SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Gehoord op de zevende dag.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, zijn grootouders van basisschoolkinderen tussen de 50 en 70. De sterftegevallen liggen toch in de hogere leeftijden.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:33 schreef Jojoke het volgende:
Als ze de scholen sluiten, moeten ze de ouders wel opdragen om de kinderen vooral niet naar opa en oma te brengen.
Niks mis met opa en oma voor de kinderen.![]()
Behalve dan die door jou genoemde uitzonderingen. Die hebben gewoon pech en kunnen de vinkentering corona krijgen.quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Wij zitten nog met die grens van 100. Echt te gek voor woorden.quote:Oostenrijkers moeten zichzelf zoveel mogelijk isoleren en mogen niet met meer dan vier anderen samenkomen![]()
“Zo’n 6000 mensen hebben Corona virus in Nederland.”
Whaaat?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs![]()
Terwijl andere landen bij 500 al in c complete lockdown gingen modderen wij hier lekker door.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
België:Gisteren 24 mensen in IC, nu 33. (of eergisteren 24, gisteren 33. de cijfers van vandaag horen we pas morgen)quote:Aantal ziekenhuisopnames stijgt duidelijk
Op zaterdag 14 maart testten 197 stalen positief voor Covid-19. Dat zijn er zoals verwacht opnieuw meer dan de dag voordien. De druk op de ziekenhuizen neemt merkbaar toe. Viroloog Steven Van Gucht spreekt van ‘een vrij snelle stijging’ van het aantal opnames.
Op 14 maart waren in totaal 163 bevestigde patiënten opgenomen in ziekenhuizen. 33 van hen verblijven op de afdeling intensieve zorgen. 23 patiënten hadden ademhalingsondersteuning nodig.
Dinsdag waren er nog maar een tiental patiënten gehospitaliseerd, en tot woensdag was er niemand opgenomen op intensive care, blijkt uit de cijfers van Sciensano, het Belgisch Instituut voor Volksgezondheid.
Van Gucht hoopt dat het aantal opnames zich na een week of later stabiliseert. Maar dat kan alleen als iedereen de genomen maatregelen ‘zo strikt en goed mogelijk’ naleeft. Dat sommigen het winkel- en horecaverbod willen ontlopen door in Nederland te gaan stappen, is ‘echt geen goed idee’.
‘De kans dat daar iemand rondloopt met het virus en andere personen gaat infecteren, is reëel. Zo krijg je een exponentiële groei van de infectieketting, die leidt tot extra hospitalities en een groter aantal mensen dat zal sterven. We moeten samen deze duivel klein krijgen.’
Vooral Vlamingen
Van de mensen die zaterdag positief testten, wonen er 137 in Vlaanderen, 28 in Wallonië en 27 in Brussel. Over de woonplaats van de overige 5 personen is geen duidelijkheid. Er vielen geen nieuwe sterfgevallen te betreuren. Dat meldt de FOD Volksgezondheid. Sinds de start van de pandemie werden in België 886 gevallen van infecties met het coronavirus ontdekt.
[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 15-03-2020 11:55:45 ]are we infinite or am I alone![]()
Dat is 5 niet geteste mensen die wel Corona hebben op ieder geval dat wel bevestigd is. Verbaast me niksquote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
Alsof het aan die mensen ligt. Ze worden niet getest, het is niet dat ze zich niet laten testen.quote:Wel benadrukt het RIVM regelmatig dat het aantal zieken hoger zal liggen, omdat veel mensen slechts lichte griepverschijnselen krijgen van het virus en zich dus niet laten testen.
Wat mij betreft komen ze vanmiddag langs om mij te testen, weet ik direct waar ik aan toe ben.![]()
Ik vind dat nog laag voor zo’n dichtbevolkt land als Nederlandquote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs٩๏̯͡๏)۶![]()
Zijn er nog bepaalde nonfood dingen belangrijk om te kopen voordat alles sluit binnen nu en dag of twee?![]()
Nee, men wil, om politieke redenen, de cijfers laag houdenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een lijers, ze willen bewust meer besmettingen?![]()
Wc papier.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er nog bepaalde nonfood dingen belangrijk om te kopen voordat alles sluit binnen nu en dag of twee?![]()
Dat zei ik gisteren al, als je uitgaat dat de 1000 bevestigde gevallen de 20% vertegenwoordigt die medische hulp zoeken (de zwaardere gevallen) dan kom je op 5000 totaal uit.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat is 5 niet geteste mensen die wel Corona hebben op ieder geval dat wel bevestigd is. Verbaast me niks![]()
Toiletpapierquote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sfancta het volgende:
6000 die het hebben of hebben gehad. Voor zo'n dichtbevolkt land met 17 miljoen mensen vind ik dat nog erg meevallen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
Playstation om de tijd te dodenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er nog bepaalde nonfood dingen belangrijk om te kopen voordat alles sluit binnen nu en dag of twee?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Maar dan weet je het, en dan?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alsof het aan die mensen ligt. Ze worden niet getest, het is niet dat ze zich niet laten testen.
Wat mij betreft komen ze vanmiddag langs om mij te testen, weet ik direct waar ik aan toe ben.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ik ben wel mee eens om de scholen niet te sluiten en daarmee een geleidelijker spreiding op gang te zettenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviursFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
En de economie nog een klein beetje op gang te houdenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik ben wel mee eens om de scholen niet te sluiten en daarmee een geleidelijker spreiding op gang te zetten![]()
Dan blijf ik binnen. En als ik niks heb is het gewoon een verkoudheid en kan ik eventueel weer aan het werk. Heb ik ook bewijs tegenover bezorgde collega's dat ik ben getest.quote:![]()
wat is het nut daarvan?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Wat mij betreft komen ze vanmiddag langs om mij te testen, weet ik direct waar ik aan toe ben.![]()
Waarvan het bekend is he .....quote:Op zondag 15 maart 2020 11:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
6000 die het hebben of hebben gehad. Voor zo'n dichtbevolkt land met 17 miljoen mensen vind ik dat nog erg meevallen.![]()
Met onze laksigheid gaat het makkelijk tegen de 50.000 aanlopen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
6000 die het hebben of hebben gehad. Voor zo'n dichtbevolkt land met 17 miljoen mensen vind ik dat nog erg meevallen.![]()
Condooms.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er nog bepaalde nonfood dingen belangrijk om te kopen voordat alles sluit binnen nu en dag of twee?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg, en daar gaan al geruchten dat de zomervakanties worden ingetrokken.![]()
Er zijn simpelweg niet genoeg testen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dan blijf ik binnen. En als ik niks heb is het gewoon een verkoudheid en kan ik eventueel weer aan het werk. Heb ik ook bewijs tegenover bezorgde collega's dat ik ben getest.
Dus laten we ook alleen mensen testen waarbij het nodig is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Je hebt gelijkquote:Op zondag 15 maart 2020 11:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, niet waarvan het bekend is, dat zegt dat artikel juist.![]()
![]()
Ja, hoeven opa en oma enkel maar even een paar weken op de IC te loggenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, zijn grootouders van basisschoolkinderen tussen de 50 en 70. De sterftegevallen liggen toch in de hogere leeftijden.
Niks mis met opa en oma voor de kinderen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
En dan wil je over een week weer een test, want dan ben je met veel meer mensen in aanraking gekomen en is de kans groter dat je het hebt. En twee weken later weer. En zo herhalen tot je een keer positief test. Iedereen moet gewoon binnen blijven en het aantal (positieve) testen is niet relevant. Er is een relevant getal en dat is het aantal IC bedden.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dan blijf ik binnen. En als ik niks heb is het gewoon een verkoudheid en kan ik eventueel weer aan het werk. Heb ik ook bewijs tegenover bezorgde collega's dat ik ben getest.![]()
Er gaan heel veel geruchten en er is veel onrust, maar je kunt maar beter niet alles geloven wat er wordt gezegd.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:53 schreef Sfancta het volgende:
Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg, en daar gaan al geruchten dat de zomervakanties worden ingetrokken.
Mijn ervaring is dat in de ouderenzorg sowieso niet de meest heldere lichten rondlopen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Nee, op basis van wiskundige berekeningen. Staat in het artikel.quote:Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:54 schreef riazop het volgende:
Oostenrijk verbiedt samenkomsten van meer dan 4 personen
bron
dat wordt een gedoe in sommige gezinnen![]()
wie is ons? Daar ben je zelf toch ook bijquote:Op zondag 15 maart 2020 11:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Met onze laksigheid gaat het makkelijk tegen de 50.000 aanlopen.![]()
Ja dat weet ik en is begrijpelijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg niet genoeg testen.
Dus laten we ook alleen mensen testen waarbij het nodig is.
Maar dan moet de GGD het niet brengen als "mensen met milde symptomen laten zich niet testen".
Mensen met milde symptomen worden niet getest. Dat ligt niet aan die mensen, maar aan besluit van de GGD.![]()
Ik ga nog even lekker een rondje in de bossen wandelen voordat dat niet meer kan.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Je zal een gezin van 5 hebben.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:54 schreef riazop het volgende:
Oostenrijk verbiedt samenkomsten van meer dan 4 personen![]()
Via AD. Eindelijk eens wat maatregelen.quote:De Zeeuwse gemeente Sluis heeft na spoedberaad met de Middenstands Vereniging Sluis besloten dat alle winkels en horecabedrijven in de grensplaats vandaag gesloten blijven. Dat is volgens de ondernemers en burgemeester Marga Vermue nodig, omdat gisteren her en der "chaotische taferelen" ontstonden door de enorme toeloop van Belgen. In België zijn alle café's en restaurants al gesloten vanwege het coronavirus.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Paperclips?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Zijn er nog bepaalde nonfood dingen belangrijk om te kopen voordat alles sluit binnen nu en dag of twee?I´m back.![]()
Dat werkt niet, ouders gaan hun kinderen om angst gewoon thuishouden. Dat zag je vorige week in Brabant al. Vrijdag kwam ongeveer de helft naar school.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik ben wel mee eens om de scholen niet te sluiten en daarmee een geleidelijker spreiding op gang te zettenCeterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Gewoon niet samen naar de TV kijkenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
bron
dat wordt een gedoe in sommige gezinnen![]()
Ondertussen op Tweakers forum:
ben werkzaam aan Airside op Schiphol. Heb iemand die in (hoog in de keten) van de food en beverage op Schiphol zit.
Alle restaurants worden (voorlopig) niet meer bevoorraad. Er zou een (soort van) lockdown in gang gezet worden.
Ben benieuwd....![]()
https://www.derstandard.a(...)men?responsive=falsequote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
bron
dat wordt een gedoe in sommige gezinnen
Versammlungen werden künftig gänzlich untersagt, an keinem Ort sollen sich mehr als fünf Menschen auf einmal treffen. Spiel- und Sportplätze werden geschlossen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nu al? Jeetje .... nou de rest van Zeeland/Brabant nog ....quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Via AD. Eindelijk eens wat maatregelen.![]()
Hoezo verbaast je dit?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:49 schreef Newone82 het volgende:
Whaaat?
Ik blijf thuis. Alleen 1/2 keer in de week boodschappen doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie is ons? Daar ben je zelf toch ook bij![]()
Hier in de supermarkt zitten de cassieres met blauwe handschoentjes aan. Van die medische. Je ziet het zweet onder zitten..... Worden ook niet verwisselend van klant na klant, en geld wordt er gewoon mee aangepaktWTF
![]()
Troika hier, troika daar .....quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Keuzes maken he, er zit altijd een mindere tussen![]()
Het lelijkste kind over de schutting naar de buren gooien.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Goed idee. Maar ook daar vind ik het weer bepaald niet uitnodigend voor nuquote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef nils7 het volgende:
Ik ga nog even lekker een rondje in de bossen wandelen voordat dat niet meer kan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ze gaan toch 1 vertrekhal dichtgooien?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Newone82 het volgende:
ben werkzaam aan Airside op Schiphol. Heb iemand die in (hoog in de keten) van de food en beverage op Schiphol zit.
Alle restaurants worden (voorlopig) niet meer bevoorraad. Er zou een (soort van) lockdown in gang gezet worden.
Ben benieuwd....![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
![]()
Dat verhaal van die 16 jarige jongen op de IC is wel fascinerend. Het begon bij hem met hoofdpijn en misselijkheid aldus het AD.
Dat zijn bepaald niet twee verschijnselen die nu vaak genoemd worden volgens mij.It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Die 6000 is niet bekend. We weten pas van 980 mensen dat ze corona hebben. Dat is net de strekking van het artikelquote:
Of heb jij het over die 17 miljoen inwoners?![]()
![]()
Daarvoor zoek je andere oplossingen. Als je als ouder van een jong kind zelf een ouder hebt in de risicogroepen, doe je daar je kind niet naartoe. Beetje zelf nadenken.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
Behalve dan die door jou genoemde uitzonderingen. Die hebben gewoon pech en kunnen de vinkentering corona krijgen.![]()
Ach ja, dan hebben we er volgende winter hopelijk minder last, men gaat er immers vanuit dat dit een terugkerend fenomeen zal zijn zoals de griep.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Met onze laksigheid gaat het makkelijk tegen de 50.000 aanlopen.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Mijn zoontje weet dat ik hem slechts heb voor een eventuele zombie apocalypsquote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef -river- het volgende:
[..]
Het lelijkste kind over de schutting naar de buren gooien.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat zullen die gasten uit Ruinerworld nu balen he dat ze dit mee maken.
tuurlijk johquote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Newone82 het volgende:
Ben benieuwd....![]()
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ze hadden gelijk!!!!quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat zullen die gasten uit Ruinerworld nu balen he dat ze dit mee maken.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waarom zou dat niet meer kunnen?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef nils7 het volgende:
Ik ga nog even lekker een rondje in de bossen wandelen voordat dat niet meer kan.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Hou even je kop erbij plz. Gewoon geld uitwisselen met handschoentjes aan is niks mis mee. Verwisselen na iedere klant is ook totale onzin. Het is de nuclear zombia apocalypse niet he.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Hier in de supermarkt zitten de cassieres met blauwe handschoentjes aan. Van die medische. Je ziet het zweet onder zitten..... Worden ook niet verwisselend van klant na klant, en geld wordt er gewoon mee aangepaktWTF
Ik las het ook, hoeveel soorten klachten/corona's zijn er wel nietquote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef XDo het volgende:
Dat verhaal van die 16 jarige jongen op de IC is wel fascinerend. Het begon bij hem met hoofdpijn en misselijkheid aldus het AD.
Dat zijn bepaald niet twee verschijnselen die nu vaak genoemd worden volgens mij.![]()
![]()
Ja dat met dat geld begrijp ik ook niet.. leg het neer en vermijd huid op huid contact, maar via het aanraken van geld kan je het ook oplopen..quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef maily het volgende:
[..]
Nu al? Jeetje .... nou de rest van Zeeland/Brabant nog ....![]()
Daarom is het onbeheersbaar. Men denkt dat alleen Brabant het probleem is![]()
Is iemand die al jaren op tweakers forum zit en vrij betrouwbaar is geweest tot nu toe met info.quote:![]()
Hebben ze in ieder geval grotere kans om zelf niet besmet te raken.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
![]()
Dat is bij jou zo. Zat mensen die het gewoon zien als een normale verkoudheid of griep; komt niet eens in ze op dat ze wellicht Corona hebben (gehad). Je hebt inderdaad mensen die koste wat het kost willen weten of hun verkoudheid eigenlijk Corona is (terwijl het geen verschil zou moeten maken, blijf gewoon binnen als je ziek bent...dat vind ik in normale tijden al irritant..mensen die gewoon ziek naar buiten gaan), en mensen die er gewoon vanuit gaan dat ze een griepje hebben en gewoon binnen blijven.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alsof het aan die mensen ligt. Ze worden niet getest, het is niet dat ze zich niet laten testen.
Wat mij betreft komen ze vanmiddag langs om mij te testen, weet ik direct waar ik aan toe ben.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 12:00:20 ]![]()
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-langs-me-heengegaan
Je zou bijna jaloers worden op deze man. Wekenlang heerlijk in een bubbel geleefd.![]()
twitter:BorisJohnson twitterde op zondag 15-03-2020 om 11:08:22Latest NHS advice:
If you have: a new continuous cough OR a high temperature
You should stay at home for seven days.
Read the full guidance now: https://t.co/hmhS6y5caq https://t.co/v8oNM0UU2I reageer retweet![]()
Ik heb mijn dochter voor de boodschappen te doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mijn zoontje weet dat ik hem slechts heb voor een eventuele zombie apocalyps![]()
Via geld is het extreem besmettelijkquote:Op zondag 15 maart 2020 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou even je kop erbij plz. Gewoon geld uitwisselen met handschoentjes aan is niks mis mee. Verwisselen na iedere klant is ook totale onzin. Het is de nuclear zombia apocalypse niet he.![]()
![]()
Hoofdpijn: 13.6% van gevallen, misselijkheid 5%quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef XDo het volgende:
Dat zijn bepaald niet twee verschijnselen die nu vaak genoemd worden volgens mij.quote:fever (87.9%), dry cough (67.7%), fatigue (38.1%), sputum production (33.4%), shortness of breath (18.6%), sore throat (13.9%), headache (13.6%), myalgiaor arthralgia (14.8%), chills(11.4%), nausea or vomiting (5.0%), nasal congestion (4.8%), diarrhea (3.7%), and hemoptysis (0.9%), and conjunctival congestion (0.8%).are we infinite or am I alone![]()
Want elke keer als je griep krijgt zijn de symptomen hetzelfde? Is toch logisch...quote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik las het ook, hoeveel soorten klachten/corona's zijn er wel niet![]()
Dan hebben dr handschoenen dus ook geen meerwaarde meer over blote handen + handen wassen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou even je kop erbij plz. Gewoon geld uitwisselen met handschoentjes aan is niks mis mee. Verwisselen na iedere klant is ook totale onzin. Het is de nuclear zombia apocalypse niet he.
Behalve mogelijk de constante herinnering dat je niet aan je gezicht mag zitten.![]()
Hahaquote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat zullen die gasten uit Ruinerworld nu balen he dat ze dit mee maken.ik zei toen al dat ze daar mooi zaten. Lekker zelfvoorzienend.
Wat betreft je vorige quote heb je inderdaad een punt. Straks krijg ik volgende week weer verkoudheid, moeten z me opnieuw weer testen. Makkelijkste is dan gewoon bij milde symptomen thuis blijven.![]()
Was hij wel echt positief getest?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik las het ook, hoeveel soorten klachten/corona's zijn er wel nietWie dit leest is een lezer van dit![]()
Op dit moment is het iig zeer rustig in de supermarkt hier, en de schappen zijn redelijk gevuld. Hoorde de medewerkers onderling wel zeggen dat er geen vlees meer in de koelcel ligt achter.Alpha kenny one![]()
Lol, als iemand corona heeft lijkt mij dat wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was hij wel echt positief getest?![]()
Volgens mij heeft hij corona gehad ....quote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef Kassamiep het volgende:
Je zou bijna jaloers worden op deze man. Wekenlang heerlijk in een bubbel geleefd.![]()
Ja, dat wel. Ik kan me niet voorstellen dat men van heinde en verre hier naar het bos komt echter.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef maily het volgende:
[..]
Als straks iedereen dat gaat doen? Wordt het een beetje druk daar he ....Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Als een ziekte herkennen makkelijk was en slechts een rijtje van symptomen afvinken, dan was de arts allang vervangen door computers. Gelukkig (en helaas), ligt het niet zo simpel en heeft elke patiënt een eigen verhaal, lichaam en voorgeschiedenis.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik las het ook, hoeveel soorten klachten/corona's zijn er wel niet![]()
Hier ook in het begin hoofdpijn, zo’n “voor de zekerheid een pannetje er bij” migraine achtige.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:56 schreef XDo het volgende:
Dat zijn bepaald niet twee verschijnselen die nu vaak genoemd worden volgens mij.
Pas na een wk kreeg ik van die kramp/steken in rug/zij/borst, wat mijn longen bleken te zijn.
Dus juist enorm herkenbaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 12:01:24 ]![]()
en wc papier?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:59 schreef falling_away het volgende:
Op dit moment is het iig zeer rustig in de supermarkt hier, en de schappen zijn redelijk gevuld. Hoorde de medewerkers onderling wel zeggen dat er geen vlees meer in de koelcel ligt achter.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Heb via marktplaats gister diepvries opgehaald voor in de garage. Nog eentje erbij voor de zekerheid.![]()
Ik verwacht eigenlijk ook dat het daadwerkelijke aantal wel hoger ligt. Vind het nog vrij laag 'berekend'.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik vind dat nog laag voor zo’n dichtbevolkt land als NederlandWeisst![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:00 schreef Sfancta het volgende:
Heb via marktplaats gister diepvries opgehaald voor in de garage. Nog eentje erbij voor de zekerheid.![]()
![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er gaan heel veel geruchten en er is veel onrust, maar je kunt maar beter niet alles geloven wat er wordt gezegd.
Mijn ervaring is dat in de ouderenzorg sowieso niet de meest heldere lichten rondlopen.![]()
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Horeca moet ook gewoon dicht. Horecapersoneel voelt zich vaak bezwaard om ziek te melden weet ik uit eigen ervaring. Er moet per direct vervanging geregeld worden en je wilt je collega's niet laten vallen met een beetje keelpijn.
Veel blijven daarom met lichte klachten rondlopen. Niet echt verstandig.
Beetje restaurant heeft op drukke dagen in het weekend 15-20 man aan personeel rondlopen en rond de 1000 gasten."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:54 schreef riazop het volgende:
Oostenrijk verbiedt samenkomsten van meer dan 4 personenOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Hoezo koop je een diepvries om wc papier in te bewaren?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:00 schreef Sfancta het volgende:
Heb via marktplaats gister diepvries opgehaald voor in de garage. Nog eentje erbij voor de zekerheid.
vosss is de naam,
Juist dat maakt mij een beetje bang maar toch zie ik (uit ervaring) dat artsen wondermensen zijn en veel kunnen en weten.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:00 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als een ziekte herkennen makkelijk was en slechts een rijtje van symptomen afvinken, dan was de arts allang vervangen door computers. Gelukkig (en helaas), ligt het niet zo simpel en heeft elke patiënt een eigen verhaal, lichaam en voorgeschiedenis.![]()
Dan zit je er naast want 5000 is geen 6000 en zijn veel van de kleine 1000 ook nog eens een groot veelte mensen met geen tot zeer weinig klachten.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren al, als je uitgaat dat de 1000 bevestigde gevallen de 20% vertegenwoordigt die medische hulp zoeken (de zwaardere gevallen) dan kom je op 5000 totaal uit."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Daar gaan de plunderaars nooit zoeken!quote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo koop je een diepvries om wc papier in te bewaren?![]()
Jeps.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
Horeca moet ook gewoon dicht. Horecapersoneel voelt zich vaak bezwaard om ziek te melden weet ik uit eigen ervaring. Er moet per direct vervanging geregeld moet worden en je wilt je collega's niet laten vallen met een beetje keelpijn.
Beetje restaurant heeft op drukke dagen in het weekend 15-20 man aan personeel rondlopen en rond de 1000 gasten.![]()
Voor zulk soort berichten is een SC meer geschiktquote:Op zondag 15 maart 2020 12:00 schreef Sfancta het volgende:
Heb via marktplaats gister diepvries opgehaald voor in de garage. Nog eentje erbij voor de zekerheid.Weisst![]()
Krapperiger bij de rijst.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo koop je een diepvries om wc papier in te bewaren?![]()
Waarom zegt men niet dat je ook altijd je mobieltje moet schoonmaken met alcohol?
Iemand komt thuis en wast goed zijn/haar handen.
De telefoon gaat en men pakt die op en gaat lekker kletsen (met een mogelijke virusdrager tegen het oor en dichtbij de mond.
Mijn tip bij thuiskomst ook je telefoon goed schoonmaken!![]()
Waar staat dit?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:54 schreef riazop het volgende:
Oostenrijk verbiedt samenkomsten van meer dan 4 personen![]()
😂😂😂quote:Op zondag 15 maart 2020 12:00 schreef Sfancta het volgende:
R.I.P. kleine Pjotr.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Keuzes maken he, er zit altijd een mindere tussen|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Versammlungen werden künftig gänzlich untersagt, an keinem Ort sollen sich mehr als fünf Menschen auf einmal treffen. Spiel- und Sportplätze werden geschlossen.quote:
https://www.derstandard.a(...)men?responsive=falseOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Koele billetjes straks in de lentequote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo koop je een diepvries om wc papier in te bewaren?
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:00 schreef Sfancta het volgende:
Heb via marktplaats gister diepvries opgehaald voor in de garage. Nog eentje erbij voor de zekerheid.Lekker bezig
Ja, die 0,03% komt bij mij ook niet erg 'betrouwbaar' over.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook dat het daadwerkelijke aantal wel hoger ligt. Vind het nog vrij laag 'berekend'.
1% zou ik nog veel te laag vinden.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Jammer voor gezinnen met 5 in Oostenrijk...Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Hier ook iets soortgelijks gehoord: een man wiens vrouw positief was en zelf ook positief was maar geen verschijnselen had mocht ook gewoon gaan werken. Hij moest het ook maar niet aan iemand vertellen en vooral geen contact opnemen met de media. Gelukkig heeft die man zich wél ziek gemeld en zitten ze in quarantaine.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:10 schreef Qarrad het volgende:
Even dat jullie het weten: mensen die positief getest worden krijgen letterlijk KUTadvies van de medici. Degene die ik ken die getest is kreeg letterlijk te horen dat de quarantaine achterhaald is en dat de rest van het gezin mocht gaan er staan waar het wil.
Die partner gaat dus nog steeds naar het werk...in een fastfoodrestaurant.
Dit is geen dom iemand verder, maar gaat af op wat haar verteld is.
Hun baby van 8 maanden is trouwens ook positief getest. Ze zijn geen van drieën ernstig ziek maar het gaat op en af, de ene dag gaat het wel aardig en de volgende dag weer een stuk minder goed.
Ik heb die 3 gevallen niet gezien op de Corona kaart van het RIMV.![]()
Het is vijf of meer. Niet vierquote:Op zondag 15 maart 2020 12:04 schreef banaantjeEE het volgende:
Jammer voor gezinnen met 5 in Oostenrijk....
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoewel off-topic:quote:Op zondag 15 maart 2020 11:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Keuzes maken he, er zit altijd een mindere tussen
Doet me denken aan "Dodenrit" van Drs. P.
edit: spuit 11 blijkbaar (weer)![]()
Thanksquote:Op zondag 15 maart 2020 12:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Versammlungen werden künftig gänzlich untersagt, an keinem Ort sollen sich mehr als fünf Menschen auf einmal treffen. Spiel- und Sportplätze werden geschlossen.
https://www.derstandard.a(...)men?responsive=false![]()
Ik maak regelmatig mijn telefoon schoon, met alcohol.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:02 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Waarom zegt men niet dat je ook altijd je mobieltje moet schoonmaken met alcohol?
De telefoon gaat en men pakt die op en gaat lekker kletsen (met een mogelijke virusdrager tegen het oor en dichtbij de mond.
Mijn tip bij thuiskomst ook je telefoon goed schoonmaken!
Elke dag tegen de middag ben ik goed aangeschoten *hikPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Was niet te verwachten deze😜quote:Op zondag 15 maart 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik maak regelmatig mijn telefoon schoon, met alcohol.
Elke dag tegen de middag ben ik goed aangeschoten *hik![]()
Of juist kleine Pjotr wel omdat hij verbannen werd en door dieren op is gevoed in het bos.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nadeel is dat ze uiteindelijk het geen van allen haalden...![]()
https://s.click.aliexpress.com/e/_dTVO2vp
Wtf je kunt dus gewoon Corona testkits kopen via AliExpress?? en als je er mondkapjes bij koopt extra korting![]()
![]()
In mijn gemeente is er ook 1 (officiële) besmetting, maar ook die komt niet op de kaart voor.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:04 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Hier ook iets soortgelijks gehoord: een man wiens vrouw positief was en zelf ook positief was maar geen verschijnselen had mocht ook gewoon gaan werken. Hij moest het ook maar niet aan iemand vertellen en vooral geen contact opnemen met de media. Gelukkig heeft die man zich wél ziek gemeld en zitten ze in quarantaine.
Hun baby van 8 maanden is trouwens ook positief getest. Ze zijn geen van drieën ernstig ziek maar het gaat op en af, de ene dag gaat het wel aardig en de volgende dag weer een stuk minder goed.
Ik heb die 3 gevallen niet gezien op de Corona kaart van het RIMV.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Je fietsstuur, autostuur/-dashboard, autodeurklinken .... sleutelbos!quote:Op zondag 15 maart 2020 12:02 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Mijn tip bij thuiskomst ook je telefoon goed schoonmaken!![]()
Eeehmz….. ik heb ook 1 been een beetje korter. Ik mag toch hopen dat ik niet als eerste voor de wolven gegooid ga worden hier wel????quote:Op zondag 15 maart 2020 12:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ah joh, je had al een korter beentje![]()
!!!!
vosss is de naam,
Jack Ma-Godquote:Op zondag 15 maart 2020 12:06 schreef Lafoy het volgende:
Wtf je kunt dus gewoon Corona testkits kopen via AliExpress?? en als je er mondkapjes bij koopt extra korting
Had hier nog een paar literflessen Isopropanol staan die ik gebruik voor het reinigen van elektronica, printplaten, lenzen van camera, etc. Dat blijkt ook op die ontsmettingsdoekjes te zitten, prima tegen virussen. Wel handig om te hebben. Kost ook geen drol per fles (5 voor ¤14,95 had ik er destijds).quote:Op zondag 15 maart 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik maak regelmatig mijn telefoon schoon, met alcohol.
Elke dag tegen de middag ben ik goed aangeschoten *hik![]()
Je bent bepaald niet de enigequote:Op zondag 15 maart 2020 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoewel off-topic:
Doet me denken aan "Dodenrit" van Drs. P.
Zal wel niet betrouwbaar zijn...quote:Op zondag 15 maart 2020 12:06 schreef Lafoy het volgende:
Wtf je kunt dus gewoon Corona testkits kopen via AliExpress?? en als je er mondkapjes bij koopt extra kortingOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Krijg je er een rol wc papier bij?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:06 schreef Lafoy het volgende:
Wtf je kunt dus gewoon Corona testkits kopen via AliExpress?? en als je er mondkapjes bij koopt extra korting![]()
Neenee, ze werden allemaal uit de Troika geslingerd. Niemand haalde Omsk.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:06 schreef -river- het volgende:
[..]
Of juist kleine Pjotr wel omdat hij verbannen werd en door dieren op is gevoed in het bos.![]()
Eén voordeel, met jou zijn de wolven een stuk langer zoet dan met kleine Pjotrquote:Op zondag 15 maart 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Eeehmz….. ik heb ook 1 been een beetje korter. Ik mag toch hopen dat ik niet als eerste voor de wolven gegooid ga worden hier wel????![]()
!!!!
Als we zo doorgaan met nix doen wordt corona straks gewoon hollanditis genoemdquote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
Horeca moet ook gewoon dicht. Horecapersoneel voelt zich vaak bezwaard om ziek te melden weet ik uit eigen ervaring. Er moet per direct vervanging geregeld worden en je wilt je collega's niet laten vallen met een beetje keelpijn.
Beetje restaurant heeft op drukke dagen in het weekend 15-20 man aan personeel rondlopen en rond de 1000 gasten.![]()
Neen hoor, je blijft mijn favo userquote:Op zondag 15 maart 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Eeehmz….. ik heb ook 1 been een beetje korter. Ik mag toch hopen dat ik niet als eerste voor de wolven gegooid ga worden hier wel????![]()
!!!!
![]()
![]()
KusjesOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Spoiler.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nadeel is dat ze uiteindelijk het geen van allen haalden...|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Neenee, ze werden allemaal uit de Troika geslingerd. Niemand haalde Omsk.![]()
![]()
Jij hebt niet echt veel mee he?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
!!!!
![]()
Misschien is de 0,03% de mensen die momenteel klachten hebben. Kan mij voorstellen dat het totale percentage inclusief mensen in de incubatietijd wel hoger ligt. Maar wil ook niet teveel speculeren hierover zonder kennis van zaken.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:04 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja, die 0,03% komt bij mij ook niet erg 'betrouwbaar' over.
1% zou ik nog veel te laag vinden.Weisst![]()
Mijn buurvrouw heeft een pompflesje gevuld met vodka en maakt voordat ze gaat winkelen het handvat van het winkelmandje ermee schoon. (Dit is geen grap)quote:Op zondag 15 maart 2020 12:07 schreef maily het volgende:
[..]
Je fietsstuur, autostuur/-dashboard, autodeurklinken .... sleutelbos!
Ik ging gisteravond bij haar koffiedrinken en dan zit ze met een mondkapje op.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Op FOK!.nl dus een betrouwbare bron.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:09 schreef riazop het volgende:
[..]
https://www.derstandard.a(...)men?responsive=false![]()
Kreeg je wel een scheutje in je koffie?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heeft een pompflesje gevuld met vodka en maakt voordat ze gaat winkelen het handvat van het winkelmandje ermee schoon. (Dit is geen grap)
Ik ging gisteravond bij haar koffiedrinken en dan zit ze met een mondkapje op.![]()
Yup die ookquote:Op zondag 15 maart 2020 12:07 schreef maily het volgende:
[..]
Je fietsstuur, autostuur/-dashboard, autodeurklinken .... sleutelbos!![]()
Waarschijnlijk 3 keer zoveel.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
Op zich is dit goed nieuws, ookal is het een schatting, want het maakt duidelijk dat het percentage mensen dat medische hulp nodig heeft nog geen 1 procent is.![]()
Nee, ze dringt er wel op aan dat ik mijn handen ook desinfecteer met vodka als ik bij haar ben. En dat doe ik dan ook braaf.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kreeg je wel een scheutje in je koffie?Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Canon der Nederlandsche Geschiedenis hoort dit inquote:Op zondag 15 maart 2020 12:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Na 45 jaar moeten mensen het verhaal maar kennen hoor![]()
That said, dikke kans dat over een aantal jaren The Great Corona Pandemic of 2020 er wel in komt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Even wachten op de incubatietijdquote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 3 keer zoveel.
Op zich is dit goed nieuws, ookal is het een schatting, want het maakt duidelijk dat het percentage mensen dat medische hulp nodig heeft nog geen 1 procent is.
#zieItalie![]()
Door al die Belgen wellicht ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef riazop het volgende:
In Maastricht beginnen nu winkels op eigen initiatief te sluiten
socmed![]()
Dat kan je natuurlijk pas helemaal zeggen als deze 6000 alweer beter zouden zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Op zich is dit goed nieuws, ookal is het een schatting, want het maakt duidelijk dat het percentage mensen dat medische hulp nodig heeft nog geen 1 procent is.![]()
Ja, zag het ook net. Japan staat gewoon nog op /- 800quote:Op zondag 15 maart 2020 12:10 schreef Jeric het volgende:
[..]
Bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Wat is daar gebeurd?
Edit: Nu weer verwijderd, denk een foutjeOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Zou ook overeenkomen met de deathrate in bv. China buiten Wuhan. Die lag ook maar op 0,6.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Maak haar wijs dat je vooral de mond moet ontsmetten, is toch de ingangquote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nee, ze dringt er wel op aan dat ik mijn handen ook desinfecteer met vodka als ik bij haar ben. En dat doe ik dan ook braaf.![]()
Never forget. Krijgen we nu ook een jaarlijkse herdenking?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Canon der Nederlandsche Geschiedenis hoort dit in![]()
That said, dikke kans dat over een aantal jaren The Great Corona Pandemic of 2020 er wel in komt.![]()
Tweede sterfgeval in Bayern:https://www.sueddeutsche.(...)n-newsblog-1.4775078quote:In Kempten ist eine 86-Jährige an den Folgen ihrer Infektion gestorben.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Buj supermarkt hier voor je binnenkomt staat een tafeltje met alcohol, een rol papier en een prullenbak waarmee je je winkelkar handvat mee kan schoonmaken.![]()
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef riazop het volgende:
socmed![]()
Net als in China wonen ook in Nederland eenzame ouderen.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Op zich is dit goed nieuws, ookal is het een schatting, want het maakt duidelijk dat het percentage mensen dat medische hulp nodig heeft nog geen 1 procent is.
Het zou mij niets verbazen als men ook in NL een paar vereenzaamde mensen dood in hun woning gaat vinden.![]()
seller bestaat al bijna 4 jaar maar 0 recensiesquote:Op zondag 15 maart 2020 12:06 schreef Lafoy het volgende:
![]()
Winkels dicht, maar bezorging door laten gaan. SRV weer langs de deuren.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef riazop het volgende:
socmed![]()
Knokpartij om wc-papier in supermarkt
https://www.telegraaf.nl/(...)papier-in-supermarkt
Straks wat rollen wc papier op straat gooien, kijken wie er wint![]()
![]()
![]()
![]()
Als het klopt zie ik dit ook als goed nieuws jaquote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Op zich is dit goed nieuws, ookal is het een schatting, want het maakt duidelijk dat het percentage mensen dat medische hulp nodig heeft nog geen 1 procent is.It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
Dat is netjes.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:13 schreef Sfancta het volgende:
Buj supermarkt hier voor je binnenkomt staat een tafeltje met alcohol, een rol papier en een prullenbak waarmee je je winkelkar handvat mee kan schoonmaken.![]()
Zorgmedewerkers worden gemeden en buitengeslotenquote:Zorgmedewerkers en hun familie worden gemeden en buitengesloten. Dat legt een uitzonderlijk hoge sociale druk op de medewerkers in de zorg.
Unitmanager Ineke Herberigs van Zuyderland luidt de noodklok.
Hakt erin
"Kinderen mogen bijvoorbeeld niet meer mee voetballen, omdat hun moeder in de zorg werkt met patiënten die risico lopen op een besmetting met het coronavirus", vertelt Herberigs. "Echtgenotes horen op hun werk dat ze niet meer hoeven te komen. Dat hakt er echt in."![]()
Ziekelijk dit, nog even en we gaan een c uitdelen aan degene wie ziek is,quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef maily het volgende:
Zorgmedewerkers worden gemeden en buitengesloten
[..]![]()
Bij de PLUS hier maakte het personeel de karretjes schoon. Dit soort dingen overlaten aan klantenquote:![]()
Was trouwens niet die dikke van de PlusMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
In China werden alleen maar mensen getest die dubbele longontsteking hadden. Dat is die weergave van 80.000 daar.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:08 schreef erkel het volgende:
Misschien is de 0,03% de mensen die momenteel klachten hebben. Kan mij voorstellen dat het totale percentage inclusief mensen in de incubatietijd wel hoger ligt. Maar wil ook niet teveel speculeren hierover zonder kennis van zaken.
Het werkelijk aantal besmettingen volgens hen was een veelvoud, misschien honderd keer zoveel werd ooit gezegd bij een persconferentie.
Met 3000 doden is het virus dan minder dodelijk dan de officiële cijfers doen vermoeden.
De China persco waar ik aan refereer staat nog online.![]()
Rot toch op. waarschijnk 1 geval en gelijk alles en iedereen doet dit.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef maily het volgende:
[..]Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Het is ook nooit goed he.. Eerst is iedereen te laks en als ze dan eindelijk voorzichtiger worden (al is het wellicht op de verkeerde manier) dan wordt er ook geklaagd.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef maily het volgende:
[..]![]()
V&D dicht?twitter:HidehoJacco twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:46:23Geen voetbal meer dus voor de verandering eens met mijn vrouw gepraat.
Blijkt ze ontslagen te zijn bij de V&D reageer retweet![]()
Ik overweeg om me toch maar te laten testen. Denk zelf is gewoon verkouden zijn weer. Maarja mss moet ik het op papier hebben hoe en wat. Ben we; om risico Brabant geweest nl.Do what you love, love what you do!![]()
Volgens mij is dat door enkelen hier al geopperd in deel #100 van deze topicreeks.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:13 schreef Sfancta het volgende:
Buj supermarkt hier voor je binnenkomt staat een tafeltje met alcohol, een rol papier en een prullenbak waarmee je je winkelkar handvat mee kan schoonmaken.
Vreemd dat dat nog steeds niet overal standaard is... Je loopt met een karretje of mandje dat door honderden anderen is gebruikt diezelfde dagen, terwijl het virus tot 3 dagen kan overleven op kunststof oppervlakken.![]()
Toch aardig. Kun je je wat moed indrinken voordat je je tussen de vechtende hamstertokkies waagt.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:13 schreef Sfancta het volgende:
Buj supermarkt hier voor je binnenkomt staat een tafeltje met alcohol, een rol papier en een prullenbak waarmee je je winkelkar handvat mee kan schoonmaken.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Mwah, je kan natuurlijk zelf ook wel wat initiatief nemen als je in een risicogroep valt.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef -river- het volgende:
[..]
Ziekelijk dit, nog even en we gaan een c uitdelen aan degene wie ziek is,
Het is maar tijdelijk, moet je denken.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef Nober het volgende:
V&D dicht?twitter:HidehoJacco twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:46:23Geen voetbal meer dus voor de verandering eens met mijn vrouw gepraat.
![]()
Supermarkt ging hier om 12:00 open, reed er 11:35 langs en er stond al een lange rij
Brutal. Fucking. Metal.![]()
ook zo vertellen aan de arts. Dan krijg je de test zeker weten!quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
Ik overweeg om me toch maar te laten testen. Denk zelf is gewoon verkouden zijn weer. Maarja mss moet ik het op papier hebben hoe en wat. Ben we; om risico Brabant geweest nl.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ooit zullen zij worden geeerd als de brandweermannen van 911.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef maily het volgende:
Zorgmedewerkers worden gemeden en buitengesloten![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef Nober het volgende:
Blijkt ze ontslagen te zijn bij de V&D reageer retweet!
Mijn moeder, 80, woont alleen.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:13 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Net als in China wonen ook in Nederland eenzame ouderen.
Het zou mij niets verbazen als men ook in NL een paar vereenzaamde mensen dood in hun woning gaat vinden.
Ze heeft een tablet met Whatsapp, waar ze elke morgen zich meldt met een 'goedemorgen', met smileys.
Als ze om half 9 nog niet geappt heeft, gaan we bellen. Bij geen gehoor er naartoe.
Ze heeft ook een alarmknop![]()
Ik dacht dat jij hier niet meer mocht posten...quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
Ik overweeg om me toch maar te laten testen. Denk zelf is gewoon verkouden zijn weer. Maarja mss moet ik het op papier hebben hoe en wat. Ben we; om risico Brabant geweest nl.![]()
Hier al alle versproducten en brood plus wc papier op voor 12 uur derde dag op rij.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Supermarkt ging hier om 12:00 open, reed er 11:35 langs en er stond al een lange rij![]()
1200 wat is dat voor pauper dorp.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Supermarkt ging hier om 12:00 open, reed er 11:35 langs en er stond al een lange rijMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Goedemorgen mensen!Geen aanval op jou hoor @maily Begrijp mij niet verkeerd.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef maily het volgende:
[..]
Dit is wel een heel overdreven verhaal. Ten eerste is het sowieso verstandig om sociale contacten te verminderen, dus het is een beetje janken om niks. Ten tweede werk ik ook in de zorg en is deze situatie mij totaal onbekend. Ook heb ik geen dergelijke verhalen van mijn collega's gehoord.
Als de media nou even helpt het volk in te lichten en uit te leggen hoe serieus de situatie is in plaats van dit soort huilie huilie verhalen de wereld in te helpen ....![]()
Echt niet normaal meer.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef maily het volgende:
[..]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Op een gegeven moment zitten de vriezers en kasten toch vol.. Of eten mensen ineens ook 3x zoveel?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:18 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier al alle versproducten en brood plus wc papier op voor 12 uur derde dag op rij.![]()
Een vetlaag voor de winter aanleggen!quote:Op zondag 15 maart 2020 12:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zitten de vriezers en kasten toch vol.. Of eten mensen ineens ook 3x zoveel?
Een subtiele grap is dat, snap je hem niet?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef Nober het volgende:
Blijkt ze ontslagen te zijn bij de V&D reageer retweetI´m back.![]()
Daarna kunnen ze dingen onder het bed gaan leggen natuurlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zitten de vriezers en kasten toch vol.. Of eten mensen ineens ook 3x zoveel?![]()
En daar is maar één supermarkt!?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gewoon de grootste stad van Overijssel![]()
Niet vervelend bedoeld maar wat is je bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:11 schreef riazop het volgende:
socmed![]()
je ging toch niet meer posten?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
Ik overweeg om me toch maar te laten testen. Denk zelf is gewoon verkouden zijn weer. Maarja mss moet ik het op papier hebben hoe en wat. Ben we; om risico Brabant geweest nl.![]()
Brood en verse dingen?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daarna kunnen ze dingen onder het bed gaan leggen natuurlijk.![]()
![]()
Je moet wat als je in quarantaine zit.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zitten de vriezers en kasten toch vol.. Of eten mensen ineens ook 3x zoveel?![]()
Ja zijn in lockdownquote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef Nober het volgende:
Komt door de regeriomg mijn beste makker.... die slaan ineens beetje op hol nl toevallig net na weer bericht vanuit de us.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Rot toch op. waarschijnk 1 geval en gelijk alles en iedereen doet dit.
Ok hier is de situatie. Nl kruipt EU in de hol en EU kruipt vs in de hol, Dat is het nu.Do what you love, love what you do!![]()
Ik vind hem heel slecht want V&D is een onlinewinkel met -jawel- echte mensen die daar werken.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een subtiele grap is dat, snap je hem niet?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Ik vind dat jouw posts altijd informatief zijn hier en helder. Thanks!quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef Za het volgende:
[..]
In China werden alleen maar mensen getest die dubbele longontsteking hadden. Dat is die weergave van 80.000 daar.
Het werkelijk aantal besmettingen volgens hen was een veelvoud, misschien honderd keer zoveel werd ooit gezegd bij een persconferentie.
Met 3000 doden is het virus dan minder dodelijk dan de officiële cijfers doen vermoeden.
De China persco waar ik aan refereer staat nog online.Go hard or go home![]()
De test is niet wanneer jij zin hebt ofzo hequote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
Ik overweeg om me toch maar te laten testen. Denk zelf is gewoon verkouden zijn weer. Maarja mss moet ik het op papier hebben hoe en wat. Ben we; om risico Brabant geweest nl."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Nee, maar zit 1 keer aan je gezicht en bingo. Goeie voorlichting geef jijquote:.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Denk je? Ik niet namelijk. Als er al tijd is nu?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:17 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
ook zo vertellen aan de arts. Dan krijg je de test zeker weten!
Do what you love, love what you do!![]()
Succes daarmee.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
Handen schoonmaken voor je supermarkt in gaat en eruit.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij is dat door enkelen hier al geopperd in deel #100 van deze topicreeks.
Vreemd dat dat nog steeds niet overal standaard is... Je loopt met een karretje of mandje dat door honderden anderen is gebruikt diezelfde dagen, terwijl het virus tot 3 dagen kan overleven op kunststof oppervlakken.
Niet teveel mensen tegelijk. Max aan sommige artikelen pp en niet te lang binnen.
Liefst nog airco systeen uit en iedereen mondkapjes maarja.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:48 schreef iBenny het volgende:
6000 besmettingen...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviursHij is niet bekend met die britse ''super verspreider' die zelf nagenoeg geen klachten had?quote:De Gouw schrijft dat er een rechtstreeks verband is tussen de ernst van de klachten en de mate van verspreiding. Hoe milder de klachten, des te minder verspreiding.
Wat een grap, deze man.![]()
We hebben hier een Jan Linders, die niet zo goed draait. Daar zijn geen lege schappen.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ooh nee, veel meer. Maar reed langs maar één.
Maar mensen zijn gewoontedieren, altijd naar dezelfde winkel.![]()
Dronken mensen worden aan de poort geweerd.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
Ik overweeg om me toch maar te laten testen. Denk zelf is gewoon verkouden zijn weer. Maarja mss moet ik het op papier hebben hoe en wat. Ben we; om risico Brabant geweest nl.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nu al, die reageren wel erg rap op de ontwikkelingen.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef Silverdigger2 het volgende:
jahoor mensen de winkels gaan sluiten
V&D is al dichtGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Gister ja. Wel minder doden, 'slechts' 175 om 250 dag ervoor.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef skysherrif het volgende:
Zijn er vandaag 3500 nieuwe casis in italie?![]()
Waar? Rij ik er even naar toe😂quote:Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben hier een Jan Linders, die niet zo goed draait. Daar zijn geen lege schappen.
Maar mensen zijn gewoontedieren, altijd naar dezelfde winkel.![]()
Collega van mij z'n vader is in Noord-Italië geweest ongeveer een maand geleden, kreeg enorme koorts en hoesten en alles.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef marsan het volgende:
[..]
De test is niet wanneer jij zin hebt ofzo he
Werd niet getest want "was een gewone griep."
Afgaande op de ziekenhuis aantallen (voor zover die bekend zijn gemaakt) moeten het er veel meer zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:49 schreef Newone82 het volgende:
Whaaat?
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef Nober het volgende:
Blijkt ze ontslagen te zijn bij de V&D reageer retweetDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
GGD-directeur: 'Nu 6000 Nederlanders besmet met coronavirus'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)pgOngEtn2IQTAb5j6h0wIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Jawel hoor mag ik gewoon. Heb wel een beetje met mods afgesproken om dingen niet tever te laten gaan hoe oneens ik het ook ben of niet. ,maar wil niet echt drama maken zelf ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij hier niet meer mocht posten...Do what you love, love what you do!![]()
Handen wassen als je je de post, folders, pakketjes opgeruimd hebt.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar zit 1 keer aan je gezicht en bingo. Goeie voorlichting geef jij.
Jee!![]()
Suriname, 1 besmetting. Legio EU landen <50 besmettingen. NL, over de 1000 : let's party met 99 man.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Terwijl andere landen bij 500 al in c complete lockdown gingen modderen wij hier lekker door.![]()
1000?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:25 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Suriname, 1 besmetting. Legio EU landen <50 besmettingen. NL, over de 1000 : let's party met 99 man.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Indeed. Bizarre uitspraken steeds van die man.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Leuk die verzonnen verhalen.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Collega van mij z'n vader is in Noord-Italië geweest ongeveer een maand geleden, kreeg enorme koorts en hoesten en alles.
Werd niet getest want "was een gewone griep."Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Evenstar
![]()
Kom serieus iedere dag onzin tegen uit de mond van deze gastquote:Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Hij is niet bekend met die britse ''super verspreider' die zelf nagenoeg geen klachten had?
Wat een grap, deze man.
Kinderen die niet besmettelijk zijn, patiënten zonder klachten die niet besmettelijk zijn etc. Hij is alleen maar bezig met downplayen. Daarna maar afvragen waarom nog steeds een groot deel van de bevolking het niet serieus neemt .....![]()
twitter:thiessenmark twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 17:41:09Nederland op woensdag: WAAROM DOET DE OVERHEID NIKS!!!
Nederland op donderdag: WAAROM GAAN DE SCHOLEN GVD NIET DICHT RUTTE!!!
Nederland op zaterdag: Oh de zon schijnt, snel wat vrienden bellen en lekker terrasje pakken in de stad!
Stelletje idioten. reageer retweet![]()
Neem een lekker grog of Jägermeisterquote:Op zondag 15 maart 2020 12:16 schreef kree het volgende:
![]()
![]()
Eens!quote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef maily het volgende:
twitter:thiessenmark twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 17:41:09Nederland op woensdag: WAAROM DOET DE OVERHEID NIKS!!!
Nederland op donderdag: WAAROM GAAN DE SCHOLEN GVD NIET DICHT RUTTE!!!
Nederland op zaterdag: Oh de zon schijnt, snel wat vrienden bellen en lekker terrasje pakken in de stad!
Stelletje idioten. reageer retweet![]()
Zit nu wel al boven de 1000, als je alle lokale GGD meldingen van vannacht en gisteravond optelt.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hij is juist heel grappig, de V&D is al jaren over de kop, en nu komt-ie er pas achter dat zijn vrouw ontslagen is. Dus hij heeft al jaren niet met zijn vrouw gepraat door zijn voetbal-obsessie. Als je dan gaat zeggen, ja, kutgrap, want er zijn nog V&D online winkels, dan mis je het punt dat deze man subtiel aan de orde brengt.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik vind hem heel slecht want V&D is een onlinewinkel met -jawel- echte mensen die daar werken.I´m back.![]()
Deze crisis heeft ons wel geleerd dat al die experts wel technische en theoretische kennis hebben, maar in de praktijk je daar niet veel aan hebt in een crisissitautie. Ik weet zeker dat in dit topic veel en veel informatie is te vinden dan die experts in hun stoffige boeken hebben zitten lezen.![]()
En dat is uitermate apart gezien men dit al half januari had kunnen zien aankomen!quote:Op zondag 15 maart 2020 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg niet genoeg testen.
Dus laten we ook alleen mensen testen waarbij het nodig is.![]()
Volgens de GGD zouden er al minstens 6000 besmet zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit nu wel al boven de 1000, als je alle lokale GGD meldingen van vannacht en gisteravond optelt.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Daarom is het dus ook zo zinloos en grote paniek etc. Ik kan morgen niet werk afzeggen met verhaal van ja denk dat ik wellicht corona heb? Voor wie dat wel kan, zeg doen enzo?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef marsan het volgende:
[..]
De test is niet wanneer jij zin hebt ofzo heDo what you love, love what you do!![]()
En dat terwijl zoveel mogelijk testen + besmettingsketens isoleren in Zuid-Korea juist prima lijkt te werken. En Seoul hoeft er niet eens voor in lockdown.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:27 schreef SunZomer het volgende:
[..]
En dat is uitermate apart gezien men dit al half januari had kunnen zien aankomen!Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is er ergens een centrale site waar al die afzonderlijke GGD meldingen te vinden zijn?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit nu wel al boven de 1000, als je alle lokale GGD meldingen van vannacht en gisteravond optelt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Evenstar
![]()
Maar, wij hadden geen directe vluchten met Wuhan, dus kans wel bijna nihil, toch?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:27 schreef SunZomer het volgende:
[..]
En dat is uitermate apart gezien men dit al half januari had kunnen zien aankomen!![]()
14.15u nieuws vanuit de veiligheidsregio’s Brabant, zeer benieuwd!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Omdat je dan bij wijze van spreken de media erbij zou halen om zo die test af te dwingen. Nu zeg je dus eigenijk. Oke, sorry dan geen test. Wat voor ruggegraat heb je dan.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarom zou ik (of hij) dat verzinnen?Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
![]()
De Ikea in Heerlen is deze zondag nog gewoon open. Een populaire bestemming vandaag, aan de parkeerplaats te zien.
Bron L1
Dan vraag ik me idd af of het nou echt zo zinvol is om de scholen te sluiten. Dat heeft toch immers alleen zin als je dan maatregelen treft om die kinderen ook thuis te laten blijven.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Als je je nu ziek voelt meld je je ziek en blijf je 14 dagen binnen tot je bent uitgeziekt.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:28 schreef kree het volgende:
[..]
Daarom is het dus ook zo zinloos en grote paniek etc. Ik kan morgen niet werk afzeggen met verhaal van ja denk dat ik wellicht corona heb? Voor wie dat wel kan, zeg doen enzo?
Dat is het hele idee van de boodschap van het kabinet.
Testen zijn er niet voldoende dus daar hoef je niet op te rekenen.![]()
Ja dat sowieso. Ik bedoel het 'officiele' cijger.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens de GGD zouden er al minstens 6000 besmet zijn.
Hoewel als de GGD 6000 zegt dat eigenlijk evengoed een officieel cijger is.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, het wordt wel geadviseerd om met verkoudheid of andere symptonen thuis te blijven. En anders zeg je maar gewoon dat je een kater hebt.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:28 schreef kree het volgende:
[..]
Daarom is het dus ook zo zinloos en grote paniek etc. Ik kan morgen niet werk afzeggen met verhaal van ja denk dat ik wellicht corona heb? Voor wie dat wel kan, zeg doen enzo?![]()
Ik ook. Wil wel graag naar het werk morgen..quote:Op zondag 15 maart 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
14.15u nieuws vanuit de veiligheidsregio’s Brabant, zeer benieuwd!'From the deepest desires often come the deadliest hate.'![]()
Moet fijn zijn zo'n competente overheid.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dat terwijl zoveel mogelijk testen + besmettingsketens isoleren in Zuid-Korea juist prima lijkt te werken. En Seoul hoeft er niet eens voor in lockdown.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
bedankt hansquote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij is juist heel grappig, de V&D is al jaren over de kop, en nu komt-ie er pas achter dat zijn vrouw ontslagen is. Dus hij heeft al jaren niet met zijn vrouw gepraat door zijn voetbal-obsessie. Als je dan gaat zeggen, ja, kutgrap, want er zijn nog V&D online winkels, dan mis je het punt dat deze man subtiel aan de orde brengt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Nou gaat no way lukken dus? En kan sowieso morgen pas bellen om het te vragen al. Toch wel werken morgen dusquote:Do what you love, love what you do!![]()
Ja op de site van preppers. Die hebben 1 topic voor alleen GGD/gemeente meldingen:quote:Op zondag 15 maart 2020 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is er ergens een centrale site waar al die afzonderlijke GGD meldingen te vinden zijn?
https://forum.preppers.nl(...)ic/page/32/#comments
Druppelt de hele dag een beetje binnen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef Confetti het volgende:
Deze crisis heeft ons wel geleerd dat al die experts wel technische en theoretische kennis hebben, maar in de praktijk je daar niet veel aan hebt in een crisissitautie. Ik weet zeker dat in dit topic veel en veel informatie is te vinden dan die experts in hun stoffige boeken hebben zitten lezen.![]()
![]()
Ja geen idee. Ken zijn vader verder niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:29 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Omdat je dan bij wijze van spreken de media erbij zou halen om zo die test af te dwingen. Nu zeg je dus eigenijk. Oke, sorry dan geen test. Wat voor ruggegraat heb je dan.
Maar snap je punt wel.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Evenstar
![]()
Mensen blijven gewoon te dom om te poepen. Daarom werkt het sluiten van scholen alleen maar als je alle andere dingen ook sluit. Dat is ook precies de reden waarom Rutte zo terughoudend is.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
De Ikea in Heerlen is deze zondag nog gewoon open. Een populaire bestemming vandaag, aan de parkeerplaats te zien.
Bron L1
Dan vraag ik me idd af of het nou echt zo zinvol is om de scholen te sluiten. Dat heeft toch immers alleen zin als je dan maatregelen treft om die kinderen ook thuis te laten blijven.![]()
Ik heb een mail van school gekregen dat er een mogelijkheid is dat ze gaan sluiten. Ze houden ons op de hoogte wat de regering besluit.
Dan zal de opvang ook wel snel volgen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Scholen sluiten werkt alleen bij een totale lock down.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Bron L1
Dan vraag ik me idd af of het nou echt zo zinvol is om de scholen te sluiten. Dat heeft toch immers alleen zin als je dan maatregelen treft om die kinderen ook thuis te laten blijven.![]()
Als je ziek bent, meld je je ziek en blij je 2 weken thuis.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:29 schreef kree het volgende:
[..]
Nou gaat no way lukken dus? En kan sowieso morgen pas bellen om het te vragen al. Toch wel werken morgen dus
Dat is de boodschap van het kabinet + RIVM.
Je hoeft niet om een test te vragen, die tests zijn er niet.![]()
Ik lees het ook net: https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviursquote:Op zondag 15 maart 2020 12:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens de GGD zouden er al minstens 6000 besmet zijn.![]()
IK snap het gevoel willen geven van (schijn)veiligheid. Echter, het virus verplaatst zich ook door de lucht tot wel 4,5 mtr. Kans lijkt ook vrij fors dat men wel (per ongeluk) even snel aan het gezicht zit, met handschoen.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef maily het volgende:
[..]
Hebben ze in ieder geval grotere kans om zelf niet besmet te raken.![]()
Ik mag gelukkig vooralsnog naar het werk morgen'From the deepest desires often come the deadliest hate.'![]()
Thanksquote:Op zondag 15 maart 2020 12:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja op de site van preppers. Die hebben 1 topic voor alleen GGD/gemeente meldingen:
https://forum.preppers.nl(...)ic/page/32/#comments
Druppelt de hele dag een beetje binnen.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Tsjechie: 2dagen geleden amper maatregelen
1dag geleden: alle winkeks behalve voor eten en apotheken gesloten
Vandaag: lockdown![]()
Dit slaat toch nergens op om de regels voor (regio) Brabant apart te stellen van de rest?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
14.15u nieuws vanuit de veiligheidsregio’s Brabant, zeer benieuwd!
Nederland is geen China/Australie ofzo met gigantische afstanden tussen plekken waar mensen het wel uit hun hoofd halen dagelijks heen en weer te reizen.![]()
nou gelukkig dat jij het ook hebt gelezen.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik lees het ook net: https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
Jaja grappenmakerquote:Op zondag 15 maart 2020 12:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neem een lekker grog of Jägermeister![]()
. Ik negeer al die posts die beetje dito soort ding hebben al. Euhm ik ben wel serieus he? Maargoed grapjes hier en daar moet kunnen
Do what you love, love what you do!![]()
wat voor werk doe je?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:32 schreef Kopjechino het volgende:
Ik mag gelukkig vooralsnog naar het werk morgenMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
De komende uren gaat NL als LAATSTE land in europa besluiten de scholen dicht te houden
Gelukkig blijven we kunnen feesten in onze horeca (samen met de Belgen)![]()
Met een longontsteking of all thingsquote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef Kassamiep het volgende:
![]()
Bron: RTL Nieuwsquote:Geen scholen sluiten
Van de Gouw is de vertegenwoordiger van alle GGD's in de overleggen met het kabinet over de coronacrisis. In zijn mail legt hij omstandig uit waarom, ondanks het flinke aantal besmettingen, scholen sluiten geen enkele zin heeft.
"We moeten het echt niet doen, want het draagt niets bij aan de bestrijding en het heeft enorme maatschappelijke impact. Met name omdat je er dan niet onderuit komt ook vergelijkbare maatregelen te nemen. (kinderdagverblijven sluiten, horeca sluiten etc.)"![]()
Mijn kinderen koken beter dan ikquote:Op zondag 15 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik heb mijn dochter voor de boodschappen te doen.![]()
![]()
Brabant moet wel, want er is geen enkele regie meer vanuit apatisch Den Haag.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:32 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Dit slaat toch nergens op om de regels voor (regio) Brabant apart te stellen van de rest?
Nederland is geen China/Australie ofzo met gigantische afstanden tussen plekken waar mensen het wel uit hun hoofd halen dagelijks heen en weer te reizen.![]()
Ik niet per sequote:Op zondag 15 maart 2020 12:29 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ik ook. Wil wel graag naar het werk morgen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik wel, krijg tijdelijk andere functie. Heb er zin inquote:
'From the deepest desires often come the deadliest hate.'![]()
Moest toch wel even lachen😂quote:Op zondag 15 maart 2020 12:33 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Met een longontsteking of all things
Forum Opties Forumhop: Hop naar: