quote:Alle eerstejaars van de BOL-opleidingen DA, MZ, VP, VZM en HZW gaan niet meer op stage. Ze komen volledig terug naar school. Onze studenten informeren hun werkbegeleider hier zelf over.
Alle studenten van de volgende BOL-opleidingen:
•2e, 3e en 4e jaars VP
•2e jaars en versnelde DA
•2e en 3e jaars MZ
•2e en 3e jaars VZM
•2e jaars HZW
gaan een dag extra stage lopen (studenten van de opleiding MZ twee dagen) en een dag vanuit huis werken aan hun BPV opdrachten/consortium opdrachten/examens. Ook zij zullen hun werkbegeleiders hierover informeren en samen afspraken maken over hun extra inzetbaarheid.
Dank je wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef hollandia02 het volgende:
Motie
12 maart 2020
Motie van de leden Wilders en Baudet over ouders toestaan hun kinderen thuis te houden van school zonder dat zij daarvoor een boete krijgen
Besluit: Aangenomen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motie
12 maart 2020
Gewijzigde motie van de leden Wilders en Asscher over alle middelen inzetten om genoeg IC-capaciteit te bewerkstelligen t.v.v. 25295-131
Besluit: Aangenomen
https://www.tweedekamer.n(...)detail?id=2020P04424
Ja, in de USA zijn ze elkaar ook nog eens aan het tegenwerken in de politiek vanwege de verkiezingen... daardoor lopen zaken extra vertraging op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
Amerika heeft waarschijnlijk al veel meer gevallen, en de bekende gevallen daar zijn vooral te herleiden naar Azie
Misschien alweer gedateerd, maar ik vond nog deze:
[ afbeelding ]
De VS staan niet echt bekend om adequaat handelen in dit soort situaties. Kan daar ook nog flink gaan exploderen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
Amerika heeft waarschijnlijk al veel meer gevallen, en de bekende gevallen daar zijn vooral te herleiden naar Azie
Misschien alweer gedateerd, maar ik vond nog deze:
[ afbeelding ]
En dan blijkt 1 van hen daadwerkelijk dit virus te hebben, maar dan zonder symptomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook veel collega's hier die expres hard gaan zitten hoesten en dan allemaal gezamenlijk NAAR HUIS roepen.. hahahahihihihihihohoho..
Kantoorhumor van de bovenste plank![]()
ja net als die NBA speler die alle microfoons expres aanraaktequote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan blijkt 1 van hen daadwerkelijk dit virus te hebben, maar dan zonder symptomen.
Gelijk hele kantoor plat in een week, yay!
Dat expres hoesten enzo was hier ook in de supermarkt, een uur nadat bekend werd dat er hier corona geconstateerd was bij iemand.
Weet je, in dit stadium van stompzinnigheid onder een groot deel van de bevolking hoop ik het stiekem van harte eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan blijkt 1 van hen daadwerkelijk dit virus te hebben, maar dan zonder symptomen.
Gelijk hele kantoor plat in een week, yay!
Dat expres hoesten enzo was hier ook in de supermarkt, een uur nadat bekend werd dat er hier corona geconstateerd was bij iemand.
bailout.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:38 schreef bitterbal het volgende:
gaat klm dit redden?
Directeur zat gisteren bij Jinek.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja net als die NBA speler die alle microfoons expres aanraakte
Is dat een sociale werkplaats?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook veel collega's hier die expres hard gaan zitten hoesten en dan allemaal gezamenlijk NAAR HUIS roepen.. hahahahihihihihihohoho..
Kantoorhumor van de bovenste plank![]()
De pest is alleen dat mensen die wél voorzichtig zijn, door het stompzinnige gedrag van die anderen ook aangestoken kan worden. Ik verwacht dat mensen die het virus wél serieus nemen, niet direct in een full hazmat suit op kantoor achter de pc gaan zitten werken tussen zijn collega's.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet je, in dit stadium van stompzinnigheid onder een groot deel van de bevolking hoop ik het stiekem van harte eigenlijk.
Opsplitsen en KLM weer een staatsbedrijf maken.quote:
Wat een debiel is dat inderdaad zegquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja net als die NBA speler die alle microfoons expres aanraakte
Kantoorhumor verschilt vaak niet zo veel van dat van fabrieksarbeiders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee gewoon de gemiddelde kantoortuin in NL.
Kickdown bedoel ik. Ze sluiten ook scholen in Beierenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
duitsland was toch juist goed bezig?
quote:Het coronavirus: moet je ook thuisblijven bij een kriebelhoestje?
Heb je een zware verkoudheid of hoge koorts, dan is het duidelijk wat je moet doen: thuisblijven. Maar moet je dat ook als je één keer hebt geniest of als je een kriebelhoestje hebt? En hoe zit het met verhoging?
Nederland telde gisteren 614 mensen met het coronavirus. Vijf mensen zijn overleden. Het kabinet kwam met strengere maatregelen om het virus in te dammen. Zo moeten mensen met bepaalde gezondheidsklachten zoals verkoudheid, hoesten of koorts thuisblijven.
Miniatuurvoorbeeld Volg het laatste nieuws via ons liveblog:
Vergaande maatregelen tegen corona voor heel Nederland, scholen blijven wel open
Natuurlijk: een zwaar verstopte neus, doorlopend hoestaanvallen of een temperatuur van 40 graden zijn duidelijke signalen om de deur niet meer uit te gaan. Maar ben je ook een risicogeval als je één keer niest, een kriebelhoestje hebt of met verhoging rondloopt?
Jazeker, zegt viroloog Marion Koopmans. Oké, nies je één keer, dan kan dat ook een stofje in je neus zijn, zegt ze. Maar verder moet je bij echt milde klachten al thuis blijven. "Het is een misverstand dat mensen denken dat ze niks hebben bij lichte klachten. We zien bij flink wat mensen met corona dat de klachten écht mild zijn."
Dat is niets nieuws, zegt Koopmans. "Het is al eerder gezegd, maar het dringt niet zo heel erg door."
Wat is mild?
Wat mild dan precies is? "Een beetje keelpijn, kriebelhoest, een beetje snotteren. Dan is het better safe then sorry." Niet als je in een ziekenhuis werkt, vult ze aan. Dan word je getest.
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
25 Nederlanders in quarantaine in Vietnam vanwege corona: 'We kunnen geen kant op'
Voor mensen die zelf weinig last hebben van bijvoorbeeld hun hoestje geldt dat ook, zegt Koopmans. "Houd er rekening mee dat je met milde klachten al een verspreider kunt zijn. Misschien heb jij geen probleem met de infectie, maar je buurvrouw, opa of oma kan dat wel hebben."
Niet naar de supermarkt
Dat betekent dat je ook je alledaagse bezoekje aan de supermarkt of de drogisterij beter even links kunt laten liggen. "Je moet zo veel mogelijk thuisblijven."
En als je dan toch de deur uit moet, neem dan een aantal regels in acht, zegt Koopmans. "Het gaat erom dat je niet dichtbij mensen komt. Je moet nu al een meter afstand houden van andere mensen, en als je een veilige maat neemt is dat twee meter. Je moet goed je handen wassen. Zo ga je ook naar buiten."
'Blijf thuis bij klachten'
Het kabinet heeft nieuwe vergaande maatregelen aangekondigd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen.
"Als je erop gaat letten, heeft iedereen kriebelhoest en een zere keel", vervolgt Koopmans. "Maar mensen moeten daar slim mee omgaan. Blijf thuis en houd afstand als je je niet lekker voelt. Als we dat met z'n allen zo goed mogelijk doen, helpt dat écht verspreiding van het virus te vertragen."
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
Al die bekende personen, voetballers, premiers etc. die besmet zijn en er zijn maar officieel 60k besmet?? Really?
Die schudden vaak wel heel veel handjes enzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
Al die bekende personen, voetballers, premiers etc. die besmet zijn en er zijn maar officieel 60k besmet?? Really?
Het is ook echt de schuld van Rutte dat men opeens compleet hysterisch is geworden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
Schandalig, om 8 uur al rijen voor de supermarkt om binnen te mogen komen. Ja, Rutte heeft alles onder controle!
ja dat vroeg ik me idd ook af. al reizen die bekende personen en politici meer dan de gemiddelde mens denk ik. maar zou me niks verbazen als meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd besmet zijn. nog maar een paar %.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
pics?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
Schandalig, om 8 uur al rijen voor de supermarkt om binnen te mogen komen. Ja, Rutte heeft alles onder controle!
Ga over een uur/anderhalf uur nog wat inslaan. Zal er nog wat zijn dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 06:36:34BREAKING — Turkey registers a second patient with Coronavirus, Turkish Health Minister announces.
The second patient is from first patient’s close circle. reageer retweet
Ga ik vanmiddag doen, hopelijk is er dan weer vracht binnen gekomen. Ik verwacht her en der wel wat legere vakken, hoewel dat de afgelopen tijd wel enorm meeviel, ondanks dat er hier corona in de gemeente is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:47 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ga over een uur/anderhalf uur nog wat inslaan. Zal er nog wat zijn dan?
Het zijn er natuurlijk véél meer (topje v/d ijsberg). Wat misschien goed nieuws is want dan is het % wat in het ziekenhuis beland lager en zitten we misschien dichter tegen de piek aan dan we denken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:43 schreef Doublepain het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 06:36:34BREAKING — Turkey registers a second patient with Coronavirus, Turkish Health Minister announces.
Het heeft geen zin om deze volstrekt willekeurige getallen de wereld in te gooien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:46 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja dat vroeg ik me idd ook af. al reizen die bekende personen en politici meer dan de gemiddelde mens denk ik. maar zou me niks verbazen als meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd besmet zijn. nog maar een paar %.
Ze hebben ook scholen voor een week gesloten, universiteiten voor 3 en voetbalwedstrijden zonder publiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
https://www.tubantia.nl/d(...)it-scholen~a26b4b4e/quote:Ook in Duitsland worden nu scholen gesloten, net als eerder al in onder meer Frankrijk, Portugal, Spanje en België gebeurde. In Duitsland mogen deelstaten voor zichzelf besluiten of ze de schooldeuren dichtgooien. Dit is nu in Bavaria gebeurd.
Ze hadden beter kunnen zeggen: NU ALS EEN GEK BOODSCHAPPEN GAAN DOEN..!!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:45 schreef theNull het volgende:
sorry.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om deze volstrekt willekeurige getallen de wereld in te gooien.
Vind je het gekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hadden beter kunnen zeggen: NU ALS EEN GEK BOODSCHAPPEN GAAN DOEN..!!
Nederlanders doen altijd het tegenovergestelde van wat de regering zegt lijkt wel..
Damn, het woord 'announces' stond op de tweede regel dus ik dacht even dat de minister zelf ziek was geworden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
Zo dan, al echt TWEE gevallen in Turkije?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:48 schreef Slayage het volgende:
Goh, en dat voor 2 patiënten?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze hebben ook scholen voor een week gesloten, universiteiten voor 3 en voetbalwedstrijden zonder publiek.
Nu gaan ze merken hoe immuun hun genen zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef ToT het volgende:
Zo dan, al echt TWEE gevallen in Turkije?
Dat land is verloren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |