Contact opnemen met een eetkliniek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef Sfancta het volgende:
Mijn kind heeft een eetprobleem, en de nodige bijvoeding is niet meer te bestellen nu voor een langere tijd. Heb nog voor 1 dikke week.
Godverdomme.
Waarschijnlijk alle operaties waar geen organen aan te pas komen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet medisch noodzakelijk. Hoe definiëren ze dat?
De grote dictator heeft uiteraard altijd alles onder controle daar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Wordt daar veel te weinig getest, of zijn ze niet eerlijk. En waarom Dan niet.
Een nieuwe heup of knie bijvoorbeeld. Alle operaties die niet acuut nodig zijn. Is toch niet zo moeilijk te bedenken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ze moeten helemaal niet beslissen over wie leeft en wie doodgaat dramaqueenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom bestaan er nog mensen zoals jij?
In Italië moeten ze letterlijk beslissen wie leeft en doodgaat nu doordat er niet genoeg plekken en beademingsmachines zijn. Geen griep krijgt dat voor elkaar. Geen griep doodt 200 mensen per dag in Italië. Echt, ik zou je voor van alles en nog wat willen uitschelden.
Nou ja, als je gedotterd moet worden omdat e dood gaat anders is het noodzakelijk. Heb je een ingegroeide teennagel moet je even wachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat je niet doodgaat als je de ingreep niet krijgt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bron: Nosquote:Wel of geen boete bij thuishouden kind?
In de Tweede Kamer was gisteravond veel discussie over het besluit van het kabinet om de scholen voorlopig open te houden. Een deel van de Kamer vindt dat de scholen beter dicht kunnen, maar er was geen steun voor een motie om ze meteen te sluiten.
Wel werd tegen de zin van het kabinet een motie van PVV en Forum voor Democratie om ouders geen boete te geven als ze hun kind thuishouden met algemene stemmen aangenomen. Premier Rutte zei daarover dat de leerplichtautoriteiten bij het toekennen van een boete "ongetwijfeld rekening houden met de bijzondere omstandigheden".
Hij denkt dat het in de praktijk wel los zal lopen als ouders hun kind thuishouden uit angst voor corona. Maar hij zei ook dat de Leerplichtwet nu eenmaal geldt en dat het kabinet niet "zomaar" kan zeggen dat de boete niet geldt.
22 MINUTEN GELEDEN
Gebeurde helemaal in het begin ook al in China.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat is er toch mis met sommige mensen.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 08:41:28NEW: Japanese woman tests positive for coronavirus after coming into contact with an infected man who was intentionally spreading the virus - Kyodo reageer retweet
Daar heb je een behoorlijk grijs gebied.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat je geen schade oploopt als het wordt uitgesteld.
Zo goed als alleen maar te herleiden naar Azie zoals ik gisteren al zag in een staatje.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
Amerika heeft waarschijnlijk al veel meer gevallen, en de bekende gevallen daar zijn vooral te herleiden naar Azie
Misschien alweer gedateerd, maar ik vond nog deze:
[ afbeelding ]
Hou er maar rekening mee dat we dat hier ook gaan krijgen. Die bedden zijn veel te hard nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Daar heb je een behoorlijk grijs gebied.
Wat doe je met kinderen bijvoorbeeld? Ook eruit?
De NikkieTutorial operaties.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Prima acties. Geplande operaties nemen vaak veel plek in beslag in een ziekenhuis. Kan veel schelen uiteindelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:00 schreef Rewimo het volgende:
In Duitsland worden alle geplande, niet medisch noodzakelijke, operaties in alle ziekenhuizen vanaf maandag opgeschort. Dit om zoveel mogelijk bedden beschikbaar te hebben voor coronapatiënten. Verder wordt iedereen verzocht sociale contacten tot het minimum te beperken.
[..]
bron
Dus acuut wel, spoed niet. Iemand met een hersentumor. Opereren of niet? Gaat niet meteen dood als je het niet doet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een nieuwe heup of knie bijvoorbeeld. Alle operaties die niet acuut nodig zijn. Is toch niet zo moeilijk te bedenken?
Medisch noodzakelijk is iets totaal anders dan wel of niet meteen doodgaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus acuut wel, spoed niet. Iemand met een hersentumor. Opereren of niet? Gaat niet meteen dood als je het niet doet.
Dus ja, dit is blijkbaar moeilijk te bedenken. Bedankt voor de sneer.
Dat lijkt me wel. Als het medisch niet noodzakelijk is (een flapoor correctie bijv. ) dan stellen ze dat uit. De bedden zijn veel te hard nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Cijfers van de staatsmedia gelovenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe is het nou eigenlijk in China? Wat zijn daar de laatste cijfers?
Dit is niet waar. Geplande operaties nemen helemaal niet veel plek in beslag in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Prima acties. Geplande operaties nemen vaak veel plek in beslag in een ziekenhuis. Kan veel schelen uiteindelijk.
Dat valt best mee. Er worden heel veel operaties gepland die niet zo'n grote gevolgen hebben als je die een tijdje uitstelt. Afschalen zal met een glijdende schaal gebeuren, dus de minst belangrijkste er als eerste uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Juist hij kan zich nu aanmelden voor kinderopvang, al dan niet via de officiele wegen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:57 schreef Saboo het volgende:
Vraagje: Mijn vriend begeleidt kinderen op middelbare scholen op basis van een 0-urencontract via een organisatie. Ik voorzie wel dat die scholen volgende week dichtgaan en dan hebben we geen inkomen vanuit hem meerIn het contract staat dat alles wat langer dan 24 uur van te voren afgezegd wordt niet uitbetaald wordt. Ik zelf heb alleen genoeg om de vaste lasten te dekken, maar niet om ons beiden te voorzien in het levensonderhoud.
Hij zit between two jobs, en was dus aan het solliciteren voor een ‘ echte ‘ baan ... Maarja, zul je altijd zien..... Denk niet dat dat nu vaart gaat lopen.
Ik heb tegen hem gezegd dat hij zich misschien beter ziek kan melden omdat hij dan iig nog recht heeft op 70% van de laatste 3 maanden, maar hij wil de kids die aan hem gehecht zijn niet laten stikken als hij zich gewoon fit voelt en het is ook wel een naaistreek naar die organisatie misschien (ookal kleden ze hun werknemers uit met dit soort walgelijke contracten, lol). Denk dat als hij zich ziekmeldt als alles is afgelast, hij uberhaupt nergens meer recht op heeft gezien zijn contract.
Weet iemand wat wijsheid is? Voor een bijstandsuitkering verdien ik ‘teveel’ (namelijk precies het bedrag van een bijstandsuitkering voor 2 personen, hehe) en toeslagen aanvragen is tricky omdat we niet weten wat hij bij zijn volgende baan gaat verdienen, maar wsl zitten we dan wel weer boven die inkomensgrens.
Ik heb wel een kleine buffer (die in aandelen zit, dus ja... hehe) en ook lieve ouders die financieel gezond zijn. Maargoed.... Wel beide met een eigen bedrijf dus die gaan de schade ook nog wel merken.
Flapoor is wel een uiterste. Heb het dan eerder over buisjes. Ga je dat doen? Kind gaat daar echt niet zomaar dood aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Als het medisch niet noodzakelijk is (een flapoor correctie bijv. ) dan stellen ze dat uit. De bedden zijn veel te hard nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |