Zou hij een chickie kunnen oppikken met deze speech?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:52 schreef -Straw- het volgende:
Ik vond het een goede, duidelijke speech.
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Het is gewoon een fantasie-idee. Volstrekt onrealistisch dat je dit virus kunt controleren en kunt bepalen wie er besmet raken. Zeker in Nederland. Als je deze aanpak volgt gaan er een miljoen mensen dood in Nederland. We moeten het virus proberen in te dammen, net als in China, Hongkong, Singapore en Zuid-Korea. Hoe langer we wachten hoe meer mensen zullen overlijden. We hebben 1150 IC bedden, dan mogen er niet meer dan 20.000 mensen tegelijkertijd ziek zijn, anders raakt onze zorg overbelast en krijgen we Italiaanse toestanden. Rutte leeft in een sprookjeswereld.
Het balkonnetje inderdaad. Oké, maar verder dus (nog) geen verlichting van de maatregelen zoals ze momenteel zijn ingesteld?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Geen avondklok. Geen politie die eist dat je aantoont waar je heenloopt. Maatregelen die sommige andere landen wel getroffen hebben,
Mogelijk. Ik bedoelde trouwens niet dat ik denk dat er dadelijk helemaal géén maatregelen of adviezen meer gelden, dat werd inderdaad benadrukt, maar ik vond die bulletpoint in de samenvatting een tikje verwarrend in combinatie met het "groepsimmuniteit opbouwen jongens!" relaas.quote:
Hoe zorg dat je gezonde mensen gefaseerd geïnfecteerd worden? Kijken mensen daadwerkelijk zo naar elkaar kom? Ik betwijfel het gezien de afgelopen week.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nee, gezonde mensen moeten GEFASEERD geïnfecteerd besmet raken om groepsimmuniteit op te bouwen en de ouderen te beschermen. Met nadruk op GEFASEERD. Doe je dat niet en ga je allemaal door met wat je gedaan hebt, dan komt er alsnog een piek in het aantal mensen dat een ziekenhuisbed nodig heeft en kan de zorg het niet aan. JUIST DAN gaan mensen dood die normaliter hier niet aan hoeven te overlijden.
Ik ben het met je eens dat het een moeilijke beslissing is en elke beslissing tot kritiek zal leiden. En ja, achteraf weten we pas wat de juiste beslissing is. Maar ik zie wel dat het Chinese beleid werkt. Of dit beleid gaat weten, weten niemand en het lijkt me persoonlijk gewoon onmogelijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Rutte en co. zijn niet te benijden. Zij moeten op basis van beperkte informatie beslissingen nemen, en hebben bovendien 17 miljoen 'bondscoaches' langs de lijn staan die het beter weten.
Pas achteraf weten we of dit de juiste beslissing is en of het gelukt is om het aantal geïnfecteerden in meer of mindere mate te controleren. Tot die tijd is het aan ons, de bevolking, om te vertrouwen op de maatregelen, of er in ieder geval aan mee te doen.
Op de wijze waarop wij geneigd zijn te leven, met reizen over de hele wereld, is het scenario indammen ook schier onmogelijk. We hebben tenslotte nu al gezien dat 1 geïnfecteerde duizenden anderen kan infecteren. Wanneer kun je in dat geval het land weer open gooien? Pas als er geen besmettingen meer zijn. Maar dan mag je ook niet in- of uitreizen.
En het grootste issue, wachten op een vaccin en/of een land met 0 besmette mensen, kan maanden en maanden duren. Tijd die je in totale isolatie moet doorbrengen, anders blijft het virus rondwaren.
De methode die hij vanavond uiteengezet heeft werd al weken op het internet besproken door deskundigen. Het lijkt in deze situatie de minst erge variant, al blijft het balanceren op maatregelen.
Jij zit wel te wachten op een totale lockdown van 6 maanden? En je begrijpt wat voor gevolgen dat heeft?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Zwak optreden van Rutte vind ik.
Met z'n discutabele gezwets over groepsimmuniteit en z'n bezwaren tegen een totale lockdown.
Ja, die kunnen net als wij aan de gang blijven tot er een vaccin of geneesmiddel is. De keuze is hoeveel mensenlevens het mag kosten.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Den k jij dat het in China niet terug komt wanneer alles weer open gaat? DIe kunnen aan de gang blijven.
In de praktijk komt dat dus neer op op slot gaan omdat, op een paar terugkerende Chinezen na, niemand nog naar het land reist omdat ze niet de tijd/middelen hebben om even rustig 2 weken in quarantaine te gaan...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een moeilijke beslissing is en elke beslissing tot kritiek zal leiden. En ja, achteraf weten we pas wat de juiste beslissing is. Maar ik zie wel dat het Chinese beleid werkt. Of dit beleid gaat weten, weten niemand en het lijkt me persoonlijk gewoon onmogelijk.
Ja, natuurlijk hou je het virus niet 100% tegen en kun je het niet 100% indammen, maar je ziet wel dat het aantal gevallen in China heel beperkt is. Het kan. China heeft een open grens, maar eist wel dat mensen in quarantaine gaan.
Als we dit virus gecontroleerd willen laten uitwoeden in het tempo dat onze zorg het aan kan zijn we ook jaren bezig. In beide scenario's wacht je in feite tot er een vaccin beschikbaar is, of je geneesmiddelen hebt waardoor de sterfte tot acceptabele niveaus kan worden terug gebracht.
De methode waar Rutte nu pas expliciet voor uit durft te komen wordt al maanden afgeraden door de WHO en buitenlandse deskundigen. Het is een sprookjesverhaal wat uit zal monden in een horrorstory.
Precies. Spanje kan wel een lockdown hebben van een paar weken, maar dat lost geen drol op. Ik ben geen fan van Rutte, maar ik vind deze speech prima. Hij geeft de realiteit, maar ook vertrouwen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Jij zit wel te wachten op een totale lockdown van 6 maanden? En je begrijpt wat voor gevolgen dat heeft?
Betwijfel ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als dit virus nog een tijd onder ons zal zijn, dan ben ik wel benieuwd naar de vervolgstappen na 6 April. Scholen nog langer dicht?
En de aardappelen, de zonnebloemolie en de rookworst, Ik zal morgen maar voor 9 uur naar de supermarkt gaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef HPoi het volgende:
Hij heeft het niet over het wc-papier gehad.
Zijn nog stapels van tot aan de plafonds, zoals we paar dagen terug konden zien op dat filmpje van die brabo in dat magazijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:08 schreef HPoi het volgende:
Hij heeft het niet over het wc-papier gehad.
Tja.... dat kan hier niet want we hebben een verbod op gezichtsbedekkende kledingquote:Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef HPoi het volgende:
Die Chinese kindertjes die naar school mogen moeten allemaal mondkapje op
Is dat zo?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef Benger het volgende:
De methode waar Rutte nu pas expliciet voor uit durft te komen wordt al maanden afgeraden door de WHO en buitenlandse deskundigen. Het is een sprookjesverhaal wat uit zal monden in een horrorstory.
Als er bij mijn dochter in het ziekenhuis, collega's in haar nek gaan hoesten, voor de grap, omdat ze gezegd heeft dat ze best bang is.....dan gaat dit alles nog heel veel langer duren!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als dit virus nog een tijd onder ons zal zijn, dan ben ik wel benieuwd naar de vervolgstappen na 6 April. Scholen nog langer dicht?
Vond ik ook.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:52 schreef -Straw- het volgende:
Ik vond het een goede, duidelijke speech.
Daar reken ik wel op eerlijk gezegd, dit is niet klaar met een paar weken scholen ed dicht...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |