quote:Alle eerstejaars van de BOL-opleidingen DA, MZ, VP, VZM en HZW gaan niet meer op stage. Ze komen volledig terug naar school. Onze studenten informeren hun werkbegeleider hier zelf over.
Alle studenten van de volgende BOL-opleidingen:
•2e, 3e en 4e jaars VP
•2e jaars en versnelde DA
•2e en 3e jaars MZ
•2e en 3e jaars VZM
•2e jaars HZW
gaan een dag extra stage lopen (studenten van de opleiding MZ twee dagen) en een dag vanuit huis werken aan hun BPV opdrachten/consortium opdrachten/examens. Ook zij zullen hun werkbegeleiders hierover informeren en samen afspraken maken over hun extra inzetbaarheid.
Dank je wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef hollandia02 het volgende:
Motie
12 maart 2020
Motie van de leden Wilders en Baudet over ouders toestaan hun kinderen thuis te houden van school zonder dat zij daarvoor een boete krijgen
Besluit: Aangenomen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motie
12 maart 2020
Gewijzigde motie van de leden Wilders en Asscher over alle middelen inzetten om genoeg IC-capaciteit te bewerkstelligen t.v.v. 25295-131
Besluit: Aangenomen
https://www.tweedekamer.n(...)detail?id=2020P04424
Ja, in de USA zijn ze elkaar ook nog eens aan het tegenwerken in de politiek vanwege de verkiezingen... daardoor lopen zaken extra vertraging op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
Amerika heeft waarschijnlijk al veel meer gevallen, en de bekende gevallen daar zijn vooral te herleiden naar Azie
Misschien alweer gedateerd, maar ik vond nog deze:
[ afbeelding ]
De VS staan niet echt bekend om adequaat handelen in dit soort situaties. Kan daar ook nog flink gaan exploderen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
Amerika heeft waarschijnlijk al veel meer gevallen, en de bekende gevallen daar zijn vooral te herleiden naar Azie
[ afbeelding ]
En dan blijkt 1 van hen daadwerkelijk dit virus te hebben, maar dan zonder symptomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook veel collega's hier die expres hard gaan zitten hoesten en dan allemaal gezamenlijk NAAR HUIS roepen.. hahahahihihihihihohoho..
Kantoorhumor van de bovenste plank![]()
ja net als die NBA speler die alle microfoons expres aanraaktequote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan blijkt 1 van hen daadwerkelijk dit virus te hebben, maar dan zonder symptomen.
Gelijk hele kantoor plat in een week, yay!
Dat expres hoesten enzo was hier ook in de supermarkt, een uur nadat bekend werd dat er hier corona geconstateerd was bij iemand.
Weet je, in dit stadium van stompzinnigheid onder een groot deel van de bevolking hoop ik het stiekem van harte eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan blijkt 1 van hen daadwerkelijk dit virus te hebben, maar dan zonder symptomen.
Gelijk hele kantoor plat in een week, yay!
Dat expres hoesten enzo was hier ook in de supermarkt, een uur nadat bekend werd dat er hier corona geconstateerd was bij iemand.
bailout.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:38 schreef bitterbal het volgende:
gaat klm dit redden?
Directeur zat gisteren bij Jinek.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja net als die NBA speler die alle microfoons expres aanraakte
Is dat een sociale werkplaats?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook veel collega's hier die expres hard gaan zitten hoesten en dan allemaal gezamenlijk NAAR HUIS roepen.. hahahahihihihihihohoho..
Kantoorhumor van de bovenste plank![]()
De pest is alleen dat mensen die wél voorzichtig zijn, door het stompzinnige gedrag van die anderen ook aangestoken kan worden. Ik verwacht dat mensen die het virus wél serieus nemen, niet direct in een full hazmat suit op kantoor achter de pc gaan zitten werken tussen zijn collega's.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet je, in dit stadium van stompzinnigheid onder een groot deel van de bevolking hoop ik het stiekem van harte eigenlijk.
Opsplitsen en KLM weer een staatsbedrijf maken.quote:
Wat een debiel is dat inderdaad zegquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Kantoorhumor verschilt vaak niet zo veel van dat van fabrieksarbeiders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee gewoon de gemiddelde kantoortuin in NL.
Kickdown bedoel ik. Ze sluiten ook scholen in Beierenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
duitsland was toch juist goed bezig?
quote:Het coronavirus: moet je ook thuisblijven bij een kriebelhoestje?
Heb je een zware verkoudheid of hoge koorts, dan is het duidelijk wat je moet doen: thuisblijven. Maar moet je dat ook als je één keer hebt geniest of als je een kriebelhoestje hebt? En hoe zit het met verhoging?
Nederland telde gisteren 614 mensen met het coronavirus. Vijf mensen zijn overleden. Het kabinet kwam met strengere maatregelen om het virus in te dammen. Zo moeten mensen met bepaalde gezondheidsklachten zoals verkoudheid, hoesten of koorts thuisblijven.
Miniatuurvoorbeeld Volg het laatste nieuws via ons liveblog:
Vergaande maatregelen tegen corona voor heel Nederland, scholen blijven wel open
Natuurlijk: een zwaar verstopte neus, doorlopend hoestaanvallen of een temperatuur van 40 graden zijn duidelijke signalen om de deur niet meer uit te gaan. Maar ben je ook een risicogeval als je één keer niest, een kriebelhoestje hebt of met verhoging rondloopt?
Jazeker, zegt viroloog Marion Koopmans. Oké, nies je één keer, dan kan dat ook een stofje in je neus zijn, zegt ze. Maar verder moet je bij echt milde klachten al thuis blijven. "Het is een misverstand dat mensen denken dat ze niks hebben bij lichte klachten. We zien bij flink wat mensen met corona dat de klachten écht mild zijn."
Dat is niets nieuws, zegt Koopmans. "Het is al eerder gezegd, maar het dringt niet zo heel erg door."
Wat is mild?
Wat mild dan precies is? "Een beetje keelpijn, kriebelhoest, een beetje snotteren. Dan is het better safe then sorry." Niet als je in een ziekenhuis werkt, vult ze aan. Dan word je getest.
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
25 Nederlanders in quarantaine in Vietnam vanwege corona: 'We kunnen geen kant op'
Voor mensen die zelf weinig last hebben van bijvoorbeeld hun hoestje geldt dat ook, zegt Koopmans. "Houd er rekening mee dat je met milde klachten al een verspreider kunt zijn. Misschien heb jij geen probleem met de infectie, maar je buurvrouw, opa of oma kan dat wel hebben."
Niet naar de supermarkt
Dat betekent dat je ook je alledaagse bezoekje aan de supermarkt of de drogisterij beter even links kunt laten liggen. "Je moet zo veel mogelijk thuisblijven."
En als je dan toch de deur uit moet, neem dan een aantal regels in acht, zegt Koopmans. "Het gaat erom dat je niet dichtbij mensen komt. Je moet nu al een meter afstand houden van andere mensen, en als je een veilige maat neemt is dat twee meter. Je moet goed je handen wassen. Zo ga je ook naar buiten."
'Blijf thuis bij klachten'
Het kabinet heeft nieuwe vergaande maatregelen aangekondigd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen.
"Als je erop gaat letten, heeft iedereen kriebelhoest en een zere keel", vervolgt Koopmans. "Maar mensen moeten daar slim mee omgaan. Blijf thuis en houd afstand als je je niet lekker voelt. Als we dat met z'n allen zo goed mogelijk doen, helpt dat écht verspreiding van het virus te vertragen."
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
Al die bekende personen, voetballers, premiers etc. die besmet zijn en er zijn maar officieel 60k besmet?? Really?
Die schudden vaak wel heel veel handjes enzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
Al die bekende personen, voetballers, premiers etc. die besmet zijn en er zijn maar officieel 60k besmet?? Really?
Het is ook echt de schuld van Rutte dat men opeens compleet hysterisch is geworden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
Schandalig, om 8 uur al rijen voor de supermarkt om binnen te mogen komen. Ja, Rutte heeft alles onder controle!
ja dat vroeg ik me idd ook af. al reizen die bekende personen en politici meer dan de gemiddelde mens denk ik. maar zou me niks verbazen als meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd besmet zijn. nog maar een paar %.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
pics?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
Schandalig, om 8 uur al rijen voor de supermarkt om binnen te mogen komen. Ja, Rutte heeft alles onder controle!
Ga over een uur/anderhalf uur nog wat inslaan. Zal er nog wat zijn dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 06:36:34BREAKING — Turkey registers a second patient with Coronavirus, Turkish Health Minister announces.
The second patient is from first patient’s close circle. reageer retweet
Ga ik vanmiddag doen, hopelijk is er dan weer vracht binnen gekomen. Ik verwacht her en der wel wat legere vakken, hoewel dat de afgelopen tijd wel enorm meeviel, ondanks dat er hier corona in de gemeente is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:47 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ga over een uur/anderhalf uur nog wat inslaan. Zal er nog wat zijn dan?
Het zijn er natuurlijk véél meer (topje v/d ijsberg). Wat misschien goed nieuws is want dan is het % wat in het ziekenhuis beland lager en zitten we misschien dichter tegen de piek aan dan we denken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 06:36:34BREAKING — Turkey registers a second patient with Coronavirus, Turkish Health Minister announces.
Het heeft geen zin om deze volstrekt willekeurige getallen de wereld in te gooien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:46 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja dat vroeg ik me idd ook af. al reizen die bekende personen en politici meer dan de gemiddelde mens denk ik. maar zou me niks verbazen als meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd besmet zijn. nog maar een paar %.
Ze hebben ook scholen voor een week gesloten, universiteiten voor 3 en voetbalwedstrijden zonder publiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
https://www.tubantia.nl/d(...)it-scholen~a26b4b4e/quote:Ook in Duitsland worden nu scholen gesloten, net als eerder al in onder meer Frankrijk, Portugal, Spanje en België gebeurde. In Duitsland mogen deelstaten voor zichzelf besluiten of ze de schooldeuren dichtgooien. Dit is nu in Bavaria gebeurd.
Ze hadden beter kunnen zeggen: NU ALS EEN GEK BOODSCHAPPEN GAAN DOEN..!!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
sorry.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om deze volstrekt willekeurige getallen de wereld in te gooien.
Vind je het gekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hadden beter kunnen zeggen: NU ALS EEN GEK BOODSCHAPPEN GAAN DOEN..!!
Nederlanders doen altijd het tegenovergestelde van wat de regering zegt lijkt wel..
Damn, het woord 'announces' stond op de tweede regel dus ik dacht even dat de minister zelf ziek was geworden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
Zo dan, al echt TWEE gevallen in Turkije?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
Goh, en dat voor 2 patiënten?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze hebben ook scholen voor een week gesloten, universiteiten voor 3 en voetbalwedstrijden zonder publiek.
Nu gaan ze merken hoe immuun hun genen zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef ToT het volgende:
Zo dan, al echt TWEE gevallen in Turkije?
Dat land is verloren!
Hamsteren heeft geen nut, de voedselvoorziening gaat toch wel door.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
Je kan het maar beter direct in de kiem smoren. Prima maatregelen in Turkije.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Zo dan, al echt TWEE gevallen in Turkije?
Dat land is verloren!
Dit waren dubbele passpoort turkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nu gaan ze merken hoe immuun hun genen zijn
Exact. Werkelijk aantal besmettingen is veel hoger en daarmee death rate dus helemaal niet zo hoog.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
Het AD wat niet weet dat Beieren bestaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:50 schreef theNull het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/d(...)it-scholen~a26b4b4e/
Oefffff klote is dat!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef Sfancta het volgende:
Mijn kind heeft een eetprobleem, en de nodige bijvoeding is niet meer te bestellen nu voor een langere tijd. Heb nog voor 1 dikke week.
Godverdomme.
Waarom bestaan er nog mensen zoals jij?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Exact. Werkelijk aantal besmettingen is veel hoger en daarmee death rate dus helemaal niet zo hoog.
Er gaan dadelijk meer mensen dood door de maatregelen dan aan corona zelf.
Mijn opvatting:
- test op corona als steekproef: 3000 willekeurige Nederlanders. Geeft een beter beeld dan wat we nu zien
- hysterie is zwaar overdreven, zware griepseizoenen kennen meer ziekenhuis opnames en doden dan nu.
- laat het leven doorgaan en adviseer alleen de risico groepen om contact te mijden, zoals met gewone griep ook wordt geadviseerd
- want 'het is maar een griepje!' *
* wetende dat de griep ook een ernstig iets is maar waar we niet wakker van liggen.
Het is daar natuurlijk al net zo lang als hier. Maar omdat ze nu pas beginnen met testen, en de intensiteit daarvan de komende dagen zullen opschroeven, lijkt het net alsof het daar nu pas begint. Zo zie je maar weer dat officiële cijfers helemaal niks zeggen. Maar nu kan ErdoGOAT natuurlijk de schuld aan Europa geven net als oom Donald. It's all politicsquote:
Je gelooft toch niet écht dat ze maar 2 gevallen hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je kan het maar beter direct in de kiem smoren. Prima maatregelen in Turkije.
Blijft toch bijzonder dat we positiever zijn over China en Turkije dan over onze eigen maatregelenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je kan het maar beter direct in de kiem smoren. Prima maatregelen in Turkije.
Hier in de wijk zijn er vooral tweeverdieners. Dat zou dus nauwelijks verschil geven, qua aantallen kinderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:01 schreef Messina het volgende:
[..]
In nóg kleinere groepen, ja. Want de meeste ouders houden hun kind gewoon thuis.
Nee, dat is waar. Wordt daar veel te weinig getest, of zijn ze niet eerlijk. En waarom Dan niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet écht dat ze maar 2 gevallen hebben?
Dat is niet zo bijzonder " zachte heelmeesters maken stinkende wonden"quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat we positiever zijn over China en Turkije dan over onze eigen maatregelen
Dat was voor mij twee weken terug reden om even te kijken of wij het twee weken uit zouden houden. En wat extra aspirine heb gekocht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Hamsteren heeft geen nut, de voedselvoorziening gaat toch wel door.
MAAR: als je nu (en later) groots inslaat hoef je minder vaak de deur uit en kom je minder in aanraking met andere mensen. Dat helpt natuurlijk verspreiding wel te voorkomen.
Wat is er toch mis met sommige mensen.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 08:41:28NEW: Japanese woman tests positive for coronavirus after coming into contact with an infected man who was intentionally spreading the virus - Kyodo reageer retweet
Hou op. Wat een onzin is dit allemaal. Bij een griep komt niet 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis terecht, dat is eerder in de buurt van de 3%.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Exact. Werkelijk aantal besmettingen is veel hoger en daarmee death rate dus helemaal niet zo hoog.
Er gaan dadelijk meer mensen dood door de maatregelen dan aan corona zelf.
Mijn opvatting:
- test op corona als steekproef: 3000 willekeurige Nederlanders. Geeft een beter beeld dan wat we nu zien
- hysterie is zwaar overdreven, zware griepseizoenen kennen meer ziekenhuis opnames en doden dan nu in Italië ook maar het geval is.
- laat het leven doorgaan en adviseer alleen de risico groepen om contact te mijden, zoals met gewone griep ook wordt geadviseerd
- want 'het is maar een griepje!' *
* wetende dat de griep ook een ernstig iets is maar waar we niet wakker van liggen.
Mijn vrouw ook, die wordt elke ochtend hoestend wakker door slijm in haar keel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:27 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, dat denken mensen van mij ook. Maar ik heb "gewoon" een productieve astma-hoest. Soms zo erg dat ik moet kokhalzen van het hoesten.
bronquote:Die Bundeskanzlerin und die Regierungschefinnen und Regierungschefs der Länder haben am Donnerstagabend mehrere Beschlüsse gefasst: So sollen, soweit medizinisch vertretbar, grundsätzlich alle planbaren Aufnahmen, Operationen und Eingriffe in allen Krankenhäusern ab Montag auf unbestimmte Zeit verschoben werden. Mit dieser Maßnahme sollen sich die Krankenhäuser auf den erwartbar steigenden Bedarf an Intensiv- und Beatmungskapazitäten zur Behandlung von Patienten mit schweren Atemwegserkrankungen durch Covid-19 konzentrieren können. Bundeskanzlerin Merkel rief zudem dazu auf, wo immer es möglich ist, auf Sozialkontakte zu verzichten.
Bizar zeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat is er toch mis met sommige mensen.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 08:41:28NEW: Japanese woman tests positive for coronavirus after coming into contact with an infected man who was intentionally spreading the virus - Kyodo reageer retweet
Niet medisch noodzakelijk. Hoe definiëren ze dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Rewimo het volgende:
In Duitsland worden alle geplande, niet medisch noodzakelijke, operaties in alle ziekenhuizen vanaf maandag opgeschort. Dit om zoveel mogelijk bedden beschikbaar te hebben voor coronapatiënten. Verder wordt iedereen verzocht sociale contacten tot het minimum te beperken.
[..]
bron
Dat je geen schade oploopt als het wordt uitgesteld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet medisch noodzakelijk. Hoe definiëren ze dat?
Contact opnemen met een eetkliniek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef Sfancta het volgende:
Mijn kind heeft een eetprobleem, en de nodige bijvoeding is niet meer te bestellen nu voor een langere tijd. Heb nog voor 1 dikke week.
Godverdomme.
Waarschijnlijk alle operaties waar geen organen aan te pas komen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De grote dictator heeft uiteraard altijd alles onder controle daar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Wordt daar veel te weinig getest, of zijn ze niet eerlijk. En waarom Dan niet.
Een nieuwe heup of knie bijvoorbeeld. Alle operaties die niet acuut nodig zijn. Is toch niet zo moeilijk te bedenken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ze moeten helemaal niet beslissen over wie leeft en wie doodgaat dramaqueenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom bestaan er nog mensen zoals jij?
In Italië moeten ze letterlijk beslissen wie leeft en doodgaat nu doordat er niet genoeg plekken en beademingsmachines zijn. Geen griep krijgt dat voor elkaar. Geen griep doodt 200 mensen per dag in Italië. Echt, ik zou je voor van alles en nog wat willen uitschelden.
Nou ja, als je gedotterd moet worden omdat e dood gaat anders is het noodzakelijk. Heb je een ingegroeide teennagel moet je even wachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat je niet doodgaat als je de ingreep niet krijgt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bron: Nosquote:Wel of geen boete bij thuishouden kind?
In de Tweede Kamer was gisteravond veel discussie over het besluit van het kabinet om de scholen voorlopig open te houden. Een deel van de Kamer vindt dat de scholen beter dicht kunnen, maar er was geen steun voor een motie om ze meteen te sluiten.
Wel werd tegen de zin van het kabinet een motie van PVV en Forum voor Democratie om ouders geen boete te geven als ze hun kind thuishouden met algemene stemmen aangenomen. Premier Rutte zei daarover dat de leerplichtautoriteiten bij het toekennen van een boete "ongetwijfeld rekening houden met de bijzondere omstandigheden".
Hij denkt dat het in de praktijk wel los zal lopen als ouders hun kind thuishouden uit angst voor corona. Maar hij zei ook dat de Leerplichtwet nu eenmaal geldt en dat het kabinet niet "zomaar" kan zeggen dat de boete niet geldt.
22 MINUTEN GELEDEN
Gebeurde helemaal in het begin ook al in China.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Daar heb je een behoorlijk grijs gebied.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat je geen schade oploopt als het wordt uitgesteld.
Zo goed als alleen maar te herleiden naar Azie zoals ik gisteren al zag in een staatje.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
[ afbeelding ]
Hou er maar rekening mee dat we dat hier ook gaan krijgen. Die bedden zijn veel te hard nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Daar heb je een behoorlijk grijs gebied.
Wat doe je met kinderen bijvoorbeeld? Ook eruit?
De NikkieTutorial operaties.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Prima acties. Geplande operaties nemen vaak veel plek in beslag in een ziekenhuis. Kan veel schelen uiteindelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Rewimo het volgende:
In Duitsland worden alle geplande, niet medisch noodzakelijke, operaties in alle ziekenhuizen vanaf maandag opgeschort. Dit om zoveel mogelijk bedden beschikbaar te hebben voor coronapatiënten. Verder wordt iedereen verzocht sociale contacten tot het minimum te beperken.
[..]
bron
Dus acuut wel, spoed niet. Iemand met een hersentumor. Opereren of niet? Gaat niet meteen dood als je het niet doet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een nieuwe heup of knie bijvoorbeeld. Alle operaties die niet acuut nodig zijn. Is toch niet zo moeilijk te bedenken?
Medisch noodzakelijk is iets totaal anders dan wel of niet meteen doodgaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus acuut wel, spoed niet. Iemand met een hersentumor. Opereren of niet? Gaat niet meteen dood als je het niet doet.
Dus ja, dit is blijkbaar moeilijk te bedenken. Bedankt voor de sneer.
Dat lijkt me wel. Als het medisch niet noodzakelijk is (een flapoor correctie bijv. ) dan stellen ze dat uit. De bedden zijn veel te hard nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Cijfers van de staatsmedia gelovenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe is het nou eigenlijk in China? Wat zijn daar de laatste cijfers?
Dit is niet waar. Geplande operaties nemen helemaal niet veel plek in beslag in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Prima acties. Geplande operaties nemen vaak veel plek in beslag in een ziekenhuis. Kan veel schelen uiteindelijk.
Dat valt best mee. Er worden heel veel operaties gepland die niet zo'n grote gevolgen hebben als je die een tijdje uitstelt. Afschalen zal met een glijdende schaal gebeuren, dus de minst belangrijkste er als eerste uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Juist hij kan zich nu aanmelden voor kinderopvang, al dan niet via de officiele wegen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:57 schreef Saboo het volgende:
Vraagje: Mijn vriend begeleidt kinderen op middelbare scholen op basis van een 0-urencontract via een organisatie. Ik voorzie wel dat die scholen volgende week dichtgaan en dan hebben we geen inkomen vanuit hem meerIn het contract staat dat alles wat langer dan 24 uur van te voren afgezegd wordt niet uitbetaald wordt. Ik zelf heb alleen genoeg om de vaste lasten te dekken, maar niet om ons beiden te voorzien in het levensonderhoud.
Hij zit between two jobs, en was dus aan het solliciteren voor een ‘ echte ‘ baan ... Maarja, zul je altijd zien..... Denk niet dat dat nu vaart gaat lopen.
Ik heb tegen hem gezegd dat hij zich misschien beter ziek kan melden omdat hij dan iig nog recht heeft op 70% van de laatste 3 maanden, maar hij wil de kids die aan hem gehecht zijn niet laten stikken als hij zich gewoon fit voelt en het is ook wel een naaistreek naar die organisatie misschien (ookal kleden ze hun werknemers uit met dit soort walgelijke contracten, lol). Denk dat als hij zich ziekmeldt als alles is afgelast, hij uberhaupt nergens meer recht op heeft gezien zijn contract.
Weet iemand wat wijsheid is? Voor een bijstandsuitkering verdien ik ‘teveel’ (namelijk precies het bedrag van een bijstandsuitkering voor 2 personen, hehe) en toeslagen aanvragen is tricky omdat we niet weten wat hij bij zijn volgende baan gaat verdienen, maar wsl zitten we dan wel weer boven die inkomensgrens.
Ik heb wel een kleine buffer (die in aandelen zit, dus ja... hehe) en ook lieve ouders die financieel gezond zijn. Maargoed.... Wel beide met een eigen bedrijf dus die gaan de schade ook nog wel merken.
Flapoor is wel een uiterste. Heb het dan eerder over buisjes. Ga je dat doen? Kind gaat daar echt niet zomaar dood aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Als het medisch niet noodzakelijk is (een flapoor correctie bijv. ) dan stellen ze dat uit. De bedden zijn veel te hard nodig.
Dat ligt er ook een beetje aan hoe druk het wordt. In Italie moeten ze nu al beslissen wie leeft en wie sterft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus acuut wel, spoed niet. Iemand met een hersentumor. Opereren of niet? Gaat niet meteen dood als je het niet doet.
Dus ja, dit is blijkbaar moeilijk te bedenken. Bedankt voor de sneer.
Nee, wie ze behandelen en wie ze niet behandelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ligt er ook een beetje aan hoe druk het wordt. In Italie moeten ze nu al beslissen wie leeft en wie sterft.
Dat is hier natuurlijk hetzelfde. We hebben in Nederland wel vaker met pieken te maken waarbij dit soort keuzes gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ligt er ook een beetje aan hoe druk het wordt. In Italie moeten ze nu al beslissen wie leeft en wie sterft.
gewoon x 10 doen die cijfers.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Cijfers van de staatsmedia geloven
ja, maar als je iemand van 81 jaar niet behandelt dan gaat hij of zij dood.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, wie ze behandelen en wie ze niet behandelen.
Zoveel zijn dat er niet. Helemaal als je kijkt naar uitstroom in je kliniek/IC. Want daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er worden heel veel operaties gepland die niet zo'n grote gevolgen hebben als je die een tijdje uitstelt. Afschalen zal met een glijdende schaal gebeuren, dus de minst belangrijkste er als eerste uit.
Zou kunnen, zou ook niet kunnen. Is absoluut geen zekerheid aan beider zijde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, maar als je iemand van 81 jaar niet behandelt dan gaat hij of zij dood.
Dat lijkt me niet (als dat onder narcose op een OK plaats vindt). Ik heb geen buisjes gehad dus ik weet niet hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Flapoor is wel een uiterste. Heb het dan eerder over buisjes. Ga je dat doen? Kind gaat daar echt niet zomaar dood aan.
Dat virus tast je longen aan. Dat stopt niet vanzelf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zou kunnen, zou ook niet kunnen. Is absoluut geen zekerheid aan beider zijde.
ze zullen niet alleen naar leeftijd kijken, iemand met uitgezaaide kanker met kleine kans op herstel die corona oploopt zal ook niet op de ic prioriteiten lijst komen neem ik aanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zou kunnen, zou ook niet kunnen. Is absoluut geen zekerheid aan beider zijde.
Je hebt bedden en beademing nodig, waar dat is in een ziekenhuis is niet zo relevant voor dit virus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zoveel zijn dat er niet. Helemaal als je kijkt naar uitstroom in je kliniek/IC. Want daar gaat het uiteindelijk om.
Dat weet je helemaal niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus tast je longen aan. Dat stopt niet vanzelf.
Doe even normaal man. Domme hysterie is wat zorgt voor geweld dadelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom bestaan er nog mensen zoals jij?
In Italië moeten ze letterlijk beslissen wie leeft en doodgaat nu doordat er niet genoeg plekken en beademingsmachines zijn. Geen griep krijgt dat voor elkaar. Geen griep doodt 200 mensen per dag in Italië. Echt, ik zou je voor van alles en nog wat willen uitschelden.
Kan je longen aantasten. Niet zo dramatisch doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus tast je longen aan. Dat stopt niet vanzelf.
Lijkt me vrij aannemelijk. Eveneens lijkt het mij vrij aannemelijk dat dit wederom geen beslissing tussen 'leven of dood' is zoals de dramaqueens stellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen niet alleen naar leeftijd kijken, iemand met uitgezaaide kanker met kleine kans op herstel die corona oploopt zal ook niet op de ic prioriteiten lijst komen neem ik aan
Gisteren bij Nieuwsuur werd idd gezegd dat leeftijd lang niet het enige criterium is, maar dat ze een totale risicoinschatting maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen niet alleen naar leeftijd kijken, iemand met uitgezaaide kanker met kleine kans op herstel die corona oploopt zal ook niet op de ic prioriteiten lijst komen neem ik aan
Ja, bedden. Dus niet alle operaties hebben zin om afgezegd te worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je hebt bedden en beademing nodig, waar dat is in een ziekenhuis is niet zo relevant voor dit virus.
Dat heb ik van dat filmpje van die longarts. Sander de Hosson.quote:
In mijn post die je quote zeg ik net dat werkelijke aantallen veel hoger zijn waarschijnlijk. Denk dan even na en hou dan niet zomaar vast aan je 20% statistiek. Die is misschien maar 2%!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hou op. Wat een onzin is dit allemaal. Bij een griep komt niet 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis terecht, dat is eerder in de buurt van de 3%.
Dan kun je dus stellen dat zij sowieso zouden sterven, immers was het lichaam al die tijd al zeer vatbaar voor meerdere virale infecties.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat heb ik van dat filmpje van die longarts. Sander de Hosson.
Die mensen leven zelfs met beademing niet meer. De hele kritieke gevallen.
Dat weet ik niet, want dat heeft hij niet gezegd. Maar ik vrees van wel, ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan kun je dus stellen dat zij sowieso zouden sterven, immers was het lichaam al die tijd al zeer vatbaar voor meerdere virale infecties.
Mooi staaltje coping dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan kun je dus stellen dat zij sowieso zouden sterven, immers was het lichaam al die tijd al zeer vatbaar voor meerdere virale infecties.
Ja je moet toch wat.quote:
Je moet gewoon voorkomen dat oude mensen besmet raken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Oude mensen sterven. Het lijkt wel een nieuwe ontdekking als ik dit topic zo volg.
Aan een bed heb je niks zonder personeel. En daar heb je weer niks aan als dat staat te opereren terwijl het niet strikt noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja, bedden. Dus niet alle operaties hebben zin om afgezegd te worden.
Verder ook weer niet helemaal waar. Je hebt ook isolatiekamers, of in het slechtste geval eenpersoonskamers nodig. Daarnaast heb je IC capaciteit nodig. Niet elke patient kun je zomaar in de kliniek gooien.
Nou zeg, wat een coping zeg. Maar mij maakt het niet uit hoor, ik vind het zeer vermakelijk vanaf de zijlijn hoe jullie in paniek raken.quote:
Ho ho, hij is wel Defensive Player of the Year geweest hè! Een van de beste verdedigers in de NBA.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oeh, dit is toch wel schattig naief maar inderdaad...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet écht dat ze maar 2 gevallen hebben?
Desondanks geven ziekenhuizen in Brabant nu al aan dat ze tegen de randen van hun capaciteit aanlopen en we zitten nog niet op de piek van het virus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In mijn post die ik quote zeg ik net dat werkelijke aantallen veel hoger zijn waarschijnlijk. Denk dan even na en hou dan niet zomaar vast aan je 20% statistiek. Die is misschien maar 2%!
Je raakt aardig ver verwijderd van je aanvankelijke punt dat men in ziekenhuizen moet beslissen over wie leeft en wie sterft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je moet gewoon voorkomen dat oude mensen besmet raken.
Ik heb zelf liever niet dat mijn moeder om het leven komt omdat ze op een gegeven moment gewoon geen adem meer kan halen. Understatement.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou zeg, wat een coping zeg. Maar mij maakt het niet uit hoor, ik vind het zeer vermakelijk vanaf de zijlijn hoe jullie in paniek raken.
eindelijk een eerlijke schatting?twitter:thehill twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:25:08JUST IN: Ohio health official estimates 100,000 people in state have coronavirus https://t.co/ofSCBJILGB https://t.co/zWdp7DRtPj reageer retweet
Hmm nee, lees je even in zeg..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Iedereen en zijn moeder gaan naar de ziekenhuizen omdat er paniek is gezaaid. Daarom heb je die drukte.
Dan hoop ik voor je dat ze snel een middel uitvinden waardoor mensen onsterfelijk worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb zelf liever niet dat mijn moeder om het leven komt omdat ze op een gegeven moment gewoon geen adem meer kan helen.
Ja, natuurlijk heb je personeel nodig. Maar ook bedden. IC capaciteit is zeer beperkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Aan een bed heb je niks zonder personeel. En daar heb je weer niks aan als dat staat te opereren terwijl het niet strikt noodzakelijk is.
Aanstellers komen over het algemeen niet op de IC terecht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Iedereen en zijn moeder gaan naar de ziekenhuizen omdat er paniek is gezaaid. Daarom heb je die drukte.
2017-2018 was nog erger.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Doe even normaal man. Domme hysterie is wat zorgt voor geweld dadelijk.
Zoals ik net post, cijfers rivm van een wat zwaarder griepseizoen in Nederland:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)dan-voorgaande-jaren
8600 extra doden toegeschreven aan griep in 21 weken is 60 per dag op 17 miljoen inwoners, doorgetrokken naar 60 miljoen inwoners zou dat 211 doden per dag zijn, gemiddeld.
Cijfers CDC in Amerika laten soortgelijk beeld zien.
Wel als de norm tot aanstellen wordt verlaagd naar een niveau waarin alleen het oplopen van Corona al voldoende is om mensen in paniek te laten schieten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Aanstellers komen over het algemeen niet op de IC terecht.
Ja, en als je naar jou redenering kijkt kunnen we de hele gezondheidszorg wel afschaffenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat ze snel een middel uitvinden waardoor mensen onsterfelijk worden.
Ook mensen die in paniek zijn komen niet op de IC terecht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wel als de norm tot aanstellen wordt verlaagd naar een niveau waarin alleen het oplopen van Corona al voldoende is om mensen in paniek te laten schieten.
Welnee, wat een overdreven statement weer zeg. Kun je ook normaal doen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en als je naar jou redenering kijkt kunnen we de hele gezondheidszorg wel afschaffen
Jij hebt echt geen idee hoe een ziekenhuis werkt...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wel als de norm tot aanstellen wordt verlaagd naar een niveau waarin alleen het oplopen van Corona al voldoende is om mensen in paniek te laten schieten.
Definieer normaal?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Welnee, wat een overdreven statement weer zeg. Kun je ook normaal doen?
Waarom doen we dat met de gewone griep niet dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je moet gewoon voorkomen dat oude mensen besmet raken.
Dat is NIET het geval in Italië, lees je in.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ze moeten helemaal niet beslissen over wie leeft en wie doodgaat dramaqueen. Ze beslissen wie ze behandelen en wie niet. Echt niet iedereen die geen behandeling krijgt sterft en dat is nou juist de crux. Door deze massahysterie komt iedereen en zijn moeder met Corona naar de ziekenhuizen en wenst een behandeling. Dit terwijl je simpelweg thuis moet uitzieken tenzij je er echt slecht aan toe bent, iets wat zeer weinig mensen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |