tot er een vaccin of geneesmiddel is. De keuze is hoeveel mensenlevens het mag kosten.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Den k jij dat het in China niet terug komt wanneer alles weer open gaat? DIe kunnen aan de gang blijven.
In de praktijk komt dat dus neer op op slot gaan omdat, op een paar terugkerende Chinezen na, niemand nog naar het land reist omdat ze niet de tijd/middelen hebben om even rustig 2 weken in quarantaine te gaan...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een moeilijke beslissing is en elke beslissing tot kritiek zal leiden. En ja, achteraf weten we pas wat de juiste beslissing is. Maar ik zie wel dat het Chinese beleid werkt. Of dit beleid gaat weten, weten niemand en het lijkt me persoonlijk gewoon onmogelijk.
Ja, natuurlijk hou je het virus niet 100% tegen en kun je het niet 100% indammen, maar je ziet wel dat het aantal gevallen in China heel beperkt is. Het kan. China heeft een open grens, maar eist wel dat mensen in quarantaine gaan.
Als we dit virus gecontroleerd willen laten uitwoeden in het tempo dat onze zorg het aan kan zijn we ook jaren bezig. In beide scenario's wacht je in feite tot er een vaccin beschikbaar is, of je geneesmiddelen hebt waardoor de sterfte tot acceptabele niveaus kan worden terug gebracht.
De methode waar Rutte nu pas expliciet voor uit durft te komen wordt al maanden afgeraden door de WHO en buitenlandse deskundigen. Het is een sprookjesverhaal wat uit zal monden in een horrorstory.
Precies. Spanje kan wel een lockdown hebben van een paar weken, maar dat lost geen drol op. Ik ben geen fan van Rutte, maar ik vind deze speech prima. Hij geeft de realiteit, maar ook vertrouwen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Jij zit wel te wachten op een totale lockdown van 6 maanden? En je begrijpt wat voor gevolgen dat heeft?
Betwijfel ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als dit virus nog een tijd onder ons zal zijn, dan ben ik wel benieuwd naar de vervolgstappen na 6 April. Scholen nog langer dicht?
En de aardappelen, de zonnebloemolie en de rookworst, Ik zal morgen maar voor 9 uur naar de supermarkt gaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef HPoi het volgende:
Hij heeft het niet over het wc-papier gehad.
Zijn nog stapels van tot aan de plafonds, zoals we paar dagen terug konden zien op dat filmpje van die brabo in dat magazijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef HPoi het volgende:
Hij heeft het niet over het wc-papier gehad.
Tja.... dat kan hier niet want we hebben een verbod op gezichtsbedekkende kledingquote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef HPoi het volgende:
Die Chinese kindertjes die naar school mogen moeten allemaal mondkapje op
Is dat zo?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef Benger het volgende:
De methode waar Rutte nu pas expliciet voor uit durft te komen wordt al maanden afgeraden door de WHO en buitenlandse deskundigen. Het is een sprookjesverhaal wat uit zal monden in een horrorstory.
Als er bij mijn dochter in het ziekenhuis, collega's in haar nek gaan hoesten, voor de grap, omdat ze gezegd heeft dat ze best bang is.....dan gaat dit alles nog heel veel langer duren!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als dit virus nog een tijd onder ons zal zijn, dan ben ik wel benieuwd naar de vervolgstappen na 6 April. Scholen nog langer dicht?
Vond ik ook.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:52 schreef -Straw- het volgende:
Ik vond het een goede, duidelijke speech.
Daar reken ik wel op eerlijk gezegd, dit is niet klaar met een paar weken scholen ed dicht...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |