Zijn de universiteit en hogeschool niet dicht daar?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:49 schreef Kyran het volgende:
Was gisteren nog voorzichtig positief over de maatregelen. Als ik echter nu zie wat voor volk nog steeds op de been is en hoeveel studenten er om 730 rondom Uithof in Utrecht lopen/fietsen ben ik bang dat de genomen maatregelen absoluut niet genoeg gaan zijn.
In België (en andere landen) blijft er wel gewoon opvang voor kinderen die nergens anders terecht kunnenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Gooi dan de niet-zorg bedrijven dicht. Als de scholen dichtgaan, ligt de zorg ook gelijk op zijn gat omdat ouders ineens thuis moeten zijn.
Dus mensen mogen zelf nog beslissen om hutje mutje in de rij te gaan staan bij de Efteling, maar mensen mogen niet zelf beslissen om de kroeg in te gaan? Die logica ontgaat me even.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja. Dat kroegen openblijven is veel kwalijker.
Dat mensen kiezen om met het gezin een dagje uit te gaan, dat mogen ze op dit moment nog zelf weten. Je mag ook zelf weten of je gaat sporten
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Minister van VolksgezondheidMaar goed, ze neemt het wel serieus.
Effectief zitten de kinderen dus gewoon bij elkaar, maar dan in groepen van wisselende samenstelling ipv met vaste klasgenoten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:59 schreef Messina het volgende:
[..]
In België (en andere landen) blijft er wel gewoon opvang voor kinderen die nergens anders terecht kunnen![]()
Van mij mag het hele land dicht, maar ik snap dat niet iedereen dat zou zien zitten.
Dit is toch ook belachelijk. Lekker vier dagen later ingrijpen, dus na verdubbeling van het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:53 schreef -river- het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)a-het-weekend-bekend
We kunnen elkaar dit weekend nog aansteken.
Dat zou een goede oplossing zijn. Doen die Belgen goedquote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:59 schreef Messina het volgende:
[..]
In België (en andere landen) blijft er wel gewoon opvang voor kinderen die nergens anders terecht kunnen![]()
Van mij mag het hele land dicht, maar ik snap dat niet iedereen dat zou zien zitten.
In nóg kleinere groepen, ja. Want de meeste ouders houden hun kind gewoon thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Effectief zitten de kinderen dus gewoon bij elkaar, maar dan in groepen van wisselende samenstelling ipv met vaste klasgenoten.
Nee, dát gaat helpen.
Helaas is het hier op dit terrein geen China. Maatregelen en regels hebben geen zin als die niet gehandhaafd worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:49 schreef Kyran het volgende:
Was gisteren nog voorzichtig positief over de maatregelen. Als ik echter nu zie wat voor volk nog steeds op de been is en hoeveel studenten er om 730 rondom Uithof in Utrecht lopen/fietsen ben ik bang dat de genomen maatregelen absoluut niet genoeg gaan zijn.
1) Korte opnamen ipv 2 tot 3 wekenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:01 schreef VacaLoca het volgende:
Grote gepanikeer hier over IC bedden. Waarom hoorde ik daar in 2015 niemand over?
https://www.rivm.nl/nieuw(...)dan-voorgaande-jaren
10.000 ziekenhuis opnames in 21 weken tijd. 8600 doden MÉÉR dan normaal.
Dus huidige griepseizoen met Corona er bovenop is nog niets vergeleken met toen.
Maar laten we vooral het hele leven stilleggen.. Waarom toen niet?
Zolang de overheid niet snapt dat het resultaat pas na een week zichtbaar is van eventuele maatregelen zullen ze slap blijven ingrijpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is toch ook belachelijk. Lekker vier dagen later ingrijpen, dus na verdubbeling van het aantal besmettingen.
Echt niet te geloven.
Nooit gedacht dit onironisch te lezen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:02 schreef Megumi het volgende:
Helaas is het hier op dit terrein geen China.
Heel veel leraren van de school van mijn dochter komen vandaag al niet opdagen... En terecht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:03 schreef Richestorags het volgende:
Het zou me niet verbazen als vandaag de scholen toch wel ineens dicht gaan
Met de kennis van nu
Te kort dag. Zaterdag wordt het "met ingang van maandag"quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:03 schreef Richestorags het volgende:
Met de kennis van nu
Het lijkt echt alsof er -no disrespect- mensen met een iq < 80 rondlopen in dit topic. Het is toch allemaal geen hogere wiskunde?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
1) Korte opnamen ipv 2 tot 3 weken
2) Minder opnamen op IC
Zo moeilijk is het niet.
Gisteren na de persconferentie van Rutte is ons MT in conclaaf gegaan en heeft bepaald dat we tot nader orde open blijven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:03 schreef Richestorags het volgende:
Met de kennis van nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |